Jump to content
FAS Goran
Ivan

Opel Insignia

Recommended Posts

1.jpg

 

Opel je objavio prve fotografije i tehničke detalje redizajnirane Insignije. Osim kozmetičkih promena, osveženi model obogaćen je novim sadržajima, ali i novim motorima.

Nakon pet godina od premijere i preko 500.000 prodatih primeraka, Opel će na frankfurtskom salonu automobila u septembru 2013. predstaviti novu verziju modela Insignia. Nemački proizvođač izvršio je unapređenja na tri nivoa - na spoljašnjosti, unutrašnjosti i paleti pogonskih jedinica.
Opelova filozofija dizajna, "vajarsko umeće sreće nemačku preciznost", evoluirala je pre svega na prednjem delu automobila. Hromirana rešetka visokog sjaja je šira i niža nego pre. Lajsna koja nosi Opelov logo je tanja i na krajevima ima vertikalna krilca koja je vizuelno povezuju sa redizajniranim farovima.
U zavisnosti od konfiguracije, ovi farovi dolaze sa bi-ksenonskim svetlima i bezbednosnim sistemom svetala, AFL+. Kućišta farova su crne boje visokog sjaja sa utisnutim hromiranim detaljima i uključuju dnevna svetla u prepoznatljivom obliku krila sa LED lampama.

 

   2.jpg

 

Detalji na donjem delu branika dizajnirani su da bi delovali tanko i rašireno, kako bi naglasili veličinu gornje rešetke. Svetla za maglu su kombinovana sa širokim crnim umecima i hromiranim detaljima.
Nova Insignia ima proporcionalno širi i niži dizajn zadnjeg dela. Hromirana lajsna postavljena je niže na vratima prtljažnika i obuhvata Opelov logo. Produžava se i na stop svetla i uključuje uska svetla za rikverc. Na taj način zadnja svetlosna grupa podeljena je vizuelno na dva dela.
Osim toga, Opel Insignia nudi i mnoštvo tehnoloških, bezbednosnih i opcija za poboljšanje udobnosti. To uključuje i radar i pomoćne sisteme zasnovane na kamerama, od prilagodljivog tempomata do upozorenja na bočni slepi ugao, upozorenja na direktan sudar i sistema druge generacije za pomoć pri parkiranju, premijum sedišta sa AGR sertifikatom i "Open&Start" sistem za ulazak i paljenje vozila bez ključa.

 

3.jpg

 

U Opelu kažu da je prilikom unapređenja kokpita težište bilo na tri kriterijuma: jasno, jednostavno i samim tim intuitivno upravljanje, prilagođavanje ponude servisa za informisanje i zabavu, i udobnost i bezbednost vozača i suvozača.
Komandna tabla je pojednostavljenja, tako da sada ima samo nekoliko tastera, pa je upravljanje sistemom za informisanje i zabavu brzo i intuitivno. Novom generacijom multimedijalnog sistema može se upravljati dodirom na 8 inčni displej. Sa početnog ekrana, vozač može pristupiti svim funkcijama i podmenijima, kao što su radio stanice, naslovi pesama, veza sa pametnim telefonom ili 3D navigaciona mapa, i to pritiskom na taster, preko touch-screena, upravljanjem glasom, ili pomoću potpuno novog touch-pada.
U Opelu objašnjavaju da je touch-pad integrisan u centralnu konzolu čime se postiže potpuno nov način brzog i intuitivnog pristupa sistemu za informisanje i zabavu. Njegova osvetljena površina osetljiva na dodir reaguje trenutno na dodir prsta, uključujući taktilnu povratnu informaciju, čineći upravljanje multimedijalnim sistemom bezbednijim, bez odvraćanja pogleda vozača sa puta.

 

  4.jpg

 

Pored toga, vozač može da kontroliše ovaj sistem i preko dugmića na volanu, kao i već pomenutim glasovnim komandama. Funkcija prepoznavanja glasa može se aktivirati jednostavnim pritiskom na dugme na volanu, a može da obradi više od jedne komande odjednom. Nova instrument tabla opremljena je ekranom u boji, visoke rezolucije. Pored klasičnih očitavanja kao što su brzina, broj obrtaj motora, nivo goriva u rezervoaru i sl, tu su i dodatne informacije o navigaciji, upotrebi pametnog telefona i audio opcijama.
Takođe, Opelovi inženjeri su uveli mnoštvo poboljšanja na šasiji, kao i na amortizerima, stabilizatorima i volanu, što je rezultovalo smanjenjem nivoa buke i vibracija, i još većom udobnošću.

 

  5.jpg

 

Proširena je i paleta motora, tako da nova Opel Insignia nudi izbor između tri alternativna pogonska sistema - benzinca, dizelaša i motora koji kao pogonsko gorivo koristi TNG (tečni naftni gas). Snaga pogonskih jedinica se kreće od 81 kW/110 ks do 239 kW/325 ks.
Zahvaljujući njenom novom 2.0 l turbo dizel motoru, verzije sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks emituju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2), što Insigniju smešta u A+ klasu efikasnosti, jer modeli sa 4 i 5 vrata, sa 6-stepenim sistemom prenosa i Start/Stop sistemom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km pri kombinovanom ciklusu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km). Obe verzije imaju zavidan obrtni momenat, turbo dizel motor sa 88 kW/120 ks do 320 Nm, a model sa 103 kW/140 ks do 370 Nm – zahvaljujući automatskoj overboost funkciji.
Dizel motor 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 ks dostiže obrtni momenat od 400 Nm.

 

  6.jpg

 

Među turbo-benzinskim motorima izdvajaju se dve jedinice sa direktnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI Turbo sa 184 kW/250ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, i 1.6 SIDI Turbo iz najnovije generacije motora sa 125 kW/170ks i 260-280 Nm. Oba motora mogu da se upare sa šestobrzinskim manuelnim menjačem i Start/Stop funkcijom, ili sa novim šestostepenim automatskim menjačem. Pored prednjeg pogona, verzija 2.0 l SIDI dostupna je i sa pogonom na sva četiri točka.
Kao alternativa klasičnim pogonskim sistemima tu je i ekonomična opcija, Opel Insignia 1.4 TNG od 103 kW/140 ks sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Kao i benzinska verzija, varijanta na tečni naftni gas ispunjava stroge kriterijume budućeg Euro 6 standarda kada je u pitanju emisija štetnih gasova, uz potrošnju goriva od 7,6l/100 km (Sports Tourer: 7,9l/100 km) i emisiju CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2).

 

  7.jpg

 

Opel Insignia za 2014. biće dostupna najpre kupcima u Nemačkoj, i to od 21. juna, u verzijama sa četvoro i petoro vrata, kao i u Sports Tourer varijanti. Cene se kreću od 24.325evra (preporučena maloprodajna cena u Nemačkoj sa PDV-om).
Za sada nije poznato kada će ovaj automobil stići i na naše tržište, a informaciju o početku prodaje u Srbiji i cene objavićemo kada ih saopšti prodavac Opela u našoj zemlji.

 

Preuzeto sa b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se oduvek sviđao ovaj auto, kao da ga nije dizajnirao Opel... :) ali izgleda po pričama do danas da ga je ipak napravio Opel stvarno :D jer kažu da se nije baš nešto pokazala kao pouzdana...i kukaju na malo mesta pozadi, ali opet...to je tako kod ovih kupe-limuzina, tj. obore im liniju krova, a ostave 4 vrata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se sviđa, odlično izgleda u pokretu, pogotovo sa nekim velikim točkovima. Nisam je vozio nikad, ali priča se da su sedišta kratka i neudobna za duže relacije, što ako je tačno, je totalno nedopustivo za D segment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na švabskim testovima koliko se sećam dobro je prošla. Veoma lep auto  , ali na zadnjoj klupi u limo i 5 V stvarno malo tesno pozadi, naročito za glave.

Moj favorit kao naslednik Stila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ime, na tebe sam i mislio kad sam otvorio temu ;) . Nisam imao priliku da je vozim, ali mi se vizuelno svidja, kao i Astra J.

Kao sto rekoste, s obzirom da je Opel u pitanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zahvaljujem.

Odlično odrađeno, kao i Insignia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se pojavila i kada sam je prvi put video, bio sam baš oduševljen, dok ih sada već ima mnogo, pa mi nešto ni ne privlači pažnju, dok je recimo karavan verzija ubica kako izgleda, još tu i postoji saradnja sa Fiatom što se tiče mJet motora, tako da je to pristojna kombinacija... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stiže i Opel Insignia Country Tourer
 
opel%20insignia%20c.jpg
 
Opel intenzivno radi na lansiranju Insignije Country Tourer koja će se u tržišnoj utakmici takmičiti sa Audijem A6 Allroadom. Model bi trebalo da se pojavi tokom ove godine, a biće baziran na nedavno osveženom Insignia Sports Toureru. Pojedini izvori tvrde da će automobil opcionalno biti opremljen sa pogonom na sva četiri točka, a trebalo bi da ima i povišeni klirens kao i štitnike za karoseriju. Tu će naime biti i širi blatobrani, štitnici za pragove i modifikovani prednji i zadnji branik. Uređenje putničke kabine (kao i paleta motora) biće preneti iz standardne Insignije.
Možemo očekivati da će Opel Insignia Country Tourer imati svoju premijeru ovog septembra na auto showu u Frankfurtu, a signurni smo da će do tada biti objavljeno još detalja o ovom modelu.

 

auto.blog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opel Insignia Country Tourer

 

1.jpg

 

Nova linija porodice Insignia uskoro će biti kompletirana cross modelom Country Tourer, koji će imati svetsku premijeru na Sajmu automobila u Frankfurtu 2013.

Dok je njegov rođak, pod imenom Sports Tourer, elegantan porodični i poslovni karavan, nova Insignia Country Tourer predstavlja urođenu želju za avanturom. Reč je o univerzalnom automobilu, sa većim klirensom, koji vlasniku daje slobodu koja nadilazi gradsku sredinu i asfaltne puteve.

Karakteristična svojstva obuhvataju donju zaštitu na prednjem i zadnjem delu, u spoju sa istaknutim blatobranima i donjom oplatom karoserije, a vizuelni izgled upotpunjen je duplim izduvnim cevima. Sa prepoznatljivom Opelovom rešetkom hladnjaka, izgled prednjeg dela je sada širi i dublji. Horizontalna hromirana maska nosi centralni amblem brenda i izvedena je u obliku krila, sa spoljnim krajevima okrenutim nagore. Zaštitna ploča srebrne boje izviruje ispod odeljka motora, što je istaknut motiv dizajna koji se ponavlja i na zadnjem delu, gde je zaštitni panel uokviren izduvnim cevima. Na bočnim pragovima i donjim delovima karoserije nalazi se zaštitna oplata u antracit boji, što blatobranima takođe daje istureniji, širok izgled, a čitavom automobilu robustnu pojavu. Dodatni ukras predstavljaju istaknuta prednja i zadnja svetla - zatamnjeni farovi, sa hromiranim detaljima, i "krilasta" LED dnevna svetla (zavisno od konfiguracije).

 

2.jpg

 

Prednosti modela Opel Insignia Country Tourer u vožnji van puta omogućene su zahvaljujući pogonu 4x4, ali i većim pneumaticima i povišenom odstojanju karoserije od tla. Klirens je 20 mm viši nego kod standardnog karavana, što predstavlja prednost u vožnji na neravnom terenu. Izbor pogonskih jedinica novog modela predvodi 2.0 SIDI Turbo bezinski motor sa184 kW/ 250 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Osim njega, u ponudi će biti i dva dizelaša. Slabiji, 2.0 CDTI sa 120 kW/163 ks i 350 Nm (380 Nm uz overboost funkciju) i snažniji, 2.0 BiTurbo CDTI dizel motor, koji razvija 143 kW/195 ks. I 2.0 SIDI Turbo i 2.0 CDTI mogu se upariti sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem, dok je 2.0 BiTurbo CDTI dostupan samo kao automatik.

 

3.jpg

 

Elektronski upravljani 4x4 pogon obuhvata kvačilo koje radi na Haldex principima i elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem radi osiguranja vuče i na asfaltiranim i na neasfaltiranim površinama.
On se konstantno prilagođava preovlađujućim uslovima na putu, neprimetno menjajući raspodelu snage, od 0 do 100% između prednje i zadnje osovine, kao i između zadnjih točkova. Glavna prednost je ta što se sve ovo događa čak i pre nego što točak počne da proklizava usled izostanka vuče, na primer, na vlažnim ili snegom pokrivenim putevima. Senzori sistema 4x4 konstantno isporučuju informacije pojedinačnim kontrolnim modulima, o stepenu zanošenja, ubrzanju, uglu upravljanja, brzini točkova, položaju papučice gasa, brzini automobila i obrtnom momentu motora, tako da se raspodela sile između prednjeg i zadnjeg dela konstantno prilagođava situaciji u vožnji na osnovu ovih informacija.

 

4.jpg

 

Stabilnost i dinamika osigurani su elektronskim upravljanjem diferencijalom za ograničeno proklizavanje na zadnjoj osovini (eLSD). eLSD kontroliše raspodelu obrtnog momenta između zadnjih točkova, prenoseći obrtni momenat na točak koji ima najbolje oslanjanje. U Opelu kažu da Insignia Country Tourer može da obezbedi pogon čak i kada se tri točka oslanjaju na nestalne ili klizave površine i kada samo jedan od zadnjih točkova ostvaruje vuču. Prilagodljiv sistem pogona na sve točkove daje podršku vozačima i u nekritičnim situacijama. Radi smanjenja gubitaka energije usled trenja, te radi uštede goriva, sistem se automatski prebacuje na pogon na prednje točkove kada god opazi na nije potrebno nikakvo prilagođavanje.

 

5.jpg

 

Novom Insignijom Country Tourer popunjavamo prazninu u ovoj klasi vozila. To nam omogućava da ponudimo kupcima alternativu kakvu ranije nisu imali, kada je Opel u pitanju. Istovremeno, uvereni smo da će sportska pojava modela Country Tourer privući i nove kupce koji do sada nisu posedovali neko od naših vozila", kaže Dankan Aldred, potpredsednik zadužen za prodaju, marketing i postprodajne usluge u Opelu. Cene i detalji u vezi sa opremom biće objavljeni na dan početka prijema nardužbina – prilikom svetske premijere, 10. septembra, na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu.

 

Preuzeto sa b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Opel Insignia: dizel i benzinac najekonomičniji u klasi
 
opel%20ecotec.jpg
 
Nova Opel Insignia će debitovati na 65. Međunarodnom Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA) koji se održava od 12.-22. septembra. Ova Opelova perjanica impresionira predstavljanjem vrhunske tehnologije pod haubom, uz privlačan stil i uvođenje sasvim nove generacije sistema za informisanje i zabavu. Moćni, ultra efikasni motori sa direktnim ubrizgavanjem, kao što su dve nove turbo benzinske jedinice i novi turbo dizel motor sa emisijom od 99 g/km CO2, dodatno uvećavaju širok portfolio. U modelima sa četvoro i petoro vrata, sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop tehnologijom, obe verzije izlazne snage (88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks) troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombinovanom ciklusu (prema Uredbi [EC] br. 715/2007), dok Sports Tourer verzija troši 3.9 l/100 km. Kao rezultat toga, Opel Insignia 2,0 CDTI je najekonomičniji dizel automobil u svojoj klasi, što je stavlja u nemačku A+ klasu po efikasnosti. Veliki broj unapređenja na šasiji takođe obezbeđuje bolju dinamiku vožnje i udobnost pri vožnji. U isto vreme, inženjeri su karoseriju nove Insignije učinili još aerodinamičnijom. Sa koeficijentom otpora vazduha ispod 0.25, Insignia je sada najunapređeniji hečbek automobil na svetu.
''Nova Opel Insignia kupcima nudi upravo ono što očekuju od prestižne klase automobila srednje veličine. Unapređeni motori visokog obrtnog momenta kombinuju snagu sa uzornim stepenom potrošnje goriva, a zajedno sa našom prvoklasnom šasijom, oni pružaju osećaj tokom vožnje koji ide od baršunastog i glatkog do sportskog i sirovog'', kaže Majkl F. Ejblson (Michael F. Ableson), potpredsednik inženjerskog sektora u GME i član odbora u kompaniji Adam Opel AG.
 
Vrhunac: turbo dizel 99 g motor sa dva stepena izlazne snage
Široka i proširena ponuda motora za novu Insigniju donosi beskompromisne performanse i udobnost. Uključuje izbor između tri vrste goriva – benzin, dizel i TNG (tečni naftni gas) – i nudi širok opseg snage od 81 kW/110 ks do 184 kW/250 ks.
 
opel%20ecotec%2011.jpg
 
Nova Insignia 2.0 CDTI je ekološki i šampion u uštedi goriva. Zahvaljujući njenom novom 2.0l Turbo dizel motoru, verzije sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks emituju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema EG Nr. 715/2007. To ovaj model smešta u A+klasu efikasnosti, jer modeli sa 4 i 5 vrata, sa 6-stepenim sistemom prenosa i Start/Stop sistemom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km pri kombinovanom ciklusu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – što je među najboljim rezultatima u ovoj klasi vozila. Najveći pobednici su okruženje i novčanici vlasnika. U poređenju sa njegovim prethodnikom, novi motor sa 103 kW/140 ks donosi 10 konjskih snaga više, u 14% manju potrošnju goriva i 13% manju emisiju CO2. Čak i u njegovoj moćnoj konfiguraciji, sa 120 kW/163 ks, 2.0-litarski turbo dizel motor koristi samo 4,3 litre goriva na 100 km i emituje samo 114 g/km CO2 (Sports Tourer: 4.5/100 km i 119 g/km CO2), što i njega smešta u A+klasu efikasnosti.
2.0 CDTI motori takođe donose izvanredan obrtni momenat. Verzija od 88 kW/120 ks generiše do 320 Nm, dok njegov takmac od 88 kW/120 ks donosi maksimalno 370 Nm. Verzija sa 88 kW/120 ks, u ponudi sa prednjim ili pogonom na sve točkove, pored 380 Nm nude deset više Nm. Maksimalan obrtni momenat se postiže pomoću automatske overboost funkcije koja se aktivira pri punom opterećenju.
Vrhunska ponuda kod Insignia dizel modela je 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 ks. Ovaj dizel motor visokih performansi razvija impresivan obrtni momenat od 400 Nm i izdvaja se po direktnoj reakciji, kao i po uzornoj pogonskoj snazi preko čitavog opsega obrtaja zahvaljujući svojim uzastopnim dvostepenim turbo punjačima. Kompresija punjenja ulazne snage koju dele dva turbopunjača obezbeđuje brz odziv gasa i neprimetan ulaz snage. Sistem dvostrukih hladnjaka sa dva interkulera obezbeđuje optimizovano hlađenje kompresovanog vazduha kod oba turbo punjača. BiTurbo limuzina sa šestostepenim sistemom prenosa dostiže ubrzanje od nule do 100 km/h za samo 8,7 sekundi, i maksimalnu brzinu od 230 km/h (Sports Tourer: 8.9 sekundi i 225 km/h), dok troši samo 4,7 l/100 km. Njegova emisija CO2 od 125 g/km takođe predstavlja uzornu ekološku efikasnost A klase (Sports Tourer: 4.9 l/100 km i 129 g/km CO2). Pored prednjeg pogona i ručnog sistema prenosa, Insignia BiTurbo je takođe dostupna sa prilagodljivim pogonom na sve točkove i šestostepenim automatskim sistemom prenosa.
 
Moćan, prefinjen i ekonomičan: SIDI turbo benzinskim motor nove generacije
Kada su benzinci u pitanju, naslovna vest je predstavljanje dva nova motora sa direktnim ubrizgavanjem: 2.0-litarski SIDI turbo (Spark Ignition Direct Injection) sa 184 kW/250 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta i 1.6-litarski SIDI Turbo motor nove generacije sa 125 kW/170 ks i 260 Nm (do 280 Nm sa overboost funkcijom) dostupno od 1.650 opm.
Istaknuta obeležja i izvanredna snaga, odlična prefinjenost rada motora i visoka ekonomičnost u potrošnji goriva. Kod modela sa četvoro i petoro vrata, 1,6l SIDI turbo motor troši samo 5,9 litara goriva na 100 km i emituje 139 g/km CO2 (prema Uredbi [EC] br. 715/2007), dok Sports Tourer troši 6.2 l/100 km sa 146 g/km CO2. Ovo predstavlja poboljšanje od skoro 16 odsto u odnosu na modele koji su bili opremljeni prethodnim 1.6l turbo motorom. Motor može da koristi običan i super benzin.
Kako bi obezbedili odličnu ekonomičnost u potrošnji goriva, performanse i prefinjenost za izvanrednu udobnost u vožnji, inženjerima su glavni ciljevi tokom razvoja  novog 1.6l SIDI motora bili da ponude niske nivoe buke i vibracije, bez neobičnih zvukova. Optimizacija usisnih i izduvnih sistema uključuje razdvajanje poklopca ventila od glave cilindra preko posebnih zatezača i zaptivnog sistema. Ovako su inženjeri mogli da značajno smanje nivoe buke koja je rezultat pulsnog sagorevanja usled direktnog ubrizgavanja benzina. Kao rezultat ovakvih mera vezanih za upravljanje bukom, vozači i putnici u Insignia modelu će ceniti tih i glatak prazan hod, uz prijatan zvuk čak i pri većim brzinama, radu motora i teretu. Balanser vratila integrisana u tunele duž bloka motora takođe doprinose ovim poboljšanjima. 1,6l turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem je jedina benzinska jedinica u svojoj zapreminskoj klasi koja je opremljena sa dva takva vratila sa balanserom.
1.6l i 2.0l SIDI turbo motori mogu se naručiti sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop tehnologijom. ili sa novim šestostepenim automatskim sistemom prenosa niskog trenja. Pored prednjeg pogona, 2,0l SIDI Turbo motor je dostupan i sa pogonom na sve točkove.
 
Osnovni benzinski motor koji je lansiran na tržište je štedljivi i izuzetni čist (Euro 6) 1,4l turbo motor sa šestostepenim ručnim menjačem i Start/Stop tehnologijom. Dostiže 103 kW/140 ks i 200 Nm obrtnog momenta (220 Nm sa overboost funkcijom), ali troši samo 5,2 litara goriva na 100 km, i emituje 123 g/km CO2 (Sports Tourer 5.6 l/100 km i 131 g/km CO2 prema Uredbi [EC] br. 715/2007).
Alternativna, izuzetno ekonomična pognoska opcija je Insignia 1,4l LPG (tečni naftni gas) motor sa 103 kW/140 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Kao i benzinska verzija, ispunjava stroge standarde budućih Euro 6 nivoa emisije. Uz potrošnju goriva od 7,6l/100 km (Sports Tourer: 7.9 l/100 km) tokom kombinovanog ciklusa i niske emisije CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), Insignia LPG nema premca u A klasi efikasnosti. Pored niske emisije i troškova goriva, dodatna prednost je njegov dug domet vožnje: pri radu sa dve vrste goriva, TNG i benzin, ovaj model može da pređe do 1,700 km bez da mora da staje da dopuni rezervoar.
 
Aerodinamičan: Insignia vodi u pogledu aerodinamičnosti 
Primerna potrošnja goriva je takođe rezultat aerodinamično optimizovanog dizajna karoserije na novoj Insigniji, koja donosi mnoge mere koje minimalizuju koeficijent otpora vazduha. Ovo uključuje nove produžene pokrivke za podvozje, kućišta zadnjih svetala dizajnirana da unaprede razdvajanje vazduha, kao i integrisan zadnji spojler.
Insignia 2.0 CDTI modeli sa Start/Stop tehnologijom i 88 kW/120 ks ili 103 kW/140 ks takođe donose dodatni, ultra moderan element u domenu aerodinamičnosti: aktivan poklopac vazdušnog filtera. Vazduh koji prolazi kroz prednju rešetku kako bi ohladio motor obično čini do 8% ukupnog otpora vazduha na vozilu. Kako bi se smanjio ovaj uticaj, poklopac na donjoj prednjoj rešetki se automatski zatvara kako bi sprečio ulazak vazduha i turbulencije. Dodatna prednost kod paljenja motora na niskim temperaturama je brže zagrevanje motora, što takođe smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 . Kad god motoru treba vazduh da se ohladi, poklopac se automatski otvara. Uzevši u obzir sva unapređenja, Opelovi inženjeri su uspeli da novoj Insigniji obezbede reperne nivoe aerodinamičnog učinka. Uz izuzetno niske vrednosti koeficijenta otpora vazduha – tek ispod 0,25  za Insignia hečbek i 0,28 za Sports Tourer, oba modela su najaerodinamičniji automobili u serijskoj proizvodnji u svojim verzijama karoserije širom sveta.
 
Izbor vozača: Udobno ili sportsko podešavanje šasije
I pored snažnog fokusa na ekonomičnost u uštedi goriva, nova Insignia ne pristaje na kompromis kada je u pitanju udobnosti. Šta više, ova Opelova perjanica donosi novi izraz kada je u pitanju šasija. Dok je Insignia već dobila mnoge pohvale za udobnost koju nudi tokom vožnje, za upravljanje i stabilnost na putu, ovo novo izdanje podiže lestvicu još više. Opelovi inženjeri uveli su veliki broj poboljšanja na šasiji, uključujući amortizere, roll bar šipke i upravljanje, što je rezultovalo manjom bukom i vibracijom, pa čak i većim stepenom udobnosti. Insignia sada donosi nove amortizere i takozvane rebound opruge, dok su sasvim nove ručice za kontrolu vešanja i kučišta  ugrađeni u arhitekturu osovine radi bolje udobnosti pri vožnji. Pored toga, dijametri na prednjim i zadnjim stabilizacionim polugama su takođe izmenjeni.
Opelov FlexRide premijum sistem šasije, sa svojim prilagodljivim prepoznavanjem stila vožnje u realnom vremenu, je naravno primenjen u novom Insignia modelu. Ova inovativna šasija umrežava sve sisteme za upravljanje dinamikom vožnje i sadrži elektronsko podešavanje amortizera, kao i upravljanje koje zavisi od brzine. Vozač može da bira između tri režima vožnje: Standard za udobnu vožnju, Tour za još laganiju i udobniju vožnju, i Sport, za direktnije, sportsko iskustvo.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irmscher Opel Insignia

 

wqqqq.jpg
 

Nemački Irmscher, dugogodišnji Opelov tjuner, na predstojećem Salonu u Frankfurtu će između ostalog izložiti i modifikovanu verziju obnovljene Insignije.

Irmscher stajling paket za Insigniju između ostalog sadrži karakteristični Irmscherov saćasti gril, prednji spojler, pragove, zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler, kao i modifikovano ogibljenje, komplet aluminijumskih točkova od 20 inča, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i sa četiri izduvne cevi i doteranu unutrašnjost.

 

wqqq01.jpg
 

Očekuju se i paketi za pojačanje motora, ali informacije o tome će biti saopštene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he...jedan od razloga sto vec zadnja dva meseca pratim sve u oglasima jeste taj dobar "Opelov" motor...

 

ja sam definitivno resio da je Insignia naslednik Bravo-a...ne ove godine ali veoma velika verovatnoca da ce me na prolece grom udariti.. :)

 

..svabe je proglasili za najboljeg polovnjaka prosle godine...o motorima nema sta da se prica...e sada za to mesto  pozadi, iskreno samo sam napred sedeo, tako da za pozadi ne znam, ali zaista je mocno voziti je...

 

sto se tice dizajna nemam reci...samo npr treba gledati model sa nekom normlanijom  opremom..

 

sshot_2.jpg
 

samo ih je malo u ovoj bez varijanti unutrasnjosti :(

 

sshotrt_1.jpg

Edited by Lord Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Insignia OPC: Premijera Opelovog vrhunskog pogonskog sistema
 
opel%20inignia%20opc%201.jpg
 
Sa 325 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 435 Nm, Insignia OPC predstavlja najperformantniji automobil u liniji Opelovih modela Model sa pogonom na četiri točka je upravo debitovao na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu, sa novim, osveženim izgledom i modifikovanom šasijom. Nova Insignia OPC ostavlja utisak na prvi pogled. Restilizovani prednji i zadnji deo, sa prepoznatljivim elementima OPC dizajna, poput prepoznatljivog detalja sabljastog zuba u prednjem delu i izduvne cevi integrisane u zadnjem delu, naglašavaju njegovu snagu i prizivaju slike brze vožnje krugovima Nirnburgringa.
 
102242-opel%20insignia%2011.jpg
 
Upadljiva karoserija krije vrhunsku tehnologiju. OPC šasija je unapređena uz poseban fokus na prerađenu zadnju osovinu – kao i kod drugih modela linije nove Insignia-je – na način da su inženjeri modifikovali oko 60 odsto delova. Pored toga, ponašanje automobila kada su u pitanju buka i vibracije poboljšano je kroz mnogobrojna fina podešavanja. Novi ESP softver omogućava još preciznije podešavanje dinamike, naročito kada je u pitanju reakcija na tendencije podupravljanja. Modifikovani softver amortizovanja za FlexRide šasiju sa podesivim amortizerima obezbeđuje optimalno držanje na putu. Ovo programiranje specifično za OPC poboljšava voznu dinamiku, omogućavajući brži i precizniji odgovor na različite manevarske i uslove na putu.
 
101667-opel%20opc%2011.jpg
 
Insignia OPC, sa 6-stepenim manuelnim prenosom i pogonom na sve točkove ubrzava od 0 do 100 km/h za 6 sekundi (Sports Tourer: 6.3 sekunde) i postiže najveću brzinu od 250 km/h (elektronski ograničena) uz potrošnju od 10.6 litara na 100 km u kombinovanom režimu vožnje (249 g/km CO2 prepa propisu Evropske komisije br. 715/2007). U verziji bez ograničenja, OPC sa manuelnim prenosom postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Visoko-performantni Brembo kočioni sistem omogućava naglo usporavanje sa maksimalnom stabilnošću, čak i prilikom intenzivne upotrebe.
 
101666-opel%20opc%201.jpg
 
Pored toga, Insignia OPC ostvaruje prednosti od svog elektronski upravljanog sistema 4x4. Sistem pogona na sve točkove uključuje visoko-kvalitetno kvačilo, koje deluje na Haldex principima, kao i elektronski diferencijal za ograničeno proklizavanje, koji omogućava vrhunsku vuču. On se konstantno prilagođava uslovima koji preovlađuju na putu, neosetno varirajući distribuciju obrtnog momenta od 0 do 100 odsto između prednje i zadnje osovine, kao i između zadnjih točkova. U kombinaciji sa elektronski upravljanom vrhunskom FlexRide šasijom, sistem pogona na sve točkove postavlja standarde po pitanju vremena reakcije i upravljanja vozilom.
Kabina dočekuje vozače OPC-a sa pravim ambijentom auto-sporta. Performantna Recaro sedišta, koja su takođe opciono dostupna u kožnoj izvedbi, sa memorijskom funkcijom, OPC ručica menjača i potpuno nova glavna instrument tabla i centralna konzola  odišu vrhunskim stilom. Osim osnovnih podataka, vozači mogu da vide specifične detalje poput pritiska i temperature ulja, napona akumulatora, položaja pumpe za dovod goriva, kočione snage i gravitacione sile usled bočnog ubrzanja na opcionom, 8-inčnom instrument displeju.
 
101669-opel%20opc%201111.jpg
 
Novi performantni upravljač (opciono sa zagrevanjem), kada se kombinuje sa automatskim menjačem, je izveden sa polugama za menjanje brzina. Ovo omogućava vozaču modela OPC veoma brzo manuelno menjanje brzina, čak i u automatskom režimu. U slučaju mirovanja ručice za menjanje brzina u trajanju dužem od 12 sekundi, vozilo nastavlja da vozi normalno u automatskom režimu. Na ovaj način, nova Insignia OPC udobno kombinuje prednosti manuelnog i automatskog režima rada.
Cene novog modela Opel Insignia OPC sa 325 KS, 6-stepenim manuelnim menjačem i pogonom na sve točkove počinju od 48.435 evra u Nemačkoj uključujući PDV.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Restilizovana Opel Insignia u Srbiji od 17.984 evra

 

103508-opel%20insignia%201.jpg

 

Restilizovana Insignia uskoro stiže i na naše tržište. Pored verzija sa 4 i 5 vrata, te Sports Tourer karavan varijante, po prvi put biće dostupan i novi poluterenski model, Country Tourer, sa 4x4 pogonom. Restilizovana Insignija već se može poručiti kod prodavaca u Srbiji, a očekuje se da uskoro stignu i prvi primerci ovog automobila. Kako smo saznali u Opelu, početna cena za osnovni model sa 4 vrata, 1.8 litarskim benzinskim motorom sa 103 kW/140 ks i šestotepenim manuelnim menjačem, iznosiće 18.288 evra, dok se ovaj model može nabaviti na lizing po ceni od 17.984 evra (ova cena važi i za pravna lica).

 

Opel%20Insignia%20111.jpg

 

Opel%20Insignia%2011111.jpg

 

Verzija sa 5 vrata i istim motorom i menjačem koštaće od 18.718 evra (18.355 evra na lizing), a karavan model startuje od 19.337 evra (18.888 evra kada se kupuje preko lizing kuće). Opel Insignia Country Tourer 4x4 prodavaće se po ceni od 31.114 evra (29.038 evra na lizing). Reč je modelu kojeg pogoni 2.0 litarski turbo-dizel motor sa 120 kW/163 ks sa stop/start funkcijom i takođe šestostepenim manuelnim menjačem.

 

103509-opel%20insignia%2011.jpg

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
TopSpeed test: Opel Insignia Country Tourer

 

opel%20insignia%20country%20tourer.jpg

 

 

Opel je sa modelom country tourer još više proširio i upotpunio porodicu restilizovane insignije.

U julu 2008. godine iz velikog transportnog kontejnera pored Tauer bridža u Londonu ''ispala'' je potpuno nova Insignia. Nakon tog debija Opel je do danas prodao gotovo 600.000 ovih automobila. Međutim, od tada je prošlo pet godina, a tržišni D segment, u kojem nastupa je u konstantnom padu, pa je borba sve oštrija. I zato je Opel ove jeseni odigrao na kartu restilizacije... Zapravo, baš u vezi sa ovim pojmom restilizacije nameće se pitanje da li se ovde radi o potpuno novoj generaciji, budući da je izmenjeno skoro 60% delova!? I ne samo to...

Porodica Insignia je obogaćena za još jedan novi model, tačnije verziju. Tako pored klasičane limuzine sa četvora (notchback) ili petora vrata (hatchback), dopadljivog karavana (Sports Tourer), pa onda sve to i u najmoćnijim OPC verzijama, od sada je tu i potpuno novi Country Tourer. Radi se o modelu sa pogonom 4×4, koji koketira sa onima koji žele da se povremeno otisnu u off road avanturu, a ujedno imaju i upotrebljivost SUV-a...

 

Model country tourer pripada samom vrhu ponude sa porodičnog stabla Insignia. Blizak rođak mu je sports tourer, odnosno elegantni porodični ili poslovni karavan i to se već na prvi pogled vidi. Međutim, ovaj novi Opel nudi i karakteristike SUV-a, o čemu svedoče veća visina karoerije, metalne zaštinte ploče ispod nje, smeštene napred i nazad, kao i plastična zaštita koja kreće od njih i prostire se duž rubova blatobrana i preko pragova. Robusan izgled verzije country tourer ističe neku dozu akresivnosti, ali i samopouzdanja tipa ''ja ovuda mogu da prođem''. Jak vizuelni utisak upotpunjavaju i karakteristične svetlosne grupe, napred zatamnjenih kućišta, naravno u LED tehnologiji, sa simbolima u vidu krila. I svetosne grupe pozadi su jasno uočljive i upadljive.

 

U unutrašnjosti, utisak o kvalitetu vozila je još bolji. Baš kao i kod ostalih verzija restilizovane Insignie i kod country tourer upotrebjeni materijali, ali i nivo završne obrade, kao i sam dizan su na viskokom nivou. A opet, sve je nekako jednostavnije i prostije, mada u pozitivnom smislu te reči, nego kod prethodne generacije ovog modela. Raspored komandi i njihova prelednost, ali pre svega smanjen broj istih, su doprineli ne samo bolje izgledu, nego i povećanju funkcionalnosti. Centralni displej od 8 inča osetljiv na dodir, koji se na vrhu centralne konzole samo je jedan do delova novog ''infotainment'' sistema. I nije samo on osetljiv na dodir, već i komade grejanja/hlađenja vazduha, ali i sedišta, smeštene ispod njega, dok su ostale komante, uglavnom, klasične.

 

I komandama nije tu kraj... Postoji i još jedna, a nije tzv. džojstik kao kod drugih proizvođača, već je iza ručice menjača, na samoj centralnoj konzoli koja deli vozačko i suvozačko sedište uz komandu elektronske parkirne kočnice, smešten tač-ped (touch pad). Preko njega je uptrebom, jednog, dva ili tri prsta, moguće izdavati razne komande, pa i nacrtati šta želite, ako je nekome to lakše. I... To opet nije sve, jer neke zapovesti vozač može izdavati i preko upravljača sa multifunkcionalnim komandama, od kontrole brzine kretanja, tj. aktivnog tempomata sa regulacijom distance od praćenog vozila ispred i slično, do komandi informativnog i audio sistema. I... Još uvek tu nije kraj! Vozač može velikom broju sistema zapovedati i glasom. Sve u svemu, Opel je sada ponudio čak četiri načina kontrole nekih komandi! A što je poseban kuriozitet, enterijer izgleda, ali samo izgleda jednostavnije. 

U odnosu na običnu Insigniju klirens je plovećan za 20 mm, pa je automobil je samo pogodan za silazak sa asfalta, ponajviše na makadam. I pogodan je za vožnju zimi, ali recimo i vuču prikolice sa nekim sportskim rekvizitom... Dakle, suština ovog automobila je pogon 4x4 koji preko Haldex spojnice i elektronskog diferencijala točkovima na prednjoj ili zadnjoj osovini isporučuje, u skladu sa stanjem podlogde odnosno proklizavanjem istih, od 0 do 100 % vučne slile. Pozitivna strana ovog sistema je što se sve odvija veoma brzo, tako da je reakcija na gubitak trakcije gotovo momentalna, a u kombinaciji sa FlexRide šasijom i elektronskom kontrolom stabilnosti rizične situacije su veoma retke. Senzori sistema stalno prate šalju informacije kontrolnom računaru ubrzanju, uglu upravljača, krizini okreta točkova, poziciji papučice gasa, broju obrtaja motora i slično, tako da se distribucija snage između prednje i zadnje osovine stalno prilagođava novonastalim situacijama.

 

Verziju koju smo mi izabrali na promociji u Maincu pokreće benzinski, dakle SIDI dvolitarski turbo-motor od 250 KS, koje se postižu pri 4.500 o/min. U ponudi za ovaj model su još dva dizel agragata, ali o njima nekom drugom prilikom... Benzinac krasi impresivan masksimalan obrtni moment od 400 Nm u rasponu od 2.500 do 4.500 o/min. Odziv na komandu gasa je kao i kod svih motora sa turbo-punjačem, ali uprkos masi od 1.843 kg, Iinsignia country tourer sa njim do stotke ubrzava za 7.9 sekundi i postiže maksimalnih 235 km/h. U kombinovanom ciklusu potrošnja goriva, sa šestostepenim manuelnim menjačem, potrošnja iznosi 8,1 litara na 100 km. Ovo je pravi porodičan automobil, budući da je zapremina prtljažnika čitavih 520 litara, ako se koristi pomični prekrivač. Kada se on ukloni dobija se čitavih 1.030 litara, a ako se i nasloni zadnjih sedišta preklope onda se kapacitet dostiže i 1.530 litara. Upravljač je zadovoljavajuće precizan i pruža dosta informacija o stanju puta. Na makadamu i travi, neravnine absorbuje veoma dobro, mada tereba imati u vidu nešto veću masu vozila, pa smanjiti sportske ambicije u krivinama, bez obzira na preciznost upravljača. Uostalom, za to postoji „insignija OPC"... I na samom kraju, Opel je sa restilizovnim modelom Insignia, a pogotovo novom verzijom country tourer napravio interesatan korak. Čini se u dobrom pravcu, jer je ponudio nešto između više krajnosti i oprečnih zahteva. E sad, ostaje samo da vidimo kako će reagovati tržište...

 



Share this post


Link to post
Share on other sites
Nova Opel Insignia na ekskluzivnoj promociji u Beogradu

 

Nova%20Opel%20Insignia_1.jpg

 

Nova Opel Insignia predstavljena je domaćoj publici na ekskluzivnoj promociji u beogradskom hotelu Metropol. Opelova perjanica ističe se još atraktivnijim enterijerom i eksterijerom, a Opelovu nagrađivanu dizajnersku filozofiju ''spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti'' podiže na još viši nivo.

''Od prvog predstavljanja Opel Insignije do danas, ovaj izvanredan automobil proizveden je u preko 600.000 primeraka. Nova Insignia će vas posebno oduševiti izražajanijim dizajnom, visokkvalitetnim enterijerom, besprekornim performansama, najnovijim infotainment sistemom i super-efikasnim motorima'' naglasila je poznata voditeljka Irina Radović na početku svečanosti. ''Obraćajući veliku pažnju na detalje, naši inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na našem najboljem modelu. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i sjajne vozne performanse'' izjavio je direktor Opela Dragan Nenadović.

 

Nova Insignia u punom sjaju predstavlja Opelovu dizajnersku filozofiju u segmentu automobila srednje veličine. Opelova glavna dizajnerska ideologija kombinovana je sa premijum karakteristikama i dinamičnim, spuštenim, širokim prednjim delom. Poboljšanja šasije obezbeđuju veću agilnost i udobnost, a potpuno nova generacija Infotainment sistema dostupna je i kod nove Insignije. Novim Infotainment sistemom može se upravljati putem 8-inčnog touchscreen ekrana u boji. Preko početnog ekrana vozač može pristupiti svim glavnim funkcijama i podmeniju (kao npr. radio stanicama, nazivima pesama, smartphone konekciji ili 3D navigacionim mapama) putem dodira, tastera na volanu, glasovnih kontrola ili potpuno novog touchpad-a koji podržava čak i prepoznavanje rukopisa. Infotainment sistem može biti personalizovan - mogu se sačuvati do 60 ličnih omiljenih stavki (npr. liste pesama, kontakti, adrese).

 

Nova%20Opel%20Insignia.jpg

 

''Naša perjanica je sada sofisticiranija i atraktivnija, ali pored njene elegancije, moramo na prvom mestu da istaknemo da ona vozačima i putnicima nudi udobnost i bezbednost u vožnji zahvaljujući najsavremenijim tehnologijama,'' naglasio je gospodin Nenadović. Novi moćni i super-efikasni motori sa direktnim ubrizgavanjem, poput dva turbo benzinska motora i novog turbo dizela sa emisijom od svega 99g CO2 proširuju Opelov portfolio. Ovaj nizak nivo emisije stavlja novi 2.0-litarski turbo dizel motor na najviši nivo efikasnosti. U četvorovratnim i petovratnim modelima sa šestostepenim manuelnim menjačem i Start/Stop sistemom, obe varijante (88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks) troše samo 3.7 litara goriva na 100 km u kombinovanom ciklusu (prema Uredbi [EO] br. 715/2007), dok Sports Tourer dostiže potrošnju od 3.9 l/100 km. Kao rezultat toga, Opel Insignia 2.0 CDTI je najekonomičniji dizelaš u svojoj klasi. Istovremeno, inženjeri su dali novoj Insigniji još veći nivo aerodinamičnosti. Sa koeficijentom otpora vazduha ispod 0.25, Insignia je sada najaerodinamičnija petovratna limuzina na svetu.

 

Na ovoj raskošnoj svečanosti u hotelu 'Metropol bio je izložen i Insignijin ''stariji brat'' – Opel Rekord iz davne 1963. godine, pa su gosti imali jasan uvid u neverovatan razvoj i napredak ovog modela. Sjajna uvertira u nezaboravno veče bila je maštovita predstava u kojoj je učestvovali naši glumci Tamara Dragičević, Petar Benčina i Miki Damjanović. Brojni gosti, novinari i Opelovi partneri uživali su u ekskluzivnoj i elegantnoj promociji koja se nastavila uz koncert gudačkog kvarteta Intermezzo. Premijeri nove Opel Insignije prisustvale su brojne zvanice iz različitih sfera srpskog javnog života i privrede.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Irmscher Opel Insignia is3 concept

 

irmscher%20is3.jpg

 

Iz Irmschera je stigla sportska Insignia is3 concept, napravljena na bazi Insignije OPC pre redizajna. Automobil se opisuje kao drumsko trkačko vozilo koje privlači pažnju novim prednjim spojlerom, pragovima, zadnjim difuzorom, zadnjim spojlerom, kompletom alu točkova Turbo Star od 20 inča, Irmscher maskom i dekorativnim grafičkim elementima. Motor je pojačan za 45KS (sada 370KS) pa bi ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) trebalo da iznosi manje od 5.8 sekundi.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
100.000 narudžbina za redizajniranu Insigniu

 

103508-opel%20insignia%201.jpg

 

Nakon svetske premijere prošle jeseni na Sajmu automobila u Frankfurtu, Opel je primio 100.000 narudžbina za redizajniranu Insigniu. U prva četiri meseca ove godine Insignia je broj jedan u svom segmentu u Velikoj Britaniji, Španiji i Holandiji, dok se na drugim tržištima kao što su Belgija, Italija, Austrija, Švajcarska i Norveška, nalazi na drugom mestu. Na nemačkom tržištu osvežena Insignia zauzima drugo mesto u svom segmentu, zabeleživši stopu rasta od 46 % u odnosu na isti period prošle godine.

 

Opel%20Insignia%20111.jpg

 

Redizajnirana Opel Insignia nudi tri pogonske alternative: benzin, dizel i plin (LPG), sa snagom u rasponu od 120KS do 325KS za top model OPC. Najčešći izbor kupaca Insignie je štedljivi 2.0 CDTI koji u proseku troši 3.7 l/100 km (deklarisana potrošnja) i emituje 99 g/km CO2. Cene startuju od 24.545€ u Nemačkoj za osnovni 1.4-litarski turbo benzinac sa 140KS. Od lansiranja 2008. godine pa do početka prodaje redizajniranog modela, prodato je preko 600.000 primeraka Opelovog bestselera.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prvu četvrtinu godine (jan-mart) povećanje ogromnih 31%. 24 360 vs 18 564. Dok konkurencija Passat ima pad 7% ali pet koraka dalje 37 586, BMW 3 lider segmenta u Evropi 47 664 , Merc C 32 241.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...