Jump to content
FAS Goran
Madra

Još jedan nacionale 500L 1.4 - potpuno subjektivno

Recommended Posts

Rešio sam da ga do 1000km vozim do max. 3500 obrtaja a posle ću malo da ga jače gazim, pa će da pokaže pravu sliku. Inače, ko voli da uživa u bržoj vožnji sigurno je da ne treba da uzima benzinca a verovatno ni ovaj, pre svega porodični auto.



Automobil je savršen za ljude od 30+ godina, sa jednim ili dva deteta i za žene svih godina, za one koje ne vole da jurcaju već žele da se udobno voze i da se osećaju bezbedno. Za "dečake" od 20tak godina nije ni u jednoj varijanti motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definicija porodični auto ? 90 % putničkih vozila su porodična vozila, tj namenjena su prevozu pored vozača za još 3-4 (neki i više) putnika. 

Pitanje je samo kako koji motor odgovara karoseriji u koju je ugrađen. I ništa više.

Ne možete očekivati čuda od auta teškog blizu 1300 kg sa velikom čeonom površinom H 167 cm u koji je ugrađen mali benzinski motor 1,4 l sa samo 127 Nm. Taj auto ne može da parira niti da postiže neke brzinske rekorde.

Ide kako ide, uz brda malo više šaltanja i bez neke nervoze.

Prava mera , ali skupo 1,6 MJ ili neki benzinac od 1,8 l.

Što se tiče bezbednosti, za svoji 22 god prof. vozačkog staža primetio sam da su vozači sa decom u vozilima (ženski muški svejedno) nebezbedni. Kad su sami mislim da puno pažljivije voze.

I uvek vezujte pozadi putnike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definicija porodični auto ?

 

Prava mera , ali skupo 1,6 MJ ili neki benzinac od 1,8 l

 

Slažem se Ivane, (ili 1.4 Turbo za amere). Kada kažem porodično, mislim na karakter tog vozila (na pr. sigurno nikada neće imati abarth verziju ali imaće XL, Trekking ...).     

Share this post


Link to post
Share on other sites

da je neki dizelas dosao juce na okupljanje mogli smo uzivo da istestiramo ko je startniji :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da ga siluješ puno, ipak nov je . A i kad se razradi ipak tvoj je.

Uporedi ranije vozila sa 1400 ccm imala su težinu ispod 900/1000 kg i solidno su išla uzbrdo. Napredak, komfor i bezbednost mnogo traže.

Uzdravlje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan.ik slažem se (opet)  :), hvala na učešću, uzdravlje i tebi. 

Edited by Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

moram da dodjem jednom na okupljanje s mojom djuntom I da ih sve izebem sa svih 999 kubika I 650 kg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da je neki dizelas dosao juce na okupljanje mogli smo uzivo da istestiramo ko je startniji :scooter:

 

Kolega, kako je bilo na okupljanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pri brzini od 120kmh na autoputu, nešto malo preko 3000 obrtaja, očekivao sam manje buke, do negde 110kmh sve je idealno a onda se polako motor budi a ima i izraženiji šum vetra,

 

 

 

Preveliki obrtaji i za ne bas neku brzinu...

 

Skoro pa kao  punto 1,1 55 konja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prešao sam prvu hiljadarku, vozio malo do Zlatibora i tamo po okolini. Zaista sam prijatno iznenađen prosečnom potrošnjom, samo 5,7l. Drugo, vrlo je prijatno voziti se u njemu a posebno me oduševljava kako "pegla" loš put, prosto neverovatno za ovako kratak automobil. S druge strane, nemam gde ruke da naslonim, ivica vrata mi je predaleko za levu ruku a desna nema naslon, pa je odmaram na menjaču. Moraću da vozim "školski" i držim obe ruke na volanu u isto vreme. Nemaš osečaj brzine ali može da se održava oko 100kmh na ibarki, bez napora ali ako nema gužve. Vožnja je vrlo udobna i tiho je kada se krstari u V-VI brzini. Kada naiđu usponi ili ako treba obići neki šleper, to je prava muka. Ispod 4000 obrtaja ne treba kretati u takvu avanturu, i to isključivo trećom i gas do daske, plus dugi hodovi menjača pa dugi hodovi kvačila i gasa, sve to traži dodatno vreme. Prosto te sve u njemu odbija od toga da jurcaš po putu a s druge strane te nagrađuje komforom i malom potrošnjom.

 

Jedna čudna stvar, ne znam da li je to tako kod svih, naime, papučica gasa negde na pola svog hoda kao da ima neku malu prepreku ili graničnik, pa je tada treba pritisnuti jače dok ne pređe to mesto?!  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 S druge strane, nemam gde ruke da naslonim, ivica vrata mi je predaleko za levu ruku

kratke ti ruke  :harhar:

 

i meni smeta sto nemam gde ruke da stavim, zato kupujem naslon za ruku pod hitno

----------

sto se tice papucice gasa kod mene je to negde pred kraj hoda, ali mislim da je to bas ono..... za izvlacenje maximuma.

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

sto se tice papucice gasa kod mene je to negde pred kraj hoda, ali mislim da je to bas ono..... za izvlacenje maximuma.

 

kolega, hvala na odgovoru, meni je to potpuno čudno pa sam pomislio da nije neki problem kod ovog mog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li taj auto jedno grlo ili dva? Ako ima dva,eto resenja misterije koja vas muci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas otvorim vrata i osetim miris POTPUNO isti kao miris nove zastave 101 kojii mi se urezao u sećanje kada me u "prošlom veku" ćale vodio da preuzmemo tada prvi put kupljen novi auto. Isto tako, reski zvuk auspuha takođe me podseća na zvuke zastava 101. Kasnije sam ja sam sebi kupovao automobile, najviše nemce, vozio i francuze i koreance, neke nove a neke polovne ali nikada zastava i evo sada prvi put fiat. E sad, osim simpatičnog nostalgičnog sećanja, pitam se da li je to plus ili minus da je iz te fabruke to ostalo isto kao pre 20,30 ... godina!?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno moraš da se prijaviš za sledeću posetu fabrici i da se uveriš da više ništa nije isto kao što je bilo nekada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas otvorim vrata i osetim miris POTPUNO isti kao miris nove zastave 101 kojii mi se urezao u sećanje kada me u "prošlom veku" ćale vodio da preuzmemo tada prvi put kupljen novi auto. Isto tako, reski zvuk auspuha takođe me podseća na zvuke zastava 101. Kasnije sam ja sam sebi kupovao automobile, najviše nemce, vozio i francuze i koreance, neke nove a neke polovne ali nikada zastava i evo sada prvi put fiat. E sad, osim simpatičnog nostalgičnog sećanja, pitam se da li je to plus ili minus da je iz te fabruke to ostalo isto kao pre 20,30 ... godina!?

Sve je potpuno isto kao pre 30god.

Edited by nikola0406

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kapiram ja to, sve novo, novi ljudi, novi model, roboti na sve strane ... ali valjda ima nešto i od tradicije, ipak su se tu pravili automobili preko pola veka (u svoje vreme vrlo konkuretni stranim), a što se nekako prenosi i u današnje vreme.

 

A možda me samo sunce malo jače opičilo, pa sam se nešto utripovao  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo su stubovi od stare fabrike ostali. Čak ni zemlja na kojoj je napravljena nova fabrika nije ista, jer su nakon rušenja starih pogona iskopali dosta metara zemlje, odneli je (jer je bila zagađena pošto se decenijama prosipalo od ulja pa nadalje...) i nasuli novu zemlju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto na temu, spor je, trom je i slično što se već nekako formiralo kao opšti stav. Malo poređenje, svaki dan na poslu vozim VW motor 1.4, na papiru vrlo sličan ovom fiatovom ali u kolima koja su 200kg lakša ali i dosta bolji menjač iako ima samo 5 brzina. Sve u svemu, prava mala gradska zujalica, milina ga je voziti. Sa fiatom, do sada prešao oko 1500km, "čudo" se razradilo, ide sve bolje i ja više ne primećujem razliku kod ubrazanja kod ova dva motora, osim za nijansu malo bolje elastičnosti kod VW-a ali se fiat vrti na malo više obrtaja i ima veću krajnju brzinu. Čak im je i potrošnja ista. NIsam imao priliku da probam, ali voleo bih da uporedim koreance, na pr. novi hyundai i30/kia ceed, 1.4 takođe 6 brzina, koji je vrlo sličan, bar na papiru ovom fiatovom motoru, čak je i težina slična a isto važe za dobru kupovinu.

 

Da li je nešto tromo ili sporo, to je potpuno relativna stvar, za nekoga jeste za nekoga nije, meni (više) nije. Ono što meni smeta i što mi predstavlja "problem" jer me lupa po džepu, to je potrošnja od oko 8l po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...