Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Zvezdo

Ispuštanje vode iz filtera goriva (zamena filtera)

Recommended Posts

Nakon duzeg vremena sipanja goriva iz kojekakvih kanti i kanisera (opranih vodom i nikada osusenih)  nakupilo se je vode na dnu filtera goriva sto je rezultiralo povremenom palenju kontrolne zarulje za vodu u gorivu na ins tabli. 

Dakle potrebno je ispustiti vodu sa dna filtera. Sam postupak je veoma jednostavan i traje mnoooogo  krace nego pisanje ovog uputstva.

Ovo je primer za Grande Punto 1.3 MJET ali u sustini to je sve slicno.

 

Na dnu filtera se nalazi senzor prisustva vode u filteru 

 

iop001.jpg

 

Potrebno je skinuti kabel sa senzora i odvrnuti rukom senzor. Senzor je plastican , na njemu je gumeni prsten i lako se odvrce rukom. Pre skidanja je potrebno ispod podmetnuti prigodnu posudu u koju ce iscuriti sadrzaj filtera (oko 0,3 litra)

Ja sam ispod stavio krpa i skinuo komletan filter da ne bi bilo prosipanja nafte i prljanja motornog prostora. 

Filer se jednostavno skida. Skinu se creva (kod mene je sve na klik kao i sa kabelima za struju) i nakon toga odvrnuti kljucem (10mm) vijak koji steze obujmicu oko filtera.

Kada iscuri sadrzaj iz filtera, sve obrisati suvom krpom zavrnuti senzor (rukom) i sve vratiti na svoje mesto.

Posto je iz filtera iscurilo sve gorivo u njemu se nalazi vazduh koji je neophodno ispustiti jer u suprotnom bi auto jako tesko ili bolje receno NIKAKO upalio, dakle ovo treba temeljito obaviti!

 U tu svhu se kod mene na vrhu filtera nalazi ventil na koji se natakne gumeno ili plasticno crevo koje se stavi u plasticnu flasu do dna! 

 

iop002.jpg

 

Odvrnuti malo ventil (da se moze dalje rukom otvoriti-zatvoriti) kod mene je kljuc 12mm.

Pozvati nekoga da da kontakt i time pokrene pumpu goriva koja za cas napuni filter i istera sav vazduh iz njega. Ovo ponoviti nekoliko puta dok se flasa napuni gorivom. Pola litre 2-3 puta.  Kada je filter, crevo i flasa puna goriva zavrnuti rukom i klucem ventil na vrhu filtera do kraja. Tek onda skloniti flasu i skinuti crevo!!! da ne bi filter povukao vazduh.

Ukoliko ovo obavite kako treba a to moze bas svako, auto ce upaliti kao i obicno i naravno lampica za gorivo vise nece svetliti.

Kao sto rekoh pisanje ovog uputstva je trajalo 10 puta duze nego sam postupak.

Inace u filteru  je bilo veoma malo vode (10-15 kapljica) ali to je ocito bilo dovoljno da senzor prijavi nepravilnost. U radu motora nije bilo nikakvih promena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doduše nema potrebe da se mučiš sa ozračivanjem filtera, dovoljno je samo sačekati da pumpa napuni filter i upaliti auto. Istu stvar rade i kada se menja filter goriva.

Voda u gorivu zna da se pojavi zimi zbog kondenzacije u polupraznom rezervoaru. Savet nimalo popularan vozite sa punim rezervoarom.

Zvezdo, pohvale za rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...