Jump to content
FAS Goran
Zhorz

Fiat 500L 1.4 - kao da se čuje rezonantni zvuk na 2000 obrtaja?

Recommended Posts

evo da ja pocnem prvu temu o novom autu i neizbeznim kvarovima i problemima kao i svakog auta  :construction:

 

Za sada ono sto bih da pitam ostale 500L-vozace da li se i kod njih manifestuje:

- na 2000 obrtaja u bilo kojoj brzini kao da se cuje jos nesto sto pre i posle 2000obrtaja  se ne cuje (1900-2100), zvuk je kao zvuk zupcanika.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm cujem i ja nesto ali vise Mislim da su gume u pitanju. Ne znam. Al da nesto cujem, cujem. Kao kada sa letnjih predjete na zimske gume, pa taj zvuk dok se ne naviknete. Inace ja sam dobio Continental a drugar Goodyear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citajuci tvoj post i ja sam se zainteresovao: bas sam pazljivo slusao i nista. Sigurno je nesto minorno

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

naj verovatnije sitan novac u kaseti....

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej Zhorz, čuje li se i dalje?
Nisam do sada primetio ali poslednjih nedelju danja čuje se kao neko zujanje izmedju 1900 i 2100 rpm u bilo kojoj brzini. Ko što si rekao, liči na rezonantni zvuk na ovim obrtajima. Kao zujalica sa desne strane. Pritiskao sam plastiku i druge delove, ne bi li ustanovio da se nešto rasklimalo - nije ništa.
Boga mi, rano je počeo da "cvrkuće"...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kad me podseti Bimba na ovu temu, setih se da sam i ja pre neki dan, vozeci sa iskljucenim radijom cuo neko vibriranje plastike i to tacno kad se malo doda gas... Kad radi u leru nista, pri vecim brzinama nista... U trenutku sam pomislio da je nesto od stvari u kaseti... Ali sam se sad zbunio...

Ma samo pojacati mjuzu i bog da te vidi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvuk je uvek na istim rpm nezavisno od brzine i uslova kretanja - i ja nisam obraćao pažnju do sada, uvek je bila muzika jača od ovoga zvuka. Razmišljam da napišem jedno ljubazno pismo Fiat-u jer je zaista prerano da cvrkuće a i ne dešava se samo meni!?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo pojacati mjuzu i bog da te vidi! :)

E upravo zbog ovakvih kvazi-resenja za probleme smo se odlucili da prodamo Stila i da po prvi put u zivotu vozimo novi auto,na kome necu morati da osluskujem da li nesto cvrci,krci,skripi,cvili....Ali,ne lezi vraze.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel vam radi klima tada kada cujete taj zvuk? Ja ne cujem nista kada ne radi klima, ali kad je upaljena motor radi drukcije naravno, pa se primeti promena i u zvuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo da ja pocnem prvu temu o novom autu i neizbeznim kvarovima i problemima kao i svakog auta  :construction:

 

Za sada ono sto bih da pitam ostale 500L-vozace da li se i kod njih manifestuje:

- na 2000 obrtaja u bilo kojoj brzini kao da se cuje jos nesto sto pre i posle 2000obrtaja  se ne cuje (1900-2100), zvuk je kao zvuk zupcanika.

 

U pitanju je teg na cevi klime koji je preblizu motoru sto prouzrokuje vibracije i zvuk na odredjenim obrtajima.

Potrebno je da odes u ovlasceni servis i zamolis ih da provere ovo sto sam ti rekao kako bi premestili teg na odgovarajuce mesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teg na cevi klime bi cuo i ti i svi putnici u autu. I on se cuje na vecím obrtajima,3.500 do 4000. A to sto cujes potice iz menjaca i cuces ga samo ako vozis na malom broju obrtaja,upravo tom koji je naveden,1.900-2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 500L prešao 1000km.
Definitivno se čuje blaga rezonancija oko 2000 rpm.
Može se čuti isključivo kada je muzika potpuno isključena.
Auto je generalno izuzetno tih, pa se ova rezonancija oseti, zvuk je kao zvuk zupčanika, ukazuje da dolazi iz menjača? Najlakše je čuti u 3. stepenu prenosa, dodavanjem gasa na približno 2000 rpm.
Ono što nisam potpuno siguran (proveriću), je da se ova rezonancija čuje samo kada je motor hladan.

Kubura nisam siguran da je ovo problem malog broja obrtaja, naprotiv, dešava se nezavisno od stepena prenosa na približno 2000 rpm. U 3. stepenu prenosa na 2000rpm ne bi smelo biti nikakvog karakterističnog zvuka?

Da li imate nekih informacija vezanih za ovaj problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve automobile UVEK vozim na radnoj temperaturi,bez izuzetka. Moje neko misljenje je da je to ipak mali broj obrtaja,to je benizinac koji inace voli da se vrti,malo mu je 2000 :D
Takodje smatram da ako se vec svima isto cuje,da jednostavno tako treba i da previse i bez razloga brinete :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezonantni zvuk na oko 2000 RPM se ne cuje kod svih, vec na odredjenom i ne malom broju primeraka.

Ne vidim da je problem kada postoji sumnja sta prouzrokuje zvuk (pogotovo ako ga prate povremene vibracije i lupkanja), da svako ko ima taj problem ode do ovlascenog servisa i isti prijavi, ili cak kod bilo kog majstora koji ima dizalicu i utvrdi sta se desava sa tegom na cevi klime u pomenutim uslovima rada.

 

Veoma se slazem da kupci Fiata 500L treba mnogo manje da brinu, tj ne treba uopste da brinu, kao ni kupci bilo kog drugog novog automobila, jer zato i kupuju novi automobil i prihvataju ogroman gubitak na vrednosti, da ne bi brinuli...ali zato, FAS treba mnogo vise da brine, jer se nazalost ogroman broj problema javlja na automobilima koji izlaze iz nase fabrike, od zanemarljivog rezonantnog zvuka koji se lako resava (ukoliko ga prouzrokuje teg na cevi klime), raznih lupkanja i zveckanja na automobilima sa manje od 1K km koja poticu od citave palete uzroka, od plastike na petim vratima (kao sto je Kubura ukazao), do zveckanja od strane zvucnika, pojasa, sedista... pa sve do problema sa check engine i prijavljenih otkazivanja delova motora na americkom trzistu na automobilima sa par stotina milja na satu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored zujanja na 2000 rpm koje se ne čuje uvek ali iritira jer sam na tempomatu na ovom broju obrtaja a ono mi zvrči, javljaju se i drugi gremlinčići koji hoće nešto da kažu. Pošto je njihova pojava potpuno nečekivana i sa svih strana, ne verujem da bi u servisu mogli išta da urade na ovu temu - samo mi još fali da skidaju plastike unutra pa da ne vrate na mesto kako treba. :2guns:  :2guns:  :2guns:  :2guns:  :2guns:  :2guns:  :2guns:  :2guns:  :2guns:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kubura, mozda mu je malo 2000 ali je pravljen da se vozi na 2000 zbog potrosnje i kratkih brzina a i  :up: pokazuje oko 2000 saltanje 

opet ponavljam meni se vise ne cuje. 6k prosao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žorž slažem se. Optimalna promena stepena prenosa (Shift Up) se traži na oko 2000rpm, zbog potrošnje, tako da ova rezonancija baš iritira.

E sad ostaje da sačekamo da auto pređe 4-5k km pa da vidimo da li će rezonancija prestati kao kod tebe. Ako neko bude mehaničkom intervencijom rešio ovaj problem molim neka javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...