Jump to content
FAS Goran
miske17

Fiat Bravo 1.6 / 1.2 - problem sa lambda sondom

Recommended Posts

Treba mi mala pomoc oko lambda sonde. Zanima me da lise razlikuju dzekovi za lambda sondu izmedju brava do 99 god i novijeg? ili sta vec. 
Imam problem, jer ne mogu da nadjem dzek koji mi treba. 

 

Ako ima neka sema ili nesto za kacenje. 
da objasnim, do sada nisam imao lambda sondu na autu, jednostavno je nema, vidim ja gde treba da bude ali nemaaaaaa. 
Imam ja lambda sondu i treba da je nakacim, al ne znam gde se nalazi dzek. Ja imam sondu sa dzekom sa 4 zice. Ali gledajuci sve dzekove treba mi drugaciji raspored na konektoru

Treba mi ovakva sonda koliko kapiram. 

 

zza2953.jpg

 

al na ovoj je dzek drugaciji, dal je moguce da nije sa istog auta ili  sta vec, i dal je pametno povezati zice mimo dzeka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na 1.8 1996 je mislim ista sonda kao sa slike (4 zice) pa neverujem da na novijim ima samo 2 jer je to stariji tip bez grejaca lambde sonde sto sva novija auta uglavnom imaju koliko znam.

E sad koliko sam te shvatio ti ne mozes da nadjes na autu ovakav dzek gde bi ustekao sondu?

A kako mislis "svi dzekovi",nije valjda da imas nekoliko dzekova viska?

 

Evo i rapored zica u konektoru ako ti sta znaci,2 bele su krajnje za grejac kao sto je i na slici koju si postavio.

 

zza2954.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemam, imam par dzekova, utvrdio sam koji je za lambda sondu. 
Dzek odgovara za sondu sa slike, ali ja imam drugaciju sondu, tjst sa drugacijim dzekom.  Sa 1.6 brave isto 97-o  god kao i moj auto. al me cudi da se razlikuju dzekovi. Dal da trazim drugu ili da povezem bez dzekova, ako kapiras sta pitam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci imas neku sondu isto sa 4 zice samo je dzek drugaciji neko kod tebe na autu?

U sustini se zice mogu direktno spojiti sto ljudi i rade kad menjaju sondu a  ubace neku univerzalnu koje dolaze bez ikakvog dzeka uglavnom.

Ali to uradi samo ako si siguran na koji dzek da spojis i ako i ta tvoja sonda ima isto 2 bele zice.

Te 2 bele nije bitno koju gde spojis posto je grejac ali ove 2 ostale moras da upratis da im ne zamenis mesta.

Mozda bi najbolje bilo da vidis na nekom drugom fiatu da ne bi sta pogresno spojio.

 

Evo sad gledam u Tecdocu i stvarno imaju 2 vrste,do 1999 i posle 1999 godine proizvodnje.

 

Kod tebe je kao i kod mene ovaj drugi dzek (prva slika)

 

zza2955.jpgzza2956.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jeste. Imam ovu sa prve slike, a dzek mi je za ovakvu sa druge. Pregledacu zice pa cu da vidim dal cu da spajam. 

Vidim na slikama koja zica gde ide u dzek, pa bih tako i spojio. ako su tacne seme. 

Edited by miske17

Share this post


Link to post
Share on other sites

prikljucio sam dijagnostiku da obrisem gresku air baga ,kad sam to uradio prebacim na motor ono pise greska P0139 Oxygen Sensor Circuit Slow Response e sad ne pali mi se nikakva lampica ,auto mi normalno ide trosi u normali kako kazu ljudi 7-8 litara gradske voznje kako sam gulgao problem je lambda pa ako moze savet da li da vozim tako ili da spreman kes za zamenu pre tri dana skupio pare menjao set kvacila i ovo mi bas nije trebalo.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. U pitanju je brava 1.6 16v  `97. Sumnjajuci na lambda sondu juce sam joj izmerio napon, koji varira izmedu 30mV-50mV. Citao sam da treba da bude izmedu 0,1V-0,8V pa mi se cini da je ovo isuvise malo. Imali joj spasa ili uzimati neku drugu i da li moze zamenska. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava 1.2 16v 2001 god.treći put mi desi da izbaci lambda sonda 1 error i katalizator overheat.pa brisemo i onda 2-3 nedelje nista,onda odjednom ponovo pa brisemo i opet nista.danas kad sam krenuo na put posle nekih 200 metara ponovo.lambda sonda 1 error i katalizaror overheat.kako to moguce posle sto metra da pregrejan.

Svre interesuje.da menjam sondu ili treba da izbacim ili cistim( ako to moguce) katalizator.hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze da bude vazda problema zapusen kat....visak vazduha na usisnoj grani....malo je informacija kako ide auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako ide ili kako treba da ide jer kod mene 1 god i nista ne menja.mene se cini da treba da ide malo boje ali ne znam.kad krenem onda malo ,onako nece nekih 1 sekund pa krene.sta treba da osetim neki dim ili smrad ako je kat.zapusen.ne mogu da izbacim jer imam 2 sonde,majstor moze da proveri i katalizator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. Kačenjem na dijagnostiku, auto na benzinu prijavljuje lambda sondu. U pitanju je auto fiat brava 1.6, 16v ne znam tačno gosište (negde se vodi kao 2000, a u saobraćajnoj kao 2001).

Imam problema sa variranjem obrtaja, tačnije ako naglo dodam gas obrtaji uglavnom ostanu na 2500 - 3000 i jako teško padaju. Auto poseduje običan Venturi sistem (plin) koji je bio raskačen neko vreme jer je menjano jedno crevo od vode ka malom hladnjaku. Obrtaji su retko kada ostajali visoko dok se vozio na benzin, više je varirao od 800 do 1500. Namotavanjem volana u jednu stranu do kraja, obrtaji bi uglavnom lagano padali ako su visoko, ili bi se smirili na 800 odnosno 900 na plinu. 

Prikačen je ponovo plin, pre dva dana ali obrtaji i dalje idu visoko. 

 

Ono što me zanima je, da li postoji negde osigurač za lambda sondu? Koliko vidim, ima četiri žice i pretpostavljam da je univerzalna pošto su lemljeni kontakti. Hteo bih da ispitam da li ona pravi problem sa obrtajima.

Svećice, kablovi, step motor je menjan, zamenjena i dva creva koja su bili sumnjiva, jedno vreme ranije sam vozio sa raskačenim step motorom i mislim da nije išao tako visoko u obrtaje već max do 1500 o/min. 

Probao sam i regeneraciju i preko računara on podesi lepo ler na benzinu i gasu, ali nemam rešenje za "ostajanje u obrtajima". Ne bih da sečem žice, jer nemam struju blizu kako bih ponovo zaletovao kablove ako nije do same lambde problem a rešenje bi bilo idealno ako ima osigurač preko kog mogu da je neutrališem. 

 

 

Edited by sima21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dijagnostika obicno ukazuje sta je problem i nije iskljuceno da je stvarno losa lambda sonda ali i ne mora da znaci 100% da je do nje.

Ne znam sa kojim programom gledas to ali ne bi bilo lose da pogledas kako se lambda sonda ponasa u radu motora "uzivo" na grafikonu.

Signal bi trebao da ima kao oblik sinusoide i da ide od 0,2-0.8V ,ako se dugo zadrzava na iston naponu nesto nije ok .

Nije nemoguce da nije do sonde direktno vec moze biti da ti recimo dok radi na benzin propusta i malo plina pa dize obrtaje.

Probaj da zavrnes plin na boci i pusti motor da radi dok se ne ugasi da potrosi sav plin iz instalacije pa proveri onda da li se isto ponasa.

Ne znam kakav je plin u pitanju ali ako isparivac ima crevo koje ide na usisnu granu skini njega sa usisne grane i zaroni u casu sa vodom i gledaj ima li mehurica.

Ja sam na svom autu na ovaj nacin utvrdio da membrana isparivaca malo pusta iako u voznji nisam imao problema,samo je malo teze palio kad odstoji posto je vrlo malo pustalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne bih rekao da ima neke veze sa plinom, jer dok je plin bio totalno raskacen desavalo se isto na benzinu samo ne toliko izrazeno. Doduse, retko kada je ostajao u visokim obrtajima vise je na npr. semaforu varirao od 800 do 1500 obr. da bi motanjem volana u jednu stranu smirio ler gas ili povlacenjem rucne, ubacim u prvu i cekam sekund,dve da padnu obrtaji i tako ostanu. 

Isto se i sada desava kada je plin spojen, samo sto obrtaji na plinu ostanu bas visoko. 

Koristio sam Fiat Ecu Scan, prikljucak mi je tropinski. 

Sve spojeve i oko plina su momci proverili, pustao mi je na elektroventilu (bila mi je potrosnja 15-16l) i to je sanirano. Sva creva i selne su izmenjeni, tako da odbacujem da je nesto do toga. 

 

Ostalo mi je da proverim lambda sondu, odnosno da je nekako raskacim i proverim da ona ne pravi problem. Probacu i sa unimerom da vidim kakve napone daje, mada i dalje nesto sumnjam da step motor kvari zabavu. Ne znam dal da vratim stari koji je u medjuvremenu ociscen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno step motor ce najpre biti problem,to je standardan problem na 1.6 motorima.

Kod mene na 1.8 isto zna da zeza svakih pola godine ali ce lako skida,naprscem karb klinera i opet je dobar bar pola godine,ispravan je samo se valjda nakupi cadji pa malo steka ona osovina koja otvara-zatvara.

A ako imas vec FES imas u njemu da gledas parametre po grafikonima i to cak vise njih istovremeno pa mozes malo da pokusas da analiziras sta se desava.

Koliko se secam ima cak parametar za step motor, ono kao trenutna pozicija i zeljena pozicija .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu da vratim stari, pa da ga nakacim na komp. Stari sam ocistio detaljno, ali prilikom vracanja opet je pravio problem. Odem i uzmem polovan, vozio dva, tri dana (mozda i 5) bez problema i pocela opet ista zurka. Vise me buni sto su obrtaji izrazeniji na plinu nego na benzinu.

Probacu da skinem neku noviju verziju FES, ova sto je instalirana mislim da nema to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa starim se iste stvari desavaju. Kupljen nov Bosch step motor i montiran. Vec se stanje popravilo, ne ostaje tako u obrtajima uglavnom se smire, ali je neuporedivo bolje. Znaci da postoji jos neki problem, pa sam pomislio da je senzor klapne gasa?

Kacio sam na dijagnostiku, nazalost opet sam koristio staru verziju FES-a i za Lambda sensor signal mi ocitava neku vrednost od 0,4..... V i to se ne menja. Nisam probao da dajem gas da vidim ima li promena, ali cini mi se da nema. Za lambda integrator je bilo 0? Da li to tako treba da bude? I dalje mi od grsaka prijavljuje lambdu i pojavila se i bobina. Nakon brisanja gresaka i ponovnog startovanja auta, ponovo se pali greska za lambdu. 

Edited by sima21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi lambda trebala da ocitava konstantan napon nikako kada je u "zatvorenoj petlji".

Ne secam se bas tacno ali mislim da kad motor radi na leru da ne koristi lambdu kao i kad je pod punim gasom zato najbolje probati na "pola gasa".

A koju gresku ti konkretno izbacuje za sondu,koji kod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve su to dobri proizvodjaci samo je pitanje koja je originalna a koja kopija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...