Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Ako budžet bude manji, Ferari neće razvijati svoj trkački DNK

 

199406-ferrari f1.jpg

 

Formula 1 zarad izjednačavanja ekipa uvodi takozvani ''seleri kep'', a ograničenje u potrošnji novca se ne dopada italijanskoj ekipi Ferari. Za 2020. godinu je ograničenje budžeta 160 miliona evra, a u narednoj godini će budžet biti svega 135 miliona. FIA čak želi i da smanji budžet na 90 miliona kroz nekoliko godina, to je nešto što se Ferariju uopšte ne dopada.

 

''Nivo je već veoma zahtevan u odnosu na ono što je bilo dogovoreno minulog juna. Dalje ne može da se smanjuje bez ozbiljnih žrtvovanja, posebno u smislu ljudskih resursa'', rekao je prvi čovek Ferarija Matija Binoto. ''Ako bi ograničenje bilo još manje onda ne bismo bili u poziciji da dalje razvijamo naš trkački DNK. U Formuli 1 imamo razne timove sa različitim karakteristikama. Rade u različitim zemljama, pod različitim pravilima i sa svojim načinima rada. Zato nije lako napraviti te promene smanjujući troškove'', dodao je Binoto. Binoto dodaje da što se tiče pandemije koronavirusa nije potrebno žuriti i da je neophpdno najpre izmeriti sve moguće posledice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler: Voleo bih da Fetel ostane

 

194121-Sarl-Lekler.jpg

 

Uprkos činjenici da su u prethodnoj sezoni imali nesuglasica, Šarl Lekler je izjavio da bi voleo da mu timski kolega ostane četvorostruki prvak Formule 1 Sebastijan Fetel. Lekler je o planovima za budućnost govorio na virtuelnoj konferenciji za medije.

 

''Veoma sam zadovoljan činjenicom da mi je Seb kolega, uprkos tome što smo imali nekoliko problema na stazi, kao npr. u Brazilu. Možda spolja tako ne deluje, ali nas dvojica smo uvek imali dobar odnos'', izjavio je Šarl Lekler koji ima ugovor sa Ferarijem do 2024. godine. ''Kakvu god odluku da Ferari donese, ja ću je poštovati - to je moj posao, na kraju krajeva. Moram da se prilagodim odlukama tima. Svakog ću lepo dočekati, ali moram da kažem da bih bio veoma srećan ako bi Seb ostao u timu'', rekao je 22-godišnji automobilista iz Monaka. Prethodnu sezonu u Formuli 1 Lekler je završio na četvrtom mestu u generalnom plasmanu sa 264 boda, 24 više od timskog kolege Fetela koji je bio na poziciji ispod. Osim poena, Lekler je u prethodnoj sezoni imao više pobeda, polova i podijuma u odnosu na 32-godišnjeg Nemca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari još bez ponude za Fetela

 

Rikardo i Fetel.jpg

 

Četvorostruki svetski prvak u Formuli 1 Sebastijan Fetel još nije dobio konkretnu ponudu Ferarija za nastavak saradnje. Tridesetdvogodišnji Nemac od 2015. je u italijanskom timu, a svetski šampion bio je 2010, 2011, 2012. i 2013. u bolidu Red Bula. Prema navodima novinara Sky Sport Krejga Slejtera rukovodstvo Ferarija razmatra mogućnost da Sebu ponudi novi ugovor sa platom od 10-12 miliona evra godišnje, što je tri puta manje nego što ima trenutno.

''Rekli su mi da još nisu poslali nikakav predlog ugovora Fetelu. To se odnosi na finansije i dužinu ugovora. Fetel i Ferari imaju sve mogućnosti'', rekao je Slejter. Prethodno je portal ''F1-Insider'' preneo da je šef Ferarija Matia Binoto još zainteresovan za Fetelove usluge, i da je italijanski tim dao još jednu ponudu Nemcu za potpisivanje višegodišnjeg ugovora. Brojni mediji su ranije pisali da su glavni kandidati da Fetela naslede u Ferariju Karlos Sains i Danijel Rikardo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel odlazi iz Ferarija!

 

vettel 2020.jpg

 

Sebastijan Fetel napušta Ferari na kraju godine pošto dogovor o nastavku saradnje nije postignut, saopštio je Ferrari. Fetelov ugovor ističe po završetku sezone, a pregovori oko potpisivanja novog su propali. Razlozi za sad nisu poznati, ali se navodi da 32-godišnji Nemac nije zadovoljan ponuđenom platom i kraćom saradnjom od željene. ''Ovo je zajednička odluka, obe strane smatraju da je tako najbolje. Nije bilo lako doneti je. Ne postoji neki konkretan razlog za nju, osim vere da je došlo vreme da se krene različitim putevima kako bi se ostvarili ciljevi'', rekao je direktor Ferarija Matija Binoto.

 

Četvorostruki šampion Formule 1 u Ferari je stigao 2015. godine iz Red Bula u kojem je osvojio sve svoje titule. U konstruktoru iz Maranela nije uspeo da ponovi takve uspehe, a najbliži tome bio je 2017. i 2018. kad je završavao na drugoj poziciji. Njegov odlazak iz Ferarija mogao bi da donese mnogobrojne promene među vozačima. Navodno, kao najveći kandidat za Fetelovog naslednika navodi se Karlos Sains iz Meklarena i, ukoliko se to obistini, u Meklaren bi onda mogao da pređe vozač Renoa Danijel Rikardo. Biće zanimljivo videti i gde će karijeru nastaviti Fetel. Spominje se Meklaren, ali i povratak Red Bull...

 

preuzeto sa - sportklub.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo kladionice, ko upada u crveni bolid: Karlos ili Daniel? :D 

 

Ja nisam siguran da Karlos ima vece sanse od Daniela (iako u ovom tekstu pise tako)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, ne verujem, meni deluje da taj cuva svoje peDu u Mercu, po svaku cenu, jer zna da bi tesko gurao rekorde negde drugde... :D Ali, sve je moguce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sam na mestu ljudi koji u Ferrariju odlučuju, ne bih doveo Hamiltona. Mislim da je prošao voz za njega u Ferrariju.

 

- Dovođenjem Hamiltona sledeće godine (ili one tamo), nivo Ferrarija se spušta na neku žlj ekipu u koju je Hamilton došao samo da bi ostalo u rekordima da je osvajao titule u sva tri velika tima. Došao bi samo zbog ulepšavanja svoje statistike, da ne bi bilo da je eto završio karijeru u F1 i da nije vozio Ferrari. Tako ispade Ferrari kao neka očajna ekipa u koju svako ko poželi može da dođe...tek jednu stepenicu iznad onih ekipa u kojoj se plaća vozačko mesto. Ono kao ''eto ja sam super baja, uskoro završavam karijeru, a baš bih voleo da mi u rekordima piše da sam vozio i Ferrari, pa vadite pare.''

 

- Dovođenje Hamiltona bi značilo spuštanje mladog, dobrog vozača sa kojim imaš ugovor na 4 godine na nivo ''potrčka'' onome ko je došao samo da ulepša svoju statistiku. Ako su to imali u planu ima brdo vozača koji mogu to da obave za manje para nego Šarl.

 

- Dovođenje Hamiltona bi moooožda imalo rezon da to malo vremena tu bude, osvoji titulu (njemu dobro), a mladi Lekler uz njega nauči još. Onda kad Hamilton ode imaš mladog ''ispečenog'' vozača koji je delio boks sa Fetelom i Hamiltonom, što bi se reklo ''pekao zanat'' pored najboljih godinama, i sa kojim onda računaš još 4 dobre godine.

Ali, mislim da od toga neće biti ništa jer je Lekler već ''osetio krv'', tj. već je on pobeđivao (i to na Monca i Spa), već ga italijani vide kao svoju budućnost, već je omiljen....već je postao previše dobar. Sad bi morao da vuče ručnu i uspori malo, a to ne odgovara nikome. Da je bio kilaviji prošle godine možda bi i prošlo...ali je bio brz, doneo pobedu Ferrariju na Monci posle nepunih 10 godina. Mislim da je time odredio svoju dobru budućnost u Ferrariju.

 

Rikardo ne bi bio dobar izbor jer je i dalje previše napaljen na titulu. :D To je dobro za njega, ali loše za Ferrari u datim okolnostima jer su već imali situaciju da im vozači izbacuju jedan drugoga u direktnom duelu. Šta će im to opet, a ni Rikardo ni Lekler šanse nema da bi popustili jedan drugome. Očigledno je Fetel otišao jer mu je rečeno da više nije prvi vozač. Biće dobro Rikardu i u McLarenu (ako ode). Iako je Rikardo verovatno bolji vozač od Sainca, a svakako mnogo iskusniji, dugoročno je bolji izbor Karlos Sainc. On će biti zadovoljan samim tim što je seo u Ferrari, neće mu biti skup ugovor, naročito u svetlu najavljenog smanjivanja budžeta gde se odmah u tehničke stvari može preliti sve što se uštedi na vozačima. Svakako će onaj tim kome više para ostane (od tih 145 miliona maksimuma) nakon što isplati vozače, biti u boljoj poziciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neso, pricas kao da je Ferari bio racionalan prethodnih godina u svojim odlukama :D Ne verujem da ce doci Hamlton sad jer ako se nevaram vec je potpisao ugovor, ali ja bih se kladio da ce doci u Ferari, jer samo tako moze da stvori navijace na stazi, kao sto i Fetel koji nije bio bas omiljen medju navijacima dok je vozio za Redbul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je realnije za Hamiltona da ostane u Mercu, i kasnije eventualno predje u novi tim, Aston Martin, kojeg treba da 'naprave' onaj Stroll sa Toto Wolfom. Ima mi smisla da u toj prici bude i Hamilton. 

 

A za Ferrari, donekle se slazem sa Nesom da je Sainz mozda intuitivnija opcija u ovom trenutku, ali ako malo okrenem perspektivu, i pogledam iz Sainz-ove pozicije, onda mozda to bas i nije tako bajno. Jeste, na prvi pogled prelazi u bolji bolid i tim, ali s druge strane, gotovo da bi sigurno bio 'wingman' Lekleru, a trenutno je No.1 vozac u MC, a druga stvar, njegova saradnja sa MC je jako dobra, i zajednickim radom su bas dobro napredovali, i s obzirom na novonajavljenu promenu agregata na Mercedes, vrlo lako bi mogao biti ozbiljan izazivac... Pri tom, ako i pare nisu nesto znacajnije vece, onda stvarno mislim da ima izgleda da odbije Ferrari. Dok Daniel nema sta, verujem da bi pristao da vozi crvenog i za dzabe, samo da ima mogucnost da uzme titulu... 

 

Hocu reci ukratko - Sainz mozda i ima sta da izgubi tom smenom, dok Daniel ne gubi apsolutno nista :D 

 

Sve u svemu, uzbudljiva desavanja, videcemo sta ce biti :) 

 

edit: malopre iskocilo:

 

image.thumb.png.837bb14f7621f63486f89d647003b25b.png

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

da se ja pitam Ferari neka odresi pare Vetelu,al i da mu daju konkurentan auto Mercedesu,a za tu platu mora da pokaze rezultate da pobedjuje,da zajedno saradjuju on i Leklerk,a ne da se krljaju po stazi

A ako dovedu bilo koga siguran sam da to nece  biti najsrecnije resenje,a Leklerk treba da bude buducnost ferarija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek je imao 5 sezona da pokaze sta zna. Pare su mu sigurno date, bolid, ok mozda ne bas dominantan, ali kad se pogleda, ni RB mu nije bio tako dominantan kada je osvojio prvu titulu tamo. Nego se gradilo, radilo, stvar po stvar, detalj po detalj, i eto... a to je mogao npr i 2017. i 2018. da uradi u Ferrariju, bio je bolid dovoljno kompetentan. Ako nista drugo, bar da zada vece muke cigi :D I cim je dosao mali, odma je bilo jasno koliko je sati sa 'zvezdom'... Ne kazem, dobar je on, ali proslo je njegovo vreme, po meni barem. Videcemo sta ce Sainz da uradi. On se cak i sa Alonsom u timu solidno drzao, a svi znamo koliko je to tesko :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Sains je novi vozač Ferarija

 

carlos sainz f1 2020.jpg

 

Karlos Sains Junior je u četvrtak i zvanično postao novi vozač Ferarija gde će zameniti Sebastijana Fetela. Madriđanin je potpisao ugovor na dve godine. Madriđanin će tako biti treći Špnac u crvenom bolidu posle Alfonsa de Portaga koji je vozio pet trka za Ferari tokom 50-ih, i Fernanda Alonsa koji je pet godina vozio za tu ekipu i tri puta je bio vicešampion sveta.

 

''Zadovoljan što mogu da objavim da će se Karlos pridružiti Ferariju u 2021. godini. Uz pet sezona iza sebe Karlos je dokazao da je talentovan i pokazao je da ima tehničke mogućnosti i prave osobine da bude tačno ono što treba našoj porodici. Biće to dugačko putovanje, neće biti bez poteškoća, posebno kada se uzme u obzir finansijsko regulisanje. Veujemo da će uparivanje talenata i ličnosti koje imaju Karlos i Šarl, najmlađi par Skuderije u poslednjih 50 godina biti najbolja moguća kombinacija'', rekao je šef Ferarijeve ekipe Matija Binoto.

 

''Veoma sam srećan što ću voziti za Ferari u 2021. godini i uzbuđen sam zbog budućnosti sa timom. Imam važnu godinu u Meklarenu i jedva čekam da se trkam za njih ove sezone'', rekao je Sains. Sains ima 25 godina, u Formuli 1 je od 2015. kada je vozio za Toro Roso. Tokom 2017. godine je postao vozač Renoa čiji je član bio i u 2018. da bi svoja najbolja izdanja imao tokom prošle sezone u Meklarenu. Tada je bio šesti, imao je 96 poena, a na trci u Brazilu je završio treći što mu je bio i najveći uspeh do sada u karijeri. Karlos Sains je sin legendarnog španskog vozača koji je bio Svetski šampion u reliju u 1990. i 1992. godini. El Madador, kako mu je nadimak, je tri puta bio osvajač relija Dakar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz nekog razloga mi je drago što je Sainz potpisao za Ferrari. 

Od samog starta u F1 mi je bio simpatičan i uvek sam ga smatrao kvalitetnijim celokupno vozačem od Maxa. Nekako uliva stabilnost, sigurnost...

Od te prve njegove sezone u F1 sam stalno komentarisao kako bi Ferrari trebao da razmisli u budućnosti o takvom vozaču. 

Videćemo... Mislim da uz pravi pristup Ferrari i ova dva momka mogu zajedničkim snagama da se izgrade u jak tim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Ferariju svesni rizika zbog dovođenja Sainca juniora

 

Matia-Binoto-Sarl-Lekler.jpg

 

Prvi čovek F1 Ferarija Matija Binoto kaže da su u italijanskom timu svi svesni rizika zbog dovođenja Karlosa Sainca juniora, sadašnjeg vozača Meklarena. Španac (25) na kraju sezone će naslediti Sebastijana Fetela i sa Šarlom Leklerom (22) predstavljaće najmlađi tandem Ferarija u prethodne 52 godine.

 

''Karlos Sains je mlad vozač i Ferari jako dugo nije imao tako mlad tandem. To predstavlja kockanje za nas, ali srećni smo zbog tog izazova. Želimo da započnemo potpuno novi ciklus'', rekao je Binoto u razgovoru za italijanski Sky Sports i dodao: ''Biće to težak put, ali imamo poverenje u mlade. To će značiti svima u timu. Sains je veoma pametan momak, timski je igrač i radi vredno. Lekleru će biti od koristi što ima takvog čoveka uz sebe''.

 

Šef Ferarija ponovo se osvrnuo na odluku da se ne nastavi saradnja sa Vetelom, četvorostrukim šampionom Formule 1. ''Mislim da je to prava odluka i za nas i za njega i razlozi su nam razumljivi. Proveli smo zajedno šest godina i Fetel će uvek imati posebno mesto u našim srcima'', poručio je Binoto. Biće zanimljivo videti gde će Nemac nastaviti karijeru. Opcija u vidu Meklarena je otpala pošto su iz tog tima izabrali Danijela Rikarda za naslednika Karlosa Sainsa juniora. Mada, prethodnih dana su se pojavile i informacije o povlačenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainc je iskusan i veoma korektan vozač,dosad snjim niko nije imao problema.Zato je doveden da nesmeta puno Leklerku a ima i brzinu.Čudno je da nikad nije dobio šansu u Red Bulu, posle Rikarda 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kultard predlaže Fetelu ''neobičan'' potez

 

142422-fetel.jpg

 

Nekadašnji vozač McLarena Dejvid Kultard smatra da bi Sebastijan Fetel mogao da napravi neobičan potez i da sedne u bolid Aston Martina ili Renoa u 2021. godini. Sebasatijan Fetel nema poziciju u 2021. godini još uvek, a nema baš ni mnogo prostora jer su uglavnom svi bolidi zauzeti. U Red Bulu su mu vrata zatvorena, a postoje ekipe poput Renoa koje sigurno neće moći da izdrže Sebove apetite. U jednom podkastu Dejvidu Kultardu je postavljeno pitanje da li je moguće da Fetel sedne u bolid Aston Martina, tačnije Racing Pointa koji od naredne godine menja ime.

 

''Postoji toliko interesantnih stvari koje su u igri i jedna od njih je da Lorens Strol ima velike planove za buduće uspehe Aston Martina. U ovom momentu u karijeri on bi bio sjajan za tim zbog znanja i iskustva koje je stekao u Red Bulu i Ferariju'', rekao je Kultard. Problem sa Aston Martinom je što sadašnja postava u toj garaži ima prilično jake ugovor. Serhio Peres uz moćne sponzore ima ugovor do 2022, a slično bi moglo da bude i sa Lensom Strolom koji je sin vlasnika tima Lorensa. ''Nebitno je šta si ostvario u prošlosti, postoji poštovanje prema Sebastijanu, on i dalje ima brzinu i može da pobeđuje. Pregovaranje nije išlo njemu na ruku iz nekog razloga, sada da li je to bilo zbog statusa i novca, a želi da se trka onda je to bila greška. Ima jedino Mercedes kao tim koji može da mu obezbedi brz bolid, Reno je nepoznanica ili možda ode u Aston Martin i to bi bila druga faza u karijeri i to bi bila čudna opcija'', kaže Kultard.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Fetel neće rizikovati i preći u tim sa sredine tabele''

 

142422-fetel.jpg

 

 

Četvorostruki svetski šampion Sebastijan Fetel neće rizikovati karijeru i preći u tim koji ostvaruje prosečne rezultate, rekao je šef ekipe Has Ganter Štajner. Kako podseća Sport Klub, nemački vozač će na kraju sezone napustiti Ferrari, a ima ograničen broj mogućnosti ako želi da nastavi karijeru. Nedavno su iz Red Bula saopštili da nije moguće da angažuju Fetela zbog finansijske situacije, a šef ekipe Mercedesa Toto Volf rekao je da je njegov tim odan svojim sadašnjim vozačima. Nekadašnji vozač Meklarena Dejvid Kultard izjavio je da bi Fetel mogao da napravi neobičan potez i da sedne u bolid Aston Martina ili Renoa.

 

Ipak, koliko je realno da nekadašnji šampion pređe u tim koji se ne bori za titulu? ''Ja ne mogu da ga priuštim'', rekao je šef Hasa. ''Mislim da Sebastijan, kao četvorostruki šampion, ne bi želeo u tim koji beleži prosečne rezultate. Ako imate uspešnu karijeru ne želite previše da rizikujete. Ja imam dobar odnos sa njim, ali nisam mu ništa ponudio. To mora da bude neko sa mnogo dubljim džepom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Fetelu je 2019. bila najbolja godina u Formuli 1''

 

Rob Smedley in Canada 2010.png

 

Bivši inženjer Ferarija Rob Smedli je dao prilično jaku izjavu da je minula sezona bila najbolja u karijeri Sebastijana Fetela. Bila je to godina u kojoj je odmah na početku bilo jasno da Sebastijan Fetel neće ni prići Luisu Hamiltonu, a zatim mu je velike probleme pravio i timski kolega, mlađani Šarl Lekler. Seb je završio tek na petom mestu u generalnom plasmanu, sa samo jednom pobedom, a još je na podijumu bio sedam puta. Kao posledica desilo se to da Fetel neće više biti u Ferariju i 2020 mu je poslednja sezona u crvenom bolidu.

 

''Znate li da mislim da je njegova najbolja godina u Formuli 1, i mnogi će me ubiti zbog ovoga, je bila 2019. godina'', rekao je bivši inženjer Ferarija Rob Smedli u jednom podkastu. ''Mislim da je imao najveći izazov u karijeri te godine i svi su ga nekako otpisali jer je to bilo najlakše uraditi, jer Šarl će biti sve bolji i bolji i to je kraj Sebastijana. Mislim da smo što je sezona išla dalje videli pravog Sebastijana Fetela. I on bi to priznao jer nije bio gde je hteo ni kada se radi o odnosima sa timom ni sa timskim kolegom. Međutim, zapravo je uzeo da radi i to je znak pravog šampiona i vratio se'', kaže Smedli dodavši da bivši šampion verovatno nikada nije imao takav pritsak kao 2019. godine.

''Vozio je protiv velikih vozača, dominirao je protiv Kimija, protiv Marka Vebera i uvek je uspevao da bude na vrhu. Siguran sam da nikada nije imao izazov kao u 2019. godini. Mislim da smo od njega tada videli nešto posebno'', dodao je Smedli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger: Fetelu je preostao još samo DTM

 

berger.jpg

 

Komentarišući neprijatnu situaciju u kojoj se našao četvorostruki F1 šampion Sebastijan Fetel po raskidanju ugovora sa Ferarijem, DTM šef Gerhard Berger je nemačkom asu predložio svoju seriju kao rešenje za nastavak karijere.

 

''Njemu preostaje još samo DTM'', poručio je Austrijanac, delimično u šali.

''A sada ozbiljno: zašto da ne? On i dalje vozi na najvišem nivou i može da se odmeri sa drugim sjajnim vozačima u trkačkim automobilima koji mu se dopadaju. U Formuli 1 mu ne preostaju neke naročite alternative. On želi da vozi za vrhunski tim, tu mu je kao mogućnost preostao još samo Mercedes. Međutim, bojim se da su i tamo mesta zauzeta.''

Dvojica aktera ove priče dugo se i dobro poznaju - Berger je 32-godišnjem pilotu iz Hepenhajma bio šef dok je vozio za Skuderiju Toro Roso i zajedno su izašli na podijum kada je ovaj zabeležio prvu F1 pobedu 2008. godine u Monci. Nekada i sam Ferari F1 vozač, DTM šef je komentarisao prevremeni rastanak Ferarija i vozača dovedenog da ponovi bajkovitu Šumaherovu istoriju. Njegov je stav da Sebastijanu ne može da se pripiše sva krivica za to što je trupa iz Maranela u novoj eri i dalje bez titula.

 

''To (rastanak) je moglo da se očekuje. Fetel ne mora da optužuje sebe, on ulazi u niz mnogih vozača koji nisu uspeli da Ferrari ponovo izvedu na put uspeha. I Gerhard Berger je bio jedan od njih. Samo su Niki Lauda i Mihael Šumaher u tome dugoročno uspeli. Ali, Fetel će kao četvorostruki šampion sveta lako moći da se nosi s tim. Veoma je malo onih koji su bili tako uspešni.''

Bergerova navedena izjava o Fetelovoj DTM sudbini podigla je solidnu prašinu u nemačkim medijima, pa je on naknadno morao da objašnjava da nije bio sasvim ozbiljan i da sa Sebastijanom nije dogovarao šta će reći: ''To je stvarno rečeno iz zabave. Sebastijan je četvorostruki prvak sveta i nije on u potrazi, već jednostavno mora da odluči da li dalje želi da vozi Formulu 1. On je u njoj postigao sve što je mogao.''

 

Međutim, 60-godišnji Austrijanac je dodao da bi DTM Fetelu jednog dana zaista mogao da bude inspiracija: ''Ako bi hteo da bude tu još nekoliko godina, da se dobro zabavi, a da bude pod mnogo manjim pritiskom, onda bi takva DTM priča bila optimalna. Ali, ponavljam: to je bila zabava i nije dogovorena sa Sebastijanom. Ja pre verujem da on trenutno još razmatra kakve perspektive postoje u Formuli 1.'' Kako su Fetelu preostale vrlo skromne mogućnosti, Berger ne nalazi da on ima čemu posebnom da se nada u F1: ''Skoro da ne mogu da zamislim da Sebastijan teži perspektivi u kojoj ne bi od početka imao dobru šansu da postane prvak sveta. U Formuli 1 to je ograničeno na Red Bull i Mercedes. U oba tima su mesta zauzeta i ne verujem da će se ijedno otvoriti. Sve ostalo bi Fetelu moglo da bude vrlo naporno.''

 

Fetel ne bi bio prvi F1 vozač koji posle prestižne kategorije jednoseda karijeru nastavlja u nemačkoj premium turing seriji, mada bi bio daleko najuspešniji eks F1 pilot koji se prihvatio njenog kokpita. Iz novijih vremena, dovoljno je pomenuti da su posle F1 DTM odabrali Mika Hakinen, Žan Alezi, Dejvid Kultard, Ralf Šumaher i Hajnc-Harald Frencen. A doskorašnji F1 pilot Robert Kubica baš ove godine počinje DTM život za volanom privatnog BMW-a.

 

Izuzimajući Kubicu, svi pobrojani trkači prešli su u DTM u mnogo boljim vremenima jer danas ovaj šampionat ne može da garantuje ni sopstveni opstanak po povlačenju Audija.

Zato bi Bergerova sugestija o Fetelovoj DTM karijeri mogla da se shvati ozbiljno kada bi sama tradicionalna serija znala šta će s njom biti 2021. i kada bi danas posedovala nekadašnju snagu i privlačnost. Gerhard je toga svestan: ''Najpre moramo da vidimo da li uopšte možemo nešto da ponudimo. Tek onda Sebastijan može da kaže da li želi i faktor zabave u svojoj trkačkoj karijeri i da li bi u tako nečem učestvovao. Još jednom: ta moja izjava nema nikakvu osnovu.''

 

Na ''isfabrikovanu'' temu Fetel-DTM osvrnuo se i fabrički BMW trkač Timo Glok: ''Ja bih se naravno radovao kada bih u DTM-u mogao da vozim protiv njega, to bi bio san. Ali, tu stvar vidim isto kao Gerhard. Fetel mora da razmisli šta želi da radi i kako treba da izgleda njegova budućnost. Ako bi hteo da ostane u Formuli 1, onda neće hteti da vozi za neki osrednji tim samo da bi bio tamo. On želi da se bori za titulu, to mu je cilj. Ako ne bude imao tu mogućnost, verujem da će ostati kod kuće i gledati šta budućnost može da mu donese.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binoto: Bio bih srećan da Seb ode u Mercedes

 

binotto_o_das.jpg

 

Šef Ferarijevog tima u Formuli 1 Matia Binoto je rekao da nije bilo lako razići se sa Sebastijanom Fetelom kao i da ne bi imao ništa protiv da Nemac pređe u Mercedes. Odlazak Sebastijana Fetela iz Ferarija je napravio veliku nedoumicu za 2021. godinu u kojoj će biti priličnih promena u ekipama. U Mercedesu se ne zna ko će biti za volanom, a jedna od opcija koja se odmah pominjala po odlasku Fetela iz Ferarija je da bi Nemac mogao da sedne u nemački auto.

 

''Bio bi veliki gubitak ako bi se povukao jer ga svi volimo i poštujemo. Biće važno za njega da nađe dobar bolid sledeće godine. Čujem tračeve da će u Mercedes i bio bih srećan zbog njejga, zaista bih'', rekao je šef Ferarija Matija Binoto koji je za Marku objasnio da nije bila laka odluka da se saradnja sa Fetelom završi. ''Sebastijan nam je bio prva opcija i onda je došla pandemija, situacija koja je promenila mnoge stvari, od pravila do budžeta i stvari su se promenile'', rekao je Binoto dodavši da nije tačno da je Fetel otišao zato što mu je ponuđen kratkoročan ugovor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...