Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Jel to znači da će Luis tek sledeće godine da vozi Ferari!? 

Čovek će tada imati 40 godina, nekako mi to zvuči mnogo ... al, šta ja znam, valjda oni znaju šta kupuju / prodaju.

Meni nešto nije drag, ne znam zašto, jednostavno, nije mi drag, možda zato što je često pobeđivao Ferari, al, to je već neka druga bolest. To ne znači da neće imati značajnu ulogu i da će njegov doprinos biti veliki, ipak ima znanje i brzinu, samo je pitanje, do kada će jer biologija mu ne ide "na ruku". 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari razočarao i šokirao Leklera

 

194121-Sarl-Lekler.jpg

 

Ferari je krajem januara sa zadovoljstvom objavio produženje ugovora sa Šarlom Leklerom i nakon sezone 2024. Ništa neobično, ali samo na prvi pogled. Istog dana je bombaški najavio transfer Luisa Hamiltona za 2025. godinu, što je šokiralo i razočaralo Leklera i njegovo blisko okruženje.

Ćutali su, otkrivaju Italijani, kako ne bi ofirali znake slabosti. Realnost, ipak, dogodine biće sasvim drukčija, kao i Šarlov status u Maranelu. Od prvog vozača, nedodirljivog ispred kolege iz istog tima postaće drugi na papiru. Nasuprot njemu, Hamilton se neće pomiriti sa nemogućnošću napadanja i zahtevaće željenu strategiju u trci. Sa jedne strane duele učiniće zanimljivim, s druge napetim i epskim. 

 

Samo Šumaher mogao, ne i Hamilton

 

Luis-Hamilton-i-Sarl-Lekler.jpg

 

Mihael Šumaher je prilikom prelaska iz Benetona u Ferari 1996. godine ugovorio i transfer ključnih ljudi iz tima, otad i datira klauzula o ''zabrani preletanja''.

Luis Hamilton je sa osobljem Mercedesa izgradio bliske odnose, pogotovo s inženjerom Piterom - Bonom Boningtonom. Zato sedmostruki šampion sveta neće kao svojevremeno Šumaher sa sobom povesti ljude iz Mercedesa, nakon okončanja sezone i prelaska u Ferari.

Šumaher, iako je u prethodne dve godine uzastopno osvojio titulu sa Benetonom, tokom prve sezone u Ferariju je uspeo da namami tehničkog direktora Benetona Rosa Brauna i glavnog dizajnera Rorija Birna da se pridruže njegovom novom timu. Obojica su imali uticajne uloge u Šumaherovom uspehu, osvajanju pet uzastopnih titula između 2000. i 2004. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ponovo pokušava da u svoje redove dovede tehničkog direktora Red Bulla?

 

Pierre_Wache_Red_Bull_VN_Belgije_Grid_1.jpg

 

Tim iz Milton Kinsa trenutno se nalazi u žiži javnosti.


Kompanija Red Bull ovih dana pokrenula je unutrašnju istragu protiv svog šefa ekipe Christiana Hornera zbog nedoličnog ponašanja, pa su se u javnosti pojavile i informacije da bi on mogao da ode iz tima. Pored toga mogli smo da čujemo i vesti da bi istim putem pošao i dizajner Adrian Newey kao i Pierre Wache.

 

Kako prenosi BBC, Ferrari je odavno zainteresovan da u svoje redove dovede tehničkog direktora tima iz Milton Kinsa, ali se ovaj transfer nije desio. Tim iz Maranela pre nekoliko meseci imao je nameru da svog direktora trkačkih operacija Laurenta Mekiesa zameni sa Pierrom Wacheom, ali je ipak Francuz iz Ferrarija otišao u redove Visa Cash App RB tima. Ferrari sada želi da iskoristi trenutnu situaciju u Red Bullu i da pokuša da se domogne usluga tehničkog direktora Red Bulla. Ipak, izgleda da će ovaj transfer u mnogome zavisiti od odluke koju donese Red Bull po pitanju Christiana Hornera.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian Newey (pored ostalih), daleko pre "optuzenog" menaDJera ;) . A mislim da sam negde citao da upravo Newey i Horner imaju medjusobno zastitne ugovore, sto znaci da ako ode jedan...

Dalje, navodno Helmut Marko i Jos smestaju Horneru (a opet su navodno odnosi izmedju poslednje dvojice zahladneli u zadnje vreme).

Sve to oko potencijalnog rasipanja samih inzenjera trenutno prati Lawrence Stroll, koji bih ih rado video u svom Aston Martinu.

A recimo moja potencijalna buva - iako je RB projekat i ima ugovor jos par godina... Recimo Max u Mercedesu od 2025. ili 2026. :D ?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sveza vest, upravo prezentovan...

Aj' pa nek nam je sa srecom u 2024. :) :

 

Ferrari prikazao svoj novi SF-24

 

Ferrari_SF-24_Studio.jpg

 

Tim iz Maranela danas je prezentovao novi bolid.


Ferrari je već duže vreme najavljivao da će novi SF-24 biti dosta drugačiji od svog prethodnika, što se odmah moglo videti. Nos bolida podseća na onaj koji je prošle godine koristio Red Bull, prednje vešanje je sada pushroad a zadnje je pullroad specifikacije, dok iznad porkivača za motor možemo videti element koji se prositre celom dužinom i to je upravo prvi uveo Mercedes. Takođe, na bokovima bolida ka zadnjem delu ostao je udubljenje, pre svega za bolje kanalisanje vazduha.

 

Ferrari_SF-24_Studio_1.jpg

 

Ferrari_SF-24_Studio_2.jpg

 

Ferrari_SF-24_Studio_3.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajuci ove fotografije razmisljam kako se sve vise gubi veza bolida i automobila, automobilizma uopste. Ove se vrlo uslovno moze nazvati automobilom. Mozda je i to jedan od razloga sto im pada gledanost i pracenje. Ne bi me iznenadilo da uskoro izbace vozace i da pocnu trke autonomnih bolida. Uslovi su im idelani, tipske staze, mogucnost postavljanja cega hoce od elektronike pod asfalt i pored staze. Jedini problem im je mozda Monako :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari naciljao tri inženjera iz Red Bulla i pojačao kontakt sa Pierreom Wacheom?

 

Red_Bull_Pitwall_VN_Singapura_2023.jpg

 

Italijanski tim želi da ojača svoje tehničko odeljenje.


Nije tajna da svi timovi pokušavaju da iskoriste lošu atmosferu u ekipi Red Bulla, pa su tako na udaru određena odeljenja u timu iz Milton Kinsa. Kako piše Gazzetta dello Sport, Ferrari je zainteresovan za aerodinamički odeljak, a među prvima na listi nalazi se David Morgan koji je trenutno na poziciji razvojnog menadžera aerodinamike. Ovaj Britanac je u timu već šest godina, a pre je radio u Williamsu i odgovoran je za izbore aerodinamičke konfiguracije na bolidu kao i pretežno se fokusira na korelaciju između simulatora i bolida.

Takođe, na spisku je Ben Waterhouse, a on je trenutno uposlen kao šef performansi Red Bulla. Treći čovek za koga se veruje da je u razmatranju tima iz Maranela je i jedan italijan Alessandro Germani koji je vođa aerodinamičkog razvojnog odelenja, a u Miton Kinsu je već devet godina.

Sa druge strane sajt Nextgen-auto.com navodi da je italijanski tim pojačao svoje konatke sa tehničkim direktorom Red Bulla Pierom Wacheom, koji je već neko vreme velika želja Frederica Vasseura.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osećam da će nešto da za...bu ovi italijani. 

Prvo su uzeli ovog bivšeg šampiona za sledeću sezonu a to će da košta verovatno, mnogooooo. Čovek jeste bio najbolji, ali odavno nije, pa je pravo pitanje, da li je barem toliko popularan da se kroz marketing barem može da isplati njegovo dovođenje, ako slučajno zakaže, što zbog bolida - koji je takođe već duže vreme upitan, što zbog godina i q - rco bolije za takmičenjem, generalno. 
Ako bi se i desilo da pokupe ove inženjere, kapiram da će FIA ili ko je već nadležan za propise da promeni sve propise i da će znanja koja ovu def. imaju, da postanu beskorisna, berem u prvom periodu dok se ne prilagode ... vrlo ziheraški, za moj ukus, no, videćemo

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ortakov said:

ako slučajno zakaže

Neće slučajno nego gotovo sigurno, pa to je čovek koji već treću godinu ne može da se sastavi sa bolidom i sa novim pravilima, a i dok je bio u svom "prajmu", pobeđivale su ga timske kolege, koliko mu je samo Botas (ej. BOTAS) pol pozicija maznuo dok su vozili sekundu brži bolid od svih... Lekler će da ga pojede za doručak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
38 minutes ago, Vule said:

koliko mu je samo Botas (ej. BOTAS) pol pozicija maznuo dok su vozili sekundu brži bolid od svih

Koliko se secam, 20-ak :) (najvise po 5 u sezoni, dva puta).

A za Hamu je interesantno da 18 sezona i preko 350 trka (na kraju ove godine) u F1 vozi samo jednog jedinog proizvodjaca motora, tj. Mercedes. Vozeci za dva konstruktora, McLaren i fabricki Merc.

Sto znaci da ce Ferrari biti prva promena motorizacije u njegovoj F1 karijeri.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vule i @Ivan

slažem se, samo, opet, kako kaže Njegoš, ko na brdu ak i malo stoji više vidi no onaj pod brdom. 

Znaju oni nešto, što mi ne znamo, samo je pitanje šta. 

Meni izgleda kao da će da se zaGrebu, valjda sam ja zato ovde gde sam a oni tamo gde jesu, što opet ne znači da ja neću biti u pravu.

 

@knezevic76

Interesantno je da sam i ja tako mislio, međutim nije baš tako jednostavno. To se baš lepo videlo sad na poslednjoj trci, kada je umesto Sainca vozio Oliver B. 

Kad pogledaš kako vozi Max, bukvalno, nema grešku. Možda je do bolida, ali on čovek jednostavno ne greši. Skoro dva sata, pod pritiskom, konstantno između 50 km/h i 350km/h ozbiljan napor i možeš da imaš kakav hoćeš bolid, ipak je vozač taj koji upravlja tim bolidom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Ferarije se pokazalo da sve ne mora da ima smisla i da ništa ne mora da znači što se rezultata tiče

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

RB definitivno ima najbolji bolid, ali itekako ima i do vozaca.

Dovoljno je pogledati proslu sezonu, u istom tom RB, Max je izgazio klupskog kolegu Checa sa vise nego duplo poena na kraju sezone, oborio rekord u broju krugova u vodjstvu u toku jedne sezone (i to ne za par desetina krugova, nego za 50% vise od prethodnog rekorda)... Pri tome je Checo "na sve jade" zadrzao i to drugo mesto u poretku vozaca, za vratom mu je bio Hamilton u onakvom raspalom Mercedesu ili recimo Alonso u Astonu sa bodovnom rupom od letnje pauze naovamo.

A cisto sumnjam da RB bas toliko diferencira bolide za svog prvog i drugog vozaca.

Max je jednostavno sazreo i stasao u vrhunskog vozaca, sto @ortakov kaze vozi maltene bez greske i u kombinaciji sa takvim bolidom i analiticarem imaju trkacki tempo i menadzment guma kakav pozele, samim tim kontrolisu situaciju od pocetka do kraja trke. Sto se kaze, ubitacna kombinacija za niz titula, kao svojevremeno McLaren+Senna ili Scuderia+Schumi (neko ce reci i Merc+Hama ili RB+Vettel :D).

 

Ili uzmite kontra - u eri dominacije Mercedesa, koliko je Max cak i onako lud i neiskusan, sa evidentno losijim bolidom, uspevao da parira toliko boljem timu. Ko prati, setice se da je cak i u "Corona" sezoni 2020. bio zamalo vicesampion, ostao je samo par bodova iza Bottasa+Merca na drugom mestu. Sezona 2019. slicno, a sa onoliko losijim RB, pa dovoljno je pogledati gde su i sa koliko bodova obe te sezone zavrsavali klupske kolege Albon i Gasly.

Ili uzmite Ferrarijeve vozace zadnjih godina - cak i tamo pre nekoliko sezona, kada se desavalo da pariraju Mercedesu u prvom delu sezone (koji je poznat da napreduje kako se sezona priblizava kraju) ili cak i vode u plasmanu... Uvek, ali uvek je falilo "nesto" da se sve kockice, zvezde i horoskop poklope. Uvek greska kada ne treba, setite se samo nesrecnog Vettela, sopstvene greske i izletanja sa 1. pozicije u Nemackoj. Od kada je i njegova karijera isla samo nizbrdo. Slicno je i sa Leclercom, neosporno dobar vozac ali dzaba ako puca pod pritiskom. Ili se taman gde ne treba nekako nadje zid ili barijera, vec je postao poznat po tome.

Videcemo kako ce se Hama pokazati u Scuderiji, nisam njegov fan ali rekoh da cu navijati za tu kombinaciju. I zbog Ferrarija i zbog zanimljivosti sampionata, a licno sumnjam da ce Leclerc biti nesto drasticno bolji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje tvrdim da je RB bolid savtšenstvo na stazi u svim segmentima. Pogledajte komparacije nakon trka, grafikone putanja, ulasci i izlasci iz krivina. Na sve to dodati vrhunsku strategiju i vrhunske inženjere. Poslednjih 10 sezona RB ima samo uzlaznu putanju.
Naravno da je Max odličan vozač, ali ove sezone će i Perez dominirati sa njim.
I Lekler i Hamilton i Alonso i mnogi drugi su vrhunski vozači i oni su čist primer da iz bolida izblače maximum, al džaba.
RB nema problem sa aerodinamikom, potrošnjom guma, kvarovima da ne nabrajam dalje a već na početku sezone i Max i Čeko pokazuju ludačka, neuhvatljiva vremena za ostatak karavana.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema sumnje, RB ima najbolji tim i najbolji bolid, trenutno pa i vozača. I to nije slučajno, ako se dobro sećam, to je kombinacija Honda i tehničara iz Evrope i grade taj uspeh već dosta dugo. Druga je stvar što su pravila takva da je akcenat stavljen na aerodinamiku, mehaniku su manje više svi doveli do toga da iz 1600ccm izvlače to što izvlače i da su motori trajni. Gume isto tako i sve to ima uticaja na automobilsku industriju i samo je pitanje kada će se početi da menjaju propisi i kako će to uticati na RB pre svega kao trenutno najbolju ekipu F1 

Ja za Ferari navijam i može da vozi ko hoće, baš me briga :) 

Ne sviđa mi se dolazak Hamiltona ali ko mene pa pita :) 

Svakako, biće zanimljiva sezona, barem u borbi za drugo mesto :) RB je dominantan i nema ko da mu parira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...