Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Binotto nije uveren da su svi problemi sa motorom rešeni

 

Charles_Leclerc_Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_SAD_Staza.jpg.webp

 

Charles Leclerc je na trci za VN SAD imao novu verziju pogonske jedinice.


Italijanski tim se ove sezone u nekim momentima puno mučio sa svojim motorom, pre svega na polju pouzdanosti. Zbog toga fabrika u Maranelu je za ovu priliku spremila novu verziju koju je imao vozač iz Monaka. Kako je i šef tima kazao ovo jeste pomak u pravom smeru ali da ipak svi problemi nisu rešeni.

Kako prenosi novinar Auto, Motor und Sporta Michael Schmidt svakako ova verzija je jeste boljitak.
“Sve izgleda dobro. Binotto mi je rekao, da još uvek nisu sigurni da ali su rešili sve probleme na agregatu, ali je jasan pomak napred.”

Najveći problem kod pogonske jedinice sz svakako pneumatički ventili. On jednostavno ne zapitivaju dobro a poneka problem se javlja u radnom veku manjem od 2000 kilometara. Ipak, brza popravka nije bila moguća, pa posle nekoliko meseci razvoja na kraju je došla i nova verzija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda je sada reseno. I ako je zabranjen razvoj motora oni će kroz priču da može da se radi na pouzdanosti motora nastaviti dalji razvoj. Zato su i odvrnuli motor do kraja pa koja god komponenta ne može da izdrži zameniće je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainz: Imamo inherentan problem sa bolidom

 

Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_Meksika_Bolid.jpg

 

Španac je priznao da njegov Ferrari nije uvek funcionisao najbolje.


Carlos Sainz uspeo je da skine veliki teret sa svojih leđa kada je ostvario svoju prvu pobedu na VN Velike Britanije. Ipak, on je tokom cele sezone po pitanju performansi kaskao za svojim timskim kolegom za kojim ima 63 bodova manjka u šampionatu vozača, ali i pored nekih loših taktičkih odluka, greške vozača i udesa, Sainz veruje da oni imaju još puno prostora za napredak.

“Ove godine puno smo se mučili sa menadžmentom guma. Mnogo teže je biti fleksibilan, što nam ne otvara dodatne taktičke opcije koje bi smo želeli i koje sam ja imao ranije sa McLarenom.” kazao je Sainz za BBC.

Takođe, iste muke imao je i Charles Leclerc, što svakako nije bilo lako za ceo tim.

“Start sa ovim automobilom, iz nekog razloga, je bio ekstremno težak jer smo imali inherentan problem koji nam nije dozvoljavao da odemo van naših granica kao što smo to radili u prethodnim godinama. Postoje stvari na kojima trebam da radim u narednim trkama kako bi u novoj sezoni bili više konkurenti.” dodao je Španac.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc naveo tri elementa koji Ferrari treba da poboljša u narednoj sezoni

 

Charles_Leclerc_F1-75_VN_Japana_Izlazak_Iz_Garaze.jpg

 

Vozač Ferrarija uspeo je da u poslednjoj trci dođe do drugog mesta u šampionatu.


Posle odličnog početka sezone u kojem je Charles Leclerc imao veliku prednost nad Maxom Verstappenom, vozač iz Monaka i Ferrari nisu uspeli da je zadrže i materijalizuju što je dalo mogućnost Holanđaninu da već u Japanu dođe do svoje druge titule. Na kraju posle velike borbe u Abu Dabiju Monačanin je uspeo da pobedi Sergia Pereza u borbi za drugo mesto u šampionatu.

Zbog toga Charles Leclerc dao je svoje kratio viđenje o protekloj sezoni, gde bi tim posebno trebao da se u budućnosti osvrne na taktiku, poboljšanje rada sa pneumaticima i pouzdanosti bolida.

“Pouzdanost je bila problem u jednom delu sezone, gde smo kasnije platili cenu penaila i određenim kaznama.” kazao je vozač Ferrarija. “Mislim da smo napravili previše grešaka u jednom periodu. Imam osećaj da smo sa strategijom napravili korak napred u poslednjih nekoliko trka. Teško je to bilo prikazati jer nismo imali onakav tempo kao na početku godine, ali svakako smo donosili bolje odluke.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor će srediti to je najmanji problem. Šerif je kod njih loš zato se ne zna ko šta radi. Ako je Lekler konkurentniji onda to mora da se kaže a ne Sainc da radi kako hoće. Pogotovo što je i lud video da Sainc samo popunjava mesto,vrti krugove. To je ok u manjim timovima ali ne znam šta će takav vozac u Ferariju,ako nisi sposoban da pobedjuješ dovidjenja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Gazzetta dello Sport: Novi Ferrari biće evolucija F1-75

 

Ferrari_F1-75_VN_Azerbejdzana_Nos.jpg

 

Prema informacijama ovog lista tim iz Maranela sprema određene promene na nekim poljima.


Italijanski list La Gazzetta dello Sport izneo je informacije koje poseduje o planovima Ferrarija za novi bolid koji bi trebao da nosi oznaku 675 (ili mu je ovo samo naziv projekta dok se nalazi u razvoju, pre dobijanja konačnog imena). Tako će, za sada 675 imati novu verziju menjača sa novim oblikom, koji će uticati na dizajn zadnjeg pull rod vešanja dok će prednje ipak biti u push rod varijanti.

Najveća razlika biće u dizajniranju poda, koji će pre svega biti urađen u skladu sa tehničkom direktivom TD39 koja je uvedena na ovogodišnjoj trci u Belgiji. Što se tiče aerodinamike očekuje se da novi bolid zadrži pravac udubljenosti na bočnim stranama i horizontalnih usisnika za vazduh za potrebe unutrašnjih komponenti ispod karoserije.

Takođe, dosta se radi na redizajnu pogonske jedinice. Pošto je aktivno pravilo o zamrzavanju razvoja agregata, određene modifikacije su dozvoljene kako bi se poboljšala pouzdanost motora, ali je moguće da se na ovakav način izgubi na njegovoj snazi. Zbog toga je Enrico Gualtieri promenio neke procedure oko izrade delova a poboljšane pogonske jedinice već se nalaze na test liniji u Maranelu. Kao jedna od najvećih problema koji je indetifikovan jeste sama glava cilindra agregata.

Za sada nemamo potvrdu ovih informacija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binoto napušta Ferrari

 

ferrari 75 f1.jpg

 

Šef Ferarijevog tima u Formuli 1 Matija Binoto napustiće italijansku ekipu na kraju kalendarske godine, saopštila je Formula 1 na svom tviter profilu. Matija Binoto neće više obavljati funkciju šefa Ferarija u Formuli 1 zbog loših rezultata ekipe u protekloj sezoni. Binoto je postao šef Ferarija 2019. godine, dok je pre toga bio na pozicijama šefa inženjerskog sektora i tehničkog direktora. Italijanska ekipa čeka na titulu od 2007. godine, kada je na kraju sezone prvi bio Kimi Raikonen.

 

Kao zamena na mestu šefa tima Ferarija spominjao se Frederik Vaser, koji je trenutno šef tima Alfa Romea.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMuS: Horner i Seidl odbili Ferrari, Vasseur je u pregovorima za mesto šefa tima

 

Frederic_Vasseur_Alfa_Romeo_Predlog_Ogranicenje_Budzeta.jpg.webp

 

Mattija Binotto napustiće tim iz Maranela na kraju godine.


Posle nekoliko nedelja špekulacija, danas je i zvanično potvrđeno da Mattija Binotto napušta Ferrari na kraju ove godine. Tako će ovaj Švajcarac izaći iz Maranela posle 28 godina rada a veliko je pitanje ko će ga naslediti na njegovom mestu. Naime, on će ostati sa timom još mesec dana posle čega će mu krenuti plaćeno odsustvo.

Kako Auto, Motor und Sport saznaje Ferrari je prošle zime već krenuo sa prvim pregovorima sa nekoliko šefova vodećih timova. Po njihovim informacijama Christian Horner iz Red Bulla i Andreas Seidl iz McLarena su odbili ove ponude, zbog čega se tim iz Maranela odlučio da zadrži Mattiju Binotta i ove sezone sa namerom da se dokaže. Sada to više nije slučaj a u prvi plan isplivao je Frederic Vasseur, šef Alfa Romea. Budućnost ovog Francuza je nesigurna u timu iz Hinvila koji će uskoro poneti ime Audija a i sam Vasseur bio je misteriozan sa svojim izjavama u poslednje vreme.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc o teškim periodima u sezoni: Bilo je baš frustrirajuće

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Abu_Dabija_Kvalifikacije.jpg.webp

 

Vozač Ferrarija uspeo je da u 2022. zabeleži drugo mesto u šampionatu vozača.


Ferrari je ove godine, posebno na njenom početku prikazao odličan pomak napred, ali su Italijani u toku sezone izgubili na tempu i tako zaostali za vodećim Red Bullom. Naročito ovaj pad desio se tokom letnjih trka, kada je tim imao problema sa pouzdanošću, lošim taktičkim odlukama i na kraju greške su pravili sami vozači.
Baš zbog toga Leclerc je taj period opisao kao nimalo lak.

“To je bilo baš frustrirajuće.” priznao je Monačanin za Formule1.nl.

I pored toga, on je uvideo a je tim popravio svoju formu i donosio bolje odluke u završnici sezone, kao i da su planovi za novi bolid veoma pozitivni.

“Na kraju, moramo da naučimo iz svih grešaka koje smo napravili ove sezone.” dodao je Charles Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari tvrdi kako su teorije o degradaciji guma u 2022. bile pogrešne

 

Jock_Clear_Ferrari_2022.jpg.webp

 

Italijanski tim nije uspeo da do kraja godine parira Red Bullu.


Na početku sezone Ferrari je bio vodeća ekipa, pa je tako Charles Leclerc pobedio na prve dve trke. U tim trenucima jasno je bilo da je tim iz Maranela imao najbrži bolid, ali je kasnije njihov tempo razvoja popustio što je u prvi plan vratilo Red Bull. Ferrari se od tada jako borio da parira tempu tima iz Milton Kinsa ali je bilo primetno da se mučio sa degradacijom pneumatika.

Od tada Pirellijevi pneumatici na F1-75 nisu trajali isto toliko dugo u životu kao kod RB18, što je dozvolilo Maxu Verstappenu da već u Japanu dođe do nove titule. Jock Clear, viši inženjer za performanse u Ferrariju objasnio je o čemu se radi:

“Mislim da je sve to bilo pogrešno protumačeno. Ja mislim da onim sa čime smo se mučili je bio celokupni tempo. Imamo dva vozača koji su se na početku sezone na 12. ili 13. trka navikli da se bore rame uz rame sa Red Bullom. Onda je Red Bull napravio pomak od dve desetinke, što je značilo da nismo bili u mogućnosti da dođemo do pol pozicije. Zbog toga smo morali da ih sustižemo u trci. I tada se trkate sa bolidom koji je brži od vas a to se manifestuje kroz pojavu degradacije guma. Tako da mislim da to stvarno nije veliki problem za nas.” kazao je Clear.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorsport.it: Vasseur je već viđen u Maranelu

 

Frederic_Vasseur_Alfa_Romeo_Predlog_Ogranicenje_Budzeta.jpg.webp

 

Uveliko se priča da je Francuz već novi šef Ferrarija.


Italijanski tim je pre samo nekoliko nedelja objavio da se rastaje sa Mattijom Binotto kao i da će ime novog šefa tima obelodaniti do kraja godine. U užem izboru su svakako Frederic Vasseur, Laurent Mekies kao i Jock Clear ali izgleda da Francuz ima najviše šansi.

Kako piše italijanska verzija sajta Motorsport.com, Vasseur je već viđen u Maranelu kao i da je smešten u novu kuću. Zbog toga ovaj izvor navodi da će se stvari normalno odvijati, tako što bi trebalo da prvo Alfa Romeo objavi razlaz sa dosadašnjim šefom tima dok bi kasnije Ferrari potvrdio njegov dolazak.

Sa druge strane to bi značilo da bi Alfa Romeo, odnosno Sauber morao da potraži novog vodećeg čoveka a prema prvim najavama mogao da bude neko iz unutar ekipe ili šta više čak iz Audija, koji će se u Hinvil zvanično usleiti 2026. godine.

 

Sport1 tvrdi da je Vasseur novi šef Ferrarija a Windsor misli da će to biti Clear


Još uvek se ne zna ko će biti novi prvi čovek italijanskog ekipe propetog konjića.

Čak i pre zvaničnog rastanka Mattije Binotta sa Ferrarijem, novinari i javnost već je pričala ko bi mogao da se nađe na njegovom mestu. U užem izboru bili su Andreas Seidl i Christian Horner koji su odmah dematovali ove informacije, dok je malo zagonetniji ostao Frederic Vasseur.

 

vasser_o_sponzorima.jpg.webp

 

Ovaj Francuz trenutno vrši ulogu šefa Alfa Romea ali je ovaj tim koji ispod ovog brenda nosi ime Sauber prodat je Audiju a koji će u šampionat doći 2026. godine, možda nezvanično i pre toga. Još uvek nije poznato da li nemačka kompanija računa na usluge ovog Francuza u Hinvilu zbog čega se šuška da bi on uskoro mogao da bude viđen u Maranelu. Sa druge strane Sport 1 tvrdi kako je ovo gotova stvar i da Frederic Vasseur postaje novi šef tima iz Maranela.

Takođe u jasno se pokazalo da u Italiji možda duvaju dva vetra, pa su pojedini analitičari nagovestili da će možda novi šef tima doći upravo iz njihovih redova. Još uvek nije poznato da li bi se Ferrari odlučio na ovaj potez ukoliko ostane bez drugih opcija.

 

Jock_Clear_Ferrari_2022.jpg.webp

 

“Ako želite moj iskren odgovor, mislim da oni nisu na pravi način iskoristili Jocka Cleara.” kazao je Britanac preko svog Twitch kanala. “Veoma je lako da idete putem iskusnih šefova timova kao što su Ross Brawn, Christian Horner ili čak Guenther Steiner. Svi su oni dobri u svom poslu i razumeju se u trkanje ali su i dobri šefovi timova. Po meni, Ferrari ima dobrog čoveka i zove se Jock Clear i to je bilo veoma jasno kada je on napustio Williams i prešao u BAR zajedno sa Jacquesom Villeneuvom, da je on sposoban da radi i van garaže i u inženjerskom poslu. On je jedan od ključnih ljudi u Ferrariju i bio je odmah uz Binotta.”

Odluka o novom šefu tima očekuje se pre nove godine.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binoto je imao toliko bisera da će teško iko biti gori od njega. Ko god da dodje mora da bude autoritet i kad se nesto kaže vozačima tako mora i da urade a ne da Sainc radi kako hoće a realno sporiji od Leklera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

921535518_WhatsAppImage2022-12-13at10_01_51.thumb.jpg.36d72e84d9ea7c1ffeb5893a44c623e5.jpg

 

Očekivano. Cenim da je dobar potez, ukoliko bude mogao da ima odrešene ruke.

 

Capito juče napustio Williams zajedno sa jednim inžinjerom, očekuje se da će da potpiše za Sauber kao priprema za dolazak Audija, pošto je usko povezan sa VW grupacijom iz reli dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasseur i zvanično napustio Alfa Romeo, Ferrari potvrdio njegov dolazak

 

Frederic_Vasseur_Ferrari_objava.jpg.webp

 

Ovaj tim potvrdio je rasatanak sa svojim šefom.


Frederic Vasseur je sve bliži Ferrariju, pošto je Alfa Romeo i zvanično objavio njihov rastanak. Inače, saopšteno je da će Francuz u januaru naredne godine i zvanično prestati da se vodi kao zaposleni u timu iz Hinvila.

“Kako se bliži kraj mojoj avanturi u Alfa Romeu, ponosan sam na svih šest godina provedenih ovde. Za sve dugujem svakom članu tima jer su i oni bili ti koji su učestvovali u našem napretku. Ponosam sam na posao koji smo naparvili kao kompanija i postavili jake temelje za naredne izazove. Najviše sam ponosan na ljude koji svu sve ovo omogućili, posle čega smo postali i prijatelji. Ovaj tim mi je uvek bio kao dom i navijaću za vas ma gde budem bio. Napučio sam puno tokom ovog perioda. Znam da će Alfa Romeo nastaviti da ide pravim putem i jedva čekam da se viđam sa njima na gridu u narednim sezonama.” kazao je Frederic Vasseur.

 

 

Nedugo zatim, Ferrari je potvrdio da će u njegove redove upravo stići ovaj Francuz.

 

 

Ferrari i Vasseur potpisali su predugovor još pre nekoliko meseci?


Izgleda da je samo pitanje vremena kada će ova špekulacija prerasti u zvaničnu potvrdu.

Prema navodima Formu1a.uno, stvar je jasna, odnosno da je Frederic Vasseur novi šef Ferrarija. Ova odluka usledila je posle zvaničnog rastanka tima iz Maranela sa Mattijom Binottom.

Sa druge strane ovaj iskusni Francuz izgleda da se nije nalazio u planovima Audija, koji će u nekoliko narednih sezona zvanično preuzeti Sauber i koji sada se takmiči pod imenom Alfa Romeo. Ovaj izvori piše da su prvi razgovori između ove dve strane usledili odmah posle VN Mađarske, kada je Vasseur potpisao i predugovor.

Izgleda da ni ovaj papir Francuzu nije zvanično garantovao dolazak u Maranelo, jer je predsednik John Elkann imao sumnju u njegove kvalitete pa je tražio mnogo bolje i cenjenije ime za poziciju Formula 1 tima. Na kraju se nije pojavio traženi kandidat, zbog čega se Elkann dogovorio sa Francuzom.

Formu1a.uno piše da u timu ostaje Laurent Mekies koji bi trebao da puno pomogne Fredericu Vasseuru u daljem radu. Zvanična potvrda ove informacije mogla bi da se očekuje krajem meseca.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari potvrdio datum prezentacije novog bolida

 

ferrari_car_launch.jpeg.webp

 

Italijanski tim zna kada će novi bolid prikazati javnosti.


Posle Aston Martina i Ferrari je potvrdio datum prezentacije novog bolida. Ovaj britanski tim je objavio da će AMR22 javnosti prikazati 13. februara a ekipa iz Maranela je ovaj događaj zakazala dan kasnije, odnosno 14. februara 2023.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stella: U Ferrariju su veoma zadovoljni novim bolidom

 

Charles_Leclerc_Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_Italije_Subota.jpg.webp

 

Novi šef ekipe McLarena i bivši trkački inženjer Ferrarija kaže da ima informacije da su unjegovom bivšem timu veoma zadovoljni razvojem bolida za 2023. 


Prema njegovim rečima, Ferrarijevim inženjerima su prvi rezultati ulili samopouzdanje i očekuje da će Leclerc i Sainz biti jaki od početka sezone. 

“Očekujem veliku reakciju Mercedesa posle teške sezone, ali isto tako znam da su u Ferrariju veoma zadovoljni novim bolidom i da će biti konkurentni od početka sezone”, izjavio je Stella za Gazzetta dello Sport. 

On je nešto ranije ovog meseca izjavio da će McLarenu biti teško da pobedi vodeće timove. Ipak, on se nada da će forma tima biti bolja u drugoj polovini sezone, kada očekuje da nadoknadi oko sekundu u odnosu na vodeće. 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorsport: Ferrarijev novi bolid prošao crash test

 

Charles_Leclerc_F1-75_VN_Japana_Izlazak_Iz_Garaze.jpg

 

Izgleda da je tim iz Maranela završio ovu obavezu.


Kako prenosi italijanska verzija sajta Motorsporta, novi bolid Ferrarija uspešno je prošao test sigurnosti, ali se niko iz tima nije oglašavao.

“I ako još uvek nema zvanične potvrde iz Maranela, šasija 675 (verovatno naziv Ferrarijevog novog bolida) dobro je odradila sve crash testove i ona će biti homologovana od strane FIA-e.” navodi ovaj izvor.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...