Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Sainz o poskakivanju: Dolazimo do momenta kada jedva možemo da izdržimo

 

Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_Azerbejdzana_Grid.jpg.webp

 

Veliki deo vozača podigao je svoj glas o rešavanju ovog problema.


VN Azerbejdžana podigla je crveni alarm kod svih, gde smo na završetku trke mogli da vidimo kako Hamilton jedva izlazi iz svog bolida dok se Ricciardo sve vreme držao za leđa prilikom davanja intervjua. Boljeg fizičkog stanja bio je Sainz koji je zbog kvara u Bakuu proveo samo devet krugova ali je podržao svoje kolege po ovom pitanju. On je dodao da je poskakivanje F1-75 takođe njemu zadalo bolove kao i da je potreban dogovor da se sve ovo prekine na vreme.

“Mi smo ljubazno pitali FIA-u da pregleda ovu situaciju i da previše ne sluša timove već nas.” kazao je Sainz za The Race. “Došli smo do momenta gde smo mučimo da nastavimo.”

On je dodao da postoje rešenja koja zahtevaju izmenu vešanja, kao i da neki inženjeri već znaju kako to da urade ali da vozači očekuju od FIA-e da se to desi što pre.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari: Novi motor pomoćiće Leclercu da bude agresivan

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Kanade_Trka.jpg

 

Šef tima uveren je da će njegov vozač moći više da napada na stazi.


Charles Leclerc je tokom vikenda u Kanadi aktivirao svoju treću jedinicu za sagorevanje zbog čega nije bio kaženjen, ali je već u subotu Ferrari u njegov F1-75 stavio još jedan novi agregat zbog čega je Monačanin morao da startuje sa začelja grida. Ova dva nova agregata koje je Leclerc dobio trebalo bi da mu osiguraju jaču i agresivniju taktiku u nastavku sezone a on je uspeo da u Montrealu posle zauzimanja zadnjeg startnog reda da do karirane zastave stigne do pete pozicije.

“Imamo četiri trke do letnje pauze, pa će za njega biti veoma važno da može da napada.” kazao je Mattija Binotto za Formula1.com. “Hajde da nekako pokušamo da nadoknadimo neke poene.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svakoj stazi gde se lakše pretiče treba da uvedu nov motor pa do kraja da imaju bar 5-6 motora ,onda mogu da napadaju koliko hoće. Mercedesova taktika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc želi da smanji zaostatak za Verstappenom: Narednih par trka biće ključne

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Kanade_Izjava.jpg.webp

 

Vozač Ferrarija je poslednji put pobedio pre dva meseca.


Max Verstappen trenutno ima 49 poena prednosti u odnosu na Charlesa Leclerca ali Monačanin želi da ovu razliku što pre smanji.

“Očigledno da smo ovde bili jaki u prošlosti, kao i na poslednje dve trke, tako da će kombinacija ovih faktora napraviti razliku u nedelju.” kazao je Leclerc na zvaničnoj konferenciji za štampu.

On trenutno zauzima treće mesto u šampionatu ali želi da na letnju pauzu ode sa što manjim zaostatkom za svojim najvećim rivalom.

“Ovo je veoma važan mesec pre letnje pauze, imamo zaostatak u šampionatu vozača koji želimo što pre da smanjimo. Narednih nekoliko trka biće veoma bitne za nas i nadam se da ću ovde imati čist vikend a to nam se nije desilo još od Majamija.” dodao je vozač Ferrarija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainzova pobeda na Silverstonu podelila Ferrari na pola?

 

Ferrari_Timska_Slika_VN_Velike_Britanije.jpg.webp

 

Prema nekim navodima, nije svakom prijalo način na koji je Španac pobedio.


Kako piše sajt formulapassion.it. pojedini članovi Ferrarija nisu želeli da prisustvuju ceremoniji proglašenja pobednika. Naime, na VN Velike Britanije prvi trijumf u karijeri ostavio je Carlos Sainz za koga se tim odlučio da uvede na zamenu pneumatika u trenucima kada je sigurnosni automobil bio na stazi. To je omogućilo Špancu da bude u boljoj poziciji u odnosu na timskog kolegu što je on na kraju iskoristio.

Alberto Antonini, bivši radnik Ferrarija koji je bio zadužen za odnose sa medijima tvrdi iz svojih izvora da se ovakav način nije dopao svima u timu i da zbog toga pojedini članovi nisu želeli da prisustvuju podijumskoj ceremoniji.

“Meni je rečeno, a ja verujem ovo izvoru, da se desila jedna ružna epizoda u timu posle trke u Silverstonu.” piše Antonini za formulapassion.it. “Neki članovi Ferrarija su odbili da budu pristuni prilikom proglašenja pobednika kao i na kolektivnom slikanju. Ako je to tako, to nije dobar znak. Zdravo rivalstvo unutar garaže je dobro, kao i da svaki mehaničar navija za svog vozača ali kolektivni cilj je pobeda tima.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je tačno. Videćemo kako će sada Sainc funkcionisati nakon pobede,možda sada bude konstantan. Pitanje kada će opet biti u poziciji da ponovi tako nesto a da su svi na stazi i bez kvarova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc demantovao navode da je Sainzova pobeda podelila Ferrari

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Velike_Britanije_Kvalifikacije.jpg.webp

 

VN Velike Britanije bila je na neki način teška za italijanski tim.


Carlos Sainz je zabeležio svoju prvu pobedu u karijeri na trci za Silverstonu, koju je obeležila odluka tima da na zamenu guma tokom sigurnosnog automobila pozove upravo Španca a ne i Charlesa Leclerca. Tako je sa novim i svežijim gumama Sainz iskostio ukazanu priliku da dođe do pobede. Posle toga pojavili su se navodi da je tokom slavlja deo garaže koji pripada vozaču iz Monaka nije želeo da prisustvuje pobedničkom postolju zbog čega ih nema na timkoj fotografiji.

 

Ferrari_Timska_Slika_VN_Velike_Britanije.jpg.webp

 

Ipak, na zvaničnoj konferenciji za štampu u Austriji Charles Leclerc prokomentarisao je ove navode:

“Žao mi je što vidim to. Nije se to tako desilo. Mi smo zajedno kao tim, uvek smo bili. Teške trke za nas ne prave razliku. Naravno da sam razočaran zadnjim trkačkim vikednom ali to nije razlog zbog čega svi nisu bili na fotografiji.”

Tokom prvog zakazanog timskog slikanja Carlos Sainz nije bio spreman za ovu priliku zbog čega je ovo fotografisanje moralo da bude odloženo, a neki su izgleda morali ranije da krenu dok su drugi ipak svoj prevoz čekali nešto duže.

“Pola tima na toj fotografiji je kasnije propustilo let.” dodao je Monačanin.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc i Sainz nisu želeli da puno pričaju na temu timskih naređenja

 

Charles_Leclerc_Carlos_Sainz_Ferrari_VN_Austrije.jpg.webp

 

Ferrari još uvek nije definisao ko je prioritetni vozač.


I ako se na ovoj temi puno priča, Mattija Binotto još uvek nije želeo da izabere stranu. Šef Ferrarija je nedavno izjavio da će vozač koji je brži na trenutnom trkačkom vikendu i koji ima bolju poziciju na stazi biće u toj situaciji tretiran kao prioritet.

Dolaskom na VN Francuske Charles Leclerc i Carlos Sainz upitani su baš o temi timskih naređenja.

“Mislim, ja ne želim da pričam o tome. Mislim, moj posao je da vozim bolid na najbrži mogući način a ovi izbori nisu načinjeni sa moje strane. To sve radi Mattija, koji donosi takve odluke.” kazao je Leclerc za Sky Sports.

“Ja još nisam čuo ništa o ovome. Dolazim svakog vikenda sa saznanjem da mogu slobodno da se trkam sa Charlesom pa tako imate više poštovanja za svog timskog kolegu.” dodao je Carlos Sainz.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džaba odličan bolid, džaba dobri vozači, kada je tu debilni Binoto da sve usere. Ja ne mogu da verujem kako čovek uporno sabotira naređenjima ekipu i ne mogu da verujem da ga neko mazohistički drži na čelu ekipe.

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari spremio novi ERS sistem za VN Belgije

 

Ferrari_F1-75_VN_Madarske_Staza.jpg.webp

 

Italijanski tim spremio je novu verziju hibridnog sistema.


Pošto ove sezone u tehničkom pravilniku piše da proizvođači agregata nemaju prava da razvijaju svoju pogonsku jedinicu, osim samo kada je u pitanju problem sa pouzdanošću, to ipak nije važilo za neke komponente. Naime, prvi deo agregata morao je da bude specificiran do 1. marta osim hibridnog sistema koji sadrži MGU-K komponentu, bateriju i kontrolnu jedinicu na kojima može da se radi do 1. septembra.

Ipak, tim iz Maranela je u prvom delu sezone imao problema sa svojim motorom, što ih je na kraju skupo koštalo, ali je Ferrari uveren da su uspeli da naprave poboljšanja.

“Da, očekujemo poboljšanja na hibridnom sistemu koji će nam pomoći u ovom periodu kada je zamrznut razvoj motora. Naporno radimo na tome, ali to neće biti stvar koja će preokrenuti situaciju.” kazao je Mattija Binotto za italijansku verziju sajta Motorsport.com.

Takođe, šef Ferrarija rekao je da će pokušati da iskoristi situaciju pošto će sada imati više pogonskih jedinica u rotaciji.

“Ne bih rekao da nam je ovo bila strategija, već posledica.” dodao je Švajcarac. “U slučaju koji je imao Lewis Hamilton (prošle sezone) ne mislim da je to bilo unapred određeno. Najbolje je da imate najjači i pouzdan motor.”

Kada timovi preuzmu svoje specifikacije agregata koje su pod pečatom od 1. septembra, ova konfiguracija pogonske jedinice pratiće ih sve do 2025. pre nego što na snagu stupe nova pravila i novi motori od 2026. godine.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U fokusu: Hoće li Ferrari “protraćiti“ Leclerca?

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Franuske_Kvalifikacije.jpg.webp

 

Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne, Paolo Martineli… i naravno – Michael Schumacher.

 

Sve što je jednoj ekipi potrebno za uspeh u “najbržem cirkusu“ sabralo se na jednom mestu početkom 21. veka, a tačka okupljanja bio je tim Ferrarija. “Propeti konjić“ je u tom periodu postao sinonim za pobede, čitava jedna era obeležena je mnogobrojnim uspesima italijanskog tima i tada je postalo veoma teško uopšte zamisliti da Ferrari nije konstantno u borbi za najviši plasman. Pobede i titule gotovo da su se podrazumevale. Ipak, tokom prethodnih petnaest godina, Ferrari je postao sve suprotno od navedenog. Aljkav, neorganizovan tim, i u najvećem broju slučajeva – sam svoj najveći neprijatelj. Za uspeh u Formuli 1 ključna su četiri faktora.

Ono što definiše pobedničku kombinaciju su sledeći činioci:
1. Brz automobil;
2. Pouzdan automobil;
3. Strateški dobro organizovana ekipa;
4. Kvalitetan vozač da isprati sve navedeno.

Naravno, u sportu je ponekad potreban i onaj peti, čuveni “faktor sreće“, ali on je retko kada presudan. Možemo da pričamo i o političkom lobiju itd…

Ferrari je početkom milenijuma imao sve navedeno.
Naravno, kako niko ne može doveka da pobeđuje, tako su i crveni iz Maranela u jednom trenutku pali sa trona – ekipa Renaulta i Fernando Alonso preuzeli su presto 2005. godine, a na njemu su se zadržali i iduće sezone. No, bez obzira na to, ni tokom tog dvogodišnjeg perioda nikome nije palo na pamet da otpisuje Ferari iz borbe za najveći ulog, niti ih je bilo koji ljubitelj “najbržeg cirkusa“ doživljavao kao gubitničku ekipu. Ferari je u periodu od 2000. do 2004. godine izgradio mit i strahopoštovanje, čitava Italija doživljavala je “propetog konjića“ kao ponos nacije, a sa uspesima ekipe iz Maranela svaki prosečni Italijan ponosno se poistovećivao.

 

Michael_Schumacher_Ferrari_VN_Kanade_2004.jpg.webp

 

Ni odlazak Michaela Schumachera u penziju krajem 2006. godine nije poremetio slavni italijanski tim. Na zaostavštini nemačkog asa i ljudi okupljenih oko njega Ferrari je zadržao visok nivo i tokom narednih par sezona, pa se tako posle dvogodišnjeg posta ekipa ponovo našla na vrhu – 2007. godine Kimi Raikonen je vratio vozački šampionski pehar u Maranelo, a iz kontroverznih dešavanja oko čuvene industrijske špijunaže Ferrari je kod Međunarodne automobilske federacije uspeo da izlobira i konstruktorsku titulu za zelenim stolom, na uštrb svog glavnog rivala – ekipe Meklarena.

 

Jean_Todt_Kimi_Raikkonen_Ferrari_VN_Brazila_2007.jpg.webp

 

Naredne sezone vozačka titula je izostala, ali je konstruktorska odbranjena – i tu bi bio kraj Ferarija kakav smo znali u prethodnim godinama. U međuvremenu je ekipu napustio veliki broj ljudi koji je učestvovao u izgradnji ove imperije (svaki iz svojih razloga), a kormilo je od Jeana Todta preuzeo Stefano Domenicali.

Upravo posle navedenih promena počinju problemi. Iako je na stazi, makar s vremena na vreme, i dalje delovao prilično pristojno i konkurentno, italijanski tim više ni u jednom trenutku nije posedovao sve faktore koji su ključni za uspeh nekog sportskog tima. Posebno su postali uočljivi problemi u garaži – ovo polje je u nekom ranijem periodu perfektno funkcionisalo i Ferrari je po strateškim snalažljivostima i umeću postao posebno prepoznatljiv i poštovan u F1 svetu. Od 2008. godine, situacija je dobila veleobrt.

Godine lutanja u eri Fernanda Alonsa 2010.-2014.
Kada u svojim redovima tokom punih pet godina imate dokazanog velemajstora kao što je “Matador iz Ovijeda“ – i tih pola decenije ne iskoristite da se dokopate makar jedne šampionske titule – to je, nesumnjivo, jasan signal da niste na potrebnom nivou. Španac je vozio izuzetno dobro, bolje nego ikada u karijeri, ali ni njegova briljantna izdanja niti bezrezervna podrška drugog vozača ekipe Felipea Mase nisu bili dovoljni da Ferrari vrate na tron. Tokom većeg dela perioda boravka Alonsa u italijanskom timu, “propeti konjić“ je, pre svega po performansama, zaostajao za svojim tada glavnim rivalima – ekipama Red Bulla, pa čak i McLarena. Problema je znalo da bude i u odabiru taktike (treba li bolji primer od Abu Dabija 2010.?) i čak ni vozač takvog kalibra kakav je Fernando nije mogao da nadomesti sve “brljotine“ kojima je Ferrari bio sklon u to vreme. Stefano Domenicali nije se pokazao kao dobar lider, a to nije bio slučaj ni sa ostalim ljudima koji su zauzimali najvažnije pozicije unutar tima. Ono što je Ferrariju dobro išlo od ruke i zamalo im donelo i šampionsku titulu 2012. godine bila je hvale vredna pouzdanost bolida, ali avaj – nedostajalo je brzine i bolje organizacije, Španac je u borbi sa Sebastijanom Vettelom ostao kratak za tri boda – “samo tri boda?“ Da, što je bilo sasvim dovoljno da ponesete epitet poražene ekipe. Tako blizu, a opet – tako daleko.

 

Fernando_Alonso_Ferrari_VN_Bahreina_2010.jpg.webp

 

Fetelovi uzaludni pohodi na titulu – ko je kriv za neuspeh?
Za svoj rođendan, leta 2013. godine, na pitanje čelnika ekipe iz Maranela šta želi da dobije na poklon, Alonso je kao iz topa odgovorio – bolid RB9 (Red Bullov model koji je austrijska ekipa koristila te sezone i prošetala se šampionatom). Nezadovoljstvo španskog vozača zbog izostanka “alata“ koji mu je bio neophodan za osvajanje trofeja dovelo je do sve češćih sukoba sa čelnicima ekipe. Početkom 2014., posle lošeg početka sezone, Domenicali je smenjen sa funkcije šefa tima, a privremenu zamenu Italijani su našli u Marcu Mattiacciju. Novi lider ekipe nije imao volje da trpi Fernandovu frustraciju i dve strane su se razišle krajem godine. Mattiacci je bio zagovornik dovođenja Sebastijana Vettela iz Red Bulla, a nemački vozač, već odavno “kršten“ kao “Schumacherov naslednik“, nikada nije krio ambiciju da izvede ono što je njegov idol činio početkom milenijuma. Poziv Ferrarija Nemac nije odbio i tako je “propeti konjić“ u liku četvorostrukog svetskog šampiona dobio novog lidera u pohodu na tron.

 

Sebastian_Vettel_Ferrari_VN_Bahreina_2015.jpg.webp

 

Mattiacci je, nakon odrađenog tranzicionog mandata, kormilo Ferarija prepustio temperamentnom Maurizio Arrivabeneneu koji je postao novi šef ekipe i koji je slavni italijanski tim trebalo da konačno vrati na vrh Formule 1.

U međuvremenu se u tim vratio i Raikonen, poslednji Ferarijev šampion, ali je njegova uloga, iz više razloga, postala zanemarljiva za eventualne Ferrarijeve uspehe. Vettel je bio neosporna prva violina tima i od njega se očekivalo da učini ono što Alonso nije uspevao godinama unazad.

Usled upravo uspostavljenje dominacije Mercedesa, koji se najbolje pripremio za dolazak hibridne ere 2014. godine, uspeh Sebastiana i Ferrarija nije mogao da dođe preko noći. Tokom prve dve sezone saradnje, italijanski tim i njihov prvi vozač zadovoljili bi se i po kojom ostvarenom pobedom, svesni da je za građenje ekipe koja bi mogla Mercedesu stati na crtu potrebno određeno vreme. Prvi naznaci da je “propeti konjić“ spreman za borbu sa “srebrnom strelom“ pojavili su se 2017. godine. Ferrari je sa brzim automobilom SF70H i Vettelom koji je vozio u odličnoj formi ušao u sezonu na način koji je i priželjkivao – posle uvodnih šest trka, nije bila vidljiva nikakva prednost ekipe Mercedesa u performansama, a Vettel je u tom periodu zabeležio tri pobede i tri druga mesta. Usled izvesnih kikseva Lewisa Hamiltona (lidera Mercedesovog projekta) Vettel je uspeo da ostvari lepu zalihu u odnosu na britanskog asa i sve što se u to vreme dešavalo ukazivalo je na to da bi na čelu moglo doći do promene i da bi se Vettel na njemu mogao obreti prvi put posle deset godina. Ipak, to se nije desilo, a razlozi su postali evidentni u poslednjoj trećini sezone, koja je i potpisala smrtnu presudu šampionskim ambicijama italijanskog tima.

 

Sebastian_Vette_Ferrari_VN_Australje_2017.jpg.webp

 

Da je sezona trajala 12, umesto 20 trka, Ferrari bi se vrlo moguće i izborio sa Mercedesom i zaseo na tron. Međutim, ekipa još uvek nije bila spremna da izgura čitavu godinu na visokom nivou – Vettel je dao sve od sebe, bolid je bio brz tokom cele godine, ali ovoga puta, tim iz Maranela pao je na pitanju pouzdanosti. Sezona je bila preduga za paket koji je Ferrari spremio i Italijani nisu izdržali do kraja – u Maleziji je počelo sa prvim kvarovima, a sa time se nastavilo i u Japanu, što je Mercedes rutinski iskoristio da nastavi svoj niz osvajanja titula. Lewis Hamilton bio je lišen kvarova, a svojom sigurnom vožnjom nije sebi dozvolio niti jedan veći kiks – Englez je svih dvadeset trka završio među osvajačima bodova i to je odnelo prevagu na njegovu stranu. Vettel i Ferrari su novu šansu morali da potraže 2018. godine.

To su i učinili – i ponovo ostali praznih šaka. Ali, za razliku od ranijih godina, ovoga puta je prvi vozač ekipe bio najslabija karika. Iako su imali i brz i pouzdan bolid, koji je tokom većeg dela sezone, čini se, čak bio i bolji od Mercedesa, Italijani su i ovu priliku prokockali, a odgovornost najviše leži na Vettelu koji nije bio na nivou iz prehodne sezone. Serijom grešaka koje je načinio tokom sezone (Azerbejdžan, Francuska, Nemačka, Italija, Japan…) praktično je samog sebe lišio prilike da se dokopa pete krune u karijeri. Istina, u par navrata mu ni ekipa svojim pomalo čudnim strategijama nije u potpunosti pomogla, ali utisak je da bi svi propusti Ferrarija bili nadoknađeni da je Sebastijan bio na nivou iz svojih najboljih dana. Bilo kako bilo, ni pomenute sezone “propeti konjić“ nije uspeo da sklopi kompletan mozaik činilaca koji donose uspeh, te se “suša“ nastavila i jedanaestu godinu zaredom.

Ceh je platio Arrivabenene, čiju je ulogu preuzeo Matija Binotto – čovek koji u ekipi boravi još iz ere Michaela Schumachera.

Ta 2018. godina ujedno je bila i poslednja u kojoj je Ferrari bio konkurent za titulu, s obzirom da su od 2019. do kraja 2021. bili daleko od vrha i tek u par navrata su uspevali da dođu do poneke pobede. Najzaslužniji i za te retke momente radosti u Maranelu bio je Charles Leclerc, momak koji se Ferrariju pridružio upravo početkom 2019. godine i koji je tekuće 2022. nova uzdanica italijanskog tima, a o čijem će liku i delu više reči biti u nastavku teksta.

Charles Leclerc – budući šampion ili nova “potrošena roba Ferrarija“?
Vozač iz Monaka danas je vođa Ferrarija, neko koga je i Binotto označio kao “narednog Ferarijevog šampiona“. Po scenariju Ferrarija, pomenuti plan trebalo je da bude ostvaren tokom 2022., ali je veliko pitanje da li će to biti slučaj. Gde (ponovo) zapinje kada je reč o italijanskom timu?

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Bahreina_2019.jpg.webp

 

Charles Leclerc je rođen 16. oktobra 1997. godine u Monte Karlu. Posle početnih (prilično uspešnih) koraka u kartingu kojim je počeo da se bavi 2005. godine i brojnih osvojenih titula, na veliku pozornicu prvi put je stupio 2015. godine. Te sezone obreo se u Evropskoj Formuli 3 i u debitantskoj sezoni zabeležio četiri pobede, što ga je dovelo do četvrtog mesta u generalnom plasmanu vozača. Sledeći korak bila je GP3 serija (današnja Formula 3) koju je Monačanin pokorio kao ruki. Svoj munjevit uspon nastavio je i u 2017. godini kada se, takođe kao novajlija, prilično ubedljivo dokopao titule u Formuli 2, usput postavši polaznik Ferrarijeve akademije. Već tada je bilo jasno da je reč o vanserijski talentovanom vozaču, a Ferrari ga je svakako imao u svojim planovima za nadolazeći period.

Sposobnost da se godinu za godinom osvajaju titule u F3 i F2 je u gotovo 100% slučajeva garancija da je pred vama veoma obećavajuća karijera. Primera radi, na isti način tekao je i razvojni put Lewisa Hamiltona, danas sedmostrukog svetskog šampiona i statistički najuspešnijeg vozača svih vremena, a isto dostignuće pošlo je za rukom i Georgeu Russellu – još jednom supertalentovanom vozaču od koga se u budućnosti jako mnogo očekuje. Stoga je angažman u Formuli 1 bio sasvim logičan nastavak Leclercove avanture. Početkom 2018. Ferrari mu je obezbedio trkačko sedište u Sauberu – svojoj tzv. “B“ ekipi, a Charles je priliku u potpunosti iskoristio. Svog znatno iskusnijeg timskog kolegu Marcusa Ericssona u kvalifikacijama je porazio sa ubedljivih 17-4, a i bodovni saldo bio je sve samo ne mršav. Švajcarska ekipa nije posedovala naročito konkurentan bolid, ali je Monačanin iz istog izvlačio apsolutni maksimum. Stoga, nije bilo preveliko iznenađenje što se u Hinvilu zadržao samo jednu sezonu – već sredinom 2018. najavljeno je da će se Leclerc pridružiti Sebastijanu Vettelu u Ferrariju već od 2019. godine.

Ovakav potez Ferarija bio je pun pogodak. Charles je od samog početka pokazivao izvrsne performanse, a nadomak svoje prve pobede u “najbržem cirkusu“ nalazio se već u svojoj drugoj trci za volanom Ferrarija. Ipak, pogonska jedinica “propetog konjića“ nje izdržala do kraja trke u Bahreinu i već viđena rutinska pobeda otišla je “u vetar“. U nastavku sezone, Leclerc se ipak upisao u pobednike – najpre na legendarnoj stazi Spa Frankošamp u Belgiji, a potom i pred svojim domaćim Tifozima u Monci sedam dana kasnije. Možda se tu niz pobeda ne bi zaustavio da Ferrari nije patio od stare boljke – neorganizovan tim, gomila taktičkih grešaka… Leclerc je izvezao mnogo dobrih trka u svojoj prvoj godini u Maranelu, uz poneku početničku grešku, tipičnu za svakog novajliju. Do titule nije mogao, jer je Ferari ponovo izgubio priključak za Mercedesom, ali je sezonu završio na četvrtom mestu u plasmanu vozača – ispred svog timskog kolege, četvorostrukog svetskog šampiona Sebastiana Vettela.

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Italije_2019.jpg

 

Naredna 2020. godina bila je užasna za Ferari, najgora u proteklih 40 godina i Leclerc nije imao mnogo prostora za manevar. Odvezao je neke dobre trke, ali i napravio nekoliko većih grešaka tokom sezone u želji da izvuče što više tempa iz tromog SF1000. Sezonu je završio bez pobede, sa tek par osvojenih podijuma i kao osmoplasirani vozač na kraju sezone – ali ponovo ispred Vettela, i to poprilično ubedljivo.

Nemac je na kraju sezone napustio tim, a Charles je dobio novog kolegu u vidu Carlosa Sainza.

2021. godina bila je prelazna za Ferrari. Praktično sav razvoj usmeren je na 2022. kada su na snagu stupila nova pravila. Najave iz Ferrarija bile su pozitivne i krajnje optimistične, te je javnost sa nestrpljenjem očekivala početak nove ere u kojem je videla najbolju šansu da se najpopularnija ekipa u Formuli 1 dokopa vrha.

Svedoci smo da je 2022. krenula odlično po italijanski tim, ali da je u međuvremenu pošlo po zlu. Sezona je otvorena na najbolji mogući način – dvostrukom pobedom (trijumf Leclerca i drugo mesto Carlosa Sainza), dobar ritam preneo se i na narednih nekoliko trka gde je Ferrari očigledno bio najbrži tim na gridu (doduše, sa blagom prednošću u odnosu na Red Bull), ali od trke u Barseloni Ferrari je kao Titanik. Da je bolid veoma brz – činjenica je. Da je Charles Leclerc vozač koji je sposoban da vrati pehar u vitrine Maranela – postaje sve izvesnije (Sainz, ruku na srce, takav utisak do sada nije ostavio). Ali, taktičke brljotine poput one načinjene u Monaku, kao i nepouzdanost koja prethodnih nekoliko godina gotovo da nije postojala kod Ferrarija, a sada se ponovo vratila – izokrenula je šampionat. Situacija je teška pošto je rival vrlo ozbiljan – moćna i odlično organizovana ekipa Red Bulla, predvođena sjajnim Maxom Verstappenom, aktuelnim svetskim prvakom. Iako i austrijska ekipa ima svoje probleme, pre svega sa pouzdanošću, na drugim poljima tim iz Milton Kinsa ne greši i nakon devet trka ima lepu prednost u obe konkurencije. Sezona je duga, još ništa nije završeno, ali sve što Ferrari čini sa Leclercom opasno deluje kao “već viđeno“, još iz vremena kada su se Italijani uzdali u Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela, a Španac i Nemac ostajali praznih šaka – izuzev 2018., nikada svojom krivicom.
Tako smo u situaciji da je “propeti konjić“, ne tako davno strah i trepet u Formuli 1, bez titule punih 15 godina. U pomenutom periodu kroz tim su prodefilovali vozači o čijem angažmanu većina drugih ekipa može samo da mašta. Ali uzalud – titule nema pa nema. Pet godina “staža“ Fernanda Alonsa u Maranelu i za godinu dana duži boravak Sebastiana Vettela u ekipi nisu bili dovoljan recept za uspeh. Škripalo je na drugim poljima – čitavih 11 (!) godina u nizu.

 

Charles Leclerc i Max Verstappen

 

Stariji Tifozi odlično pamte period od 1979. do 2000. godine kada je njihov tim postio duže od dve decenije. Ipak, nakon toga sve se bogato vratilo. Trenutna suša traje još malo pa toliko, a šta će uslediti nakon toga? Istorija će se ponoviti? Ili neće

Ferari novu šansu koju ima sa Leclercom ne bi smeo da propusti. Ekipa je jezivo blizu vrha, a čini se da bi jedna titula i te kako pozitivno psihološki uticala na čitavu fabriku i odagnala opterećenje koje svi zaposleni u Maranelu nose na svojim plećima usled višegodišnjih neuspeha. Ipak, samoubilačke strateške greške poput one sa VN Monaka morale bi da postanu prošlost, a motori ne bi smeli da pucaju kao eksplozivne naprave. Jer, kvalitetan vozač i brz automobil nisu dovoljni – svi faktori moraju biti pokriveni, a Ferrari u ovom trenutku, kao uostalom i godinama unazad, ne deluje kao sposoban da ih ispuni. Na Italijanima je da nas demantuju.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo napisano samo Ferari treba za nijansu da napravi bolji bolid nego Red Bull što je pitanje da li će uspeti,Lekler treba protiv Maxa da se bori a ovaj je realno u trci brži

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binottu se ne sviđa nova tehnička direktiva koja stupa na snagu u Belgiji

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Francuske_Staza.jpg.webp

 

Od naredne trke bolidi će morati da se drže još jednog novog pravila.


Veliki problem ove sezone kod svih bolida predstavljao je fenomen sa poskakivanjem, koji je dovodio do toga da bolid gubi na performansama kao i da vozači trpe velika fizička opterećenja što je lako moglo da dovede do povreda. Zbog toga FIA je rešila da uvede novu tehničku direktivu koja je prvo spremana za VN Kanade ali je odložena za VN Belgije. Baš zbog uvođenja novih pravila u toku sezone jasno je da većina timova nije bila oduševljena, pre svega zbog dodatnih troškova u eri ograničenja budžeta kao i da bi ove promene donele dodatne kilograme na bolidima koji svi žele da smanje.

“Mi smo se trudili da napravimo korekcije po pitanju budžeta i troškova, pa smo se pridržavali propisanih procedura. U oba slučaja ova nova pravila su odobrena na zahtev manjine.” kazao je Mattia Binotto za Auto, Motor und Sport.

Prema njegovim rečima glasanje u vezi uvođenja novih pravila u vezi poskakivanje nije bilo fer.

“Oni su aerodinamička pravila želeli da izmene na osnovu pravila o sigurnosti. To nije ispravno. Mi nemamo problema sa bezbednošću što se tiče poda. Poslednje trke su ovo pokazale. Nije relevantno da uvedete nova pravila u toku sezone za koje nemate konkretan razlog.” kazao je šef Ferrarija.

Prema novim pravilima FIA, timovi će u 2023. morati da podignu pod za 15mm kao i difuzor, dok će dodatan senzor biti postavljen kako bi merio oscilacije. Prema određenim navodima Mercedes je bio za ove izmene dok su se Red Bull i Ferrari protivili.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da ce i dalje cekati pravi trenutak za timska naredjenja :D ... A da, proslo je samo 13 rundi, a ima jos ohoho, 9 trka sa sve Belgijom za vikend.

Ne secam se da sam gledao ni blizu ovakvu autodestrukciju, jos sa tako dominatnim bolidom na startu sezone.

U celoj prici mi je jedino zao Leclerca, treba imati i stomak i zivce da sve ovo istrpis. 

 

Ferrari spreman da uvede timska naređenja, čeka se pravi trenutak za ovu odluku

 

Charles_Leclerc_Carlos_Sainz_Ferrari_VN_Madarske_Posle_Kvalifikacija.jpg.webp

 

Posle letnje pauze karavan se vraća sa trkanjem i to na VN Belgije.


Ferrari trenutno ima težak zadatak a to je da nadoknadi čak 97 poena koji zaostaje u šampionatu konstruktora za Red Bullom. Jedna od opcija u ovom planu svakako jesu timska naređenja ali kako je rekao trkački direktor to će se učiniti samo kada je potrebno da se izvuče najbolji mogući rezultat.

Trenutno, Charles Leclerc zauzima drugo mesto u konkurenciji vozača dok je Carlos Sainz na petoj poziciji. Zbog toga Laurent Mekies ne isključuje mogućnost da neko od njih dobije epitet prioriteta, ali ističe da je “Ferrari izdan svega”.

“O ovome se više diskutovalo van Ferrarija nego unutar Ferrarija.” kazao je Mekies. “Ali, ozbiljno, opet, mi smo bili veoma jasni. Mi želimo da izvučemo najbolji rezultat za tim, pa je tako Ferrari na prvom mestu. Onda, biće trenutak kada ćemo morati da fokus prebacimo na nekog vozača u zavisnosti koja pozicija u šampionatu mu to omogućava. To ne znači da ćemo čekati da neko i matematički izgubi titulu, ali znači da ćemo u jednom u trenutku misliti da je ovo prava stvar.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajnje interesantno glediste... Doduse, stvarno se nekada i desi da ne naprave gresku :D .

 

Binotto: Nekada mi ne napravimo greške za koje svi misle da su greške

 

Mattija_Binotto_Ferrari_VN_Belgije_Pitlejn_1.jpg.webp

 

Italijanski tim nalazi se pred osudom fanova zbog nekih čudnih odluka.


Tokom VN Belgije Ferrari je odlučio da u samom finišu trke pozove Charlesa Leclerca na još jedno stajanje, sa namerom da uzme mekše gume kako bi zabeležio najbrži krug, ali ova ideja nije na najbolji način sprovedena u delo. Ova situacija za Mattiju Binotta svakako nije greška i veruje da se oni nalaze u nepoštenoj situaciji, jer su kritikovani za greške koje ustvari nisu greške.

“Očigledno je da uvek trebamo da se poboljšamo i imamo lekcije koje smo naučili za koje sada želimo da ih primenimo.” kazao je šef Ferrarija za Racer.com. “Ali, ako pogledate nazad kroz sezonu, mislim da puno ljudi sa strane ima lošu percepciju istine i realnosti, jer nekada mi ne napravimo greške za koje sve misle da su greške.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno da ne mogu da saberu koliko treba za zamenu guma. Najsmešnije da su pitali Leklera da li da odrade tu zamenu,čovek kaže da ne rizikuju i šta bi na kraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam bas normalni ljudi u Ferariju,oni se ponasaju kao da su neki osrednji tim,a ne ekipa koja treba da drzi predavanja o potezima u F1,taktici,zameni pneumatika i ostalim stvarima

Ako ovako nastave i odlicni Leklerk ce doziveti sudbinu kao Alonso i Vetel 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...