Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Definitivno neraskidiva veza Leclerca i zidova na ulicnim konfiguracijama :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukare :stuart: .

 

Ferrari se sprema da FIA-i dostavi svoj izveštaj sa troškovima ostalih timova?

 

VN_Majamija_Start_Trka.jpg.webp

 

Italijanski tim akcenat stavlja na odeljenje za dizajn i razvoj delova.


U 2022. budžet F1 timova definisan je na 140 miliona dolara, ali to nije konačna cifra. Naime, na ovo se dodaje i 1.2 milion za svaku trku koja prelazi granicu od 21. trku u kalendaru kao i da organizatori šampionata uplaćuju još i 300 hiljada za svaki sprint vikend. Na kraju, kada se podvuče crta timovi bi trebalo da na raspolaganju za potrošnju imaju 143 miliona dolara.

Naravo, ovaj budžet je raspoređen na više strana što znači da svi oni imaju različite svote koje su namenjene razvoju bolida i proizvodnji delova. Tako je Red Bull od samog početka sezone već nekoliko puta doneo unapređenja a najviše u Imoli sa kojim su dobili veliko poboljšanje u performansama, što je svakako upalo u oko Ferrariju koji nije puno učinio na ovom polju, odnosno prvi svoj paket sa novim delovima sprema na VN Španije.

Zbog toga, prema tvrdnji italijanskih medija, Ferrari ima nameru da napravi svoj izvešataj o potrošnji svakog tima od početka sezone i preda ga FIA-i a akcenat se stavlja na odelenje za razvoj bolida i proizvodnju delova. Ovo bi naravno bili hipotetički troškovi, jer tim iz Maranela nema u uvid podatke ostalih, ali bi mogli da naprave neku svoju računicu. Jasno je da ovaj potez usmeren ka Red Bullu i njihovom poštovanju pravila o ograničenju budžeta.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je rano za političke igrice ali cenim da kreću uskoro... Evo i Merc navodno "testirao" neke delove na film danu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno, na Paul Ricardu. I to vec drugi put ove godine, vec su imali jedan "filmski dan" :). Na ovom zadnjem je vozio samo Russell, dok Hamilton navodno nije bio cak ni prisutan.

Tu su smeli da odvozaju max 50 km na promo gumama koje se ne koriste za trkanje (posto je po timu dozvoljeno 100 km, ali nije bilo jednog vozaca). I navodno su u Francuskoj i testirali ove delove koje donose u Spaniju.

Od svih ovih silnih emisija, kojekakvih komentatora, F1 bloggera i sl.., volim jedino da pogledam "GP Confidential" - bas onako oko suve tehnike, posto me to zanima... U zadnjoj emisiji su detaljnije objasnjavali da je Mercedesu glavni problem sto na simulatoru sve deluje kako treba. A kada izadju na stazu krecu problemi sa poskakivanjem koje nikako ne mogu da rese. I dalje mi nije jasno zasto su pomalo svojeglavo uopste dalje ulazili u onu utopiju ekstremnije uskih bokova...

 

Apropo "filmskih dana" - i Ferrari je nedavno odradio jedan, prosle nedelje u Monzi. Navodno su i oni tada testirali novi paket za Catalunyu. Odmah iza toga je Leclerc poljubio zid u La Rascasse krivini, sa Laudinim Ferrarijem iz 1974., na "Trci kroz istoriju" u Monaku.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Ivan said:

I dalje mi nije jasno zasto su pomalo svojeglavo uopste dalje ulazili u onu utopiju ekstremnije uskih bokova...

Prethodnih 8 godina su imali brdo tih "revolucionarnih" rešenja koja su im po pravilu donosila veliku prednost, pa su verovatno očekivali i sad isto da se desi, sećam se i panike ostatka grida kad se Merc sa ovim paketom pojavio u Bahreinu, kad ono međutim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali su i ta "revolucionarna" resenja bila "malo" pomognuta i "radom" van razvoja i staze :D .

Daleko od toga da kao najobicniji entuzijasta sumnjam u tako trofejnu ekipu. Ali su bukvalno svi krenuli drugacijim pristupom, a oni bili uporni da izguraju to sto su naumili. Ferrari se pokazao dominantnim sa onim bocnim "bazenima", RB opet polako staje na noge posle pocetnih problema, otkaza motora...

1 hour ago, Vule said:

Malo je rano za političke igrice

Nismo jos ni krenuli, a ti vec zderes :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro krenulo se u to jer je simulacija pokazivala da je sve super i da su 1+s brzi po krugu od trenutnog tempa. I ferari je pre neku godinu isto imao tu situaciju da nikako se nije simulator poklapao sa desavanjima na stazi. Prvi testovi su im pokazivali da su ubedljivo brzi od simulacija da bi se ispostavilo na kraju da na duze staze su ispod tog tempa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RB, nije Ferari :) Oni su zakazali skroz sa tempom u odnosu na simulator, čini mi se 2018. ili 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma 100% Ferari, secam se komentatora da je pricao sa nekim timom, nece da otkriva ali kao vrlo su optimisticni nakon prvog dana, reko kakva je organizacija u Ferariju garant su oni :D RB uvek ima neki problem pocetkom godine, uvek im treba optimizacija necega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari je i potpuno menjao simulator pred 2022. sezonu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natrcah na interesantnu slicicu...

PS: Ljubitelji ce prepoznati koja je od najcuvenijih F1 krivina u pitanju:

 

274221893_3778862698918688_5321864641969610655_n.jpg.5250755091582de0692471d611dbf06b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Raidillon :D 

 

aaal bih voleo tamo jednom da proteram, onako u brzini, uff... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

I Raidillon :D 

Posto obozavam te prave, stare F1 staze i njihovu istoriju... Eau Rouge+Raidillon u obliku kakvom ih danas znamo, nastale su izmenama originalne Eau Rouge 1939. godine.

Pre izmena, u Eau Rouge staza je vodila ulevo posle ovog mostica, pa u desnu ukosnicu i nazad na danasnju trasu:

 

118645670_3783990434961572_2299080142339580289_n.thumb.png.f8e4f512a57e7e640d53ac5a6f56f507.png

 

1939. staza je kod mostica skrenuta udesno ka Raidillon, i dobila se konfiguracija koja je postala bukvalno simbol F1:

 

c042329e23e55c81463ce69eb41ce6b2.thumb.jpg.5ef81d7e1a196291173d0eae1c1d6ed5.jpg 4acca214070f287d699589eb0ca1de74.thumb.jpg.b1641475e5896a942448be42999618ec.jpg

 

Ascari u Ferrariju 500 (1952.) i Musso u Ferrariju Dino 246 (1958.).

Obe slike naravno Eau Rouge, i na obe se vidi kameni mostic u dnu krivine (na prvoj slici i deo stare trase iza mostica):

 

1439979293061.thumb.jpg.4c5ae1ad42069c25aab0f27cdfcd419a.jpg 1439979289983.thumb.jpg.6f55c31fc18ba5ad2e7463e5138acdcd.jpg

 

A i*** razmisljaju da ne produze ugovor i izbace Spa Francorchamps iz sampionata, kao sto se pominjalo i za Monaco... Krivina kod Grand hotela, Tamburello, Eau Rouge, Parabolica, Peraltada, S by Senna na Interlagosu, 130R i S-curves na Suzuki... Legendarne krivine i staze, kojima nikada nece ni prismr*eti neke od ovih novokomponovanih ili ulicnih trka tipa Bakua, Dzede, Majamija, Singapura, Bahreina i slicnih...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da izbace Spa, Moncu, Monako, Imolu i Suzuku, već su izbacili Hokenhajm, Nirburgring, a da nam daju još Majamija, Las Vegasa i Abu Dabija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS Uzice prosledilo repariran turbo nazad u Maranello:

 

Ferrari vraća u upotrebu Leclercov drugi motor iz Španije

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Spanije_Motor.jpg.webp

 

Tim je uspeo da ponovo oživi svoju pogonsku jedinicu.


Charles Leclerc imao je sigurnu pobedu u rukama na VN Španije, ali je ona otišla u nepovrat jer je ovoga puta zakazao Ferrarijev agregat. Vozač iz Monaka je sa vodeće pozicije odmah morao u garažu dok je ova pogonske jedinica hitno poslata u Maranelo. Posle ispitivanja utvrđeno je da su stradali MGU-H komponenta i tubo punjač.

Sada, prema pisanju italijanskog novinara Giuliano Duchesse, Ferrari je uspeo da osposobi ovaj motor sa VN Španije. Stigli su pozitivni rezultati sa testova koji dozvoljavaju da se ova pogonska jedinica ponovo upotrebi ali ovoga puta sa novim MGU-H i tubro punjačem. Tako je Leclerc na svom kontu sada iskoristio maksimalan broj dozvoljenih delova za ove dve komponente, što znači da će svaka sledeća aktivirati kaznu.

Čeka se i zvanična potvrda Ferrarija.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze mi Milance da su pokusali reparaciju, ali da su na kraju menjali celo srce :) . Sumnjaju da se otkacila klapna usisa i proletela dalje u turbo, jbg kad i to nisu uradili uz DPF off :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari: Leclercov motor stiže sutra u Maranelo

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Azerbejdzana_O_Motoru.jpg.webp

 

Italijanski tim oglasio se na društvenim mrežama.


Tokom trke za VN Azerbejdžana Charles Leclerc i Carlos Sainz zabeležili su odustajanja zbog mehaničkih kvarova na bolidima, što je predstavljalo pravu katastrofu za Ferrari. Vozač iz Monaka imao je opet problema sa pogonskom jedinicom dok je kod Španca stradala hidraulika pa je tako tim odmah poslao ove delove na dalju analizu.

Ipak, Ferrari se oglasio preko društvenih merža i potvrdio da Leclercov motor sutra stiže u Maranelo, gde će ponovo biti rastavljen a rezultati se očekuju tokom večeri. Sa druge strane Sainzov problem je ispitan i pronađeno je kratkoročno rešenje za VN Kanade dok se već uveliko radi na dugoročnom rešenju problema.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari odlaže uvođenje nove specifikacija agregata dok ne reši probleme sa pouzdanošću?

 

Ferrari_F1-75_VN_Azerbejdzana_Nos.jpg

 

Od ove sezone u Formuli 1 važi pravilo o zamrzavanju razvoja agregata.


Od 2022. timovi nemaju pravo da puno razvijaju svoja agregat, jer njegov dizajn za ovu sezonu prijavili su odmah posle zimskih testova. Za sada dozvoljene su male margine u kojima je moguće napredovati kao i korekcije za slučaj pouzdanosti dok je razvoj dozvoljen u električnom delu a njegovo zamrzavanje stupa na snagu 1. septembra.

Kako piše Formu1a.uno, Ferrari će morati da preispita svoje unapređenje na ERS sistemu zbog problema koje imaju sa drugom specifikacijom agregata. Ovaj izvor navodi da je pitanje koliko će italijanski tim imati vremena da radi na električkoj strani motora jer je dosta napora ulaže u rešavanju trenutnih problema a stanje Leclercovog agregata mogli bi da bude poznato danas posle detaljih analiza.

Inače, Ferrari je još pre početka imao u planu da odradi jednu vandrednu zamenu agregata, pa umesto dozvoljenih tri već se opredelo da ugradi četiri pogonske jedinice kako bi imao više agresivniju strategiju. Zbog problema sa pouzdanošću ovo znači da će tim iz Maranela morati da upotrebi bar pet agregata, što donekle podseća na Mercedesovu taktiku iz prošle sezone kada su imali više motora u rotaciji i mogli su da voze agresivnije.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...