Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Ferrari

Recommended Posts

Fetel: Verujem u Leklera

 

sebastian-vettel.jpg

 

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel rekao je danas da očekuje da će u narednoj sezoni biti sve u redu na stazi između njega i novog timskog kolege Šarla Leklera. Fetel je četiri godine u Ferariju proveo pored Kimija Raikonena, sa kojim je imao dobar odnos van staze. Raikonen će od sledeće godine voziti za Zauber, odakle je u Ferari došao 21-godišnji Lekler. On će uneti drugačiju dinamiku u ekipu i mogao bi da se bori sa Fetelom, koji je u poslednje četiri godine imao prednost u Ferariju u odnosu na Raikonena.

 

''Još ne poznajem dobro Šarla, ni on mene ne poznaje. Poznajemo se površno, on je dobro dete i ne očekujem da će biti nečeg pogrešnog na stazi. Bićemo rivali isto koliko smo Kimi i ja bili rivali. Pokušaćeš da budeš prvi, a to znači da ćeš pobediti sve ostale, uključujući i timskog kolegu'', rekao je Fetel za ''Autosport''. Četvorostruki svetski prvak dodao je da svi žele da vrate Ferari na pobedničke staze. ''U poređenju sa mnom, on je u drugačijoj fazi karijere. Vreme će pokazati, ali iz onoga što znam i koliko ga poznajem, čini se da je dobar momak'', naveo je Fetel. On se našalio, rekavši da je posle četiri godine ''možda Raikonenu dosta svega'', ali je naglasio da će mu nedostajati Raikonenov mentalitet da ''ne trpi gluposti''.

 

Fetel je rekao da bi voleo da je Raikonen ostao u ekipi. Obojica su na prošlonedeljnoj dodeli nagrada FIA rekli da će ostati prijatelji, iako više nisu u istom timu. Lekler je po završetku sezone obavljao testove za Ferari u Abu Dabiju. On je rekao da će iskoristiti svaku priliku da napreduje, što uključuje i dobru saradnju sa Fetelom. ''Moram da nastavim da napredujem i koncentrišem se na oblasti u kojima sam i dalje slab. Pokušaću da naučim mnogo od svih u timu, kao i od mog klupskog kolege. Moram da se pripremim najbolje što mogu. Ne mogu da dočekam da sednem u bolid na prvom testiranju uoči nove sezone i u prvoj trci'', rekao je Lekler.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Kimijev odlazak iz Ferarija veliki udarac za F1''

 

187355-raikonen.jpg

 

Šef ekipe Mercedesa Toto Volf izjavio je da će svi u Formuli 1 izgubiti zbog odlaska Kimija Raikonena iz Ferarija u Zauber. Finski automobilista je u dva navrata branio boje italijanskog tima, u kojem je proveo poslednjih pet godina, ali su se čelnici Ferarija odlučili za Šarla Leklera što se tiče naredne sezone. Za Raikonena je poslednja sezona bila najbolja od njegovog povratka u Formulu 1 posle dvogodišnjeg izleta u reli. ''Ledeni'' je osvojio pol poziciju u Monci, trijumfovao je u Sjedinjenim Državama, a i dalje je jedan od najpopularnijih vozača u šampionatu. Volf zbog toga smatra da će Formula 1 pretrpeti veliki udarac jer Finac neće imati vrhunski bolid.

 

''Mislim da će se mnogo toga promeniti u Formuli 1 jer Kimi više neće biti u Ferariju i neće imati bolid u kojem će moći da dođe do pobede'', rekao je Volf u intervjuu za nekoliko medija. ''On ima specifičan karakter. Jedan je od malog broja ljudi, koji zbog pojave društvenih mreža i ega koji gubi kontrolu, ostaje veran sebi. Ima svoje vrednosti, njih se drži i autentičan je. To je ono što navijači voli. Tako da će njegov odlazak iz Ferarija biti veliki udarac za sve nas''. Volf je istakao da je, ipak, sreća što će Raikonen ostati u Formuli 1, za razliku od Fernanda Alonsa, za kojeg je takođe rekao da će nedostajati svima. ''Kimi je rekao da želi da uživa u Zauberu, ali se ove godine pokazalo da oni imaju najbolji bolid od ostalih. Takođe mu je tim na 40 minuta od kuće, imaju odličnu vezu sa Feradijem, pa zašto ne bi nastavio da radi ono u čemu uživa? Svi smo previše bili zaneseni time šta treba da uradi - da li treba da ode jer nema pobednički bolid. Ali, svi smo ovde da bismo bili srećni, da bismo uživali i ako je vožnja ono u čemu zaista uživa onda je u pravu što prati svoju strast'', istakao je Volf.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron: Lekler neće praviti ustupke Fetelu kao Raikonen

 

brawn_leclerc.jpg

 

Nekadašnji šef ekipe Ferarija Ros Bron predviđa napetu atmosferu u garaži Ferarija između prvog vozača te ekipe Sebastijana Fetela i mladog Monačanina Šarla Leklera. Posle četiri sezone saradnja Sebastijana Fetela i Kimija Raikonena u Ferariju je završena, a za to vreme Finac i Nemac nisu doneli titulu italijanskoj ekipi ni u konkurenciji konstruktora ni u konkurenciji vozača. Finac više nije član Ferarija, a na njegovom mestu je mlada zvezda Šarl Lekler koji je bio u Zauberu.

 

''Ne vidim da će Šarl Lekler činiti i praviti ustupke kao što je to Kimi radio u nekim situacijama. Kimi je svoj čovek i nemojte da me shvatite pogrešno ali mislim da je on znao kako stvari stoje u timu. Sebastijan je imao neke jako dobre vožnje u 2018. godini, imao je veliku ulogu u napretku tima, ali na kraju nije doneo titulu. Imali su jaku godinu ali moraju da naprave sledeći korak pa i Seb i tim moraju da opravdaju očekivanja'', kaže bivši šef Ferarija Ros Bron ''Ne znam dinamiku ili hemiju u timu niti Sebastijanov odnos sa ekipom i kako to funkcioniše. Imao je jednu ili dve greške, ali to se dešava. Tim je napravio loše poteze u tehničkom smislu u nekoliko trka i onda su se vratili na stara podešavanja koja su vratila formu ekipe'', kaže Bron koji se prisetio i Ferarijeve dominacije na početku veka kada je Mihael Šumaher imao veliki uticaj na tehnički tim. ''Kao vozač, moraš da budeš uključen i ne možeš da budeš neutralni posmatrač. Sećam se kada sam bio u Ferariju, ako je bilo nekih nesigurnosti, Mihael bi mi lupao na vrata da pričamo o tome i da priča sa inženjerima kako bi se nešto unapredilo. To motiviše tim i to može da bude pokazatelj ljudima kako da gledaju na drugačiji način i iz drugačije perspektive''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arrivabene više nije šef Scuderie Ferrari

 

Maurizio-Arrivabene.jpg

 

Iz tima Scuderia Ferrari mesecima su stizale informacije da neće biti personalnih promena, ali upravo je stigla vest da je nastupila promena, i to ni manje ni više, nego na čelu tima. Maurizio Arrivabene dobio je otkaz, a na njegovo mesto postavljen je Mattia Binotto. Prema dobro obaveštenim izvorima o događanjima u timu, predsednik Ferrarija John Elkann, odlučio je da u ovu ''vruću stolicu'' smesti Binottoa, zato što smatra da je pravi izbor. Mattia Binotto je sve samo ne novajlija ili novopridošlica u timu, i do sada je bio tehnički šef tima.

 

Smena Arrivabenea u osnovi i nije preveliko iznenađenje. Iako je pod njegovim rukovodstvom stvoren automobil koji je većim delom sezone bio čak i najbrži, previše grešaka, loših taktičkih odluka, i očigledno odsustvo timskog trkanja, doveli su do toga da je tim sam sebe eliminisao iz borbe za titulu. Arrivabeneu su ponajviše zamera što između Vettela i Rakkonena nije postavio jasne timske zadatke, kao što je to bilo urađeno u Mercedesu. Sa sistemskih i taktičkih grešaka, Arrivabene je fokus prebacivao na spor razvoj bolida tokom sezone, pa su se sve više mogle čuti i glasine o izraženom neslaganju Arrivabenea i Binotta u kom pravcu tim treba da ide, i kako konačno da dođe do titule. Šta više, još krajem decembra, Arrivabene je negirao da postoji mogućnost da Binotto napusti tim, frustriran celom situacijom, a za svoju poziciju upućivao novinare da pitaju izvršnog direktora Ferrarija, Louisa Camilleria.

 

Na kraju, po svemu sudeći, uprava fabrike je odlučila da je Binotto pravi čovek za vođu tima. To možda i nije loš stav. Bonotto je u Ferrari došao 1995. kao inženjer za test motore, a od 1997. do 2003. isti posao je radio ali za trkačke motore. Nakon što je preuzeo i ulogu glavnog inženjera, postao je šef za motore i KERS, da bi krajem 2014. postao izvršni direktor za pogonske grupe. Od 2016. bio je tehnički direktor tima, nakon odlaska Jamesa Allisona iz Ferrarija. Za sada nije jasno ko će preuzeti funkciju Binotta, mada postoji mogućnost da njegovu dosadašnju ulogu podele šef aerodinamike Enrico Cardile i šef odeljenja za motore Corrado Iotti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene ocekivano... Druga polovina i prosle i ove sezone kao preslikani - Ferrarija takticki nigde, kada je bilo najpotrebnije. A zna se kakve je mogucnosti imao SF71H.

Ponadao sam se da ce od VN Belgije stvari krenuti drugim tokom. Ali onda sledi VN Italije i 8 trka maltene agonije, jedino je pozitivan bio Kimijev poslednji bljesak u USA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seb: Imamo sve sastojke da osvojimo titulu

 

vettel f1 2019.jpg

 

Sebastijan Fetel je kazao tokom boravka u Meksiku da Ferari može u predstojećoj sezoni da konačno porazi Mercedes i da su svi sastojci za tako nešto u italijanskoj ekipi. Ako u predstojećoj sezoni Ferari dođe do titule, bilo u konkurenciji vozača bilo u konkurenciji konstruktora, prekinuće tako 11-godišnji post. Italijanski tim je međutim u 2018. godini pokazao određen napredak ali su neke greške i vozača i ekipe ipak sprečile prekidanje ove dugogodišnje crne serije. Ipak prvi vozač Ferarija Sebastijan Fetel veruje da će se u 2019. to promeniti.

 

''Imamo sastojke i sada je na nama da uradimo posao. Teško je reći u ovom periodu godine. Svi su još u mraku, čekamo bolide, da dobijemo osećaj i videćemo u prvoj trci. Biće veliki izazov, a jasno je šta mi želimo. Što se tiče podrške mislim da ima mnogo navijača Ferarija i to nam ne fali'', rekao je Sebastijan Fetel tokom Trke šampiona u Meksiko Sitiju. Na toj trci je inače Fetel bio u paru sa Mikom Šumaherom, a njih dvojica nisu odbranili titulu Nemačke. Ona je otišla u ruke nordijskog tima koji su činili Tom Kristensen i Johan Kristoferson.

Fetel je prokomentarisao i vožnju Mika Šumahera koji je nedavno postao vozač Ferarijeve akademije. ''Dajte mu vremena. Pod velikim je pritiskom, tako da mu treba vreme i pustite ga da radi svoju stvar. Videćemo šta će biti'', kazao je Fetel o sinu Mihaela Šumahera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari povećava budžet da bi pobedio!?

 

Ferrari-USA.jpg

 

Ferrari će povećati budžet da bi nekako i konačno došao do titule. Samo, da li je još više novca ono što timu treba, ili manje grešaka koje pravi? Ferrari je svoju poslednju konstruktorsku šampionsku titulu u Formuli 1 osvojio daleke 2008. a vozačku sa Raikkonenom godinu ranije. Od tada, jedino što je uspevao, bilo je da bude blizu titule. U timu su se menjali i vozači, i šefovi, a scenario se ponavljao iz godine u godinu. I kada je uspevao da napravi automobil pa i pobeđuje u trkama, pobednički pehar nije stizao u Maranello.

 

''Iako su naše performanse prošle godine bile najbolje od kada smo osvojili poslednju titulu, nismo uspeli da dođemo do pobede. U 2019. povećaćemo budžet, što se ogleda u našoj ambiciji i povećanim troškovima razvoja usmerenim na nova pravila koja će stupiti na scenu 2021.'', rekao je CEO Ferrarija Louis Camilleri investitorima prošle nedelje. Doduše, nije baš najjasnije na koji deo razvoja za 2021. je Camilleri mislio, obzirom da nova pravila još ni blizu nisu definisana u meri da bi razvoj mogao krenuti u određenom pravcu.

 

Šta više, upravo Ferrari, Mercedes i Red Bull imaju različite stavove i rezerve u odnosu na koncept novih pogonskih grupa i bolida koji bi trebali startovati na prvoj trci 2021. Ova izjava Camillerija još više je konfuzna iz ugla smanjivanja i limitiranja budžeta o kojima se dosta govori, a ne treba zaboraviti ni glasne izjave pokojnog Marchionnea da će se Ferrari povući iz F1, ako im nova pravila ne budu po volji. Od povlačenja za sada očigledno nema ništa, ali, da li će uz miliona evra više ulaganja Ferrari stići do titule? Nikada tim nije ni oskudevao u novcu, ali to nije značilo pobede. Koliko prošlog novembra, prvi čovek finansija Ferrarija Antonio Picca Piccon, najavio je smanjenje troškova tehnološkog razvoja za nekih 6 miliona evra, u koje je bilo uključeno i manje troškova za tkački tim. Sa druge strane, sam tim je iskazao 16 milona evra veću zaradu od sponzora i drugog mesta u šampionatu 2018.

 

Ono što je evidentno, u sezonu 2019. tim uvodi novi šef. Umesto menadžera iz duvanske industrije, Arrivabenea, na čelo tima je stigao Matia Binotto, inženjer i čovek koji sve zna o automobilu. Umesto nepouzdanog i ne uvek brzog Raikkonena stigao je Leclerc, mladi lav željan pobeda i sigurno mnogo jeftiniji od Finca. Ferrari sada ima i sopstveni juniorski tim Alfa Romeo, koji, barem u teoriji, kupuje aktuelne pogonske grupe i dozvoljene komponente od Ferrarija, iako je italijanska fabrika ostala bez trećeg kupca. Sve skupa, veliko je pitanje da li je novac ono što nedostaje Ferrariju, ili nešto drugo. I prošle sezone je imao sve, pa ga je Mercedes potukao na svim poljima. Ferrari ne beži od toga da je za imidž njegovih putničkih vozila Formula 1 glavni marketinški alat, i zbog toga u sportski program svake godine upumpava stotine miliona evra, ali loši rezultati sigurno nisu ono što investitori žele i što može koristiti biznisu. A pogotovo početničke greške kakve se godinama dešavaju i timu i vozačima, a taj deo milioni ne mogu ispraviti, nego nešto drugo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari predstavio bolid SF90

 

189159-Sebastijan-Fetel.jpg

 

Ekipa Ferarija predstavila je novi bolid za takmičenje u predstojećoj sezoni Formule 1. Novi bolid u 2019. godini, u kojoj će Ferari proslaviti 90. rođendan, voziće Nemac Sebastijan Fetel i mladi Francuz Šarl Lekler, naslednik Kimija Raikonena.

 

ferrari sf90.jpg

 

''Radujem se ovoj godini. Tim se nalazi na pravom putu i nadam se da možemo dodatno da napredujemo'', kazao je Fetel. Lekleru će to biti druga sezona u F1, pošto je prethodne bio član Zaubera. ''Ovo je poseban dan za mene, ali nisam nervozan. Imam šansu da vozim sa Fetelom, četvorostrukim šampionom, i ponosan sam zbog toga'', poručio je Francuz. Pored njega, novo ime u Ferariju je i Matija Binoto, koji je na poziciju šefa ekipe stigao umesto Mauricija Arivabenea. ''Naš novi bolid je plod dugogodišnjeg napretka, nije u pitanju revolucionaran poduhvat. Očekuje nas težak posao u novoj sezoni, ali spremni smo i uzbuđeni. Što se mog posla tiče, mogu samo da obećam da ću u svakom trenutku dati svoj maksimum'', istakao je 49-godišnji Švajcarac. Ferari će i u novoj sezoni biti najveći rival neprikosnovenom Mercedesu, petostrukom uzastopnom šampionu u obe konkurencije.

Tim iz Maranela je prethodni put bio najbolji 2008. godine, a kad je reč o vozačima, Kimi Raikonen je doneo poslednji trofej Italijanima 2007. godine.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 startuje u Australiji 17. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna se ko je vozac broj 1,a dal ce biti propustanj.,Vetel ako bude vozio i cinio greske,kao prosle godine treba sam da da otkaz

Imaju novog šefa Binota,imaju sigurno brzog Leklerka i sigurno odlican auto

 

Ferrari se od samog starta odlučio da Vettel bude prioritet u novoj sezoni

 

vet_lec_prioritet.jpg

 

Novi šef tima se od samog starta odlučio za jasnu taktiku u italijanskom timu. Sebastian Vettel je u prošlom ciklusu u Ferrariju imao jednak tretman kao i njegov tadašnji kolega Kimi Raikkonen, što ga je donekle koštalo boljih rezultata u borbi za titulu. Finac je u nekim situacijama umeo da odradi posao za Nemca, ali to nije bio slučaj i na VN Italije, kako su vozači propetog konjića vodili veliku bitku iz čega je Mercedes umeo da profitira. Sada je Raikkonen zamenjen mladim Leclercom, pa je tako i Mattia Binotto izjavio da ova dva vozača sezonu neće krenuti sa jednake crte:

''Mislim, da je normalno, pogotovo u ranom delu sezone, ako postoji određena situacija da sav prioritet prebacimo na Sebastiana. On je taj vodič sa kojim želimo da pređemo put do titule. Ali da ne bude predrasuda, prvi prioritet je da Ferrari pobedi. Sebastian je već dokazan vozač i on će biti naš vođa. Charles ima puno toga da nauči, jer znamo da je jako puno talentovan. Lakše mi je da imam ovakvu situaciju u garaži nego da rešavam probleme vozača koji se bore za veće pozicije.''

 

preuzeto sa - pole-position.rs

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

I treba tako. Poslednja vladavina Ferrarija je bila kad se na najjasniji mogući način znalo ko je vozač broj 1 u ekipi. Nije to jedini uslov koji treba ispuniti naravno, ali je onaj bez kojeg se ne može kad se ''puca'' na vrh plasmana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće uzbudljivo,a to je najvažnije.
Kimi je u novoj ekipi,sa prosečnim autom,Skuderia Ferari je imala organizacione i logističke probleme... videćemo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa videli od Mercedesa,tamo se zna ko je broj 1,sem kad su Luis I Niko zajedno vozili,a sad je Botas samo pomagač Luisu,i eto da skuplja poene za ekipu

Imaju odlican auto,siguran sam,na Vetelu je,a i Leclerk da mu pomaze i bitno da sto vise uzimaju polpozicija i da imaju dobre startove.

A Alfa Romeo F1 tim je ustvari Ferari 2,samo drugi naziv,mogli su i da nalepe i ime i Fiat i Lancia na auto;)

kako Red Bul,na autu pise Aston Martin,a unutra Hondin motor:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...