Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW i Toyota zajedno razvijaju sportski model / BMW Z4 (G29)

Recommended Posts

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. BMW Z4 M40i

 

Zna se već dosta o tome kako su na istoj platformi nova Toyota Supra i ovaj BMW...pa zato ovde info koji se manje spominje: ovo je prvi BMW u istoriji koji se 100% pravi van Nemačke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC Schnitzer BMW Z4

 

5de125e66b53c_198736-acz41.jpg.11baf9ddccd9c4c118c92e08c7ea26cb.jpg

 

Nakon što je predstavio tjunerski program za Toyotu Supru, nemački AC Schnitzer je pokazao šta je pripremio za BMW Z4 M40i. BMW Z4 M40i na evropskom tržištu pokreće 3.0 litarski redni šestak koji razvija 340 KS, a oni koji žele više snage, mogu da se obrate ekspertima u Schnitzeru koji snagu mogu da povećaju na zdravih 400 KS. U tom slučaju obrtni moment raste sa 500 na 600 Nm.

 

5de125e57225f_acz4111.jpg.b465cb845d4faf1ffa3466189c9a8c86.jpg

 

Kako bi izgled pratio veću snagu, AC Schnitzer je za Z4 pripremio agresivniji body kit koji uključuje prednji spliter i dvodelni zadnji spojler, nove pragove i poklopac motora s ventilacijskim otvorima, a standardni naplaci su zamenjeni 20-inčnim naplacima od legura u dva različita dizajna. Dostupno je i novo oslanjanje koje spušta pomenuti kabriolet za 25 mm.

 

5de125e460613_198737-acz411.jpg.85290084098b02dc03bbdd5a5087164b.jpg

 

Tjuner ima program za vlasnike modela 30i i 40i te nudi više snage u odnosu na fabričkih 258 KS i 400 Nm obrtnog momenta, odnosno 197 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Oni koji imaju najsnažniji M40i, prilagodljivo oslanjanje je dostupno kao opcija, kao i izduvni sistem s četiri završetka izduvnih cevi. Ima i nekih promena u unutrašnjosti jer je ovaj roadster s dva sedišta dobio aluminijumske lopatice iza upravljača, aluminijumske papučice, naslon za nogu te još nekoliko sitnica. AC Schnitzer nudi petogodišnju garanciju za svoj posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Test 2019. BMW Z4

 

Jedan video u kome nećete čuti pominjanje i poređenje sa blizancem - Toyotom Supra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3D Design BMW Z4

 

3d z4 002.jpg

 

Japanski 3D Design se pozabavio i doterivanjem BMW-a Z4 najnovije generacije.

 

3d z4 001.jpg

 

Među najvažnije izmene spadaju novi prednji spojler, spojler na poklopcu prtljažnika i zadnji difuzor (od ugljeničnih vlakana). U paketu su još i komplet 20-inčnih alu točkova, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (od po 90 mm), kao i set sportskih pedala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: Test 2020. BMW Z4 M40i

 

Nekada je posedovanje sportskog kabrioleta bio najbolji dokaz imovnog stanja njegovog vlasnika, ali danas za tu istu svrhu služe veliki SUV modeli. Međutim, još uvek postoje ljudi koji ne žele veliki, luksuzni i skupi SUV, nego bi kabriolet - za njih je BMW napravio novi Z4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020 BMW Z4

 

Novi auto koji je nekada vozio James Bond je nekako ostao u senci istog takvog auta (skoro istog) pod imenom Toyota Supra. Nju su ljudi iščekivali mnogo duže i tako se o novom Z4 najviše govorilo dok se predstavljala nova Supra. Ali, nije baš da nema razlika između užitka koji ta dva auta pružaju, počev od toga da Z4 ne postoji kao Coupe, dok Supra ne postoji kao kabrio:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: BMW Z4 vs Toyota GR Supra

 

Blizanci, ali ako se traži bolji vozački auto da li je to kabrio BMW, ili coupe Toyota:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Manhart BMW Z4 E85 

 

Ispod haube ove prve generacije Z4 (pravila se od 2002. do 2008. godine) je sada V10 sa 600 KS iz M5 E60:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lightweight BMW Z4 R sa 400KS

 

203757-bmw z4 02.jpg

 

Nemački tjuner Lightweight Performance predstavlja modifikovani BMW Z4 M40i koji sada raspolaže sa 400KS i 569 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je smanjeno na oko 4 sekunde, a više nema ni fabričke blokade na 250 km/h (sada ovaj dvosed može do 300 km/h).

 

203758-bmw z4 01.jpg

 

Osim sa više snage, Lightweight BMW Z4 R se ističe i točkovima od 20 i 21 inča, gumama Michelin Pilot Sport 4S, novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika, modifikovanim oslanjanjem (auto je niži 15 mm), jačim kočionim sistemom i setom aluminijumskih pedala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Z4 by AC Schnitzer

 

Paket između ostalog sadrži novi prednji spojler, set pragova, zadnji spojler, kao i Cerium Grey alu točkove od 19 inča. Automobil je u Misano Blue boji i sa Magma Red enterijerom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg CarBuyer: 2021. BMW Z4

 

Prošli Z4 je imao tvrdi sklopivi krov, dok se ovaj novi Z4 vraća korenima kabrioleta jer ima mekani krov, što je svakako pomoglo i smanjenju težine.

2.0 sa 4 cilindra i 3.0 sa 6 cilindara su ponuda motora:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: BMW Z4 M40i na Autobanu

 

Naknadno dorađen od Mosselman - novi usis i mapa, tako da sada ima 400KS/610Nm umesto fabričkih 340KS/500Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Z4 će navodno biti ukinut 2025. godine

 

bmw z4 22.jpg

 

Proizvodnja BMW-a Z4 će navodno biti prekinuta sredinom 2025. godine, prema glasinama sa španskog sajta Motor.es.

Kako se navodi u izveštaju, ovaj roadster ne postiže prodaju koji nemački proizvođač automobila želi. Ipak, u vesti se navodi da će tokom 2023. godine doći do osvežavanja kako bi roadster dobio unapređeni izgled. Aktuelna generacija Z4 je debitovala 2018. godine, a treba podsetiti da su sadašnji Z4 i Toyota Supra blisko povezani tako što se voze na istoj platformi, dele motore i imaju sličan enterijer. Pored toga, Magna Steyr sklapa oba vozila u Austriji. Nije jasno da li će prestanak proizvodnje BMW-a Z4 uticati i na Toyotu. U međuvremenu, BMW je odgovorio na pitanje sa portala Motor1 o budućnosti modela Z4 i njihov odogovor glasi: ''Ne možemo spekulisati o budućim ponudama proizvoda.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privremeni prekid proizvodnje za BMW Z4

 

185908-bmw z4 1.jpg

 

BMW će privremeno prekinuti proizvodnju modela Z4 (kao i Serije 5) u fabrici Magna Steyr u Austriji, gde se aktuelni Z4 proizvodi od novembra 2018. godine. Kako navodi Österreichischer Rundfunk (ORF), prekid proizvodnje biće na snazi dve nedelje. Nedostatak delova, posebno kablova iz Ukrajine, glavni je uzrok pauze u proizvodnji kao rezultat tekućeg sukoba između Rusije i Ukrajine. Još uvek nije jasno da li će se proizvodnja nastaviti posle dve nedelje, jer će to zavisiti od toga da li će problemi u lancu snabdevanja biti rešeni do tada. Portparol Magne je u saopštenju naveo da će pogođeni zaposleni biti primorani da iskoriste dane godišnjeg odmora. Drugi će raditi kod kuće sa kraćim radnim danima, dok će neki biti primorani da koriste prekovremene sate.

 

Takođe je nejasno da li je ovaj nedostatak delova uticao na proizvodnju Toyote Supre. Prošlog meseca se inače pojavio izveštaj koji kaže da će BMW Z4 biti ukinut 2025. godine. U vestima se tvrdilo da nemački proizvođač automobila nije zadovoljan brojkama koje roadster donosi kompaniji. Zaustavljanje proizvodnje će sigurno dodatno uticati na prodaju Z4, koja nije baš velika. Treba napomenuti da je BMW prodao samo nešto preko 2.400 jedinica Z4 do kraja 2021. BMW je odbio da komentariše pomenuti izveštaj, rekavši da ''ne može da spekuliše o budućoj ponudi proizvoda''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamann BMW Z4

 

hamann z4 03.jpg

 

Hamannov tjuning na bazi BMW Z4 se može smatrati uvertirom za posao koji će uključivati i intervenciju ispod haube.

U poznatoj nemačkoj tjuning kompaniji Hamann možda imaju rešenje za sadašnje i buduće vlasnike BMW-ovog Roadstera Z4 koji misle da bi (uslovno rečeno) ''open-air'' verzija Toyotine GR Supra, s kojom deli platformu i većinu mehaničkih komponenti, trebalo da izgleda agresivnije.

 

hamann z4 02.jpg

 

Odgovor tjuning kompanije koja je smeštena u Laupheimu, a u kojoj se već dugi niz godina uspešno bave doradama bavarskih ''elisa'', ovaj put nije uključio i intervenciju ispod duge haube, ali kupci mogu da računaju na novi komplet aluminijumskih felni (Anniversary Evo) u više boja, niže oslanjanje i nekoliko decentnih karbonskih karoserijskih detalja s kojima dvosed izgleda upečatljivije.

 

hamann z4 01.jpg

 

Oznake BMW-a su zamenjene oznakama Hamanna, a roadster i dalje pokreće 3.0 motor sa redno postavljenih 6 cilindara koji uz pomoć dva turbopunjača razvija 340 konja i 500 Nm najvećeg obrtnog momenta. Svi Hamann elementi se mogu naručiti i pojedinačno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Z4 restajling

 

228386-bmw z4 05.jpg

 

U BMW-u su doneli odluku da se osveženje za roadster Z4 ipak ograniče na nekoliko spoljašnjih detalja i da se zvanično govori samo o modelskoj godini 2023. umesto o nekom jačem restajlingu. To znači da blage vizuelne izmene podrazumevaju da unutrašnjost prednjih ''bubrega'' sada odlikuje horizontalno rastegnuta saćasta struktura, a tu su i nešto drugačiji otovri za vazduh u prednjem braniku.

 

228387-bmw z4 04.jpg

 

Osim toga, u zavisnosti od konfiguracije i individualnog ukusa, postoji još nekoliko promena na eksterijeru: sada postoji opciona verzija Shadow Line sa tamnim umecima za farove, ponuda točkova je proširena i uključuje ekskluzivne 19-inčne felne u mat Jetblack boji, a tu su i standardni sportski M pragovi. Pažnju privlače i atraktivne nove boje, kao što su Thundernight Metallic, Portimao Blue i Skyscraper Gray.

 

228390-bmw z4 03.jpg

 

Kokpit doteranog BMW-a Z4 (G29 LCI) je praktično nepromenjen, osim sveobuhvatnije standardne opreme. Instrumentacija takozvanog ''BMW Live Cockpit Professional'' se i dalje sastoji od digitalne instrument table i infotainment displeja. Oba imaju dijagonalu ekrana od 10.25 inča.

 

228389-bmw z4 02.jpg

 

Sistemi za pomoć vozaču između ostalog uključuju automatsko kočenje, upozorenje o napuštanju trake i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Opciono se može dobiti adaptivni tempomat sa funkcijom stop & go, upozorenje na sudar i asistent pri parkiranju.

 

228388-bmw z4 01.jpg

 

Osveženi BMW Z4 će se u Evropi nuditi u verzijama Z4 sDrive20i (sa 197KS), Z4 sDrive30i (sa 258KS) i Z4 M40i sa 340KS (ovaj najsnažniji od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekunde). Z4 sDrive20i je takođe dostupan sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok su snažnije verzije uparene isključivo sa 8-stepenim automatskim menjačem. Na kraju, doterani Z4 na evropsko tržište zvanično stiže u novembru ove godine, ali cene još nisu saopštene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW neće ponuditi Z4 M

 

228388-bmw z4 01.jpg

 

BMW je obnovljeni Z4 prikazao krajem septembra prošle godine, a kako stvari sada stoje njegove M verzije neće biti.

Odgovor je vrlo jednostavan: u eri krosovera i SUV vozila vrlo malo ljudi u stvari želi da kupi novi roadster. Mnogi ljudi žele da vide Z4 M u prodaji, ali ga nikada neće kupiti. I to je tačan razlog zašto BMW nema nameru da lansira M verziju ovog modela: tržište za njega, čak i ako postoji, jednostavno je premalo. Govoreći za BMW Blog, Michael Vimbeck, šef projekta Z4, priznao je da je nemački proizvođač automobila veoma dobro istražio tržište i da je pažljivo i iskreno razmatrao Z4 M, ali na kraju finansijsko odeljenje nije dalo zeleno svetlo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...