Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Eklston očekuje povratak BMW-a / Ford u F1?

Recommended Posts

bmw%20f1.jpg

 

Alfa i omega Formule 1, Britanac Berni Eklston, izjavio je da očekuje da BMW krene stopama Honde i vrati se u Formulu 1. Da podsetimo, Honda je prošle sedmice saopštila da će se 2015. godine vratiti u najbrži cirkus na svetu kao dobavljač motora za Meklaren, nakon što se 2008. povukla iz sporta. BMW se iz Formule 1 povukao godinu dana nakon Honde, 2009, ali Eklston smatra da je došlo pravo vreme da se razmišlja o povratku, jer takav potez ''sada ima smisla''.

Bio bih iznenađen ukoliko se BMW ne vrati u Formulu 1 - izjavio je Eklston.  - Mislim da je sada pravo vreme za takav potez. Britanac je takođe priznao da uprkos velikoj ličnoj želji, nije uspeo da spreči uvođenje novih 1.6-litarskih turbo agregata od naredne sezone. - Odluka je doneta, svidelo se to meni ili ne i treba je poštovati. Nema povratka nazad, pa nam ostaje da se nadamo da smo doneli pravi izbor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bez BMW-a u F1
 
Iako je Berni Eklston u jednom od intervjua najavio da postoji mogućnost da se BMW vrati u Formulu 1, čelnici ovog automobilskog giganta su sve demantovali rekavši da ne postoji ni promil šanse da se vrate u najbrži cirkus na svetu. 
''Ne znam odakle Berniju te informacije i sa kim je pričao. Nema ni govora o povratku BMW-a u Formulu 1. Mi smo sada na vrhu tamo gde i želimo, a to je DTM'', rekao je Jens Markuard, šef za motosport u BMW-u.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bmw%20f1.jpg

BMW i Ford navodno već neko vreme razmišljaju o povratku u Formulu 1. Glasine su podstakli komentari bivšeg šefa i vlasnika F1 tima, Gian Carla Minardija koji je izjavio da revolucionarna nova pravila o turbo V6 motorima nisu osmislili samo aktuelni dobavljači Mercedes, Ferrari i Renault.
''Glasine u Nemačkoj nagoveštavaju da će se BMW-ov upravni odbor sastati u maju kako bi procenio mogućnost povratka na poziciju dobavljača u F1 do 2015. godine'' rekao je Minardi. Rekao je takođe da su BMW-ovi ljudi bili prisutni na zimskom testiranju i prvim trkama sa novim V6 motorima. Povratak BMW-a bio bi dobra vest za F1 nakon što je nemački proizvođač raskinuo partnerstvo sa Sauberovim timom krajem 2009., a treba napomenuti da je povratak za 2015. najavila i japanska Honda. Ipak, BMW je u nekoliko navrata demantovao mogućnost povratka u F1, pogotovo nakon uspešnog ulaska u DTM šampionat. 'Naš se fokus nije menjao' rekao je Jorg Kottmeier iz BMW-a. 'Ne raspravljamo o F1 i veoma smo zadovoljni sa trkama serijskih automobila'.
Na kraju treba napomenuti i da pojedini izveštaji govore da bi novi tim Genea Haasa u 2015. godini mogao da koristi Cosworthove motore koje je proizveo Ford.

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW nije zainteresovan za povratak u Formulu 1

 
BMW-ov novi glavni izvršni direktor, Harald Kruger, potvrdio je da nemački proizvođač nije zainteresovan za povratak u Formulu 1. Automobilski gigant se prvo udružio s Williamsom početkom 2000., a u oktanskom cirkusu su se zatim oprobali kao Sauber BMW. Nakon povlačenja iz Formule 1 krajem 2009., BMW se vratio DTM-u 2012. ''Motorsport je deo jezgra brenda BMW, a DTM je važan za nas'', rekao je Kruger. Iako Mercedes, njihov veliki rival, trenutno dominira Formulom 1 na svim poljima, BMW-u takmičenje na tom polju nije važno.
''Formula 1 nije opcija za nas. Ona se jednostavno ne uklapa u našu dugoročnu strategiju. Ali Le Man ne bih kategorički odbio'', rekao je Kruger, dodajući da bi Formula E mogla biti jedna od mogućnosti.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ostaje van Formule 1

 

7-bmw-logo-.jpg

 

Novi vlasnik Formule 1 podstakao je glasine da će se neki od timova koji su u svoje vreme izašli iz takmičenja ponovo priključiti. Tu se pre svega misli na Ford i BMW. Ford je negativni odgovor ponovo poslao pre nekoliko dana, a sada je to napravio i BMW. Nemački proizvođač automobila je u Formuli 1 učestvovao poslednji put 2009. godine, kada je zbog krize i rezanja troškova napustio takmičenje. Oba proizvođača su odluku obrazložila činjenicom da je reč o finansijski veoma zahtevnom angažmanu, kao i da će ta sredstava uložiti u razvoj motora nove generacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford bi mogao da se vrati u F1

 

Ford logo.jpg

 

Šef Ford Motosporta Mark Rushbrook ne isključuje mogućnost povratka tima u Formulu 1, ali i priznaje da su sadašnji troškovi previsoki kako bi se vratili. Rushbrook je rekao da su hibridna pravila relevantna za Ford, ali da bi trebalo puno motivacije i velikih rezova po pitanju razvoja pogonske jedinice unutar Formule 1 za američkog proizvođača. Fordova priča u F1 je završila 2004. godine kada su prodali Jaguar Racing današnjem Red Bull Racingu, ali Ford je finansirao legendarni Cosworth DFV motor koji je osvojio svet Formule 1 1967. godine tako da bi njihov povratak bio dočekan sa oduševljenjem ako bi se on i ostvario.

''Hibridna snaga će biti relevantna za Ford u dugom periodu. Nećemo nikada reći ne Formuli 1, pogotovo ako se uvede budžet'' rekao je Rushbrook za Autocar. Rushbrook uverava da je važno da se vrati određena granica potrošnje u F1, pogotovo u vremenu gde određeni proizvođači izdvajaju značajne količine novčanih sredstava za različite delove bolida kako bi povećali njegovu efikasnost. ''Ograničenje budžeta u F1 je relativno,'' rekao je Rushbrook. ''Ako ograničite za jedno područje, proizvođači će trošiti na drugom.'' FIA i Liberty Media razmatraju načine kako da privuku druge proizvođače da se pridruže Mercedesu, Ferrariju, Renaultu i Hondi na gridu, tako da u Fordu ne isključuju mogućnost povratka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW odbacio mogućnost povratka u Formulu 1

 

bmw f1.jpg

 

Prvi čovek Volkswagen grupe Herbert Diess je nedavno potvrdio želju nemačke kompanije da uđe u Formulu 1 sa Porscheom i Audijem. To se međutim neće dogoditi do 2026. godine, kada će novi set propisa revidirati šampinat, pa će motori sa unutrašnjim sagorevanjem preći na potpuno sintetičko gorivo.

 

BMW Blog je pitao predstavnike BMW-a da li i ta kompanija želi da se ponovo pridruži F1 borbi za otprilike četiri godine. Nažalost, bavarski predstavnici nemaju takve namere jer je šef BMW M Frank Van Meel rekao da motosport strana M divizije ''nema ambicije za Formulu 1''. Objašnjavajući zašto se kompanija neće vratiti nakon 2009. kada se rastala od Saubera, šef M je rekao da to ima veze sa propisima koji se odnose na pogonske sisteme: ''Za nas je zaista važno da se priča o transformaciji [elektrifikacije] prihvati što je brže moguće. Formula 1 još uvek raspravlja o propisima oko elektrifikacije. Dakle, za nas je to bilo vrlo jasno. Hajdemo brže u tu [elektrifikaciju] segmenta.'' Umesto toga, kompanija uveliko ulaže u svoj hibridni trkački automobil Le Mans Daytona (LMDh), za koji se sada očekuje da će izaći na stazu za sezonu 2024. pošto je ulazak 2023. isključen. Čak i bez ponovnog ulaska u F1, BMW će i dalje morati da se suoči sa VW grupom pošto Lamborghini, Porsche i Audi rade na LMDh projektima. Pridružiće im se Acura, Cadillac, Alpine i Peugeot.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...