Jump to content
FAS Euroauto Goran
Milutinac

Inovacije u bezbednosti saobraćaja

Recommended Posts

Honda Jazz je prvi automobil u svojoj klasi sa centralnim vazdušnim jastukom

 

202740-Honda_Jazz centralni jastuk 02.jpg

 

Honda Jazz je postala prvi automobil japanskog proizvođača, ali i prvi u svojoj klasi u koji će se standardno ugrađivati centralni vazdušni jastuk.

 

202741-Honda_Jazz centralni jastuk 01.jpg

 

Cilj je bio dodatno poboljšanje bezbednosti za vozača. Ugrađen je u naslon vozačevog sedišta i to na strani bližoj suvozaču. Zadatak mu je da deluje preventivno u slučaju bočnog udara, kako ne bi došlo do povrede vrata. Osim toga, bočni vazdušni jastuk štiti vozača i suvozača od njihovog međusobnog kontakta prilikom bočnog udarca. Na taj način vozača štite prednji vazdušni jastuk u volanu, dva bočna u sedištima i onaj za kolena. Vazdušne zavese obezbeđuju sve putnike, dok oni na zadnjim sedištima imaju i bočne vazdušne jastuke koji ih štite od deformacije vrata i C stuba:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada čovek pogleda cene novog (hibridnog) Jazz-a, može samo da se smrzne  :)

Za sada može da "uživa" samo u cenama za inostranstvo, npr. Nemačka ili Slovenija, pri čemu je u Nemačkoj čak i jeftnijiji.

 

https://www.honda.de/content/dam/local/germany/cars/pdf/download-broschueren/allgemein/Preisliste_Gesamtprogramm Automobile-2020-05.pdf

 

https://honda.si/wp-content/uploads/2020/06/Informativni maloprodajni cenik_JAZZ Hibrid_17.6.2020.pdf

 

Po ovim cenama, ja ne znam kome bi se to moglo prodati u Srbiji, pri čemu su Honde u Sloveniji obično jeftinije nego u Srbiji ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes prvi uvodi vazdušne jastuke za zadnja sedišta

 

mercedes jastuk.jpg

 

Mercedes S-klasa je poznata po udobnosti i luksuzu, ali je ujedno i pionir u pogledu bezbednosti. Mercedes je potvrdio da će ovaj model imati ''prvi vazdušni jastuk na svetu za putnike na zadnjim sedištima'', tako da će ovo verovatno postati standard koji će se primenjivati u svim vozilima. Kompletni detalji biće objavljeni sledeće nedelje, ali Mercedes je rekao da su vazdušni jastuci na zadnjim sedištima dizajnirani da zaštite putnike u slučaju frontalnog udara. Čini se da su vazdušni jastuci montirani na zadnjem delu prednjeg sedišta i aktiviraju se prilikom sudara. Očigledno imaju U-oblik i to im verovatno omogućava da deluju kao rukavica i da bezbedno zaštite glavu suvozača na zadnjoj klupi.

 

Mercedes nije rekao mnogo o vazdušnim jastucima, ali napomenuo je da imaju ''potpuno drugačiji koncept u odnosu na prednje vazdušne jastuke.'' Kompanija je posebno rekla da će se vazdušni jastuci moći prilagoditi dečijim sedištima i da će biti bezbedni za sve. Pored novih vazdušnih jastuka, Mercedes je nadogradio funkciju Pre-Safe Impulse Side i koristi radarske senzore za otkrivanje neposrednog bočnog udara, a zatim naduvava vazdušne jastuke sedišta kako bi vozača i suvozača zaštitio sa boka. Nova Mercedes S klasa trebalo bi da bude premijerno predstavljena 2. septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sledeće godine bi mogla da se promene sva 4

 

zmigavci.jpg

 

Svetlo za upozorenje i hitne situacije, poznatije kao ''svemoguća 4 žmigavca'', uskoro bi moglo da se drastično promeni. Prekidač za istovremeno aktiviranje sva četiri žmigavca u automobilima postoji od 1951. godine kada je prvi put predstavljen na automobilu. Od tada se nije menjao, odnosno nije se menjala matrica aktiviranja svetla pokazivača smera.

 

Jedna kompanija je stava da bi taj način upozorenja trebalo promeniti. Emergency Safety Solutions (ESS) se bavi brojnim sigurnosnim pitanjima, a kod ovog tvrde da bi promena frekvencije paljenja i gašenja svetla drastično poboljšala vidljivost. Njihov predlog je 4 Hz, odnosno četiri puta u sekundi, što je frekvencija koju čovek najbolje percipira. Za veću brzinu bi trebalo pritisnuti prekidač dva puta, a sva 4 pokazivača bi se automatski aktivirala u svim opasnim situacijama, kao što se to danas dešava pri naglom kočenju.

 

Ovu inicijativu podržava i NFL igrač Chris Smith, čija verenica je poginula u saobraćajnoj nesreći kada je na njeno vozilo parkirano uz put naletelo drugo vozilo. Ovu ideju je poduprla i NHTSA, američka krovna organizacija iz polja bezbednosti na putevima, te je odlučila da će se u narednom periodu pozabaviti ovom tematikom. Ako sve prođe u redu i ako birokratija odradi svoj posao u pristojnom roku, povećanje frekvencije bi moglo da postane pravilo na američkim putevima.

 

Zakon za sada ne poznaje termin brzine kojom se svetla pale, već samo uslove u kojima se koristi. I za kraj ponovimo da paljenje sva četiri pokazivača smera ne znači da možete da stanete bilo gde i iz bilo kog razloga. Ne čini vas svemogućim. Svi pokazivači smera uključeni istovremeno se koriste za opomenu ili upozorenje drugim vozačima, a moraju da budu uključeni u određenim situacijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford će deliti podatke o nezgodama sa drugim automobilskim kompanijama

 

ford quantum.jpg

 

Bilo bi manje nesreća kada bi vozači mogli jedni drugima da pričaju o nezgodama i drugim potencijalno opasnim preprekama. Zbog toga je Ford počeo da deli svoje podatke o automobilima, što uključuje aktiviranje vazdušnih jastuka, kočenje u nuždi i korišćenje svetla za maglu, sa drugim proizvođačima.

 

U teoriji, ovi signali su dobar pokazatelj nečega što je problematično na putu. Jednom kada se te informacije pošalju u ''cloud'', mogu se distribuirati drugim vozačima koji idu sličnom rutom. Prema Fordu, ova upozorenja takođe se mogu proslediti hitnim službama, povećavajući njihovu opštu svest i skraćujući vreme odziva. Ford već neko vreme radi na ovoj usluzi. Pre dvanaest meseci Ford je na svojoj tada novoj Pumi lansirao Local Hazard Information, koji prikuplja i deli potrebne podatke sa drugim Fordovim vozilima. Kompanija je takođe obećala da će više od 80% njene linije putničkih vozila dobiti uslugu razmene podataka do kraja godine.

 

Informacije su korisnije, međutim, ako se dele sa drugim kompanijama. Tu dolazi inicijativa Podaci za bezbednost na putevima. Podržana od strane Evropske komisije, ima za cilj da stvori ekosistem povezan sa bezbednosnim informacijama o saobraćaju, koji koristi svim vozačima. Prošlog meseca inicijativa je objavila da je postignut petogodišnji sporazum između više proizvođača automobila, dobavljača komponenata, organa za drumski saobraćaj, država članica EU i dobavljača tehnologije lokacije. Ako se posao nastavi, to bi svetsku mrežu puteva moglo učiniti dramatično sigurnijim mestom. Nešto poput Vaze-ove funkcije prijavljivanja nezgoda, ali bez potrebe da vozači ručno podnose ili verifikuju incidente. Biće zanimljivo videti kako će sve funkcionisati u praksi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati predstavio prsluk sa integrisanim vazdušnim jastukom

 

Ducati-Smart-Jacket 02.jpg

 

Kako bi poboljšao bezbednost vozača, Ducati je u saradnji sa kompanijom Dainese predstavio novi, revolucionarni proizvod. U pitanju je Ducati Smart Jacket. U pitanju je prsluk bez rukava sa integrisanim D-air vazdušnim jastukom.

 

Ducati-Smart-Jacket 01.jpg

 

U slučaju sudara ili bilo kakve druge nezgode, prsluk se čitavom svojom površinom naduje, stvarajući štit oko tela vozača i tako nudeći izuzetan stepen zaštite. Kako navodi Ducati, prsluk nudi zaštitu kao sedam štitnika za leđa. Ipak, ne radi o običnom komadu odeće. Smart Jacket u sebi ima elektronsku kontrolu jedinicu, sposobnu da podatke ''čita'' 1.000 puta u sekundi. Elektronska jedinica detektuje opasne situacije, poput pada, udarca otpozadi, sudara sa parkiranim vozilom ili vozilom u pokretu i aktivira vazdušni jastuk. Prsluk je dostupan u muškoj i ženskoj varijanti, lako se skladišti. U njemu se nalazi baterija sa autonomijom od 26 sati, koja se lako puni preko USB ulaza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili pomoću svojih senzora javljuju o rupama ili gužvama

 

italija put.jpg

 

Italijanski autoputevi i firma Mobileye će iskoristiti senzore i radare na automobilima kako bi poboljšali puteve i ubrzali saobraćaj. Sistemi senzora u automobilima pomažu u postizanju viših standarda aktivne bezbednosti automobila, popust sistema koji automatski koče vozilo u slučaju opasnosti ili sistema za održavanje vozila u saobraćajnoj traci. Međutim, svi ti senzori su delimično i neiskorišćeni, odnosno imaju mnogo veći kapacitet, a sada će ga optimizovati CAV (firma koja ima koncesije na autoputeve u italijanskoj pokrajini Venetto), visokotehnološka firma Mobileye i Intel.

 

Senzori u automobilima će uz pomoć veštačke inteligencije biti korišćeni za nadgledanje, mapiranje i poboljšanje puteva i autoputeva. Podaci o kvalitetu površine puta, saobraćaja i signalizacije će se ažurirati u stvarnom vremenu. U praksi, sporazum predviđa da vozni park CAV-a može da u stvarnom vremenu prikuplja podatke o stanju na autoputu A4 Passante di Mestre i na obilaznici Mestre, autoput A57. Geolocirani podaci prikupljeni i poslati Mobileyeu na vlasničkoj ESRI platformi se tada obrađuju kako bi se odmah otkrili problemi s saobraćajem, asfaltom ili signalizacijom. Na primer, ako neobrađeni podaci ukazuju na usporavanje bez očiglednih razloga na određenoj tački puta, CAV može da odluči da interveniše promenom signalizacije. Razmena podataka sa vozila i kompanija koje održavaju puteve je bliska budućnost, odnosno sa ovim projektom ona već započinje. Svaka rupa ili problem na putu biće otkriveni gotovo u trenutku nastanka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...