Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Inovacije u bezbednosti saobraćaja

Recommended Posts

Vrlo inspirativno!

Već vidim ove teškaše kako će svoje ponosne nadimke istaknute na vetrobranima zameniti modernom tehnologijom.

Eto, a kažu kako niko ne misli i na njihove potrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda uvodi prvi svetski intuitivni sigurnosni tempomat sistem

honda%20iacc.jpg

 

Honda će uvesti prvi intuitivni sitem za kontrolu brzine na svetu, poznat kao Inteligentno prilagodljivi tempomat (i-ACC), koji može predvideti i automatski reagovati na druga vozila koja „seku“ traku u kojoj se nalazi Vaše vozilo. Na osnovu obimnog istraživanja u praksi i tipičnih evropskih stilova vožnje, Hondin inteligentno prilagodljiv tempomat (i-ACC) koristi kameru i radar kako bi registrovao položaje drugih vozila na putu. Nakon toga primenjuje algoritam kako bi predvideo verovatnoću preseka putanje od strane drugih vozila u blizini, omogućavajući vozilu da reaguje brzo, sigurno i udobno.

 

I-ACC će svoju premijeru imati ove godine kao deo novog evropskog modela CR-V, koji je do sada pravljen sa standardnim prilagodljivim tempomatom. Standardni ACC sistem zadržava prethodno odabranu brzinu kretanja, koja je smanjena samo zbog održavanja bezbednog odstojanja od automobila koji se nalazi ispred. Međutim, ukoliko vozilo iz susedne trake preseče Vašu putanju, tradicionalni ACC sistem reaguje kasnije zbog čega je potrebno jače kočenje.

Novi i-ACC sistem je u stanju da izračuna verovatnoću preseka vaše putanje i do 5 sekundi pre nego se ona dogodi, tako da vozač ima vremena da reaguje na predstojeću situaciju, koje možda nije bio ni svestan. U ovom slučaju, sistem primenjuje samo blagu kočnicu u početku, na ekranu ispred vozača se pojavljuje ikonica koja vozača obaveštava o razlogu usporavanja, zatim sistem aktivira kočenje kako bi prilagodio brzinu i zadržao bezbedno rastojanje.Dr. Kleinehagenbrock, koji je odgovoran za i-ACC u Honda R&D Evropa (Deutschland) GmbH, kaže: „i-ACC koristi tempomat sisteme na potpuno novom nivou, nudeći ono što mi nazivamo “intuitivna bezbednost”.

 

I-ACC prepoznaje stranu puta kojom vozite bilo da ste u Velikoj Britaniji ili na Evropskom kontinentu, automatski registruje koje susedno vozilo je najkritičnije kako biste bili svesni u svakom trenutku.

I-ACC je rezultat istraživanja i razvoja projekta koji je međunarodni tim Honde za Evropu i Japan, posebno dizajnirao za evropske puteve. Istraživanja ponašanja vozača sprovođena su širom Evrope kako bi se razvio ovakav algoritam. Dr. Schmuedderich, koji je odgovoran za i-ACC u Honda Istaživačkom Institutu u Evropi GmbH kaže: “i-ACC je značajan korak napred i značajan korak ka novoj generaciji sistema za pomoć vozačima da u vožnji predvide ponašanje drugih učesnika u saobraćaju. “

 

*I-ACC će biti dostupan uz evropski model CR-V 2015, samo uz model Executive.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
PSA će koristiti TRW-ov sistem za pomoć prilikom vožnje na svojim novim automobilima

 

psa%20trw.jpg

 

Prisustvom na CES-u (Consumer Electronic Show) u Las Vegasu, TRW je predstavio novi elektronski sistem za pomoć prilikom vožnje – DAS, koji funkcioniše na principu radara nove generacije AC1000, kao i savremenih kamera (S-Cam3), kojima ''skenira'' okolinu. Zajedničkim korišćenjem radara i kamera visoke rezolucije TRW je razvio sistem koji dodatno povećava bezbednost automobila na putu, a prva kompanija koja je prigrlila ovo rešenje je PSA sa brendovima Peugeot, Citroen i DS.

 

Thierry Metais, izvršni direktor za PSA pri TRW-u, ovom prilikom je rekao: ''Veoma smo ponosni na to što nam je dodeljen ovako prestižan ugovor koji je potvrda našoj dugogodišnjoj kooperaciji sa grupom PSA, kao i našim naporima pri razvoju sistema za pomoć prilikom vožnje.'' Novi TRW-ov sistem će stići na vozila iz grupe PSA već 2017. godine, a sistem DAS će omogućiti funkcionisanje prilagodljivog tempomata sa sistemom Start i Stop, kao i sa sistemima za automatsko održavanje putanje kretanja u jednoj traci. TRW-ovi napredni sistemi dobro su poznati u automobilskoj industriji, a prvi sistem za pomoć prilikom vožnje sa radarom lansirali su još 2002. godine i to u Volkswagenovom Phaetonu.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel razvija farove koji prate pogled vozača

 

opel%20eye.jpg

 

U Opelu razvijaju novu generaciju prednjih svetala, koji će davati svetlost u skladu sa pogledom vozača. Kamera i senzori će skenirati oči vozača a farovi će bacati snop svetlosti u pravcu njegovog pogleda. Skeniranje će biti veoma frekventno, čak 50 puta u sekundi tako da će se u svakom trenutku znati pravac pogleda. Ova informacija će se prenositi do farova i oni će se postavljati u skladu sa tim. Pomeranje farova će biti moguće i u horizontalnoj i u vertikalnoj osi. Zanimljivo, inženjeri su prevazišli problem kada vozačev pogled luta, tako da ako se nesvesno baci pogled na stranu, farovi će to ignorisati. Bar u Opelu tvrde da će biti tako “inteligentni”.

 

opel%20eye%2011.jpg

 

Direktor za svetlosne tehnologije Ingolf Šnajder (Ingolf Schneider) je rekao da se ovaj koncept  razvija već dve godine, i da što više usavršavaju ovu tehnologiju to projekat brže napreduje. Trenutno je ipak ova tehnologija daleko od serijskih automobila. Ono što se uskoro može očekivati u Opelovim automobilima su nove LED matrice farova. Zahvaljujući kameri farovi će se automatski prilagođavati čak i nezavisno jedan od drugog i uvek davati najbolje moguće osvetljenje u tom trenutku. Naravno da će se voditi računa o vozilima koja dolaze u susret, pa će zaslepljenje drugog vozača biti minimalno.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jao, jao...mogu da zamislim kad to pocne da baguje i da se kvari.. bice lajt show ko oni reflektori po pumpama i diskotekama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi sistem koji ometa rad mobilnog telefona u blizini volana

 

Veliki broj saobraćajnih nesreća uzrokovanih upotrebom mobilnih telefona za volanom je naterao proizvođače da smišljaju sisteme za zaštitu vozača. Na primer, Dženeral Motors eksperimentiše sa sistemom koji prati pokrete glave i očiju i beleži koncentrisanost vozača na vožnju, a sada je Hjundai osmislio mnogo lakši način - sistem koji isključuje mobilne telefone u blizini upravljača automobila.

 

600261_hyundaiwantscarstocontrolanddisab
 

Južnokoreanski proizvođač je objasnio da "sistem ograničava ili u potpunosti isključuje određene funkcije mobilnog telefona koje bi mogle da ometaju vožnju". U zavisnosti od brzine kojom vozilo putuje, sistem zaključuje koje funkcije smartfona su sigurne za upotrebu, uključujući i pisanje poruka i pozive. Restrikcije mobilnih telefona mogu se odnositi samo na telefon u okolini vozačevog sedišta ili na celo vozilo. Ključni deo ovog sistema je postavljanje malih antena u različitim delovima vozila koje detektuju signal mobilnih telefona. Kada ih sistem detektuje, može da odredi koje funkcije da isključi. Hjundai naglašava da je sistem sofisticiran i može da proceni važnost osobe koja zove ili šalje poruku i odobri njihov poziv mimo zabrane. 

Međutim, glavni problem ovog sistema je taj što bi mobilni uređaji morali da imaju ugrađen specifičan program pa je realno da će proći nekoliko godina pre nego što se ovo rešenje nađe na tržištu. I dok čekamo napredne tehnologije koje će nas zaštititi od nas samih, tu je najjednostavnije rešenje - bez mobilnih telefona za volanom.

 

Preuzeto sa MojAuto.vesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putevi će svetleti, vozićemo po solarnim panelima: Potpuna revolucija saobraćaja

 

svet%20put%201.jpg

 
Trenutno postoje dva gotova i testirana prototipa, a uskoro počinje i zamena svih betonskih površina ovim neverovatnim pametnim i ekonomičnim uređajem. Solarni paneli uskoro će zameniti sve puteve koje znate do sada! Šestougane ploče moći će da se slažu kao slagalica, a konfiguracija svake ploče je potpuno neverovatna. Paneli su pametni i ispunjeni mikroprocesorima, a izrada je izuzetnog kvaliteta. Paneli su inteligentni, a ukoliko se slučajno desi da se neki od njih pokvari, programirani su tako da mogu da se zamene novim bez problema! Spoljašnjost je napravljena od slojevitog i ojačanog stakla, što znači da mogu da podnesu izuzetno jake pritiske.
Ekonomičnost ovog proizvoda je njegova najveća vrlina. Oni praktično plaćaju sami za sebe. Energiju prave samo od sunčeve svetlosti, a količina koju mogu da naprave bi mogla da pokrije kompletan trošak struje na svetu! Ukoliko bi ova tehnologija počela da se praktikuje u skorije vreme, svi bi mogli besplatno da voze jer u budućnost vožnje spadaju i automobili na električnoi pogon. Sve bi se promenilo, a zagađenost bi drastično opala! Pored standardnih opcija, paneli se greju sami, tako da zimi neće biti zaleđenih puteva i uvek ćete moći da vozite sva vozila uključujući automobile, motore, bicikle, a i sva ostala vozila. Solarni panel sadrži i LED svetlo koje može da se programira. To znači da farbane i ponekad klizave linije na putevima kao i razni obeleživači za parking mesta i slično mogu da pređu u prošlost, znajući da će se to u budućnosti raditi pritiskom na dugme. Treba vam novo parking mesto? Isprogramirajte ga.
 

svet%20put%2011.jpg

 
Ovo bi pomoglo i pri letovima, jer bi sletanje aviona bilo mnogo lakše ako bi cela pista zasvetlela, što će takođe biti lako izvodljivo. Paneli takođe reaguju na pritisak i mogu da izmere da li je na putu neka životinja, tako da vas put može unapred upozoriti da vam u toku vožnje ne iskoči nešto ispred automobila! Ovaj sistem su uspostavili Džuli i Skot Brusov još 2006. godine, a sada se to napokon dešava. Trenutno postoje dva gotova i testirana prototipa, a uskoro počinje i zamena svih betonskih površina ovim neverovatnim pametnim i ekonomičnim uređajem! Pogledajte kako to izgleda!
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

https://www.youtube.com/watch?v=s7D2IC_NMWY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ćemo ovako preticati kamione u budućnosti.

----------------------------

Donošenje ispravne vozačke odluke prilikom preticanja velikih teretnih vozila koja vam zaklanjaju pogled na put, može da znači razliku između života i smrti. Razmišljajući o ovom problemu, Samsung je došao na ideju kako da kamione učini "providnim" za vozače u automobilima koji kreću u preticanje.

 

cxcv5205.jpg

 

Svako ko se bar jednom našao u automobilu zaglavljenom iza šlepera na dvosmernom putu zna koliko problema može da stvori preticanje jednog tako velikog vozila.
Često je neophodno delimično preći autom u suprotnu traku kako bi se sagledala situacija na putu ispred i donela odluka o preticanju.

Vozaču automobila pomoglo bi kada bi znao da li iz suprtnog smera nailazi drugo vozilo i koliko je udaljeno, a za to mu je potrebno da može da "vidi" kroz kamion koje se nalazi ispred.
Samsung je upravo to i uradio - na svojim kamionima u Argentini instalirao je sistem koji omogućava da oni postanu "providni".

Ova tehnologija je primenljiva kako u dnevnim, tako i u noćnim uslovima vožnje.
Sistem se sastoji od kamere koja je se nalazi u prednjoj maski kamiona i 4 velika LED ekrana koja su postavljena na zadnju stranu prikolice.
Kamera je usmerana na put ispred, a slika se prenosi na ekrane kako bi vozač koji se nalazi u automobilu iza šlepera mogao da vidi deo puta koji mu kamion zaklanja.

 

cxcv5206.jpg

 
Ideja nije nova, ali ju je Samsung sproveo u delo i pokazao da je izvodljiva u praksi. U toj kompaniji se nadaju da bi jedan ovakav sistem mogao da spase živote ljudi koji u Argentini često stradaju upravo u nesrećama prilikom preticanja.

cxcv5207.jpg  cxcv5208.jpg


https://youtu.be/ZetSRWchM4w

Preuzeto sa B92
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2015&mm=06&nav_id=1004280

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Interesantno bi bilo videti naglo zaustavljanje ispred ovog znaka na minusu (posto vidim da nema adekvatnog odvoda i voda curi po asfaltu) :) .

 

Otkud minus u Australiji! 

 

Kod nas, ja vec vidim situaciju kako se naša braća sekundarci kupaju ispod ovoga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putevi koji se sami odleđuju nisu naučna fantastika

 

Na%20evropskim%20putevima%20.jpg

 
Kako prenosi B92, tim istraživača istanbulskog univerziteta Koč radi na potpuno novom načinu održavanja (i izrade) puteva, koji bi mogli da u istoriji ostave posipanje asfalta solju. Turski naučnici usavršavaju novu smesu za asfalt, koja u sebi sadrži prirodni odleđivač kalijum format i jedinjenje SBR (gumu stiren-butadien), koji pojedini proizvođači guma već koriste za izradu pneumatika.
Prvo jedinjenje služi da spreči formiranje leda, dok je uloga drugog da kao hidrofobni polimer odbija čestice vode i donekle održava površinu suvom. Odleđivač bi tako bio sastavni deo naših puteva i asfalt bi bio u slojevima prožet solju, koja bi se oslobađala zahvaljujući trenju koje se stvara prilikom kretanja vozila. Nova smeša ima istu čvrstinu kao bitumen koji je sada u upotrebi, a testiranja su pokazala da je formiranje leda ''značajno odloženo''. U laboratorijskim uslovima smeša je oslobađala odleđivač konstantno tokom dva meseca testiranja, a naučnici veruju da će, kada usavrše tehnologiju, prelazak vozila preko puta omogućiti oslobađanje odleđivača godinama, bez potrebe za ''presvlačenjem'' puta. Takođe, veruje se da će ovakvi putevi biti jeftiniji za održavanje, jer su voda i niske temperature, odnosno stvaranje lede u sitnim pukotinama, glavni uzročnici pukotina i oštećenja asfalta. Iako ovo rešenje ne znači da će naši ljubimci imati manje problema sa korozijom, to je svakako mala stvar u odnosu na drastično povećanu bezbednost.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi solarni put otvoren u Francuskoj

 

159558-solar.jpg

 

U malom francuskom mestu Tourouvre-au-Perche u Normandiji otvoren je, prvi na svetu, solarni put. Francuska ministrka ekologije Ségolène Royal je naime pustila u rad 1 kilometar dugačku deonicu javnog puta popločanog solarnim panelima. Oko 2.800 kvadratnih metara panela trebalo bi da proizvodi dovoljno električne energije za napajanje cele javne rasvete u tom mestu, koje ima oko 3.400 stanovnika. Projekat izgradnje solarnog puta je koštao oko 5 miliona evra, a razvoj i izgradnja trajali su ukupno 5 godina. Solarni paneli proizvedeni su u francuskoj kompaniji Colas i dovoljno su čvrsti da izdrže saobraćajnu opterećenost od oko 2 hiljade vozila na dan. Ukoliko u bliskoj budućnosti u Colasu uspeju da smanje trošak proizvodnje i instaliranja ovakvih panela, kao i da im povećaju energetsku efikasnost, u Francuskoj bi moglo da nikne još oko 1.000 kilometara sličnih solarnih puteva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai razvio vazdušni jastuk za panoramski krov

 

hyundai%20pk.jpg

 

U želji da dodatno povećaju bezbednost svojih automobila, odnosno putnika u njima, proizvođači stalno istražuju nove načine zaštite, a među najpopularnijim i najjednostavnijim je ugradnja novih vazdušnih jastuka. Poslednji u nizu je vazdušni jastuk za panoramske krovove koji je razvio Hyundai Mobis, dobavljač u vlasništvu korejskog proizvođača. ''Hyundai Mobis'' tvrdi da je ovo prvi svetski vazdušni jastuk namenjen upotrebi sa panoramskim krovovima i da se u slučaju prevrtanja vozila može aktivirati za samo 0.08 sekundi. U osnovi je sličan vazdušnim zavesama, a lansira se od zadnjeg dela krova prema napred. Glavni cilj mu je da spreči potencijalni udar glava putnika u krov i izletanje putnika iz vozila u slučaju ako panoramski krov pukne. Proizvođač tvrdi da se prilikom razvoja susretao sa određenim problemima koji su se uglavnom odnosili na činjenice da ovaj vazdušni jastuk mora da odradi svoj posao i u slučaju da je panoramski krov otvoren, kao i da u krovu nema previše prostora za njegovu ugradnju. Takođe, prilikom razvoja Hyundai Mobis je registrovao 11 patenata. U narednom periodu se očekuje se rast broja vozila s panoramskim krovom, a time će se i proširiti i potencijalno tržište za ovu vrstu vazdušnog jastuka.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch iDisc okreće tržište kočionih diskova naglavačke

 

bosch

 

Mnogo pre ABS-a, ESP-a, vazdušnih jastuka i drugih sigurnosnih sistema, ove disk kočnice čine vožnju bezbednijom, a zaustavni put značajno kraćim, čime su doprinosile sprečavanju brojnih saobraćajnih nezgoda. Danas, međutim, postoji još jedan razlog zašto su kočioni diskovi u centru pažnje javnosti: prašina koja nastaje u procesu kočenja. Veći udeo zagađenja česticama iz drumskog saobraćaja izazvan je habanjem kolovoza, pneumatika i kočnica nego sagorevanjem goriva. Prema oceni Agencije za zaštitu životne sredine Baden-Virtemberg, kočnice i pneumatici odgovorni su za 32 odsto emisija čestica tokom vožnje, od čega približno polovinu čini prašina iz kočionih sistema. Značajno smanjenje prašine usled kočenja je od ključnog značaja u poboljšanju kvaliteta vazduha, naročito u gradovima. Upravo zato je filijala kompanije Bosch Buderus Guss razvila iDisc. U poređenju sa klasičnim kočionim diskovima, ovaj disk proizvodi do 90 odsto manje prašine tokom kočenja. „Kompanija Bosch ne pokušava da očuva vazduh čistim samo ispod haube“, izjavio je dr Dirk Hohejzel, član upravnog odbora Strana kompanije Bosch zadužen za Buderus Guss. ''iDisc je kočioni disk 2.0. Tržišni potencijal je neverovatan.'' Planirano je da početak proizvodnje iDisc-a za evropsko tržište bude u novembru 2017. godine.

 

iDisc okreće tržište kočionih diskova naglavačke

Jedinstveno obeležje iDisc (''i'' označava inovaciju) jeste volfram-karbidni premaz koji je trenutno dostupan samo u kompaniji Buderus Guss. Tehnologija se zasniva na konvencionalnim kočionim diskovima od livenog gvožđa. Svake godine, filijala kompanije Bosch proizvede do 20 miliona ovih diskova u svojim pogonima u Nemačkoj u Brajdenbahu i Ludvigshutu. Kako bi konvencionalni disk postao iDisc, frikcione površine se pre nanošenja završnog sloja obrađuju mehanički, toplotno i galvanski. Sve ovo je deo procesa koji su razvili istraživači kompanija Buderus Guss i Bosch tokom višegodišnjeg istraživanja. Što se tiče cene, iDisc je oko tri puta skuplji od običnog kočionog diska od livenog gvožđa, a tri puta jeftiniji od keramičkog kočionog diska. Cena će verovatno nastaviti da pada kako se obim proizvodnje bude povećavao. ''iDisc ima sve što je potrebno da zameni klasične kočione diskove od livenog gvožđa i da postane novi standard na tržištu kočionih diskova'', izjavio je Gerhard Fajfer, generalni direktor kompanije Buderus Guss. ''Imajući u vidu dugotrajnu raspravu o zagađenju česticama koja se vodi u mnogim zemljama i velikim gradovima širom sveta, ništa ne stoji na putu njegovom prodoru'' - naročito zbog toga što će se kočioni diskovi na automobilima koristiti decenijama, a obim proizvodnje će nastaviti da raste. Gledajući samo automobile, potražnja za kočionim diskovima iznosila je više od 330 miliona jedinica tokom 2016. godine.

 

bosch

 

Bez žlebova, bez rđe Još jedan argument u korist iDisc-a јеsu njegove brojne pozitivne osobine. Pored drastičnog smanjenja količine prašine usled kočenja, karbidni premaz pruža i veću bezbednost tokom upotrebe. Performanse kočenja su slične kao kod keramičkih kočnica, posebno kada je reč o pregrevanju jer je poznato da se snaga kočenja smanjuje usled čestih manevara prilikom kočenja. Kao i keramički kočioni disk, iDisc je veoma stabilan u ovom pogledu i neznatno gubi sposobnosti smanjenja brzine. Habanje je takođe znatno umanjeno. U zavisnosti od čvrstoće karbidnog premaza, iDisc ima vek trajanja koji je dva puta duži nego kod običnih kočionih diskova. Žlebovi na frikcionim površinama? Nema šanse. Korozija isto tako ne predstavlja problem - što je velika prednost, posebno kod električnih automobila. S obzirom na to da oni vraćaju energiju kočenja u procesu poznatom kao rekuperacija, električni automobili vrše manji pritisak na kočnice i često se dešava da dođe do formiranja rđe na frikcionim površinama. Problem sa manjom kočnom silom koja se javlja na početku procesa kočenja usled korozije diskova, ne postoji kada su iDiskovi ugrađeni u vozilo.

 

Prljavi naplatci su stvar prošlosti

I ljubitelji naplataka obožavaće iDisc. Sjajan karbidni premaz na kočionom disku prava je poslastica za oči. Otporan na habanje i koroziju, disk ostaje netaknut i nakon višegodišnje upotrebe, što ga čini savršenim rešenjem za trend otvorenih naplataka. Što je najbolje, zahvaljujući tome što iDisc smanjuje prašinu usled kočenja za 90 odsto, nema više potrebe za redovnim čišćenjem naplatakaagresivnim sredstvima za čišćenje, čime se direktno utiče na zaštitu životne sredine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford predstavio pametnu kapu SafeCap s čipovima koja vozača drži budnim

 

ford SafeCap

 

Povodom obeležavanja 60 godina proizvodnje kamiona u Brazilu, Ford je odlučio da predstavi tzv. ''pametnu kapu'' koja je namenjena upravo vozačima kamiona, ali i svima onima koji često za upravljačem prevaljuju duge deonice. Naime, ''SafeCap'' je opremljen čipovima koji detektuju stanje vozača. Prilikom određenih pokreta koji se javljaju kada je vozač umoran, kapa kreće sa zvučnim i svetlosnim upozorenjima, a po potrebi i vibrira. Na taj način sprečava vozača da zaspi za volanom.

 

ford SafeCap

 

Prema statistici u SAD-u, svake godine oko 4 hiljade fatalnih nesreća se dešava upravo zbog umora. Pritom su najugroženiji upravo vozači kamiona koji svaki dan provode sate za upravljačem. U Fordu veruju da bi upotrebom SafeCap-a broj nesreća nastalih zbog umora mogao da se značajno smanji. Ova kapa se za sada testira u Brazilu, a želja proizvođača je proširenje i na ostala tržišta. ''Nakon što završimo testiranja u Brazilu, želja je da se ovaj projekat proširi na globalni nivo'', izjavio je Oswaldo Ramos, tamošnji direktor prodaje i marketinga Forda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota dovodi prepoznavanje pešaka i na slabije modele

 

Toyota Safety Sense

 

Toyota je predstavila novu, drugu generaciju ''Toyota Safety Sense'' pakete opreme. Ovaj paket je u stvari verzija Lexusovog naprednog sistema pomoći vozaču, koja će na ovaj način stići i u vozila ispod premium klase. Najviše je unapređen sistem zaštite pešaka, tako da će vozilo moći bolje da ga identifikuje pa će se bezbednije zaustaviti. Takođe, dodata je i podrška za prepoznavanje biciklista, koja kao i kod pešaka, radi i po danu i po noći.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni ne kraduckaju, oni ozbiljno kradu: Nestao dobar deo autoputa, sabraćaj prekinut

 

put kina

 

Manje od nedelju dana od otvaranja, eksperimentalni solarni auto-put u Kini privremeno je bio zatvoren zbog krađe. Prvi svetski auto-put sagrađen od solarnih panela u dužini od kilometra, otvoren je za korišćenje u kineskoj istočnoj provinciji Šandong 28. decembra prošle godine. Pokriven je sa više od 10.000 solarnih panela, a sastoji se od tri sloja - prozirni beton na vrhu, fotonaponske panele u sredini i izolaciju na dnu.  Postoje i elektromagnetne indukcione zavojnice koje mogu u budućnosti da napajaju električna vozila dok voze iznad, a sistem se može zagrejati kako bi se taložio sneg i led. Međutim, 2. januara rutinska dnevna inspekcija je otkrila da se na površini solarne ploče nedostaje odsečak od 15 cm na površini od 185 cm.

 

Prema svim indicijama, neko je panele namerno odvojio, oštećujući pri tom okolne panele. Oštećeni deo je već popravljen, istraga o krađi je u toku, ali još uvek ne postoji opravdano objašnjenje zašto bi neko želeo da ukrade mali komad jeftinog solarnog panela koji čak nije dovoljan ni za ličnu upotrebu. Ako je cilj bio sabotaža, krivci bi oštetili veći deo. Radnik na izgradnji puta nije isključio mogućnost da je krađa rad profesionalnog tima koji bi mogao biti zainteresovan za krađu tehnologije kako bi ponudio sličan proizvod po nižim cenama, s obzirom da ova praksa nije neuobičajena u Kini. Ipak, put je ponovo otvoren, a nijedan panel nije nestao od kad su ukradeni zamenjeni.


preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/28/2016 at 1:45 AM, neshaoct said:

U malom francuskom mestu Tourouvre-au-Perche u Normandiji otvoren je, prvi na svetu, solarni put. 

 

On 1/16/2018 at 9:28 PM, Irena HGT said:

...eksperimentalni solarni auto-put u Kini je Prvi svetski auto-put sagrađen od solarnih panela u dužini od kilometra...

 

Svi su prvi u nečemu i svaki put se ponovo nešto po prvi put uradi...    <_<

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

inspirativno.....al na vuckovim putevima sve se raspadne...vec treci put stelujemo radar na Audiju A8L...Ne treba se zanositi raznim sistemima na vozilu.Popraviti i opremiti puteve.Svaki put kad udjem iz hrvatske u srbiju,shvatim gde smo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Pametni'' ležeći policajac automatski proverava dubinu šare na gumama

 

snapskan 1.jpg

 

Vozači koji ulaze na parkinge u Finskoj dobijaće informaciju o stanju guma na svom vozilu zahvaljujući ''pametnom'' ležećem policajcu koji proverava dubinu šare. Finska kompanija Nokian je najavila ekspanziju svojih ležećih policajaca koji automatski proveravaju stanje guma. Radi se o sistemu SnapSkan, koji koristi 3D skeniranje kako bi izmerio dubinu šara na sve četiri gume prilikom prelaska automobila preko ležećeg policajca. Sistem je potpuno besplatan za korišćenje, a vozači koji žele da ga koriste mogu da se prijave putem SMS-a ili emaila pre ili posle prelaska preko ležećeg policajca. Podaci o stanju guma, odnosno o dubini šare, biće im poslati veoma brzo. Takođe, podaci onih koji ne žele da koriste sistem će biti izbrisani.

 

snapskan 11.jpg

 

Osim podataka o stanju guma, vozači će dobiti i kod za popust kod lokalnih prodavaca guma ukoliko im zamena bude potrebna. Prototip SnapSkan sistema je prvobitno postavljen u višespratnom parkingu u Helsinkiju 2016. godine, a potpuno operativna verzija je predstavljena 2017. godine. Reakcija javnosti je bila pozitivna, a 80 posto onih koji su koristili sistem bi ga preporučili drugima. Nokian je zato odlučio da postavi svoj sistem širom Finske. Šef Nokiana Hille Korhonen je rekao da je SnapSkan prva usluga za skeniranje guma na svetu koja je potpuno automatizovana i dostupna na javnoj lokaciji. Cilj kompanije Nokian je da svojim sistemom poveća bezbednost na putevima. Naredna destinacija za sistem je Oslo u Norveškoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi novi automobili u Kini će dobiti sistem praćenja

 

peking saobracaj.jpg

 

2019. godine, svi novi automobili koji će se registrovati u Kini moraće da imaju RFID čip na vetrobranskom staklu kako bi mogao da se prati saobraćaj, zagađenje i javna bezbednost, prenosi ''Business Insider''. U tom programu će se beležiti registracija i boja vozila, a čitači uz saobraćajnice će očitavati čipove i slati informacije u ministarstvo javne bezbednosti. Uz više od pet miliona vozila koja zagušuju saobraćaj samo u Pekingu, Kina je i jedna od najopasnijih zemalja za vozače, navode podaci Svetske zdravstvene organizacije. Inače, policija u Pekingu je uz sisteme nadzora i prepoznavanje lica počela da kažnjavi one koji često nepropisno prelaze ulicu ili preteruju sa sirenom, a policija ima i pametne naočare koje mogu uz tehnologiju prepoznavanja lica da identifikuju vozače za nekoliko milisekundi. Novi program će od početka jula biti na dobrovoljnoj bazi, a on bi trebalo da pomogne i kineskoj proizvodnji čipova. Naime, 90 posto čipova koje koristi Kina dolaze iz uvoza ili ih proizvode kompanije u stranom vlasništvu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...