Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Inovacije u bezbednosti saobraćaja

Recommended Posts

Stop znak od vodene zavese koji nećete moći da ignorišete

 

 

Vlasti u Australiji već neko vreme pokušavaju da smisle način kako da umanje nesreće prouzrokovane nepažnjom kamiondžija koji se ne obaziru na stop znakove i pokušavaju da prođu kroz preuske tunele i podvožnjake. Revolucionarni stop znak od vodene zavese se pokazao kao odlična ideja.

Nova tehnologija je prihvaćea u Sidneju nakon niza incidenata u kojima su vozači kamiona svojom nemarnošću izazvali ogromne gužve i zakrčenja u saobraćaju i oštećenja na samim mostovima i tunelima.

 

Firma "Laservision" koja je patentirala stop znak od vodene zavese ističe da  je veoma bitan sigurnosni element, jer i ukoliko vozači ignorišu veliko upozorenje, vodena zavesa ne može da ošteti njihova vozila.

Od kada se otvorio "Harbour Tunnel" u Sidneju, više od 10.000 incidenata se desilo kada su vozila udarala u njegovu strukturu.

 

http://auto.blog.rs/blog/auto/vesti/2013/05/18/stop-znak-od-vodene-zavese-koji-necete-moci-da-ignorisete'> Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo još i voda fali. Treba obavestiti ljude još na zadnjoj raskrsnici, džabe kad dođe do tunela ili nadvožnjaka. Posle jako teško ide nazad.

Dosta profesionalaca nema poima kolika mu je visina vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Pesaci su opasni jer su im pesacki prelazi na skroz nelogicnim mestima, cesto jako lose obelezeni (izlizana horizontalna signalizacija, ostecena ili nepostojeca vertikalna) a oni malo bezobrazni pa ne gledaju nego odmah krecu da prelaze i onda belaj. Sto se tice ruskih\beloruskih vozaca, ono sto gledate na kamerama po youtube, je u stvarnosti je 3 puta gore. Naglo su dosli do novca i JEVTINIH snaznih polovnih automobila (zbog eko taksi i poreza u zamljama EU ih se resavaju) a ovde nema nameta, gorivo jevtino i svi ih kupuju, po pravilu su lose odrzavana (krpljena) putevi sve pravo, zalecu se i onda ako se desi nesto, obicno su ozbiljne situacije. U mojoj firmi za samo 2 godine koliko sam ovde bilo je dosta njih koji su imali udese nazalost i jedan kolega je poginuo. Policija, moze da radi sta hoce, ali nista ne pomaze. Jednostavno morate da dodjete da shvatite rastojanja. Sve te ex SSSR zemlje su slabo naseljene odnosno stanovnistvo je grupisano. Vi ako krenete iz Kraljeva npr do Krusevca (~50 km) prolazite kroz 5 naseljenih mesta samo do Vrnjacke Banje, pa opet vece naselje Trstenik, pa do Krusevca jos ko zna koliko naseljenih mesta. Ovde toga nema. Prvo naselje je na 100km. Izmedju toga NISTA. NISTA. Livada ili put kroz sumu. A put prav ko strela. Nije ni los. Onda svi pun gas, vozis tako 140-150 km/h pola sata i vise izgubis "osecaj" a iz drugog pravca ide neko sa isto toliko cesto rasejani jer je sve pravo ne drze svoju traku i eto belaja. Sto je najgore imas ljudi koji te na tvojih 130 preticu ko nista on tera svoju 5-tcu koliko moze da ide. Kazem, za saobracaj u zemljama CIS, Srbija je Nemacka. 

 

Ovaj znak mi se svidja kao resenje. Ne znam samo kako izgleda po danu, ali bi bilo dobro postaviti ga ispred pruznih prelaza i ispred semafora kod skola npr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni Nemacka nije vise kao sto je bila. Pre neki dan u nekoj selendri kod Kelna covek ladno prolazi kroz kruzni tok u kontra smeru i to poprilicnom brzinom. Ja se izgubio, pitam se dal' sam jos u Nemackoj ili sam se vratio kuci? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne znam za Nemačku ali znam da Rusi voze i prelaze ko ludi, a ima klinaca koji na auto putu čekaju brz auto i pretrčavaju onda, kao neka vrsta ekstremnog sporta za one do 10 godina,xaxaxa gledao sam na tv i nisam verovao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ova zahembancija, kad sam bolje sagledao, uopste ne svidja!

Evo zasto.

Sta raditi ako nekom magarcu padne ideja da projektuje osobu ili vise njih na pomenutom vodenom zidu ?

Mislim da bi to izazvalo velike i nesagledive posledice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Interesantno bi bilo videti naglo zaustavljanje ispred ovog znaka na minusu (posto vidim da nema adekvatnog odvoda i voda curi po asfaltu) :) .

Mis'im, jes' da je Australija u pitanju, a mogu se staviti i neke resetke za odvod...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram misliš da na vodenom zidu stoje ljudi umesto znaka stop? Kakve bi to probleme napravilo? 

E da odvod obavezno, bez njega ništa. :construction:  Mislim da kod nas vodeni znak stiže za jedno 15 godina, a do tad  :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude ovakvih scena prilikom iznenađenja

 

truck.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvoov vazdušni jastuk za pešake osvojio NCAP nagradu za inovativnost

 

Pionirski rad kompanije Volvo Cars Group na zaštiti pešaka u saobraćaju, nagrađen je prestižnom nagradom 2013 NCAP Global Innovation Award. Nagradu je primila profesor Lota Jakobson, viši tehnički savetnik za bezbednost u Volvo Cars Safety Centre-u na manifestaciji Enhanced Safety of Vehicles Conference (ESVC) u Seulu, Južna Koreja.

 

347694_4332615_ff.jpg
 

"Svrha prvog svetskog ugrađenog vazdušnog jastuka za pešake je da zaštiti ugrožene korisnike puteva i ulica u određenim situacijama kada se oni u slučaju nesreće nađu na prednjoj haubi i oblasti oko vetrobrana, gde može postojati rizik od ozbiljnih povreda glave i drugih delova tela.", izjavila je Lota Jakobson.

 

U Kini, 25% smrtnih slučajeva u saobraćaju odnosi se na pešake. U Evropi, taj broj iznosi 14%, a u SAD 12%. Daleko veći broj pešaka su oni koji su povređeni. Najteže povrede glave kod sudara pešaka i automobila su uzrokovane čvrstom strukturom šasije ispod panela haube, donje ivice vetrobranskog stakla i A-stubova.

 

347693_4231215_ff.jpg
 

U cilju ublažavanja posledica sudara sa pešacima kada je on neizbežan, model Volvo "V40" lansiran 2012. godine, dolazi prvi na svetu opremljen sa Pedestrian Airbag Technology-om. Sedam senzora ugrađenih u prednjem delu automobila, prenosi signale ka kontrolnoj jedinici.

 

Kada automobil dođe u kontakt sa objekatom (pešakom), kontrolna jedinica ocenjuje signale i ako se oni registruju kao oblik nalik ljudskoj nozi, aktivira se vazdušni jastuk za pešaka. Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkih mehanizmom za oslobađanje koji, kada je sistem aktiviran, izvlači osigurač i otpušta zadnji deo haube. Istovremeno, vazdušni jastuk se naduvava.

 

347695_4384615_ff.jpg
 

Tokom ovog procesa, vazdušni jastuk podiže poklopac motora. Poklopac se podiže za deset santimetara i ostaje u podignutom položaju. Dodatni prostor između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom prostoru, daje mogućnost za deformisanje poklopca motora, apsorbuje energiju i ublažava uticaj udarca na peškovu glavu i grudi.

 

Potpuno novi model Volvo "V40" osvojio je pet zvezdica za bezbednost na Euro NCAP testovima 2012. godine, a takođe je osvojio i nagradu Euro NCAP Best in Class za male porodične automobile sa najboljim ukupnim rezultatom ikada zabeleženim od strane Euro NCAP-a.

 

Preuzeto sa Blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi vazdušni jastuk za kolena iz pregrade za rukavice

 

v%20jastuk.jpg

 

Proizvođači automobila svakodnevno unapređuju bezbednosne sisteme na svojim modelima. Ford je predstavio najnovije dostignuće iz oblasti bezbednosti - vazdušni jastuk koji prilikom sudara štiti kolena suvozača od povreda, a koji se nalazi u vratima pregrade za rukavice. Prvi model koji će imati ovaj jastuk i to kao standardni deo opreme je Ford Mustang za 2015.  Fordovi inženjeri uspeli su da ga smeste između spoljašnje i unutrašnje obloge vrata odeljaka koji se nalazi ispred suvozača.

Za razliku od klasičnih vazdušnih jastuka, jastuk koji štiti suvozačeva kolena pričvršćen je za poklopac kasete. On ne dolazi u direktan kontakt sa kolenima, već se amortizovanje sile udara vrši preko površine vrata pregrade za rukavice.  Jastuk se aktivira pomoću malog generatora vazduha koji ga u slučaju sudara u napumpa deliću sekunde. Pogledajte kako funkcioniše Fordov vazdušni jastuk za kolena suvozača: 

 

 

U Fordu kažu da je zahvaljujući ovakvom konstruktivnom rešenju sistem vazdušnog jastuka 65 odsto lakši i 75 odsto manji od konvencionalnog, a da pruža približno isti nivo bezbednosti. 

 

Preuzeto sa B92.net
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako postoji neka tema sa novim tehnologijama, nek' mod prebaci tamo...

 

Top view (surround) kamere - Audi i BMW

 

 

 

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford je bio pionir za mnoge stvari uključujući i ovu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo: Tehnologija za izbegavanje saobraćajnih nesreća

 

Razvojem nove bezbednosne tehnologije, koja utvrđuje putanju za izbegavanje saobraćajnih nesreća, Volvo je napravio jedan od najvećih iskoraka prema ostvarenju svoje vizije da do 2020. godine niko ne pogine u novom Volvo automobilu.

 

2134456742543f9d5078cf8378725843_640x452

 

 

U decembru 2014. godine, nakon četriri godine, projekt za sprečavanje sudara, "Non-Hit Car and Truck", dolazi do svog kraja. Kao rezultat saradnje kompanije Volvo, švedskih akademija, instituta i industrijskih partnera, ovaj projekat se temelji na razvoju novih tehnologija i unapređenju postojećih sa ciljem smanjenja rizika od nesreća kako za putnička, tako i za komercijalna vozila. U Volvou kažu da je ključno dotignuće četvorogodišnjeg rada sledeća generacija senzorske tehnologije koja nudi pregled puta od 360 stepeni oko vozila.

 

Pogled od 360 stepeni oko vozila

Jedan od sasvim novih izazova projekta bilo je stvaranje sistema detekcije drugih vozila pomoću brojnih senzora koji su instalirani na automobilu. Projekt se temelji na razvoj centralizovanog Senzor Fusion sistema koji omogućava razmenu informacija između više tehnologija i uređaja - kamera, radara, GPS-a i drugih. Putem ove mreže, sistem može da ponuditi pogled na okruženje od 360 stepeni i da otkrije sve potencijalno opasne objekte koje vozač inače ne može na vreme da uoči. U Volvou objašnjavaju da su "fokusiranjem na dostupne automobilske senzore, učesnici u projektu napravili veliki iskorak prema realizaciji ove tehnologije u bliskoj budućnosti".

 

Stvaranje putanja za izbegavanje saobraćajnih nesreća

 

539050014543f9d5557308848730912_640x4528

 

Pogled od 360 stepeni unapređen je generatorom manevara - novim sigurnosnim elementom koji koristi softver kako bi identifikovao putanju za izbegavanje nesreća u svim saobraćajnim scenarijima. Sistem radi tako što konstantno analizira potencijalne pretnje, a može i da asistira vozaču putem automatskog kočenja i upravljanja.

 

Važan korak za ostvarenje "vizije 2020" i autonomnih automobila

"Sa 'Non-Hit Car and Truck' projektom kompanija Volvo Cars napravila je značajan iskorak prema realizaciji vizije koja predviđa da do 2020. godine stvorimo automobil u kojem niko ne bi trebalo smrtno da strada ili da bude teško povređen", kaže Anders Almevad, projektni menadžer 'Non-Hit Car' projekta pri Volvou. "Ova tehnologija je važna i za razvoj samoupravljajućih vozila koja će biti u mogućnosti da automatski skreću i koče, kako bi izbegla kontakt s drugim objektom. Sledeći korak je stvaranje automobila koji se prilagođava ponašanju vozača“, ističe Almevad.

 

O "Non-Hit Car and Truck" projektu

"Non-Hit Car and Truck" projekat, vredan 80 miliona švedskih kruna (oko 6,15 miliona evra), pokrenut je u septembru 2010. godine, a završava se u decembru 2014. Fokus je bio na razvoju tehnologija koje će smanjiti rizik od nesreća, kako za putnička, tako i za komercijalna vozila. Partneri projekta su Volvo Cars, AB Volvo, ÅF (razvoj senzorske fuzije), HiQ (razvoj tehnologije senzora), Mecel (dobavljač senzora) i Univerzitet Chalmers.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo...:thumbup: umanjuje rizik da sam pojas ''oplavi'' putnika kao što se redovno dešava prilikom sudara jer se krvnički zategne milisekunde pre samog udara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordovi budući automobili će se sami zaustavljati i sprečavati sudare

 

ford%20s.jpg

 

Proizvođači automobila poput Subarua i Volvoa imaju automatske sisteme kočenja koji sprečavaju sudare, a sada tu tehnologiju uvodi i kompanija Ford. Ford je naime saopštio da će početi sa uvođenjem svog "pametnog" sistema za kočenje pod nazivom Pre-Collision Assist, a prvi model koji će ga dobiti je Mondeo. Tehnologija će pomoći u sprečavanju sudara tokom dana. Kombinacija kamere i radara detektuje automobile i pešake te upozorava na moguće nesreće, a u slučaju potrebe sistem zaustavlja automobil.

Treba napomenuti da tehnologija ne može zameniti pažnju vozača i brze reflekse, ali u svakom slučaju će doprineti većoj bezbednosti.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...