Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Honda se vraća

Recommended Posts

McLaren-Honda%20MP4-4.jpg

 

Honda Motor Co. je danas objavila svoju odluku da od 2015. učestvuje u svetskom šampionatu Formule 1 (F1) u okviru zajedničkog projekta sa Meklarenom, F1 korporacijom iz Velike Britanije. Honda će biti zadužena za razvoj, proizvodnju i dostavu agregata, dok će Meklaren biti zadužen za razvoj i proizvodnju šasije, kao i upravljanje novim timom, Meklaren Honda.

 

Od 2014, novi propisi za F1 zahtevaju uvođenje 1,6 litarskog V6 turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem. Prilika za dalji razvoj ove tehnologije pogonskih agregata kroz izazov trke je od presudne važnosti za Hondinu odluku da učestvuje u F1. Tokom čitave svoje istorije, Honda je tragala za poboljšanjima u pogledu efikasnosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a poslednjih nekoliko godina razvija pionirske tehnologije za upravljanje energijom kao što su hibridni sistemi. Učešće u Formuli 1 u skladu sa ovim novim propisima doprineće  još većem tehnološkom napretku u obe ove oblasti.

 

Komentarišući ovu uzbudljivu vest, Takanobu Ito, predsednik i generalni direktor Honda Motor Co, je rekao:  

''Od samog osnivanja, Honda je kompanija koja raste tako što se suočava sa izazovima u trkama. Honda ima dugu istoriju unapređenja svojih tehnologija i oblikovanja svojih ljudi kroz učešće na najprestižnijem automobilskom trkačkom šampionatu na svetu. Novi propisi za F1 koji u značajnoj meri regulišu pitanja zaštite životne sredine će inspirisati dalji razvoj naših naprednih tehnologija i to je najvažniji razlog za naše učešće u F1. Slogan kompanije Honda je ''Snaga snova''. Ovaj slogan predstavlja našu jaku želju da sledimo i ostvarimo svoje snove zajedno sa našim klijentima i ljubiteljima. Zajedno sa Meklarenom, jednim od najistaknutijih konstruktora F1, Honda će označiti novi početak u svojim izazovima u F1.''

 

Martin Vitmarš, izvršni direktor Meklaren grupe, je dodao:

''Imena Meklaren i Honda su sinonim za uspeh u Formuli 1, a zaposlenima u obe ove kompanije težina naših prethodnih zajedničkih postignuća je duboko urezana u svest. To govori u prilog ambiciji i rešenosti obe ove kompanije da dovedemo  Meklaren Honda tim do samog vrhunca uspeha u Formuli jedan. Zajedno imamo veliku zaostavštinu - i potpuno smo posvećeni tome da je očuvamo.''

 

Berni Ekleston, izvršni direktor Formula 1 grupe je rekao:

''Veliko mi je zadovoljstvo što ponovo vidim Hondu u Formuli 1. Njihova tehnologija motora i strast prema moto sportu čini ih prirodnim takmičarem u F1.''

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Honda osniva evropsku bazu za takmičenje u Formuli 1
 
99946-honda%20f1.jpg
 
Povodom priprema za učestvovanje u svetskom šampionatu Formule 1 koji će biti održan 2015. godine, kompanija Honda Motorosniva evropsku bazu u Milton Kejnsu (Velika Britanija).
Novi objekat na evropskom području u kome će se obavljati pripreme za svetski šampionat u Formuli 1, predstavlja ogranak Honda R&D centra u Japanu koji se bavi razvojem tehnologije napajanja u motornim vozilima. Iz evropske kancelarije, Honda će takođe pružati podršku trkama koje se budu održavale na ovom području. Kancelarija će biti smeštena u novom centru za istraživanje i razvoj tehnologije MUGEN EURO, u kome Honda planira da započne operacije u junu 2014. godine.
 
Iako će se motor za trku Formule 1 biti projektovan i proizveden u R&D centru u Japanu, za Hondu je bilo važno da ima svoju evropsku bazu u kojoj će vršiti pripreme za svetski šampionat 2015. godine. Velika Britanija je idealno mesto iz tri razloga: ovo je dom Meklarena, mnogi od dobavljača motora za Formulu 1 nalaze se ovde, sa 7 od ukupno 19 trka koje se održavaju na evropskim stazama, Velika Britanija predstavlja globalni centar za prevoz delova, ali i članova timova.
 
Honda će nakon povlačenja 2008. godine, prvi put učestvovati u trci Formule 1, u okviru zajedničkog projekta sa Meklarenom, a u svojstvu dobavljača uređaja za napajanje, uključujući motor i sistem za rekuperaciju kinetičke energije.
U Formuli 1, Honda je kao tim nastupala od 1964. do 1968. i od 2006. do 2008. godine. Učestvovala je na 88 trka, pobedivši tri puta uz devet podijuma i dve pol pozicije. Kao dobavljač motora bila je znatno uspešnija, a klijenti su joj između ostalog bili Meklaren, Vilijams i Lotus. U periodu od 1983. do 1992. godine, Hondini motori su trijumfovali na čak 69 trka.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
McLaren možda proba Hondu ove godine

 

McLaren-Honda%20MP4-4.jpg

 

Od sledeće godine, Meklaren i Honda će obnoviti kultno partnerstvo, ali kako stvari trenutno stoje, probaće da testiraju jedni druge što pre. Kako piše popularni sajt crash.net, nakon poslednje trke sezone u Abu Dabiju, Meklaren Honda za 2015. će ima dvodnevni test. Podsetimo, oni trenutno koriste Mercedesove motore.

''Razmišljali smo o tome. Ugovor ističe u Abu dabiju i posle toga možemo da radimo šta hoćemo. Veoma je moguće da ćemo odmah isprobati Hondu'', priznao je šef ovog tima Erik Bulije. Meklaren je odlično počeo sezonu sa drugim i trećim mestom, ali od toga su rezultati blago rečeno loši.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Povratak Honde: Sa Meklarenom do vrha

 

honda%20f1.jpg

 

Kao što je poznato, japanski automobilski gigant Honda vraća se sledeće sezone u Formulu 1 kao dobavljač motora. Šef Honde za F1 Jasuhisa Arai najavio je međutim drugačiju situaciju u odnosu na 2008. godinu. Tada je Honda u svojoj poslednjoj sezoni u F1 osvojila samo 14 bodova, a za nju su vozili Dženson Baton i Barikelo.

''To vreme i ovo danas se ne može porediti. Mi sada potpuno drugačije prilazimo novom projektu, najviše zbog činjenice da više ne pravimo taj bolid sami. Sada se vraćamo jer želimo sa MekLarenom zajedno doći na vrh. Očekujemo pobede, poene u svakoj trci'', poručio je Arai. Ostaje pitanje kakva će biti vozačka postava Meklarena biti u narednoj godini. Za sada su tu Baton i mladi Kevin Magnusen, koji je odličan u svojoj debitantskoj sezoni. Ipak, Britanci razmišljaju i o Fernandu Alonsu. ''Mi ćemo sačekati, videćemo kakva je situacija na tržištu, koji su vozači dostupni. Ne samo za sledeću godinu. Jer planiramo da Meklaren vratimo u vrh i svakako moramo znati koje ćemo poteze povući za dve, tri ili pet godina'', naglasio je Erik Bulije, šef F1 tima MekLarena. Meklaren ove godine koristi Mercedesove motore, a na 11 trka osvojio je 97 bodova, pa je tek šesti u poretku konstruktora.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Honda: Možemo parirati Mercedesu

 

honda%20logo.jpg

 

Sledeće sezone Honda se vraća u Formulu 1, a šef odelenja za razvoj Jasuhisa Arai tvrdi da će Hondin F1 tim moći da parira ove sezone dominantnom Mercedesu. Piloti nemačkog tima Niko Rozberg i Luis Hamilton osvojili su na 11 trka 411 bodova, 157 više od najbližeg konkurenta, Red Bula.

''Ja sam uveren da možemo da pariramo Mercedesu. U ovom trenutku naša pogonska jedinica je spremna, ali nam je potrebno određeno vreme kako bismo sastavili agregat i šasiju u jednu jaku celinu. U narednom periodu radićemo na simulaciji, a onda početkom godine idemo na stazu. Na Heresu bi trebalo prvi put da pokažemo bolid sa našim motorom i MekLarenom šasijom. Ono što je u ovom trenutku sigurno, sa MekLarenom sarađujemo naredne godine, a onda ćemo videti, nije isključeno da nastavimo i sa nekim drugim ekipama'', rekao je Arai.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Honda objavila fotografiju svog F1 motora

 

119760-honda%20f1.jpg

 

Uvereni smo da, kao pravi ljubitelj Formule 1, već odavno znate da se velika Honda sledeće godine vraća u to prestižno takmičenje, a Hondin plan povratka je veoma oprezan i promišljen. Japanska ekipa se naime sledeće godine uključuje u Formulu 1 kao dobavljač motora i to isključivo za još jedno veliko F1 ime, McLaren. Dolazak Honde (i njenog budžeta) u Formulu 1 je dočekan sa oduševljenjem, a jedna od popularnijih tema je i sastav McLarenove vozačke postave. Neki u njoj vide nova imena, poput Fernanda Alonsa, a aktuelni vozači, tačnije Jenson Button, tvrde da im je mesto u ekipi osigurano, ako ništa onda na bazi iskustva. U međuvremenu, Honda je objavila prvu fotografiju novog 1.6 litarskog V6 turbo benzinskog motora, koji će sledeće godine pokušati da vrati McLaren na put stare slave.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
McLaren navodi da Hondini motori neće pokretati njihove putničke automobile

 

mclaren%20mso%201.jpg

 

Predstavnik McLarena je obelodanio da putnički modeli ove kompanije neće koristiti Honda motore. U maju mesecu prošle godine Honda je najavila planove za vraćanje u F1 2015. godine kada će pokretati automobile McLaren tima.

Kada je međutim reč o putničkim vozilima McLaren ne želi da ugrađuje Honda motore obzirom da kompanija želi da zadrži svoje putničke automobile najčistijim McLaren vozilima koliko je to moguće. U nedavnom intervjuu je McLarenov direktor za globalnu prodaju i marketing Jolyon Nash jasno je rekao da nema namere da se partnerstvo sa Hondom koje se odnosi na F1 prenosi i na druge segmente poslovanja McLarena.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda želi u Red Bull, McLaren se protivi

 

140218-honda%20f1.jpg

 
Saradnja od koje se očekivalo mnogo pre početka još uvek takmičarski aktuelne sezone Formule1, nije urodila plodom. Japanci bi želeli da prošire svoju (ne)uspešnu saradnji sa F1 timovima ali velika prepreka stoji im na putu. Nekadašnji višestruki šampioni Formule1, ekipa Red Bul, nije bila takmičarski konkurenta u protekle dve sezone. Mercedes je uspeo da stvori agregat koji apsolutno dominira u odnosu na konkurente. Kristijan Horner želi promenu, ugovor sa Renoom je raskinut, a njihov cilj je saradnja sa Hondom. Japanci su pompezno ušli, odnosno vratili se u Formulu 1, krajem prošle sezone. Saradnja sa Meklarenom, za koji je tada potpisao i Fernando Alonso, obećavala je borbu za titulu. Umesto toga britanski tim je bio apsolutno najgori, dva vozača, obojica bivši šampioni, bili su zadovoljni svaki put kada bi završili kvalifikacije, da ne pričamo o plasmanu ili trci. Međutim i takva Honda ima ponudu da bude dobavljag agregata još jednog tima. U pitanju je pomenuti Red Bul. Međutim, veto na čitav dogovor stavio je Ron Denis, šef Meklarena. Očito je da Meklaren ne želi da pomaže konkurenciju pa je ekipa Red Bula i dalje ''u mraku'' po pitanju novog dobavljača agregata.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda rešava do Abu Dabija da li ostaje u F1

 

Helmut-Marko 001.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Honda se bliži odluci da li će ostati u Formuli 1. To je izjavio savetnik Red Bula, dr Helmut Marko. Bolidi oba tima čuvenog energetskog napitka - Red Bul i Toro Roso, se pokreću zahvaljujući motoru čuvene japanske kompanije, a u poslednjim trkama njihov učinak se značajno popravio.

 

''Honda još nije ništa odlučila'', rekao je Marko za jedan nemački sajt. ''A motor je obično velika stavka u životu jednog bolida u Formuli 1'', našalio se vremešni Austrijanac. U ovom trenutku nijedan proizvođač motora nije potpisao zvaničan ugovor sa bilo kojom ekipom za 2021. godinu kada na scenu stupaju nova pravila i novi Konkord sistem. Prema Marku, Honda ima dovoljno informacija da odluku donese na vreme.

''Pravila su već na stolu tako da svako može da izračuna koliko će jeftinija biti proizvodnja novih motora. Biće ograničenja u razvoju i nekim materijalima. Mislim da bi rešenje trebalo da stigne do početka vikenda u Abu Dabiju'', rekao je dr Helmut. On je nazvao predstojeće finansijske promene, ''pozitivnim u celini''. Objasnio je da će ono što izgube na Red Bulu, nekih 175 miliona dolara budžeta, doći u ruke Toro Rosa, pa će imati dve podjednako kvalitetne ekipe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre mi se čini da tvrde pazar.Vidi se da su napredovali dosta da motorom i sve su jači.Ako se dobro sećam pored motora Honda je davala i dosta keša,tako su bar pričali komentatori na SK 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda uz Red Bull barem do kraja 2021. godine

 

rb_honda_kazne.jpg

 

Ekipa Red Bula objavila je da je produžila ugovor sa Hondom za još jednu sezonu, pa će japanska kompanija ostati u Formuli 1 barem do kraja 2021. godine. Čelnici Honde su odlučili da produže ostanak u šampionatu posle razgovora sa prvim čovekom Red Bula zaduženim za auto-moto sport Helmutom Markom prošle nedelje. Dve strane i dalje pregovaraju o periodu koji će uslediti posle 2021. godine.

 

Formula 1 će za dve godine ući u novu eru pošto je postignut dogovor o novim tehničkim propisima koji bi trkanje trebalo da učini neizvesnijim. Potvrda produžetka saradnje između Red Bula i Honde znači i da će austrijski tim ostati u šampionatu posle kraja naredne sezone kada svim ekipama ističu ugovori. Timovi trenutno pregovaraju o novom komercijalnom ugovoru sa Formulom 1, za koji se veruje da će doneti promenu u podeli nagradnog fonda, kao i pravičniju podelu prihoda. Od tri najbolja tima u šampionatu, Mercedes i Ferrari još nisu zvanično potvrdili ostanak u sportu posle 2020. godine.

 

Red Bull i Honda su započeli saradnju ove sezone i ostvarili su tri pobede zahvaljujući Maksu Ferstapenu. Trijumf mladog Holanđanina na Velikoj nagradi Austrije prvi je za japansku kompaniju od povratka u Formulu 1 2015. godine, a prva od pobede Džensona Batona na Hungaroringu 2006. godine. Honda se vratila u Formulu 1 sa Meklarenom, sa kojim je sarađivao tri godine, ali be uspeha. Prošle godine je japanska kompanija motorima snabdevala Toro Roso i bilo je jasno da je to nagoveštaj partnerstva sa Red Bulom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

David Tremaine: Hondin preporod u F1 takmičenju

 

red bull honda pitstop.jpg

 

Iskusni posmatrači nikada nisu prestali da veruju da će Honda odnositi pobede po povratku u trke Formule 1. Iako je Honda prošla kroz teško razdoblje prilikom svog povratka u Formulu 1 2015. godine, oni koji su bili svedoci dominacije njihovih motora tokom kasnih osamdesetih i ranih devedesetih, znali su koliko je ova japanska kompanija neumorna u svom tehničkom razvoju i težnji za uspehom. Početkom 2019. godine bili su uvereni da će Honda odneti pobedu pre prve polovine sezone, a kada je Mak Verstapen osvojio Grand Prix Austrije u svom Red Bull RB15, predviđanja su se pokazala tačnim. Razumeli su način razmišljanja koji su uneli u svoj F1 inženjering, tako da, iako se ekipa ljudi promenila, osnovna filozofija kompanije ostala je potpuno ista.

 

Kada je Toro Rosso prešao na model Honda RA 618H za 2018. godinu, ustanovili su da se on ipak znatno razlikuje od prethodnog pogonskog agregata. Honda je nastavila da koristi isti sistem razdvojenog turbo-punjača sa pogonom na osovine, koji je Mercedes uspešno koristio od početka turbo-hibridne formule u 2014. godini. Bilo je prednosti u ''pakovanju'' od samog starta iako je motor bio smešten u zadnjem delu šasije, zbog postavljanja turbo kompresora na prednji deo cilindričnog bloka, jer je zadnji deo pogonskog sklopa bio manje glomazan. Ovo je dalo malu aerodinamičku prednost u oblikovanju obloge motora i bolji protok vazduha pre nego što stigne do zadnjeg krila. Tokom te sezone bilo je redovnih sastanaka kojima su prisustvovali Honda,Toro Rosso i inženjeri iz Red Bull Technology tima. Međutim, Red Bull je u vožnji Tora Rosso-a video sasvim dovoljno da se uveri da je partnerstvo sa Hondom pravi put za još veći uspeh 2019. godine, a posebno su bili impresionirani time što su 2018. godine Toro Rossovi inženjeri bili podstaknuti Hondinom spremnošću da blisko sarađuju i sami učestvuju i u pakovanju komponenata.

 

Još jedan plus je to što je motor RA619H bio u osnovi vrlo sličan RA618H, pa čak i RA617H iz 2017. godine, što je omogućilo veoma efikasnu integraciju motora u Red Bull RB15 šasiju. U vreme kada je Red Bull bio u potpunosti angažovan i upućen u sve relevantne informacije, šef ekipe Kristian Horner bio je oduševljen onim što je video i otkrio da je proces integracije bio najbolji do tada. U intervjuima je Horner takođe otkrio koliko su njegovi inženjeri po prvi put zaista uživali radeći sa pravim partnerom za agregat, a ne samo običnim dobavljačem.

 

Toro Rosso je već 2018. napomenuo da je Honda RA618H relativno moćna, a Pierre Gasli je tada bio vrlo zadovoljan svojim performansama. Kada se novi RA619H prvi put oprobao na dinamometru tokom zime 2018/19, od početka je bilo jasno da su mu performanse obećavajuće. Sam Horner ju je opisao kao ''raketu''. Kada je Mak Verstappen prvi put isprobao RA619H u Red Bull-u RB15 na prvom Barseloninom testu, bio je oduševljen njegovim performansama i rekao je da nema sumnje da ima sad više snage nego što je imao 2018. godine, da je postojao širi opseg snage. Isporuka snage je takođe poboljšana, omogućila je lakše pomeranje stepena prenosa koje je pomoglo da se automobil učini stabilnijim pri kočenju i pri prebacivanju u niže prenose uprilikom ulaska u krivine.

 

Otvaranje GP sezone u Melburnu pokazalo je da još uvek postoji izvestan zaostatak u odnosu na Mercedesa i Ferarija u velikoj snazi, ali tokom sezone uvedena su tri dodatno razvijena različita pogona agregata i svaki je imao poboljšanje. Do sredine sezone Verstappen je verovao da su jednaki s Mercedesom, a kada su stigli na veću nadmorsku visinu u Meksiko Siti, koji se nalazi na oko 7.350 stopa nadmorske visine, činilo se da imaju i više snage od svojih rivala. Do španskog GP-a, revidirano prednje krilo i prednje ploče poboljšali su balans vozila, a zatim su kroz niz manjih, ali krucijalnih poboljšanja u Kanadi, Francuskoj i Austriji izbrusili vozilo do konkurentnog nivoa. Postepeno, kako se pouzdanost agregata poboljšavala, vozači su mogli još jače nagaziti na papučicu gasa, kako u kvalifikacijama, tako i u trkama.

 

red bull honda logo.jpg

 

Razvoj pogonske jedinice i šasije konačno se isplatio kada je Verstappen pobedio na izuzetno dramatičnom austrijskom GP-u, na domaćem terenu Red Bull-a, i tako Hondi doneo prvu F1 pobedu od Mađarske 2006. godine. Dve trke kasnije ponovo je sjajnu odneo pobedu po kiši u Nemačkoj, dok su mnogi rivali napravili greške koje su ih skupo koštale. Red Bull, Toro Rosso i Honda nastavili su svoj napredak tokom sezone, da bi krajem godine partnerstvo zaista blistalo. Verstappen, Red Bull i Honda ponovo su bili na vrhu i uživali u najimpresivnijim pobedama dok su dominirali u Brazilu.

 

Tako je na kraju, kako je i predviđeno, Honda pobedila 2019. godine. Ne jednom već tri puta. Maks Verstappen je zauzeo treće mesto u svetskom prvenstvu, iza dominantnog Mercedesovog para. U dubini je bilo snage i od Tora Rossa, a Daniil Kviat je bio treći u Nemačkoj, a Pierre Gasli drugi u Brazilu, koji je poslednji postao Honda 1-2. Ali zbog incidenta sa Levisom Hamiltonom u završnoj fazi, Red Bull-ov Alek Albon možda je napravio 1-2-3. Na osnovu tako jake prve zajedničke godine, Honda i Red Bull veruju da će velike stvari biti moguće u 2020. godini, odnosno kada sezona startuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda napušta Formulu 1 nakon 2021.

 

red bull honda f1.jpg

 

Japanski proizvođač se nakon povlačenja na kraju 2008, vratio u Formulu 1 2015, kada su imali ekskluzivan ugovor sa McLarenom. Period sa britanskim timom je bio izuzetno težak i dve strane su se razišle. Honda je od 2018. snabdevala motorima Toro Rosso, dok su od prošle sezone i sa ekipom Red Bulla. Saradnja Red Bulla i Honde je urodila plodom već u prvoj sezoni, kada je Verstappen zabeležio tri pobede i završio kao treći u plasmanu vozača. Nakon tako uspešne sezone, Red Bull se naoštrio da napadne i titulu u 2020. Međutim, nade Red Bulla su brzo raspršene. Hondin motor je od veoma pouzdanog u 2019. postao najnepouzdaniji u 2020. Na dosadašnjih deset trka, Red Bull i Alpha Tauri su ostvarili po jednu pobedu.

 

Nakon današnje Hondine objave veliko je pitanje šta će dalje raditi Red Bull. Veoma je mala verovatnoća da će Mercedes ustupiti svoje motore Red Bullu i tako ugrozi svoju dominantnu poziciju u šampionatu. Ferrari je druga opcija, ali je motor italijanskog proizvođača trenutno najslabiji na gridu. Takođe, italijanski tim verovatno ne bi želeo da ustupi svoj motor Austrijskom timu, s obzirom da se očekuju značajna poboljšanja perfomransi sa novom pogonskom jedinicom od naredne sezone. Zato na tanjiru za Red Bull ostaje samo Renault, sa kojim se nisu razišli u baš najboljim odnosima na kraju 2018. Međutim, čak i ako dve strane ne budu željne da sarađuju, Red Bull-u će biti nametnut Renaultov motor, s obzirom da Francuski proizvođač od sledeće sezone snabdeva samo svoj tim. U slučaju da tim ostane bez motora, onaj proizvođač koji snabdeva najmanje timova je dužan da ustupi svoj agregat.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad kad imaju odlican motor i kad su super brzi,nije im išlo sa Mclarenom,a sa RdB cepaju i pobedjuju,odlicni su,a ipak ce da napuste najbrzi cirkus,bice to veliki gubitak za F1.Al ko zna sta ce jos biti do tada,sve zavisi od ove jebene korone:rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisu odložena nova pravila za 2022 mozda bi i ostali.Verovatno su čekali 2021 sa tim novim pravilima, Mercedes nebi više bio toliko jak imali bi više šansi za pobedu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda razmatra povratak u Formulu 1 2026. godine

 

226424-honda f1.jpg

 

Mnogi ljubitelji Formule 1 su sa žaljenjem primili vesti o izlasku Honde iz Formule 1, i to neposredno nakon osvajanja titule. Razlog je taj što je japanski proizvođač odlučio da svoje resurse preusmeri na baterijsko-električne serijske automobile a ne Grand Prix trkanje. Ipak, Japanci i dalje pomažu Red Bull-u i AlphaTauriju u vezi s proizvodnjom, sklapanjem i tehničkom podrškom, tako da su pogonske jedinice u bolidima austrijskog tima i dalje Hondine, mada nose drugačiju oznaku (HRC - Honda Racing Corporation).

 

Nakon osvajanja titule prošle godine, i inicijative u okviru Formule 1 da se od 2026. koriste goriva iz održivih izvora, krenule su glasine o Hondinom povratku u ''najbrži cirkus na svetu''. Tokom prošlog vikenda na VN Austrije, predsednik HRC-a, Kodži Vatanabe, prokomentarisao je aktuelna dešavanja: ''Formula 1 je elitni auto-moto sport, tako da mi stalno pratimo šta se dešava u njemu. Naravno, završili smo i zaključili naše aktivnosti, tako da se ni o čemu nije diskutovalo unutar Honde u vezi sa sezonom 2026., tako da nemamo plan. Međutim, nismo zatvorili vrata. Onako kako ja razumem stvari je da se u okviru Formule 1 diskutuje o regulativi za 2026. a definitivan cilj je ugljenična neutralnost. To je isti smer kojim idemo i mi, tako da se u tom smislu ne razdvajamo od Formule 1 trenutno. Takođe se radi o dobroj mogućnosti da se prouči ugljenična neutralnost  u F1, tako da vrata nisu zatvorena.''

 

Da bi ozbiljno razmotrila povratak u Formulu 1 u okviru zvaničnih kapaciteta, Honda bi prvo trebalo da obezbedi da njen program na planu serijskih električnih automobila teče glatko, rekao je Vatanabe, koga su zatim upitali koji su ključni faktori kada je reč o davanju „zelenog svetla“ od strane Honde vezano za povratak u Formulu 1. ''Mislim da postoji nekoliko faktora na koje moramo da obratimo pažnju. Ipak, kada smo odlučili da završimo učešće u F1 zbog masovne proizvodnje serijskih automobila i ugljenične neutralnosti, najpre moramo da se fokusiramo na to. Zatim, kada budemo uvereni da to možemo ostvariti, možemo razmatrati povratak u Formulu 1.'' Što se tiče vremenskog okvira u vezi s odlukom o povratku u F1, Vatanabe je izjavio da će ''Hondi verovatno biti potrebna jedna do jedne i po godine da donese odluku''. Šef HRC-a je nastavio dodavši da njegova kompanija ima nameru da otvorenije sarađuje s Red Bullom i AlphaTaurijem, gde bismo umesto ''HRC'' na bolidima ponovo imali ''Honda'' brending.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...