Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Kako nas lažu proizvođači automobila?

Recommended Posts

Audi%20Q3%20311.jpg

 

Kako prenosi Srna, savez nemačkih vozača upozorava da većina automobila troši znatno više nego što to tvrde proizvođači. U proseku, automobili troše 23 odsto više nego što piše u specifikacijama, dok pojedini modeli troše i 42 odsto više. Pri tome, u Nemačkoj je dovoljno da auto troši deset odsto više goriva nego što proizvođač tvrdi, pa da kupac može da raskine kupoprodajni ugovor i vrati vozilo.

Varaju gotovo svi – Renault, Ford, Škoda, Alfa Romeo ili Audi, čiji se model Q3 reklamira sa minimalnom potrošnjom od 5.9 litara dizela na 100 kilometara, a zapravo troši dva litra više.

Mediji prenose neke od trikova koje proizvođači koriste pri zvaničnom testiranju: specijalne gume, odvojeni generatori ili kompjuter u automobilu koji je tokom testa podešen na optimalnu potrošnju. Postavlja se pitanje kako je ovo prolazilo u Nemačkoj, gde svaki šraf mora da se vaga? Da li je automobilski lobi toliko jak da su i nadležni zažmurili na jedno oko, pitaju se nemački mediji.

 

Mnogi smatraju da je ovo dobra prilika da kontrole ojačaju. Podaci o potrošnji moraju da budu precizniji, varanje mušterija mora da prestane. Kupcima se preporučuje da imaju sklopljeno osiguranje koje pokriva troškove advokata. Tako građani mogu, kada imaju opravdane sumnje, da provere navode o potrošnji. Ako ona odstupa više od deset odsto od reklame, kupac ima pravo na odštetu ili može da vrati automobil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci to tek sada skapirali. Pa da, ranije nisu imali krizu, pa im nije bilo ni vazno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Americi su vlasnici novog C-max hibrida tužili proizvodjača iz istog razloga.

Ali ima tu nešto što je jako nezgodno - kad se napiše podatak o potrošnji u gradu, naravno da ona neće biti ista u Tokiju i Kruševcu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je akcenat na preporuci za osiguranje ...

Klasična "patka" !

Sa druge strane, lažu svi. Ko će da tvrdi drugačije pa da sebi zakomplikuje život?!

zulutapka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar je moguce da toliko trose??? Nije mi nikako jasno kad je osamdesetih Golf 1 trosio 5l dizela a kasnije Golf 2 cak 4,5 litara. Nije valjda da smo ziveli u zabludi tridesetak godina? :lol:

 

Sta vam je ljudi pa ceo beli svet pociva na lazima... :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troše moderni dizelaši svi do jednog ispod 5l kad se voze brzinama kojima se vozio G1 i 2. Brzine su sad znatno veće, a i gužve (plus automobili su 2x teži). Meni je prosek oko 6l sa 159tkom, skoro sve je otvoren put i autoput. Sipam 62-67l na pumpi, a pređem preko 1000km (do 1100). Proseci brzina su preko maksimalno ekonomične vožnje (oko 140-150 najčešće), što je 3/4 njene vožnje.

Skroz korektno za veoma težak automobil sa širokim gumama. Octavia troši u istom režimu ceo litar manje (A7, 150ks TDI).

Uporediv sa G1 i 2 je Punto 1.3 Multijet recimo. On može po gradu da bude oko 5ice, a na otvorenom opušteno poprilično ispod 4.

Ipak je priča ozbiljno napredovala, samo treba sagledati celu sliku.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

G2 po gradu Beogradu, žustra vožnja oko 7 l, otvoreno oko 80-90 km/h (traktori obilaze) oko 4 l. To  Stilo lagno postiže.

Što Nidža kaže, G1 oko 850 kg i trinestice ko žilet oštre, G2 950 kg i za to vreme široka guma 175/70 R 13 a današnji C segmenta startuju sa 1300-1400 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo pogledajte obrtne momente motora onda i sada (mislim na turbo dizele) ako uzmemo u obzir da je potrosnja ostala priblizno ista a snaga se skoro duplo uvecala onda cemo se sigurno sloziti da su danasnji motori znatno energetski efikasniji.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW, Audi i Mercedes najviše varaju na potrošnji goriva
 
bmw%203%20711.jpg
 
Prema istraživanju Međunarodnog odbora za čisti transport (ICCT), proizvođači u proseku prijavljuju 25 posto povoljnije rezultate od realnih. A razlika između deklarisanih i stvarnih rezultata sada je deset posto gora nego što je bila pre samo deset godina. Izveštaj zasnovan na rezultatima više od pola miliona privatnih i službenih automobila je pokazao da BMW-ova vozila ''muči'' najveća razlika od čak 30 posto između deklarisanih i postignutih rezultata.
 
Audi%20A4%207.jpg
 
Bavarce u stopu prati još jedna bavarska kompanija - Audi - sa 28 posto razlike, a na trećem mestu našao se Mercedes sa 26 posto.
 
96339-mercedes%20c%202.jpg
 
Najverodostojnije podatke o potrošnji su prikazali japanski proizvođači, pa tako Toyotini odstupaju svega 15 posto, a pohvaliti treba i Francuze jer su Renault, Peugeot i Citroen zabeležili odstupanje od samo 16 posto. I dok se Nemci pravdaju time da se zbog kompatibilnosti testovi potrošnje izvode u laboratorijama, a ne u realnim okolnostima, pa se od njih ne može očekivati da budu u potpunosti reprezentativni, Greg Archer iz ICCT-a je optužio BMW, Audi, Mercedes i Opel da najviše lobiraju za to da se uvođenje zahtevnije test procedure Evropskog parlamenta odloži sa 2017. na 2020.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot, Citroen i DS objavili stvarnu potrošnju goriva svojih automobila

 

peugeot308-fuel%201.jpg

 

Nakon skandala Dieselgate, brojni proizvođači pokušali su da profitiraju na mukama Volkswagena. Tako su u SAD-u pokrenute posebne prodajne akcije, u Evropi je kroz nekoliko meseci porasla prodaja Peugeota, Citroena, Opela i Forda, a sada je Peugeot i otišao korak dalje objavljujući ''stvarne'' podatke o potrošnji goriva svojih automobila. Naime, do sada se potrošnja merila prema standardima NEDC. Potrošnja goriva merena je u laboratoriji, u posebno kontrolisanim uslovima, a možemo slobodno reći da je ovaj sistem bio i jedini ispravan sistem koji bi mogao precizno pokazati razlike u efikasnosti između motora. Naravno, ovi podaci su obično značajno drugačiji u odnosu na stvarne vrednosti koje automobilu ostvaruju u uobičajenim uslovima.

 

peugeot-308-f%2011.jpg

 

Upravo zbog još više transparentnosti, grupa PSA u skladu sa novim protokolom za merenje potrošnje razvijenim u saradnji sa NGO Transport & Environment, testirala je tri nova automobila. Novi test uključuje testiranje vozila 25.5 kilomeara u gradu, 39.7 kilometara na otvorenom putu i 31.1 kilometar na autoputu. Takođe, u ovom slučaju uzima se u obzir i merenje uz korišćenje klima-uređeja, mase prtljaga i slično. Rezultati koje je grupa PSA dobila, tako se i ne razlikuju previše u odnosu na rezultate koje su prijavljivali korisnici vozila. Tako Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Allure po novom sistemu merenja troši tačno 5 litara na pređenih 100 kilometara. Korisnici su do sada prijavili da ovaj auto troši oko pet do 5.1 litar na pređenih 100 kilometara. Recimo, ovi podaci se značajno razlikuju u odnosu na ranija merenja. Prema NEDC-u Peugeot 308 trošio je 4.3 litra u gradu, 3.2 litra goriva na otvorenom i 3.6 litara na autoputu.

 

citroen-c4-f%201.jpg

 

Slično je i sa Citroenom C4 Grand Picasso 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 Exclusive, kao i DS-om 3 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic, koji su takođe zabeležili nešto višu potrošnju u odnosu na onu izmerenu uz sistem merenja NEDC.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...