zaczg 1 Posted May 16, 2013 Pozdrav svima, prijatelj je vidio kako je moja Lybra lijepa pa je odlucio i sebi kupit jednu, lijepo stanje, cca 200.000 km, uredno servisirana. Ima jedan problem - negdje iza 100 km/h pa do 130/140 km/h u 5. brzini kada stisne gas, pocinje trest, osjete se vibracije na guzici i malo na volanu, mjenjac je miran. Bas me provozao da to osjetim kako bih vam mogao opisat problem. Na mojoj se takva stvar ne manifestira, pa ne znam sto bih moglo biti. E sad, auto je stajao, ima relativno stare gume, optika je ok, balans kotaca je ok. Sto bi sve moglo biti? Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted May 16, 2013 Samo gume. Džorajte pa isprobajte. Zulutapka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 16, 2013 Mogucnot su i ostecene flansne i krstovi poluosovina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted May 16, 2013 Mislis prednje nazad a zadnje naprijed? Ajd budemo, inace auto je utegnut kao i moj, nista ne lupka niti skripi preko rupa, tako da ne mogu sumnjati na ovjes. Auto ne trese, tako da ne mogu sumnjati niti na nosace motora jer se motor ne mice lako.Ako su gume, probat cemo! Hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Yestra 0 Posted May 16, 2013 Cini mi se da je mislio da se vas dvojica menjate sa tockovima, pa probate! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3447 Posted May 16, 2013 Ozbiljni smo, more ! Vidiš kako kolega Yestra , sve s'vatio ! zulutapka Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted May 16, 2013 Aha, nije ni to losa opcija. A ostecene flansne i krstovi poluosovina ? sto je to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Karlo2105 0 Posted May 16, 2013 (edited) nosač motora (onaj gornji, kad se digne hauba s lijeve strane, popuca guma) ?? meni se ista stvar događala 80-100 km/h i bio je taj nosač motora edit: sad sam vidio da kažete da nije nosač motora ... Edited May 16, 2013 by Karlo2105 Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted May 16, 2013 Pogledao gornji ok je, nema dokaza da bi sumnjali na njih jer nema takvih simptoma. Sto jos moze uzorokovat vibracije bas pri toj brzini? Inace kada vozi 150 km/h auto je miran kao bubica, sve je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cika_kole 825 Posted May 16, 2013 meni kada je pri istoj brzini treslo...majstor je promenio ove dve budze (gumice) i to je bilo to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted May 16, 2013 @cika_kole koji je to dio auta? Kako se zove? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted May 16, 2013 To na slici je prednja viljuška. Te dve "gumice" su silen blokovi, a levo od njih je kugla. Meni se, na primer, auto u početku, mnogo ljuljao. Majstor rekao da su verovatno amortizeri, a ispostavilo se da je bilo zbog loših prednjih guma. Ako su mu gume već matore, kao što kažeš, i loše, nek stavi druge pa proba. U svakom slučaju, najbolje kod majstora na dizalicu, da se pregleda ceo trap i zna na čemu je. Džaba napamet pričanje, možemo pogađati do sutra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 16, 2013 Pogledaj i ove teme:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=48241http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=51297http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41694 Quote Share this post Link to post Share on other sites
cika_kole 825 Posted May 16, 2013 @cika_kole koji je to dio auta? Kako se zove? evo odgovorio ti je sreten... To na slici je prednja viljuška. Te dve "gumice" su silen blokovi, a levo od njih je kugla. Meni se, na primer, auto u početku, mnogo ljuljao. Majstor rekao da su verovatno amortizeri, a ispostavilo se da je bilo zbog loših prednjih guma. Ako su mu gume već matore, kao što kažeš, i loše, nek stavi druge pa proba. U svakom slučaju, najbolje kod majstora na dizalicu, da se pregleda ceo trap i zna na čemu je. Džaba napamet pričanje, možemo pogađati do sutra. slazem se za dizalicu, ali da bi majstor ustanovio da li su silen blokovi najbolje je da auto bude na zemlji...kod mene je covek tako ustanovio, promenio...ja izasao na put 100-ka, 120, 130 km/h i nije vise treslo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted May 16, 2013 Ja baš mislim da treba dizalica. Ne znam kako može da proveri silen blokove dok je auto na zemlji. Ja kad sam stavljao zimske gume i auto bio podignut, primetio sam da oba točka imaju lufta, tj. da šetaju levo desno kad ih pomeram rukom.Majstor digao na dizalicu, mrdao točak i gledao gde ima lufta. Pa kaže, otišao prednji silen blok na levoj viljušci i kugla na desnoj. Kad smo skinuli, sve je bilo kako je rekao. Zamenili celu desnu viljuški i prednji levi silen blok. Mada, mislim da sam se tu zajebao i da sam trebao celu levu viljišku da zamenim. Jer kažu da po zameni silen blokova brzo strada kugla. I onda opet jebačina, nova viljuška, montiranje, centriranje trapa... I ispadne skuplje. Sad, videćemo kako će se to pokazati u praksi.Nakon zamene navedenog, nije bilo više lufta u točkovima, sve zategnutno. Još imam da zamenim gume balans štangle. Ne znam da l' je terao auto na pregled kod majstora pre kupovine, ali to sad svakako mora da uradi. Neka ode na kontrolni pregled, to većina servisa ne naplaćuje, tako da ga ništa ne košta. Bolje nego da mi gledamo u pasulj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cika_kole 825 Posted May 16, 2013 Ja baš mislim da treba dizalica. Ne znam kako može da proveri silen blokove dok je auto na zemlji.bas treba da je na zemlji, jer kada je auto u vazduhu gumice na viljusci ce se ponasati normalno...e sad kako na zemlji...iz kanala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted May 16, 2013 (edited) Rekao bih da je lakše sa dizalice, jer možeš točak da pomeraš i gledaš gde ima lufta. One ako su propale, moraju se pokazati. Ne mogu na zemlji biti loše, a u vazduhu dobre. Ali, nebitno. Svaki majstor ima svoju metodu. Samo je bitno da je efikasna. Edited May 16, 2013 by Sreten91 Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted May 17, 2013 Hvala vam svima, idemo s gumama pa cemo vidjet dalje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted June 2, 2013 Evo nakon nesto vremena, ulovili se opet njegove Lybre. Gume nisu problem, sad me vi trebate demantirati ili ispraviti, no osobno sumnjam na Lamelu. Da pojasnim zasto. Neki dan smo isli zajedno na put, cca 300 km i to ne autoputom, auto je isao ok,nije toliko tresao pri 100 km/h, zatim smo stali na 1h pojest nesto i nakon toga, kada se auto malo ohladio, poceo je tresti vec od 80 km/h pa smo se digli na autoput i tresao je cak pri svim vecim brzinama. Sto znaci da se nesto dogodilo u procesu "hladjenja". Prije samog puta, kada se penjao na cestu iz garaza, uzbrdica, malo je zasmrdila lamela, inace ne proklizuje, no ipak auto ima 200.000 km, ako je orginalna, stara 12 godina, onda sam poceo sumnjati na nju. Simptom je kao i prije, testirali pri 160 km/h, auto dok odrzavas lagani gas, fino ide, pri toj brzini sam stavio u ler, auto fino klizi, nema tresnje volana niti nikakvih cudnih zvukova (ovjes?). Cim sam stavio u brzinu i stisnuo gas, vibracije su se vratile, i to dosta jake. Vibracije su se osjetile jako na gasu i na cijelom autu. Sto mislite, imate li iskustva, da ne raskapamo bezveze, da li su moje sumnje tocne? Losa lamela, losa korpa ne sjeda dobro i vibrira pri jacim brzinama. Potrosila se. Da napomenem, auto pali super, u leru radi izvrsno, miran ler, motor miran, cak sam sumnjao na donje nosace motora, no nekako mi se cini da nisu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 2, 2013 Lamela ili kvačilo ako trese trese na obrtajima. Treba da trese u bilo kojoj brzini menjača nezavisno od brzine kretanja.Namotaj točak (ili na kanal) i proveri luft u poluosovinama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted June 2, 2013 Aha, vidis to nisam znao. Hvala! Ok, onda cu mu skrenut paznju na poluosovine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KlokanJack 0 Posted August 15, 2013 Obratiti pozornost na poluosovine, prijatelj imao identican problem na istoj lybri, promijenio poluosovinu i prednje vilice i auto miran... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaczg 1 Posted August 17, 2013 Hvala ti, poluosovine su zamjenjene i autic mu je sada ok! Quote Share this post Link to post Share on other sites