Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Red Bull

Recommended Posts

Nisam siguran koliko je dobra odluka Rikarda.

Renault je tim u F1 sa velikim oscilacijama, nije uvek u vrhu (prva dva ili tri tima), dok Red Bull jeste. Čak i sa lošijim motorom od Mercedesa i Ferrarija, tu je odmah do njih, ''ukradu'' i pobedu na nekim trkama. Jedino ako Rikardo zna ono što mi ne znamo, tj. koliko će Renault uložiti novca i napredovati u narednih par godina u F1...ali opet...ideš iz tima koji je dokazano u vrhu, u tim koji ti obećava da će biti u vrhu. Al' i McLaren je obećavao svojim vozačima da će biti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner: Nećemo Alonsa, ne želimo haos u timu

 

christian-horner.jpg

 

Šef ekipe Red Bula Kristijan Horner odbacio je mogućnost da naredne sezone sarađuje sa Fernandom Alonsom. Otkako je objavljeno da će Danijel Rikardo napustiti ekipu po okončanju sezone, licitira se ko bi mogao da ga zameni. Spominjao se Karlos Sains junior, ali se ta opcija čini malo verovatnom. Na pomen Fernanda Alonsa, Horner je jasno stavio do znanja da se ni to neće desiti. ''Poštujem Fernanda, odličan je vozač, fantastičan. Ali teško da će se ta saradnja ostvariti. On izaziva haos gde god da se pojavi. Nisam siguran da bi za tim bilo najbolje da dođe'', kazao je prvi čovek Red Bula. Jedna od opcija je i da se timu priključi neko od mlađih vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa: Alonso je taj koji uvek stvara razdor u ekipi

 

f1-austrian-gp-2017-felipe-massa-williams.jpg

 

Nekadašnji vozač Formule 1 Felipe Masa otkrio je da mu je laknulo kada je Fernando Alondo napustio Ferari, u kome su kao kolege proveli četiri godine. Nedavno je šef ekipe Red Bula Kristijan Horner odbacio je mogućnost da naredne sezone sarađuje sa Fernandom Alonsom zato što ''ne želi haos u timu''. Sada je prgavi karakter nekadašnjeg svetskog šampiona potvrdio i Masa, koji je četiri godine sa njim delio garažu. ''Sa Alonsom sam uvek bio na granici svađe. Nikada nismo imali problema van vozila, uvek se prema meni ophodio kako treba. Međutim, kada sedne za volan postane potpuno druga osoba, koja stvara razdor u ekipi. Ako možete da primetite, svi timovi za koje je vozio su bili podeljeni. Imao sam lepu priču u Ferariju, ali isto tako i napornu. Laknulo mi je kada je Fernando otišao'', priznao je Masa.

Alonso ima 36 godina i još je bez ugovora za narednu godinu, mada španski mediji pišu da on sigurno ostaje u narandžastom bolidu Meklarena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično: Gasli zamena za Rikarda u Red Bulu

 

183203-gasli.jpg

 

Austrijski tim Red Bul potvrdio je da će francuski vozač Pjer Gasli sledeće godine u timu zameniti Danijela Rikarda, koji će se na kraju sezone preseliti u Reno. Dvadesetdvogodišnji Gasli trenutno vozi za Red Bulovu juniorsku ekipu Toro Roso, gde je i debitovao u Formuli 1 na Velikoj nagradi Malezije prošle sezone pre nego što je dobio status stalnog vozača. ''Otkad je Pjer stigao u Formulu 1 pokazao je nesumnjiv talenat za koga se Red Bul brine još od njegovih ranih dana trkačke karijere. Radujemo se brzini, veštinama i stavu koji će doneti ekipi sledeće sezone'', rekao je šef austrisjkog tima Kristijan Horner. Francuz je ove sezone najbolji rezultat ostvario u Bahreinu kada je bio četvrti, a kasnije je dodao sedmo i osmo mesto u Monaku i Mađarskoj. Gasliju će partnet u ekipi biti mladi Holanđanin Maks Ferštapen. ''Ovo je bio moj cilj još od kada sam stigao u Red Bulov juniorski program 2013. Ovo je još jedan korak napred u mojoj ambiciji da pobeđujem na trkama i da se borim za prvenstva. Red Bul je uvek imao takve ciljeve i to je ono što želim'', naglasio je Gasli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull tvrdi da nije želeo da dovede Alonsa

 

Fernando-Alonso-Red-Bull-F1-799846.jpg

 

Ekipa ''Red Bula'' negirala je da je u dva navrata pokušala da angažuje španskog vozača Fernanda Alonsa za narednu sezonu u Formuli 1, pre nego što je on saopštio da će završiti karijeru. Alonso, koji je nedavno najavio kraj karijere po završetku ove sezone, rekao je da mu je Red Bul ponudio ugovor za sledeću godinu kako bi zamenio Danijela Rikarda, koji je potpisao ugovor sa Renoom. ''Formula 1 mi ne pruža izazove koje želim. Ne želim da udjem u ovu avanturu'', rekao je Alonso. Međutim, ekipa Red Bula navela je da nije ponudila ugovor 37-godišnjem vozaču.

Direktor Red Bula Helmut Marko rekao je da se Alonso ''ne uklapa u ekipu''. ''Pregovarali smo sa njim 2007. i 2008. Nisu nam se svideli njegovi zahtevi. Ako pogledate njegovu istoriju, u Meklarenu i Ferariju, to je uvek bila predstava jednog čoveka, naveo je Marko.'' Alonso želi da osvoji nezvaničnu ''tripl krunu'' motosporta, pobedio je u trci Formule 1 u Monaku, u Trci 24 sata Le Mana i ostaje mu još pobeda u Indi 500. On nije potvrdio da li će se takmičiti u Indikaru naredne godine, a rekao je i da ne očekuje da će se vratiti u Formulu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks hteo da testira MotoGP, Red Bul mu ne dâ

 

Maks-Ferstapen.jpg

 

Vozač Red Bula Maks Ferstapen otkrio je da mu je tim zabranio da testira motor na kakvom se takmiče motociklisti Moto GP šampionata, a kao razlog je navedeno da bi to bilo previše opasno. 21-godišnji Holanđanin ima ugovor sa austrijskim timom 2020. godine, a prethodno je više puta izrazio želju da se oproba na dvotočkašima. S obzirom na to da je Red Bul sponzor ekipe KTM i aktuelnog šampiona kraljevske klase Marka Markesa, to ne bi bilo teško ugovoriti, međutim, sa Ferstapenom nije takav slučaj. ''Voleo bih da probam MotoGP motor. Sa osam godina sam se trkao motorima, kao i u četvorotočkašima i mnogo mi se svidelo. Jeste bilo malo više opasno, ali bih definitivno voleo opet da pokušam. MotoGP je drugačiji svet, ali volim osećaj približavanja tlu kolenima u krivinama'', rekao je Ferstapen prošle godine u intervjuu za ''F1 rejsing''. Godinu dana kasnije, Ferstapen je izjavio da je tražio od Red Bula da mu omogući testiranje, ali da je odbijen. ''Voleo bih da mogu da se trkam na dva točka, ali mi nije dozvoljeno. Kupio sam sebi Harli Dejvidson motor i tražio sam od tima da testiram motor kraljevske klase, pošto je Red Bul sponzor i KTM-u i Hondi. Takođe imamo i stazu - Red Bul ring. Ali, jasno mi je rečeno da to ne smem jer je previše opasno'', naglasio je Ferstapen.

 

Izleti vozača iz Formule 1 u kraljevsku klasu i obrnuto su česti već duže vreme, pa je Red Bul tako ove godine omogućio Markesu i Daniju Pedrosi da testiraju bolid ekipe Toro Roso. Valentino Rosi je odradio više testiranja u bolidu Ferarija u prošlosti, dok je Fernando Alonso imao priliku da vozi jedan od Markesovih šampionskih motora u dva navrata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo: Bolid mi je uklet

 

f3ba0106d4ef4fe38f6596fc01bb1845.jpg

 

Vozač Red Bula Danijel Rikardo rekao je da je spreman da svoj bolid već sada preda Pjeru Gasliju posle još jednog mehaničkog problema koji ga je koštao podijuma na Velikoj nagradi Meksika. Rikardo se u trenutku kvara borio sa Sebastijanom Fetelom u Ferariju za drugo mesto, a to mu je bilo šesto odustajanje na poslednjih 11 trka. Australijski automobilista će, inače, na kraju sezone napustiti Red Bul i preći u Reno, a u austrijskom timu će ga zameniti Gasli, koji trenutno brani boje ekipe Toro Roso.

 

''Mislim da frustracija više nije prava reč. Osećam se bespomoćno. U ovom trenutku ne vidim zašto bih uopšte izlazio na stazu u nedelju, ne vidim poentu toga da vozim naredne dve trke. Toliko dugo nisam imao trku ili vikend bez problema. Nisam sujeveran, ne verujem u ta s***a, ali ovaj bolid je uklet'', istakao je Rikardo. Rikardo je osvojio pol poziciju u Meksiku, ali je loše startovao, pa su njegov timski kolega Maks Ferstapen i vozač Mercedesa Luis Hamilton bez problema uspeli da ga preteknu. ''Svaki put kada sam vežbao, dobro sam startovao, ali kada je došlo vreme ništa nije funkcionisalo. Stvari se dešavaju u nedelju, potpuno su neobjašnjive. Neka ga Gasli preuzme, ja sam završio sa njim'', naglasio je Rikardo. Šef ekipe Red Bula Kristijan Horner rekao je posle trke da je Rikardo najverovatnije imao problem sa hidraulikom, a pohvalio je Reno koji je Ferstapenu pružio motor zahvaljujući kojem je slavio na 19. trci sezone. Mladi Holanđanin je, ipak, ostao u senci Hamiltona, koji je na Velikoj nagradi Meksika obezbedio petu titulu šampiona sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks: Pobeđivao bih i ja u Luisovom bolidu

 

max f1.jpg

 

Vozač Red Bula Maks Ferstapen je za švajcarski ''Blik'' poručio da je Luis Hamilton toliko dominantan u Formuli 1 ove sezone zbog najboljeg bolida. U Meksiku je Luis Hamilton overio petu titulu šampiona sveta u Formuli 1, a čini se da je ove godine imao ozbiljnog konkurenta u Sebastijanu Fetelu i Ferariju. Ipak greške nemačkog vozača tokom sezone su ponudile Britancu priliku da uzme titulu, a on je svojom fantastičnom vožnjom u drugom delu sezone to i uradio. Jedan od njegovih potencijalnih rivala u budućnosti Maks Ferstapen tvrdi da je razlika između Hamiltona zapravo u bolidu.

''Njegov auto je razlika. Naravno da je on odličan vozač, ali čak bi Fetel pobeđivao u bolidu Mercedesa, Rikardo bi pobeđivao, pa i ja bih pobeđivao", poručuje Maks Ferstapen koji tvrdi i da ima odlične odnose sa Luisom Hamiltonom.

Britanac je stigao do pete titule šampiona sveta, dok Ferstapen ima tek pet dobijenih trka. Ipak mladi Holanđanin ambiciozno najavljuje da najbolje tek sledi za njega u budućnosti. On veruje da će od 2021. godine sa novim pravilima Red Bul ponovo biti konkurentan Mercedesu i Ferariju. ''Tada ću imati 23 godine i imaću još šest ili sedam godina prilike da osvojim titulu šampiona. Nadam se da ću kada napunim 30 godina imati već četiri titule šampiona. To bi bilo sjajno''. Ferstapen inače u 2019. godini ne očekuje veliki broj pobeda ni da Red Bul bude konkurentan, a kaže da će vozači tima koji inače prelazi sa Renoovog na Hondin pogon moći do pobedničkog postolja samo ''magijom šasije''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner: Ne želimo da vozači budu roboti

 

yn6x6jcafii3_wd640.jpg

 

Prvi čovek Red Bula Kristijan Horener branio je postupke Maksa Ferstapena, koji se sukibio sa Estebanom Okonom, rečima da vozači nisu roboti. Ferstapen se suočio sa Okonom posle trke za Veliku nagradu Brazil. Holanđanin je bio blizu trijumfa u Sao Paulu na pretposlednjoj trci u sezoni, ali je zbog kontakta sa Okonom, koji je zaostajao ceo krug, izleteo sa staze i izgubio prvo mesto. Po okončanju trke, Ferstapen se verbalno suočio sa Okonom, a malo je falilo da dođe i do fizičkog obračuna.

''Ne mislim da je Maks preterao. Čak, smatram da je Okon bio neodgovoran. Ne znam zašto se trkao. Naravno da ne podržavamo nasilje na bilo koji način, ali razumemo da su Maksa preplavile emocije'', rekao je Horner. ''I u drugim sportovima smo videli da postoji interakcija između rivala. Ne znamo šta je Maks rekao. Ali vozači nisu roboti, niti želimo da to budu.''

 

preuzeto sa - autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda su coveku pre ovakve izjave trebali da daju da pogleda npr. Donington 1993. i Veliku nagradu Evrope :):

 

Ricciardo: Ja sam promenio način preticanja u Formuli 1

 

ric_o_2014.jpg

 

Vozač Red Bulla kazao je da je on bio uključen u mnogo zanimljivih borbi na stazi stokom svoje prve godine u ovom timu. Ovaj Australijanac debitovao je za tim iz Milton Kinsa na svojoj domaćoj trci još 2014. godine, kada je baš u toj sezoni uspeo da pobedi na tri trke.

''Tu godinu kada i sada pogledam mogu reći da je bila najzabavnija za mene i možda najvažnija u mojoj karijeri. Pobede su bile velike, ja sam iamo velike borbe sa Fernandom Alonsom u Nemačkoj, gde smo se dobro ali fer trkali, pa me je on tako pohvalio na kraju što mi je mnogo značilo'', kazao je Ricciardo. Te godine on je bio i timski kolega Sebastianu Vettelu koga je na kraju sezone uspeo da pobedi u šampionatu vozača. ''Ta 2014. nije me samo oblikovala kao osobu i moj pristup, već ja sam promenio nivo preticanja u odnosu na ostale vozače. Ja stvarno verujem u to. Mnogo ljudi to i ne radi, odnosno da pretiče iako su dosta udaljeni od vozača ispred. Možda su oni sada naučili to da rade, prosto jer sam ja postavio novi nivo i pokazao ljudima kako to mogu da urade. Ne kažem da svi to mogu da urade, ali mnogi od njih su bar to probali'', dodao je Ricciardo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo se oprostio od Red Bula: Idem samo vrata pored

 

185588-Danijel-Rikardo.jpg

 

Danijel Rikardo i zvanično se oprostio od Red Bula kada je u petak poslednji put posetio timsku fabriku. Australijski vozač je posle trke ze Veliku nagradu Mađarske odbio ponudu tima da ostane, pa će naredne sezone voziti za Reno. Rikardo je u austrijsku ekipu došao 2008. godine, a prvu trku u Formuli 1 vozio je 2014. Poslednjeg dana provozao se sa timskim kolegom Maksom Ferstapenom, pre nego što se oprostio od ostatka tima.

''Sve je bilo kako treba. Ono što mi pomaže je činjenica da se ne penzionišem. Potpuno drugačije bi bilo da sam odlučio da završim karijeri. Ovako, samo prelazim vrata do. Shvatio sam da nisam spreman da se penzinišem'', nasmejao se Rikardo. Poslednju sezonu u Red Bulu Australijanac je završio na šestom mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

-------------

On 11/21/2018 at 2:30 PM, Ivan said:

Mozda su coveku pre ovakve izjave trebali da daju da pogleda npr. Donington 1993. i Veliku nagradu Evrope 

Možda nije mislio po mokrom :D:D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mokro, suvo, kako god ;) ... Meni licno mozda i najbolji krug u istoriji F1. A i u raznoraznim anketama je ta Senina magija u 1. krugu Doningtona '93. proglasena za "the best of".

Danas se jos malo i ne zna sta je kisa na stazi, mozda sam nostalgican ali za mene je to bilo mnogo zanimljiviji period F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapen: Hamilton je najbolji jer ima najbolji bolid

 

Luis-Hamilton-i-Maks-Verstapen.jpg

 

Vozač Red Bula, Holanđanin Maks Ferstapen (21) definitivno nema previsoko mišljenje o Luisu Hamiltonu (33), bez obzira na to što je Britanac peti put u karijeri, osvojio šampionsku titulu. Hamilton pored svog imena već ima 73 pobede na trkama Formule 1, ali Ferstapen ne smatra da zbog toga treba da ponese epitet najboljeg vozača današnjice.

 

''Hamilton je šampion i treba da mu se čestita na osvajanju titule, ali to ne znači da je najbolji vozač! Smatram da već godinama ima najbolji bolid. Mislim da bih i ja, ili Rikardo, Alonso i Fetel bili šampioni, da sednemo u njegov Mercedes. Stvarno je moćan, iako smatram da još uvek nije na 100 odsto mogućnosti'', istakao je Ferstapen, koji je u F1 karijeri ostvario pet pobeda. Mladi Holanđanin je imao mogućnost da dođe u Mercedes 2017. godine i postane kolega Luisa Hamiltona, ali je odbio tu ponudu i ostao veran Red Bulu. ''Hamilton i Fetel su sada glavne zvezde ovog sporta i mislim da za moju karijeru ne bi bilo dobro da postanem njihova senka. Verujem da sam povukao pravi potez i učinio bih ponovo isto, jer sam optimista i smatram da sa Red Bulom mogu da postanem šampion sveta, ako zajedničkim snagama sastavimo moćan bolid'', dodao je Ferstapen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner: Uradili smo sve da zadržimo Rikarda

 

177896-rikardo.jpg

 

Šef ekipe Red Bula Kristijan Horner rekao je da veruje da je njegov tim dao sve od sebe da uveri Danijela Rikarda da ostane u timu naredne sezone. Australijanac je, ipak, odlučio da karijeru nastavi u Renou. Pregovori između Rikarda i Red Bula su trajali nedeljama i očekivalo se da će tokom letnje pauze biti potpisan ugovor. Međutim, samo nekoliko dana posle Velike nagrade Mađarske australijski automobilista je odlučio da pređe u Reno, što je poprilično iznenadilo Hornera i Helmuta Marka, jednog od čelnika austrijskog tima.

 

''Napravili smo procenu i mislim da smo uradili sve što je bilo moguće da bismo ga zadržali'', rekao je Horner za Motorsport.com. ''Zapravo je rekao, imao je klasičnu rečenicu za raskid - nije do vas, do mene je. I ja zaista smatram da mu je bio potreban novi izazov. Verovatno je bio zabrinut za svoju vrednost zbog Maksovog napretka, a u to vreme je bilo i neizvesnosti zbog Honde. Na kraju je video da je ono o čemu smo pričali počelo da se realizuje. Uvek morate da imate plan B. Mislim da je onog trenutka kada smo shvatili da je ozbiljan, kakav mu je plan, bilo lako doneti odluku za Pjera Gaslija''.

 

Uprkos mnogim mišljenjima, Horner naglašava da Red Bul nijednog trenutka nije favorizovao Ferstapena u odnosu na Rikarda. ''Vozač broj jedan u ovom timu je onaj ko je ispred na stazi. To je jednostavno pravilo. Kod nas postoji nula favorizovanja u načinu na koji vodimo tim, od vozača do vozača. I Danijel bi isto to rekao otvoreno. U Meksiku je Danijel prvi put bio bolji od Maksa u kvalifikacijama od Monaka. Maks je napredovao po tom pitanju i to je jedan od razloga zbog kojih je Danijel doneo takvu odluku o svojoj budućnosti'', istakao je Horner. Horner je takođe istakao da je jasno da je Rikardo bio frustiran problemima sa bolidom, zbog kojih je na osam trka ostao bez plasmana, što je dovelo do njegovog pada na šesto mesto u generalnom plasmanu. ''Bila je ovo teška sezona za Danijela. Morao je da se izbori sa Maksovim napretkom, a iako su obojica imali problema sa pouzdanošću, nekako su se Danijelu uvek dešavali tokom trke, a ne Maksu. Ipak, samo 12 meseci ranije Maks je bio taj koji je imao veće probleme'', rekao je šef ekipe Red Bula.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počinje nervoza u timu Red Bull-Honda

 

red bull Honda.jpg

 

Dr Helmut Marko, specijalni savetnik u timu Red Bull poriče nervozu u Hondi zbog problema u razvoju

 

Nemački mediji su nedavno objavili da se Honda razišla sa firmom AVL zbog neslaganja između hondinih inženjera i vođa projekta u AVL. AVL je inače kompanija koja je bila zadužena simulacije i testiranja Honda F1 pogonskih grupa. Takođe, pojavile su se glasine da hondin F1 motor i dalje ima vibracije koje inženjeri ne mogu da reše, i da agregat ponovo ne dozvoljava korišćenje maksimalne snage. Specijalni savetnik u timu Red Bull Dr Helmut Marko, potvrdio je razlaz Honde i AVL-a, ali i potvrdo da Honda u svoj tim uvrstila Maria Illiena, guru za motore Formule 1 kako bi rešio probleme vibracija. Illien je bio polovina tandema sa Paulom Morganom (poginuo u avionskom udesu 2001.), koji je činio legendarni Ilmor, zadužen za F1 motore Mercedesa dok su pokretali i pobeđivali u bolidima McLaren, i uspešno pripremali Honda agregate za IndyCar seriju.

Prema Marku ''Adekvatne mere su preduzete kako bi se rešili problemi, Honda je po snazi već prevazišla Renault, a u 2019. biće još bolja, pa će Max Verstappen imati sve što mu je potrebno''. Da li je Marko u pravu videćemo već za malo više od mesec dana na prvim testovima, a očigledno je i da su Japanci konačno prihvatili i pomoć sa strane u rešavanju onoga što nisu mogli sami da reše.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapen na društveno-korisnom radu u Formuli E

 

Max-Verstappen.jpg

 

Vozač Red Bula Maks Ferstapen odradiće kaznu zbog incidenta u Brazilu na trci Formule E u Marakešu. Ferstapen se na trci koja je vožena u novembru sudario sa Estebanom Okonom i tako ostao bez liderske pozicije, a po završetku trke odgurnuo je francuskog kolegu više puta. Problematični Holanđanin biće poslat na društveno-korisni rad u Formulu E, a zaduženje će mu biti da nadgleda rad stjuarta na trci u Marakešu.

''Ferstapen će biti prisutan na Gran Priju u Marakešu, zbog dešavanja na Velikoj Nagradi Brazila. On će provesti dan kao nadzornik stjuarta, pažljivo će pratiti njihov rad na prvoklasnom motor-sport takmičenju. Sve je to deo edukativnog i informativnog pristupa FIA u ovom slučaju'', navodi se u zvaničnom saopštenju organizacije FIA. Trka u Marakešu druga je po rasporedu u tekućoj sezoni Formule E.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...