Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Red Bull

Recommended Posts

Red Bull će odluku o svom drugom vozaču doneti pre letnje pauze

 

Sergio_Perez_Red_Bull_VN_Emilije_Romanje_Nedelja.jpg.webp

 

Sa druge strane Max Verstappen ima dugoročni ugovor sa timom iz Milton Kinsa.


Helmut Marko izjavio je da će oni pre avgusta rešiti pitanje drugog vozača, odnosno da li će Sergio Perez ostati u timu. Oni su 2020. potpisali usluge Meksikanca na jednu godinu pa su tako produžili saradnju na još isti period a ovo pitanje je jedno od prioriteta za tim iz Milton Kinsa. Jedina nedoumica je Pierre Gasly, koji je već vozio za Red Bull ali je vraćen ponovo u tim iz Faence gde je u poslednje dve sezone prikazao dobre performanse.

“Pierre ima ugovor sa nama do kraja 2023. tako da imamo još vremena. Kao i uvek, Red Bullu su najvažnije samo performanse.” kazao je Marko.

Sa druge strane savetnik ovog tima zadovoljan je Perezovim učinkom.

“Mi nikada nismo imali nekog kao što je on.” kazao je Austrijanac za Soymotor.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne zadrže Pereza nisu normalni.

 

Nego, jeste videli kako je navodno RB rešio poskakivanje?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasli je probao u Red Bull u i bio je prosek ne znam zašto ga pominju. Perez je odlično otvorio sezonu i prvi vozač posle Rikarda da je konkurentan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorsport.it: Red Bull je potrošio već 75% svog budžeta namenjen razvoju

 

Red_Bull_RB18_Ferrari_F1-75_VN_Majamija_Trka.jpg.webp

 

Italijanska verzija ovog sajta bavila se finansijama tima iz Milton Kinsa.


Posle VN Majamija šef Ferrarija Mattija Binotto kazao je da Red Bull najverovatnije neće moći da u nastavku sezone donosi toliko novih delova na bolidu, pre svega zbog pravila o ograničenju budžeta. Austrijski tim je do sada već na nekoliko načina unapredio svoj RB18, dok Ferrari i dalje vozi skoro pa sličnu konfiguraciju u odnosu na ono šta su testirali u Barseloni.

Motorsport.it je sproveo malo istraživanje zasnovano na svojim informacijama, gde je šef Haasa Guenther Steiner obelodanio da vodeći timovi mogu da ove sezone ukupno potroše 10 miliona dolara na razvoj svojih bolida. Inače, po pravilu o ograničenju budžeta ne postoji limit sa kojim bi ste ograničili razvoj već da se cela operacija po sezoni mora ukopiti u 140 miliona dolara. Zbog toga sav taj novac ne može biti potrošen u razvojno odelenje.

Pošto je Red Bull već doneo neke nove delove, prema proračunima ovog sajta oni su već potrošili 75% svog predviđenog budžeta vezan za proizvodnju novih delova bolida koji bi mogao da iznosi oko 10 miliona dolara. Inače, priča se da je Mercedes opredelio malo više novca od tim iz Milton Kinsa za ove namene dok se Ferrari nalazi u istom košu.

Ovo su informacije sajta Motorsport.it i one su zasnovane na njihovim proračunima i informacijama iz padoka a nisu potvrđene od strane ovih timova.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

POTVRĐENO: Perez produžio ugovor sa Red Bullom sve do 2024.

 

Sergio_Perez_Red_Bull_VN_Monaka_Pobeda_Bazen.jpg.webp

 

Izgleda da španska Marca nije bila u pravu.


Danas je stigla potvrda od strane Red Bulla da su oni i pobednik VN Monaka produžili saradnju sve do 2024. godine. Prvi nagoveštaj da se to već desilo bilo je posle ceremonije na podijumu kada je Sergio Perez upitao Christiana Hornera da li je prerano potpisao, što je kasnije vozač Red Bulla na konferenciji za štampu demanatovao.

Sada je tim iz Milton Kinsa objavio je da je potpisao novu saradnju sa svojim vozačem koja će trajati sve do 2024. Za sada još uvek nisu poznati finansijski detalji.

 

 

 

Ranije …


Očigledno je da ove dve strane još uvek nisu započele razgovore.

Na prvi mah činilo se da je Sergio Perez potpisao novi ugovor sa Red Bullom a to mu se omaklo kada je prilikom završetka ceremonije na podijumu upitao Christiana Hornera da li prebrzo potpisao. Meksikanac je posle morao da ovu situaciju objasni na konferenciji za štampu i otkrio da do razgovora nije došlo.

Trenutno, trećeplasirani vozač u šampionatu zarađuje 8 miliona evra po sezoni, ali ako zadrži ovakav nivo vožnji može da dođe u dobru situaciju da dobije i više. Sa druge strane Max Verstappen naplaćuje od Red Bulla 40 miliona evra.

Kako prenos španski list Marca Sergio Perez i Red Bull trebalo bi da za isti sto sednu tokom avgusta a možda i septembra kako bi započeli razgovore oko nove saradnje. Izgleda da će i dužina ugovora biti važan faktor pa se tako može očekivati da bi Meksikanac bio zadovoljniji višegodišnjom saradnjom.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko: Razgovaraćemo i sa Gaslyem

 

PIerre_Gasly_AlphaTauri_Helmut_Marko_RedBull.jpg.webp

 

Red Bull je prošle nedelje produžio ugovor sa Sergiom Perezom.


Upravo ovo znači da su oba trkačka mesta u timu iz Milton Kinsa zaključana nanajmanje još dve godine, pa tako opcija povratka Pierrea Gaslya u ovaj tim otpada. Ipak, sa druge strane savetnik u Red Bull Helmut Marko tvrdi kako ovaj Francuz nema alternativu.

Gasly je 2019. vozio za vodeću ekipu ove kompanije ali je zbog loših performansi zamenjen već na polovini sezone i varćen u Toro Rosso odnosno AlphaTauri. On se sve vreme nadao da može da se jednog dana ponovo vrati u Red Bull pa tako Helmut Marko razume razočaranje svog vozača.

“Naravno da ću pričati sa Gaslyem i objasniti mu situaciju. Videćemo kako će se posle 2023. stvari odvijati sa njim.” kazao je Marko i objasnio da Francuz ima ugovor sa Red Bullom se do 2023. “Šta je njegova alternativa. Trenutno je nema jer ne postoji slobodnog mesta u jačem timu od AlphaTaurija.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu ništa za Gaslija, pravac McLaren ili Alpina, mada je zbog Piastrija realnija prva opcija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko: RB18 je i dalje pretežak, Ferrari je na limitu

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Monaka_Trka_Barijera.jpg.webp

 

Savetnik Red Bulla otkrio je koliko kilograma je njegov tim iznad minimalne dozvoljene težine.


Od ove sezone minimalna dozvoljena težina bolida iznosi 798kg ali zbog novih pravila i konfiguracije većina automobila bila je daleko iznad ove vrednosti. To je značilo da je za svaki dodatni kilogram bolid bio sporiji, pa je timovima prioritet na počeku godine bio da smršaju svoje automobile.

Tako Helmut Marko je izjavi za Motorsport.com kazao da je Red Bull uspeo da dosta smanji težinu svog RB18 ali da on ima 5 kilograma viška. Takođe, ovaj Austrijanac veruje da je Ferrari već na granici od 798kg kao i da je Mercedes tu negde, što po njegovim proračunima znači da se u Red Bullovom bolidu krije još nekoliko desetinki.

“Pozitivna strana je da ćemo mi zaraditi još nekoliko desetinki kada dostignemo željenu težinu.” kazao je on i dodao da se to ipak neće desiti u Azerbejdžanu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos Verstappen digao tenziju u Red Bullu, Marko smirivao situaciju u Azerbejdžanu

 

Max_Verstappen_Jos_Verstappen_Red_Bull_VN_Spanije_Garaza.jpg.webp

 

Otac Maxa Verstappena bio je jako kritičan posle VN Monaka.


Sergio Perez pobedio je na VN Monaka, gde je uz pomoć dobre taktike uspeo da se nađe ispred oba Ferrarija i kroz cilj prođe pre Carlosa Sainza i Maxa Verstappena. Izgleda da se ovakav raspored stvari nije sviđao Josu Verstappenu koji je u svojoj kolumni kritikovao Red Bull jer propuštena prilika da njegov sin dodatno uveća vođstvo u šampionatu. Zbog toga uprava Red Bulla je morala da reaguje, gde je po dolasku u Bakuu organizovan sastanak između vozača, vodećih ljudi tima i Josa.

“Bilo je određene nervoze posle Monaka. Naročito je to bio slučaj sa Josom Verstappenom koji je imao neke komentare koji nam svakako nisu pomogli.” kazao je Helmut Marko za Motorsport-Magazin.com i dodao da je imao poseban razgovor sa ocem aktuelnog šampiona. “Mi smo imali razgovor u petak ujutro, sa Perezom i Maxom. Sve je u redu i nema brige. Perez je u dobroj formi i to što se vidi tokom svake sesije. Oni imaju isti materijal i iste uslove. Neka najbolji pobedi.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull objasnio svoju strategiju iz Abu Dabija 2021.

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB16B_VN_Abu_Dabija_PitStop.jpg.webp

 

Šef strategije tima iz Milton Kinsa objasnio je šta su oni uradili na završnoj trci u godini.


Max Verstappen je na zadnjoj trci u prošloj godini i to u poslednjem krugu uspeo da osvoji šampionsku titulu, jer je pre svega zbog izbacivanja sigurnosnog automobila u završnoj fazi došao do pozicije da pretekne Lewisa Hamiltona. Holanđanin je tada otišao na vandredni servis, uzeo meke gume i na stazu se vratio iza vozača Mercedesa, ali je trka bila puštena za još jedan krug gde je pilot Red Bulla uspeo da na kraju trijumfuje i dođe do titule.

Za celu trku Red Bull je korstio razliite podatke za simulaciju strategija. Ona može da odredi i koliko servisa vam je potrebno kao i moguće izlaske sigurnosnog automobila.

“Ono što se desilo u Abu Dabiju, model je bio veoma jasan.” kazao je šef strategije tima iz Milton Kinsa Will Courtenay za The Telegraaf. “To je pokazalo da sve što Lewis uradi mi moramo da uradimo suprotno. Ako on ide na servis onda mi ne smemo to da učinimo. Tada smo mi završili ispred njega i želeli smo da tu poziciju zadržimo. Ako on se odluči da ne ode na servis mi to moramo da učinimo i da ga obiđemo sa novim gumama. To smo uradili na kraju trke i u tome smo uspeli.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull priznao: Masi je napravio jednu grešku u Abu Dabiju prošle sezone

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB16B_Lewis_Hamilton_Merecdes_W12_VN_Abu_Dabija_Trka.jpg.webp

 

Christian Horner se još jednom osvrnuo na prošlogodišnju finalnu trku.


Max Verstappen je u Abu Dabiju prošle sezone uspeo da dođe do titule tako što je u poslednjem krugu uspeo da obiđe Lewisa Hamiltona. Nekoliko krugova pre toga na stazi je bio izbačen sigurnosni auto jer je udes doživeo Nicholas Latifi posle čega je jednu od ključnih odluka imao direktor trke Michael Masi. Mercedes je zbog toga odmah uputio protest koji je kasnije i odbijen a sada i tim iz Milton Kinsa priznao je da je glavni sudija napravio jednu grešku.

“On je naparvio jednu grešku a to je što nije dozvolio da svi bolidi koji su zaostajali obiđu sigurnosno vozilo već su to samo učinili samo neki.” kazao je Christian Hornet tokom razovora koji je održan u Kembridž univerzitetu. “Mislim da su bila tri bolida koji su zadržana na kraju grida i koja nisu uspela da obiđu vodećeg. To je jedina greška koju je imao.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche preuzima 50% učešća u Red Bullu

 

red bull 2022.jpg

 

Prema dokumentima koje objavljuje Motorsport.com, nemački proizvođač automobila Porsche će navodno biti partner sa Red Bullom. Partnerstvo će dovesti do toga da Porsche preuzme 50% učešća u Red Bull Technology (RBT), što bi trebalo da rezultira razvojem pogonske jedinice koja će ispuniti pravila o motorima F1 za 2026.

Dokumenti pominju samo RBT, ali ugovor bi trebalo da se proširi i na poslovanje Red Bulla u F1. Red Bull trenutno koristi motore iz Honde nakon što je postigao dogovor da koristi motore japanskog proizvođača automobila do 2025. Red Bull je tim potezom osnovao novu operaciju pod nazivom Red Bull Powertrains Limited. Honda je napustila F1 na kraju sezone 2021. U dokumentima se ne pominje AlphaTauri, koji će ostati pod kontrolom Red Bulla. Međutim, verovatno je da će Red Bullov sestrinski tim takođe dobiti Porsche motore. FIA World Motor Sport savet treba da objavi nove propise o motorima od 2026. godine, koje Porsche i drugi moraju da znaju pre nego što počnu sa razvojem. Dok Hondino odsustvo dozvoljava Porscheu da uđe, Honda bi takođe mogla da se vrati 2026.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen upozorio Red Bull da ne smeju da se opuštaju u nastavku sezone

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Madarske_Kvalifikacije_Kaciga.jpg.webp

 

Holanđanin trenutno ima veliku prednost u odnosu na Charlesa Leclerca.


Vozač Red Bull je na letnju pauzu otišao sa 80 boda viška naspram najbolje plasiranog vozača iz Maranela a u svom džepu sakupio je čak devet pobeda. Ipak, sve ovo svakako nije povod za opuštanje pred početak drugog dela sezona, jer je Ferrari najavio nekoliko unapređenja koja će odmah doneti na VN Belgije ali tako i tim iz Mitlon Kinsa sprema nešto novo.

“Kada ljudi kažu, Red Bull je u prošlosti uvek bio dobar sa unapređenjima i razvojem tokom sezone, mi svakako ovu stvar moramo da opravdamo.” kazao je Max Verstappen. “Ako svake godine razmišljate na ovakav način, onda je normalno da padnete u formi jer mislite da se dosta dobri.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko razjasnio trenutnu vezu između Red Bulla i Porschea

 

Helmut_Marko_Red_Bull_VN_Austrije.jpg.webp

 

Saradnja između ova dva brenda odavno se oseća u vazduhu.


Porsche je već pre nekoliko meseci najavio da želi da uđe u Formulu 1, ali je ozvaničenje svoje saradnje čekao sve dok se ne odobre nova pravila vezane za agregate. Upravo ovo je Svetski Savet Motor Sporta odobrio, ali još uvek nema zvanične potvrde od strane nemačke kompanije.

Saradnja između Red Bulla i Porschea trebalo bi da krene od 2026. godine, gde bi fabrika iz Stutgarta trebalo da obezbedi agregate za potrebe tima iz Mitton Kinsa. Na pitanje novinara sajta F1-insider.com da li došlo da zvaničnog dogovora između ove dve strane savetnik Red Bulla je odgovorio:

“Ništa nije potpisano. Ništa, dok svi ne kažu da i onda će i u oltaru ovaj brak biti zvaničan.” kazao je Helmut Marko.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sky Sports F1: Red Bull donosi lakši monokok za VN Italije ili VN Singapura

 

Red_Bull_RB18_VN_Holandije_Izlazak_Garaza.jpg.webp

 

RB18 i dalje ima problema sa težinom.


Već neko vreme po gridu kruži informacija da će Red Bull da donese lakši monokok koji bi trebalo da smanji težinu njihovog bolida. Ovu vest prvo je preneo nemački Auto, Motor und Sport a sada o njoj priča i Ted Kravitz, novinar Sky Sports F1.

Prema ovim navodima tim iz Milton Kinsa trebao bi da za VN Italije donese lakši monokok, odnosno vozačku ćeliju koja bi RB18 skinula dodatnih četiri kilograma, što će biti veoma značajno poboljšanje, jer će bolid biti još brži. Postoje velike šanse da će se ovo ipak desti već u Monci ali uvođenje ovog dela možda će se i odložiti za VN Singapura.

Inače, šef Ferrarija Mattija Binotto izjavio je da sumnja u legalnost ovog unapređenja, pre svega na finansijskom planu jer kako kaže za ovakvo poboljšanja potrebna su dodatna finansijska sredstva.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull želi da napravi sam svoj motor

 

Sergio_Perez_Red_Bull_RB18_VN_Holandije_Trka.jpg.webp

 

Izgleda da su pregovori između tima iz Milton Kinsa i Porschea daleko od realizacije.


Već neko vreme se priča da su razgovori između ove dve strane u zastoju, sada prema izjavama članova Red Bull izgleda da je tako. Sugeriše se da je nemačka kompanija želela da otkupi 50% akcija austrijskog tima, što se njima nije svidelo i da se zbog ovoga ovaj dogovor nalazi u vodi. Sada, kako je ova saradnja pod znakom pitanja spominje se da bi Red Bull mogao ponovo da veže sa Hondom koja možda ima želju da se vrati u Formulu 1 i posle 2026. Ipak, tim ima nameru da oživi svoje odelenje za razvoj agregata i proizvede svoju pogonsku jedinicu.

“Red Bull je rekao da će oni biti proizvođači motora od 2026.” kazao je Christian Horner za Sky Sports. “Bili su pregovori sa Porscheom. Mi smo veoma posvećeni da napravimo svoj motor. To bi trebao da bude prvi Red Bullov agregat ikada. To će biti novo poglavlje za nas, da li mi uzeli partnera ili ne to je stvar debate. Ništa nije fiksno i ne zavisi od učešća.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

POTVRĐENO: Porsche i Red Bull neće sarađivati u Formuli 1

 

Porsche_Logo_1.jpg.webp

 

Nemačka kompanija potvrdila je ove informacije.


Već duže vreme pričao se o mogućem dogovoru o partnerstvu između Porschea i Red Bulla gde bi ovaj nemački gigant mogao da proizvodi agregate za tim iz Milton Kinsa. Na početku leta kružile su informacije da je dogovor postignut i da se samo čeka objava, ali kako je vreme prolazilo sve je bilo izglednija da se ova saradnja neće dogoditi. Tako je i Christian Horner kazao da ako Porsche želi dogovor do treba a bude pod uslovim Red Bulla kao i da oni ne žele da prodaju akcije Nemcima a sada ovakva potvrda stigla je i sa druge strane.

Tako je Porsche objavio da su postojali pregovori sa Red Bullom, ali da se oni neće nastaviti u budućnosti, što znači da se ova saradnja neće ni dogoditi.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull u je trebao motor a ne da ih neko kupi. Sad kad se verovatno Honda vrati šta će im  Porše. Da ih je Porše kupio verovatno nebi ni ime više ostalo. Ovako ostaje da Porše kupi neki osrednji tim pa da probaju u nekih 5 godina da naprave solidan bolid i motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorsport.it: Red Bull poseduje lakšu šasiju ali je još nije upotrebio

 

Red_Bull_RB18_Garaza_Pokriven_VN_Velike_Britanije.jpg.webp

 

Prema nekim navodima ovo bi moglo da bude veliko unapređenje za tim iz Milton Kinsa.


Nije tajna da RB18 ove godine ima problema sa viškom kilograma, ali već tokom VN Belgije i VN Holandije pojavili su se navodi da bi Red Bull mogao da donese novi monokok koji je lakši za 4 kg. Sa druge strane Christian Horner demantovao je ove navode i kazao da oni nemaju ovakve planove kao i da takav monokok trenutno ne postoji.

Prema navodima italijanske verzija sajta Motorsport.com., lakši monokok postoji kao i da je tim trebao da u letnjoj pauzi odradi test siguranosti sa njom u Cranfield Impact Centru kako bi se prijavio za novu homologaciju. Na prvi pogled mislilo se da je ovo monokok za narednu godinu, ali ovaj proces za 2023. još nije ni počeo.

Jedan od razloga zbog čega se možda odlaže njena upotreba jeste da bi ona možda pokrenula kontroverzu oko pravila o ograničenju budžeta, jer se veruje da bi upravo njen razvoj koštao dosta novca na šta je ukazivao Mattija Binotto. Takođe, dobra forma Maxa Verstappena i velika prednost u ovogodišnjem šampionatu je svakako povod da se ovo unapređenje drži “na čekanju”.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watch | Facebook

danas je RdB morao da ima odlicnu strategiju oko izbora guma,dal tvrdu komponentu zbog nove staze il gume za kisne uslove

vozac je bio mladi Ddejvid Kultard:D

nisam bio,da je bio ferari il Has il Alfa Romeo F1 tim bio bi sigurno

 

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...