Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najgorih navika u vožnji

Recommended Posts

Sta ja znam, u mojoj okolini su mnogi prestali da puse ili su eventualno presli na to da sami motaju cigare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vezujem se u gradu, a napolju da, ponekad pušim u vožnji, mada retko, telefon mi je vezan za volan, pa pričam spikerfonom ako treba, gledam lepo žensko, mada ne gubim pažnju zbog toga. Ponekad menjam radio stanicu ili uključujem neki drugi uređaj, ali majku mu, ako to neću raditi zašto uopšte postoji na automobilu?  Neću u raj, eto, ali još se nisam slupao zbog bilo čega od gore navedenog. A imao sam preko 30 godina na raspolaganju.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz alkotest i tekstometar?!

 

165615-mobilni.jpg

 

Poslanici u američkoj saveznoj državi Njujork razmatraju donošenje zakona o upotrebi aparata kojim bi proveravali da li vozači tokom upravljanja vozilima šalju i primaju telefonske poruke. To bi bio, kažu poslanici, nov vid borbe protiv korišćenja mobilnih telefona tokom vožnje. Zakon bi omogućio policiji da koristi takozvani ''tekstometar'', spravu nalik na alkometar, samo sada za sms, i da pomoću nje utvrdi da li je vozač koristio ili dodirivao mobilni telefon neposredno pre izazivanja saobraćajne nesreće. Donošenje sličnog zakona razmatra se i u Nju Džerziju, Tenesiju i Čikagu. Stručnjaci za ustavna pitanja i aktivisti za zaštitu privatnosti upozorili su da policija mora da ima saglasnost vožača da pristupi podacima u njihovim mobilnim telefonima. Oni su takođe izrazili zabrinutost da bi takav uređaj mogao da pristupi svim ličnim podacima koje ljudi čuvaju u svojim mobilnim telefonima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pušenje za volanom opasno koliko i pisanje sms poruka

 

166431-pusenje.jpg

 

Pušenje za volanom je nebezbedno koliko i pisanje tekstualnih poruka preko mobilnog telefona. U nekim zemljama je pušenje u automobilu zabranjeno zbog štetnosti za zdravlje ''pasivnih pušača''.

Pušenje jedne cigarete u kabini automobila koji stoji, za kratko vreme će napraviti pravu gasnu komoru. Koncentracija štetnih materija u vazduhu automobila veća je čak 11 puta nego u prosečnom baru. U vozilu u pokretu je nešto bolja situacija, ali i dalje veoma štetna - koncentracija štetnih materija je 7 puta veća. Neki vozači vide rešenje u tome, da otvore prozor svog automobila i cigaretu drže na samom otvoru. Ni to nije rešenje, jer i u takvoj situaciji, koncentracija štetnih materija je čak dve trećina veća nego u restoranu u zadimljenom restoranu.

 

Pušenje za volanom može biti opasnije nego koriščenje mobilnog telefona. Bar tako kažu stručnjaci iz različitih oblasti, između ostalih i predstavnici australijske duvanske industije. Konzumiranje cigareta sa sobom nosi nekoliko neželjenih ometanja. Ponekad možemo videti vozače koji puše cigaretu, a čiji pokreti izgledaju zanimljivije od najveštijih žonglera. Posebno kada želi upaliti cigaretu, traži upaljač... Ritual pušenja za volanom može biti opasno kao i slanje tekstualnih poruka sa mobilnog telefona. Opasnost od rizika saobraćajne nesreće, kod pušačaje čak šest puta veća, nego kod vozača koji ne konzumiraju cigarete. Prema tvrdanjama Svetske zdravstvene organizacije, u duvanskom dimu ima viče od 4000 jedinjenja, a u više od 50 je dokazano da su kancerogeni. Veoma nebezbedan je ugljen-monoksid, čiji negativan uticaj na ponašanje vozača može biti enorman. Dokazano je da se ugljen monoksid vezuje za hemoglobin (koji se nalazi u crvenim krvnim zrncima) čak 230 puta jače od kiseonika. To je razlog zbog kojeg se crvena krvna zrna onemogućena da snabdeju telo kiseonikom, što se kod vozača manifestuje kroz glavobolju, mučninu, a ponekad i vrtoglavicu. Negativan uticaj pušenja cigareta aktuelan je u organizmu i 12 sati posle pušenja.

 

Pored toga, u prisustvu vozača pušača, ispaštaju i pasivni pušači, odnosno osobe koje se nalaze u neposrednoj blizini. Akutni znaci pasivnog pušenja su iritacija očiju i grla, kašalj, glavobolja, umor, mučnina... O riziku od teških oboljenja da i ne govorimo. Kada je u pitanju rizik od kardiovaskularnih bolesti, pasivni pušači su jednago pogođeni kao lakše aktivni pušači.

Posebno pogođena kategorija su deca i zato ne iznenađuje što je pušenje u automobilu u nekim zemljama kažnjivo. U Italiji je zabranjeno pušenje u automobilu u kojem se nalaze deca ili trudnice. U Engleskoj i Walesu ne sme pušiti vozač, niti drugi putnici, ako se u automobilu nalaze osobe mlađe od 18 godina (pušenje je zabranjeno i u automobilu koji stoji, čak i ako su prozori otvoreni). Slično je i u Škotskoj i Irskoj. Na Kipru je zabranjeno pušiti u prisustvu osobe mlađe od 16 godina, a u Francuskoj ako se vozite sa desom mlađom od 12 godina. Na Malti je zabranjeno pušenje (odnosi se i na elektronske cigarete u automobilu ako su unutra osobe mlađe od 16 godina. Ova zabrana se odnosi na vozača i druge putnike. Ukoliko ne poštujete ova pravila, novčana kazna u Škotskoj iznosi 1000 funti, u Italiji 650 evra, a u Irskoj kazna iznosi u visini od 100 evra. Na Kipru, kazna je 85, a u Francuskoj 68 evra. Ukoliko ovu zabranu ignorišete na Malti, platićete kaznu od 50 evra. Pored zemalja u EU, pušenje u automobilu zabranjeno je i u SAD, Australiji, Kanadi, Južnoafričkoj republici, Bahreinu, Kataru, Ujedinjenim arapskim emiratima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čačkate telefon dok vozite? Bolje pogledajte ovaj video

 

Britanska policija snimak teške saobraćajne nesreće koristi kao opomenu vozačima koji ne gledaju ispred sebe kad voze i deo kazne za sitnije prekršaje. Samo nekoliko sekundi nepažnje i pomisao ''da pogledam nešto'' su u ovom slučaju četvoro ljudi, među njima troje dece, koštali života, a vozač kamiona Poljak Tomaž Kroker će provesti deset godina u zatvoru. Sve zato što je tokom vožnje na putu A34 2016. skrenuo pogled sa puta i nekoliko trenutaka menjao muziku na pametnom telefonu. To ga je sprečilo da na vreme zakoči i došlo je do teškog lančanog sudara.

Automobil u kome se nalazila Trejsi Hjuton (45), njeni sinovi Itan (13) i Džošua (11), kao i ćerka njenog partnera Ejmi Goldsmit (11) potpuno je smrskan i ''sabijen je na trećinu svoje veličine;;, rečeno je pred sudom. ''Muka mi je kada vidim ljude koji koriste telefone dok voze. Kada bi videli razaranje moje porodice, drugih porodica, zbog korišćenja telefona što je nezakonito, da li bi i njima bilo muka'', rekla je Kejt Goldsmit, majka stradale Ejmi.

 

Ovaj video se pušta pojedinim vozačima kao deo kaznenih mera u Britaniji. Nesreća je na 1:44.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saobraćajke: Pravilo dve sekunde spasava živote

 

169206-sudar.jpg

 

Pročitajte savete stručnjaka, zapamtite ih i primenjujte. Tokom leta i sezone odmora i putovanja, svakodnevno smo svedoci strašnih saobraćajnih nesreća. Samo tokom prethodnog vikenda dogodile su se dve saobraćajne nesreće na auto-putu Beograd-Niš, gde su poginule dve osobe, a devet je povređeno. Kako da se ta crna statistika smanji?

"Svaka greška u saobraćaju vrlo skupo košta i ukoliko pogrešimo, rizikujemo da poginemo, ostanemo invalidi ili budemo 10 godina u zatvoru", rekao je za RTS Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

"Moramo da shvatimo da možemo da stradamo i tuđom greškom, neophodno je da vežemo pojas, da vežemo pojaseve i na zadnjem sedištu", objasnio je Okanović i upozorio vozače koji se kreću levom, preticajnom trakom da se ne približavaju previše vozilu koje se nalazi ispred njih.

 

"Ukoliko želite da preteknete, uključite levi migavac, držite bezbedno odstojanje, a to je najmanje polovina od brzine kojom se krećete. I vratite se u srednju traku kada izvršite preticanje."

Okanović je objasnio i da ukoliko se, na primer, vozilo kreće brzinom od 120 kilometara na sat, najmanje odstojanje treba da bude 60 metara. "Za one koji imaju problem da to procene, postoji i pravilo 'dve sekunde':  vozilo ispred vas će proći pored nekog objekta, saobraćajnog znaka. Treba da prođu bar dve sekunde da i vi prođete pored tog znaka", kaže Okanović.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija ga zaustavila zbog korišćenja telefona...!??

 

173144-mobilni.jpg

 

Policija u Vankuveru je imala pomalo neobičan dan kada je zaustavila vozača koji je koristio mobilni uređaj tokom vožnje...

Tek kada su prišli automobilu videli su pomalo neobičnu situaciju. Obzirom da se kažnjava korišćenje mobilnih uređaja tokom vožnje, domišljati vozač je fiksirao na upravljač iPhone i iPad. Iako ih nije koristio u rukama uređaji su odvlačili pažnju vozača. Druga još gora činjenica je ta da su uređaji bili postavljeni na upravljač blokirajući put vazdušnom jastuku. U slučaju sudara vozač bi prošao sa ozbiljnim povredama. Za svoju domišljatost kažnjen je sa 81 CAD zbog neposedovanja vozačke dozvole i 368 CAD zbog načina korišćenja pametnih uređaja tokom vožnje kojim je direktno ugrožavao bezbednost u saobraćaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na francuskim putevima se zabranjuje upotreba mobilnih telefona, čak i kada auto stoji

 

176049-mobilni.jpg

 

Francuski vozači koji žele da pogledaju da li imaju propušteni poziv moraće da parkiraju vozilo na parking mesto ili da plate značajnu kaznu. Francuska je naime odlučila da postroži svoje zakone o bezbednosti saobraćaja na putevima, a sve kako bi se smanjio broj poginulih na putevima i poboljšala bezbednost. Tako ubuduće vozači neće moći da stanu sa strane kako bi proverili telefon. Čak i ako ugase motor. Ako ih uhvate s rukama na mobilnom to će platiti 135 evra, piše Le Figaro. Zakon sada predviđa da parkiraju na parking mesto, ugase motor i tek onda provere mobilni uređaj. Jedini izuzetak je slučaj saobraćajne nesreće ili neke druge slične situacije kada je dozvoljeno korišćenje mobilnog kako bi se ostvario hitan poziv. Ovo je tek najnoviji u nizu poteza francuskih vlasti da poboljšaju bezbednost u saobraćaju. Ranije su tako smanjili brzinsko ograničenje na putevima sa dve trake, i to sa 90 na 80 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li smo napredni ili zaostajemo, da li smo dali primer sa 80km/h ogranicenjem ili treba da ga podignemo na 90 pa za koju godinu da spustimo nazad...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, danijel55 said:

Moje drustvo je tako,odrzavamo i volimo automobile,ali niko nije vucibatina da ide ibarskom ispod 100.Takvima se samo lepimo uz branik i duga svetla.

To je prava stvar

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cile is back :sofa:i to u punom stilu, tj na punom gasu :D

 

 

Tek sad saznah da sam i ja vucibatina koja vozi ispod 100km/h Ibarskom. Dodje mi da pocepam sebi dozvolu, steta sto je plasticna.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cile, tj danijele, skini masku više molim te, ili bar daj ponovo neku zanimljivu priču, ono, kada ti i ćale mlatite nekoga, ćale oduzima jeep-a liku i slično. Ili daj reprizu matijevića na kraju krajeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, danijel55 said:

..Moje drustvo je tako,odrzavamo i volimo automobile,ali niko nije vucibatina da ide ibarskom ispod 100.Takvima se samo lepimo uz branik i duga svetla.

Reci da si se šalio i da je ovo samo plod tvoje mašte, ili pokušaj provokacije, molim te!!! Znači vi ste frajeri, jel tako, a ostali su debili? Vozi brate koliko hoćeš, zabodi se u banderu, ili pod šleper, ali nemoj drugog da terorišeš i da još nekoga povedeš na onaj svet!!!

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Trofeo said:

Ko vam je taj Cile,nisam upucen?:lol:

E jebo te, ne znaš ko je Cile. Pa to je jedna od legendi foruma, pored Bimaxa i još par likova. Cile i ćale prave haos, Cile izađe i dvojicu omlati mavaši gerijem, a ćale zapleni cherokee liku zato što je bio bezobrazan.

Igore (seat leon 2.0TDi), jel imaš spremnu kompilaciju "the best of cile", za kolege sa jeftinijim ulaznicama :D

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je realno da neko javno kaže da svesno ugrožava druge učesnike u saobraćaju? Ne razmišljajući da li "vucibatina" ispred njega, koja vozi ispod 100km/h, možda vozi dete u kolima? Ne, ti, vi ste mangupi pa se nabijete na branik i duga svetla?! Čitam temu kako se razvija, sve je super kul, zanimljivo, ponegde i smešno (pozitivno sve mislim) malo troll-anja nije na odmet, ali brate slatki, da se neko diči takvom vožnjom, izvinjavam se, ali to ne shvatam, šta više, osuđujem. Pogotovo gde je otac te osobe vozač, mogao je barem da ga nauči nekoj kulturi u vožnji.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obojica ste zreli za zatvor, sudeći prema tvom pisanju. Klasične siledžije na putu. Nego nije mi jasno kako imaš obraza da pišeš takve baljezgarije? Ok, imaš 19 godina (trebao mi je digitron da sračunam, ne mogu preko 1980-og da izračunam u glavi :D, ali mozga, obraza i savesti očigledno nemaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20godina ,nauci da koristis digitron.Koja obojica?Ja mog cala uopste nisam pomenuo u ovoj temi.Tako da pod broj jedan ne uzimaj mi porodicu u usta.Pod broj dva ,za obraz i savest mozes nekome suditi kada ga budes upoznao.

Ali vidim da prvim postom ovde neki problem pravis ili imas neki problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...