Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najgorih navika u vožnji

Recommended Posts

Analiza: Ko više koristi mobilni tokom vožnje, muškarci ili žene?

 

5d93a26bccb27_voznjamobilni.jpg.86673f979206906252fcd21155fb98e0.jpg

 

Muškarci i žene su gotovo podjednaki kada je konzumiranje hrane ili pića za upravljačem u pitanju, 58 % vozača i isto toliko vozačica priznalo je da ponekad jedu i piju dok voze automobil, a kakva je situacija s korišćenjem mobilnog... Ko više krši saobraćajne propise, odnosno ko više koristi mobilni za upravljačem automobila, vozači ili vozačice? Tim pitanjem se bavila kompanija Smith’s Lawyers, koja pruža celi niz usluga vozačima, od pravnih saveta, osiguranja automobila… Istraživanje je sprovedeno u SAD-u na 2.214 vozača i vozačica starosti od 18 do 65 godina. Čak 70 % ispitanika je priznalo kršenje saobraćajnih propisa, a muškarci su definitivno skloniji takvom ponašanju od žena. Vozači koriste mobilni u vožnji više od vozačica – razlika je 22 %. Podjednaki su u korišćenju hrane ili pića za upravljačem – oko 58 posto vozača i isto toliko vozačica je priznalo je da ponekad jedu i piju dok voze automobil. Hrana i piće tiokom vožnje povećavaju opasnost od saobraćajne nesreće za 80 %, objašnjavaju o Državnoj agenciji za bezbednost saobraćaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loše navike vozača - da li ste i vi ''zavisnici''?

 

fiat volan.jpg

 

Loše navike su neizostavan deo vožnje automobila, vrlo ih je teško iskoreniti čak i kada njima direktno štetite svom vozilu. Među najčešćih loših navika su konstantno držanje ruke na menjaču, dugo kočenje i često pritiskanje pedale za kočenje, kao i kretanje pre nego što zagrejete motor.

 

Jedna od najčešćih opasnih navika je držanje ruke na palici menjača, takozvano ''odmaranje ruke'', bez obzira da li je manuelni ili automatski. Na stranu što to vremenom može da ošteti mehanizam transmisije, opasnost se pre svega ogleda u kontroli upravljača. U nepredviđenim situacijama, kada vozilo proklizava ili se volan brzo okrene, vrlo je teško izbeći neprijatnu situaciju upravljajući samo jednom rukom. Slična opasnost preti i kod vozača koji su zavisnici od držanja cigarete ili telefona u ruci dok voze.

Navika predugog i čestog kočenja je takođe vredna pažnje. To pre svega dovodi do preterane i prerane potrošnje kočionih diskova i paknova, a niko ne voli bespotrebne troškove. Osim toga, prečesto kočenje može i da vremenom izazove otkazivanje kočnica, a u slučaju nekvalitetnih kočionih elemenata, prilikom opasnih manevara mogu se čak i zapaliti. Među navikama vozača koje svi mrzimo je i čuveno ''nabijaje na branik'', koje može biti vrlo opasno za sve učesnike saobraćaja. Jedna od glavnih preporuka stručnjaka je da se održava rastojanje između vozila na putu, ali kako to da se radi kada će se uvek naći neko pametniji koji će "uleteti" u prazan prostor.

 

Vozači često sami sebe dovode u opasnost jer ne popuštaju papučicu gasa pre ulaska u krivinu, pa nisu retka izletanja vozila čak i u optimalnim uslovima vožnje bez kiše, leda i snega. Neki to smatraju mitom, drugi besmislicom, ali brojni stručnjaci tvrde da je greška kada se motor ne zagreje pre kretanja. Kao i svaki drugi motor, i agregati koji se nalaze u automobilima najbolje rade kada se zagreju, a vozači skoro pa po pravilu kreću momentalno posle paljenja. Iako su savremeni motori mnogo praktičniji kada je u pitanju ovaj element, i njima prija zagrevanje 2-3 minuta. Sa druge strane, postoje stručnjaci koji tvrde da je rad motora u leru takođe štetan. Ko je u pravu? Teško je proceniti, kao i da li je bolji dizel ili benzinac...

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sprečiti ljude da voze pijani?

 

U Sjedinjenim Državama od 2024. godine neće biti moguće voziti pod dejstvom alkohola.

Uz preveliku brzinu, vožnja pod uticajem alkohola jedan je od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća. Usprkos pokušajima auto-industrije da spreči vožnju pod dejstvom alkohola, sve se svodi na drugu stranu, odnosno poteze policije koja treba da otkrije takve vozače i isključi ih iz saobraćaja. Da se radi o velikom bezbednosnom problemu u drumskom saobraćaju, govori podatak da svakog dana na putevima u SAD-u pogine 30 ljudi u nesrećama uzrokovanim alkoholom, navodi američki NHTSA. Zato se ponovo razmišlja o uvođenju pasivnih sistema u automobile koji bi detektovali vozača pod dejstvom alkohola. Volvo je ranije ove godine najavio takav sistem u svojim automobilima, a u Americi su čak i konkretniji. Prema novom predlogu zakona, sva nova vozila od 2024. godine moraće da imaju ugrađen pasivni sistem detekcije alkohola.

 

Pojedini američki senatori forsiraju ovakav predlog uprkos protivljenju dela javnosti, koji se poziva na ljudska prava. Njihovo objašnjenje je vrlo jasno: Ako su automobili već preplavljeni tolikim tehnologijama da će uskoro moći da se kreću bez pomoći vozača, zašto onda ne bismo ugradili i ovaj mali dodatak? Senatori Tom Judol i Rik Skot već su pripremili predlog zakona poznat kao RIDE (Reduce Impaired Driving for Everyone), a uključila se i država. Još 2015. godine pokrenut je program DADSS (Driver Alcohol Detection System for Safety), a do sada su predstavili dva sistema za detekciju alkohola. Jedan se zasniva na dahu vozača, poput klasičnog alkotesta, a drugi je kompleksniji i zahteva da vozač prisloni prst na senzor na komandnoj tabli, gde se spektroskopijom meri koncentracija alkohola u krvi.

 

NHTSA je pritom vrlo konkretan. Kažu da sistem mora biti tačan, nenametljiv i pouzdan u svakoj situaciji. Takođe, izuzetno je bitno da sistem ne pokazuje u nekim situacijama lažnu koncentraciju alkohola u krvi, kao i da bude u svakom slučaju u potpunosti obezbeđen od ''premošćivanja''. I ono najvažnije, sistem treba ugraditi u automobile nakon što ga odobri javnosti i uz minimalno povećanje cene automobila, smatraju u NHTSA-u.

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upotreba mobilnih telefona tokom vožnje i dalje predstavlja veliku zabrinutost

 

176049-mobilni.jpg

 

Vozači koji koriste mobilni telefon tokom vožnje držeći ga u ruci, i dalje predstavljaju jednu od najvećih opasnosti u saobraćaju, pokazuje ''2020 RAC Report''.

Kako prenose Vrele Gume, u ovom izveštaju se takođe tvrdi da 18% vozača između 17 i 24 godine starosti priznalo da je vršilo video pozive tokom vožnje. Ovaj procenat je više nego dvostruko veći u odnosu na vozače iz ostalih starosnih grupa. RAC (Royal Automobile Club) tvrdi da je rast popularnosti aplikacija baziranih na videu, kao što su FaceTime, WhatsApp, Viber, Snapchat i drugi, doprineo ovako značajnom proporcionalnom ''iskakanju'' dotične starosne grupe.

 

Ova statistika, čiji su uzorak britanski vozači, uključuje više od 3.000 osoba i otkriva da je 9% anketiranih priznalo da igra igrice na telefonu tokom vožnje. Međutim, stopa ispitanika koji su priznali svoja ''nepočinstva'' vezana za upotrebu mobilnih telefona tokom vožnje, u velikoj meri je opala u poređenju sa podacima iz 2019. Primera radi, ovaj problem je tokom 2016. imao razmere epidemije, što je na kraju rezultiralo uvođenjem strožih kazni za one koji koriste telefon tokom vožnje. Međutim, portparol RAC-a za bezbednost, Sajmon Vilijams, kaže da nove brojke pokazuju ''da je problem nedozvoljene upotrebe telefona za volanom daleko od rešenog''.

 

Izveštaj iz 2020. otkriva da 79% vozača podržava uvođenje kamera radi identifikovanja nedozvoljene upotrebe telefona, što je tehnologija koja je već uvedena u Australiji. U toj grupi, 52% bezrezervno podržava takve mere koje će smanjiti opterećenje na uveliko opterećenim policijskim službenicima. ''Podaci iz 2016. su bili kritični, što je dovelo do toga da su britanske vlasti apelovale na ljude da je nedozvoljeno korišćenje mobilnih telefona telefona za volanom društveno neprihvatljivo kao što je to vožnja u alkoholisanom stanju'', rekao je Vilijams. ''Činjenica da vozači i dalje tvrde da to predstavlja drugu po redu zabrinutost u saobraćaju, pokazuje da dodatni napredak mora biti postignut na tom planu.''

RAC je pozvao na sakupljanje više ''regularnih i validnih'' podataka u vezi sa ovim problemom od strane vlasti. Ujedno, na policijske snage se apeluje da ispitaju tehnologiju detekcije manuelne upotrebe mobilnih telefona, uz više investicija u medijske kampanje da bi se podigla svest javnog mnjenja vezano za opasnosti koje donosi upotreba mobilnih telefona za volanom.

 

Verovatno se pitate ''a gde smo tu mi?'' 

Čini se da smo mi trenutno u situaciji u kojoj su Britanci bili 2016., samo što kod nas (verovatno) još dugo neće biti uvedene bilo kakve efikasnije mere, što za sobom lančano povlači još gore opšte ponašanje u saobraćaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko nas i zašto zaslepljuje u saobraćaju?

 

farovi svetla01.jpg

 

Ako često vozite noću, verovatno ste se već navikli na haotično stanje po pitanju svetala na automobilima i drugim vozilima. Zato sledeći put obratite pažnju malo više i procenite koliko automobila:

  • ima pravilno podešene farove, bez obzira da li su klasični halogeni ili neki drugi (npr. ksenoni).
  • ima u potpunosti ispravne farove, odnosno ne voze npr. sa jednim ispravnim farom i upaljenim maglenkama.
  • sa klasičnim halogenim farovima vas zaslepljuje.
  • sa ''nabudženim'' ksenonima ili LED-ovima vas zaslepljuje.
  • sa ''nabudženim'' ksenonima ili LED-ovima baca svetlo na sve strane, ali prostor ispred samog vozila nije ništa bolje osvetljen u odnosu na klasične farove.
  • ''baca'' snop svetla kao reflektor sa zatvorskog zida koji traži odbegle robijaše.
  • sa upaljenim svetlima za maglu očigledno u njih ima ubačene neke ''fensi'' sijalice tako da razbacuju svelo na sve strane.

Sada govorimo samo o prednjim svetlima. Za naknadno ugrađena prejaka LED svetla za registarsku tablicu, prejako LED treće stop svetlo i razne kombinacije sa zadnjim svetlosnim grupama u ovom tekstu nemamo mesta. Prosečnom vozaču, naročito starijem, možda neće biti ni jasno o čemu govorimo, pa ćemo pokušati da na što konkretniji način obradimo ovaj problem. Da - ovo jeste problem zato što neko može da ubije pešaka ili biciklistu zbog zaslepljivanja od strane bahatog vozača kojem je jedino važno da mu auto sija kao svemirski brod. Kako takva vozila prolaze tehnički pregled i zbog čega ih policija ne dira, nije nam poznato, niti ćemo se time baviti.

 

Globalni problem
Ne, ovo nije problem ''ljubomornih i siromašnih'' vozača u Srbiji. Na farove koji zaslepljuju žale se, pišu peticije i pokušavaju da utiču na zakonodavce vozači u Americi, Kanadi, Australiji... Postoje i ozbiljna udruženja, čiji su članovi ugledni oftalmolozi i stručnjaci na drugim poljima, koji ukazuju generalno na negativne efekte ksenonskog i LED osvetljenja, bez obzira da li je reč o fabrički ili naknadno ugrađenim svetlima. Naime, i fabrički LED farovi kod potpuno novog auta mogu da smetaju mnogim vozačima. To su potvrdile i brojne ankete.

 

farovi svetla03.jpg

 

Na primer, britanski RAC (kao naš AMSS, ili nemački ADAC) 2018. obavio je anketu u kojoj je dve trećine anketiranih vozača reklo je da su bili zaslepljeni od strane automobila koji imaju LED ili ksenonske farove. Preko 60% smatra da savremeni automobili imaju toliko jaka svetla da predstavljaju rizik po ostale vozače, odnosno da zbog njihovih farova može da dođe do udesa, oko 15% ispitanih reklo je da su umalo imali udes zbog zaslepljivanja od strane automobila sa takvim farovima, a čak 80% njih smatralo je da po ovom pitanju treba uvesti oštrija pravila i kontrole. Anketa je ponovljena 2019. godine, kada je preko polovine anketiranih reklo da su tokom 2019. bili više zaslepljivani farovima novih automobila u odnosu na 2018. godinu.

 

Klasični halogeni farovi - ali nepodešeni
Niste očekivali da ćemo odmah preoteti glavni argument ljubiteljima naknadnih prepravki koji žele da im auto svetli kao svemirski brod? Da - klasični halogeni farovi takođe mogu snažno da zaslepljuju ukoliko nisu dobro podešeni. Ovo jeste veliki problem i podržavamo oštrije kontrole na tehničkim pregledima i na terenu od strane saobraćajne policije (ako policija to uopšte radi).

 

Dobro podešeni, ali loše svetle, pa kreću ''budženja''
Čak i kada su farovi dobro podešeni, tu je poseban problem kod starijih vozila. Kako automobili stare, tako stari i plastika koja pokriva farove. Ova plastika matira (postaje zamućena) zbog sunca, javljaju se mikrooštećenja tokom vožnje kada ih ''šmirglaju'' prašina, pesak, kamenčići i sve drugo što biva izbačeno ispod točkova vozila ispred, zimi se skuplja i širi usled promena temperature, vozači ih neretko u pauzama dužih vožnji grubo istrljaju krpom ili sunđerom, nakon brze vožnje ''stružu'' zalepljene insekte...

 

Zato dobijamo dva negativna efekta:

  • farovi slabije svetle
  • svetlost se razbacuje na sve strane, što ne zaslepljuje mnogo, ali opet može smeta  

Rešenje je u poliranju farova. Međutim, problem može da bude i u unutrašnjosti fara, sa unutrašnje strane plastike, ili jednostavno reflektujuća površina iza i oko sijalice nije više tako sjajna kao kada je bila nova. I jedno i drugo uglavnom može da se sredi - ostaje samo pitanje da li se više isplati kupovina novog fara (originalni su skupi ako ih uopšte ima, a zamenski mogu da budu upitnog kvaliteta) ili sređivanje starog.

Tu je i problem izbora sijalica - na tržištu je mnoštvo jeftinih nekvalitetnih sijalica i falsifikata koji loše osvetljavaju put. Zato se mnogi vozači odlučuju na ugradnju ksenonskih ili LED sijalica. Pošto je to zakonski vrlo problematično, savetujemo da pokušate da sredite farove ili kupite nove i uzmete iole kvalitetnije i originalne sijalice.

 

Naknadna ugradnja ksenonskih ili LED svetala
Ukratko, aftermarket ugradnja ksenonskih ili LED svetala spada pod prepravku vozila koja mora da se atestira, što u velikoj meri komplikuje čitavu situaciju. Ipak, to ne sprečava masovnu ugradnju bez atesta. Međutim, i ovde je situacija prilično komplikovana pošto danas ima zaista mnogo opcija, kombinacija, a razlike u cenama i kvalitetu mogu da budu ogromne. Postoje servisi koji mogu ksenone ili LED sijalice da ugrade prilično pristojno, sa kvalitetnim komponentama i da ih dobro podese, ali je ipak na ulicama mnoštvo automobila čiji vlasnici bahato zaslepljuju sve ostale učesnike u saobraćaju.

 

farovi 02.jpg

 

Naprimer, po zakonu ksenoni sa više od 2.000 lumena moraju da imaju sistem za pranje farova, kao i automatski sistem za nivelaciju farova, odnosno podešavanje snopa svetla. Prljavi ksenoni rasipaju svetlost na sve strane i tako zaslepljuju ostale vozače. Isto važi i za nivelaciju - npr. kada u prtljažnik ubacite iole ozbiljniji teret, prednji kraj auta se podigne i sa njim i farovi koji zatim ''biju'' u oči druge vozače.

 

Projektori - ključna razlika
Mnogi vozači žele da uštede, pa u far predviđen za običnu halogenu sijalicu ugrade ksenonsku ili LED sijalicu. Takva kombinacija predstavlja pravu katastrofu za ostale vozače i lako može da se prepozna sa velike udaljenosti. Ovakva svetla mogu toliko da vas zaslepe da vas bukvalno prisile da se zaustavite dok ne prođu. Zašto saobraćajna policija koja noću kontroliše saobraćaj toleriše ovakva vozila, nije nam poznato. Ovakve farove nije teško prepoznati ni danju. Nije potrebna nikakva skupa oprema da bi se utvrdilo da nije reč o fabričkim svetlima. Sa druge strane, tu su naknadno ugrađeni ksenoni i LED svetla sa projektorima koji usmeravaju snop svetla, umesto da svetlo rasipaju na sve strane. Međutim, i kod njih ima mnogo onih koji zaslepljuju, a razlozi su brojni. Naprimer, vozači poručuju najjeftinije (i najnekvalitetnije) komplete preko interneta (iz jedne daleke zemlje) i zatim ih montiraju sami. Pritom loše montiraju i tako dobijemo lajt-šou na četiri točka.

 

''Budženje'' LED sijalica gde god mogu da stanu
Pošto je LED tehnologija sve jeftinija, a razne ''inovacije'' i zamene za fabrička rešenja sve dostupniji, tako sve više vozača odlučuje da stavi LED sijalice i u svetla za maglu (koja se neće gasiti ni danju ni noću), u pozicije, u zadnje svetlosne grupe ili će se menjati čitava zadnja svetla... Registarske tablice moraju da blješte, napred su razne LED trake koje ''glume'' dnevna svetla, ali se ne gase ni noću. Pa osvetljenje kabine da bi se bolje videlo ko vozi... Vlasnika ovakvog ''luna parka'' na točkovima ne interesuje što neki drugi vozač zbog svih tih svetala možda neće na vreme uočiti pešaka ili biciklistu.

 

Krivi su i fabrički ksenoni i LED farovi (kao što smo naveli na početku)
Farovi su oduvek zaslepljivali. Međutim, nije isto kada vam ''u oči ide'' svetlo iz običnog, halogenog fara i kada vas ''preseče'' svetlo iz ksenonskih ili LED farova, bili oni fabrički ili naknadno ''na divlje'' ugrađeni. Kao prvo, LED i ksenoni mnogo jače svetle. Kao drugo, njihovo svetlo je znatno oštrije usmereno. Kao treće, tu je boja svetla, belo-plavičasta, koja ima mnogo jači kontrast u odnosu na okolinu, pa je oku potrebno više vremena da se vrati u ''normalu''. Ova priča sa bojom svetla je, inače, mnogo komplikovanija.

 

Uglavnom, poseban problem nastaje kada se nađete u poziciji da auto takve farove uperi vama direktno u oči, makar i na delić sekunde kada:

  1. naiđe na neravan teren, pa poskoči.
  2. kada treba da se mimoiđete, a on taman prelazi ležećeg policajca.
  3. kada se sretnete na nekom prevoju, mostiću, nadvožnjaku i slično.

Tu je i ablendovanje, koje se ne koristi samo da bi se upozorilo na policijski radar. Koristi se u raznim situacijama i vrlo je korisno. Međutim, kada vas neko par puta ''udari'' ovakvim dugim svetlima, ostanu vam samo zvezdice pred očima.

 

Budućnost je u ''inteligentnim'' farovima
Već dugo neki automobili imaju kameru koja snima kompletnu situaciju ispred automobila, a kompjuter zatim određuje intenzitet osvetljenja, dužinu snopa svetla i pritom sprečava zaslepljivanje i vozača koji dolaze u susret i onih u istoj traci. Reč je o veoma naprednim LED farovima koje imaju svi premium proizvođači - kod nekih modela uz doplatu, kod nekih standardno. Njih ćemo obraditi u posebnom tekstu.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači u Velikoj Britaniji neće smeti ni da drže mobilni u rukama

 

205350-mobilni.jpg

 

Britanska vlada planira da u potpunosti zabrani interakciju vozača i mobilnog, odnosno vozači neće smeti ni drže mobilni u rukama. Razloge verovatno znate i sami - a to je povećan broj nesreća zbog korišćenja (uglavnom) pametnih telefona. Trenutno je zabranjeno korišćenje mobilnog za razgovor ili slanje poruka u vožnji, ali ostala je još i siva zona u kojoj nije bilo onemogućeno vozačima da traže muziku, igraju igrice, snimaju filmiće ili fotografišu u vožnji. Sada će sve biti zabranjeno. Za vozače je jedina opcija da koriste Bluetooth ili handsfree uređaje za razgovore. Sve ostalo biće zabranjeno u vožnji, odnosno vozači neće smeti ni da prime mobilni...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje. Nisam nikada za represiju ako moze normalno - ali ovo bi trebalo i kod nas uvesti, sa drakonskim kaznama (sa sve onim kucicima u krilima vozaca, koja izviruju kroz prozore). Imao sam vec nekoliko slucajeva bezanja po putu i zbog jednih i drugih. O naletanjima koja svaki dan gledamo, "sevrdanjima" levo-desno, iznenadnim promenama pravca, narasuvanju fluidnosti saobracaja (i kada je ima) - tek da ne govorimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveci problem magistralom kada se radi o voznji po mraku su svetla.Ili su nepravilno nastelovana tj nisu uopšte ni stelovana, a ima i bezobraznih ljudi. Blicnes mu on i dalje drzi duga, a čim mu uperis duga, odmah gasi njegova duga i pocne da blica kao lud. 

Sto se tice vozila iza, obično kad dam sva 4 pokazivaca, ugasi duga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ni ne mogu da nastelujem farove kako treba :D Ako nastelujem kako treba i visinu i pravac, svi mi blicaju :D Iako je standardni far i "obicna" sijalica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Australijski primer: Obaveza građana da prijave alkoholizovane, agresivne vozače, one koji koriste mobilni…

 

alkohol 1.jpg

 

Policija u australijskoj saveznoj državi Novom Južnom Velsu želi da vozači zovu policiju kako bi ih obavestili o pijanim, drogiranim, opasnim i rastrojenim vozačima. Nova kampanja, nazvana ''četiri opasnosti'' (piće, droga, agresivno ponašanje i distrakcije), od vozača traži da tokom praznika budu oči i uši policije i drugih vozača.

 

Vozači se pozivaju da jave kada vide slučajeve vožnje za koje veruju da su pod uticajem alkohola, droga ili da vozači koriste mobilni dok su za upravljačem. Od vozača i šire javnosti traži se da nazovu policiju kako bi prijavili slučajeve kada vide da se krši zakon, a od njih se traži i da pruže sve podatke kao što su vreme, datum, mesto i registarski broj automobila, kao i da predaju snimke sa kamere koja potvrđuje njihove tvrdnje. Prema najnovijim podacima, 280 ljudi je poginulo na putevina Novog Južnog Velsa od 1. januara do 26. novembra, pri čemu je brzina faktor kod 28% smrtnih slučajeva, a droga kod 20%, dok je alkohol učestvovao u 16% smrtnih slučajeva na putevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami ni ja...a prolaze pored policije i telefoniraju...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus testirao vozače ljubitelje mobilnih:

Na više od 4 sekunde im je zaklonio vid u vozilu

 

lexus mobilni.jpg

 

Svi znaju da su slanje poruka i vožnja opasni i ilegalni. Ipak, ljudi to i dalje rade.

Kako bi pokazao zašto slanje poruka za upravljačem vozila nije nešto što bi ikada trebalo da radite, Lexus je opremio poseban NX model sa posebnom oblogom stakala koja može da postane neprozirna. Lexus je postavio oblogu kako bi blokirao vozačev pogled spolja na 4.6 sekundi, što je prosečno vreme potrebno za odgovor na tekstualnu poruku dok ste za upravljačem vozila. Tada su Lexusovi stručnjaci pustili vozače na zatvorenu stazu sa preprekama kako bi osetili šta može da se desi ako ne gledaju na put. Lexus je dodao prepreke ispred vozila kada je zatamnio stakla. Lexusova akcija pokazuje da nepažnja na putu može da rezultira tragedijom.

 

Mada se 4.6 sekundi možda ne čini dugim periodom, brzinom od 112 km/h prešli biste skoro 144 metra ne gledajući put. Dovoljno je pogledati izraze lica vozačica i vozača u vožnji, koji su pre same vožnje priznali da pišu i čitaju poruke, pa da shvatite koliko je to opasno.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vas kamera u Holandiji uhvati da koristite mobilni za volanom, platićete 240 evra

 

216878-mobilni voznja.jpg

 

Holandska policija koristi kameru za otkrivanje vozača koji upotrebljavaju smartfon u vožnji. Korišćenje mobilnog je opasno, Holanđani to znaju i kažnjavaju takvo ponašanje za upravljačem. U tome im pomaže MONOcam - mobilna kamera na stativu. Uređaj može da se postavi u gradskim sredinama, kao i izvan urbanih područja. Kamera dolazi sa softverom koji je razvila holandska policija. Ovaj softver omogućava MONOcamu da prepozna vozače koji imaju mobilni u rukama. Zanimljivo je da je za izricanje kazne dovoljno samo da vozač drži smartfon u ruci, a policija ne mora da dokazuje za šta je služio - telefoniranje, korišćenje aplikacije, upravljanje navigacijskim sistemom ili nešto drugo.

 

Ako MONOcam snimi sumnjivu situaciju, a softverski algoritmi to prepoznaju, fotografija se šalje policijskom službeniku koji procenjuje da li je mobilni zaista korišćen. Ukoliko je tako, drugi policijski službenik proverava snimak radi konačnog zaključka. Ako se utvrdi postojanje prekršaja, službenik šalje dokaze Centralnoj agenciji za naplatu kazni (CJIB), koja zatim šalje kaznu vozaču. Prvi od takozvanih pametnih MONOcam uređaja nedavno je predat jednoj od regionalnih policijskih jedinica.

 

Ianče, MONOcam je tehnički testiran poslednjih 18 meseci, uključujući proveru usklađenosti sa zakonodavstvom o podacima o ličnosti. To se postiže softverom koji automatski zatamnjuje lica mogućih saputnika sa vidljivim samo licem vozača. Fotografije se čuvaju tokom kraćeg perioda. Čim ih službenici pregledaju i proslede ih na naplatu kazne, fotografije se brišu. Fotografije prekršitelja tada ostaju sačuvane samo u Centralnoj agenciji za naplatu kazni, što je i do sada bio slučaj sa fotografijama snimljenim radarskim setovima i kamerama za merenje brzine u Holandiji. Kazna za korišćenje mobilnog u vožnji je 240 evra, a policija očekuje da će primena MONOcam uređaja doprineti većoj bezbednosti na putevima u toj zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kampanja protiv korišćenja mobilnog:

Razbijene automobile stavili uz simbole društvenih mreža i telefona

 

217686-kampanja 02.jpg

 

U Argentini, vlada pokrajine Kordoba, odlučila je da se bori protiv upotrebe mobilnih telefona tokom vožnje kroz novu šok kampanju. Vozila koja su učestvovala u nesrećama postavljena su ispred ikona telefona, aplikacija i društvenih mreža za razmenu poruka sa sloganom ''Vozi ili piši''.

 

kampanja 01.jpg

 

Korišćenje mobilnog tokom vožnje je široko rasprostranjena pošast na putevima. Dovoljno je osvrnuti se levo ili desno na semaforu i gotovo je sigurno da ćete primetiti nekoga ko sedi za upravljačem i drži pametni telefon u ruci. U pokušaju da zaustavi ovaj fenomen, vlada pokrajine Kordoba je postavila novu vrstu znakova uz puteve. Čak i kada je povezan putem Bluetootha, mobilni je izvor previše smetnji te vozačima pada koncentracija. Takođe nije neuobičajeno videti neke vozače na telefonu da krivudaju u jednoj ili dve trake, usporavaju bez vidljivog razloga ili ne paze na znakove i pešake. Mobilni takođe povećava vreme reakcije kočenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate da korišćenje mobilnog u vožnji povećava i potrošnju goriva?

 

112728-mobilni.jpg

 

Autori istraživanja na čelu sa fondacijom španske osiguravajuće kompanije Mapfre došli su do zaključka da poziv mobilnim smanjuje pažnju za 36% u vožnji, a procenat se povećava na 40% kada je komunikacija stresna. Ako vozač čita i odgovara na poruke, primera radi, WhatsAppa, gubitak pažnje iznosi 53%.

 

Mapfre je u saradnji sa Adhara istraživanjima i Institutom održive mobilnosti, stavio 24 osobe (muškarci i žene, mladi i stari vozač, odmorni i umorni) na simulator i proveo ih kroz tri već navedena scenarija (normalan razgovor, stresni i poruke). Kao glavni rezultat, utvrđeno je da svaka upotreba mobilnog telefona udvostručuje verovatnoću da će učiniti greške u vožnji ili imati nesreću - i to ozbiljne greške poput napuštanja puta, sudara sa drugim vozilom ili sudara s pešakom. Vozač koji vozi sam u proseku napravi 33.7 grešaka na sat tokom razgovora sa mobilnim.

 

Pažnja u slučaju umornih vozača je smanjena za 52,5%, gotovo jednako značajno kao i ona koja odgovara korišćenju WhatsAppa. Ako se obe okolnosti spoje, pospanost plus slanje poruka, pažnja pada za 66.7%. Korišćenje mobilnog utiče na način vožnje, a studija fondacije Mapfre je otkrila veću potrošnju goriva prilikom upućivanja poziva ili slanja poruka. Povećanje u potrošnji goriva od 9.5%, motivisano je neplaniranim ubrzanjem, kočenjem i pogrešnom upotrebom menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna evropska država stavlja van zakona korišćenje mobilnog u vožnji

 

112728-mobilni.jpg

 

Belgija je još jedna evropska država koja je odlučila da zabrani korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje. Ukinute su gotovo sve funkcije. Produžena zabrana se odnosi i na druge elektronske uređaje, poput tableta ili e-čitača. Uređaji takođe ne smeju da se postavljaju na suvozačevo sedište ili centralnu konzolu radi korišćenja. Kazna je 116 evra. Kazne za korišćenje mobilnih potiču iz vremena kada su svi imali Nokiju 3310, kažu u Belgiji, pa je vreme da i oni idu ukorak sa vremenom i prošire zabrane. Korišćenje mobilnog telefona kao navigacijskog sistema ili za slušanje muzike je dozvoljeno samo kada je uređaj u držaču. Sve ostalo je zabranjeno. Novi zakon će verovatno stupiti na snagu u martu, a odnosiće se i na bicikliste i motocikliste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko nas je sve gore ovo sa mobilnim. Sad se sve više poruka ili čitaju novine ne znam šta toliko zevaju u taj mobilni na semaforu,šta je toliko bitno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belgija: Vozači koji koriste mobilni u saobraćaju ostaju bez vozačke dozvole

 

225160-belgija.jpg

 

U Belgiji nema šale, problem sa mobilnim telefonima su tamošnji zakonodavci shvatili ozbiljno. Odnosno, izuzetno ozbiljno.

 

U nekim delovima zemlje je naime uvedeno pravilo o kaznama sve do 4.000 evra i gubitku vozačke dozvole do pet godina ako se u vožnji koristi mobilni. Zabranjeno je i biranje ruta na navigaciji tokom vožnje. Dakle, belgijska policija je zabeležila 2.387 prekršaja i oduzete su 503 dozvole u najnovijoj akciji. Tokom 48 sati, policija je sprovodila kontrolne akcije širom Belgije. Svrha je bila borba protiv distrakcija u vožnji, fenomena za koji se veruje da je uzrok četvrtine saobraćajnih nesreća u Belgiji. Zabeleženo je ukupno 2.387 prekršaja. Njih 2.331 odnosilo se na korišćenje mobilnog tokom vožnje, a 114 na druge oblike distrakcije. U nekim opštinama tužilaštvo je naložilo hitno oduzimanje dozvole za ukupno 503 vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka im cast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...