Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Audi spreman za jubilarni Le Mans

Recommended Posts

audi%20le%20mans.jpg

 

Do starta 90. jubilarnog izdanja trke 24 sata Le Mansa ostalo je još šest nedelja. Audi se od 1999. godine može pohvaliti sa 11 pobeda nakon 14 nastupa, što je uspeh koji u istoriji Le Mansa niko do sada nije ostvario. Pored pobeda, gde posebno treba naglasiti da je Audi čak pet puta zauzimao prva tri mesta, Audi je stigao do ukupno 27 podijuma. Istina, Porsche je na Le Mansu ostvario 16 pobeda, ali u vremenskom periodu od 28 godina. Godine 1971. Porsche je postavio rekord u pređenim kilometrima za 24 sata, ali na stazi tada nije bilo šikana za usporavanje automobila na čuvenim pravcima. Sve do 2010. godine izgledalo je nemoguće oboriti rekord Porschea, ali je pobednički Audi R15 TDI sa pređenih 5410,713 kilometara za 24 sata ipak oborio rekord Porschea za čitavih 75.4 kilometra.

 

Konstantnim razvojem i uvođenjem novih tehnologija, koje su ubrzo postajale deo Audijevih putničkih automobila, od 2000. do 2010. godine u Audiju su uspeli smanjiti prosečnu potrošnju goriva za 10 posto, dok je prosečna brzina njihovih prototipa na stazi porasla sa 208,6 na 225,2 km/h. Uvođenjem hibridne tehnologije, potrošnja goriva pobedničkog Audija, koji je na Le Mansu učestvovao prošle godine opala je za još 10 posto. Audi će ove godine na Le Mansu startovati sa tri Audija R18 e-tron quattro. Cilj je doći do 12. pobede, čime bi se ponovo potvrdila vrednost njihovog čuvenog slogana "Vorsprung durch Technik“ (napredak kroz tehniku). Uz vrhunsku vozačku postavu, u tome će im svakako pomoći ultra lagana šasija, optimizovana aerodinamika, vrhunska svetla, pouzdanost i štedljivost.

Trka startuje 22. juna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi želi dvanaestu pobedu na Le Mansu
 
audi%20lemans%201.jpg
 
Audi će na devedesetom izdanju legendarne trke 24 sata Le Mansa, koja startuje 22. juna u 15 sati, nastupiti petnaesti put. Nakon dosadašnjih jedanaest pobeda na francuskom klasiku, ambicije nemačke ekipe se ne smanjuju. Izgleda da se u Audiju neće smiriti dok ne (pre)stignu Porsche po ukupnom broju pobeda na Le Mansu. Naredne godine ćemo videti šta će na sve to reći iz Porschea koji se vraća na Le Mans. Do tada, svi se slažu u jednom: za nekoliko dana 24 sata Le Mansa biće poprište žestokog okršaja Audija i Toyote.
 
Startni broj 1 na LMP1 Audiju R18 e-tron quattro pripada posadi Marcel Fässler/André Lotterer/Benoit Tréluyer (Švajcarska/Nemačka/Francuska). Ako i ovaj put dođu do pobede, tri vozača že moći da se pohvale da su na čuvenoj stazi La Sarthe ostvarili 'hat-trick' , što je pre njih uspela da ostvari Audijeva posada Frank Biela/Emanuele Pirro/Tom Kristensen (Nemačka/Italija/Danska) nastupima 2000., 2001. i 2002. godine. Apsolutni rekorder po broju pobeda na Le Mansu (8) je Danac Tom Kristensen koji zasluženo nosi nadimak 'Mister Le Mans'. Kristensen očekuje da će na ovogodišnjem nastupu, zajedno sa Loic Duvalom (Francuska) i Allanom McNishom (Velika Britanija) opet biti u prilici da se bori za najviši podijum. Duval je inače zamenio Italijana Rinalda Capella koji je nakon prošlogodišnje trke najavio svoje povlačenje.
 
audi%20lemans%2011.jpg
 
Da trio sa startnim brojem 2 odlično funkcioniše najbolje je pokazala pobeda na Silverstonu, uvodnoj trci ovogodišnjeg Svetskog šampionata izdržljivosti (World Endurance Championship).
Slično razmišlja i posada Audija sa startnim brojem 3. Iskusni Marc Gené (Španija) pobedio je iza upravljača Peugeota na Le Mansu 2009. Oliver Jarvis (Velika Britanija) stigao je do podijuma prošle godine, a pored toga je pobedio i na trci 12 sati Sebringa (USA). Treći vozač Lucas di Grassi (Brazil) ove godine je premijerno na Le Mansu. Iako najneiskusniji, di Grassi se uveliko može osloniti na pomoć i iskustvo svojih timskih kolega iza kojih je čak 17 pobeda na Le Mansu.
 
Harizmatični šef Audi Motorsporta, Dr. Wolfgang Ullrich, zajedno sa ostatkom ekipe, dali su sve od sebe da se sa tehničke strane maksimalno pripreme za najtežu trku na svetu. Faktički nema segmenta gde Audijev LMP1 nije unapređen. Posebno za Le Mans, Audi R18 e-tron quattro je dobio dodatno optimizovanu aerodinamiku. Velika pomoć vozačima, kad Le Mans utone u mrkli mrak, biće izuzetno efikasna LED svetla i veliki AMOLED display u kokpitu koji zamenjuje klasične retrovizore.
 
Trenutni rezultat između ljutih rivala Audija i Toyote u šampionatu je 5:3, uz činjenicu da Toyota ove godine nije uspela završiti trku ispred Audija. U vazduhu ostaje pitanje koliko je ko uradio da ove godine osvoji Le Mans. Toyoti ide u prilog činjenica da su dizelski motori koji pokreću Audije od januara podvrgnuti ograničenjima kojima se njihove ukupne performanse umanjuju za oko 7 posto, a za 5 litara je smanjena i zapremina Audijevih rezervoara za gorivo.
 
“Le Mans će ovaj put za nas biti poseban izazov. Verujem da je tim uspeo da se prilagodi novim pravilima. Afirmativno je što smo u prethodnom periodu pokazali efikasnost i snagu. Da bi na kraju bili ispred Toyote moraćemo vreme provedeno u boksu smanjiti na minimum, što je u stvari jedini način na koji možemo kompenzovati ograničenja koja su određena za dizel motore. U svakom slučaju nadam se da će publika ove godine uživati u velikom dvoboju za konačnu pobedu“, rekao je Dr. Wolfgang Ullrich.
“Kako sada stvari stoje, na ovogodišnjem izdanju Le Mansa nema favorita, što me iskreno raduje zbog publike. Znamo naša vremena po krugu, ali ćemo zbog novih pravila tek tokom trke saznati gde smo u odnosu na Toyotu. Prema tome ćemo postaviti našu strategiju. U svakom slučaju očekujem žestoku borbu”, kaže Ralf Jüttner, tehnički direktor Audi Sport Team Joest.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u toku je trka 24 sata,ostalo jos oko 4 sata,na vodecoj poziciji je audi sa brojem 2,na drugom mestu je tojota sa brojem 8,a na trecem mestu je isto tojota sa brojem 7

ovogodisnja trka ce biti upamcena po tragicnom dogadjaju,jer je vozac aston martina pri stravicnom udesu u bolnici podlegao povredama,strasno,meni je bas mnogo zao

po meni je audi najbrzi pre svega u klasi lmp1,ima bolji tempo nego tojota,koja je jako dobra

 

24h_Rennen_Le_Mans_2013_7_19_fotoshow_Im

 

Le_Mans_LMP1_Klasse_Audi_Langheck_R18_19

 

24h_Rennen_Le_Mans_2013_13_19_fotoshow_I

rebelion lola tojota,oba automobila su imali pehove,iako su imali dobar tempo u lmp1 klasi

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

pobednik ovogodisnje trke 24 casa le mana je audi r18 e tron sa brojem 2,kojeg su vozili

tom kristensen,duval  i alan mcnish i ovo je bila 9ta pobeda kristensena na trci 24 h le mans

drugu poziciju su uzeli vozaci toyote,a trece mesto je pripalo vozacima audija 

 

http://www.24h-lemans.com/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2013/24-heures-du-mans/classification/race/24-heures-du-mans-2013-classifcation-after-24h.pdf

konacan rezultat



audi_r18_e_tron_quattro_in_the_2013_wec_

pobednici

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tragedija na 24 časa Le Mana: Poginuo Danac Simonsen
 
simonsen.jpg
 
Danski vozač Alan Simonsen izgubio je život na poznatoj trci 24 časa Le Mana, pošto se njegov Aston Martin prevrnuo na stazi. Ovo je bilo sedmo učešće danskog vozača na Le Manu a imao je jedno drugo i jedno treće mesto u karijeri. Do nesrećnog slučaja je došlo kad je Simonsen svojim Aston Martinom udario u zaštitnu ogradu posle čega se nekoliko puta okrenuo na stazi.
Odmah je prenet u medicinski centar, ali je ubrzo izdahnuo zbog težine povreda, iako je bio svestan dok su ga izvlačili iz vozila. Nije utvrđeno šta je uzrok nesreće, a snimak iz automobila koji je vozio iza Danca pokazuje da nije bilo nikakvog kontakta između njegovog i nekog drugog vozila.
Prethodni smrtni slučaj na 24 časa Le Mana desio se na treningu 1997 kad je u svom Pežou život izgubio Sebastjen Enžolras.
 
 
------------------------------------
 
Audi stigao do dvanaeste pobede na 24 sata Le Mansa
 
audi%20lemans.jpg
 
Da su odlučivale pripadnice lepšeg pola, koje su u petak na tradicionalnoj paradi vozača vrištale kao u doba Beatlesa, pobednik ovogodišnje jubilarne trke 24 sata Le Mansa u generalnom poretku bio bi holivudski glumac-trkač Patrick Dempsey. Nažalost, s tim se nisu složili konkurenti u klasi GTE Am, pa je tim Dempsey-Del Piero Proton na kraju danonoćne jurnjave, uz probušenu gumu, nezgodno izletanje i nekoliko tehničkih problema, na kraju stigao četvrti u klasi, što je odličan rezultat.
 
Početak trke je obeležila sitna kiša. Definitivno najgora opcija, kada nije ni suvo ni mokro, što je istinska glavobolja za one koji odlučuju o izboru guma. Svi su trku ipak startovali na 'slick' gumama iako je u krugu za zagrevanje javljeno da na krivini Tertre Rouge pada kiša. Nakon samog starta na čelo "divlje horde" izbio je Audi br.1 koji je vozio André Lotterer. Toyote su odmah pokazale zube, jer su brzo stigle ispred preostala dva Audija. To su bili minuti kiselih lica u garažama Audija.
 
I onda se desilo ono najgore što je, nažalost, još uvek sastavni deo automobilskih trka. Posle izletanja danskog vozača Allana Simonsena na izlazu iz brze krivine Tertre Rouge, samo deset minuta nakon starta trke, bili smo uvereni da će najveći problem biti uništen Aston Martin i snovi Simonsenovih timskih kolega koji, eto, neće dobiti priliku da nastupe na najvećoj trci svih vremena, a bili su najbrži u klasi GTE Am na kvalifikacijama.
Prve informacije sa mesta udesa o stanju vozača zvučale su optimistički. Simonsen je odvezen u bolnicu, a trka je nakon gotovo sat vremena vožnje iza sigurnosnog automobila ponovo nastavljena. Međutim, nakon nekoliko sati iz bolnice je stigla poražavajuća vest: danski vozač je podlegao povredama. Le Mans je utihnuo. Iz Aston Martina ubrzo stiže saopštenje da će, na zahtev Simonsenove porodice, nastaviti sa trkom i na taj način odati poslednju počast svom tragično preminulom vozaču.
 
U klasi LMP1 i dalje je vodio Audi br.1. Allan McNish u Audiju br.2 je uspeo da se vrati na treću poziciju. Izgleda da Toyota br.7 ima problema, jer do tada veoma brzi Nicolas Lapierre brzo pada na petu poziciju. Prvi ulasci u boksove potvrđuju da se Toyote na stazi zadržavaju duže. Audiji su definitivno brži na pravcima, ali su Toyote na mokroj podlozi brže kroz krivine. To im ipak nije mnogo pomoglo u prvih sat-dva trke, jer Audiji drže prve tri pozicije i povećavaju svoju prednost.
 
U klasi LMP2 manje-više od početka do kraja trke vodeće pozicije drži tim Oak Racing sa Morgan-Nissanima startnih brojeva 35 (Baguette/Gonzales/Plowman) i 24 (Pla/Hansson/Brundle). Precizno i efikasno, bez incidenta. Bilo je uzbuđenja i promena na trećoj poziciji. Na kraju svega najviše spretnosti i sreće imali su u timu G-Drive Racing sa startnim brojem 26 (Rusinov/Conway/Martin). Nismo brojali, ali nam se čini da je najviše izletanja sa staze bilo upravo u klasi LMP2. Trku je pre vremena završilo šest LMP2 timova koji su, zajedno sa automobilima klase LM GTE Am, glavni „krivci“ za česte i duge boravke sigurnosnog automobila na stazi.
 
U Klasi LM GTE Pro od samog početka pa sve do kraja borbu za prvo mesto vodili su fabrički timovi Porschea i Aston Martina. Negde iza ponoći prestali smo brojati njihove međusobne izmene pozicija. Slava je ovaj put pripala posadi Porschea br.92 (Lieb/Lietz/Dumas). Satima u vrhu klase, Aston Martin br.99, koji je tada vozio Fred Makowiecki, završio je trku strahovitim udarom u ogradu na izlazu iz Playstation šikane. Gotovo ista neprirodna reakcija automobila kao kod izletanja nesrećnog Simonsena. Drugo mesto je osvojio drugi fabrički Porsche br.91 (Bergmeister/Pilet/Bernhard). Zbog nekoliko loših procena u poslednjem turbulentnom satu trke, kao trećeplasirani je stigao jedini preostali LM GTE Pro Aston Martin br. 97 (Dumbreck/Mücke/Turner) koji je često bio na prvoj poziciji.
Zaista crn vikend za britansku kompaniju koja je pobedama na Le Mansu želela da zaokruži proslavu stogodišnjice postojanja. Istovremeno, Porsche je na najbolji mogući način obeležio 50 godina svog modela 911. Dva Ferrarija tima AF Corse skoro da i nisu dobili priliku da prođu ispred britansko-nemačkog kvarteta. Fabričke Corvette su tu i tamo imale svetlih trenutaka, ali sve zajedno nije bilo dovoljno da bi se uključile u borbu za mesto na podijumu. Biti četvrti na Le Mansu, za njih je to apsolutni neuspeh. Prolazna vremena ovogodišnjih povratnika na Le Mans, ekipe SRT Viper, bila su apsolutno nekonkurentna, što im i ne treba previše zameriti. Verujemo da će američke ekipe naredne godine u Francusku doći u mnogo boljem izdanju.
 
Uzbudljivo je bilo i u klasi LM GTE Am. Žestoka borba vodila se između Porschea i Ferrarija. Ostali su zakazali, uglavnom zbog lakših i težih izletanja sa staze, gde je prednjačila ekipa Krohn Racing koja je na kraju odustala negde oko ponoći, ali i zbog različitih tehničkih problema. Pobedu odnosi tim IMSA Performance Matmut (Narac/Bourret/Vernay) sa Porscheom 997 GT3 RSR br.76, ispred dva Ferrarija tima AF Corse, br.55 (Perazzini/Case/O'Young) i br.61 (Gerber/Griffin/Cioci).
 
Vratimo se na kraju najjačima. Posebno uzbudljivo je bilo kada se u prvim satima kišica pretvorila u kišu. Vozači su imali mnogo problema oko upravljivosti, ali niko se nije odlučio za kišne gume. Toyota za kratko preuzima vodstvo. Malo je nedostajalo da Lucas Di Grassi u Audiju br.3 pre vremena završi svoj nastup u Indianapolis krivini. Ubrzo posle toga imao je izletanje i u Dunlop krivinama. Audiji su i pored svega čvrsto na prve tri pozicije. Sa novom kišom Toyote se opet približavaju Audijima.
 
Definitivno su brže kroz krivine. U jednom trenutku učinilo se da je Toyota br.7 završila trku, jer je nakon izlaska iz Playstation šikane jednostavno stala. Lapierre je uspeo ponovo da pokrene motor i nastavi trku. Kiša prestaje da pada. Nakon četiri sata trke Toyote iza vodećeg Audija br.1 kasne preko dva minuta. Očigledno ne pomaže veći broj pređenih krugova pre ulaska u boks. Sigurnosni auto na stazu opet izlazi oko 20 sati, jer je LMP2 Alpine završio u ogradi na Tertre Rouge. Negde iza 21 sat sreća okreće leđa Audiju. Dolaskom noći opet stiže i kiša. Uvod u problem za vodeći Audi br.1 koji je stao prilikom izlaska iz boksa. Istovremeno, Audiju br.3 u Dunlop krivinama eksplodira guma. Gubi mnogo vremena, jer mu do boksa faktički ostaje ceo krug. U 21:45 vodeći Audi ide u garažu. Motor, alternator, senzor radilice... Uopšte nije važno šta je zaustavilo Audijev prototip, ali iz garaže su izašli tek nakon 45 minuta. Lotterer, Fässler i Tréluyer kroz mrkli mrak i povremenu kišu vozili su fantastično da smanje veliki zaostatak. Na kraju su stigli do odličnog petog mesta.
Audi koji je u ranoj fazi trke ostao sam ispred zahuktalih Toyota bio je onaj sa brojem 2 (Kristensen/Duval/McNish). Situacija je podsećala na trku iz 2011. godine, kada je jedini preostali Audi uspeo da pobedi ispred tri Peugeota.
 
toyota%20lemans%202211.jpg
 
Bespoštedna borba trajala je do samog kraja trke, ali sa 348 pređenih krugova za 24 sata pobedu u generalnom poretku odnosi Audijeva ''dvojka''. Sledi Toyota br. 8 (Davidson/Buemi/Sarazzin) i Audi br. 3 (Di Grassi/Gene/Jarvis) koji je u poslednja dva sata stigao i prestigao Toyotu br.7. Nedugo nakon toga Lapierre je zbog iznenadnog snažnog pljuska „sedmicu“ zabio u zaštitne gume na ulasku u Porsche krivine. Uspeva se dokotrljati do boksa, ali bilo je prekasno za nastavak napada na Audijevu ''trojku''.
 
99159-audi%20e-tron.jpg
 
Iako su Toyote imale manje ulazaka u boksove, to im ipak nije pomoglo da na kraju imaju više odvezenih krugova od Audija, tako da je Toyota i ovaj put ostala na korak do sna. S druge strane, odličan vikend za Toma Kristensena. Sa novom devetom pobedom na 24 sata Le Mansa teško da će mu iko ikada uzeti titulu najuspešnijeg vozača Le Mansa svih vremena. Naredne godine Audiju stiže novi izazivač. Sa svojim LMP1 prototipom i ''minulim radom'' na Le Mansu, Porsche nema nameru da bude drugi. O tome ćemo naredne godine u ovo vreme.
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi na Sebringu testira poboljšani R18 e-tron quattro

 

audi%20r18%202014.jpg

 

Iz Audi Sport tima je stigla fotografija dorađenog LMP1 prototipa R18 e-tron quattro, koji će naredne godine učestvovati na legendarnoj trci 24 sata Le Mana. Obaveza pred timom i njihovim automobilima je zaista velika, jer je istoimeni prethodnik, koji su vozili Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, trijumfovao na ovogodišnjem Le Manu. Poboljšana verzija automobila usaglašena je se svim tehničkim regulativama FIA-e za narednu godinu, a prema izjavama koje su stigle iz Audija, R18 e-tron quattro je podešen da bude maksimalno štedljiv. Audi Sport je počeo testiranja prototipa na stazi Sebring u Sjedinjenim Američkim Državama. Svi tehnički detalji automobila biće poznati do kraja ove godine.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi R18 e-tron quattro za 2014.

 

audi%20r18%2056.jpg

 

Sledeće godine Audi će pokušati da ostvari ''het-trik'' u World Endurance Championship (WEC) seriji i da upiše još jednu pobedu na 24 sata Le Mana. Ambiciozne planove baziraju na tek predstavljenom novom takmičarskom bolidu. Iako je zadržao isto ime kao i prethodnik, novi R18 e-tron quattro je nov, konstruisan od nule. Razvoj novog R18 e-tron quattra je počeo prošle godine, a prve komponente su sa proizvodnih traka sišle pred kraj 2012. Po Audijevim tvrdnjama, reč je o najkompleksnijem takmičarskom automobilu u istoriji marke.

 

audi%20r18%20566.jpg

 

Osnovu R18 e-tron quattrovog sistema čini V6 TDI motor, ali osim snagom motora i pratećih sistema, R18 i njemu slični autombili svoje uspehe baziraju i na efikasnom aero paketu.

 

audi%20r18%205661.jpg

 

U skladu sa novim propisima, novi R18 se značajno razlikuje od prethodnika, ali u Audiju tvrde da su uspešno doskočili svim novim izazovima. Koliko uspešno, videćemo sledeće godine. Do tada, par fotografija fascinantnog R18 e-tron quattra.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi nastavio dominaciju u Le Manu

 

audi%20leman%201.jpg

 

Posada Audija sa brojem dva trijumfovala je na 82. izdanju legendarne trke ''24 časa Le Mana'' i tako nastavila dominaciju tog proizvođača. Benoa Trelije, Marsel Fesler i Andre Loterer su zajedno kompletirali 379 krugova i tako došli do treće pobede u Le Manu, a Audiju doneli ukupno 13, odnosno 13. u poslednjih 15 godina. Dvostruku pobedu Audija kompletirala je prošlogodišnja pobednička posada, u kojoj je Loika Divala, koji je imao udes tokom slobodnog treninga zamenio Mark Hene. Uz njega, do drugog mesta došli su Lukas di Grasi i Tom Kristensen, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našla posada Tojote u sastavu Entoni Dejvidson, Sebastijan Buemi i Nikolas Lapijer. Ovogodišnje izdanje ''24 časa Le Mana'' obilovalo je iznenađenjima i preokretima. Čak sedam fabričkih prototipova iz LMP1 klase imalo je probleme u pojedinim trenucima trke, a odluka o pobedniku pala je u samom finišu.

 

audi%20leman%2011.jpg

 

Oba vodeća Audija imala su probleme sa turbi motorima u nedelju ujutro, pa je Porše koji su vozili Mark Veber, Brendon Hartli i Timo Bernard dobio priliku da se bori za pobedu. Ta posada, sa brojem 20, preuzela je vođstvo tri sata do kraja trke, ali Porše 919 Hibrid nije mogao da održi korak sa Lotererom, da bi Veber potom potpuno usporio.

Problemi Poršea omogućili su Audiju sa brojem jedan da dođe do drugog mesta, sa tri kruga zaostatka u odnosu na pobednika. Najveće iznenađenje verovatno je priredila trećeplasirana Tojota, koja je imala udes na samom početku trke, odnosno kontakt sa trećim Audijem kada je počela kiša, ali je Lapijer nastavio dalje, za razliku od rivala za koje je trka bila gotova.

Tojota sa brojem sedam, koju su vozili Aleksander Vurc, Stefan Sarazan i Kazuki Nakađima, vodila je od starta do polovine trke, kada je njihov TS040 Hibrid stao na stazi zbog kvara elektronike. Čelnu poziciju tada je preuzeo Audi, koji je, uprkos problemima došao do nove pobede.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je ekstra trka! Kvarili se audiji, vodili , gubili... Skoro nisam gledao tako dobru trku 24sata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poboljšani Audi R18 e-tron quattro

 

128449-audi%20r18%201.jpg

 
U Audi Motorsportu su skinuli veo sa svog temeljito unapređenog trkačkog prototipa R18 e-tron quattro koji će se u kategoriji LMP1 takmičiti u ovogodišnjem FIA WEC šampionatu (World Endurance Championship). Nakon svega što su uradili u pripremnom periodu, pre početka izuzetno teških višesatnih trka izdržljivosti, u Audiju su uvereni da njihov dorađeni hibridni R18 e-tron quattro može ponoviti prošlogodišnji uspeh, pri čemu pre svega misle na pobedu koja je nakon žestoke borbe ostvarena na jedinstvenoj trci 24 sata Le Mana.
 

128450-audi%20r18%2011.jpg

 
U odnosu na prošlogodišnju verziju, ovogodišnji konkurent Toyoti, Porscheu i Nissanu je opremljen novim i većim usisnicima vazduha na prednjim blatobranima na kojima su sada i redizajnirana kućišta matrix LED svetala. Drugačiji je i prednji usmerivač vazduha, kao i deo same karoserije ispred vetrobranskog stakla. Redizajniran je i poklopac motora, a sve zajedno rezultira znatno boljom ukupnom aerodinamikom koja pomaže ukupnim performansama, ali i znatno utiče na potrošnju goriva, što je jedan od najznačajnijih faktora za ostvarivanje dobrog rezultata na višesatnim trkama.
 
U zavisnosti od konfiguracije staze, Audi je pripremio dve varijante karoserije, a optimizovanje šasije u oba slučaja urađeno je u saradnji sa Michelinom koji za Audi Sport i ove godine isporučuje gume. Audijevi inžinjeri su uspeli da ostvare jedan od primarnih ciljeva: povećali su sa 2 na 4 MJ količinu rekupirane energije koja se proizvodi kočenjem u samo jednom krugu staze u Le Manu. Sva akumulirana energija koristi se za ubrzanja i distribuira se na prednju osovinu prototipa.
R18 e-tron quattro je težak samo 870 kilograma i pokreće ga 4-litarski TDI V6 motor koji razvija 558KS. Pored njega, tu je i znatno pojačani elektro-motor koji sada razvija 272KS. Sistem za akumuliranje proizvedene energije povećan je 17 posto. Da bi se ispoštovale sve strožije regulative FIA-e, Audijev hibridni LMP1 prototip će po krugu trošiti 2,5 posto manje goriva u odnosu na prošlu sezonu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi R18 e-tron quattro sa novim aerodinamičkim paketom

 

audi%20r18.jpg

 
Audi je predstavio novu aerodinamičku opremu za R18 e-tron quattro. Ovaj model koji će biti vožen na trci 6 Hours of Spa, dobija paket koji će smanjiti potisnu silu i ima drugačiji prednji kraj, modifikovane bočne delove, relocirane otvore za ventiliranje i novo zadnje krilo. Prema šefu Audi Sport za aerodinamiku, Jan Monchaux-a iz razloga što potisna sila na Le Mansu nije tako važna kao što je u drugim stazama, kompanija je razvila druga rešenja i nove oblike karoserije. Podsećanja radi, 2015 R18 e-tron quattro je predstavljen ranije ove godine sa optimizovanom šasijom, novim elektromotorom i efikasnijim dizel motorom.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...