Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

- Marka i model: Zastava Yugo 60EFI
- Pogonsko gorivo: benzin
- Zapremina: 1,1l
- Snaga: 63KS
- Auto remapiran: DA
- Godina proizvodnje: 2002
- Godina u vlasinštvu: 8
- Ukupna pređena kilometraža po satu: 85.000km
- Pređena kilometraža u vlasništvu: 35.000km
- Kvar na plivajućem zamajcu: -
- Kvar na turbini: -
- Kvar na diznama: -
- Kvar na pumpi visokog pritiska: NE
- Kvar DPF: -
- Kvar na EGR: -
- Kvar MAP senzora: NE
- Kvar MAF senzora: -
- Kvar na alternatoru: DA (30e)
- Kvar na starteru: NE
- Kvar na glavi motora (probio dihtung glave): DA (80e)
- Kvar na varijatoru faze: -
- Zamena grejača: -
- Zamena bobina: -
- Zamena svećica: - (12kom, 35e)
- Zamena kablova: - (2seta, 30e)
- Zamena elemenata izduvnog sistema: Da (izduvna grana, 10e)
- Ugradnja TNG uređaja: -
- Reatest za TNG uređaj: -
- Nerviranje zbog problema i zezanja sa plinom: -


Nisam siguran sto je kvacilo izostavljeno kad je zamajac vec tu, na to sam potrosio nekih 280e plus ovo koje planiram oko 130e :laughing: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Marka i model: Fiat Stilo 1.9JTD
- Pogonsko gorivo: dizel
- Zapremina: 1,9L
- Snaga: 115KS
- Auto remapiran: Ne
- Godina proizvodnje: 2002
- Godina u vlasinštvu: 8
- Ukupna pređena kilometraža po satu: 192.000km
- Pređena kilometraža u vlasništvu: 102.000km
- Kvar na plivajućem zamajcu: NE
- Kvar na turbini: NE
- Kvar na diznama: NE
- Kvar na pumpi visokog pritiska: NE
- Kvar DPF: -
- Kvar na EGR: Zatvoren
- Kvar MAP senzora: NE
- Kvar MAF senzora: NE
- Kvar na alternatoru: Remont(oko 70e, cini mi se)
- Kvar na starteru: NE
- Kvar na glavi motora (probio dihtung glave): NE

- Kvar na varijatoru faze: -
- Zamena grejača: NE (upisati broj komada)
- Zamena bobina: - (upisati broj komada)
- Zamena svećica: - (upisati broj komada)
- Zamena kablova: - (upisati broj komada)
- Zamena elemenata izduvnog sistema: DA (1, zamenjeno parce cevi od izduvne grane do srednjeg lonca)
- Ugradnja TNG uređaja: - (upisati cenu)
- Reatest za TNG uređaj: - (upisati cenu)
- Nerviranje zbog problema i zezanja sa plinom: - (upisati cifru na skali od 1-10. 1-nemam problema, 10-pukao mi je film)




Nisam siguran sto je kvacilo izostavljeno kad je zamajac vec tu, na to sam potrosio nekih 280e plus ovo koje planiram oko 130e :laughing:

I ja sam se pitao, ali verovatno zato sto ga imaju i dizeli i benzinci. :-)

Elem, dodao bih i ja set kvacila + 250e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, ali kad uporedim iskustva ljudi koje ja poznajem, uvidjam odredjene razlike u tom kontekstu izmedju razlicitih pogonskih agregata ;) Takodje se mozda trebalo definisati fabricka i trenutna snaga motora kao parametar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači ja, Vule i FantomX smo imali samo ludu sreću. Znaš ih sigurno, nekog možda i lično.

Naravno da svaki dže te de nije u dobrom stanju, ali brate, ako kupiš leša sam si kriv, nema veze da li je benzinac ili dizel.

 

Da. A sva trojica vozite stari dvojac Bravo/Brava koji su se možda pokazali manje kvarljivi od Stila/Lybre/147/156. Nek se jave vlasnici Maree JTD znam ih nekoliko koji ulažu u rupu bez dna.

 

 

Ali da popunim i ja ako ti toliko znači:

 

- Marka i model: Fiat Stilo 1.2 16V

- Pogonsko gorivo: benzin

- Zapremina: 1,2L

- Snaga: 80 KS

- Auto remapiran: ne

- Godina proizvodnje: 2002

- Godina u vlasinštvu: 2

- Ukupna pređena kilometraža po satu: 115.000km

- Pređena kilometraža u vlasništvu: 15.000km

- Kvar na plivajućem zamajcu: -

- Kvar na turbini: -

- Kvar na diznama: -

- Kvar na pumpi visokog pritiska: -

- Kvar DPF: -

- Kvar na EGR: -

- Kvar MAP senzora: -

- Kvar MAF senzora: -

- Kvar na alternatoru: NE

- Kvar na starteru: NE

- Kvar na glavi motora (probio dihtung glave): NE

- Kvar na varijatoru faze: -

- Zamena grejača: -

- Zamena bobina: - 1 (35e)

- Zamena svećica: - -

- Zamena kablova: - -

- Zamena elemenata izduvnog sistema: NE

- Ugradnja TNG uređaja: -

- Reatest za TNG uređaj: -

- Nerviranje zbog problema i zezanja sa plinom: -

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Marka i model: Fiat Stilo 1.9JTD
- Pogonsko gorivo: dizel
- Zapremina: 1,9L
- Snaga: 80KS
- Auto remapiran: Ne
- Godina proizvodnje: 2004
- Godina u vlasinštvu: 1,5
- Ukupna pređena kilometraža po satu: 228.000km
- Pređena kilometraža u vlasništvu: 30.000km
- Kvar na plivajućem zamajcu: NE
- Kvar na turbini: NE
- Kvar na diznama: NE
- Kvar na pumpi visokog pritiska: NE
- Kvar DPF: -
- Kvar na EGR: Zatvoren
- Kvar MAP senzora: NE
- Kvar MAF senzora: NE
- Kvar na alternatoru: remenica 2 puta 80e
- Kvar na starteru: NE
- Kvar na glavi motora (probio dihtung glave): NE

- Kvar na varijatoru faze: -
- Zamena grejača: DA 4kom.
- Zamena bobina: - (upisati broj komada)
- Zamena svećica: - (upisati broj komada)
- Zamena kablova: - (upisati broj komada)
- Zamena elemenata izduvnog sistema: NE
- Ugradnja TNG uređaja: - (upisati cenu)
- Reatest za TNG uređaj: - (upisati cenu)
- Nerviranje zbog problema i zezanja sa plinom: - (upisati cifru na skali od 1-10. 1-nemam problema, 10-pukao mi je film)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anketa je manjkava po vise osnova.

Nema jasan kriterijum,mesa se pouzdanost motora sa troskovima eksploatacije...

 

Jel zamena svecica spada pod kvar?

Za mene je to potrosni materijal i spada u redovno odrzavanje.Zamenio sam odmah po kupovini auta i ako nije moralo...smesna stavka.

 

Ne vidim u anketi nosace motora.Poznato je da na dizelima crkavaju cesce nego na benzincima...

 

Mali servis.Na dizelu samo filter goriva kao komplet mali servis kod mene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene filter goriva cca 1000 din. I šta sada. Stavio sam ono čega mogu da se setim. Ako si dobro čitao pored svećica tamo su i grejači :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali servis.Na dizelu samo filter goriva kao komplet mali servis kod mene...

 

Brate gde ti radiš mali servis za ~1500 dinara? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loš je spisak. Sve treba uračunati, bez obzira da li je dizel ili benzin ili TNG. Ja sam dao u poslednja 2 meseca skoro 400 evra a ne vidi se ovde uopšte, zamenio sve diskove, pločice, oscilirajuća ramena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marko

Citao sam dobro,ali ima tu jos stavki :)

 

Padaju mi na pamet remenice,dosta ljudi sa foruma ih je menjalo,razna skupocena crevca...

 

Jedan od kriterijuma bi mogao biti i cena odredjenog kvara.Nije isto problem sa benzinskom i dizel diznom.

Kvacila su generalno skuplja...

 

Dizel je super dok nesto od skupljih delova ne zvekne,a onda cena popravke bude kao visegodisnje ulaganje u benzinca.

 

@Vule

Ufi filter goriva za Stila ~5000 din

Toliko mene izadje mali servis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

UFI filter goriva za stila jtd je ispod 2000din. Najjeftiniji oko 700din, sredina oko 1200-300din i Ufi kao najskuplji.

A tabela ne moze da funkcionise jer neki ce da precute za poneka ulaganja i da nastave da teraju cirkus u temi, neki ca da stave npr polovnu diznu za jtd od 10e i onda ce onaj sa benzincem da se buni sto je za pranje svoje dizne dao vise i tako... nije merodavno ovo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Vule

Ufi filter goriva za Stila ~5000 din

Toliko mene izadje mali servis :)

 

 

UFI filter goriva za stila jtd je ispod 2000din. Najjeftiniji oko 700din, sredina oko 1200-300din i Ufi kao najskuplji.

 

Upravo to, mislim da UFI izađe negde na ispod 2000, ali se menja svaki drugi servis, pa mu dođe na isto kupovao njega svaki drugi put ili uzimao jeftiniji za 900-1000 svaki put :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry mislio sam da je skuplji.Permutovao sam sa nekim drugim delom :blushing:


Ko zna da trazi,on ce naci.

Ja o autima nisam nista znao pre kupovine ovog Stila.

 

Sad bih se opusteno usudio da trazim i kupim dizela.Ali tada nisam bio spreman na neprijatna iznenadjenja.Hteo sam polovan auto,prilicno star i sa sto manje glavobolje.Takodje hteo sam da troskovi za auto budu minimalni.I Stilo je u potpunosti ispunio sve zahteve.


Sa druge strane nema elasticnosti,nema ubrzanja...malo veca potrosnja,ali svugde gde smo hteli smo i stigli za ove 3 godine druzenja i ~35 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo sam polovan auto,prilicno star i sa sto manje glavobolje.

 

Imao si i prilicno starijih da nadjes :p .

 

Anketa je manjkava po vise osnova.

 

Sta god vozio, bio je moj izbor na osnovu vise kriterijuma. Slatko i jeftino se vozim i bas me za*ole da nekoga ubedjujem da je tako.

Da gledam sve u dinar, a ne zadovoljstvo u posedovanju, odrzavanju i putovanju sa istim, ne bih ni imao auto.

Mozda sutra to bude i neki fin turbo benzinac, zasto da ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao si i prilicno starijih da nadjes :p .

 

To sam naglasio u kontekstu potencijalnih kvarova koji su normalni za toliko star auto.Inace to je bilo najmladje za te pare sto je moglo da se uzme.

Auto je '04 a uzet je pre 3 godine :thumbup:

Da gledam sve u dinar, a ne zadovoljstvo u posedovanju, odrzavanju i putovanju sa istim, ne bih ni imao auto.

Mozda sutra to bude i neki fin turbo benzinac, zasto da ne...

 

Upravo tako.Platezna moc i spremnost vlasnika na odredjena izdvajanja u najvecoj meri diktiraju izbor auta.

Ko ima vise mogucnosti normalno je da od auta ocekuje vise.Da ne bude samo prevozno sredstvo vec i malo zadovoljstva.

A zadovoljstvo uvek kosta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Marka i model: Fiat Punto 1.9JTD  x 2

- Pogonsko gorivo: dizel

- Zapremina: 1,9L

- Snaga: 80KS i 86ks

- Auto remapiran: Da, Da

- Godina proizvodnje: 2002 oba

- Godina u vlasinštvu: beli 4,5god, plavi 2,5god

- Ukupna pređena kilometraža po satu: beli 320 hkm, plavi 185 hkm

- Pređena kilometraža u vlasništvu: beli 100 hkm, plavi 37 hkm

- Kvar na plivajućem zamajcu: NE

- Kvar na turbini: NE

- Kvar na diznama: Da na belom, jedna crkla (80eur) ostale tri dovedene u fabr. stanje (80eur)

- Kvar na pumpi visokog pritiska: NE

- Kvar DPF: -

- Kvar na EGR: Ne (zatvoren)

- Kvar MAP senzora: NE

- Kvar MAF senzora: NE

- Kvar na alternatoru: Ne

- Kvar na starteru: Da na belom, remont(biksne i četkice 30eur)

- Kvar na glavi motora (probio dihtung glave): NE

- Kvar na varijatoru faze: -

- Zamena grejača: Da, na oba Punta po jedan (2x 10eur)

- Zamena bobina: - (upisati broj komada)

- Zamena svećica: - (upisati broj komada)

- Zamena kablova: - (upisati broj komada)

- Zamena elemenata izduvnog sistema: Da, prodao katalizator, zaradio 50eur.

- Ugradnja TNG uređaja: - (upisati cenu)

- Reatest za TNG uređaj: - (upisati cenu)

- Nerviranje zbog problema i zezanja sa plinom: - (upisati cifru na skali od 1-10. 1-nemam problema, 10-pukao mi je film)

- Nosači motora: Da, na belom donji (20eur), na plavom desni (40eur)

-Set Kvačila : Da na belom menjao (100eur set + 50eur ruke), na plavom je zamenjen kod starog vlasnika

- Amortizeri : Da, zadnji, KYB Excel G Sport, nisam odoleo ceni od 3000din za skoro nove amortizere

- Hidrocilindri kvačila: Ne

- Trap: na belom viljuške (oko 50eur Tejović)

 

To su sva davanja (350 eur) na oba auta, pređenih skoro 140 hkm, a mali servisi su 50-55 eur (na 10 hkm.)

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ufi filter goriva za Stila ~5000 din

Sorry mislio sam da je skuplji.Permutovao sam sa nekim drugim delom :blushing:

 

Za novije dizele je ta cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko, Skile pa ako ga menjaš po fab. preporuci podeli sa ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

I posle ti Totti racuna auto 2000e. :D

More, kad sad vidim da je rupa bez dna, zaebao sam se i sa onih 1500

1500 Tačnije

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marko:

Jednostavnije bi bilo da si postavio pitanje da se upiše ko je radio nešto od toga (zamajac, turbina, dizne) na dizelu jer bi spisak bio mnogo kraći i pregledniji!

Realno nije mi jasna konstantna potreba da se pokaže ovo ili ono je bolje. Svako normalan ako se opeče* jedanput naredni put promeni izbor pogonskog goriva...

Takođe uglavnom svako vozi ono što voli i može da održava...

*opeče - misli se da ne može da održava svoj auto a ne da na istom zameni sve što želi, treba/ne treba gde očigledno druge više boli duša za pare dotičnog od njega samog! Nebitno da li je dizel ili benzin u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...