Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Imam utiska ko da sam ja zapoceo ovo benzin vs dizel, a to mi nije bila namera... Iz moje perspektive dizel (pri tako malo kilometrazi) gubi svaki smisao kroz odrzavanje

Usteda na dizelu je prilicno mala za tih par hiljada km... Super ako je sipaj i vozi, ali jedno kvacilo na tom autu tim tempom nece se islatiti za 15 godina... Kao sto rekoh u prvom postu, cena odrzavanja je relativa stvar... Od coveka do coveka i od auta do auta

@marko.jovanovic vw polo 9n jedan sa 1.9tdi motorom, drugi 1.4 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim svi se manje vise slazemo, nema dizlo vs benzin, vec samo afiniteta I licnih okolnosti eksploatacije.

Ako neko uzme auto, bilo koji I za par hiljada godisnje mu dodju na zamenu stvari koje se menjaju na par stotina hiljada km, onda je uzeo lesinu, svesno ili nesvesno, da li se sam prevario u proceni stanja auta ili mu je neki preprodavac zamaskirao I uvalio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stefane, šta mu je crklo što je vezano za motor na tom tdi ju? 

22 hours ago, vagenovac said:

Koliko vidim svi se manje vise slazemo, nema dizlo vs benzin, vec samo afiniteta I licnih okolnosti eksploatacije.

Ako neko uzme auto, bilo koji I za par hiljada godisnje mu dodju na zamenu stvari koje se menjaju na par stotina hiljada km, onda je uzeo lesinu, svesno ili nesvesno, da li se sam prevario u proceni stanja auta ili mu je neki preprodavac zamaskirao I uvalio.

Kao što sam ja ispao magarac pa sam morao da renoviram sajtne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sem nekog creva dal od turba do interkulera nista da ja znam... Zbog toga i kazem da nisam ja mislio na to dizel vs benzin vec vise na to kako su ga sisali ti u servisu... Njemu su ko sto sam napisao od remotna alternatora napravili skoro 400€ troska, umesto silenbloka u viljusci koji se jelte menja zasebno bez ikakve potrebe (lemforder je oko 800din ) uvalili lefmforderovu viljusku od skoro 8000din jer jelte bolje cela da se zameni... i tako on dodje na cifre sacuvaj boze.. 

Pa je za njega taj model katastrofa skup, a iz moje perspektive izuzetan auto za grad sa minimalnom cenom odrzavanja :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto MG Nis, ovlasceni Fiat servis je za sluzbeni auto supruge za veliki servis, mali servis sa svim filterima, prednjim diskovima i plocicama naplatio 115000 din..500 L mjet 1.6

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Fiat Stilo grupe. Rekorder za cenu zamene zamajca :D

 

 

FB_IMG_1523740091631.jpg

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to nista nenormalno, mom caletu na astri h, 1,9 150ks otisao zamajac, promenio tu sve sto ide uz njega isto 600e.

Sent from my HTC 10 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa niie valjda ista cena za jtd i mjet 16v?

Kada sam ja menjao sa "originalnim" delovima (navodno je sve isto kao prva ugradnja) je bila zamena 500e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko koliko ce kostati vracanje dpf filtera na kola , vidim da su katalizatori relativno povoljni oko 50 e univerzalni

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kom smislu vraćanje? 

Vraćanje tvog filtera koji si skinuo i sačuvao za "zlu ne trebalo" ili kupovina drugog novog?

 

Ti unuverzalni katalizatori su cenim budalaština kao i ostale "univerzalne" stvari tog tipa i nisam siguran da vrše pravu funkciju, no kod kata je to još i moguće a za DPF nema govora o tako nečemu jer je sistem mnogo složeniji, napredniji i rizičniji (visoke temp sagorevanja...) tako da sem fabrički deklarisanog dela verujem da zamene nema. 

 

Ako je samo montaža tvog skinutog nazad na auto i vraćanja mape na fabriku onda treba računati na cenu kao i kod demontaže ili cca 100e

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je katalizator jos fabricki, interesovalo me  zbog ovih gluposti sto najavljuju za tehnicke da ce zezati ko nema katalizator i pdf filter pa cisto koliko to moze da kosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta to znaci da kola koja ih nemaju fabricki nece moci da prodju

Послато са SM-N9005 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ocekujem da samo isforsiraju da kola budu sa fabrickim setup-om. Tj ako je izasao iz fabrike sa DPF i EGR, da ih ima i posle 15 godina. Isto kao i za stakla.

 

Koliko god mi kukali sto nam ne dozvoljavaju prepravke, realno ima sve to smisla.

Niko od nas nije jedini ucesnik u saobracaju i takvim izmenama ugrozava se bezbednost ostalih ucesnika.

 

Meni mnogo smeta kada mi se zalepi za branik neko sa aftermarket ksenonima i osvetli 300m ispred mene. Iza light show i jos krenu svi koji idu u susret da nam blicaju. Tako da ne ugrozava bezbednost jedne osobe vec ko zna koliko.

 

Zatamnjena stakla su takodje slicna prica. Kroz fabricki zatamnjena se manje-vise vidi naredno vozilo kada se vozi u koloni. Kroz folije ne. 

 

DPF, ne daj Boze, ako je nepravilno uklonjen, stvara veci pritisak u turbini i moze da izazove havariju na putu. 

 

Spojler koji sam ja zalepio na Stila je montiran lepkom za soferke. Posle jedno 2-3god lepak je popustio i, na srecu, na vreme sam video i skinuo sve i opet zalepio.

 

Ima primera koliko hocete. Nazalost mi smo navikli da pomocu stapa i kanapa popravljamo i sredujemo kola i morace to uskoro da prestane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, zunto said:

Sta to znaci da kola koja ih nemaju fabricki nece moci da prodju

Ne ne. Sistem je da ono što vozilo ima fabrički i norme koje je zadoboljavao mora imati i dalje. Ti i danas možeš voziti G2 u Nemačkoj iako su oni stigli fo euro 6-7 motora. Jednostavno ne možeš nametnuti na vozilo ono što nije posedovalo fabrički.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih jedino dozvolio xenone na vozilima sa fabričkim projektorima,a štelovanje snopa kontrolisao na tehničkom.Moj je utisak da xenoni sa projektorima mnogo manje smetaju.

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smetaju manje, ali smetaju i dalje. Projektori nisu isti, potpuno drugačiji snop bacaju. Najviše se oseti kad ulaziš u desnu krivinu ili skrećeš desno, a iza tebe je neko takav.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ali ako ih lepo podese i prekontrolišu na tehničkom,manje smeta nego halogena podignuta...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako ce se sve verovatno isterati po planiranom, kao sto je uostalom bilo i za folije. Nacinom na koji se to sprovodi se bas i ne slazem (naje*ace raja, a pojedinima ce se i dalje gledati kroz prste), ali se sa vecinom regulative i dovodjenja u red apsolutno slazem. Cinjenica je da ima prilicno vozila koja su ili neispravna ili sa raznoraznim modifikacijama koje ugrozavaju druge ili ni ne vide liniju tehnickog pregleda - sto je najgore dosta vlasnika svesno voze tako i to je do sada prolazilo. To vazi i za modifikacije osvetljenja (ko je provozao par sati nocu na otvorenom putu sa iole vecom frekvencijom, zna koja je to patnja kod nas), silovanje prednjih i zadnjih maglenki u svim mogucim uslovima (valjda je to moderno), porazbijani i farovi koji ne rade... Preko mat crnih folija, spojlera, voznje celestonki na neodgovarajucim felnama, do deaktiviranja EGR i DPF, itd. itd...

Zivo me zanima kako ce ici ovo sa kontolom izduva, pogotovo kod dizelasa, a ne bi me iznenadilo da sada krene kontra akcija vracanja svega u funkciju, po duplo vecim cenama. Zato i pratim desavanja i prilicno odugovlacim, a interesujem se sve vise za turbo benzince. Za sledeci auto mi je u cilju sto vise fabricke opreme koja mi treba, po mogucstvu bez ikakvih modifikacija. Ne pada mi na pamet pre svega zaj*ancija sa pravnom regulativom, atestima, skidanjem/vracanjem bilo cega, gubljenjem vremena i novca oko toga. A i vise nemam ni vremena ni volje da se bakcem kao kada sam bio mladji, dodatno sto ce to verovatno biti sve teze/skuplje izvodljivo...

Da me neko ne razume pogresno - i sam sam ugasio EGR odmah po kupovini auta, imao maltene providne 65% Llumar-ke (koje sam skinuo pocetkom godine), 8 godina vozim odlicne i lepo upucane ksenone sa ispravnom nivelacijom (za koje mi niko u susret ne blica, ali ce morati i oni da se cupaju ako do toga dodje), menjao felnice, montirao kacket i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

punto classic 2009 kupljen nov ,predjeno 32000km(nije se moglo vise-kredit 7 god).Tih prvih sedan godina sam menjao ulje I filtere tri puta ukupno oko 60 evra I to je sve ,zadnje dve godine kupljene nove zimske gume i polovne felne ukupno sa montazom 160 evra akumulator zamenjen i jos jednom ulje I filteri 60 eura I da zaboravih zamena antifriza oko 10 evra i nedavno sam uzeo prvu pomoc i sajlu za vucu jos 10 eura- suma sumarum-300 evra

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...