Jump to content
FAS Euroauto Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Ček da navedem šta sam radio na raspaloj škodi Felaciji 1.9D. Nema turbinu, plivajući zamajac i skupe dizne, ali joj je sve ostalo pocrkalo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bih kopirao celu anketu, spomenuću samo kvarove koji su vezani za motor kod Punta 1.9 jtd, i Alfe 147 1.9 mjtd.

 

Punto, 1.9 jtd, 2001 god. U vlasništvu bio 4,5 godine.

-Senzor položaja kolenastog vratila. (cena tada oko 1500 din)

-3 grejača (nikad zamenjeni, motor uvek upalio) 

-termostat (nemam cenu) 

 

Alfa 147 1.9 mjtd 8v, U vlasništvu 4 godine.

-Senzor položaja kolenastog vratila.(oko 2000 din)

-neki od grejača(nisu još zamenjeni, nema poteškoća prilikom startovanja)

-pumpa rashladne tečnosti (Razlog kvara je što pumpa nemarnom greškom majstora nije zamenjena na prethodnom velikom servisu. Cena pumpe je oko 5500 din, i zbog sigurnosti zamenjen set kaiševa. Taj kvar kad se sve sračuna oko 20000 din) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ufi filter goriva za Stila ~5000 din

Sorry mislio sam da je skuplji.Permutovao sam sa nekim drugim delom :blushing:

Za novije dizele je ta cena.

 

 

Znam da sam nesto video... :thumbup:

 

Evo meni će sve ovde biti NE, a uloženo oko 3000e u auto u prethodnih 3.5 godine :)

A zašto? Pa "redovno" održavanje.

 

Komplet trapovi sa amortizerima, termostat, veliki servis, mali servisi, gume, nosači motora, kočnice,... i eto nas. Zanimljiva stvar je da ništa od ovoga nije zbog pogonskog goriva osim možda nosača.

 

Zbog toga ja i pričam da je bitna samo kranja računica.

 

Igore ti si na srecu uzeo odrzavanaog i u dobrom stanju Stila.Sto potvrdjuje i to da nemas ni jedan kvar sa liste...A cifra takva da bi neki ovde mogli da se dozivotno voze sa svojim ljubimcima :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Marka i model: Fiat Punto S

 

- Nosači motora: nisam menjao

-Set Kvačila : Da na 200000km

- Amortizeri : Da, zadnji prednji dva puta

- Hidrocilindri kvačila: Ne

- Trap: Kompletan prednji i zadnji trap

 

Pošto na njemu uopšte dođe set kvačila?

 

Ček da navedem šta sam radio na raspaloj škodi Felaciji 1.9D. Nema turbinu, plivajući zamajac i skupe dizne, ali joj je sve ostalo pocrkalo :D

 

Hahaha, mislim da je to najgori dizel svog vremena... a suprotna strana je Golf 2 dizel. :laughing:

 

 

 

Meni su kvarovi zbog pogonskog goriva šolje na amortizerima (na idućem servisu), verovatno zbog 16V, da je 8V bio bi lakši motor, pa ne bi otišle tako brzo. Još me zeza i trap, pa će i reglaža, verujem da je zbog plina, s obzirom da mu plinskim komp i plinske dizne daju na masi.

 

Inače je na ovom mom prdekalu otišao dihtung glave kod prošlog vlasnika, mislim da ga je sa rukama izašlo cca 150 evra, možda koji evro gore. Otišao mu i hladnjak klime, jer da je netko uhebao na parkingu. Isto tako, najjača mana na ovom autu je dihtung glave ventila, to verujem da bi trebalo da se uvede pod obaveznu zamenu na malom servisu. Da kucnem u drvo, meni je još ok tu gde je, sad samo čekam dan kad će da procuri... iako je verovatnije da će da bude na iduće leto, kad malo zagreje. :smoke:

 

Mora da je i Nemkeu 7 kartera otišlo zbog dizela. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam juče podvlačio crtu.

Ne računajući gume i dve registracije za godinu dana oko 1000e.

Od toga ništa na motoru osim redovnog servisa.

E sada, bitna stavka. Ja nisam morao dinar da uložim i auto bi i danas išao bez problema, ne bi stao.

Kapiram da ima dosta ljudi koji bi postupili tako. Auto je ispravan dok ne stane.

Da ste kupli taj auto od mene psovali biste i Fiat i JTD ali i mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- Marka i model: Fiat Punto S

 

- Nosači motora: nisam menjao

-Set Kvačila : Da na 200000km

- Amortizeri : Da, zadnji prednji dva puta

- Hidrocilindri kvačila: Ne

- Trap: Kompletan prednji i zadnji trap

 

Pošto na njemu uopšte dođe set kvačila?

 

Ček da navedem šta sam radio na raspaloj škodi Felaciji 1.9D. Nema turbinu, plivajući zamajac i skupe dizne, ali joj je sve ostalo pocrkalo :D

 

Hahaha, mislim da je to najgori dizel svog vremena... a suprotna strana je Golf 2 dizel. :laughing:

 

 

 

Meni su kvarovi zbog pogonskog goriva šolje na amortizerima (na idućem servisu), verovatno zbog 16V, da je 8V bio bi lakši motor, pa ne bi otišle tako brzo. Još me zeza i trap, pa će i reglaža, verujem da je zbog plina, s obzirom da mu plinskim komp i plinske dizne daju na masi.

 

Inače je na ovom mom prdekalu otišao dihtung glave kod prošlog vlasnika, mislim da ga je sa rukama izašlo cca 150 evra, možda koji evro gore. Otišao mu i hladnjak klime, jer da je netko uhebao na parkingu. Isto tako, najjača mana na ovom autu je dihtung glave ventila, to verujem da bi trebalo da se uvede pod obaveznu zamenu na malom servisu. Da kucnem u drvo, meni je još ok tu gde je, sad samo čekam dan kad će da procuri... iako je verovatnije da će da bude na iduće leto, kad malo zagreje. :smoke:

 

Mora da je i Nemkeu 7 kartera otišlo zbog dizela. :laughing:

 

Valeo set kupljen tad u Kit komercu mislim da je bio 50-60e ali sam morao da kupim i viljusku kvacila i to govno je bilo 50e.To sam upamtio parce metala ko ceo set kvacila i jedva nasao u NS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joshi, ovo si u pravu.

Nekako mi tesko da poverujem da ovde ljudi voze po 150.000, pa im eto nista ne rikne.

Pa bar amortizeri, opruge, solja, nesto na trapu,...nadje se.

Imam osecaj kao da svi voze do maksimuma izdrzljivosti da bi mogli da kazu kako eto nisu imali ni dinar ulaganja, samo ulje i gorivo i teraj.

Kad takve vidim na oglasu da se prodaju tacno znam da ce sledeceg vlasnika sve da zakaci od kvarova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja se slazem stim napisao sam sta sam sve menjao na predhodnom puntu(a ima toga jos)a lepo smo se druzili bio je pouzdan svuda me je odvezao.Ali za tolike godine eksploatacije mora da se ulozi.Motor samo jednom skidana glava i to davne 2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam osecaj kao da svi voze do maksimuma izdrzljivosti da bi mogli da kazu kako eto nisu imali ni dinar ulaganja, samo ulje i gorivo i teraj.

Kad takve vidim na oglasu da se prodaju tacno znam da ce sledeceg vlasnika sve da zakaci od kvarova.

 

To je makar lako proveriti, pokaži brale fiskalne račune od svega zamenjenog. Zato ja čuvam račune od svega što sam zamenio, za vreme kad dođe udaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako uspevate da ih sacuvate? Ja kad cuvam fiskalni zbog neke garancije on izbledi nista se ne vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako uspevate da ih sacuvate? Ja kad cuvam fiskalni zbog neke garancije on izbledi nista se ne vidi.

 

Imam svesku gde pišem šta je sve urađeno i pored teksta jednostavno zalepim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, ovo je tema dizel vs benzin. Kakvi amortizeri, kvačila i ostalo? Ajde još jednom pročitajte šta sam zamolio da se napiše. Ja sam za 70.000km promenio zadnje amorte 2 puta (đubre Kyb iz kita komarca, sada sam stavio Monroe iz Euro auta,videću kako će se pokazati), oba cilindra kvačila, od toga u kabini 2 puta, takođe smeće iz kita komaraca.... I još svašta što je crklo. Kočnice da ne pominjem...

Ali to nije tema

I te kako ima veze i kvacilo i nosaci motora, skuplji su za dizela i 3 puta vise odlaze.

Ja sam za 15000km ulozio 700e, od toga

200 za dizne

110 na peskarenje turbine i drugi ventil

50 za termostat i 60 za nosac motora

Ostalo je oko odrzavanja redovnog.

Na predhodnom autu nisam osim malog servisa nista pipnuo na istoj kilometrazi, a isti motor ali sve zavisi jel neko drugi ulozio ili ceka tebe.

Sto se tice benzinaca, na xsari vts koju sam vozio 3 god i presao oko 70000km nisam ulozio ni dinar u motor ili neki nosac ili kvacilo ili bilo sta drugo osim trapa i servisa. Menjao sam senzor bregaste od 10e jer je poceo duze da vergla, plin sam ugradio nov i nikad problem nisam imao. Auto je bio vozen i na 402 i na raznoraznim trkama, pre mene ga je vozio jedan reli vozac za treninge i kao vikend vozilo, ali auto je napravljen da ga neko maltretira i samo redovno odrzava.

Na bravu hgt sam oko motora promenio motor :)

Na kappi 20v nista ulozio nisam, iako je bila prva generacija stag seqventa radio je kao sat auto.

Na ozloglasenom meganu dizelu nacipovanom na bar 150ks takodje nista pipnuto nije, samo servisi.

Bilo je jos vozila i ne secam se vise, uglavnom sam vozio godinu dve, maksimalno 3 ali mi je prosek 25-35000 km godisnje. I mogu reci da sve zavisi od AUTA i predhodnih VLASNIKA, od auta neke fabricke mane, a od vlasnika predhodno odrzavanje.

I jos jedna bitna stvar, odrzavanje za dizela je znatno skuplje od benzinaca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore ti si na srecu uzeo odrzavanaog i u dobrom stanju Stila.Sto potvrdjuje i to da nemas ni jedan kvar sa liste...A cifra takva da bi neki ovde mogli da se dozivotno voze sa svojim ljubimcima :D

 

Rekao bih da je bio dobar i održavan, ali opet sam uložio daleko više novca nego što sam planirao.

Jednostavno mu je bilo vreme za sve to.

 

Prethodni vlasnik ga je odlično održavao, ali jednostavno nije imao pojma šta se dešava u kolima (reče mi čak i u jednom razgovoru da je auto tako dobar da se nikad ni do pola nije zagrevao :D ).

 

Zato bih sada da biram opet auto sa kojim ću da pređem 20 000 za 3 godine i posle 20 000 za godinu dana uzeo benzinca i prodao posle 3 godine. Mislim da bih daleko jeftinije prošao.

 

Inače, ako nekog zanima evo svih troškova mog Stila. Excel, random odsečen na 2 slike:

 

Capture1.jpg   

 

Capture2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja napisem koju ovde.

 

Licnog iskustva cenama i razlikama u ceni odrzavanja, jos uvek nemam.

 

Ceo zivot sam vozio ciste benzince ili benzince sa plinom.

 

Poslednjeg TNG benzinca, Stila 1.6, sam prodao samo zato sto nije bio dizel, smucili su mi se atesti, reatesti, ugradnja TNG-a, prepravke ispravnog uredjaja, slozio bih se sa kolegama da se auto prvenstveno kupuje prema licnim afinitetima, merak nema cenu, osecaj u voznji je drugaciji u odnosu na benzica.

 

I nisam primetio neke nedostatke oko voznje dizela u gradu, snalazi se on i po Beogradskim guzvama i po jurnjavi na AP.

 

Koliko god da je skuplje odrzavanje dizela u odnosu na benzica, benzinac tu razliku smanji kroz cenu goriva, pricam o benzincima a ne o plinasima i o motorima priblizno iste snage (100 do 120 hp) i radne zapremine (posto sam rekao da mi je muka od peripetija oko TNG uredjaja), tako da sam uzeo konacno i ja dizela.

 

A i kako mi je u garazu stigla Fabia TDI, uvukao mi se zvuk dizela pod kozu kako i onaj osecaj lepljenja za sediste.

 

Tako da prelomih i promenih tabor.

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dont miksd grend maders end frogs! :lol:

 

Hajde da uporedimo realne i uporedive kategorije, npr GP 1.4 benzinac 77ks vs. GP 1.3 MJET 75ks. :book:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poredio je Igor 5ooL 1.3 i 5ooL 1.4.Identicno iskustvo sam i ja imao sa oba auta.

 

 

Dizel je kralj i za grad. Suvereni.

 

Dok ne probam lava za mene je svinja kralj zivotinja? :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dont miksd grend maders end frogs! :lol:

 

Hajde da uporedimo realne i uporedive kategorije, npr GP 1.4 benzinac 77ks vs. GP 1.3 MJET 75ks. :book:

 

Pre će biti upoređivanje 1.2 8V 65 KS sa 1.3 mjet 75 ks, ili 1.4 16v 95 KS sa 1.3 mjet 90 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam poredio sad nešto treće (ili četvrto :) ).

 

1.4 95ks i 1.3 85ks mjet.

Vrlo mi je drago što Dante ima isto iskustvo pošto sam se stvarno osećao kao ludak pričajući suprotno od većine.

 

Dok 1.4 može da se tera 150-160 relativno lako, 1.3 je brujao, mučio se, drao i videlo se da je sve preko 110 previše za taj motor u 500L i sa 5 brzina.

Čak i taj famozni obrtni meni nije bio toliko primetan posle 1.9 motora.

 

Štaviše dam pun gas sa 60km/h 3. brzinom i pre 1.4 dođe do 100.

 

Takođe, dizel motor koji me je dosta razočarao je i 1.6tdi 105ks. Troši zaista kao upaljač (verovali ili ne ispod 6l sve pun gas na autoputu), ali opseg upotrebljivih obrtaja je 2000-3000.

Dok moj Stilo može da se vozi i sa 1500 obrtaja i da nastavi da vuče posle 3000, na tdi kao da su napravili setup za 3 turbine i ove dve koje na rade van 2-3000 obrtaja zaboravili da stave :)

 

Sa druge strane probao sam Skyactiv g120 i može da se vozi između 1500-6500 obrtaja sasvim nromalno. Tako da je izgleda ključ svega uzeti što veći motor :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto JTD 59Kw 2000. godiste, presao oko 280k, (na satu ima smanjenu 210k i ta kilometraza je u evidenciji) kod mene je od 2011. godine i presao sam oko 90 000 km.

Evo vam podaci iz moje evidencije, necu pisati zamenu ulja, registraciju, jelkice, brisace, sijalice i tako to...

 

- 130 000 - gumice nosaca hladnjaka - 400 din

- 130 000 - zadnji amortizeri - 2x1700 din + 1000 din zamena

- 139 500 - senzor radilice - 3000 din sa zamenom

- 141 000 - presostat klime - 5200 + punjenje klime 3000 din

- 143 000 - kraj spone - 860 din.

- 144 500 - zamenjen servo motor - 1000 din.

- 145 500 - Termostat Facet 5200 + 2000 din zamena

- 145 800 - Zimske gume Fulda Kristal montero 3 - 2kom - 13700 din.

- 147 500 - prosireni Veliki servis - 50 000 din

                - gornji i donji nosac motora, set zupcastog, pumpa za vodu, prednji amortizeri, solje amortizera, opruge, nove manzetne, nova remenica bregaste, plocite ATE, remont anlasera (bendix)

- 148 000 - Akumulator Energizer - 7350 din

- 150 000 - Sava Eskimo S3+ 2 kom- 13800 din.

- 160 000 - Dunlop Sport BluResponce 2 kom - 12400 din.

- 180 000 - kociona creva do celjusti 2 kom - 1700 din.

- 190 000 - kardan volana i skidanje zedera - 3500 din.

- 194 500 - Paknovi Bosch - 2580 din i 1200 din zamena

- 196 000 - Akumulator Varta BlueDynamic - 9500 din.

- 199 500 - Remenica alternatora - 5000 din.

- 202 000 - Kraj spone - 660 din

 

Na ovo dodajte nekih 6 ili 7 zamena ulja sa filterima - 5000 din okvirno

 

Ceka me ponovo veliki servis, viljuske, plocice, nosaci motora.

 

Kao sto vidite, auto star 15 godina sa ozbiljnom kilometrazom, ja sam presao veoma pristojih 90k km a od kvarova sam imao Senzor radilice, servo motor, termostat, presostat, bendix anlasera, remenicu alternatora (ako je to uopste i kvar jer bi trebalo da se menja na velikom servisu). Nikada me nije ostavio na putu, nikada nije slepan do majstora.

 

Turbina, dizne, EGR (zatvoren ispravan), MAP i MAF, pumpe kojekakve, zamajci i kvacila me stvarno nisu mucili i da me automobili ne interesuju, ne bih ni znao da ih imam.

Ko ne ume da vozi sahranice kvacilo i za 10k km, to svi znamo.

Ostalo se sve svodi na redovno i normalno odrzavanje auta.

 

Mesecno prelazim oko 2000 km, sipam dva rezervoara i prosek po bordu mi je 5l sto se i poklapa sa sipanim gorivom, a opet stil voznje mi je takav da vise preticem nego sto me preticu, ne gusim ga.

Meni dizel odgovara, sledeci auto ce mi ponovo biti dizel jer sa ovim imam vise nego fenomenalno iskustvo!

 

Voleo bih da vidim slicnu evidenciju za nekog benzinca, troskove na otprilike 100k km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam poredio sad nešto treće (ili četvrto :) ).

 

1.4 95ks i 1.3 85ks mjet.

Vrlo mi je drago što Dante ima isto iskustvo pošto sam se stvarno osećao kao ludak pričajući suprotno od većine.

 

Dok 1.4 može da se tera 150-160 relativno lako, 1.3 je brujao, mučio se, drao i videlo se da je sve preko 110 previše za taj motor u 500L i sa 5 brzina.

Čak i taj famozni obrtni meni nije bio toliko primetan posle 1.9 motora.

 

Štaviše dam pun gas sa 60km/h 3. brzinom i pre 1.4 dođe do 100.

 

Takođe, dizel motor koji me je dosta razočarao je i 1.6tdi 105ks. Troši zaista kao upaljač (verovali ili ne ispod 6l sve pun gas na autoputu), ali opseg upotrebljivih obrtaja je 2000-3000.

Dok moj Stilo može da se vozi i sa 1500 obrtaja i da nastavi da vuče posle 3000, na tdi kao da su napravili setup za 3 turbine i ove dve koje na rade van 2-3000 obrtaja zaboravili da stave :)

 

Sa druge strane probao sam Skyactiv g120 i može da se vozi između 1500-6500 obrtaja sasvim nromalno. Tako da je izgleda ključ svega uzeti što veći motor :)

 

 

Ma nije samo do motora, a ni do pogonskog goriva.

 

Imaš ti elastične i neelastične i dizele i benzince i turbake jedne i druge.

 

Da ne spominjem koliko je i getriba bitna.

 

Recimo, meni su se i starci i brat smejali kad sam uzeo punta, dok ga nisu probali. Elastičan, a 1.2 motor, 6 brzina, ide super, iznenadili su se svi. Čak i ja osobno. Isto tako mi i brat vozi 320d karavana, pa to je elastičan motor, dobro ukomponirana getriba, praktički četvrtom od 50 do 150 voziš kako hoćeš.

 

Ima tu puno faktora, a ja bi rekao da svatko treba da kupi sebi što može da održava, a sad, šta auto radi iznad 130 km/h, mislim da nije ni ključ, jer ionako nije ni po zakonu. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamo gde ja vozim jeste po zakonu :harhar:

 

Ali ono što meni najviše znači je ponašanje na 80-120 koliko najčešće vozim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...