Jump to content
FAS Euroauto Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Interesuju me vaša iskustva po ovom pitanju. Ja sam još neiskusan vozač, prvi automobil sam kupio prošlog marta, a sadašnji u decembru. Ja sam računao, nekako, da bi trebalo na svaki dinar koji dam za benzin da potrošim još jedan dinar na održavanje. Međutim, ispalo je da trošim i više od toga.

 

Od kako sam kupio brava, prešao sam oko 7000 kilometara. To je približno 70000 dinara za benzin. Pored toga, uradio sam veliki i mali servis u januaru (30000), radio sijalice i neke sitnije stvari kod električara u februaru (3000), menjao naknadno remenicu radilice u martu (11000), kupio četiri letnje gume u aprilu (22000), radio centriranje trapa, uz zamenu leve viljuške i stabilizatora i desne spone u aprilu (9000), što je ukupno 75000. Do kraja godine, moraću da menjam diskove i pločice napred, da radim zadnje kočnice, da radim još jedan mali servis i možda da radim set kvačila (zuji mi, al mi je rekao majstor da ne diram dok radi). Pretpostavljam da će još nešto crći u međuvremenu.

 

Na sve ove pare treba dodati i registraciju, pranje i još sto sitnih stvari koje je potrebno kupiti za auto.

 

Dakle, koliko vi trošite na auto godišnje (i koliko kilometara prelazite - moja računica je na 1000 km mesečno)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi ustanovio neku iole smislenu računicu, moraš da voziš isti auto bar nekoliko godina i da s njim pređeš više desetina hiljada km. Uradio si veliki servis i istresao 20-25k, ali si sad u tom pogledu miran bar 50-60kkm (ne znam koji je tačan interval za tvoj auto). Nove gume će ti trajati najmanje 3-4 sezone. Isto važi i za sve druge ozbiljnije investicije, tipa plivajući, remont pumpe ili turbine itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bolje da ne pišem svoju računicu  :laughing:

Naravno, kao što kaže Zvukoljub ne bi bio realan podatak jer je mala kilometraža od kad sam uzeo auto, a poprilično ulaganja je bilo pošto kao da su ga deca održavala pa su menjali ono što ide po kilometraži, a nikom nije palo na pamet da posluša kako sve radi.

Meni je za oko 7000km potrošnja do 5,5l jer sam uglavnom išao otvorenim putem što izađe ~550 evra na gorivo da je otišlo.

A na održavanje ovako nešto:

-4 MS gume i felne- 190e

-termostat 90e

-nosač motora(ako računam pravu cenu, a ne onu koju sam platio) 90e

-zadnji sileni 60e

-sve 4 pločice sa zamenom 70e

-vodena pumpa + zamena 70e

-neki mali senzor 20e

-reparacija čeljusti pozadi 35e

-cajger 60e

-mali servis 80e

-stabilizatori i zamena 30e

-akumulator 90e

-ulje u menjaču 10e

-kočinio ulje 10e

-komplet naslon za ruku 30e

-usb muzika 30e

-kačket 20e

-popravljanje sitnih ogrebotina i razna farbanja, nalepnice, zezancije 30e

 

Izađe ukupno 1015e što znači da sam mogao lagano da kupim novog Brava ili 159ku sad u vrhunskom stanju da ovih nešto manje od godinu dana nisam vozio auto niti ga kupio  :wallbash:



EDIT: NIsam uračunao registraciju 240e, znači mogao sam još i 159 mjet dobrom opremom  :wallbash:  :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf, nikad nisam voleo da stavljam sve na papir, jer se onda samo skenjam koliko je uloženo... Ovako kad uzimam malo po malo ne deluje mi da je skupo :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 10 hiljada na mojoj Alfi, cene sa rukama:

Veliki i mali servis 280e

hladnjak motora 90e

termostat 90e

crevo interkulera 45e

ciscenje dizni wynns-om, EGR-a, leptira usisa i MAP senzora 50e

Oba cilindra kvacila 90e

Farbanje branika sto sam ja ocesao 30e i jos neke sitnice enterijera 35e

4 celicne felne 15" i 4 polovne zimske gume 160e.

Gorivo ?

 

Sto rece Mr Zvukoljub, prava mera za racunicu je 60k km, odnosno interval velikog servisa. Za sve troskove uvek postoji alternativa, peske, bicikl, autobus...

 

@igor0511 --> 159 dobra za male pare nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za 40 000 km ulozeno 221 570 din na odrzavanje, registracije, popravke i kozmetiku. U te pare ne ulazi jedino gorivo.

 

Ukratko gomila ulja i filtera, amortizeri, opruge, plocice, kaisevi, nosaci motora, termostat, plocice, gume.... sve za veliki servis, sve za male servise, gume, akumulator, cd player, jelkice, sprejevi i aditivi, punjenje i servis klime....

 

Bolje ne voditi ovakvu evidenciju, manje boli glava, a bio sam srecan kada sam na androidu instalirao aplikaciju za pracenje troskova :(

 

Dobro, za jelkice sam preterao, njih ne evidentiram :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, ja imam Lybru skoro tri godine. Prešao nešto više od 35.000 km. Troškove pedantno zapisujem, ali sam ih podelio u tri grupe:

 

1. Dovođenje polovnog automobila u potpuno ispravno stanje. Ovde sam evidentirao sve šta sam radio na nedostatcima sa kojima je auto kupljen, uključujući prvi veliki servis i prvi mali servis. Spisak je dugačak a cifra je malo preko  1000,00 €

 

2. Redovno održavanje. Dakle, sve ono što se radi i sa novim novcijatim automobilom. Ulja, filteri, sijalice, gume, akumulator i td. Cifra je 600,00 € (najviše koštale zimske gume i 4 čelične felne i jedan 'kumulator)

 

3. Kvarovi. Crkao je senzor na bregastoj, protokomer, remenica alternatora i tako još ponešto ... Ukupno: 300.00 €

 

 

Dakle, ukupno nešto manje od 2.000 €, ali kad se doda povremeno pranje "na četke", voskiranje, već pomenuta jelkice :), patosnice, brisači, tečnost za pranje stakla i slično dobije se okruglo oko 2.000 € do sada.

 

 

Ipak, računam da je onih 1.000 € dato jednom i neće više, a kupljene gume i akumulator će trajati još oko 3-4 godina. Nadam se da će računica redovnog godišnjeg ulaganja biti manje od 200,00 €. Bez nepredviđenih kvarova (pu, pu, pu ... u drvo kuc, kuc, kuc)

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coo zezam se za 159ku, ima ih za 5000e isto kao što ima i Stilo za 2000 samo što bih da tako uzimam pre uzeo lošeg Stila nego Alfu jer ona i dobra može finansjski da zakopa, a o lošoj je bolje i ne razmišljati :) A i totalno je neralna ona moja računica da bih imao para za nju. Da sam i Astru vozio opet bi tu išlo gorivo i to dosta više nego sada, a koji god da vozim auto ne da mi đavo mira i moram da ga sredim dok ne bude tip-top i ne izgleda kako se meni dopada, tako da kako god da okrenem te pare bi otišle makar i na noćni bus i taxi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E baš to, @milan-jtd i @Mihailovic su izneli relevantne podatke jer su u pitanju veće kilometraže. Takođe, mislim da je podela koju je Mihailovic napravio odlična, jer je praktično svaki polovnjak u različitom stanju, pa tako varira i količina love potrebna za dovođenje u potpuno ispravno stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne ulazem nista sem kocnica i redovnog servisa,sve drugo je bacanje para po meni.

2 godine vozim alfu tako,nista joj ne fali.

Nek izdrzi jos godinu i ona je isplatila svojih 3500€ koliko je placena.

Onda je prodam maksimalno ispod cene i dodam jedno 2000€ i opet kupim takav neki auto i sve po starom.

Zasto bi ulagao hiljade evra u auto star 10+ godina koji kosta 3000€?

Nema mi logike.

Kad budem mogao da priustim auto nov,iz salona,onda cu ulagati i brinutu o njemu,ovako ne.

Znam da se mnogi nece sloziti s mojim misljenjem,sta da radim,samo sam iskren.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa finansijske tačke gledišta verovatno i jeste najisplativije, ali ima tu mnogo drugih stvari.

Ja sam išao Stilom na put veći od 1000km, a verovatno ću opet kad prođu ispiti. Na autoputu se vozi 130-160km/h i ne mogu sebi da dozvolim da vozim neispravan auto na takva putovanja i čekam kada če nešto da se otkači ili blokira. Kome auto služi samo za zujanje po gradu to je i ok, ali čim se malo više putuje sa njim takvo održavanje kola postaje jako opasno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chobby sve je to lepo, ali ja sa takvim automobilom ne bih smeo na neki dalji put, recimo pun auto pa za Grcku. A sa ovim mojim u svakom momentu smem samo da sipam gorivo i da krenem. A meni auto ipak sluzi za voznju i izvan lokala i zelim da budem siguran.

Ono sam u grubo opisao stavke, inace imam tacnu i preciznu evidenciju svih radova, i kvarova i redovnog odrzavanja a i manje potrebnih stvari kao sto su ELM327, Osram Silverstar, brisaci, patosnice, gedorice, ratkapne, Sonax sprej za klimu, politura sa voskom, kontakt sprej...

 

Evo upravo danas sam upisao Filter nafte Meat&Doria + zamena Goran Zemun, 1500 din. I to sam evidentirao kao redovno odrzavanje, iako je stari filter procureo pre vremena.

 

Edit - Pretekao me igor :)

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ste u pravu,zaboravio sam da navedem da se auto vozi striktno po gradu,mozda 2 puta godisnje se ode do Subotice ili Beograda.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za godinu dana ili 8500km od kako sam kupio auto

Održavanje:

 

- prva registracija 150€
- veliki servis 100€
- presvlake za sjedišta neke najobičnije 25€
- auspuh (manji zahvat) 10€ 
- zimske gume 2 nove 2 polovne 120€
- ljetnje gume polovne 2 komada 60€
- ležaj zadnjeg točka 40€
- pločice, diskovi, spone, centriranje trapa 90€
- servisiranje klime 35€
- registracija 120€
__________________________________________ 750€
 
Stajling i dr.
- alu felne 100€
- naslon za ruku 20€
- daljinsko zaključavanje 40€
- fabrički woofer i zadnji zvučnici 50€
- LED džidža bidže 20€
- patosnice i gumirana podloga za gepek 40€
- torba za gepek 10€
__________________________________________ 280€

 

Brrrr 1030€  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo nov automobil.

Ono sto sam ulozio u njega:

1. Prva registracija sa tablicama i saobracajnom 19050 din.

2. Kupljene 4 zimske gume Michelin Alpin A4 30500 din.

3. Uradjeno daljinsko zakljucavanje 2500 din.

4. Kupljene 4 Alufelne Dezent F 250 eura.

4. Prodate letnje gume koje sam dobio na kolima i kupljene 4 Michelin ES 26000 din.

5. Kupljeni krovni nosaci CAM TOTUS 6800 din.

6. Zamenjena zadnja stop svetla udario neku babu na parkingu 60 eura.

 

U Planu mi je jos zatamnjivanje stakala sad u Junu 90 eura i Krovni kofer Thule Pacific 100 negde oko 200 eura

 

Druga registracija je bila 15000 din, a treca 11500 din.

Prvi mali servis u ovlascenim servisu je bio 11000 din, drugi 13600, treci nisam gteo da radim u ovlascenom servisu nego kod lokalnog majstora i izasao me 5500 din.

 

Planiram da ga vozim jos 5 godina tako da sem servisa nebih trebao da imam drugih problema.

 

Ima jos par stvari koje su menjane na kolima ali to je sve pokrilo sto osiguranje sto garancija tako da to ne bih pisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji da je nov auto najbolji auto, ali samo u dva slucaja. Da ga vozis 10 godina ili da predjes za 3 godine 200k km, za sve ostale opcije potpisujem da je neisplativ. Mozemo da dodamo u kalkulaciju troska i nabavnu cenu vs. trenutnu cenu pa da vidimo kako ce da izgleda. Sto se mene tice, jedino novu G klasu da dobijem na lotou pa da je vozim 10 i vise godina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim sam kupio auto, odmah sam uradio veliki servis, zamenio sve što može da napravi potencijalni problem i to zadovoljstvo me je koštalo blizu 200€...

Pošto nisam mogao bez muzike, jerbo je u autu nije bilo, kupio sam nov plejer i nove zvučnike, to zadovoljstvo me je koštalo 100€, pa otišao da kupim druge ratkapne, pošto su stare bile očajne, onda presvlake i navlaku za volan i na to je otišlo 50€..

Posle dve nedelje sam ugradio sekvent plin, što me je sa atestom koštalo 480€...

Posle nedelju dana kupio pragove i kačket, dao to limaru da ofarba i da opegla i ofarba haubu, postojalo je malo udubljenje, to me je koštalo 200€ okruglo...

Zatamnio stakla, dao 130€ vozio ih godinu dana pa skinuo (konj)

Kupio 4 zimske gume polovne za 100€ pa posle preko zime i alu felne i letnje gume, dao 300€

Onda sam rešio da stavim ksenone i fabrički vufer, to je izašlo 90€ sa sve električarom, pa sam onda ustanovio da farovi nisu baš najbolji i kupio druge kao nove za 100€... 

Do sada brojim već 4 mala servisa po 50€ to je ukupno 200€, zamenu dva nosača motora isto oko 50€ i sređivanje serva 50€

 

sve to skupa ispada 2.050€, a da ne računam tri registracije od onda i 185.000 dinara potrošenih na plin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne volim da menjam automobile k'o čarape. A još manje volim da vozim auto koji ima "trista falinki". Porodičan sam čovek i treba mi udoban i komforan, ali pre svega POUZDAN porodični auto. Zato je svaki moj auto bio uvek potpuno ispravan.

Prošle godine sam krenuo za Berlin (1.300 km u jednom pravcu) bez "propreme za put". Uveče napunio gorivo i natovario kofere i ujutro krenuo. Jedino sam prekontrolisao pritisak u gumama, tek toliko da me ne bije maler što nisam ništa "prekontrolisao pre puta". A šta bih ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad malo skacem sa teme, ali 1.9 ti sluzi samo za grad?

Da.

Potrosnju nikad ne gledam,ne interesuje me da li trosi 1dl manje na ovoj ili onoj pumpi,nemam vremena za to zamaranje.

Cale i ja vozimo zajedno pa mozemo da sipamo i registrujemo.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako voziš auto par godina, na kraju se svede računica na isto. Ja imam dva primera:

1. Stilo sam kupio i ništa nisam morao da pipnem, ali je stizalo jedno po jedno i to rešavano u hodu. Sve u svemu jedna zahvalna priča, dosta bolja od proseka kada je ovaj model u pitanju.

2. Alfa je odmah tražila ulaganja, ali zato sam sad par godina miran (realno očekivanje). Ako je budem vozio koliko i Stila, računica će biti potpuno ista.

Svakako je scenario broj 1 bolji, ali ni 2 nije neka drama, pogotovo što volim oštro da vozim, tako da je i bolje što smo sve pretresli. 1 je jako dobar scenario ako voziš auto 2-3g, onda pređeš na takav isti sledeći (e to je već malo teže ubosti svaki put).

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa Nidžom. Tako je meni bilo sa Astrom i Stilom. Bez obzira što je jedan benzinac male kubikaže, a drugi veliki dizelaš održavanje manje-više isto izađe. Na Astri je od ulaganja bio samo veliki servis kad smo je uzeli i antena koju je neko skinuo,  a nakon toga lagano i sva 4 amortizera i sad komplet kočnice i alanser, a verovatno će i katalizator napolje pošto malo dimi i guši se,  dok me je Stilo fino prodrmao prvih par meseci, a sad se (nadam se )smiruje. Još me samo čeka kvačilo za nekih 20ak hiljada nadam se i to je to ako i zamajac ne zvekne u međuvremenu  :laughing:

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio novog Punta na TNG pre dve godine. Odmah kupio i ugradio alarm + stavio Lavlju kandžu (230 + 110 €), patosnice i obaveznu opremu (cca 70 €). Prvi servis koštao je oko 7.200 din i to je sve za prvu godinu. A da, kupio sam i stavio fabrički radio (120 €), a ubacio takođe i originalno svetlo prtljažnika (7 €). Kupio i Becker navigaciju (150 €). :)

U drugoj godini imao sam još jedan mali servis od 7.500 din i crkle mi obe sijalice kratkog svetla (1.500 din). I to je sve od troškova koje sam imao. Umalo da zaboravim - dokupio sam i rezervni točak sa dizalicom i pripadajućim alatom (50 €). Prva registracija koštala je malo više od 19.000 dinara (sa osiguranim staklima), druga oko 15.000 (ako se dobro sećam) i treća okruglo 13.000 :)

Tapatalk

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ova tema nije postojala pre nego sto sam kupio auto? :laughing: :laughing:

 

Mihailovic

je dao najbolju i najlogicniju podelu troskova kada je polovan auto u pitanju. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene sramota da pišem.

Kada sam uzeo auto ko iz salona, nov akumulator, odrađene komplet kočnice, puna klima, nove Pirelli P7, amortizeri novi, veliki servis rađen u It (sve novo / mada nisam hteo da rizikujem pa je i ovde rađen), prošao test izdunih gasova isto u It,  sve funkcioniše - tako će i da ostane.

Veliki i mali servis (original /selenia WR) , dobio dobar popust oko 200 e

šipkice stabilizatora 30 e

cilindar kvačila (kabina) 30 e

termostat 60 e

mali servis >50 e

patosnice oko 9 e

metlice brisača 2x 200 din

sijalica tablice

Alu felne Lancia 15 za zimski set 120 e

Continental TS830 p  4 x 5 492 = 21968

 

Ulazimo u treću godinu druženja i po meni više nego odličan rezultat.

Da ne zaboravim uložio sam u testiranje na Dyno oko 3000 din i računam kada budem prodavao auto da će se višestruko isplatiti.

Bilo je tu raznih potrebnih i nepotrebnih sitnica. Kao microLink MP3 plejer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...