Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

On 4/11/2021 at 6:44 PM, ivan73 said:

Evo, posle 100.000km:

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,078 Eur/km

- Gorivo                                                      0,099 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                   0,009 Eur/km

Ukupno:                                                     0,186 Eur/km

 

 

Update, posle 120.000km:

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,076 Eur/km

- Gorivo                                                      0,102 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                   0,009 Eur/km

Ukupno:                                                     0,187 Eur/km

 

Gorivo je ove godine malo povuklo na gore...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U periodu od 10 godina, Toyotini modeli najjeftiniji za održavanje

 

toyota c 22.jpg

 

Čak i ako to ne želimo da priznamo, ponekad su stereotipi ukorenjeni u stvarnosti. To je slučaj sa ''starom dobrom, pouzdanom i jeftinom Toyotom'', za koju je CarEdge.com izvestio prošle nedelje da zapravo jeste prilično jeftina za popravku i održavanje.

 

Ova publikacija je objavila da Toyote u proseku imaju desetogodišnji trošak održavanja od 5.996 dolara, sa šest modela koji čine isto toliko najjeftinijih automobila za održavanje. CarEdge je izvestio da su Prius, Yaris, Corolla, Prius Prime, Camry i Avalon činili šest najjeftinijih modela za održavanje tokom 10 godina, dok je Honda Fit zauzela sedmo mesto. Malo ko bi se iznenadio Toyotinom vrhunskom pozicijom među najjeftinijim automobilima za održavanje u periodu od 10 i više godina. Toyota se odlično kotira među najpouzdanijim automobilima Consumer Reportsa. Ove godine Toyota je zauzela prvo mesto u rangiranju najpouzdanijih, a indirektno je zauzela i broj 2: Lexus je bio na drugom mestu ispred BMW-a. Razumljivo je da što je manje puta automobil u servisu, to je jeftinije njegovo održavanje.

Prvih pet u izveštaju CarEdge-a zaokružuju Mitsubishi, Honda, Mazda i Nissan. Najjeftiniji domaći brend za održavanje bio je Chevrolet na 14. mestu (9.625 dolara tokom 10 godina), a najjeftiniji luksuzni brend za održavanje bio je Tesla (5.867 dolara), navodi se u izveštaju. Sa druge strane, najskuplja ''mejnstrim'' marka za održavanje tokom 10 godina bio je Ram (16.802 dolara) i Ram 3500 (25.844 dolara) kao pojedinačan model. Porsche je zauzeo prvo mesto među luksuznim markama sa predviđenim desetogodišnjim troškovima održavanja od 22.075 dolara, a Cayenne je zauzeo prvo mesto među luksuznim modelima sa predviđenim troškovima održavanja od 20.552 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

 "Toyote u proseku imaju desetogodišnji trošak održavanja od 5.996 dolara,"

 

Još da su rekli da li je to trošak za milion kilometara ili za koju drugi ukupnu kilometražu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/19/2022 at 10:01 PM, ivan73 said:

Update, posle 120.000km:

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,076 Eur/km

- Gorivo                                                      0,102 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                   0,009 Eur/km

Ukupno:                                                     0,187 Eur/km

 

Gorivo je ove godine malo povuklo na gore...

Update, posle 130.000km:

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,077 Eur/km

- Gorivo                                                      0,105 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                   0,008 Eur/km

Ukupno:                                                     0,190 Eur/km

 

Gorivoooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troškovi popravke električnih automobila, dizelaša i benzinaca

 

187871-nissan leaf 2.jpg

 

Poslednjih nekoliko godina govori se o skupim popravkama električnih automobila nakon saobraćajnih nesreća pa čak i relativno brzom otpisu, odnosno proglašenju totalne štete. Novo istraživanje iz SAD-a sada ruši ove teze. Američki časopis Road&Track je objavio podatke Highway Loss Data Institute-a (HLDI), nezavisne američke neprofitne organizacije, koje dokazuje da su električni ili elektrifikovani automobili tek minimalno skuplji za popravku od onih s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Razlika je samo 2%.

 

Prema HLDI-ju, povećani troškovi popravaki su globalni problem koji nema nikakve veze s električnim automobilima. Troškovi sanacije štete su za tri godine porasli za 30%. Uglavnom je to zbog povećane složenosti automobila, uključujući i automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Više senzora i elektronike neizbežno znači veće troškove. Takođe, čini se da je broj totalnih šteta kod električnih automobila mnogo manji nego što se pre nagađalo. Prema podacima HLDI-ja, kod 6.1% električnih automobila nakon nesreća proglašena je totalna šteta, u poređenju sa 18.4% modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji su učestvovali u sličnim nesrećama. Ove brojke protivreče nedavnim istragama osiguravača i novinske agencije Reuters, koja je objavila da se kod električnih automobila češće proglašava totalna šteta kada se sumnja na oštećenje baterije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

97% mehaničara ne zna da napravi osnovne popravke na električnom autu

 

tesla garaza.png

 

Dok mnogi vozači još uvek imaju problem s prelaskom na električna vozila iz raznih razloga, od visokih cena do nedostatka mesta za punjenje i teskobe oko dometa baterije, važna prednost su pristupačniji troškovi servisiranja. Nedavna analiza je otkrila da su potpuno električni modeli ''znatno jeftiniji za servisiranje od svih drugih vrsta automobila.''

 

Mali servis električnog automobila u proseku košta 117 evra, dok su dizelaši najskuplji sa prosekom od 185 evra. Slede ih hibridi (181 evra) i benzinci (172 evra). Međutim, sada se pojavio novi problem za vlasnike električnih vozila.

Prema istraživanju britanskog Instituta za auto industriju (IMI), samo 3% mehaničara je kvalifikovano da obavi osnovne popravke na električnim autima. Mehaničar Craig Van Batenburg je rekao da postoje problemi oko obuke potrebne za popravke električnih vozila. ''90% naše autoindustrije nije učinilo ništa, ali apsolutno ništa da se pripremi. Jednostavno odbijaju hibride i električna vozila i kažu: Mi ne radimo na tim automobilima, vratite se Fordu ili Toyoti. Faktor straha je ogroman. Većina ne želi da ima posla sa strujom'', navodi Van Batenburg čije izjave prenose britanski mediji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/20/2023 at 6:58 PM, ivan73 said:

Update, posle 130.000km:

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,077 Eur/km

- Gorivo                                                      0,105 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                   0,008 Eur/km

Ukupno:                                                     0,190 Eur/km

 

Gorivoooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Update, posle 140.000km:

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,076 Eur/km

- Gorivo                                                      0,106 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                   0,008 Eur/km

Ukupno:                                                     0,190 Eur/km

 

"Vidimo se" na 150000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravka oštećenih električnih automobila dosta skuplja u poređenju s benzincima i dizelašima

 

158075-vw e 1.jpg

 

Troškovi servisiranja su u proseku 30% do 35% veći.

Prema studiji Udruženja nemačke osiguravajuće industrije (GDV), troškovi popravki električnih automobila nakon nesreća su alarmantno viši od onih za automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Studija, koja je upoređivala 37 parova modela električnih automobila i automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, pokazala je da su troškovi u proseku 30% do 35% veći. Uprkos činjenici da električni automobili učestvuju u manje nesreća, troškovi popravki su visoki zbog faktora kao što su oštećene pogonske baterije i nesigurnosti servisera u rukovanju oštećenim električnim automobilima. Posledično, za servis oštećenih električnih vozila je potrebno više radnih sati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam jel odgovarajuca tema ali ... najverovatnije ce biti u servisi za izbegavati. Alternator nije trebao da se menja niti je trazeno... cene u slici i delu , problem nije resen. Klapna gasa marke continental, kineski ribrend domaci shit. Gle tu cenu.... prilikom pregleda nadjen visak srafova kod brisaca i pola fali na odredjenim delovima ... 

20231119_092925.jpg

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj je sve poskidao , iz"ebo i ostavio priznanicu. Da li je do vlasnika ili zaposlenih to je pitanje dakle mene interesuje KO? , prilikom preuzimanja nabijen sraf na vakum crevu, probna voznja sa time ne znam sta je povuklo ali ... krajnje neodgovorno , postupak trajao 4 nedelje , za to vreme dzambodzet bi napravio od krompira i par letvi ... mozemo na okupljanju da mu sprzimo sve sto moze i sutra na reklamaciju nek vrati lovu ko ga "ebe. Za te pare nov motor stejdz 56 turbo kit je mogao da se ubudzi , custom kompjuter , stoga kad tako nesto zapisti ispada jeftinije sve napolje i swap varijanta, ili skine se turbo nabije obicna grana i cao. Turbo da povrati izgubljeno, nije vratio klapnu gasa staru niti ista od delova sto je ostalo ...

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam je nasao u pretrazi tako da moze neko ovo u feedback grupu odnosno odgovarajucu temu prebaciti, zavisi od njega i storno racuna pa cemo da vidimo da li imenovati ili ne, toliko sam covek a on se pita da li je ili nije. Nema storno onda na svim mogucim kanalima na svim nalozima , na celom svetu. Ima da bude detaljan opis. To je herojski uciniti drugima i upozoriti na zamku koliko i ono djubre iz amsa sto je nabio dizalicu o pod umesto vezni lim kao i prodavac polovnog smeca , taman da dodje sve na svoje , do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno, dobra oprema je malo skuplja al se isplati na duze staze pritom znam da mi niko nece ogrebati auto kao pri svakoj poseti servisu 

Edited by Nikola 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stubna dizalica je bolja stvar sto se mene tice, imam kanal u garazi ali mnogo vise stvari bih lakse odradio na dizalici, kanal koristim za zamenu ulja i ako nesto treba a moze da se skine iz kanala, karter, alternator itd, nekad sam skidao i menjace na jugicima dok sve ostalo mi lakse napolju da radim ako treba nesto oko trapa, kocnica a tu bi stubna dizalica vrsila posao kao i za ovo sto radis iz kanala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, igor0511 said:

Brisanje gresaka i reset parametara 7000 :unsure:

Znaci, u skladu sa opstim trendom, moracu i ja da podignem cene kod Intera...

Nista onda, od sada Koca od 2l da se svi pocastimo, pa ko voli nek izvoli.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, igor0511 said:

Brisanje gresaka i reset parametara 7000 :unsure:

Pa to se radi elm-om od 1.5$

Ja to radim bez icega na kljuc B) haha i uspeo ... bez kompa i adaptera sve fabricki kod mene mora i sljaka kao leptir. @Ivan hahahah brat najjaci , mora te povedem do tog servisa da kazes coveku da je zaboravio sraf da stavi na drugoj grani kao i dihtung... al bi se obradovao ... taj ne bi trebao da je los uopste nego ... desilo se ali continentalova klapna ... uffff magneti mareli je bolja ... to ka so na ranu da mi stavio :angry:

@Nikola 1.6 e to se meni desilo , znaci auto casa dark steel prelepa nijansa i ladno su ga zamrljali... zasto? Zasto to rade ?

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nemanja84bgNe znam.. Ovi kod kojih sam najvise servisirao auto se vade na korisnike koji su dovozili/odvozili svoja kola pa su slucajno kao zakacilii, meni ovo poslednje lici na dizalicu sa jedne i druge strane jer sam ih gledao sta rade pri pregledu , tabla ima linije od torbice tokom probne voznje al to u drugoom servisu(ne znam vise ni gde da vozim auto iskreno). Retko ko vise vodi racuna o kolima u servisu, za njih su izgleda to samo limene kante. Da i svaki se vadi kao imam kamere, dodji pogledaj.Dobar primer je servis u koji ide drugar negde u kaludjerici, kod tog coveka dovezes auto u dogovoreno vreme, on ga parkira na parking, servisira i kad zavrsi i dodjes po njega on ga istera pritom je dobar majstor. Steta sto radi samo Opel..

Edited by Nikola 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...