igor0511 2821 Posted April 14, 2021 Mene iskreno grejaci prednjeg stakla bas nerviraju. Uvek se vide makar malo i odvlace paznju. Ali u par navrata sam bio jako zahvalan u Nemackoj sto su tu (na Fordovima uglavnom). Mada bih samo grejace sedista bas uzeo kao obaveznu opremu za sledeca kola. Tolika sitnica, a zimi bas znaci. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted April 14, 2021 1 hour ago, totti said: Pa vidi... ja sam se iskreno frapirao kad su ovde pisali da ima novih 500L i Tipa bez grejača retrovizora Pa valjda, između ostalog, zato i košta pominjanih 11.000eur. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted April 14, 2021 Što će reći da i dalje ima ogoljenih Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted April 16, 2021 Cao svima, citam ovu temu i zanima me sto racunate registraciju vozila u odrzavanje automobila? Ako vec racunam registraciju onda je jedino logicno i posteno da racunam koliko sam potrosio na gorivo u tom periodu? 2 rocket and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted April 16, 2021 Meni je (licno) nekako logicno bilo da, registracijom, zaista 'koristim' auto a ne da mi bude spomenik (aka neregistrovan, jel se ne moze koristiti osim u delove kao na otpadu). Gorivo nisam racunao jer nisam od pocetka uzeo u obzir pa mi nije ni sad zgodno da pocnem sa kalkulacijom jer nije prava slika. 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 16, 2021 Racunamo neophodne troskove. Gorivo ne placas ako ne vozis, sve ostalo placas 2 Dzimbo and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 17, 2021 Ja registraciju i gorivo ne racunam. U stvari, ne racunam nista sto nije vanredno. Sta imam da racunam to sto mora da se odradi, tipa registracija i redovno odrzavanje. Mora pa mora 2 Mijailović P. and Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted April 17, 2021 Jedno su ti nezavisni troskovi, a drugo redovno i vanredno odrzavanje. Kostanje auta da stoji na parkingu i da ti je na raspolaganju ukljucuje prva dva. E sad, granica redovnog i vanrednog je mnogima drugacija. Nekom su kocnice i gume vanredno, nekom redovno na 4 god (primer). Redovno bi trebalo biti ono sto je po servisnom planu, ali jbg, kad je auto star 10 god i amorti su redovni, tj podrazumevani. Ustvari na 200.000 je sve skoro redovno, sem fizickih ostecenja. 3 MS PK, Axic and Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted April 17, 2021 @ISV_01 Mislio sam na to da mi nije logicno kao trosak jer mi je glupo da racunam registraciju koja je jako visoka (31k treci premijski stepen) a ne racunam potrosnju koja je jako dobra i zbog koje mirno spavam posto prelazim solidnu kilometrazu a ne radim neki putujuci posao. 22 hours ago, italiano said: Gorivo ne placas ako ne vozis, sve ostalo placas Pa sto ga registrujes ako neces da ga vozis? @MS PK Pa bas tako, ne racunam ni ja jer se bez toga se ne moze, jedino se razlikujem sto racunam mali servis i tako neke stvari koje spadaju u potrosni materijal. Nazalost, nisam vodio evidenciju od kada sam uzeo auto, 15. jula ce biti 3 godine kako je Alfica kod mene pa cu pokusati tada da izvedem sve troskove (bez registracije i goriva naravno). @Bingodalton moja Alfica je punoletna, tako da mi je onda svaki trosak redni, 380k na satu, nekih 50k sam ja presao za malo jace od dve i po godine. Za fizicka ostecenja je zaduzena moja supruga 2 MS PK and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 332 Posted April 18, 2021 Jedna je stvar da li se vodi evidencija o svim troskovima, pa se tada ima ukupni trošak automobila u određenom periodu (za šlogiranje kad se pogleda- to za nas mazohiste!!!). Druga je da oni budu razdvojeni, tako da se lako kaže koliko je samo održavanje u celoj cifri, svedeno na pređene km. Sve drugo je kao računanje potrošnje na 100-200 km - suviše neprecizno. 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 26, 2021 Odradih danas prvi redovan servis na Hondi CRV 1,5T AWD, posle 235 radnih časova motora i predjenih 13.890 km ( po indikatoru, ulje je "moglo" da predje još 1.030 km ). Redovan servis ( ulje 0W-20, podlošla šepa kartera, svi filteri, "sa rukama" (jedan norma čas)) u "Delti" je plaćen 17.050 dinara ( oko 145 evra ), što je nešto manja cifra od one koju u ovlašćenoj servisnoj mreži za redovan servis istog obima uobičajeno plaćamo na poslu za škodu fabiju 1,0 TSI (svakih 15 kkm ), kao i značajno manje od cifre koju za iste takve servise plaćamo za Yarisa 1,5 VVT-i (takodje svakih 15 kkm ). 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted April 27, 2021 Mene sramota da napisem potrosnju Od kad je auto prebacio 30kkkm, stabilizovala se na 4.4 po bordu i oko 4.5 po čepu. Doduse uz mnooogo otvorenog puta i jako malo grada. Tj ima grada dosta, ali uvece i po bulevarima mada kruziram u 4.brzini 50-60. A spiceve bas izbegavam ili prolazim motorom i biciklom 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10522 Posted April 27, 2021 (edited) @moron Ti CRVa koristiš za komercijalna putovanja, ili... 13890km/235h=59,1kmh prosek.... Edited April 27, 2021 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 27, 2021 A na fiatu na oko 38 hiljada km imam prosek brzine 36 km/h i ako izmedju dva servisa predje 9-10 kkm (ove godine od prethodnog servisa hoće), motor bi imao više radnih časova ( 270-275 ), ali, u daleko lošijim uslovima ekspolatacije (jer je njemu gradska vožnja i preko 50% ). Inače, u ovl. servisu za Fiata, zamena ulja i svih filtera ( pa i filtera goriva ) malo više košta za moj sa 1,6 MJ nego za tu Hondu. Doduše, van ovlašćene mreže ( kod "Gorana" ), to za Fiat košta manje, ali, verovatno je tako i za Hondu ako izadješ iz ovl. servisa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10522 Posted April 28, 2021 kako je počeo da ti upozorava na preostalu kilometražu do servisa, dosta je dogurao..., još oko 8k je počeo, čini mi se Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted April 28, 2021 (edited) Na VW je to servisno podesavanje, pretpostavljam i na FLA.Neki standard je 2000km od servisa. Secam se da su na sluzbenoj Octavii “skontali” u servisu da mnogo prelazi i stavili jednom upozorenje na 15kkm od servisa Bas me je nerviralo upozorenje pri svakom paljenju. Edited April 28, 2021 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 28, 2021 2 hours ago, shuxx said: kako je počeo da ti upozorava na preostalu kilometražu do servisa, dosta je dogurao..., još oko 8k je počeo, čini mi se Činjenica je da dok sam vozio KRAĆE vangradske ture (opišimo to kao "jedno paljenje motora svakih oko 50 km" ) da je u odnosu na pitanje maksimalno mogućeg servisnog intervala, ZBIR "već predjenih kilometara" i "preostalih kilometara", bio "jedna cifra" ( oko 10-11.000 km), a kada sam počeo da vozim i DUŽE vangradske ture ( "jedno paljenje na svakih oko 100 km" ), to je postala "druga cifra" ( oko 15.000 km ). Samo "upozorenje" se prvi put pojavilo kada je preostali OIL Lifetime ostao samo 1.500 km (na isti način kao što te i svaki drugi brend upozorava neki period pre osteka intervala), a ti inače u svakom trenutku (kao i kod svakog brenda) možeš da vidiš koliki ti je ukupan preostali interval. A kada sam ja odradio servis, bilo je ostalo raspoloživih još tih 1.030 km, ali, nisam hteo "da cedim". Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 28, 2021 (edited) Ne znam da li je to baš za ovu temu, ali, ako koga interesuje, ispod je za fabiju 1,0 TSI 95, za 120 kkm plan održavanja, sa troškovima ( ali, uz popust od 10% na uslugu za flotnog kupca). Ukupna cena ( sa popustom) za 120 kkm ( sa PDV ) je RSD 267,563.00, ali, tu ulazi I trošak JEDNE zamene disk pločica i diskova/doboša ( što po “planu” zajedno vredi 51.831 sa PDV ). Drugim rečima, ispadne da “redovno održavanje” za 120 kkm (bez troška kočnica), sa popustom na uslugu od 10%, košta oko RSD 215.732,00 ili neverovatnih 1.834 evra. Pri tome, kod TSI-a “veliki servis” ( sa zamenom zupčastog kaiša i pratećih elemenata ) dolazi na 180 kkm ili posle PET GODINA, koji god uslov se pre ispuni. Drugim rečima, ako vozite godišnje 15-20 kkm, “veliki servis” će Vam doći “na red” i pre tih 120 kkm. A i on sam košta dosta. Ne znam koliko je je za 1.0 TSI, ali, znam da je za 1,4 TSI “lepa cifra”. Jedini spas je istek garancije i beg iz ovlašćene servisne mreže. Što se tiče onih gore 1.834 evra, da biste shvatili koliko je to možda ipak “malo skupo”, moram reći da manje košta nego “redovno održavanje” (bez troška kočnica) za toyotu corollu sa 1,2T ili mazdu 3 sa G122. Edited April 28, 2021 by neshaoct formatiranje 4 1 MS PK, ivan73, Dzimbo and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 28, 2021 Sto znaci da nema bolje od dobrog mladog polovnjaka 5 knezevic76, moron, Axic and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted April 28, 2021 50 minutes ago, MS PK said: dobrog mladog polovnjaka Oko trista iljade taman, sve već zamenio prethodni vlasnik! 3 4 vagenovac, Dzimbo, igor0511 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 332 Posted April 28, 2021 (edited) Evo, takav je moj Passat - 295000km, a sve cakum -pakum! EDIT: Evo jedna dnevna i jedna noćna... Edited April 28, 2021 by ivan73 1 2 Axic, MS PK and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted May 15, 2021 Provukog kroz aplikaciju sve troškove (pa i redovnog održavanja) za dva vozila za period posle kupovine i to: - za fiat 500L 1,6 MJ za period od 6 godina i oko 38,5 kkm i - za hondu CRV 1,5T za period od godinu dana i oko 14,5 kkm. Pošto je u aplikaciji prikazana i prosečna potrošnja, napomena da se fiat vozi možda 60% grad i 40% van grada (životni prosek brzine 36), a Honda gotovo samo van grada (prosek brzine 59). U prikazane "opšte troškove" ulazi sve što nije gorivo i redovno servisiranje (trošokovi registracije i slično, stim da kod Fiata tu ima, a za Hondu ne, zimski set, krovni nosači, jedna zamena šoferke i jedna sanacija zadnjeg branika). 3 dach@, ISV_01 and ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 1, 2021 Nova studija pokazuje da su električni automobili ipak jeftiniji za održavanje od benzinaca Ključno pitanje za vlasnike (novih) vozila jeste da li je skuplje održavanje električnih automobila ili benzinaca, na primer. Novi podaci su otkrili da je skuplje održavanje električnog vozila tokom prve godine vlasništva od vozila sa benzinskim motorom, ali dugoročno prosečni troškovi servisa su mnogo jeftiniji. Podaci koje je objavio We Predict govore da vlasnici električnih vozila u Americi troše u proseku 123 dolara na troškove usluga u prva tri meseca vlasništva, i 306 dolara u prvoj godini. Za poređenje, vlasnik novog vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem obično troši 53, odnosno 189 dolara. Međutim, električna vozila postaju jeftinija kako vreme prolazi, a troškovi servisa za prvih 36 meseci su u proseku 514 USD u poređenju sa 749 USD za benzince. Studija kompanije za obradu podataka je uključivala više od 13 miliona vozila i 400 modela, a rezultati su se bazirali na 65 miliona narudžbina za servis i popravke koje su iznosile više od 7.7 milijardi dolara u delovima i 9.5 milijardi dolara u troškovima rada. Kalkulacije su takođe uključivale održavanje, neplanirane popravke, garanciju i opoziv, dijagnostiku, ažuriranje softvera, fabrički instalirane opcije i servisne kampanje. Prosečni trošak rada na EV-u može da bude dva ili tri puta veći rada na benzincima jer je potrebno više vremena da se shvati u čemu je problem, a zatim duže da se reši. Kada tehničari proizvođača shvate o čemu se radi, cene padaju. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 25, 2022 Mali automobil manja briga, manji troškovi održavanja Pri kupovini automobila često postoji dilema - da li uzeti manje ili veće vozilo? Odgovor na ovo pitanje zavisi od više faktora, a jedan je i budžet kojim raspolažemo za ovu namenu. Zatim tu idu i neki potpuno privatni razlozi, kao na primer to da li smo sami ili imamo porodicu, koliko smo vešti u vožnji (nekome jednostavno ne ide sa većim vozilima, pa naprave više štete nego koristi), u kakvom vozilu se mi osećamo bezbednije i opuštenije... Ovom prilikom ćemo ostaviti po strani velike automobile i baviti se onim manjim. Oni su, pre svega, zgodniji za vožnju, iz više razloga. Danas možda najbitnije - troše manje goriva. Takođe, možete ih lakše parkirati, odnosno pronaći parking mesto, jeftiniji su za održavanje posebno ako su polovni, a jeftinija je i registracija. Za početak sasvim dovoljno dobri razlozi, a ukoliko ste vozač početnik sa manjim automobilom ćete lakše prevazići sve strahove i nesigurnosti kada se zateknete u saobraćajnoj gužvi. Ukoliko očekujete bilo koji vid komfora u malom automobilu, slobodno zaboravite na to, jer da ga ima ne bi ga nazivali malim. Kod nas se od takozvanih gradskih automobila najviše voze Renault Clio, potom Fiat 500L, Peugeot 207/208, zatim Opel Corsa, Volkswagen Polo, Citroen C3, ali tu je i baš mali Smart. Mali automobili takođe dobijaju na značaju zbog tekućih troškova i održavanja. Njihovi efikasni motori daju odličnu ekonomičnost goriva i emituju niske nivoe CO2, mali pneumatici znače jeftinije gume i većina njih podleže najnižim cenama servisiranja kod glavnog dilera. Osiguranje bi takođe trebalo da bude jeftinije. U Velikoj Britaniji je urađeno istraživanje i najbolji mali automobili na rasprodaji su jeftini, praktični, laki za vožnju po zakrčenim modernim ulicama i - kako moderni supermini i gradski automobili postaju sve sofisticiraniji, rafiniraniji i bezbedniji - oni sve više predstavljaju pravu alternativu velikim hečbekovima. Automobili kao što su Renault Clio i Ford Fiesta prešli su dug put tokom više generacija i sada su isto toliko praktični, prostrani i udobni kao i hečbekovi porodične veličine od pre nekoliko godina. Slično tome, gradski automobili kao što je Kia Picanto i mali krosoveri poput Citroen C3 Aircross dokazuju da postoji izuzetna širina mogućnosti u segmentu malih automobila. Mali automobili nude odličan balans praktičnosti, ekonomičnosti, udobnosti i pristojnog iskustva u vožnji, pri čemu svaki nudi drugačiji pristup sličnom receptu. Bilo da se radi o sportskom iskustvu vožnje, udobnoj vožnji ili beskompromisnom fokusu na vrednost, postoji mali automobil koji odgovara svim ukusima i budžetima. Iz svega navedenog može se zaključiti da su mali automobili u blagoj prednosti od onih većih i skupljih, jer i ako dođe do nekih problema lakše se rešavaju. Pritom se količina novca potrebna za održavanje razlikuje do nekoliko stotina evra, tako da je za naše uslove gradski automobil realnije rešenje. Naravno, ko sebi može da priušti veliko, moderno, skupoceno vozilo ne treba da razmišlja puno, sve je stvar ukusa, ali i budžeta. preuzeto sa - Auto Blog 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites