Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Mene iskreno grejaci prednjeg stakla bas nerviraju. Uvek se vide makar malo i odvlace paznju. Ali u par navrata sam bio jako zahvalan u Nemackoj sto su tu (na Fordovima uglavnom).

Mada bih samo grejace sedista bas uzeo kao obaveznu opremu za sledeca kola. Tolika sitnica, a zimi bas znaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, totti said:

Pa vidi... ja sam se iskreno frapirao kad su ovde pisali da ima novih 500L i Tipa bez grejača retrovizora emoji15.png

Pa valjda, između ostalog, zato i košta pominjanih 11.000eur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao svima, citam ovu temu i zanima me sto racunate registraciju vozila u odrzavanje automobila? Ako vec racunam registraciju onda je jedino logicno i posteno da racunam koliko sam potrosio na gorivo u tom periodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je (licno) nekako logicno bilo da, registracijom, zaista 'koristim' auto a ne da mi bude spomenik :) (aka neregistrovan, jel se ne moze koristiti osim u delove kao na otpadu). Gorivo nisam racunao jer nisam od pocetka uzeo u obzir pa mi nije ni sad zgodno da pocnem sa kalkulacijom jer nije prava slika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja registraciju i gorivo ne racunam. U stvari, ne racunam nista sto nije vanredno. Sta imam da racunam to sto mora da se odradi, tipa registracija i redovno odrzavanje. Mora pa mora :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno su ti nezavisni troskovi, a drugo redovno i vanredno odrzavanje.
Kostanje auta da stoji na parkingu i da ti je na raspolaganju ukljucuje prva dva.
E sad, granica redovnog i vanrednog je mnogima drugacija.
Nekom su kocnice i gume vanredno, nekom redovno na 4 god (primer).
Redovno bi trebalo biti ono sto je po servisnom planu, ali jbg, kad je auto star 10 god i amorti su redovni, tj podrazumevani. Ustvari na 200.000 je sve skoro redovno, sem fizickih ostecenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Mislio sam na to da mi nije logicno kao trosak jer mi je glupo da racunam registraciju koja je jako visoka (31k treci premijski stepen) a ne racunam potrosnju koja je jako dobra i zbog koje mirno spavam posto prelazim solidnu kilometrazu a ne radim neki putujuci posao.
 

22 hours ago, italiano said:

Gorivo ne placas ako ne vozis, sve ostalo placas :whistle:

Pa sto ga registrujes ako neces da ga vozis? :P


@MS PK Pa bas tako, ne racunam ni ja jer se bez toga se ne moze, jedino se razlikujem sto racunam mali servis i tako neke stvari koje spadaju u potrosni materijal. Nazalost, nisam vodio evidenciju od kada sam uzeo auto, 15. jula ce biti 3 godine kako je Alfica kod mene pa cu pokusati tada da izvedem sve troskove (bez registracije i goriva naravno).:)


@Bingodalton moja Alfica je punoletna, tako da mi je onda svaki trosak redni, 380k na satu, nekih 50k sam ja presao za malo jace od dve i po godine. Za fizicka ostecenja je zaduzena moja supruga :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna je stvar da li se vodi evidencija o svim troskovima, pa se tada ima ukupni trošak automobila u određenom periodu (za šlogiranje kad se pogleda- to za nas mazohiste!!!).

Druga je da oni budu razdvojeni, tako da se lako kaže koliko je samo održavanje u celoj cifri, svedeno na pređene km.

Sve drugo je kao računanje potrošnje na 100-200 km - suviše neprecizno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradih danas prvi redovan servis na Hondi CRV 1,5T AWD, posle 235 radnih časova motora i predjenih 13.890 km ( po indikatoru, ulje je "moglo" da predje još 1.030 km ).

Redovan servis ( ulje 0W-20, podlošla šepa kartera, svi filteri, "sa rukama" (jedan norma čas)) u "Delti" je plaćen 17.050 dinara ( oko 145 evra ), što je nešto manja cifra od one koju u ovlašćenoj servisnoj mreži za redovan servis istog obima uobičajeno plaćamo na poslu za škodu fabiju 1,0 TSI (svakih 15 kkm ), kao i značajno manje od cifre koju za iste takve servise plaćamo za Yarisa 1,5 VVT-i (takodje svakih 15 kkm ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene sramota da napisem potrosnju :D

Od kad je auto prebacio 30kkkm, stabilizovala se na 4.4 po bordu i oko 4.5 po čepu.

 

Doduse uz mnooogo otvorenog puta i jako malo grada. Tj ima grada dosta, ali uvece i po bulevarima mada kruziram u 4.brzini 50-60. A spiceve bas izbegavam ili prolazim motorom i biciklom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Ti CRVa koristiš za komercijalna putovanja, ili...  13890km/235h=59,1kmh prosek....:respect:

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na fiatu na oko 38 hiljada km imam prosek brzine 36 km/h i ako izmedju dva servisa predje 9-10 kkm (ove godine od prethodnog servisa hoće), motor bi imao više radnih časova ( 270-275 ), ali, u daleko lošijim uslovima ekspolatacije (jer je njemu gradska vožnja i preko 50% ). Inače, u ovl. servisu za Fiata, zamena ulja i svih filtera ( pa i filtera goriva ) malo više košta za moj sa 1,6 MJ nego za tu Hondu. Doduše, van ovlašćene mreže ( kod "Gorana" ), to za Fiat košta manje, ali, verovatno je tako i za Hondu ako izadješ iz ovl. servisa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako je počeo da ti upozorava na preostalu kilometražu do servisa, dosta je dogurao..., još oko 8k je počeo, čini mi se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na VW je to servisno podesavanje, pretpostavljam i na FLA.Neki standard je 2000km od servisa.

Secam se da su na sluzbenoj Octavii “skontali” u servisu da mnogo prelazi i stavili jednom upozorenje na 15kkm od servisa :D

 

Bas me je nerviralo upozorenje pri svakom paljenju.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shuxx said:

kako je počeo da ti upozorava na preostalu kilometražu do servisa, dosta je dogurao..., još oko 8k je počeo, čini mi se

Činjenica je da dok sam vozio KRAĆE vangradske ture (opišimo to kao "jedno paljenje motora svakih oko 50 km" ) da je u odnosu na pitanje maksimalno mogućeg servisnog intervala, ZBIR "već predjenih kilometara" i "preostalih kilometara", bio "jedna cifra" ( oko 10-11.000 km), a kada sam počeo da vozim i DUŽE  vangradske ture ( "jedno paljenje na svakih oko 100 km" ), to je postala "druga cifra" ( oko 15.000 km ).

Samo "upozorenje" se prvi put pojavilo kada je preostali OIL Lifetime ostao samo 1.500 km (na isti način kao što te i svaki drugi brend upozorava neki period pre osteka intervala), a ti inače u svakom trenutku (kao i kod svakog brenda) možeš da vidiš koliki ti je ukupan preostali interval.

A kada sam ja odradio servis, bilo je ostalo raspoloživih još tih 1.030 km, ali, nisam hteo "da cedim".

 

 

viber_image_2021-04-26_12-05-43.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je to baš za ovu temu, ali, ako koga interesuje, ispod je za fabiju 1,0 TSI 95, za 120 kkm plan održavanja, sa troškovima ( ali, uz popust od 10% na uslugu za flotnog kupca).

Ukupna cena ( sa popustom) za 120 kkm ( sa PDV ) je RSD 267,563.00, ali, tu ulazi I trošak JEDNE zamene disk pločica i diskova/doboša ( što po “planu” zajedno vredi 51.831 sa PDV ).

Drugim rečima, ispadne da “redovno održavanje” za 120 kkm (bez troška kočnica), sa popustom na uslugu od 10%, košta oko RSD 215.732,00 ili neverovatnih 1.834 evra.

Pri tome, kod TSI-a “veliki servis” ( sa zamenom zupčastog kaiša i pratećih elemenata ) dolazi na 180 kkm ili posle PET GODINA, koji god uslov se pre ispuni. Drugim rečima, ako vozite godišnje 15-20 kkm, “veliki servis” će Vam doći “na red” i pre tih 120 kkm. A i on sam košta dosta. Ne znam koliko je je za 1.0 TSI, ali, znam da je za 1,4 TSI “lepa cifra”.

Jedini spas je istek garancije i beg iz ovlašćene servisne mreže.

Što se tiče onih gore 1.834 evra, da biste shvatili koliko je to možda ipak “malo skupo”, moram reći da manje košta nego “redovno održavanje” (bez troška kočnica) za toyotu corollu sa 1,2T ili mazdu 3 sa G122.

 

plan pdf.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, takav je moj Passat - 295000km, a sve cakum -pakum! :thumbsup:

 

EDIT: Evo jedna dnevna i jedna noćna...

20210222_163145.jpg

20210329_212331.jpg

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provukog kroz aplikaciju sve troškove (pa i redovnog održavanja) za dva vozila za period posle kupovine i to:

 

- za fiat 500L 1,6 MJ za period od 6 godina i oko 38,5 kkm i

- za hondu CRV 1,5T za period od godinu dana i oko 14,5 kkm.

 

Pošto je u aplikaciji prikazana i prosečna potrošnja, napomena da se fiat vozi možda 60% grad i 40% van grada (životni prosek brzine 36), a Honda gotovo samo van grada (prosek brzine 59).

 

U prikazane "opšte troškove" ulazi sve što nije gorivo i redovno servisiranje (trošokovi registracije i slično, stim da kod Fiata tu ima, a za Hondu ne, zimski set, krovni nosači, jedna zamena šoferke i jedna sanacija zadnjeg branika).

viber_image_2021-05-15_21-58-57.jpg

viber_image_2021-05-15_21-59-00.jpg

viber_image_2021-05-15_21-59-31.jpg

viber_image_2021-05-15_21-59-35.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova studija pokazuje da su električni automobili ipak jeftiniji za održavanje od benzinaca

 

kia e niro.jpg

 

Ključno pitanje za vlasnike (novih) vozila jeste da li je skuplje održavanje električnih automobila ili benzinaca, na primer. Novi podaci su otkrili da je skuplje održavanje električnog vozila tokom prve godine vlasništva od vozila sa benzinskim motorom, ali dugoročno prosečni troškovi servisa su mnogo jeftiniji.

 

Podaci koje je objavio We Predict govore da vlasnici električnih vozila u Americi troše u proseku 123 dolara na troškove usluga u prva tri meseca vlasništva, i 306 dolara u prvoj godini. Za poređenje, vlasnik novog vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem obično troši 53, odnosno 189 dolara. Međutim, električna vozila postaju jeftinija kako vreme prolazi, a troškovi servisa za prvih 36 meseci su u proseku 514 USD u poređenju sa 749 USD za benzince.

 

Studija kompanije za obradu podataka je uključivala više od 13 miliona vozila i 400 modela, a rezultati su se bazirali na 65 miliona narudžbina za servis i popravke koje su iznosile više od 7.7 milijardi dolara u delovima i 9.5 milijardi dolara u troškovima rada. Kalkulacije su takođe uključivale održavanje, neplanirane popravke, garanciju i opoziv, dijagnostiku, ažuriranje softvera, fabrički instalirane opcije i servisne kampanje. Prosečni trošak rada na EV-u može da bude dva ili tri puta veći rada na benzincima jer je potrebno više vremena da se shvati u čemu je problem, a zatim duže da se reši. Kada tehničari proizvođača shvate o čemu se radi, cene padaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali automobil manja briga, manji troškovi održavanja

 

fiat 500 hibrid.jpg

 

Pri kupovini automobila često postoji dilema - da li uzeti manje ili veće vozilo? Odgovor na ovo pitanje zavisi od više faktora, a jedan je i budžet kojim raspolažemo za ovu namenu. Zatim tu idu i neki potpuno privatni razlozi, kao na primer to da li smo sami ili imamo porodicu, koliko smo vešti u vožnji (nekome jednostavno ne ide sa većim vozilima, pa naprave više štete nego koristi), u kakvom vozilu se mi osećamo bezbednije i opuštenije... Ovom prilikom ćemo ostaviti po strani velike automobile i baviti se onim manjim. Oni su, pre svega, zgodniji za vožnju, iz više razloga.

 

Danas možda najbitnije - troše manje goriva. Takođe, možete ih lakše parkirati, odnosno pronaći parking mesto, jeftiniji su za održavanje posebno ako su polovni, a jeftinija je i registracija. Za početak sasvim dovoljno dobri razlozi, a ukoliko ste vozač početnik sa manjim automobilom ćete lakše prevazići sve strahove i nesigurnosti kada se zateknete u saobraćajnoj gužvi. Ukoliko očekujete bilo koji vid komfora u malom automobilu, slobodno zaboravite na to, jer da ga ima ne bi ga nazivali malim. Kod nas se od takozvanih gradskih automobila najviše voze Renault Clio, potom Fiat 500L, Peugeot 207/208, zatim Opel Corsa, Volkswagen Polo, Citroen C3, ali tu je i baš mali Smart. Mali automobili takođe dobijaju na značaju zbog tekućih troškova i održavanja.

 

Njihovi efikasni motori daju odličnu ekonomičnost goriva i emituju niske nivoe CO2, mali pneumatici znače jeftinije gume i većina njih podleže najnižim cenama servisiranja kod glavnog dilera. Osiguranje bi takođe trebalo da bude jeftinije. U Velikoj Britaniji je urađeno istraživanje i najbolji mali automobili na rasprodaji su jeftini, praktični, laki za vožnju po zakrčenim modernim ulicama i - kako moderni supermini i gradski automobili postaju sve sofisticiraniji, rafiniraniji i bezbedniji - oni sve više predstavljaju pravu alternativu velikim hečbekovima.

 

Automobili kao što su Renault Clio i Ford Fiesta prešli su dug put tokom više generacija i sada su isto toliko praktični, prostrani i udobni kao i hečbekovi porodične veličine od pre nekoliko godina. Slično tome, gradski automobili kao što je Kia Picanto i mali krosoveri poput Citroen C3 Aircross dokazuju da postoji izuzetna širina mogućnosti u segmentu malih automobila. Mali automobili nude odličan balans praktičnosti, ekonomičnosti, udobnosti i pristojnog iskustva u vožnji, pri čemu svaki nudi drugačiji pristup sličnom receptu. Bilo da se radi o sportskom iskustvu vožnje, udobnoj vožnji ili beskompromisnom fokusu na vrednost, postoji mali automobil koji odgovara svim ukusima i budžetima. Iz svega navedenog može se zaključiti da su mali automobili u blagoj prednosti od onih većih i skupljih, jer i ako dođe do nekih problema lakše se rešavaju. Pritom se količina novca potrebna za održavanje razlikuje do nekoliko stotina evra, tako da je za naše uslove gradski automobil realnije rešenje.

 

Naravno, ko sebi može da priušti veliko, moderno, skupoceno vozilo ne treba da razmišlja puno, sve je stvar ukusa, ali i budžeta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...