Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Kod mene održavanje u drugih 5 god opada, pa je cifra takva! 

Kod novog je prakticno svo odrzavanje  u drugih 5 godina...

 

Druže, imam evidenciju za svaki evric za 10 god. upotrebe auta.

Pročitaj detaljno i sve moje prethodne postove.

Ako baš insistiraš: kaži u kojoj godini da stavim za novi bravo zamenu svega što sam napisao da bi bilo zamenjeno, i pusticu kroz excel ponovo,  da te ne buni.

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako, ako je tebi vecina odrzavanja bila u nekih 50.000km u rasponu od 116.000km do 216.000km onda nov bravo ne bi trebao da takne vecinu tih troskova do tih zamisljenih 100.000km.

 

Mislim da je napravljena gruba greska pri aproksimaciji troskova odrzavanja novog brava, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za Puntića i vodio neku evidenciju šta i koliko trošim. Za Ideu i ne baš. 

Za dve godine i po godine sam prešao 36000km(krenuo od 70000km na cajgeru) i vanredno su samo zadnji lonac auspuha ,flex spojnica na auspuhu i zadnji amortizeri bili da moraju da se zamene u nekom bržem roku. 

Ostalo su sve mali servisi, dve letnje i dve zimske nove gume i ostala potrošna roba: sijalice, brisači, jelkice....

Iz ličnog iskustva, potvrdilo se da dobar auto sa malom km (uvezena sa 70000km) ima ogroman potencijal da revnosnog vlasnika služi dobro i bez problema. 

Što se cena održavanja tiče, Idea je zaista ekstremno mali "potrošač" (naravno, zavisi koji kvalitet delova se ugrađuje i kod koga)

Za mali servis meni ide 3 lit Total 5w40 i 3 filtera. Ne predje ni 30eur.  Menjam jednom godišnje ,tj na 15000km. 

@ivan73 fina statistika, tj može dosta da se vidi gledajući brojke. 

Meni kao potencijalnom kupcu Brava mk2, može dosta da približi sliku šta me očekuje i za koju cifru. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vagenovac said:

Kako, ako je tebi vecina odrzavanja bila u nekih 50.000km u rasponu od 116.000km do 216.000km onda nov bravo ne bi trebao da takne vecinu tih troskova do tih zamisljenih 100.000km.

 

Mislim da je napravljena gruba greska pri aproksimaciji troskova odrzavanja novog brava, 

Druze, ja sam pravio statistiku da dokazem sledeće:

Da kad 2011god. kupis 3 godine polovan auto koji je presao tada 116000km (tako pisalo) i pređeš 100.000 km(kod mene za 10 god) i kada bih umesto njega kupio nov bravo, i sa njim isto prešao 100.000km, da bi nov bravo posle 3 god prešao sa ukupnim troškovima troškove polovnog.

Ovde održavanje nije presudno - pogledaj pad cene usled amortizacije.

Posle 10 godina ukupna cifra je 5.919Eur u korist polovnog (minus miris novog auta). To je suština.

Za prosecno odrzavanje novog vidi moj prvi post na ovoj strani.

Ne vidiš šumu od drveta.

 

Evo predloga za održavanje novog auta:

 

 

Odrzavanje novog Brava.jpg

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moracu da vam pokvarim racunicu :D 

 

A koliko je vremena potroseno u servisima, otpadima, na bitanje automobila i slicno?

Pa pomnozite to sa svojom satnicom. Kod mene je za Stila to presudilo. Prosek je bio da 10h ode na nesto mesecno, mnogo je bilo.

 

Nema tacne racunce i cela prica je presipanje iz supljeg u prazno, jer cak i da uzmete 2 automobila, opet nije reprezentativni primerak. Kraj price :) 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je još nepovoljnije za novi- pre će prešišati sa ukupim troškovima polovni!

I da se skine nešto - veliki servis i set guma, to je samo 500eur.

I dalje ostaje na 10 god. 5419Eur 

 

@igor0511Nisam visio po servisima , jer stvarno nije bilo nepredviđenih kvarova, šlepovanja itd...

Da nema dva ista, to si u pravu, ali ja sam ra;unao i podelio sa Vama podatke za:

1. moj Bravo na osnovu stvarnog istresanja para iz džepa;

2. Novi bravo - valjda su 90% isti svi ;)

 

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa statistika mi deluje pristrasno i zasnovano na grubim aproksimacijama.

 

Takodje nije uzeto u obzir da bi auto od prvog i jedinog vlasnika sa pravih 100.000km i punom servisnom istorijom vredeo znacajno vise od ovih iz uvoza ili 2-3 vlasnika sa preko 200.000km.

Pa onda eto mozda bi kod novog bravca radio servise po fabrickom intervalu na 20.000km, pa bi odradio samo 4 mala servisa u ovlascenom za to vreme i vrlo verovatno nista drugo :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebra, mnogo mračiš.

Pa ja sam i rekao da sam kupio auto iz uvoza. Za njega dao podatke. Vredi sada 3000.

Nadji mi u oglasima 10 god. star Bravo  od prvog vlasnika u Srbiji i koliko vredi. 

Kada bi njegova vrednost bila 10.000Eur. bi bio egal nakon 10 god.

Takvog nema. Pogledaj oglase:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/pretraga?brand=fiat&model[]=bravo&price_to=&year_from=2011&year_to=2011&fuel[]=2309&showOldNew=all&submit_1=&without_price=1

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I po meni je ovo malo sporno poređenje, prvo kako auto sa tri godine starosti vredi 2,5 puta manje, ok možda si ga ti nabavio po toj ceni, ali to je nerealno, ili nije u toj opremi sa kojom se novi poredi, ili nije prešao malo, ili je bio havarisan, ili ste kupili po ceni nižoj od tržišne, što znači da je neko tu na gubitku, i svakako ako ste imali tu šansu da će biti isplativiji polovan, ali to su nisu tržišne cifre. Sa druge strane taj polovan za 100.000 nema ni jedan ''vanredni'' kvar tj. ima održavanje kao da je nov mali veliki servis pločice.... Sve ovo deluje malo kao bajka, kupiti auto 3 god sa malom km koji je po ceni nekog koji je strar 5-6 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najskuplji koji sam našao 2011. god je bio 9000Eur.

Za neverne Tome evo i kataloga iz AK Kompresora: 

 

 

 

Katalog Bravo AK 2011 s1.jpg

Katalog Bravo AK 2011 s2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim zbog cega cela polemika?

Godisnje te je izaslo prosecno 500 eura, od toga je samo registracija+godisnji servis oko 400 eura!?!

Ostalo ide na gume, veliki servis itd.

To uopste nije mnogo, pa sta bi rekli da je bilo vecih kvarova, karambola?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja racunica:

500L 1.4 16v kupljen jula 2016.

Registracija 200 eura x 4= 800e

Godisnji servis oko 100 eura x 4= 400e

Hotel za gume plus montaza 2x godisnje: 40 eura x 4= 160e

Komplet zimskih guma Tigar Wintera :185e

Ukupno 1545 eura za nepunih pet godina! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na to dodas gubitak cene. 5 godina star 500L se krece od 7300e-9300e na oglasima, sad ne znam posto si ga platio, kontam oko 11? Znaci jos negde ~3000e grubo, sto je znaci ~4500e, kad se sabere ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covece koji “gubitak” cene :D

Ja sam racunao da moj auto gubi u prvih par godina 1500-2000e godisnje zavisno od kilometraze i stanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sam pretpostavio koliko ga je platio, nisam siguran u to. A polovnjake sam pogledao na brzaka... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj 500L kupljen juna 2015.

Do sada su bila 4 godišnja servisa po 100e i jedan od 150e.

Jedan set istih polovnih alu felni je bio 300e i set zimskih guma GY je bio 400e.

5 registracija po u proseku oko 210e

________________________

ukupno 2.300

 

Ove godine dolazi veliki servis (oko 290e) i redovan mali servis (100), a sa sledećom, registracijom (oko 230e) to je ( do kraja juna) još 620e

 

Gume (verovatno AS) kupujem iduće godine. A "likvidiram" onaj drugi alu set.

 

Tek, 500L je (za moje razumevanje) vozilo sa veoma razumnim troškovima održavanja, eksploatacije i posedovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan je dosta srece  imao prilikom kupovine, danas kupiti auto star 3 godine bilo koje marke koji je kostao 19000 za 7200 je nemoguce, realnije je mozda 12-13000. Takodje auto kupljen u Srbiji , prvi vlasnik sa 100k vredi vise od 4000 evra. Suzuki sx4 koji je kostao oko 12000 hiljada ako se secam, od prvog vlasnika kosta od 5.5 do 7...

Edited by shell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako. Nekada imate srece sa kolima i ne treba to uzeti kao pravilo.

 

Evo ja sam uzeo Deltu od kolege sa foruma i to jos uspesmo i da zamenimo kola delimicno. Znaci u startu nabavna cena za mene beskonacno dobra, niti. sam sredjivao stara kola za prodaju, niti cekao prodaju niti se mucio proveravajuci kola. Trknuli smo do Gorana na brzinu, rukovali se i reseno.

 

Od tad je proslo skoro 3 godine i oko 40kkm. I znate sta je bilo od ulaganja u Deltu? Skoro nista :)

 

Uradjeni servisi redovno i jedan veliki, ali bas nista osim toga se nije pokvarilo. Na moju inicijativu je uzet nov EGR jer je jednom prijavio gresku i rekoh da castim Deltu kada tako dobro sluzi.

 

I jel' treba ja sad da tvrdim da je najbolja kupovina Delta od drugog vlasnika, 8 godina stara i sa 120kkm? :D 

Jednostavno sam imao srece i naisao na postenog prodavca i to je to. Ne znaci da ce tako biti na sledecoj kupovini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, italiano said:

Moj zakljucak je da cu uvek kupovati nov auto, s tim da cu ovaj dugo voziti.

Potpuno se slažem i taj sistem i sam primenjujem. Nemam zaista ništa protiv toga da neko menja vozila i na godišnjem nivou, ali, meni je skroz ok i ovako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Naravno, za sada tako mislim na osnovu iskustva.

Zavisi i od toga sta ce se i da li praviti u Kragujevcu...mozda padne nesto staro za novo.

Razmisljao sam o 500X koji mi se vise dopada, ali mislim da ne bih nista dobio iz aspekta prakticnost a morao bih da doplatim vise od pola cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano ako uzmes novi motor pa jos neku opremicu, dobije se ponesto , ali ne mnogo :)

Mada po pitanju prakticnosti zaista slabo.

 

Svidja se i meni X, ali je gepek bas premali. Cak manje prostora i od mog Leona nudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...