ivan73 335 Posted April 11, 2021 (edited) Kod mene održavanje u drugih 5 god opada, pa je cifra takva! Kod novog je prakticno svo odrzavanje u drugih 5 godina... Druže, imam evidenciju za svaki evric za 10 god. upotrebe auta. Pročitaj detaljno i sve moje prethodne postove. Ako baš insistiraš: kaži u kojoj godini da stavim za novi bravo zamenu svega što sam napisao da bi bilo zamenjeno, i pusticu kroz excel ponovo, da te ne buni. Edited April 11, 2021 by ivan73 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 11, 2021 Kako, ako je tebi vecina odrzavanja bila u nekih 50.000km u rasponu od 116.000km do 216.000km onda nov bravo ne bi trebao da takne vecinu tih troskova do tih zamisljenih 100.000km. Mislim da je napravljena gruba greska pri aproksimaciji troskova odrzavanja novog brava, 2 1 Nebek, djole81ar and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted April 11, 2021 Ja sam za Puntića i vodio neku evidenciju šta i koliko trošim. Za Ideu i ne baš. Za dve godine i po godine sam prešao 36000km(krenuo od 70000km na cajgeru) i vanredno su samo zadnji lonac auspuha ,flex spojnica na auspuhu i zadnji amortizeri bili da moraju da se zamene u nekom bržem roku. Ostalo su sve mali servisi, dve letnje i dve zimske nove gume i ostala potrošna roba: sijalice, brisači, jelkice.... Iz ličnog iskustva, potvrdilo se da dobar auto sa malom km (uvezena sa 70000km) ima ogroman potencijal da revnosnog vlasnika služi dobro i bez problema. Što se cena održavanja tiče, Idea je zaista ekstremno mali "potrošač" (naravno, zavisi koji kvalitet delova se ugrađuje i kod koga) Za mali servis meni ide 3 lit Total 5w40 i 3 filtera. Ne predje ni 30eur. Menjam jednom godišnje ,tj na 15000km. @ivan73 fina statistika, tj može dosta da se vidi gledajući brojke. Meni kao potencijalnom kupcu Brava mk2, može dosta da približi sliku šta me očekuje i za koju cifru. 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 (edited) 22 minutes ago, vagenovac said: Kako, ako je tebi vecina odrzavanja bila u nekih 50.000km u rasponu od 116.000km do 216.000km onda nov bravo ne bi trebao da takne vecinu tih troskova do tih zamisljenih 100.000km. Mislim da je napravljena gruba greska pri aproksimaciji troskova odrzavanja novog brava, Druze, ja sam pravio statistiku da dokazem sledeće: Da kad 2011god. kupis 3 godine polovan auto koji je presao tada 116000km (tako pisalo) i pređeš 100.000 km(kod mene za 10 god) i kada bih umesto njega kupio nov bravo, i sa njim isto prešao 100.000km, da bi nov bravo posle 3 god prešao sa ukupnim troškovima troškove polovnog. Ovde održavanje nije presudno - pogledaj pad cene usled amortizacije. Posle 10 godina ukupna cifra je 5.919Eur u korist polovnog (minus miris novog auta). To je suština. Za prosecno odrzavanje novog vidi moj prvi post na ovoj strani. Ne vidiš šumu od drveta. Evo predloga za održavanje novog auta: Edited April 11, 2021 by ivan73 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 11, 2021 (edited) Moracu da vam pokvarim racunicu A koliko je vremena potroseno u servisima, otpadima, na bitanje automobila i slicno? Pa pomnozite to sa svojom satnicom. Kod mene je za Stila to presudilo. Prosek je bio da 10h ode na nesto mesecno, mnogo je bilo. Nema tacne racunce i cela prica je presipanje iz supljeg u prazno, jer cak i da uzmete 2 automobila, opet nije reprezentativni primerak. Kraj price Edited April 11, 2021 by igor0511 5 ISV_01, vagenovac, Nebek and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 (edited) Ovo je još nepovoljnije za novi- pre će prešišati sa ukupim troškovima polovni! I da se skine nešto - veliki servis i set guma, to je samo 500eur. I dalje ostaje na 10 god. 5419Eur @igor0511Nisam visio po servisima , jer stvarno nije bilo nepredviđenih kvarova, šlepovanja itd... Da nema dva ista, to si u pravu, ali ja sam ra;unao i podelio sa Vama podatke za: 1. moj Bravo na osnovu stvarnog istresanja para iz džepa; 2. Novi bravo - valjda su 90% isti svi Edited April 11, 2021 by ivan73 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted April 11, 2021 Pa statistika mi deluje pristrasno i zasnovano na grubim aproksimacijama. Takodje nije uzeto u obzir da bi auto od prvog i jedinog vlasnika sa pravih 100.000km i punom servisnom istorijom vredeo znacajno vise od ovih iz uvoza ili 2-3 vlasnika sa preko 200.000km. Pa onda eto mozda bi kod novog bravca radio servise po fabrickom intervalu na 20.000km, pa bi odradio samo 4 mala servisa u ovlascenom za to vreme i vrlo verovatno nista drugo 2 igor0511 and Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 Tebra, mnogo mračiš. Pa ja sam i rekao da sam kupio auto iz uvoza. Za njega dao podatke. Vredi sada 3000. Nadji mi u oglasima 10 god. star Bravo od prvog vlasnika u Srbiji i koliko vredi. Kada bi njegova vrednost bila 10.000Eur. bi bio egal nakon 10 god. Takvog nema. Pogledaj oglase: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/pretraga?brand=fiat&model[]=bravo&price_to=&year_from=2011&year_to=2011&fuel[]=2309&showOldNew=all&submit_1=&without_price=1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted April 11, 2021 I po meni je ovo malo sporno poređenje, prvo kako auto sa tri godine starosti vredi 2,5 puta manje, ok možda si ga ti nabavio po toj ceni, ali to je nerealno, ili nije u toj opremi sa kojom se novi poredi, ili nije prešao malo, ili je bio havarisan, ili ste kupili po ceni nižoj od tržišne, što znači da je neko tu na gubitku, i svakako ako ste imali tu šansu da će biti isplativiji polovan, ali to su nisu tržišne cifre. Sa druge strane taj polovan za 100.000 nema ni jedan ''vanredni'' kvar tj. ima održavanje kao da je nov mali veliki servis pločice.... Sve ovo deluje malo kao bajka, kupiti auto 3 god sa malom km koji je po ceni nekog koji je strar 5-6 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 Najskuplji koji sam našao 2011. god je bio 9000Eur. Za neverne Tome evo i kataloga iz AK Kompresora: Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 Ne vidim zbog cega cela polemika? Godisnje te je izaslo prosecno 500 eura, od toga je samo registracija+godisnji servis oko 400 eura!?! Ostalo ide na gume, veliki servis itd. To uopste nije mnogo, pa sta bi rekli da je bilo vecih kvarova, karambola? 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 11, 2021 Moja racunica: 500L 1.4 16v kupljen jula 2016. Registracija 200 eura x 4= 800e Godisnji servis oko 100 eura x 4= 400e Hotel za gume plus montaza 2x godisnje: 40 eura x 4= 160e Komplet zimskih guma Tigar Wintera :185e Ukupno 1545 eura za nepunih pet godina! 3 moron, horvat and ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted April 12, 2021 Na to dodas gubitak cene. 5 godina star 500L se krece od 7300e-9300e na oglasima, sad ne znam posto si ga platio, kontam oko 11? Znaci jos negde ~3000e grubo, sto je znaci ~4500e, kad se sabere ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 12, 2021 Covece koji “gubitak” cene Ja sam racunao da moj auto gubi u prvih par godina 1500-2000e godisnje zavisno od kilometraze i stanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted April 12, 2021 Samo sam pretpostavio koliko ga je platio, nisam siguran u to. A polovnjake sam pogledao na brzaka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 12, 2021 Moj 500L kupljen juna 2015. Do sada su bila 4 godišnja servisa po 100e i jedan od 150e. Jedan set istih polovnih alu felni je bio 300e i set zimskih guma GY je bio 400e. 5 registracija po u proseku oko 210e ________________________ ukupno 2.300 Ove godine dolazi veliki servis (oko 290e) i redovan mali servis (100), a sa sledećom, registracijom (oko 230e) to je ( do kraja juna) još 620e Gume (verovatno AS) kupujem iduće godine. A "likvidiram" onaj drugi alu set. Tek, 500L je (za moje razumevanje) vozilo sa veoma razumnim troškovima održavanja, eksploatacije i posedovanja. 3 shuxx, italiano and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 12, 2021 @horvat Ivan73 je pisao o Fiatu Bravo Quote Share this post Link to post Share on other sites
shell 49 Posted April 12, 2021 (edited) Ivan je dosta srece imao prilikom kupovine, danas kupiti auto star 3 godine bilo koje marke koji je kostao 19000 za 7200 je nemoguce, realnije je mozda 12-13000. Takodje auto kupljen u Srbiji , prvi vlasnik sa 100k vredi vise od 4000 evra. Suzuki sx4 koji je kostao oko 12000 hiljada ako se secam, od prvog vlasnika kosta od 5.5 do 7... Edited April 12, 2021 by shell 2 shuxx and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 12, 2021 Bas tako. Nekada imate srece sa kolima i ne treba to uzeti kao pravilo. Evo ja sam uzeo Deltu od kolege sa foruma i to jos uspesmo i da zamenimo kola delimicno. Znaci u startu nabavna cena za mene beskonacno dobra, niti. sam sredjivao stara kola za prodaju, niti cekao prodaju niti se mucio proveravajuci kola. Trknuli smo do Gorana na brzinu, rukovali se i reseno. Od tad je proslo skoro 3 godine i oko 40kkm. I znate sta je bilo od ulaganja u Deltu? Skoro nista Uradjeni servisi redovno i jedan veliki, ali bas nista osim toga se nije pokvarilo. Na moju inicijativu je uzet nov EGR jer je jednom prijavio gresku i rekoh da castim Deltu kada tako dobro sluzi. I jel' treba ja sad da tvrdim da je najbolja kupovina Delta od drugog vlasnika, 8 godina stara i sa 120kkm? Jednostavno sam imao srece i naisao na postenog prodavca i to je to. Ne znaci da ce tako biti na sledecoj kupovini. 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 12, 2021 Moj zakljucak je da cu uvek kupovati nov auto, s tim da cu ovaj dugo voziti. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 12, 2021 @italiano to je skroz ok ako ti ne smeta da se vezes na kola na, recimo, 10 godina. Ja bas nisam siguran za to Mnogo 2 1 italiano, rkoma1986 and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 12, 2021 1 minute ago, italiano said: Moj zakljucak je da cu uvek kupovati nov auto, s tim da cu ovaj dugo voziti. Potpuno se slažem i taj sistem i sam primenjujem. Nemam zaista ništa protiv toga da neko menja vozila i na godišnjem nivou, ali, meni je skroz ok i ovako. 1 italiano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 456 Posted April 12, 2021 @igor0511 Naravno, za sada tako mislim na osnovu iskustva. Zavisi i od toga sta ce se i da li praviti u Kragujevcu...mozda padne nesto staro za novo. Razmisljao sam o 500X koji mi se vise dopada, ali mislim da ne bih nista dobio iz aspekta prakticnost a morao bih da doplatim vise od pola cene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 12, 2021 @italiano ako uzmes novi motor pa jos neku opremicu, dobije se ponesto , ali ne mnogo Mada po pitanju prakticnosti zaista slabo. Svidja se i meni X, ali je gepek bas premali. Cak manje prostora i od mog Leona nudi. Quote Share this post Link to post Share on other sites