jevta 251 Posted February 12, 2021 Mene kilometar košta 0,252 evrića ako se auto proda za neke novce ta cifra će se umanjiti do 0,2 evrića.I svi auti su me koštali otprilike toliko Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6876 Posted February 12, 2021 Lično gledam da auto održavam u fabričkom stanju i tako se ophodim prema njemu. Za neke stare modele delovi su stvarno jeftini, da ne kažem džabe, ceo trap može za 70€ a za novije modele samo toliko je rame. U startu znamo kolike su cene servisa za pojedine modele i znamo šta da očekujemo od troškova. Sa druge strane moja gospođa otera auto u AC Kole i komplet ga prefarba u željenu boju! Dakle, pored onoga što mora da se ulaže, svako ima i lične afinitete koji dižu cenu ulaganja u auto. Uopšte mi nije relevantno koliki su troškovi oko nekog auta ako se navode premium gume, putarine, fancy patosnice itd itd. Relevantni su samo delovi i servisi, barem po mom mišljenju. Neko sipa tečnost za stakla od 129din a neko od 500 din I to nije prava slika. I opet se vraćam na činjenicu da neko sa kućnim budžetom od 500€ i neko sa budžetom od 1500€ ne mogu imati iste troškove, čak i ako poseduju isti model a meni kao npr potencijalnim kupcu koji se informiše, samo prezentuju različite informacije i stiče pogrešnu sliku o datom modelu. Ovo sam napisao iz ugla nekog ko bi tražio info u ovoj temi o nekom modelu. 2 1 MS PK, vagenovac and darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted February 12, 2021 Sjajno napisano. Evo npr. za skodu superb tdi kupljenu novu kad bi radili presek odrzavanja za prvih 5 godina i 170.000km, u njega je ulozeno pored malih servisa do te kilometraze samo: -prednje i zadnje plocice -4 zimske gume i 4 letnje To je to, nista drugo (osim malog servisa, goriva, pranja itd). Mozemo reci da je za tih 5 godina gubio 1.500e godisnje na vrednosti. Ako kazemo da je nov automobil za 5 godina pojeo 8.500e na odrzavanje onda zvuci kao krsina koja se nije vadila iz servisa. A zapravo je izuzetan uspeh i za svaku pohvalu automobil D segmenta koji za 170.000km potrosi samo ~1000e u servisu mimo ulja i filtera, a kad bi racunali i gume i kocnice u redovno odrzavanje onda je ta cifra 0 (nula). Tj. nije nebitno redovno odrzavanje, ali ono je lako dostupno za svaki model, pritom podnosljivo je i za skuplje automobile vise klase. Uvek mozes da vidis koliko kostaju gume, kocnice, filteri, ulje itd za neki automobil. Ono sto je nepoznanica i gde moze biti "izuvanja" su upravno vanredne servisne intervencije, a one te mogu i ostaviti na putu ili da ne mozes koristiti automobil, mogu kostati mnogo para i mogu da traju dugo. 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted February 12, 2021 Osnovno je pitanje da li čovek zaista želi da zna ili više voli da živi u snovima ili, pak, da priča bajke drugima 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted February 12, 2021 (edited) Sta tacno da zna, to je pitanje? Imamo temu o potrosnji goriva, mozemo sad otvoriti temu i o potrosnji guma, mada je to provuceno fino kroz postojecu temu o gumama. Evo za bmwa kad sam uzimao zimski set, bukvalno je za moj auto mogao da se kupi set guma za 200e manje (manja dimenzija i slabiji kvalitet) ili za 1000e vise bez preterivanja (veca dimenzija i jaci kvalitet). Mnogo se filozofira i izmislja, na kraju krajeva naslov teme jeste koliko para trosite na odrzavanje automobila, a ne stopa amortizacije... Odrzavanje automobila je tema i to nas prvenstveno zanima, a ono postoji u redovnom i vanrednom obliku, lepo je znati ukupnu cifru, ali smatram da je akcenat na vanrednoj stavci. Redovno odrzavanje u vidu zamene ulja, filtera, guma, kocnica vidis desetinama hiljada kilometara unapred. Pa mnogi automobili (modeli ili motori) se zaobilaze i izbegavaju zbog potencijalnog vanrednog troska od 1000e recimo, a to je na period od nekoliko godina desetak procenata vrednosti ukupnih troskova, reklo bi se skoro zanemarljivo na duze staze, ali ako znas da te moze iznenaditi i preseci u momentu, to je ogroman problem, iako je na duze staze navodno isto/slicno. Tako da podvlacim i naglasavam nije nikako isto 20e vise mesecno i kad treba izvuci iz dzepa 1.000e momentalno. (iako teoretski za 4 godine dodje na isto). Edited February 12, 2021 by vagenovac Quote Share this post Link to post Share on other sites
debelizmaj 414 Posted February 12, 2021 Sto se odrzavanja automobila tice, meni je najbolje rezultate daje koriscenje sluzbenog automobila. 4 5 neshaoct, Axic, ivan73 and 6 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted February 12, 2021 Pa, vezano za ovu temu (koja se, slažem se, ne odnosi na pitanje potrošnje goriva ili amortizacije ili, eto, zanemarimo i pitanje guma ) šta čovek pre nabavke nekog (novog ili polovnog) vozila može razumno da proceni, osim troškova "redovnog" održavanja i "redovne" eksploatacije ( malih i velikih servisa, kočnica i sličnoga ) ? Kako unapred da proceni moguće "vanredne" troškove? Troškove kvara koji može da se desi, a ne mora? A ako se i desi, može da se desi u garanciji, a ne mora. A ako se i desi vangarantno, može da košta nešto "smešno" (ja za 17 godina vožnje dizela platio samo jedan EGR od kvarova), a to vanredno može da košta i "malo više" (jedan drugar na samo predjenih 40 kkm sa Opel Insignijom morao da menja plivajući i kvačilo, a garancija nije priznata)., ali, može i da "košta Boga oca" (da ti npr. "okrene ležaj" ili sl. ). To vanredno je "unapred" potpuno neizvesno, u svakom smislu (hoće/neće, malo/puno). I možeš da ga sagledaš samo "posle". Statistički. Inače, ja kada sam poslovno nabavljao yarisa i privatno CRVa, po troškovnicima redovnog održavanja koje su mi dali uvoznik Toyote i Honde, trebalo je da zakljućim da za 120.000 km skoro potpuno jednako koštaju redovni servisi za oba vozila? Ali, već pri prvom servisu yarisa, ispalo je da je prvi servis bio skuplji skoro 50% od "obećanja". Kao što ni redovan servis za fabiju u ovl. servisu nije povoljan (oko 150e). Više košta redovan servis za 1,0 TSI nego li u bilo kom ovl. servisu za 500L 1,6 MJ. Doduše, na fabiji "vanredno" otišla "špulna volana", ali, srećom, još je u garanciji Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted February 12, 2021 Kad uzmes novi auto, sve je novo, pa i gume, kocnice itd. Recimo na superbu su fabricke plocice izgurale 110.000km, a diskovi oko 180.000km. Kod polovnog se neke stvari vide koje ce uskoro na zamenu neke bas i ne. Evo za superba sam namerno potencirao prvih 170.000km jer je to prosao prakticno bez vanrednih stavki, a i redovno je bilo smesno. Od 170-250.000km su tu dosla jos 4 letnje i 4 zimske gume, diskovi i plocice napred/nazad, vadjenje DPFa, zamena zadnjih amortizera i veliki servis. Tako da je ugrubo u prve dve trecine predjene kilometraze potrosio bukvalno duplo manje para za duplo vise kilometara. Zato kilometraza kosta i vozila sa niskom kilometrazom kostaju, a preprodavci se upljuvali da objasne da je sve to isto, da su i bolja ova sa 200-300.000km jer je sve zamenjeno (a nije, vec samo ono sto je crklo i moralo). Tako recimo na superbu je posle 250.000km ostao i dalje fabricki trap, turbina, zamajac/kvacilo, dizne, egr, prednji amortizeri, zamenski diskovi i plocice su bili pri kraju, a gumama je ostalo mozda 10ak hiljada km. Pa racunam da je sledeci vlasnik sigurno ulozio mnogo vise od 250-330.000km recimo, a bio je odlicno ocuvan i odrzavan automobil, vozen pretezno na otvorenom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted February 12, 2021 2 minutes ago, vagenovac said: vadjenje DPFa Šta se sa ovim desilo? To su (po meni) smešno mali kilometri da strada fabrički DPF ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted February 12, 2021 Nije crkao, bukvalno je tada prvi put upalio lampicu za DPF u zivotu, cak nije ni snagu izgubio, ali sam ga momentalno izbacio napolje jer sam citao o tome da zaprljan dpf ubija turbinu, a bio je i cipovan, tako da je sigurno turbina bila vise opterecena od fabrike. Na alfi i grande puntu sam izvadio ispravan dpf, ovde mi bilo zao jer je fabrika bila u pitanju dok nisam znao da postoji Da nije ove groznice oko DPFa kod nas zadnjih godinu dve sigurno bih izvadio i na BMWu 2 1 alfini0507, moron and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 13, 2021 Oko čišćenja DPF-a sada je ovde: - Partikularni filter (DPF / GPF) 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 5, 2021 Samo da objavim: Danas, 05.04.2021.god. Braviša prešao svoj 100.000km u mom vlasništvu!!! Cifre za ovih (skoro) 10 god se sabiraju. Uskoro update troškova. 4 Nebek, moron, Dzimbo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5181 Posted April 6, 2021 Daj da i ja kažem koju pre nego se opet rasplamsa diskusija... "Koliko para trošite na održavanje automobila?" - ništa. nula. zip. Meni održavanje nije trošak već investicija 2 igor0511 and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted April 6, 2021 100 000km je bas ozbiljna cifta. Ja mislim da sam “najdalje” dogurao sa Astrom - oko 80kkm. Stilo je presao oko 65kkm kod mene. Leon ce verovatno da stigne Stila ove godine ako uspemo da odemo na more. A za Yuga ne mogu da utvrdim cajger preko 2 puta obrnut za 21 godinu, ali najmanje sam ja tu vozio. Bio je cak i atrakcija kod majstora sto je dvaput obrnuo cajger bez generalne 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10523 Posted April 7, 2021 sa prvim autom sam počeo da vodim evidenciju održavanja / troškova, i potrošnju goriva fabija 1.2HTP 64ks, kupljena 6god stara, prodata posle 7god, i oko 140K km, odmah instaliran TNG za to vreme, evidencija je pokazivala da me je trošak po km koštao dvostruko više od prosečne potrošnje, održavanje registracija, pad vrednosti a održavanje za taj auto je samo za poželeti, mali servis 20 eur, na 10 K km, PK kajš 10 eur na 90K km,španer nešto više, zaboravio sam koliko cca 30/40eur, Bombine komplet 100 e, i svećice, nešto malo oko ležajeva i ogibljenja, nekih 150 e, za sve vreme. zaista sam bio rasterećen troškovima dok sam je posedovao. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 (edited) On 7/12/2020 at 8:26 PM, ivan73 said: Posle 90.000 km (9 god, 2 mes, 20 dana): - Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,08 Eur/km - Gorivo 0,10 Eur/km - Pranje i kozmetika 0,01 Eur/km Ukupno: 0,19 Eur/km Nema razlike! (odnosno, ima na treću decimalu, al da ne preterujemo!) Pozzz Evo, posle 100.000km: - Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,078 Eur/km - Gorivo 0,099 Eur/km - Pranje i kozmetika 0,009 Eur/km Ukupno: 0,186 Eur/km Ovde nema ništa novog...Ono što sam obećao jeste odgovor na pitanje: Posle koliko godina nov Bravo 2011.godište ima veće troškove nego polovan 2007? Evo rešenja zagonetke: Dakle, posle 3 godine, linija troskova novog presеče liniju troškova polovnog, da se nikad ne sastave... Edited April 11, 2021 by ivan73 1 1 shuxx and Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted April 11, 2021 Ovo mi deluje nerealno, da je na novom bravu od 5 do 10 godina i od nekih 50.000km do 100.000km ulupano 4000e na odrzavanje.Kako, objasni molim te.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted April 11, 2021 Od 50kkm do 100kkm evenutalno plocice se menjaju ako bas spavas na kocnicama. Mada sve cesce cujem za primere da presju ljudi i po 120kkm sa fabrickim setom plocica 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 (edited) U prvoj cifri "Održavanje" je i registracija, evo šta je uzeto u cifru: - 10 registracija - 3.000 Eur (uz registraciju svake godine Pomoć na putu + Lom stakla Dunav); - 6 novih guma Michelin Pilot sport 3, 4 sa montažama, demontažom i balansiranjem 2 x godišnje 6x95=570Eur+montaže 170Eur; - 9 malih (od kojih 4 u ovlašćenom servisu x 110Eur+5x85Eur) i 1 veliki servis (ovaj drugi i nije morao da uđe, ali to je opet samo 285Eur); - akumulator Varta silver dynamic x1 100 Eur - Diskovi prednji x1 55Eur - Pločice pr. x1 30eur - Pločice zadnje x1 35Eur I eto: 5110eur, bez registracije 2110Eur. U prethodnmim postovima sam objasnio da sam ukupan trosak za nov auto podelio ovako: prvih 5 god prosek-50% drugih 5 god prosek +50% Cifra na kraju ista. Kliknite na prvu malu tabelu (od ukupno 3), u njoj detaljnije piše koji su troškovi za novi auto! Proračun amortizacije prema Excel formuli. Nov auto 18855Eur, sada vredi 4000. Moj sa 7250 na 3000Eur. Mislim da je više nego korektno! Troškovi za mog Bravišu su 99+% tačni u Evro! Edited April 11, 2021 by ivan73 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted April 11, 2021 Jezive cifre.... Hladan tush. 2 ivan73 and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 Napisah ja ranije...Velika km - velike cifre... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted April 11, 2021 Koliko km ima tvoj bravo, a i troskove odrzavanja za novi bravo si napamet odredio, tj. na osnovu polovnog brava? Bode mi oci da je u zadnjih 5 godina i 50.000km na novom bravu sa registracijama potroseno cca 4000e, a na starom polovnom ~3.300e sa registracijama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3996 Posted April 11, 2021 Pa na starom si em platio manje auto a i taj deo si zamenio pa ti je malo manje bolno u odnosu na cenu placenog vozila u odnosu na cenu novog i gubitak njegove vrednosti Ili mu turio celicane pa mu vrednost otisla jedno 77% nanize 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 335 Posted April 11, 2021 (edited) 9 minutes ago, vagenovac said: Koliko km ima tvoj bravo, a i troskove odrzavanja za novi bravo si napamet odredio, tj. na osnovu polovnog brava? Bode mi oci da je u zadnjih 5 godina i 50.000km na novom bravu sa registracijama potroseno cca 4000e, a na starom polovnom ~3.300e sa registracijama. Cifre su kumulativne na kraju svake godine sadrže troškove iz prethodnih: 2015: moj Braviša 4.512.4 Eur novi Bravo: 1.175,3 Eur Cifra za nov auto iz kataloga AK Kompresor iz 2011.god. Troškovi za održavanje novog - iste cene kao kod mog brava, osim prva 4 mala servisa koje sam uvećao zbog ovlašćenog servisa. Potrošnja kod novog 20%manja jer je motor 1,6 Pranje - isto! Moj bravo sada ima 216600km. Edited April 11, 2021 by ivan73 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4524 Posted April 11, 2021 Kako objasnjavas da je od 2016-2021 cifra kod starog brava skocila za 3.300e, dakle sa tih 4.500 na 7.800e, a da je kod novog brava sa 1.200e skocilo za skoro 4k, tj. 3.900e na 5.100e. Takodje kako si procenjivao troskove novog brava? Quote Share this post Link to post Share on other sites