Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Jako depresivna tema, generalno su me automobili sluzili odlicno, bez ili sa vrlo malo vanrednih stavki, ali sa prosecnom godisnjom kilometrazom oko 40.000km unazad godinama, samo da sracunam gorivo, pa male servise i gume, tacno da glava zaboli :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da posle ovakvog ulaganja bi trebalo auto da me služi 5-6 godina samo sa redovnim malim servisima.

Ali, veliko ALI. Meni posle tri godine dosadi auto i želim voziti nešto drugo.

U mom društvu me zezaju da sredim auto i onda ga prodam dalje, naravno za manje para od uloženih.

Trenutno razmišljam da zbog gužvi u gradu uzmem neki veći skuter, pa da mi to skrene misli od promene automobila...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, vagenovac said:

Jako depresivna tema, generalno su me automobili sluzili odlicno, bez ili sa vrlo malo vanrednih stavki, ali sa prosecnom godisnjom kilometrazom oko 40.000km unazad godinama, samo da sracunam gorivo, pa male servise i gume, tacno da glava zaboli :)  

Vidi, za tu kilometrazu pa i da ne boli glava jer je i poenta da auto sluzi.. mislim, koliko puta sam pitan sti ne uzmem neki manji dizel (npr 1.3/1.,5) ili pak benzinca, nizu klasu (B segment) i slicno zbog kilometraze koju (ne)prelazim.... A onda pogledam 'jbt ubi covek 40tes iljada godisnje..'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za sve ove godine, skoro 9 punih uradio 1 v.servis, crevo turbine, 1 kineticki zglob, 2 stabilizatora, silen blok, zadnje silene, napred diskove i plocice, pozadi plocice, 1 akumulator, 2 remenice alternatora + remont preventivno. Set zimskih guma + set letnjih sa felnama ( prvi set sam prodao), 2-3 manzetne i to je to. Sad je na redu opet v.servis, sajle rucne kocnice i da proverim poluosovine ( klik -klak zvuk) i nosaci oduvek :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja za sve ove godine, skoro 9 punih uradio 1 v.servis, crevo turbine, 1 kineticki zglob, 2 stabilizatora, silen blok, zadnje silene, napred diskove i plocice, pozadi plocice, 1 akumulator, 2 remenice alternatora + remont preventivno. Set zimskih guma + set letnjih sa felnama ( prvi set sam prodao), 2-3 manzetne i to je to. Sad je na redu opet v.servis, sajle rucne kocnice i da proverim poluosovine ( klik -klak zvuk) i nosaci oduvek default_D.gif

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока


Screenshot_20210120-112816_YouTube.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Grafit said:

Naravno da posle ovakvog ulaganja bi trebalo auto da me služi 5-6 godina samo sa redovnim malim servisima.

 

 

Na ovo ne racunaj ni slucajno, jer nema sanse, 5-6 godina samo sa redovnim malim servisima moze sa novim automobilom i eventualno ako imas srece do 10g starosti, ako je pazen, mazen i odrzavan maksimalno otkako je isteran iz salona.

Jednostavno pocnu da odlaze stvari za koje nemas odrzavanje i koje nikad nisu menjane.

 

Vecina automobila do 5-6-7 godina i recimo 200.000km budu bez vanrednih stavki, a onda jednostavno krene.

 

Nadje se nesto uvek :) 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, ivan73 said:

Vidim da si osiguravao stakla. I ja to radim od početka. Isplati se...

Ja sam za 32 godine vožnje menjao šoferku dva puta. Prvi put pre 10 godina (na 308) i drugi put pre 5 dana (na 500L)  :) A kasko (kao ni osiguranje stakala) nikada u životu nisam imao ... Prvu šoferku sam platio oko 300 evra, drugu malo manje od 200.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, vagenovac said:

Vecina automobila do 5-6-7 godina i recimo 200.000km budu bez vanrednih stavki, a onda jednostavno krene.

Ja sam sa 308 za oko 10 godina i 185 kkm imao dva kvara. Jedan EGR i jedan levi kraj spone.

Novi vlasnik (posle oko godnu dana i 10 kkm ) još nije imao bilo kakva vanredna ulaganja.

Za svo to vreme je uradjen jedan veliki servis i stavljeno novo pakovanje aditiva za DPF.

Jednom prednji diskovi, dva puta prednje disk pločice i jednom zadnje.

Ja se iskreno nadam da ću sa svakim vozilom imati taj obim kvarova i ulaganja kao u 308. Pokazao se kao jako zahvalno vozilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A koliko je to u suskacima?
Oko 900e sad da izracunam. Kazi ga i 1000e s tim sto nisu tu mali servisi, registracije i tako to. To ne racunam u odrzavanje uopste. Ima i sad nekih da lupim ajde 500e kada bih odradio sve u jednom danu ( v.servis, sajle rucne, nosaci motora , nebo se odlepilo -30e )

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sam pri poslednjem odlasku kod majstora za veliki servis, ukupno ostavio 650e :D
Na zafarbavanje auta je otislo oko 500e

Na letnje felne i gume 400e


Pre toga ko zna koliko para sam jos ulozio od 2016e.

 

I sad mogu da prodam brava za 2500e :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nema šanse da se neće nešto vanredno pokvariti u sledećih 5-6 godina.

Ali ja ću ovu Alfu zadržiti još max 2-3 godine. Nema šanse duže.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, moron said:

Ja sam za 32 godine vožnje menjao šoferku dva puta. Prvi put pre 10 godina (na 308) i drugi put pre 5 dana (na 500L)  :) A kasko (kao ni osiguranje stakala) nikada u životu nisam imao ... Prvu šoferku sam platio oko 300 evra, drugu malo manje od 200.

 

ja sam kasko aktivirao 2x

jednom mi neko ulubio branik i zadnja vrata na parkingu (180e), drugi put sam ja izgrebao suvozaceva vrata na neke betonske zardinjere pa je farbana cela desna strana (350e)

isplati se svaki evric ulaganja u kasko jer ako ti se desi ovako neka glupost ili ne daj boze nesto gore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će kasko i kome da se isplati, zavisi od "neizvesnog dogadjaja", da li će on da se desi, ko će da bude kriv za nezgodu i kakve će posledice da nastanu. Ja kasko nemam i za ove prethodne 32 godine sada mogu da kažem da mi se nikako ne bi isplatilo da sam ga imao (na ime premije bih za prethodne 32 godine platio ukupno više nego 100% od cene novog vozila, a na ime svih šteta koje sam ja platio (koje nije platilo obavezno osiguranje krivca za štetu, pri čemu sam jednu štetu tako naplatio u trostruko većem iznosu ) sam platio ukupno oko 10-15% od cene novog vozila. Naravno, može da se desi da već danas ne budem imao sreće i da svojom krivicom slupam moja (kasko neosigurana) kola i da pretrpim štetu od 50-60...-100% cene novih kola. Ali, to je rizik koji prihvatam. Ako mi se rizik desi, ja ću i da ga platim ... Danas mi "kuka" kolega, da za kasko da kola koja mu (u šestoj godini) vrede 25.000e, plaća godišnju premiju 1.240e (a onda još dodatno i "učestvuje" u svakoj šteti). Mislim, svaki čovek sam zna za sebe šta mu je najpametnije i šta mu se najviše isplati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrda da za pune dve godine i predjenih 30000km nema puno ulaganja ako auto ima malo km je moja Idea. Od 70000km do 102000

V servis+3 mala servisa

Zadnji amorti 

Zadnji lonac i pletenica napred

Nosac motora donji 

2 letnje +2zimske gume.

Brisaci 2 garniture 

Sijalicw i slicno...sitnice 

Odokativno-oko 500eur

Ugradnju plina ne racunam. 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam počeo da plaćam kasko otkad su u mojoj ulici izgorela 3 automobila, a kod četvrtog je vatra od zadnjeg branika stigla do krova.

Mogao je moj auto biti parkiran pored onog prvog zapaljenog. A pre neki mesec je izgoreo BMW ispod mosta slobode, što je dve ulice od moje zgrade.

Naravno i cena kaska igra ulogu - malo preko 20.000 dinara godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je za ‘21 godinu tacno 200e. Za sledecu je moja racunica da ce biti oko 170e ili manje.

 

Za iznos potrncijalnih kvarova je sasvim prihvatljiva cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
500 eur u auto od 1600
 
 
Pa jeste. Zaboravio sam gore amortizere da upisem, znaci eto cela 'iljadarka je bila sigurno. Zamisli da mi auto vredi jedno 50k, imao bih jedno 15000e ulaganja

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27/01/2021 at 9:15 PM, ISV_01 said:

Ukupna suma (bez goriva):

4322,14 Eura.

Heh, zaboravio sledece: (za 2021)

-Za lepsi izgled - Felne 17' 

(200e)

-Za bolju sminku - 2 x nove maglenke (2 x 3350 = 6700 - 60e)

 

Ijohoho....skoro 4600e, da tako i zaokruzimo. 

 

Km sad je (proverena) 181236 km. 

Cijena : prava sitnica

0.1852 e/km bez goriva.

 

Ono, Boze zdravlja pa da sledeci auto bude nov, makar i na kredit ili sto je mladji moguce, mislim da se mnogo vise isplati odrzavanje, posebno kod novog, ako uzmemo u obzir garantni period od min 3 godine. Za one koji imaju i dosta duzu garanciju od tipa 5-7g mislim da je dosta isplativije, opet zavisno od uslova garancije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, ISV_01 said:

Ono, Boze zdravlja pa da sledeci auto bude nov, makar i na kredit ili sto je mladji moguce, mislim da se mnogo vise isplati odrzavanje, posebno kod novog, ako uzmemo u obzir garantni period od min 3 godine. Za one koji imaju i dosta duzu garanciju od tipa 5-7g mislim da je dosta isplativije, opet zavisno od uslova garancije. 

Jbg, na njemu imas najveci pad vrednosti, tako da neces trositi na odrzavanje al ces izgubiti pri prodaji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, al ono...odnos kompenzacije uloženog u (mom slučaju) 13g starog Brava za 34 meseca tj nepune 3 godine (ok, moglo je bez nekih stavki tipa felne i sa njima gume odgovarajućih dimenzija) sa uloženim delovima u njega verujem da pad vrednosti možda ne bi bio toliki ako uzmemo vrednost npr novog auta koji bi odgovarao opremom, motorizacijom i klasi vozila. Okej, ima se na umu da vozilo čim izađe iz salona ima tržišnu vrednost manju bar za 10-15% (nikad se ne može prodati kao kad neko skida folije iz salona), al bar što se tiče kvarova, ne bi bilo boljke oko toga. 

Nikad nisi načisto sa računicom :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...