Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

ne sme covek ovde da ima drugacije misljenje , jel ovo vas privatan forum

sta smo mi neki drugi red ljudi , a vi pametnjakovici koji sve znate najbolje i vasa je uvek u pravu.

 

 

 

Edited by Milutinac
Recnik/nekultura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbga svako je u pravu pomalo.

 

-Strasti su se digle jer je omiljeni nacionalni sport briga za tudji novcanik i pare

 

-Nije uobicajeno da se u prvih par meseci posedovanja auto ulozi skoro 50% vrednosti ako gledamo relativno, niti je uobicajeno da se u ulozi 2000e cak i kada je auto preko 20.000e vrednosti ako gledamo apsolutne iznose.

 

-Dakle ne osudjujem, ali da je uobicajeno nije.

 

-Kod nas je generalno kultura odrzavanja auto kriminalno losa, tako da se na redovno servisiranje i gume gleda kao na ulaganja, koliko sam se samo ljudi nagledao koji kada odluce da menjaju auto prestanu da odrzavaju, produze servisni interval i voze na polucelavim gumama.

 

-Takodje ljudi se kod nas maltene poistovecuju sa limenim ljubimcima, nekome lakse majku opsovati nego uvrediti auto :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da kada neko iznese cenu necega na forumu gde svi mogu da komentarisu iste sekunde daje dozvolu da se to i komentarise inace sto bi uopste i govorio tako nesto ? 

Dosta ljudi ne govori cenu svog automobila, dosta ljudi uzivo kada ih pitas preskoce to pitanje jer ne zele da kazu niti zele da im se iko mesa u to koliko su sta platili.

 

Ovde mislim da su stvari otisle u drugom pravcu kada je pocela kupovina tog auta da se opravdava u drugim temama. Igrom slucaja sam ja potegao pricu o ceni tog automobila itd ali mogao je bilo ko drugi, na kraju krajeva nista lose nisam mislio niti sam imao nameru nekoga da vredjam, ponovio sam vise puta da me apsolutno zabole koliko ko sta placa i ko sta vozi. Uvek sam tezio ka necemu boljem ali nikada nisam imao zavist u sebi zasto taj neko vozi nesto bolje ili ima nesto skuplje od mene.

Dosli smo u situaciju na automobilskom forumu da se npr za jedan Fiat Bravo govori kako je auto biiip samo zato sto u osnovnim paketima ima biiip sedista ?! 

Ima mnooooogo postova i svega sto je dovelo do ovoga a sve je krenulo predstavljanjem tog famoznog Golfa na ovom forumu i price kako ovi sto voze Italijane imaju nesto protiv ljudi koji voze Vagena ili drugu marku. Licno nemam nista protiv i apsolutno podrzavam stav glavesina ovde da se pusti i predstavljanje drugih marki, cuje nesto novo itd. Verujem da i velika vecina ljudi koji vozi 'talijane nemaju nista protiv niti su "zagrizeni" pa imaju potrebu da brane/napadaju nekoga ko vozi auto druge grupacije. 

 

Ajd uzdravlje i pravda za Boleta :D:D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem kako napraviste frku bez razloga :D Covek uradio na autu sve odjednom , za nekoga i puno nepotrebnih stvari, svako svoje misljenje ima oko toga i nema potrebe za raspravom. Nastao je "problem" sto je sve odradio odjednom i stavio na papir do zadnje sitnice i onda to izgleda sokantno. Neki od nas to rade u hodu, kroz godine, neki ne urade uopste.. i tako. Ja , lupam , ne bih radio sraf na glavi, ciscenje usine grane i kartera, ulje u kocnicama, treci set alu felni sa gumama i sta ti ja znam, i eto, odmah hiljadarka manje zacas i bio bi "normalan"

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, MS PK said:

Ja , lupam , ne bih radio sraf na glavi, ciscenje usine grane i kartera, ulje u kocnicama, treci set alu felni sa gumama i sta ti ja znam, i eto, odmah hiljadarka manje zacas

Ti bi radio jedino ako je za dž. ali Će si tera i tako :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, MS PK said:

Covek uradio na autu sve odjednom...i nema potrebe za raspravom. Nastao je "problem" sto je sve odradio odjednom i stavio na papir do zadnje sitnice i onda to izgleda sokantno...

Nije nastao ''problem'' kad je napisao šta je sve uradio i koliko ga je to koštalo. Napisano je to još davno davno, čim je otvorio temu krajem Februara, evo ovde npr. je napisao. I nikakve posebne rasprave nije bilo jer svako sa svojim autom radi šta hoće, ulaže koliko misli da treba i kad misli da treba. :thumbup: 

Ali, onda pre par dana imamo ovaj post čiji je cilj bio ne znam šta, nekakvo poređenje/merenje ulaganja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraca me na isti ovaj tvoj post.
Ma kakvi bre Axicu skupo sam placao skolu "sto je ispravno me popravljaj". Naucio na tezi nacin i sad se drzim toga ko pijan plota :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se zapljunem i ja, kratko cu.


GP 1.9

Za 6 punih godina, 90k km, 6.387 eur na odrzavanje *. (7.10 eur na 100km)

To ukljucuje sve sem goriva i registracije. I gubitak vrednosti od 1.500 eur dodajte na tu cifru.

* mali, veliki servisi, gume, kocnice, amortizeri, felne, remap, klima, remenice, zamajac, upornice, viljuske, remont turbine, grejaci, popravka bravice, solje, opruge, zvucnici,...
Manje vise radjeno je kad se mora, tj kad se pocne ili se pokvari nesto. Stavi se uvek u kvalitetu sve ili zamenski deo, ali bolji ili original.
Da je stavljan losiji kvalitet moglo je to mozda i 2.000 jeftinije, samo na malim servisima bi se ustedelo 400 eur, na gumama zimskim 200, na letnjim 200-300,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde kad su već svi krenuli, ja sa prethodnim GP-om, čim sam ga kupio, u prvih 2 meseca pljunuo 1000e (mali, veliki servis, pumpa, dizne, amortizeri) i u naredne 4 godine koliko je bio kod mene bar još 1000, ali to ne bih računao jer to već spada u tekuće održavanje (gume + potrošni delovi). Ali ako je neko pratio tu sekciju foruma, dobro sam se nakukao i napljuvao i auto i prodavca (autoplac) jer sam u startu platio jače auto jer je bio među lepšim primercima (4200e), a sa inicijalnih 1000e ulaganja, to izađe na 5200e.... za te pare sam mogao kupiti i bolji i mlađi auto... tekuće održavanje u narednih 4 godine ne računam, prodah ga za 2500e. 

 

Polovnjaci su lutrija, neko dobro prođe, neko loše... Jedina zamerka bi mi bila da nema potrebe da se neko pravda što je puno uložio, tako je kako je, ako je za sebe i ako je na duže staze, mora se...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo za ovo gore , to je i marko govorio sve vreme (on je dao malo vecu lovu - neko ne) , e sad i ja da vam kazem za stila nista necu jer vise nije kod mene (a boga oca je dato).

ova skoda yeti je stajala 6 meseci na rezervi i vozena samo po parkingu jer je komsija kupio novi hundai (mislim) suv. cim sam je uzeo posle 3 dana stade auto i nece da se upali vracao sam se iz surcina i to se sve namesti kod skode u m.milankovica na n.bgd-u (sreca moja). ostavim ja tamo auto i oni nadju crkla pumpa viskokog pritiska goriva ili kako se vec zove ona je na motoru gore samo zbog taloga i ne voznje (njihove reci) , cena 45.000 din. nova sa ugradnjom , cekana iz ceske vw 12 dana. ja pozovem ovoga mog komsiju i kazem sta cemo sada presao sam samo 30 km on kaze ja cu to da sredim + mali servis ili mi vrati auto a ja tebi kaparu 500e ............. znaci covek mi je prodao auto (prvi vlasnik , kupljena ovde) odrzavana i odmah dao 550-600e jer nije hteo da ga takvog stavlja na oglase zbog drugih a kamoli zbog mene (jednostavno zalomilo se) i od tada auto se vozi normalno ......... znaci ima nas jos postenih ili ludih koji ulazemo da bi nam kola bila ispravna koliko mogu. ja mog yetija smatram vec polu krsom jer je 2010 god. a zna se sta je nov auto kad ga uzmete iz prodavnice. cela prica se svodi samo na to , SVAKI polovnjak trazi pare samo neko prizna pravu cifru a neko krije i ispade ima kao dobar primerak ............ ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači mi koji nismo uložili 2000, 2500 evra u startu krijemo šta smo imali od ulaganja? :lol:

 

Kada se kupuje polovnjak, prvo mora da se pregleda. Sve. Mi smo na Alfi svaki detalj gledali iz par puta, bila je kod majstora koji je pregledao svaku sitnicu. Odmah su urađeni veliki i mali servis, vožena je normalno i pažljivo u početku jer je u Švajcarskoj neko vreme stajala i nikakvih problema nismo imali. 

 

Niko ne treba da ide da kupuje auto bez ikakve provere, tako što povede drugara Žiku iz kraja koji zna da popravi svog Tomosa i ako auto ne duva na čepu i "nije" čukan da bude - to je to, uzimaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema to veze , auto je proveren u ovlascenom servisu auto cacak na n. bgd (ul. m. milankovica) gde je i kupljen 2010 god. nov , tu je i odrzavan pa eto desilo se (ocigledno se ne razumemo) , ja samo pricam istinu.

pre mesec dana crkne ulozak vozaceve brave na yetiju (to im je problem) -- naravno kodiran i njega sam cekao mesec dana iz ceske (fabrike vw). izasao sa ugradnjom oko 7.500 din (znaci ne brava - samo ulozak) i eto gluposti ali sta ces -- dok kazem na stilu je isto bilo jebada npr. otpadne mi remenica srecom na sred parkinga , menjac bio riknuo , termostat itd , itd a odrzavao sam ga bas ali i vozio sam ga 8 godina (na putu me nigde nije ostavio nikada) ........... radjeno je dosta toga i na njemu posle par godina sve sem plivajuceg i turbine otprilike. zato ga je uzeo moj buraz od ujaka u oktobru prosle god. (2000e) i eno vozi ga i sada za sve pare , bas smo se juce culi i kaze prezadovoljan je.

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve razmisljam hocu - necu, ali ne volim da ostanem nedorecen. I tako sve objavljujem i stavljam u temu, pa ajd jer ovo je neko mogao da ide po mojoj temi od prve do 100. strane i isto tako da sabira.

 

1. Prvi servis Selenija WR - 70e

2. Konektor na dizni, bespotrebno sredjivanje jedne dizne - 25e

3. Zadnji lezaj SKF - 25e

4. 5 protokomera - 250e. Neki placeni 50e, neki 4000din, nov sada na kolima 8000, zaokruzimo na 250e

5. Ciscenje usisne, ciscen map, plocica na EGR, dihtung - 80e

6. Set zupcastog dayco, vodena pumpa, PK sve - 150

7. Upornica ruville jedna - 10e

8. Sava uhp2 - 4 komada - 250

9. Galfer napred - 140e

10. Turbina remont - 250e

11. Zamajac remont 220e - Fica priznao gresku - vratio sve pare - 0e

12. Mali servis Meguin ulje - 70e

13. Akumulator exide - 80e

14. Viljuske remont, Lemforder stabilizatori oba 70e

15. Optika 15

16. Mali servis shell - 70

17. Ulje kocnice 15

18. Amorti, opruge, solje, lezaj solje - 340

19. Hladnjak ulja, menjan zbog male gumice/dihtunga koje nisam nigde mogao da nadjem - 100

20. POwerflex - 40

21. Zamajac, kvacilo, druk, ruke - 430

22. Mal servis - shell - 70

23. Ventil turba, ovo ni sam ne znam zasto sam menjao - 40

24. Ciscenje dizni - 25

 

Sve ide po redu, samo jos negde ne znam tacno treba ubaciti gasenje EGR kod Ninoslava u Rumi, to je bilo 30e

Ako dodamo i sedista sa sporta 140, moja stara su na prodaju za 100 i treba covek da dodje po njih sledeci ponedeljak. Dacu ih i jeftinije, ali ajde da kazemo da je trosak 50e

Ima jos jedna optika radjena pred more sad, ali nije na spisku, pa evo dodajem - 15e

Lezaj na kompresoru, spulna, punjenje klime - oko 40 pa da zaokruzimo na...

 

Dolazimo do cifre od - 2750e

 

Moglo je bez remonta turbine, moglo je bez sedista, moglo je bez powerflexa, moglo je bez ciscenja dizni, nije morao ceo hladnjak ulja, nije moralo kvacilo da se menja, nije morao ventil turba, nije moralo ovo ono, ali eto, to je to. Da ne govorim o protokomerima

 

PS - neka za sada ovde u temi, pa cemo prebaciti posle u onu temu o odrzavanju i troskovima

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na Bravo koji je kupljen pre 3 meseca do sad dao oko 700 Evra, pošto kao i svi želim da ga dovedem u najbolje moguće stanje. Mali servis, komplet kočnice, menjač, reostat hladnjaka, zimske gume, i ostale potrošne sitnice. Tipo je do danas koštao za godinu i po 90 Evra! Tipo 22.000km (1.5 god.) , Bravo 5.000 km(0,2 god).

Eto računice!

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, bole-stilo.jtd said:

...pre mesec dana crkne ulozak vozaceve brave na yetiju (to im je problem) -- naravno kodiran i njega sam cekao mesec dana iz ceske (fabrike vw). izasao sa ugradnjom oko 7.500 din...

 

Jesi i za to nazvao bivseg vlasnika i rekao "Sta cemo sad, otkljucao sam ga samo 30 puta"

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Flex said:

I posle kazu nepovoljan nov auto a svi smo dali grdne pare u krsine.

Ja ovo i dalje tvrdim i uvek zagovaram polovan :)

Razlog jednostavan i da uložim više nego duplo u deltu koju sam kupio ne mogu kupiti ni približno tako opremljen auto i naravno ni u klasi. Razumem ja novo je novo ali se i na novom rade servisi, menjaju gume, kočnice i plaća registracija. Za nešto što ću voziti 3-5 godina, meni se ne isplati novo.

 

A mogu navesti i mareu koju sam do skoro vozio. Prošli skoro 150000km i družili se 8 godina. Koliko sam uložio u nju sve komplet sa servisima, gumama, limarijom i ostalim, kad se saberem, ne znam da li sam mogao da kupim z10 ili sandera, benzince, klot. A na takvom autu posle 150000km dođu servisi na isto kao mene na marei...

 

Tako da, nov auto samo u slučaju da imam viška 25-35000 eur da uzmem ko čovek sve ono što hoću :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...