Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

@marko.jovanovic - procitao i evo opet ti kazem. 

Sa svim protokomanderima...sa komplet remontom turbine. Sa 4 gume. Sa komplet setom zamajac + kvacilo. Sa hladnjakom ulja komplet novim. Sa 4 mala servisa itd itd itd - moja cifra je tu negde oko 2500. Cak mislim i ispod. 

Evo juce odradio cetvrtu registraciju. I presao oko 45k

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi kada ti ne verujem. Nisi dobro računao, nešto si propustio, ili ti majstor radi za kikiriki, pljeskavicu, pivo i slično. Nije mi dobro više od tih priča. Da si sa južne pruge pa da razumem. 

Izbaci prenos, novu saobraćajnu i agenciju, to je 150 eur. Točak i alat 90eur.

Da li si u tih 2500 eur uradio i veliki servis, zamenio sve tečnosti.... 

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam cemu nabedjivanje i zbrajanje racuna, kao da je bitno jel neko spucao 2 ili 3 hiljade evra.

 

Svaki matori auto koji se kotrlja moze da se vozi sa 0 evra ulaganja dok ne stane, a u nov auto iz salona mozes utuci 2000e lagano na felne gume, opruge, navigaciju, senzore itd.

 

Neko radi samo ono sto mora na auta i iskljucivo kada mora, a vecini ljubitelja automobila je samo dzep granica :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, marko.jovanovic said:

Pazi kada ti ne verujem. Nisi dobro računao, nešto si propustio, ili ti majstor radi za kikiriki, pljeskavicu, pivo i slično. Nije mi dobro više od tih priča. Da si sa južne pruge pa da razumem. 

Izbaci prenos, novu saobraćajnu i agenciju, to je 150 eur. Točak i alat 90eur.

Da li si u tih 2500 eur uradio i veliki servis, zamenio sve tečnosti.... 

 

 

Ne moras da mi verujes. Znam ja da racunam dobro, bez brige a ako mislis da Milutin kod druga za veliki servis da 1000 dinara - pa mislim stvarno, znam ja dobro da cenim tudj rad...  

Na kraju krajeva imam spisak svoj i skoro sve sto sam i radio stoji u mojoj temi pa moze da se uporedi. Jedno 15. put potenciras da lazem ;) no dobro...

 

A uhvatio sam se na "ovo za 2000e" jer non-stop si na mojoj temi sa "skidanjem kletve", "opet se pokvario" itd, a pored i malera i mojih igranja i zezanja i svega ja sam dao 500e vise za 3 godine nego sto si ti dao u startu za samo 8500km. I non-stop botujes o tom VW kao ne znam sta da je...eto cena odrzavanja ti pala ne u vodu nego je na dnu. O pouzdanosti nemojmo...pricas nam ovde kao da smo svi sisali cosak od porodilista, daj... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je jako puno 700e za veliki servis, nebitno sta si sve izmenjao. Ja sam platio delove za veliki servis za mog pasata 250eur, sve u kvalitetu, cale je isto toliko platio (golf 5 gt sport 2.0tdi).

Gesendet von meinem SM-G965F mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi

32 minutes ago, dejan_ns said:

Meni je jako puno 700e za veliki servis, nebitno sta si sve izmenjao. Ja sam platio delove za veliki servis za mog pasata 250eur, sve u kvalitetu, cale je isto toliko platio (golf 5 gt sport 2.0tdi).

Gesendet von meinem SM-G965F mit Tapatalk
 

Aj pročitaj, nije samo veliki servis. Razumem Milutinca što se ljuti i mnogo xxxxx, jer je kupio ono što je kupio, a ja vau vau se, jelte pravim pametan. E pa Milutine, šta da ti radim. Smatram da malo previše sebi daješ za pravo, ali to je moje mišljenje. Ako smaram banuj me, jer vozim njemačko smeće. 

P. S. 

I dalje smatram da nisi pročitao sve, ali to je tvoje pravo. Sve najbolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Stvarno ne znam da su veliki servis, gume, ulje u menjaču, antifriz, kočiona tečnost, blokiranje EGR, pločice za svoju dušu? Ja nikada ne kupujem 2 gume, nego sve 4, nove. Neću da se igram sa time. 
Da skratim, uložio sam u resurs auta, jer ga vozim svaki dan, ne mnogo, tipa 20-30 ak km dnevno radnim danima, ali ga vozim, i putujemo sa njim. 


Poenta je da sam za manje novca kupio auto kome se trebale samo dve gume da se dokupe, dve su već na njemu bile nove. Eto, još si morao da uradiš brdo nekih stvari, ta blokiranja egr i ostalo. Ja nisam npr.
"za tvoju dušu" sam mislio na farbanje već farbanog i stvari koje nisu pod must have.
Da, i kod mene je zamenjen antifriz, ulja i ostalo, to je veliki servis.
Pločice i kočioni sistem mi je došao sa autom skoro nov. Bez potrebe za menjanjima.

Prelazim dnevno 30-70km, i vozim troje dece, dakle auto mi je full ispravan.

Ponovo kažem, mogao si da uložiš još X eura, to su lični afiniteti. Ali ako poredimo koliko je uloženo u osnovno, za ovo malo kilometara, onda je to poprilična cifra.
Možda na duže staze se isplate sva ta tvoja ulaganja i tipa za sledeće tri godine ne uložiš vandredno ništa, to je onda ok, barem po meni.

Golf ti je dobar , nije sporno, imaš svoje razloge zašto si ga kupio i ne ulazim u to. Ti ga voziš i uživaš u njemu, to je najbitnije.


Da se osvrnem na majstore i "ruke". Ovo što sam nabrojao da sam radio i menjao bi me u drugom servisu izašlo oko 120€ više. Tako da neki su majstori realni i pošteni, neki bezobrazni i halapljivi a neki izvikani.




Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao sam da teram još 2 sezone na postojećim gumama, koje su Serbian Friendly. All season, šara jedno 6mm. 

Pola foruma je blokiralo EGR, zar ne. Meni je goreo check engine zbog EGR-a, a auto se normalno ponašao. 

Očistio sam usisnu granu i karter, zato što smatram da to treba uraditi na polovnjaku (inače bili su čisti, bez naslaga). Meni je lakše da sve uradim odjednom, nemam živaca ni vremena da se posle smaram sa time. 

Starter je slabije verglao, stvarno nisam od onih koji jure komšije po parkingu, kao izvini, mogu li da bacim kablove kod tebe. Ja takvima obično pomažem. 

Zato se meni nije raspao turbo, crkavali protokomanderi, ne lupa mi zamajac, menjač radi kao san, ne trese, imam sedišta polukadice, na valjcima izbacuje fabričke parametre.... 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako kupuje sta mu se svidja.oTi druze poredis modusa i g5?Dal si realan?

Mozda je Marku bravo,modus ili neki dr model ruzan,svidja mu se g5 i cao,sta sad treba kupiti auto koji mu se ne svidja jer je mladji?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta para ulozeno, mene je toliko kostala voznja bmw e60 nesto manje od dve godine sve sa jednom “luksuz” registracijom. Ali sad bi trebalo polako da ti se isplacuje, narednih par godina ne menjas ni gume, nemas ni vel servis, ako ne bude bilo kvarova to je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to sam hteo da napisem sada, ulozio si u startu dosta (skoro 50% vrednosti auta), za veliki servis miran si narednih 80.000km, akumulator bar 3 godine, gume takodje par godina, plus si resio decije bolesti kod tog golfa. Opet kazem, po meni si neke stvari preplatio, al sta sad, bar si miran i imas full ispravan auto.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, danijel55 said:
Svako kupuje sta mu se svidja.oTi druze poredis modusa i g5?Dal si realan?
Mozda je Marku bravo,modus ili neki dr model ruzan,svidja mu se g5 i cao,sta sad treba kupiti auto koji mu se ne svidja jer je mladji?

Pročitaj početak Markovog posta, dakle, da li je famozni nemački auto skuplji za održavanje OD DRUGIH!

U skladu sa tim sam i pisao. Nisam poredio marke, upoređivao šta je bolje itd. Neka vozi ko šta hoće.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu, svi smo mi kupili jedno veliko biiip cim ima toliko ulaganja. I to je to.

Pa da pocnem :

- mali servis, dubinsko, poliranje, airbag emulator cim sam ga uzeo (maj 2018.)

- zamena jednog grejaca

- zamena komplet sijalica u farovima

- sva 4 nosaca motora

- ulje u menjacu, kociono ulje

- patosnice

- suspleh

- opet grejaci (sva 4 u kompletu)

- nov akumulator

- opet mali servis + zamena antifriza

- dizne druge

- farbanje felni

- gume (4 komada Michelin CC+)

- desna poluosovina, fles centrale, blokiranje egr, sajle rucne

- set kvacila + zamajac

- map senzor

Tu je jos bilo i ubacivanje multimedije, vufera, stop svetlo, neke plastikice itd itd. I to sve kad se presabere (sa troskovima i oko razvlacenja kablova za muziku i svih sitnica) izadje 2030e (i to bi izaslo MNOGO vise da Goran nije odradio vecinu stvari ispod svake cene). Tu nisam racunao ni 2 registracije + prenos. Previse u svakom slucaju a i dalje je to biiip, samo u malo boljem izdanju od drugih.

P. S. Ovih dana ide na zamenu zadnjih diskova i plocica i to je dodatnih 11000 dinara.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al onda ne bih mogao da podnesem više nego očajne performanse onoga šta mogu da kupim novo, očajnu ergonomiju, ležanje na putu, udobnost. A da dižem kredit za 20.000 eur nisam baš lud, a i ne treba mi nerviranje oko čukanja i grebanja u Beogradu, niti da plaćam neke sulude cifre za kasko. 

Pre ću da vozim polovnu kantu koja meni odgovara, koja se kvari, i koju mogu da popravim, nego nove Dačije, Fiat Tipo, Fiat 500L, Hyundai i20, i30 i slično. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam se u KIA ProCeed 2013g, 1.6CRDI. Nit smrdi nit miriše. Ide bez veze, vuče ravno ko atmo benzinac, sva je mekana. I naravno, prednja sedišta su lošija nego u matorom Golf 5. Pozadi ima dovoljno mesta, i dobro je sedište. Šta znam, odlična je da se vozi dupe od tačke A do tačke B. 

4 hours ago, neshtry said:

To kod mene 60% ljudi radi...

Ujutru radnim danima po 10 Punta na semaforu u koloni emoji28.png, a vikendom kupei, kabrioleti...

Upišao sam se od smeha, moralo je da ode u potpis. 

To isto i ja radim. Radnim danom arčim Golfa, a vikendom sednem u Ideu da za svoju dušu, da dragoj skvo sipam gorivo, sipam tečnost za stakla, operem joj auto, jer ona zaboga nema za to vremena, a i dama je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dekirs said:

Ja sad kad pogledam koliko je Mare ulozio u Golfa, skontam da sam Brava maltene za dzabe dao.. Auto bez dinara ulaganja jos mladji od tvog golfa.

Ne postoji auto bez dinara ulaganja, pa ni nov. Moraš da uradiš mali servis, veliki servis, da kupiš set bar zimskih guma... Tvoja je preferncija da li ćeš kupovati gume sa felnama ili ćeš da menjaš svaki put. Jedino je pitanje kada to ulaganje dolazi na naplatu... 

 

Evo ja sam npr. krajem maja uzeo Golf 6 GTI sa pravih 122.000km, sada ima 132.000km... na autu se za 10.000 nije NIŠTA pokvarilo, ali....

Uradio sam sledeće:

1. Kupio nove bobine - 100e

2. Zamenio svećice - 30e

3. Zamenio zadnje pločice - 45e

4. Zamenio lanac i španer sa originalnim - 450e (jer hoće da prezupči ako se ne zameni)

5. Kupio felne r 17 za zimu - 500e

6. Treba da uzmem sada i nove gume za zimu - 250e min

7. Uradio mali servis posle 10.000 (bio urađen kad kad sam uzeo auto) - 110e

 

Od dodatnih ulaganja imaću sledeće - krpljenje šoferke - ima malu naprslinu od kamena koju sam zaradio kada sam se vraćao iz Praga - to će koštati od 20 do 200e zavisi da li mora šoferka da se menja

Slomio sam plastiku migavca u retrovizoru kada sam izlazio iz garaže - 10tak e košta druga

Očešao me lik u saobraćaju po vratima, imam površinske ogrebotine na desnim vratima, treba poliranje da se odradi - do 50tak e, ako hoću da odradim komplet sve sa keramičkom zaštitom to je 200tinak e. 

 

Sve što je ulagano za poslednjih 10.000km je potrošni materijal i prevencija, kvarova 0. Kad se sve stavi na papir dođe se do cifre od 1500e. Vožnja auta košta, a ako je taj auto iole pristojan, košta više. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju je najbolje kupiti od poznanika sa sigurnom istorijom bar u poslednjih par godina. Ja koji sam ranije menjao kola kao carape sad tako razmisljam i poslednja dva auta tako kupio...cal sad uzeo klasu nize nego sto je bio plan samo jer poznajem auto od starta. Deltu kupio sa oglasa ali ima istoriju kod nas sa svim servisima i nisam joj nasao zamerku,niti Goran. Planiram da nastavim po istoriji, npr necu raditi veliki servis “za svaki slucaj” jer je provereno radjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi i ko kako gleda na odrzavanje automobila.Neko vozi dok se ne pokvari i tek onda "odrzava",a neko stvarno odrzava.Veliki broj ljudi ni ulje ne menja vec samo doliva,a svi u svojim glavama voze perfektne automobile.Pa koliko samo slucajeva imate "iznenada presao na drugu stranu kolovoza"..Ispadaju im poluosovine,kugle.Koliko njih vozi poluispravne zapusene automobile? Ne rade mafovi,upaljene lampice airbega,vuku se po ulici..Sve je to "ispravno"...Ogroman broj ljudi bi Golfa vozio samo sa uradjenim velikim servisom i cao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, drfedja said:

Ne postoji auto bez dinara ulaganja, pa ni nov. Moraš da uradiš mali servis, veliki servis, da kupiš set bar zimskih guma... Tvoja je preferncija da li ćeš kupovati gume sa felnama ili ćeš da menjaš svaki put. Jedino je pitanje kada to ulaganje dolazi na naplatu... 

 

Evo ja sam npr. krajem maja uzeo Golf 6 GTI sa pravih 122.000km, sada ima 132.000km... na autu se za 10.000 nije NIŠTA pokvarilo, ali....

Uradio sam sledeće:

1. Kupio nove bobine - 100e

2. Zamenio svećice - 30e

3. Zamenio zadnje pločice - 45e

4. Zamenio lanac i španer sa originalnim - 450e (jer hoće da prezupči ako se ne zameni)

5. Kupio felne r 17 za zimu - 500e

6. Treba da uzmem sada i nove gume za zimu - 250e min

7. Uradio mali servis posle 10.000 (bio urađen kad kad sam uzeo auto) - 110e

 

Od dodatnih ulaganja imaću sledeće - krpljenje šoferke - ima malu naprslinu od kamena koju sam zaradio kada sam se vraćao iz Praga - to će koštati od 20 do 200e zavisi da li mora šoferka da se menja

Slomio sam plastiku migavca u retrovizoru kada sam izlazio iz garaže - 10tak e košta druga

Očešao me lik u saobraćaju po vratima, imam površinske ogrebotine na desnim vratima, treba poliranje da se odradi - do 50tak e, ako hoću da odradim komplet sve sa keramičkom zaštitom to je 200tinak e. 

 

Sve što je ulagano za poslednjih 10.000km je potrošni materijal i prevencija, kvarova 0. Kad se sve stavi na papir dođe se do cifre od 1500e. Vožnja auta košta, a ako je taj auto iole pristojan, košta više. 

 

Zaboravio si da kažeš cifru, zamisli, 2010 godište, pa još benzinac, pa još u srbalja ozloglašeni 2.0tsi sa lancem. 

Čekam komentare, bajo, mogao si za te pare da kupiš 2-3 Bravo 2.0mjet 2010 ili mlađe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...