Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Meni nije realno da računam u kvar amortizere, viljuške, akumulator i zamajac.

Da sam uzeo 3 godine star auto ne bi moralo to da se menja, ovako sam uzeo 8god staru ragu koju je orethodni vlasnik baš u pravom trenutku prodao :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo da ozivim ovu temu. Tokom 7-godisnjeg vlasnistva Punta na zalost nisam vodio evidenciju o troskovima, a svakako bi bilo zanimljivo da jesam, medjutim za 9-mesecno vlasnistvo Stila sam vodio. 

 

- Veliki servis sa reparacijom zadnjih kocnica - 31.000

- Sijalice u farovima (zamena) i motoric za nivelaciju faroba - 2.900

- Prednja leva viljuska sa zamenom - 6.000

- Obrada glave, zamena dihtunga, termostata - 46.000

 

Bilo je tu jos mozda nekih sitnih troskova, tipa optika ~ 1.200 din, brisac i slicno. Takodje ne racunam troskove stete koju sam ja naneo kada sam ga udario u ogradu malo (jer za to nije auto kriv, da tako kazem) 

Kada sve to uzmem u obzir, zajedno sa razlikom u ceni po kojoj sam kupio i po kojoj sam prodao, ovaj automobil me je kostao samo u odrzavanju oko 800 evra za 9 meseci... Rekao bih da je ovo jedno od losijih racunica u ovoj temi. Takodje i jedno od losijih iskustava u mojoj vozackoj karijeri  :) 

 

EDIT: Da post ne bude slucajno hejterski shvacen - meni se auto izuzetno svideo i necu ga blatiti, kuditi i ostalo :) 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo je JTD ili benzinac?

 

Što se mene tiče, troškovi su prilični, ali i kilometraža isto tako, oko 50.000 km godišnje. Ja pišem šta sam sve radio na kolima ( a to možete pročitati na temi o mom autu), ali ne i cene, mada se to otprilike zna. Svakako je bitna kilometraža, a to nisi napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo je bio 1.6 16v bez gasa. A u pomenutih 9 meseci sam presao oko 13.000 km ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili su pošast po kućni budžet?

 

Porsche-718_Cayman 1111.jpg

 

Prosečan čovek kada kupuje automobil osim nekih određenih funkcionalnih i estetskih elemenata posebnu pažnju pridaje ceni održavanja vozila. Svako od nas želi da ima što pouzdaniji automobil ali bez preteranog ''udarca'' na kućni budžet. Naravno, postoje pojedinci koje takvi ''problemi'' uopšte ne dotiču, mada im sigurno nije svejedno kada dobiju fakturu posle odlaska u servis. Statističkom analizom je utvrđeno da su najpovoljniji/najpouzdaniji automobili Kia, Hjundai, Mazda, Honda, Toyota i Nissan čija prosečna cena popravke/održavanja se kreće 428-589 dolara godišnje.

I dok su automobili iz Azije najveći prijatelji kućnog budžeta vozača, pošast po njihove novčanike su evropski luksuzni brendovi. U analizu nisu uključeni proizvođači egzotičnih automobila sa ograničenom produkcijom poput Ferrarija ili Aston Martina, pa je tako najskuplji automobil koji možete da posedujete Porsche Cayman. Prosečna cena održavanja Caymana je 2.370 dolara, održavanje Mercedesa GLS63 AMG u proseku košta 2.009 dolara, a odmah za njim je MB S63 AMG sa 1.843$. Četvorocifren iznos ide i na Porsche Cayenne (1.200$), te Mercedes C300 (1.094$), dok na primer održavanje VW Golfa GTI iznosi 760 dolara na 12 meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg to za novi. Ne znam sta im sve spada u odrzavanje.

Ako je sve sem goriva i registracije, mene GP 1.9 izadje skoro 90 mesecno.

Cinjenica je da nema sta da se kvari na novom. Mali, veliki servis i gume.
Ali jbg nov i kosta i 3 puta vise od 5 god starog.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trosenje para na odrzavanje je prilicno relativna stvar...

Npr. imam drugara koji je kupio mali gradski auto sa dizel motorom zbog potrosnje... Vozio ga nekih 3god i za to vreme verujem da nije 10.000km presao 

Dakle u startu deizel je bio skuplji od benzinca,a nekom ko predje 3-4000km godisnje svakako nije neophodan

...e onda je doslo odrzavanje

Auto je bar 5x skuplji za odrzavanje od istog modela sa benzinskim agregatom, a pritom on se ne razume u automobile uopste

ali mu se svijda prica uglancane lepe velike radionice/servisa, sa cekaonicom,kaficom,mejlovima blabla...   Takvi uglavnom ovde skidaju kozu sa ledja... 

automobil placen oko 3500e +"fensi" servis za 3god (ukupno ~10.000km) ~1500e ...i auto prodat pre par meseci za 2200e

 

poredjenja radi, moj mladji brat ima isti model, sa istom opremom, god. dana mladji auto sa benzinskim agregatom (i slicnog su stanja)

i na njemu je za poslednjih  ~10.000km od ulaganja imao 120-130e (mali servis,nosac motora i jednu bobinu) 

 

Dakle za identicne automobile, jedan kuka kako je preskup za odrzavanje

dok je drugom fazon ko golf dvojka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Stefan said:

Trosenje para na odrzavanje je prilicno relativna stvar...

Npr. imam drugara koji je kupio mali gradski auto sa dizel motorom zbog potrosnje... Vozio ga nekih 3god i za to vreme verujem da nije 10.000km presao 

Dakle u startu deizel je bio skuplji od benzinca,a nekom ko predje 3-4000km godisnje svakako nije neophodan

...e onda je doslo odrzavanje

Auto je bar 5x skuplji za odrzavanje od istog modela sa benzinskim agregatom, a pritom on se ne razume u automobile uopste

ali mu se svijda prica uglancane lepe velike radionice/servisa, sa cekaonicom,kaficom,mejlovima blabla...   Takvi uglavnom ovde skidaju kozu sa ledja... 

automobil placen oko 3500e +"fensi" servis za 3god (ukupno ~10.000km) ~1500e ...i auto prodat pre par meseci za 2200e

 

poredjenja radi, moj mladji brat ima isti model, sa istom opremom, god. dana mladji auto sa benzinskim agregatom (i slicnog su stanja)

i na njemu je za poslednjih  ~10.000km od ulaganja imao 120-130e (mali servis,nosac motora i jednu bobinu) 

 

Dakle za identicne automobile, jedan kuka kako je preskup za odrzavanje

dok je drugom fazon ko golf dvojka

Lepo receno 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Stefan said:

Trosenje para na odrzavanje je prilicno relativna stvar...

Sa ovim se apsolutno slazem. Kao i sta je struktura tih troskova - kvarovi, redovno odrzavanje, potrosna oprema, itd...

U navedenom primeru je samo receno 1500 EUR za 10 000 km ili 3 godine, na malom dizelasu. Neka je sve bilo po PS-u, uradjen veliki servis po kupovini, tri mala, za neki dizelcic je to max 400-500 EUR i to sa kvalitetnim delovima. Ostaje pitanje na sta ode somic, za 10 000km? Da li je u pitanju bio les koji je trebalo popravljati, menjati vitalne delove, ili investirati u nove komplete guma, akumulator ili nesto trece...

Da ne ureknem, ide mi mali servis, a vec par puta (za 10 godina posedovanja) se desava da od prethodnog redovnog servisa nije bilo ni jednog kvara, trosak za to 0 (i slovima nula) din. Relativno nove gume, kocnice, akumulator i drugi potrosni elementi, imao hemije za lickanje, pa su pare isle maltene samo na gorivo. I sad ja mogu da kazem da odrzavanje dvolitarskog dizela -> 0 , npr. u zadnje 2 godine. Naravno da nije tako (jer se desavalo da spr*am cas posla pred zimu skoro 500 EUR, za komplet guma i accu) - kao sto svi znamo, zavisi i od stanja kupljenog auta, njegovih potencijalnih problema, perioda odrzavanja koji ti zapadne, koliko je neko pi*ajzla da drzi auto utegnutim, u kom rangu kvaliteta juri delove, itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i dalje na vidim zašto su turbo dizeli višestruko skuplji za eksploataciju od benzinaca. Moje iskustvo sa polovnim leševima od dizela je odlično, ne razumem zašto svi to pišu po default-u. Ako kupiš leša, nebitno je da li je dizel ili benzinac.

 

@Stefan:

koji je auto u pitanju, koji motor, šta je gledao kada je kupovao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan na burazerovim sve sto je menjano, zamenjeno je za ono najbolje sto je moglo u datom momentu.. tipa ate diskovi,bilstein amorti.. lemforder nosac taj itd. a onih soma razlike se lako napravi... na tom autu konkretno je ostisao alternator (trosak od pedesetak evropskih) i zbog toga je krenuo da iskljucuje potrosace (u njegovom slucaju servo) ...”fensi” servis je odradio alternator za 11000din i uzeo oko 35.000din za remont letve... Kad sam rekao.. brate taj i taj drugar je odradio remont za 200€ on je odgovorio da al meni su i manzetne menjali... Eto... Odgovorno tvrdim da on ni dan danas pojma nema sta su manzetne! Mislim da je jasna poenta...  

i da, taj dizel je bio u odlicnom stanju kad je kupljen... tvrdim da je bio i jedan od najboljih u oglasu u trenutku prodaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diskovi, amorti, alternator, letva nisu specificni za odredjeni tip motora... Jednostavno te nesto saceka, kao sto je moglo da se desi i na tom benzincu (nije mi uopste namera da poredim benzin vs dizel, nego me cisto zanimala struktura troskova).

14 minutes ago, Markobgd said:

Da nije ova prodavala?:D

Jbg, skoncentrise se covek na prezentaciju rucice menjaca :P .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel je jeftiniji za eksploataciju, eh sad, ako ti se zalome neke stvari koje traju 200.000-400.000km, pa ne bude samo jedna skuplja stavka vec vise, onda je to problem u najavi.
Pogotovo ko prelazi malu km, jer sad treba da vozi recimo 100.000km da to isplati. Ne razumem ako neko uzme dizela za kratke relacije I malo km godisnje, osim ako nije iz licnog zadovoljstva, ali onda tu racunica pada u vodu.

Recimo stari bravac jtd ide sa chipom od 130-150ks, skoro kao HGT, jeftinija eksploatacija od HGT, ako uzme jtd da ga kilavi I davi po gradu 5k godisnje da ustedi jer trosi manje od 1.2benz prevario se samo tako :)
Pogotovo sto mnogi dizeli kod nas dolaze sa preko pola miliona km, kada nemci znaju za nepune 4 godine da spale skoro 350.000km na x1 koji nije drumska krstarica, a onda ljudi hoce da veruju da je neko prelazio samo 5-10.000km godisnje I da ima pravih 150-250.000km posle 15-20g.

Otac od drugara uzeo stila sa navodnih 180.000km, prilikom v.servisa nasli nalepnicu iz italije sa 700.000km :)
Ovo je od jednog fiata 2011g sto sam gledao.

7bc32b68353ede019ce5fca08c64b119.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Js prelazim od 7500km do 10000km i ne pada mi napamet da vozim dizela,jer mi se ne isplati...
Alfu sam uzeo sa 250000km a punta 147000km...svake godine menjam ulje,filter klime,vazdušni filter,antifriz i svećice.
Veliki servis po knjizi.Nije preskupo,malko rasporedim i bude ok.Sve su to matore drtine po eu standardima,zato ih treba lepo čuvati.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Ne razumem ako neko uzme dizela za kratke relacije I malo km godisnje, osim ako nije iz licnog zadovoljstva, ali onda tu racunica pada u vodu.

 

Ja sam sa dizelom planirao lepih 25-30 000km godisnje. Ali, u 2017. godini sam tacno 20 puta bio van zemlje, u proseku po nedelju dana ili malo jace, sto privatno, sto poslovno i jos nisam isao na odmor kolima sto je poprilicno smanjilo kilometrazu.

 

Tako da uvek mogu da se izvlacim da vozim dizel zbog uzitka :D

 

Mada realno, ne moze da se poredi 2.0 TDI sa nekim turbo benzincem po pitanju uzitka u voznji.

Tako da mi je neko na vreme rekao koliko cu voziti kola, bio bi Focus ST verovatno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/12/2018 at 2:17 PM, vagenovac said:

....
Ne razumem ako neko uzme dizela za kratke relacije I malo km godisnje, osim ako nije iz licnog zadovoljstva, ali onda tu racunica pada u vodu.

....

Ček, a za šta služe kosačice tipa 1.3mjet, 1.4tdi, 1.2tdi....

Evo meni su se relacije svele na 2,5-3,5km, pa pauza. Retko kada pređem viđe od toga u cugu. Prosečna brzina mi je i dalje 22km/h, iako sam se preselio na Novi Beograd, i radim tu, hvala bogu pa mi sada treba 10 minuta do posla, tj prvo odvezem klinju u vrtić, imam oko 2km, tu sačekam oko 7-8 minuta da ga žena isporuči :D, onda usput ostavim ženu i dođem na posao, tu imam još oko 1,5km.  Ponekada odem na gradilište ili slično, to je sve oko 3km u jednom pravcu. Potrošnja po bordu je 5,8l/100km, što je realno 6,3-6,5l/100km.

Aj ti meni sada objasni zašto je neki blender ala krnto 1.2 bolji, sem da mu metneš TNG?

 

P.S.

Nemojte pogrešno da me shvatite, nije mi primarna ekonomija, mnogo bi se bolje osećao da vozim neki 1.9-2.0 turbo dizel sa cca 170ks, ili 1.8-2.0 turbo benzinca na plin. Zabole me što će taj 1.9-2.0 turbo dizel da mi troši 7,5-8,5 l umesto 6.5, ili što će neki turbo plinac da troši 15l plina, razlika je mizerna naspram zadovoljstva.

I radim na tome da kupim još jedan auto, koji meni paše, a Midea će biti kod mene, dok ne umre ili prirodnom ili nasilnom smrću.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam vas obojicu za srce ujeo kad ste isti deo citirali

 

Ne kazem da ne moze sa dobrim I jakim dizelom da se uziva, ali tu vec ima ekonomicnijih alternativa.

 

Evo ti marko jeftinije eksploatises taj 1.3mjt ali bi rado za malo vise para vozio 1.9-2.0, igor opet uziva u sjajnom leonu fr, ali da neko uzme 1.9-2.0 da prelazi par hiljads godisnje, samo ako bas voli, jer ce da kosta, ako je uzeo da stedi onda se malo (vise) zeznuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ne treba generalizovati stvari.

Kosačice tipa 1.3mjet, 1.4tdi, 1.2tdi.... po meni jesu za grad i za kratke relacije. 1.9-2.0 i nisu, al ono, BMK.

Ako neko pređe par hiljada km godišnje pitanje je šta mu treba uopšte. Evo moja tašta, sa juga 55 je prešla na Fiestu 1.8tddi 2000g. Za juga je avion. Ona pređe par hiljada km godišnje, i to sve po Valjevu i okolini. Fiesta je lepo služi, nema problema sa motorom, ono sipaj i vozi. I sve su joj kratke relacije, možeš misliti po Valjevu, pa treba da se navozaš da bi napravio 5km u jednom pravcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac ma kakvi, ja to vise sam sa sobom za 2.0 turbo benzin :D Nazalost dosta sam ih vozio u zadnje vreme i sta ces, iako mi ne treba nista jace od 2.0 tdi, ipak bude malo mucno vratiti se sa 250ks na 150.

 

Nije bilo bas par hiljada, bilo je 15 000km za oko 11 meseci, ali ocekivao sam vise da cu da se vozim.

 

A govora o stednji nema svakako ni sa jednim od ova 2 sto i nije bio prioritet. Meni je prioritet bio sto manje sanse da auto ne bude u voznom stanju kad mi treba i sto vece uzivanje u voznim karakteristikama i opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...