Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari želi veću ekskluzivnost pre profita

Recommended Posts

luca.jpg

 

Predsednik Ferarija Luka di Montecemolo izjavio je u intervjuu za Automotive News Europe da kompanija ne juri primarno za profitom, već za ekskluzivnošću.

 

Ferari je u 2012. godini prodao rekordnih 7318 superautomobila, što je 50% više nego 1991. godine kada je Montecemolo postao glavni čovek Ferarija. Ekonomska kriza 1993. godine je učinila da prodaja padne na 2325 primeraka. Ferari nije proizvođač koji je bio pre 20 godina. Montecemolo je rekao da prodaja tokom 2013. godine za sada ide dobro i da je LaFerrari bio rasprodat još pre nego što je predstavljen u Ženevi. Međutim, njegov fokus je ne da se poveća prodaja već da ekskluzivnost brenda. Kompanija je proširila Ferrari Classiche radionicu u Maranelu, a takođe planira i da otvori poslovnicu u Kaliforniji, uz već planirani intenzivan program investicija.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari prodao manje automobila, ali ostvario rekordnu zaradu

 

101429-ferrari%20458%20111.jpg

 

Mada je aktuelni trend u automobilskoj industriji, pa čak i među luksuznim proizvođačima, povećanje prodaje, skoro po svaku cenu, Ferrari se odlučio na nešto drugačiju strategiju. Naime, kompanija iz Maranela je odlučila da ograniči broj prodatih jedinica na 7000 godišnje, kako bi povećala ekskluzivnost svojih modela.
Ferrari je saopštio da je u 2013. godini prodao 6922 automobila, što je u poređenju sa rekordnom 2012, pad od 5.4 odsto. Uprkos manjoj prodaji, zarada je skočila za 5 odsto - 2.3 milijarde evra, kao i neto profit (5.4 odsto) na 246 miliona evra. Kompanija je prošlu godinu završila sa 1.36 milijardi evra na računu, što je najveći iznosi u istoriji Ferrarija.

 

Ako se pitate kako je Ferrari uspeo da zaradi s manje prodatih automobila, istovremeno ulažući nova sredstva u razvoj, postoji više razloga za to. Veći deo rasta je obezbeđen kroz povećanje programa personalizacije modela, poput divizije zadužene za specijalne projekte. Saopšteno je da svaki od automobila prodatih u 2013. godini ima neki lični pečat, a takve personalizacije su poprilično skupe. Takođe, tokom prošle godine, Ferrarijeva divizija koja se bavi restauracijom modela, Ferrari Clasiche, kao i Corse Clineti trkački program su bili vrlo aktivni. Tu je i zarada od 54 miliona evra, ostvarena zahvaljujući tematskom zabavnom parku posvećenom italijanskom brendu.

 

Uprkos manjoj prodaji, Ferrari i dalje veliku pažnju posvećuju najlojalnijim tržištima. Sjedinjene Države su najveće Ferrarijevo pojedinačno tržište, na kojem je prošle godine prodato 9 odsto više automobila (2035 jedinica), što je novi rekord. Kina je druga sa 700, dok je Velika Britanija treća, sa 677 prodatih jedinica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari: Pola san - pola auto

 

125825-ferrari%205.jpg

 
Obično je posao marketing izvršioca prilično jasan – prodaja što više automobila. Međutim, menadžer ferarija ima potpuno drugačiji zadatak. Za njega je problem prevelika prodaja ferarija. Ekskluzivnost prestavlja ključ za održavanje ovog brenda. ''Imam veliku odgovornost da održim u životu taj san koji se zove Ferrari'', rekao je menadžer Ferarija, piše CNN. Čak i ako imate novac, to vam ne garantuje mesto ni blizu liste za višemesečno čekanje jednog od ovih automobila. Ako želite Ferrari, pomoći će vam ukoliko od ranije imate veze sa brendom. Kada izađe novi Ferrari, povlašćeni tretman imaju članovima Ferrari porodice. Ukoliko imate 6 ferari automobila u svom vlasništvu, vaša porudžbina će biti među prvima na listi. To ne znači da Ferrari nije raspoložen za primanje novih članova u svoju porodicu. 

Za nove kupce, najpopularniji je kabriolet California T. Skoro dve trećine kupaca iz Kalifornije su novi članovi Ferari porodice, a sa cenom od 200.000 dolara, to je relativno pristupačno članstvo. Sa druge strane, za omiljene članove ferari porodice postoji limitirano izdanje Ferarija, koji je obično rasprodat i pre nego što se predstavi široj javnosti. A za one najvažnije, ferari izrađuje poseban i jedinstven automobil (zapravo, izrađuju se dva takva, jer jedan mora biti testiran na nesreću). To je nešto što ferari radi dva do tri puta godišnje kako bi nagradio svoje najbolje kupce. Kako kažu, to nije poklon, iako on košta milione.

Svaki novi Ferrari se izrađuje prema želji. Enterijer, eksterijer, boje, sve to treba prilagoditi klijentu. Ukoliko klijent želi da se boja automobila slaže sa njegovom kravatom – to će i dobiti. Ferrari, međutim, nameće neke granice kada je u pitanju ovaj izbor, jer je imidž brenda važniji od želja koje mogu da ga naruše. A sve to zarad njegove vrednosti na putu. Zbog toga nije slučajno što je prošle godine, na aukciji od 10 prodatih automobila, upravo 9 u vlasništvu Ferarija. Činjenica je da je najskuplji automobil ikada prodat na aukciji je upravo Ferrari 1962. za 38 miliona dolara.
Već decenijama, Ferrari prodaje svoje automobile za milione dolara, tako da je danas Ferrari izgradio svoj imidž neverovatnog i lepog automobila. Održavajući ovaj ciklus ekskluziviteta, Ferrari već godinama objavljuje da neće proizvoditi više od 7.000 komada godišnje. Cilj i dalje ostaje isti, da se uvek izradi jedan Ferrari manje, kako bi uvek imao neko ko će morati da čeka na njega. 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrarijev konfigurator budućnosti

 

ferrari%20conf.jpg

 
Prodavci automobila koriste nove tehnologije kako bi ostvarili što bolje prodajne rezultate, a najnoviji u nizu je Ferrarijev high tech pokušaj u kome koriste postojeći automobil, tablet kompjuter i tehnologiju prividne stvarnosti. Dolaskom u salon, možete da se poslužite nekim od postojećih tableta ili uzeti svoj pa na njega da instalirate aplikaciju. Ako uperite kameru tableta prema automobilu, na ekranu možete menjati detalje konfiguracije automobila, počevši od boje pa nadalje. Tehnologija će vam omogućiti da automobil koji stoji ispred vas na ekranu tableta vidite sa novim postavkama konfiguracije.
 
preuzeto sa - Auto Blog
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari diže rampu, proizvodiće 9.000 vozila godišnje

 

Tek što je samostalno izašao na berzu, Ferrari je odlučio da poveća planiranu godišnju proizvodnju sa sadašnjih 7.000 na 9.000 automobila do 2019.

 

U pokušaju da pronađu balans između ekskluzivnosti i rasta profita, čelnici italijanskog proizvođača super-sportskih automobila ipak su popustili i odobrili plan o povećanju proizvodnje na godišnjem nivou. Vest ne predstavlja iznenađenje ako se zna da je nakon odlaska bivšeg prvog čoveka Ferrarija, Luke di Montecemola, koji se pre svega zalagao za ekskuzivnost te automobilske marke, Serđo Markione izjavio da će ukinuti ograničenje od 7.000 vozila godišnje. Odluka o povećanju produkcije doneta je na bazi rasta tražnje na tržištima u razvoju.
Čelnici Ferrarija ipak su naglasili da uprkos povećanju proizvodnje na godišnjem nivou planiraju da zadrže reputaciju eksluzivnog brenda i automobilske svetinje među svojim klijentima. Sa jedne strane, kupci neće biti preterano zadovoljni kada čuju da će na putevima biti više primeraka Ferrarijevog modela koji poseduju. Međutim, rast proizvodnje skratiće vreme čekanja na isporuku automobila za one koji su već uplatili svoj primerak. To je veoma bitno, jer su kupci Ferrarija često prinuđeni da čekaju i više od godinu dana pre nego što sednu za volan svog skupocenog automobila.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezavisni Ferrari mora da poveća proizvodnju

 

127492-ferrari%20488%2011.jpg

 
Kako prenosi Mojauto, Serđo Markijone sugeriše da je Ferari nakon novoostvarene samostalnosti u poziciji da menja svoje rigidne planove o ograničenoj proizvodnji. Godinama je ''propinjući konj'' imao godišnju proizvodnju od samo 7.000 jedinica, a iako bi po novim planovima do 2019. ta brojka trebalo da se popne na 9.000, Ferari sada kaže da bi ona dodatno mogla da raste. Markijone je na aktuelnom Salonu u Detroitu rekao: ''Moramo da ustanovimo da li tržište može da podnese više od 9.000 (jedinica). Osnivač Ferarija je 1947. imao jasnu viziju da proizvodimo jedan automobil manje od onoga koliko zahteva tržište, pa ako i dalje obraćamo pažnju na to pravilo, bićemo u redu.'' Ferarijeva otvorenost ka većoj proizvodnji se posmatra kao direktan uticaj samostalnosti. Od kada su u oktobru akcije Ferarija ponuđene javnosti, vrednost im je opala za 16 procenata. Međutim, za razliku od konkurentnih Lamborginija i Aston Martina, bivši član Fiat-Krajsler grupacije je odbio da uđe u novi segmnet i napravi sada već neizbežni SUV u paleti svih većih automobilskih proizvođača.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2015. godini prodao rekordnih 7.664 automobila

 

ferrari%20888.jpg

 
Kako piše B92, Ferrari nastavlja uspešno da balansira po tankoj liniji koja razdvaja ekskluzivu od masovne proizvodnje, uz rast prodaje od 6 odsto u 2015. U godini koja je iza nas italijanski proizvođač supersportskih automobila prodao je 7.664 vozila, što je novi rekord u istoriji kompanije. Za rast prodaje najzaslužniji su automobili sa V8 motorima, koji spadaju među novije modele u gami Ferrarija - California T, 458 Speciale A i 488 GTB. Sa druge strane, F12 Berlinetta i Ferrari FF, koji su na tržištu 4 odnosno pet godina, upisali su pad tražnje od 24%. Ukupan rast prodaje zabeležen je u većini regiona, a pre svega u Japanu, Australiji, Singapuru, Indoneziji i Južnoj Koreji.
Vest o dobrom prodajnom rezultatu i rastu isporuka dolazi u trenutku kada iz Ferrarija stižu najave da bi gornja granica godišnje proizvodnje mogla da bude podignuta na 9.000 vozila, što je znatno više od politike ''7.000 automobila godišnje'' koju je zastupao bivši prvi čovek kompanije, Luka di Montecemolo.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

laferrari%204.jpg

 

Luca di Montezemolo, bivši šef Ferrarija, koji je ''propetog konjića'' spasio od bankrota, cenio je ekskluzivnost. Zbog toga nikada nije želeo da godišnje prodaje više od 7.000 Ferrarija. Novi šef Sergio Marchionne ima druge planove, zaradu i samo zaradu. Povećao je godišnje isporuke na 8.000 automobila, a do 2025. želi da prodaje 10.000 Ferrarija godišnje. Da bi postigao taj cilj Marchionne će u sve modele Ferrarija do 2019. ugrađivati neke hibridne elemente. Na taj način ''propeti konjić'' će udovoljiti ekološkim propisima pa će mu se otvoriti vrata za prodaju sve više automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2016. godini isporučio 8.014 automobila

 

ferrari%20488%20gtb%20schumacher.jpg

 

I Ferrari je objavio rezultate svoje prodaju za prošlu godinu. Kako je saopštio ovaj italijanski proizvođač sportskih automobila, u 2016. su širom sveta isporučili 8.014 svojih automobila, što je rast od 4,6 odsto u poređenju sa 2015. U vesti se navodi da je isporuka modela sa osmocilindričnim motorima porasla za 5%, a sa 12-cilindričnim za 4%. Takođe, njihov neto profit je u 2016. iznosio 400 miliona evra, u odnosu na 290 miliona u 2015. godini. Ferrari za 2017. planira ispruku od oko 8.400 vozila, dok bi 2019. godine ta brojka trebalo da dostigne 9.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markione: Kupuju Lamborghini jer ne mogu da čekaju na Ferrari

 

ferrari%20812%20111111.jpg

 

Na auto-salonu u Ženevi 2017. šef italijanskog proizvođača supersportskih automobila, Serđo Markione, izjavio je da se kupci okreću konkurentskom Lamborghiniju zato što je lista čekanja za Ferrari preduga, tvrdi Car Magazine. Markione zato želi da poveća godišnju proizvodnju automobila sa značkom propetog konja, koja je do pre par godina bila ograničena na 7.000 jedinica. Odlaskom Luke di Montecemola sa čela kompanije u jesen 2014, limit je podignut, pa Ferrari iz godine u godinu povećava proizvodnju i prodaju svojih modela. Nakon što je 2015. širom sveta isporučeno 7.664 automobila iz Maranela, 2016. je taj broj dostigao 8.014 vozila. Markione očekuje da će u tekućoj, 2017. Ferrari proizvesti nešto manje od 8.500 jedinica, što bi, prema njegovom mišljenju, trebalo da donekle zadovolji tražnju kupaca i odvrati ih od Lamborghinija.

''Lista čekanja za neke od naših automobila je predugačka'', kazao je prvi čovek Ferrarija i šef Fiat-Chryslera, a prenosi Car Magazine. ''(Dugo čekanje na automobil) je nešto najgore što možete da učinite svom klijentu'', objašnjava Markione. Prema podacima iz 2016, lista narudžbina za modele 488 GTB, California T i GTC4 Lusso je toliko duga, da će neki od ovih automobila svojim vlanicima biti isporučeni tek 2018. godine. Markione tvrdi da se pojedini kupci zbog toga okreću Lamborghiniju. ''Veoma poštujem Stafana Domenikalija (šef Lamborghinija), ali smatram da ljudi kupuju njihove automobile jer ne mogu da dođu u posed Ferrarija'', navodi njegove reči Car Magazine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari uvodi drugu smenu u proizvodnji

 

ferrari gtc4 lusso

 

Ferrari planira da uvede drugu radnu smenu u proizvodnji, zahvaljujući velikom porastu porudžbina. Ferrari planira da od naredne godine uvede drugu radnu smenu u proizvodnji, zahvaljujući velikom porastu porudžbina. Kako bi proizvodnja dostigla povećanu potražnju, italijanski proizvođač će udvostručiti broj radnih smena po danu, sa jedne na dve smene. Kako Bloomberg prenosi, „ljudi upoznati sa situacijom, koji žele da ostanu anonimni, jer stvar nije javna“, su rekli da je Ferrari na putu da dohvati svoj cilj od 9.000 vozila godišnje ranije nego što je planirano. Povećanje proizvodnje je deo plana direktora Ferrarija, Sergio Marchionea, da napravi veće profite u narednih par godina, pa čak i prebaci 10.000 vozila godišnje. Ferrarijev predstojeći SUV model će odigrati veliku ulogu u ovom planu, čija premijera se očekuje početkom naredne godine. Očekuje se da će sledeće godine Ferrari proizvesti oko sedam procenata više automobila u poređenju sa trenutnom, što znači preko 9.000 jedinica naspram 8.400 ove godine. Trenutno, lista čekanja za neke od modela Ferrarija je preko 12 meseci, a Marchione je rekao da će uvek prodati jedan automobil manje nego što tržište zahteva, kako bi održali ekskluzivnost, citirajući osnivača kompanije Enzo Ferrarija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferarijev profit u drugom tromesečju porastao za 18 odsto

 

ferrari gtc 11111111.jpg

 

Kako prenosi Beta, Ferari je saopštio da mu je profit porastao 18 odsto u drugom tromesečju sa rastom isporuka. Ferari je naveo da će predstaviti novi poslovni plan sledećeg meseca, na čelu s novim direktorom Luisom Kamilerijem. On je 21. juna imenovan da zameni obolelog Serđa Markionea koji je kasnije umro. U saopštenju se navodi da je čista zarada za tri meseca do juna bila 160 miliona evra, dok je u istom periodu prošle godine bila 136 miliona evra. Prodaja 12-cilindričnih modela porasla je za pet odsto na 2.436 vozila. U Evropi i Severnoj Americi došlo je do povećanja od sedam odsto, dok je rast prodaje u Kini nadomestio smanjenje u ostatku Azije. U novom poslovnom plana se očekuje odluka da Ferari počne da pravi SUV-ove. Markione je razmatrao da se brend Ferarija repozicionira kao luksuzna kompanije mimo automobila. Kamileri, rođen u Egiptu u porodici sa Malte, u upravi je Ferarija od 2015. godine, a od 2013. do 2018. bio je direktor i predsednik ''Filip Moris internešnala'' (Philip Morris International) koji je sponzor Ferarija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ponovo zabeležio rast prodaje

 

ferrari p 2.jpg

 

Očigledno da se u današnje vreme, skupa roba jako dobro prodaje, budući da je Ferrari ponovo zabeležio rast prodaje, i to po svim parametrima i modelima. Iako je Ferrari sinonim za prestižne, supersportske automobile koji obično startuju sa cenom daleko preko 100.000 evra, koje ne može baš svako da priušti, poslovanje kompanije itekako ide u dobrom smeru, te je zarada sve veća i veća. Prema poslednjim podacima, profit od prodaje se u trećem tromesečju (jul-septembar) povećao za 4,7 procenata, i to ponajviše zahvaljujući dobroj prodaji modela sa V8 motorom, koji su zabeležili rast od 11 odsto. Čak je i moćni 812 Superfast, kao jedan od najskupljih modela u ponudi, zabeležio porast od 7.9 procenata. Podsetimo, na čelu Ferrarija se od jula, kada je preminuo Sergio Marchionne, nalazi Louis Camilleri, koji je do 2022. godine najavio čak 15 novih modela, uključujući i hibride, kao i prvi SUV!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari nije previše zainteresovan za povećanje godišnje produkcije

 

f8 spider.jpg

 

Ferrari nije previše zainteresovan za povećanje godišnje produkcije, iako za to postoji prostor na tržištu, prenosi B92. Ferrari je jedan od 20-ak automobilskih brendova koju su odlučili da preskoče ovogodišnji auto-salon u Frankfurtu. Umesto toga, ovaj proizvođač supersportskih automobila održao je premijere svoja dva nova modela u Italiji, uoči početka frankfurtskog sajma. Tokom prezentacije modela F8 Tributo Spider i 812 GTS, šef marketinga kompanije iz Maranela, Enriko Galijera, izjavio je za The Drive da će Ferrari uvek proizvoditi manje vozila u odnosu na zahteve tržišta.

 

''Ferrari ostaje fokusiran na ekskluzivnost, a to što će kupci ponekad duže čekati na svoj automobil samo znači da će duže sanjariti o njemu'', kazao je Galijera. ''Oni će zato više uživati u svom vozilu onog trenutka kada im bude isporučeno'', dodaje on. ''Uvek ćemo isporučivati bar jedan auto manje u odnosu na tražnju'', simbolično je objasnio Enriko Galijera. On je kazao i da je strategija kompanije da se zadovolje zahtevi akcionara i da Ferrari izbacuju na tržište nove modele - pre nego povećanje proizvodnje postojećih modela. Inače, ova godina je značajna za italijanskog proizvođača jer je planirao da u 2019. lansira čak pet novih modela. Do sada su održane premijere Ferrarija F8 Tributo, SF90 Stradale, F8 Spider i 812 GTS. Do kraja godine očekuje se još jedan novitet, ali za sada nije poznato o kakvom je automobilu reč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari i Giorgio Armani udružuju snage

 

812gts002.jpg

 

Ferrari želi daljnji napredak svoje markirane opreme zbog čega se udružio sa italijanskom kompanijom Giorgio Armani u nameri da svoje torbe i odeću prodaje po najvišim cenama. Glavni izvršni direktor Louis Camilleri dostiže davno postavljeni cilj bivšeg predsednika Sergia Marchionnea: da transformiše Ferrari u potpuno razvijeni luksuzni brend. Novi smer Ferrarija znači da će predmeti poput jakne ili sunčanih naočara sada imati cene premium stila u skladu sa imidžom sportskih automobila ove kompanije.

''Naša trenutna ponuda je previše rastegnuta i u opasnosti je da uništimo našu vrlo dragocenu kapitalnu marku'', rekao je Camilleri. Ferrarijeva reputacija vrhunskog inženjerstva mogla bi dovesti do toga da proizvodi poput satova i naočara budu logičan cilj nove strategije. Armani je pokušao da preusmeri svoj luksuzni imidž povećavajući kontrolu - otkupom licence za brzu modu pod zastavom Armani Exchange - i ukidanjem linija robnih kuća srednjeg opsega. Ipak, očekuje se da se prodaja neće povećati do sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u 2019. prodao više od 10.000 automobila

 

ferrari f8 01.jpg

 

Ferrari je u prošloj godini ostvario rekordne rezultate, pa je tako širom sveta isporučeno više od 10.000 njihovih automobila. Tačna brojka je 10.131, što predstavlja rast od 9.5% u poređenju sa 2018. godinom. To je zasluga modela sa osmocilindričnim motorima (tu povećanje iznosi 11.2%), dok je rast modela sa 12 cilindara iznosio 4.6%. Procentualno najveći rast prodaje je zabeležen u Kini (+20.3%), EMEA region je imao povećanje od 15.8%, Azija-Pacifik 12.9%, dok je u Americi zabeležen pad prodaje od 3.3%. Treba pomenuti i da je neto profit Ferrarija u 2019. godini skočio za 10%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari u prvom kvartalu 2021. povećao dobit za četvrtinu, ali i zabrinuo investitore

 

Ferrari-F8_Tributo 1111.jpg

 

Ferrari prihodi su u prvom tromesečju godine iznosili milijardu evra, što je 8% više nego u istom prošlogodišnjem periodu. Neto dobit kultnog italijanskog brenda je porasla za četvrtinu. U prvom tromesečju EBITDA je porasla za 19% na 376 miliona evra, nasuprot 369 miliona koje su analitičari očekivali u Reuters-ovoj anketi.

 

Međutim, ono što je zabrinulo investitore jeste odlaganje finansijskih ciljeva za 2022. godinu. To se dogodilo zbog pandemije, uprkos tome što je Ferrari izvestio o listi rekordnih narudžbina. ''Razborite korake koje smo preduzeli 2020. godine nastavljamo i tokom 2021. kako bismo prilagodili svoje izdatke kao odgovor na hitnu situaciju Covid-19, pa ćemo za godinu dana odložiti postizanje naših smernica sa kraja 2022. godine'', navodi predsednik i vršilac dužnosti izvršnog direktora John Elkann, predstavljajući rezultate kompanije u prvom tromesečju. Deonice Ferrarija su pale za 6.8% nakon ove informacije. U svom planu predstavljenom 2018. godine, proizvođač automobila je prognozirao prilagođenu zaradu pre kamata, poreza, amortizacije i amortizacije (EBITDA) koja je trebalo da naraste na nivo između 1.8-2.0 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ima rekordne porudžbine

 

224102-ferrari 296 gts 02.jpg

 

Ferrari ima rekordnu knjigu narudžbina za svoje modele i u narednoj godini, navodi se u saopštenju akcionarima ovog proizvođača sportskih automobila. Ferrari ističe da su dva najnovija modela italijanske kompanije, 296 GTS i Purosangue, povećali njen portfolio proizvoda, ''isporučujući rekordan broj narudžbina daleko u 2024. godine''.

 

Italijanski brend je obećao ukupno 15 novih modela između 2023. i 2026. godine, uključujući svoj prvi potpuno električni automobil, koji se očekuje 2025. godine. Kompanija je saopštila da će automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje biti deo njenog asortimana još nekoliko godina, dok se bave elektrifikacijom. Izvršni direktor Benedeto Vinja je prošlog meseca pozdravio planove Evropske unije da dozvoli proizvodnju automobila na e-goriva nakon formalnog roka od 2035. godine kako bi se prekinula proizvodnja SUS automobila, rekavši da će e-goriva produžiti vek trajanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Vinja se vratio na temu tokom Ferrarijevog sastanka akcionara. ''SUS ima još mnogo da ponudi, a zahvaljujući njihovoj većoj energetskoj efikasnosti i e-gorivima, zajedno sa partnerima, mi ćemo razviti rešenja koja će značajno doprineti smanjenju emisije CO2'', rekao je on. Vinja je rekao i da će Ferrari iskoristiti ''odabrana partnerstva'' za svoju industrijsku i inovativnu strategiju, dok će zadržati razvoj i proizvodnju osnovnih komponenti ''kao što su električni motor, baterija i invertori''. Investitori u Ferrari su takođe odobrili paket nagrađivanja najvišeg menadžmenta za prošlu godinu. Ukupna zarada za Vinju je iznosila oko 5 miliona evra za 2022. godinu, njegovu prvu punu godinu na čelu kompanije. Ova cifra uključuje oko milion evra dugoročnih podsticaja zasnovanih na akcijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ima narudžbine do 2025. godine

 

Ferrari Purosangue sivi mali3.jpg

 

Ferrari je saopštio da su njegove knjige narudžbina dovoljno popunjene da budu zauzeti do 2025. godine, a brojke bi trebalo da budu još veće sada kada je Purosangue ponovo u prodaji. Italijanska kompanija je pre nekoliko meseci privremeno prestala da prima narudžbine za Purosangue, što je bila reakcija izazvana snažnom ranom navalom kupaca željnih kupovine ovog V12 modela. Novo saopštenje je Ferrari objavio u svom dokumentu o rezultatima za prvi kvartal 2023.

 

Ukratko, isporuke Ferrari vozila su porasle u prva tri meseca 2023. kada je isporučeno 3.567 automobila ili 9.7% više nego u istom periodu 2022. Pored dodavanja Purosanguea, novi Roma Spider je takođe lansiran da popuni prazninu koja je ostala nakon nestanka Portofina M. Tri dodatna vozila biće predstavljena pre kraja godine, tako da je kompanija iz Maranella na putu da obori prošlogodišnji rekord prodaje svih vremena sa 13.221 jedinicom. Ferrari je inače čak i pre nego što je predstavio Purosangue najavio da želi da taj model ostane ekskluzivan. Purosangue će činiti ne više od 20% godišnje proizvodnje vozila ovog brenda. Purosangue će u početku biti dostupan samo sa V12 motorom, a pošto je potražnja ovako velika, Ferrari ne žuri da diverzifikuje ponudu na početku životnog ciklusa.

Italijanski brend je obećao ukupno 15 novih modela između 2023. i 2026. godine, uključujući svoj prvi potpuno električni automobil, koji se očekuje 2025. godine. Kompanija je saopštila da će automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje biti deo njenog asortimana još nekoliko godina, dok se bave elektrifikacijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari rasprodat do 2026. godine

 

Ferrari SF90 1.jpg

 

U razgovoru sa novinarima nakon objavljivanja rezultata u trećem kvartalu, izvršni direktor Ferrarija Benedeto Vinja je rekao da su njihove knjige narudžbina ''na najvišem nivou.'' Vinja je napomenuo da je potražnja toliko jaka da italijanska marka ima dovoljno porudžbina da pokrije celu 2025. To u stvari znači da nove porudžbine neće biti ispunjene do najranije 2026. godine.

 

2023. je do sada bila sjajna godina za Ferrari s obzirom na to da su isporuke do septembra porasle na 10.418 automobila, što predstavlja povećanje od 5.3% u poređenju sa prvih devet meseci prošle godine. Osim toga, hibridi su u trećem kvartalu nadmašili automobile sa potpuno SUS pogonom po prvi put u istoriji Ferrarija u. Između jula i septembra, 51.3% od 3.459 isporučenih vozila je imalo elektrifikovani pogon. Govoreći o elektrifikaciji, Vinja je potvrdio da je prvi Ferrari EV planiran za četvrto tromesečje 2025. Zanimljivo je da je direktor rekao da razvojni tim ide ispred roka ''za neke procese.''

U međuvremenu, nova fabrika kreirana posebno za hibridne i potpuno električne modele biće operativna kod kuće u Maranelu u junu 2024. Do 2030. godine, Ferrari predviđa da će 40% njegove godišnje prodaje predstavljati hibridi, 40% električna vozila, a preostalih 20% automobili sa SUS pogonom. Iako se čini da se automobili sa benzinskim gorivom suočavaju sa postepenim ukidanjem, Vinja je rekao da SUS ima još mnogo toga da ponudi, a dodavanje sintetičkih goriva moglo bi da produži njegov životni vek.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...