Jump to content
FAS Goran
neshaoct

DTM Šampionat - aktuelno, novosti

Recommended Posts

Filip Eng na Zolderu upisao prvu DTM pobedu

 

dtm eng.jpg

 

Vozač BMW-a, Filip Eng, pobedio je u prvoj trci DTM vikenda na Zolderu ispred kolege po brendu Joela Eriksona i Nika Milera u Audiju. BMW trkač Marko Vitman započeo je trku sa najbolje startne pozicije, a društvo u prvom startnom redu mu je pravio reklo bi se glavni konkurent za titulu, Rene Rast u Audiju RS5 DTM.

 

Svi BMW vozači su trku započeli sa top 10 pozicija, a jedini je posle kvalifikacija kažnjen Majk Rokenfeler, koji je startovao poslednji zbog kršenja park fermea. Bivši DTM šampion i BMW vozač, Bruno Spengler, najbolje je startovao i prošao pored Vitmana i Rasta, dok je mladi Šeldon Van der Linde uspeo da u svom M4 DTM prestigne Robina Frajnsa u Audiju. Holanđanin je kažnjen zbog preranog starta sa dodatnih pet sekundi, kao i njegov kolega po brendu Pijetro Fitipaldi. Šampion 2010, a sadašnji vozač Aston Martina, Pol Di Resta odlučio se na ranu promenu guma, već u prvom krugu. Slično je učinio Majk Rokenfeler krug kasnije, zajedno sa Astonovim Ferdinandom Habzburgom. U sedmom krugu, je još jedan vozač Audija, Loik Dival, kažnjen sa pet sekundi zbog preranog starta, koju su vozači odslužili u poseti garažama.

 

U 14. krugu, počinju nevolje za Aston Martin. Danijel Hunkadelja je izleteo van staze, a Džejk Denis stao na ulazu u pit lejn, što je dovelo do izlaska sigurnosnog vozila. Rene Rast je takođe pogrešio i izgubio poziciju od van der Lindea. U takvim uslovima, priliku za još jednu promenu guma iskoristili su Di Resta i Rokenfeler, a Škot je nekoliko trenutaka ostao zaglavljen na izlazu iz pit lejna koji je bio zatvoren. Spengler je kontrolisao restart, Rast je ponovo izgubio poziciju od van der Lindea, dok se Timo Glok domogao petog mesta i branio se od Robina Frajnsa koji je obišao Enga. Trka je potom produžena za dva kruga. U 21. krugu u boks su ušli Spengler, van der Linde, Glok i Frajns, te su prve dve pozicije ponovo preuzeli Vitman i Rast. Eng je obavio obaveznu promenu guma u 12. krugu i pretekao je Rasta, a potom je to učinio i Erikson. Rast je potom propustio i svoje Audi kolege Milera i Džejmija Grina. Vitman i Rast su čekali još čitava četiri kruga za redovnu zamenu guma, a Rast je ostao predugo na pitlejnu zbog greške ekipe pri promeni prednjeg desnog pneumatika. Tri kruga kasnije on je odustao jer je automobil počeo da gubi snagu.

 

BMW M4 DTM Filipa Enga je prvi prošao kraj karirane zastave, a Austrijanac je upisao svoju prvu DTM pobedu sa ogromnih 8.6 sekundi prednosti u odnosu na prvog pratioca Eriksona. Trećeplasirani Miler je bio predvodnik kvarteta Audija, u kom su se našli i Dival, Rokenfeler i Grin. Rokenfeler je odvezao odličnu trku i nakon starta sa začelja stigao na cilj peti. Vitman je uspeo da se domogne poena završivši sedmi, ispred Di Reste koji je osvojio još poena za Aston Martin. U tome nije bio jedini, jer ga je na cilju pratio njegov timski kolega Ferdinand Habzburg na devetoj poziciji. Poslednji poen je osvojio Bruno Spengler. Trku su završili i Van der Linde na 11. mestu, ispred Frajnsa u Audiju, Gloka, koji je bio najlošije plasirani vozač BMW-a, i poslednjeg na cilju, Pjetra Fitipaldija u WRT Audiju.

 

Nakon ove trke, Vitman ostaje vodeći u generalnom sa 43 poena, prati ga Eng sa 40, dok je Niko Miler trećeplasirani sa 37 poena. Druga DTM trka na Zolderu na je programu u nedelju od 13:30.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast i Audi slavili na drugoj DTM trci na Zolderu

 

DTM-Rast-Zolder.jpg

 

Rene Rast je pobedio u drugoj trci DTM vikenda na Zolderu, ispred Filipa Enga i timskog kolege Džejmija Grina. Drugu trku DTM vikenda na Zolderu sa pol-pozicije je započeo novajlija Šeldon van der Linde, što je za mladom BMW vozaču prva pol-pozicija u DTM karijeri. Kao i u jučerašnjoj trci, sa druge startne pozicije u trku je ušao Audi RS5 DTM kojim upravlja Rene Rast. Poslednja pozicija na startnoj rešetki ostala je prazna. Sa nje je trebao da krene predstavnik Aston Martina, Pol di Resta. On nije ni započeo trku zbog problema sa pritiskom ulja u automobilu ispoljenom još u kvalifikacijama.

 

Van der Linde je kontrolisao start, Rast je izgubio poziciju od Filipa Enga koji je u svom M4 DTM krenuo sa treće pozicije. Eng je, međutim, ubrzo pogrešio i izgubio pozicije od Rasta, svog kolege po brendu Tima Gloka i Audija Robina Frajnsa. Danijel Hunkadelja je krenuo istom strategijom kao njegov kolega Di Resta juče i promenio je gume u prvom krugu. U četvrtom krugu, Frajns je prošao Gloka za četvrto mesto, dok je Spengler nakon starta sa 15. pozicije posetio pit lejn za obaveznu promenu guma na kraju trećeg kruga. Rast je preuzeo vođstvo u 11. krugu, a Šeldon van der Linde je odmah otišao na promenu guma i uspeo da se odbrani od Enga koji je menjao gume u osmom krugu. Rast je išao u boks u 12. krugu kako bi kontrirao mladom Južnoafrikancu, što mu je pošlo za rukom. Iza njih, Eng se branio od Frajnsa i Gloka koji su promenili gume na kraju 10. kruga. U 18. krugu, Ferdinand Habzburg je parkirao svoj Vantage DTM i odustao zbog problema sa zadnjim desnim krajem. Njegov kolega po brendu, Džejk Denis, preuzeo je vođstvo u trci nakon što je Majk Rokenfeler obavio promenu guma u 20. krugu.

 

Maksimalno koristeći svežije gume, Marko Vitman je počeo da pretiče konkurente. Prva meta mu je bio Glok, pored kojeg je prošao bez mnogo muke. Međutim, u narednom duelu, Vitman je okrenuo Frajnsa, a Holanđaninov RS 5 DTM je ostao u travi na unutrašnjoj strani prve krivine, posle čega je sigurnosno vozilo izašlo na stazu. Ovo su iskoristili svi vozači koji su menjali gume u prvih 10 krugova da još jednom posete boks. Rast se odvojio na restartu, a Eng je vrlo lako prošao pored van der Lindea i preuzeo drugu poziciju. I Vitman i Loik Dival su pogrešili i sletali sa staze, zbog čega su pali na začelje kolone. Da stvari budu još gore za Vitmana, lidera u generalnom poretku, kažnjen je prolaskom kroz pit lejn zbog incidenta sa Frajnsom. Nekoliko krivina kasnije, Hunkadelja je izleteo sa staze i prošao kroz šljunak, posle čega je dovezao Aston do garaže i tu je završio nastup. Jedini predstavnik engleskog brenda u trci ostao je Denis, na šestoj poziciji.

 

Grin je bio jedan od vozača koji su dobro iskoristili sveže gume. On je uspeo da pretekne Denisa i Gloka kada su vozili naporedo na prilazu prvoj krivini i time je došao do pete pozicije. U 32. krugu, Britanac je prošao Rokenfelera za treće mesto i počeo je da pritiska BMW dvojac pred sobom. Na dva kruga do kraja, Denis je bio pod pritiskom maltene svih svojih pratilaca, ali je uspeo da se odbrani i odvoji, a njega je za zavetrinu iskoristio Spengler kako bi prošao na sedmu poziciju. Rast je svoj Audi RS5 DTM dovezao do prve pozicije, ispred Enga za volanom BMW-a, dok su Grin i Rokenfeler uspeli da preteknu van der Lindea dve krivine pre kraja i domognu se trećeg, odnosno četvrtog mesta. Džejk Denis je doneo nove poene Aston Martinu završivši trku kao šesti. Bruno Spengler se održao na sedmom mestu, ispred Nika Milera, Pijetra Fitipaldija i Joela Eriksona, koji je osvojio poslednji raspoloživi poen. Prvi ispod crte završio je Dival, ispred Džonatana Aberdina, Vitmana i Gloka.

Eng je posle ovog vikenda preuzeo lidersku poziciju u generalnom sa 59 poena, ispred Rasta koji ima 54 i Vitmana sa 43. Sledeći DTM vikend vozi se u Mizanu od 7. do 9. juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger: I DTM će imati hibride, ali ne pre 2021. godine

 

berger 1.jpg

 

Prošle godine izričit u stavu da DTM neće uvoditi hibridni pogon ako se on ne pokaže kao nešto više od marketinške alatke, direktor serije Gerhard Berger sada je otkrio da se radi na uvođenju hibridnog elementa u aktuelne motore Klase 1. Ta dopuna postojećih dvolitarskih turbo motora ne bi trebalo da nađe svoje mesto u DTM automobilima pre 2021. ili 2022. godine. I prelazak na agregate Klase 1 izveden je jer je njihova konfiguracija relevantna za putničke modele DTM proizvođača BMW-a i Audija, kao i zbog ujednačavanja pravilnika sa japanskim Super GT šampionatom.

 

''I mi ćemo imati hibride'', kazao je Berger. ''To je aspekt DTM budućnosti, ali sa alternativnim pogonom nećemo ići dalje od toga. Ne mislim da će to uticati na predstavu, ali to je neophodno zbog trenda koji postoji među putničkim automobilima. Izvešćemo to tako da troškovi ne budu uvećani i da ne utiče na predstavu. Radimo na tome za sezonu 2021. ili 2022, tako nekako.'' U godinama koje provodi na čelu nemačke premijum turing serije, Berger se trudio da promoviše klasičan auto-sport, sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, nisu samo aktivni DTM proizvođači zagovornici hibridizacije.

''Mislim da zahtevi za hibridnim pogonom dolaze sa svih strana. Čak i današnji sponzori kažu da moraju da se povezuju sa projektima koji šalju zelenu poruku.'' Sadašnji motori Klase 1, kompaktniji i energetski efikasniji, projektovani tako da im se može dodati hibridni element. ''Uvek je bila ideja da dodavanje hibrida bude lako'', objasnio je Austrijanac. ''Imamo prostora na pravim mestima, ali je sada pitanje kako da izvedemo pravu standardizaciju. Jer, ako ostavite slobodu, to košta.'' Podrazumeva se da su šefovi timova za ovakvu promenu.

 

Prvi čovek Audi motorsporta Diter Gas izjavio je da se potpuno slaže sa značajem uvođenja hibridnih motora u DTM: ''To razmatramo i moramo da razmatramo. Ali, što se tiče tačne realizacije, moramo da se strpimo dok ne pronađemo rešenje. Verovatno će se raditi o standardizovanoj komponenti.'' Šef BMW RBM tima Bart Mampaj istakao je da su pojedine komponente, poput menjača, izvedene tako da će prelaz na hibridne sisteme biti lakši, jer je tehnički paket Klase 1 i koncipiran tako da inkorporira alternativni pogon. ''Auto Klase 1 ima mnogo više snage (od prethodnog), ali vozači kažu da bi rado imali još. Mislim da šasija, aerodinamika i ceo automobil po ovom konceptu poseduju neverovatne mogućnosti. Bilo bi dobro da imamo još više snage, a ako nju daje motor sa unutrašnjim sagorevanjem kombinovan sa hibridom, to bi tehnologiju učinilo naprednom. Dakle, zašto ne?''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozberg: Ako želi podršku proizvođača, DTM će morati da se elektrifikuje da bi preživeo

 

179154-rosberg.jpg

 

Bivši F1 šampion Niko Rozberg smatra da će DTM, ako i dalje namerava da se oslanja na učešće proizvođača, u idućoj deceniji morati da pređe na električni pogon kako bi opstao. Nemačka premium turing serija ove sezone je sa V8 atmosferskih prešla na dvolitarske četvorocilindarske turboprehranjivane agregate. Oni su energetski efikasniji, relevantniji za auto-industriju i podudaraju se s onima koje koristi partnerski japanski Super GT šampionat. Konstrukcijski, novoj generaciji motora lako može da se pridoda i hibridni element, što DTM direktor Gerhard Berger najavljuje kao plan za 2021. ili 2022. godinu. Rozberg je ozbiljno angažovan u svetu električnog trkanja i jedan je od deoničara Formule E. On veruje da DTM mora da bude spreman da preduzme i dodatne korake ako mu je namera da ostane privlačan proizvođačima, jer oni vrlo intenzivno razvijaju električna vozila.

 

''Jednog dana, kada svi proizvođači budu prodavali električne automobile, i DTM mora da bude električna serija, to je sigurno'', kazao je Rozberg za Motorsport.com. ''Videćemo hoće li se to dogoditi za sedam godina, ili možda već za četiri godine, ali to definitivno treba pratiti.'' Postojala bi i alternativa - DTM bi mogao da se pozicionira kao serija koja ciljano i u potpunosti izbegava hibride ili elektropogon kako bi ostala privlačna poklonicima tradicionalnog auto-sporta. Takva strategija ne bi bila neostvarljiva, priznaje Rozberg, ali samo ako šampionat ne zavisi u tolikoj meri od podrške proizvođača kao DTM. ''To bi moglo da uspe, jer svi još vole buku, pogotovu ako električna mobilnost znači da vožnja bude isključivo tiha. Svakako biste mogli da organizujete trkačku seriju u kojoj još ima zvuka. Problem je što proizvođači neće slediti taj put'', istakao je F1 prvak iz 2016.

 

Oba DTM proizvođača, Audi i BMW, angažovana su i u Formuli E, i to sa zvaničnim timovima. Jednako tako, oba nemačka giganta imaju i programe u ''klasičnom'' automobilskom sportu. Audijev fabrički program obuhvata Formulu E i DTM (sve ostalo je klijentsko trkanje), jer u Ingolštatu veruju da savremena interpretacija konvencionalne SUS tehnologije motora i dalje ima svoje mesto u trkačkom svetu. Još kada je najavljivao kampanje program Audija za 2019, šef sportskog odelljenja kuće Diter Gass otvoreno je kazao: ''Audi će u doglednoj budućnosti prodavati više automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem nego onih sa električnim pogonom. I zato trkačka serija sa savremenim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem definitivno ima smisla.'' BMW ispunjava tri fabrička programa: Formulu E kao električni i dva klasična, DTM i onaj u Svetskom endurans šampionatu u GT kategoriji sa modelom M8. Ipak, Bavarci su nedavno najavili gašenje WEC kampanje, i to posle samo jedne sezone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW magija u Mizanu: Vitman pobedio nakon starta sa začelja

 

193316-dtm Wittmann.jpg

 

Marko Vitman je ovladao stazom Marko Simončeli i svojim gumama tokom prve DTM trke vikenda, i to posle pit-stopa u prvom krugu. Četiri Audija započela su trku sa prve četiri pozicije u rasporedu: Rene Rast, Džonatan Aberdin, Loik Dival i Robin Frajns. Marko Vitman je izašao na stazu u kvalifikacijama ali se odmah nakon izlaznog kruga vratio u garažu odakle njegov automobil nije izašao do kraja sesije, te je nekadašnji BMW šampion započeo trku sa začelja. Najveći izazov za vozače tokom vikenda bilo je očuvanje guma zbog visokih temperatura na Mizanu. Aston Martini su delovali kao najblaži prema pneumaticima, a pred samu trku, temperatura staze je iznosila 43 stepena. Rast se održao na vodećoj poziciji dok je Aberdin pao na četvrto mesto. Dival se probio na drugu poziciju, a predstavnik BMW-a, Bruno Spengler je sa šeste pozicije došao do treće.

 

Prvi krug su odmah za promenu guma iskoristili Vitman i vozač Aston Martina, Ferdinand Habzburg. Na početku trećeg kruga, prošlogodišnji pobednik, Joel Erikson je prijavio da je njegov BMW ostao bez snage i pored staze, a kao posledica toga, na stazu je izašlo sigurnosno vozilo. Rast je bez mnogo muke ostao prvi na restartu, dok je novajlija u redovima BMW-a, Šeldon van der Linde na trenutak uspeo da pretekne Spenglera za treće mesto, ali se Kanađanin ubrzo vratio na poziciju do koje je došao na startu trke. Pol di Resta, koji se u trenutku restarta vozio na 16. poziciji dobio je kaznu od pet sekundi zbog preranog starta. Niko Miler je pretekao svog kolegu po brendu, Aberdina, za šesto mesto u 10. krugu, a Majk Rokenfeler je svoj Audi RS5 DTM postavio na osmu poziciju kada je obišao Danijela Hunkadelju u Aston Martinu. Lider u generalnom poretku, Filip Eng, obavio je promenu guma u 11. krugu, dok je krug ranije isto učinio njegov BMW kolega Timo Glok. U narednih 7 krugova svi vozači su posetili boks, što je Vitmana i Habzburga ostavilo na vodećim dvema pozicijama, a van der Linde je preskočio Divala pomoću bolje promene guma. Vitman je u nastavku, uprokos svim naznakama da njegove gume neće moći da izdrže do kraja trke, uspeo da ih sačuva. Razlika od oko 20 sekundi koju je imao nad Rastom je u finišu pala na osam sekundi, ali se vozač BMW-a prvi ugledao kariranu zastavu.

 

Vitman je ovom pobedom doneo BMW-u drugi trijumf u Mizanu i brend iz Minhena ostaje jedini aktivni proizvođač koji je pobedio na stazi Marko Simončeli. Rast je dao sve od sebe ne bi li sustigao Vitmana, ali je završio na drugoj poziciji, ispred svog kolege po brendu, Divala, kome je ovo prvi podijum u sezoni. Spengler je svoj BMW M4 DTM dovezao do četvrte pozicije, ispred dvojca Audija, Milera i Rokenfelera. Eng se još jednom našao među osvajačima poena, ovoga puta na sedmom mestu, ispred Aberdina i mladog Van der Lindea. Poslednji raspoloživi poen osvojio je Glok, dok je gostujući vozač Andrea Doviciozo dovezao svoj RS5 DTM do 12. pozicije. Među odustalima su bili Robin Frajns i Pol di Resta. Rast je zahvaljujući današnjem rezultatu preuzeo vodeću poziciju u generalnom, sa 75 osvojenih poena, ispred Vitmana koji ima 68 i Enga koji ima 65 bodova.

DTM akcija u Mizanu se nastavlja sutra kada su na programu još jedne kvalifikacije i još jedna trka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo konkurentan na debiju u DTM

 

Andrea-Dovizioso.jpg

 

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo debitovao je u Šampionatu nemačkih turing automobila (DTM) na stazi ''Marko Simončeli'' i zauzeo 12. mesto za volanom Audija. Doviciozo je u Mizanu napravio izlet na četiri točka zahvaljujući Audiju, u čijem posedu se nalazi italijanski tim, i od starta se odlično borio sa mnogo iskusnijim vozačima. Na kraju je kroz cilj prošao kao 12, iza svog timskog kolege Pjetra Fitipaldija, koji je inače test vozač Hasa u Formuli 1. Doviciozov najbolji krug je za 1.2 sekundu sporiji od najbržeg na prvoj trci. Do trijumfa je u Mizanu došao Marko Vitman, koji vozi za BMW, ispred dvojice vozača Audija Renea Rasta i Loika Divala.

Doviciozo će u nedelju imati šansu da ostvari još bolji plasman, pošto se tada vozi druga trka vikenda. Ona je na programu od 13:25, uz direktan prenos na Sport Klubu 5. Italijan je, inače, samo poslednji u nizu motociklista koji su imali izlete na četiri točka, a prethodno su to, između ostalih, učinili Valentino Rosi, Kejsi Stoner, Mark Markes i Horhe Lorenco.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM: Miler donosi Audiju prvu pobedu na Mizanu

 

193344-miler.jpg

 

Niko Miler je trijumfovao u drugoj trci DTM vikenda na stazi Marko Simončeli, ispred Filipa Enga i Renea Rasta

 

Vozači Audija su nastavili gde su stali juče u kvalifikacijama i danas, te su se poređali na prvih pet startnih pozicija u rasporedu: Rene Rast, Robin Frajns, Džonatan Aberdin, Niko Miler i Pijetro Fitipaldi. Pre početka trke, vozač Aston Martina, Džejk Denis izjavio je da će njemu i njegovim kolegama po brendu biti potrebno nekoliko izlazaka sigurnosnog automobila i poveći udes kako bi se probili do neke od vodećih pozicija. Frajns je krenuo ''kao raketa'' i prošao Rasta na startu, a slično je učinio i Niko Miler, koji je takođe pretekao aktuelnog lidera u generalnom. Marko Vitman u BMW-u je takođe odlično započeo trku i počeo da pritiska Rasta za treće mesto sa spoljne strane u krivini 8, dok je Aberdin pokušao da pretekne svog kolegu po brendu sa unutrašnje strane u istoj krivini, a u tome je najgore prošao Vitman koji je završio u šljunku pored staze. Ovo je iskoristio još jedan pilot Audija, Loik Dival, koji se domogao četvrte pozicije, nakon što je pretekao Aberdina.

 

U prvom krugu su pit lejn radi obavezne promene guma posetili vozač Audija Majk Rokenfeler, BMW-i Šeldona van der Lindea i Tima Gloka i Aston Martin Danijela Hunkadelje, a u petom krugu Glok odustaje iz svoje 100. DTM trke. Rast počinje svoj povratak na prvu poziciju odličnim tempom kada je u osmom krugu pretekao Milera, a krug kasnije pretiče i Frajnsa. U devetom krugu odustaje i Pol di Resta. Delovalo je da kao da Frajns ima jako loše prijanjanje na zadnjim točkovima, što je iskoristio Miler i pretekao Holanđanina za drugo mesto u desetom krugu. Dival je bio sledeći iza Frajnsa, međutim, francuski vozač je pogrešno procenio napad na svog kolegu po brendu i okrenuo je Holanđanina, koji je pao na sedmu poziciju. Ovo je otvorilo vrata Filipu Engu, najbolje plasiranom vozaču BMW-a, koji se zbog incidenta približio i potom pretekao Aberdina i Divala.

 

Drama za Audi se nastavlja kada je Rastu pukla guma u 14. krugu, doduše to se desilo u trećem sektoru tako da je aktuelni lider u generalnom uspeo da doveze svoj RS5 DTM do boksa i uspeo je da nastavi trku. Divalu je izrečena kazna prolaska kroz pit lejn i iz svega ovoga, Niko Miler je nasledio prvu poziciju, ispred dvojca BMW-a, Enga i Bruna Spenglera na drugoj i trećoj poziciji i dvojca Aston Martina Ferdinanda Habzburga i Džejka Denisa. Svi vozači, osim Denisa, koji je nasledio vodeću poziciju, su promenili gume u narednih šest krugova, a Niko Miler je iskoristio priliku da obavi promenu guma i izađe ispred konkurenata. Eng je uspeo da pretekne Rasta u 21. krugu za treće mesto, dok je Frajns uspeo da dođe do šeste pozicije, posle preticanja BMW-a za čijim volanom sedi Joel Erikson.

 

Promena vodeće pozicije se desila u 25. krugu, kada je Miler pretekao Denisa, a odličan duel su priredili Aberdin i Erikson koji su vozili naporedo tokom šest krivina, a Audi RS5 je uspeo da pobedi BMW M4. U 31. krugu, gostujući vozač Audija, ekipe WRT, Andrea Doviciozo, napravio je ''piruetu'' na stazi nakon što je previše agresivno napao pretposlednju krivinu i kao posledica toga, našao se na začelju. Frajns je u 35. krugu pretekao Fitipaldija za četvrto mesto i krenuo u poteru za Rastom. Miler na kraju prolazi prvi preko ciljne linije i donosi prvu pobedu Audiju na Mizanu, ispred Enga i Rasta. Frajns je dovezao svoj RS5 DTM do četvrte pozicije, ispred Fitipaldija, a Eriskon je u finišu pretekao Aberdina za šestu poziciju. Spengler, van der Linde i Rokenfeler su kompletirali osvajače poena. Najbolje plasirani vozač Aston Martina je bio Habzburg na 12. mestu, dok je Doviciozo završio trku na 15. poziciji.

 

Rast posle ove trke ostaje vodeći u generalnom sa 93 poena, Eng ima 83, dok je sada na trećem mestu Miler sa 76 poena.

Sledeći DTM trkački vikend će se održati na stazi Norisring 6. i 7. jula.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle Dovicioza, i Rosi pravi izlet u DTM

 

180565-rosi 46.jpg

 

Prvi čovek Šampionata nemačkih turning automobila Gerhard Berger rekao je da mu je devetostruki svetski šampion u motociklizmu Valentino Rosi obećao da će biti gostujući vozač na trci tog prvenstva u Mizanu. Berger je planirao da ove godine na stazi ''Marko Simončeli'' dođe do duela između Rosija i Andree Dovicioza, ali je ''Doktor'' kasnio sa donošenjem odluke. Proslavljeni austrijski automobilista je mislio da Rosi vozi za BMW, a Doviciozo za Audi, što je jedino bilo moguće proteklog vikenda. DTM će navodno pokušati da se dogovori sa vozačem Yamahe već za narednu sezonu, a ove nedelje će analizirati eksperiment u Mizanu - kakav je uticaj Doviciozo imao i to što su ove godine trke bile dnevne, a ne noćne.

 

''Pratio sam šta se dešava u Mizanu, nisam gledao trke, ali znam rezultate, pratio sam Dovija. Zadovoljstvo mi je što me je Gerhard pozvao. Nažalost, ovoga puta nisam mogao da dođem, ali sam mu obećao da ću doći'', rekao je Rosi. ''Doktor'' svake godine tradicionalno učestvuje na Monca reliju po završetku sezone, ali je ove godine odlučio da umesto toga vozi na 12-časovnoj trci u Abu Dabiju. Doviciozo je svoju debitantsku trku u DTM završio na 12. mestu, a dan kasnije je zauzeo 15. poziciju. Dvojicu Italijana novi izazovi čekaju već predstojećeg vikenda, kada je na programu Velika nagrada Katalonije Moto GP šampionata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo: U Audiju su zadovoljni mojom DTM premijerom, ja baš i nisam

 

Andrea-Dovizioso.jpg

 

Komentarišući svoj DTM debi prošlog vikenda na Mizanu, Andrea Doviciozo je kazao kako su u Audiju bili zadovoljniji prikazanim nego on sam. Dukatijev MotoGP as pripremao se za najozbiljniji četvorotočkaški start u simulatoru i tako što je nepuna dva dana testirao na ovoj stazi, kada mu je mentor i trener bio dvostruki DTM šampion Matijas Ekstrem. On je na italijanskoj DTM rundi vozio Audi 5 RS DTM klijentske ekipe WRT umesto Brazilca Pjetra Fitipaldija. Za prvu trku Doviciozo se kvalifikovao kao petnaesti, a završio ju je na 12. mestu. U nedeljnoj trci, Italijan je startovao četrnaesti. U jednom trenutku dospeo je do osme pozicije, ali se onda spektakularno okrenuo na stazi, pao u plasmanu i na cilj je stigao petnaesti, poslednji od onih koji su dospeli do karirane zastave. Pre Mizano vikenda, Andrea je izjavio da ne očekuje ništa, osim da će moći da drži tempo grupe.

 

Kada se sve završilo, ocenio je da nije u potpunosti zadovoljan svojim izdanjem jer je grešio, ali da je od ljudi u Audiju dobio pohvale. ''Zapravo nisam posebno zadovoljan jer sam napravio određene greške, dok su mi svi u Audiju sportu čestitali. Oni su bili srećniji od mene'', rekao je Dovi. ''Oni svakako znaju koliko je teško izaći na kraj s ovakvim izazovu i imaju jasniji pregled situacije.'' Iako je na svojoj domaćoj stazi takmičarski bio transparentan, Doviciozo je u glavi ipak imao finiš u prvih deset, ekvivalentan nekoj poziciji koja bi mu teoretski donela poene. ''Nisam završio na baš najboljem mestu, bio sam van zone bodova, ali kada sve analizirate, shvatite da kao novajlija i ne možete sve da postignete.'' Italijanski trkač priznao je da se najviše namučio u radu s pneumaticima i da u nedelju nije mogao da drži tempo duže od 15 krugova. ''U Audiju su mi potvrdili da sam u tom smislu mogao da učinim više, ali zaista nisam osetio da sam za to sposoban. Pad u performansama guma je zaista neverovatan. Ako na novim pneumaticima žestoko napadate u prvih nekoliko krugova, to je kocka koju ćete platiti pri kraju trke. Zatim, morate da naučite kako da bolje iskoristite stazu i da se osećate opušteno. U svakom slučaju, u tim segmentima sam se poboljšao tokom vikenda. To je lep osećaj, jer se približite stvarnosti ostalih trkača koji su duže u ovom šampionatu. Međutim, razumem sledeće - ako nemate pravi osećaj, ništa vam nije lako da uradite, čak i ako potpuno predano pokušavate.''

 

Doviciozo nije siguran da li će dobiti i druge prilike da vozi DTM, u prvom redu stoga što je sada bilo teško ubediti Dukati da mu dopusti Mizano izlet usred MotoGP sezone. On je ocenio da bi mu bila potrebna ''možda'' puna sezona u ovoj turing kategoriji kako bi se približio nivou najboljih u njoj. ''Za godinu dana, ovde bi se moglo naučiti mnogo onoga što je meni sada jasno bilo nemoguće da u potpunosti naučim, jer sam imao vrlo malo vremena za isprobavanja. Kada ste tokom dužeg vremena u kontaktu sa inženjerima, vozačima i okruženjem, to vam svakako pomaže da se unapredite. U ovom trenutku osećam da sam daleko od toga da auto u potpunosti imam pod kontrolom. Mnogo je aspekata koje mogu da poboljšam - pokazali su mi telemetriju i tu razumete šta ostali rade, ali da osetite automobil i razumete šta on radi i šta se dešava, to su aspekti koji zahtevaju više vremena.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berger: Želim Alonsa kao DTM gosta, o tome smo već razgovarali

 

toyota alonso 11.jpg

 

DTM direktor Gerhard Berger voleo bi da vidi Fernanda Alonsa kao gostujućeg trkača na jednoj od rundi nemačke premijum turing serije i o tome je već razgovarao sa španskim dvostrukim F1 prvakom, dvostrukim osvajačem 24 časa Le Mana, pobednikom 24 sata Dejtone i sveže krunisanim WEC šampionom. Od 2018. DTM je uveo institut gostujućeg trkača. Proizvođačima/brendovima dozvoljeno je da na jednoj od rundi šampionata prijave dodatni automobil koji vozi trkačka zvezda iz neke druge discipline auto-moto sporta. Tako su prošle sezone na DTM trkama nastupali (penzionisani) Matijas Ekstrem, Alesandro Zanardi i reli superstar Sebastijan Ožije.

Ove godine, rundu na Mizanu vozio je MotoGP as Andrea Doviciozo, a pravila su u dodatno relaksirana, pa je proizvođačima dopušteno da gostujuće takmičare angažuju dva puta tokom sezone. Naravno, oni su u poretku transparentni i ne osvajaju bodove, a popularizacija serije na novim tržištima ili autodromima predstavlja glavni smisao cele inicijative. I sam pedigriran kao univerzalni trkač svog doba, Berger posebno poštuje vozače koje i danas krasi takmičarska raznovrsnost i o tome je govorio predstavnicima medija na Mizanu.

 

''Oduvek su mi se dopadali momci koji svakog vikenda rade nešto na trkačkoj sceni, to su po meni pravi trkači. Oni žive za trkanje, govore o tome, vidite koliko su usredsređeni. Takvi trkači mi se sviđaju. Sebastijan Fetel bi voleo da vozi jednu DTM rundu, mislim i Luis Hamilton. Sve su to trkači, kad su slobodni oni idu i voze karting.'' Kada mu je pomenut Alonso, kao vozač upravo takvih karakteristika, Berger je uzvratio: ''Fernanda bih voleo da vidim ovde. On je veliki vozač. Zapravo, već smo razgovarali o tome, ali samo kratko. Znate kako je s njim, sve je u Tojotinim rukama. Međutim, Fernando je impresivan, jer je jedan od onih koji su dobri u svemu što rade. Taj tip je trkač, gde god da ode. U ovom času nemam kontakt s njim, ali se Fernando trka u svemu i to radi briljantno.''

 

Alonsova takmičarska sudbina ne bi trebalo da je potpuno u rukama Tojote, jer je, po osvajanju Le Mana i WEC supersezone, njegov ugovor sa automobilskim gigantom istekao. Zato japanski proizvođač ne bi trebalo da ima presudnu reč u slučaju neke DTM ponude. Očekuje se da će Fernando posle ovogodišnjeg debakla u 2020. ponovo pokušati da pokori Indi 500, poslednju trku koja mu nedostaje da bi se ovenčao nezvaničnom Trostrukom krunom svetskog auto-sporta. Vozač iz Asturije sam je isključio mogućnost nastupa u kompletnoj Indikar sezoni iduće godine. Njegovo ime dovođeno je u vezu sa startom na Dakar reliju za Tojotu, kao i sa WRC debijem na Reliju Španije za volanom Yarisa, što je Tojota manje-više isključila kao opciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slavlje za BMW: Spengler peti put pobedio na Norisringu

 

DTM-Spengler.jpg

 

Kanadski BMW vozač Bruno Spengler osvojio je drugu DTM trku na Norisringu. Drugi trkački dan na ulicama Nirnberga najbolje je započeo pobednik prvog dana Rene Rast, koji je Audi RS5 DTM dovezao do pol-pozicije, ispred timskog kolege Džejmija Grina i još dvojice vozača brenda sa četiri prstena, Nika Milera i Loika Divala. Tokom kvalifikacija, Timo Glok je imao tehnički problem i njegov BMW M4 je ostao na stazi, posle čega je pokazana crvena zastava. Bivši F1 pilot nije uspeo da postavi konkurentno vreme i startovao je iz ''pit lejna''. Crvenu zastavu nije poštovao Grin, koji je kažnjen pomeranjem pet mesta niže na startu i započeo je trku sa sedme pozicije. Rast je ponovo slabije krenuo na startu i Miler i Dival su mu odmah prišli i vozili su naporedo na prilazu prvoj krivini. Međutim, ovaj tromeč Audija je najbolje iskoristio Bruno Spengler koji se provukao pored Milera i preuzeo vođstvo. Rast je ubrzo napao Milera kako bi se domogao drugog mesta, ali je usledio kontakt između Audi kolega i Rast je završio okrenut na stazi.

 

Dival je odmah obavio obaveznu promenu guma, ponavljajući Rastovu strategiju sa jučerašnje trke. Isto su učinili i predstavnik BMW-a, Joel Erikson, vozač klijentskog Audija Pijetro Fitipaldi, Džejk Denis za volanom Aston Martina, i Rast koji je iz garaže izašao sa krugom zaostatka u odnosu na konkurente. Miler je kažnjen za incident sa Rastom i morao je da prođe kroz ''pit lejn''. Sve je ovo pomoglo Grinu da se primakne vodećima i pretekne Filipa Enga u BMW-u za drugo mesto u 11. krugu. Austrijanac je već u narednom krugu prestigao vozača Audija i vratio je poziciju. Grin je obavio redovnu promenu guma u 16. krugu i potom vozio najbrže krugove i probijao se u na putu da sustigne Divala, pretekavši Eriksona u 30. krugu. Robin Frajns za volanom Audija RS5 DTM je nasledio treće mesto iza dvojca BMW-a Spenglera i Enga, dok je Majk Rokenfeler uspeo da obiđe Marka Vitmana u 31. krugu za četvrto mesto.

 

Vodeći duo je u 32. krugu obavio promenu guma. Grin je uspeo da pretekne Divala, ali je ostao iza Spenglera, nakon što je Kanađanin izašao iz pitlejna. Kada su svi vozači završili sa obaveznim promenama guma, Dival je u 45. krugu izgubio dve pozicije i pao sa trećeg na peto mesto - pretekli su ga Eng i Frajns. Rast je konačno došao do pozicija koje donose poene kada je pretekao Eriksona u 47. krugu. Dival je nastavio da gubi pozicije kada su ga pretekli Rokenfeler i Vitman. Frajns je sustigao Enga i treću poziciju mu je preoteo na početku 50. kruga. Rokenfeler je sledeći napao Enga i pretekao ga sa spoljne strane u sekciji Šeler S za četvrto mesto, dok je Rast savladao Gloka i domogao se devete pozicije. Di Resta je parkirao svoj Aston Martin u garaži, a Šeldon van der Linde je odustao u 54. krugu. Erikson je još jednom posetio pit lejn pa je Rast nasledio osmu poziciju, a Miler uspeo da pretekne Gloka za deveto mesto. Duel za treće mesto je pripao Rokenfeleru, koji je obišao Frajnsa u 60. krugu. Vitmanov BMW je kapitulirao tri minuta pre kraja trke i domaći vozač je morao da odustane sa šeste pozicije.

 

Bruno Spengler je postao najuspešniji vozač na Norisringu sa 5 pobeda kada je prvi prošao preko ciljne linije i doneo deveti trijumf BMW-u na ulicama Nirnberga. Džejmi Grin je stigao do druge pozicije ispred Rokenfelera i Frajnsa. Peti je pored karirane zastave prošao Eng, koga je pratio još jedan trojac Audija - Dival, Rast i Miler. Spisak najboljih deset kompletiraju Glok i Hunkadelja, koji je drugi put osvojio poene za Aston Martin prošlog vikenda. Rast je spasenom trkom uvećao svoj saldo na 127 bodova, dok je drugoplasirani ostao Miler sa 102 poena. Eng je treći sa 101 poenom, a današnja pobeda popela je Spenglera na četvrto mesto sa 76 poena.

Sledeća DTM runda vozi se 20. i 21. jula na autodromu Asen u Holandiji.

 

Autor: Filip Đorđević

 

preuzeto sa - serbiaring.com

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM jednog dana na ulicama Monaka?

 

194548-monaco.jpg

 

DTM šef Gerhard Berger sanja o tome da se njegova serija trka u budućnosti trka i na ulicama Monaka. Nemački premium šampionat na kalendaru već ima jednu uličnu trku, Norisring u Nirnbergu, na kojoj je pre desetak dana vožen četvrti takmičarski vikend sezone 2019. Tom prilikom, Berger je ugostio princa Alberta od Monaka, što je bio povod spekulacijama da se tu razgovaralo o DTM dolasku u mediteransku kneževinu.

 

''Prilikom posete princa Alberta, na Norisringu se mnogo razgovaralo i o mogućoj DTM trci u Monaku'', potvrdio je Berger. ''A posle iskustva sa Norisringa, moram da kažem: moj san bi bile dve ulične DTM runde, jedna u Nirnbergu, druga u Monaku. To je već dugo moja želja. Videćemo. Možda se princu Albertu DTM toliko dopao da će nam otvoriti vrata'', dodao je bivši F1 vozač timova ATS, Erouz, Beneton, Meklaren i Ferari. Monako trenutno ima dva termina tokom kojih u godini organizuje trkačke vikende. Jedan tradicionalno pripada Formuli 1, a drugi je ''u rotaciji'': svake parne sezone koristi ga Istorijski gran pri Monaka, a svake neparne Formula E. Formula 1 koristi konfiguraciju dugačku 3.337 metara, a Formula E skoro upola kraću, od 1.765 metara.

 

Tragom Bergerovih reči, portal Motorsport.com potražio je zvaničan stav Automobilskog kluba Monaka o mogućnosti organizovanja trećeg trkačkog vikenda u godini. Odgovor je glasio: ''Prema trenutnom stanju stvari, Automobilski klub Monaka ne poseduje tehničke, materijalne i ljudske kapacitete da svake godine organizuje još jedan trkački vikend, uz već postojeću F1 Veliku nagradu Monaka i Monako E-pri i Istorijsku Veliku nagradu Monaka, koji se smenjuju na svake dve godine.'' Ovo bi značilo da bi DTM u Monaku mogao da nastupi samo kao prateća serija, bilo Formule 1, bilo Formule E i/ili Istorijskog gran prija. Bez obzira na krajnje negativno mišljenje koje ima o Formuli E, Berger je izjavio da bi njegova serija bila spremna na takvo rešenje. Štaviše, Austrijanac se našalio i kazao da bi, ukoliko DTM podrži Formulu E, sveelektrična serija ''konačno dobila publiku'', ali je dodao i da bi njegove veze u Formuli 1 mogle da otvore vrata i pomognu da se DTM nađe na njenom programu.

 

Kako dalje piše Motorsport.com, govori se i o mogućnosti da se DTM jednog dana vrati na Nirburgring ''Nordšlajfe'', ali isti izvor tvrdi da je to malo verovatno jer organizator serije smatra da bi predstava izgubila na kvalitetu zbog malog broja krugova koji bi se vozio na stazi dugačkoj 25.378 metara. Uz to, DTM automobili bi na ''Zelenom paklu'' zahtevali i radikalno drugačija podešavanja, a problem bi predstavljala i neophodna količina goriva, jer šampionat već godinama ne dozvoljava tankovanje. Postoje indicije da bi se DTM najradije vratio na Spa-Frankoršamp, mada nije poznato da li se o tome vode i zvanični razgovori. Nema detalja o kalendaru serije za 2020. godinu, ali se zna da organizator posle svakog takmičarskog vikenda procenjuje uspešnost događaja i da mu je strateška namera da svoje trke internacionalizuje, ali i da održi ravnotežu između broja rundi u Nemačkoj i onih u drugim evropskim zemljama.

 

preuzeto sa - serbiaring.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitman sa pol-pozicije do trijumfa na vlažnom Asenu

 

Wittmann_assen.jpg

 

BMW vozač Marko Vitman osvojio je prvu DTM trku na Asenu

 

Bavarac je prikazao odličan tempo već u kvalifikacijama, kada je osvojio treću pol-poziciju u sezoni, pa je danas imao savršen dan. Najpre je upisao 3 bonus boda, a potom i 25 poena za treći trijumf u sezoni, četrnaesti u karijeri. Na pobedničko postolje izašli su Audijevi puleni Niko Miler i Rene Rast. Miler je startovao šesti, a do drugog mesta došao zahvaljujući drugačijoj taktici: poslednji je zamenio gume i na pistu se vratio ispred Rasta, koji je dotle delovao kao jedini vozač sposoban da ugrozi Vitmana. Prva dva startna reda popunili su Vitman, Rast, Loik Dival u fabričkom i Pjetro Fitipaldi u privatnom Audi RS 5 Turbo DTM automobilu. Timo Glok je kao petoplasirani na startu bio najbolji predstavnik BMW-a, a u kvalifikacijama najbrži pilot R-Motorsport Aston Martina bio je Danijel Hunkadelja, koji je krenuo sa 15. pozicije.

 

Kako je uoči trke padala kiša i pista je bila izuzetno vlažna, start je izveden u koloni iza sigurnosnog vozila. Posle osam i po minuta, krenulo se onim trkačkim tempom koji je po takvim uslovima bio moguć. Na čelu kolone nalazili su se Vitman, Rast, Dival, Fitipaldi i Glok. Rast je odmah krenuo u napade na vodećeg, ali nije uspeo da ga prođe. Bruno Spengler je okrenuo BMW kolegu Šeldona van der Lindea, a Aston Martin Danija Hunkadelje usporio je i stao kraj piste, pa je sigurnosno vozilo ponovo intervenisalo. Krug kasnije, izveden je novi restart. Usledila je borba za peto mesto između Milera i Gloka, koja je rešena je kada je Glok sleteo u šljunak i pao na 12. mesto. Miler je zatim preoteo i četvrto mesto Fitipaldiju. U sedmom krugu krenule su prve obavezne zamene guma. Izveli su ih Džejmi Grin, Robin Frajns, Van der Linde, Džejk Denis, Ferdinand Habsburg, Pol Di Resta i Spengler i svi su, razumljivo, ostali na gumama za kišu. Krug kasnije isto je učinio i Majk Rokenfeler, a posle njega i Džonatan Aberdin. Miler je napredovao dalje: obišavši Divala ušao je u prva tri. Francuz je menjao gume u 11. krugu, a u to vreme vodeću trojku činili su Vitman, Rast i Miler. Iza njih su vođene borbe: Glok je obišao Eriksona za šesto mesto, a Eng je Fitipaldiju preoteo četvrto. Brazilac je ubrzo potom izgubio i petu poziciju od agresivnog Gloka.

 

Nova tura odlazaka u boks počela je u 14. krugu, kada je gume zamenio Erikson. U narednim krugovima isto su učinili dotle drugoplasirani Rast, a zatim i lider trke Vitman, pa je čelo kolone preuzeo Miler. Dvadesetak minuta pre karirane zastave kiša više nije padala, a u tom trenutku u boksu nisu bili još Miler, Eng, Glok i Fitipaldi. Oni su imali mogućnost da, u slučaju povoljnog raspleta događaja, svoje gume s profilom zamene slikovima i tako praktično ''uštede'' jedan pitstop. Pista se ipak nije dovoljno brzo sušila za takvu taktiku, a Fitipaldi je nije ni imao na umu i zamenio je gume u 17. krugu. Žestoku bitku za provizorno četvrto mesto vodili su Vitman i Rast. Efektivno, to je bila borba za pobedu, jer je vodećoj trojici, Mileru, Engu i Gloku, tek sledovao servis.

 

Trkačka distanca povećana je na 55 minuta + 3 kruga, da bi se neutralisalo ono što je izgubljeno startom iza sigurnosnog vozila. Eng je zamenio gume u 21. krugu, a u isto vreme se polupao Frajns. On se okliznuo na ivičnjaku, odbačen je u ogradu sa druge strane piste i oštetio je zadnji desni deo automobila. Holanđanin je nastavio vožnju do garaže, u kojoj je parkirao Audi. Glok je u 22. krugu promenio gume i po povratku na pistu propustio je Enga na četvrto mesto. Na čelu je usamljen ostao Niko Miler, koji je bez obavljenog pitstopa diktirao tempo i povećavao prednost nad pratiocima. Miler je skrenuo u boks u 25 krugu i izašao je na pistu kao vodeći, ali na hladnim gumama tu nije dugo opstao, jer su mu se otpozadi strelovito približavali Vitman i Rast. Vitman je obišao Milera, dok Rastu to nije pošlo za rukom. Šampion iz 2017. očekivao je da će ga Švajcarac propustiti, što se nije dogodilo. Njihov duel omogućio je Vitmanu da se udalji i tu je trka praktično bila odlučena.

 

Poslednji krug obeležila je borba Enga i Gloka za četvrto mesto, ali promene pozicija nije bilo - Austrijanac je završio ispred bivšeg F1 trkača. Vitman je prvi prošao kroz cilj ispred Milera i Rasta. Četvrto mesto pripalo je Engu, koga je ispratio BMW kolega Glok. Šestoplasirani Aberdin bio je uspešniji WRT Audi privatnik, Grin je završio sedmi ispred Divala i Rokenfelera, a deseta pozicija i poslednji bod pripali su Fitipaldiju, koji je tokom trke potonuo.

Posle prvog sprinta holandskog DTM vikenda Rast je sa 145 poena i dalje vodeći u generalnom. Prvi pratilac mu je Miler sa 121 bodom, na tabeli slede Eng i Vitman.

 

preuzeto sa - serbiaring.com

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rokenfeler slavio na drugoj trci na Asenu

 

191805-audi dtm.jpg

 

Audijev vozač Majk Rokenfeler osvojio je drugu DTM trku na danas sunčanom Asenu, vozeći brzo, ali i dovoljno trezveno da ne upropasti gume, što se dogodilo nekim od njegovih konkurenata. Rokenfeler je ubeležio prvu pobedu od 2017, kada je takođe slavio u Holandiji, ali na stazi Zandvort. Do drugog mesta, sa zakašnjenjem od 4.5 sekundi stigao je Marko Vitman u BMW-u, i to posle starta sa poslednje, 18. pozicije. Bavarac je jedini BMW vozač koji je danas stigao do bodova. Na najniži stepenik podijuma popeo se Audijev Niko Miler uz zaostatak od 6.3 sekunde. Četvrto mesto pripalo je Džonatanu Aberdinu u privatnom WRT Audiju, a peti je bio Rene Rast koji je dugo vodio i bio je ''viđen'' za pobedu, ali mu je drugi set guma neočekivano rano popustio, pa je u završnici morao da ode i na drugi pitstop i da se zatim bori za što je moguće više poena. Šesto mesto zauzeo je domaći trkač Robin Frajns, iza koga su na cilj formacijski stigla dva R-Motorsport Aston Martina, Dani Hunkadelja ispred Pola di Reste. U osvajače bodova upisali su se i Džejmi Grin u fabričkom i Pjetro Fitipaldi u privatnom Audiju RS 5 DTM.

 

Na jutrošnjim kvalifikacijama pol-poziciju je osvojio Rast, dok je subotnji pobednik Vitman doživeo katastrofu jer je njegov BMW izgubio snagu, što mehaničari nisu mogli da reše. Bavarac nije stigao da izveze brzi krug, a povrh toga je i diskvalifikovan jer je ocenjeno da je blokirao Rasta, pa je startovao sa pozicije 18. Rastu je društvo u prvom redu pravio Audijev WRT privatnik Aberdin, za kojim su sledile kolege po brendu Rokenfeler, Miler i Frajns. Šestoplasirani Šeldon van der Linde bio je najbolje rangirani BMW vozač u kvalifikacijama, a najuspešniji predstavnik R-Motorsport Aston Martina bio je Hunkadelja, klasifikovan kao četrnaesti. Rast je startovao dobro i zadržao vođstvo, dok je Aberdin je izgubio šest pozicija. Van der Linde je delovao izuzetno agresivno, mada je, kao i Miler, napredovao samo jedno mesto. Vitman je u prvom krugu skočio sa poslednje na 12. poziciju i nastavio da napreduje, pa je brzo dospeo u zonu bodova. Vitman je uskoro dobio duel sa Aberdinom za 6. mesto, a zatim krenuo da pritiska Fitipaldija, koji se pokazao kao tvrd orah. Stoga je BMW pilot u 13. krugu skrenuo u boks na zamenu guma i, što je bilo najvažnije, po povratku nije imao nikog neposredno pred sobom.

 

Miler je otišao u boks sa četvrte pozicije, ali se tamo zadržao preko 11 sekundi (5 sekundi duže nego Vitman), i izgledalo je da će mu to upropastiti trku. Rast i Frajns su zamenili gume u istom, 15. krugu. Holanđanin je po izlasku iz boksa pokušao da zadrži Vitmana, čije su gume bile dva kruga u upotrebi i već na optimalnoj temperaturi. Iako se Frajns trudio, u tom duelu nije imao šansi i čak je nakratko sleteo sa staze. Posle Rastovog skretanja u boks, Rokenfeler je nasledio prvu poziciju, koju je držao do 17. kruga, kada je izveo obavezni pitstop. Dival se sklonio Rastu i oko pola kruga je blokirao Vitmana, čoveka sa najboljim tempom u prvoj fazi trke. Vitman se konačno ipak probio pored crvenog Audija, a Divala je zatim obišao i Frajns. Francuzu su problem pravile gume, pa je u 22. krugu otišao na drugu zamenu pneumatika, u čemu nije ostao usamljen.

 

U završnoj trećini trke kolona vodećih se razvukla. Na čelu je bio naizgled neuhvatljivi Rast, 6 sekundi ispred Vitmana, koga je napadao i konačno obišao Rokenfeler. On je u finišu bio apsolutno najbrži na stazi, munjevito se primakao Rastu i prestigao ga je u 29. krugu. I Rastove gume već su bile istrošene, pa je vodeći u generalnom pozvan u boks, kuda je i skrenuo u 30. krugu. Taj pitstop trajao je skoro deset sekundi i ono što je u Rastovom slučaju izgledalo kao borba za pobedu, pretvorilo se u juriš na spasavanje bodova. Erikson je u isto vreme odustao, verovatno zbog kvara motora na BMW-u M4. Gume nisu izdržale na BMW-u Filipa Enga, pa je bio prinuđen na drugi pitstop u 30. krugu. Miler je počeo da ugrožava Vitmanovo drugo mesto, ali nije bio u realnoj poziciji da ga obiđe. Mnogo uzbudljivije je bilo niže u plasmanu: Aberdin je preoteo Frajnsu poziciju četiri i tako stigao do najboljeg rezultata DTM karijere. I Grinove gume su obavile svoje, Englez je počeo da tone u plasmanu, pa su ga obišli i Di Resta i Rast. Rast je iskoristio duel Hunkadelje i Frajnsa, u poslednjem, 37. krugu prestigao je obojicu u samo dve krivine i dočepao se petog mesta, spasavši koliko se danas moglo.

 

U generalnom plasmanu vodi Rast sa 158 bodova, slede Miler sa 136, novi trećeplasirani Vitman sa 118, Eng sa 111 i sada peti Rokenfeler sa 94.

Sledeća DTM runda vozi se na ''Brends Heč Gran pri'' stazi tokom drugog vikenda avgusta.

 

preuzeto sa - serbiaring.com

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitman trijufovao na Brends Heču

 

DTM-Wittmann-Rast-Muller-Green.jpg

 

Kako prenosi Serbiaring, vozač BMW-a Marko Vitman pobedio je na autodromu pokraj Londona i doneo proizvođaču iz Minhena prvu DTM pobedu na ovoj stazi. Na podijumu su prvi sprint šeste runde prvenstva završili Audi vozači Rene Rast i Niko Miler, a Pol di Resta je upisao prve krugove u vođstvu za Aston Martin. DTM takmičare je u Engleskoj dočekalo za ostrvo standardno promenljivo vreme. Na treningu se najbolje snašao pilot Audija Robin Frajns, a sama sesija je prošla bez mnogo uzbuđenja. Vremenske prilike su u kvalifikacijama, sa druge strane, priredile pravi triler, iz kojeg je najbolje izašao Marko Vitman koji je svoj BMW M4 DTM dovezao do nove pol-pozicije, ispred dvojca Audija Renea Rasta i Loika Divala. Samo Vitman i Rast su postavili vremena ispod 1 minuta i 16 sekundi. Najbolje plasirani Aston Martin u kvalifikacijama bio je onaj Pola di Reste, koji se domogao četvrte pozicije. Prava havarija se dogodila ekipi WRT čiji su vozači izleteli sa staze u kvalifikacijama. Na startu trke pojavio se samo Audi RS5 DTM Džonatana Aberdina, dok auto Pjetra Fitipaldija nije bilo moguće popraviti do starta. Međutim, Brazilac očekuje da će se u nedelju takmičiti na Brends Heču. Takođe pre trke je objavljeno da je BMW imao problema sa motorima, te su zatražili da koriste tri dodatna motora čime su prekršili sportski pravilnik, pa njihova tri najbolje plasirana vozača na trci nisu imala pravo da donose poene proizvođaču iz Minhena. Trku nije započeo ni BMW vozač Joel Erikson, pa se na rešetki pojavilo 16 takmičara.

 

Di Resta se ''katapultirao'' na startu, pretekao je sve vozače ispred sebe i poveo pre prve krivine. Najveći gubitnici na startu su bili Timo Glok i Bruno Spengler, čiji su BMW-i M4 pali na samo začelje. Rast je slabije krenuo i izgubio poziciju od Divala. Već u prvom krugu je odustao vozač Astona Džejk Denis sa polomljenim zadnjim krilom. Britanac je izvukao najdeblji kraj u incidentu u kome je njegov kolega po brendu Danijel Hunkadelja udario u Gloka, a ovaj je Denisa saterao u zid. Za to je španski automobilista kažnjen prolaskom kroz pitlejn. Radost zbog prvog DTM vođstva među poklonicima Aston Martina nije potrajala. U trećem krugu objavljeno je da je Di Resta pod istragom zbog potencijalno preranog starta, koji je golim okom bilo apsolutno nemoguće zapaziti. Škotu je ubrzo izrečena i kazna od pet sekundi koju je morao da odsluži prilikom obaveznog pit-stopa. Za nešto raniju posetu boksu su se odlučili Džejmi Grin i Aberdin, u 7. krugu.

 

U duelu dva Audija RS5 pobedio je Majk Rokenfeler koji je pretekao Nika Milera za peto mesto, a Švajcarac je posetio garažu u 12. krugu. Rast je pretekao Divala u 14. krugu (pre bi se reklo da ga je Francuz propustio) i krenuo u poteru za Vitmanom, koji je u istom krugu izveo obaveznu promenu guma. U sledećem krugu Dival i Rast su posetili boks, a na izlazu su se ukrstili sa grupom u kojoj su bili Vitman, Grin i Miler. Grin je najpre uspeo da zadrži Vitmana pošto je već imao zagrejane gume, međutim, u pokušaju da pomogne kolegama koje su izlazile iz pitlejna, pogrešio je i proširio putanju na Padok hil krivini, pa su ga prošli i Vitman i Audi kolege Miler i Rast. Di Resta je zbog kazne izgubio mnogo vremena u boksu i našao se iza svih Audija. Rast je bez mnogo muke prestigao Milera u 19. krugu i izbio je na drugo mesto, a Rokenfeler je dobio duel sa Grinom. Nakon što su svi vozači obavili obaveznu promenu guma, Vitman se vratio na vodeću poziciju, ispred četvorke Audija: Rasta, Milera, Divala i Rokenfelera. Nakon kasnije posete boksu, Frajns je iskoristio sveže gume, sustigao i pretekao Di Restu za šestu poziciju. U 30. krugu, Džejmi Grin je izveo i drugi pitstop, posle čega se vratio na stazu na poziciji 14. BMW-i Filipa Enga i Šeldona van der Lindea počeli su da sustižu Di Restu. Eng je vozaču Aston Martina preoteo sedmo mesto u 31. krugu, i to po spoljnoj putanji Druids ukosnice. Frajns je nastavio da napreduje, pa je u 35. krugu pretekao Rokenfelera, a u 36. Divala i našao se na četvrtom mestu. U 38. krugu, Eng se približio Rokenfeleru obišao ga za šesto mesto, opet na krivini Druids. Krug kasnije, Van der Linde je uspeo da pretekne Di Restu za osmo mesto, a sve sporiji Škot odustao je krug pre kraja.

 

Vitman je do pretposlednjeg kruga imao prednost od 5 sekundi, ali je potrošio gume, pa mu se Rast ozbiljno primakao. Međutim, vozač BMW-a se održao na prvom mestu i osvojio je trku s prednošću od svega tri desetinke. Rast je stigao na cilj kao drugi, ispred svojih Audi kolega, Milera i Frajnsa. Dival je odoleo Engovim napadima i prošao je pored karirane zastave na petoj poziciji, dok je Rokenfeler dovezao svoj Audi do sedmog mesta. Van Der Linde je završio osmi, ispred Aberdina i Hunkadelje, koji je doneo još jedan poen R-motorsportu i Aston Martinu. Rast je zadržao prvu poziciju u generalnom sa 178 poena, ispred Milera koji ima 151 i Vitmana sa 146 poena. Eng je četvrti sa 119, ispred Rokenfelera koji pored svog imena ima 100 bodova. DTM akcija se nastavlja u nedelju kada su na programu druge kvalifikacije i druga trka na Brends Heču.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četvorostruki trijumf Audija na Brends Heču

 

DTM-Rast.jpg

 

Audijev trkač Rene Rast osvojio je drugi DTM sprint na Brends Heču. Do pobede je DTM šampion iz 2017. došao bez većih problema, a na podijumu su mu društvo pravile Audi kolege Niko Miler i Robin Frajns koji su na cilj stigli sa dve, odnosno pet desetinki zakašnjenja. Četvorostruku pobedu Audiju omogućio je Loik Dival, a petoplasirani Filip Eng bio je najbolje rangirani BMW vozač, prenosi Serbiaring

 

Jedini pomena vredan kiks Rastu se desio na startu, kada je loše krenuo sa pol-pozicije i kolonu je nakratko poveo Dival. Međutim, Francuz je pre polovine prvog kruga propustio Rasta na prvo mesto i tada su se Audi piloti sortirali u poretku kakav je njihovom poslodavcu odgovarao: Rast - Miler - Dival - Frajns - Džejmi Grin - Majk Rokenfeler. Grin je ispao iz igre za viši plasman kada mu je zbog nekorektne pozicije u startnoj rešetki određena kazna od 5 sekundi stajanja prilikom odlaska u boks. Rast i Miler su menjali gume u 11. krugu, a u boks su skrenuli sa prve i druge pozicije. Dok je u Rastovom slučaju sve teklo besprekorno i servis je završen za 7 sekundi, kod Milera je ekipa imala poteškoća u zameni zadnjeg levog točka. Švajcarac je tu izgubio dragoceno vreme, ono koje mu je možda na kraju nedostajalo da danas bude pobednik - ako bi mu Audi to dozvolio.

 

Sa armijom od osam Audija pred sobom na startu, bilo je jasno da će se BMW vozači namučiti da danas postignu veće rezultate. Najofanzivniji među njima bili su Filip Eng i Marko Vitman. Vitmana je po prvom izlasku iz boksa ''uštopovao'' Rokenfeler i sprečio ga da ostvari potencijal novog seta guma. Jučerašnji pobednik na Brends Heču iskoristio je kratkotrajni period vožnje u proglašenoj ''sporoj zoni'' da i drugi put promeni pneumatike, nadajući se boljem tempu u završnici. Bavarac je potom zaista dobio dvoboj s Grinom za 11. mesto, ali ga je u bodove uvelo tek okretanje Džonatana Aberdina u duelu sa Šeldonom van der Lindeom. Opisani taktički pokušaj Vitmanu na kraju nije doneo ništa bolje od desetog mesta na cilju, te skromnog jednog poena na tabeli. Eng je bio srećnije ruke. Odabravši kasniji odlazak u boks, proveo je period od 14. do 22. kruga na čelu kolone. Sa čistom pistom pred sobom, Austrijanac je vozio dovoljno brze krugove da se u trku vrati kao šesti. Eng je u 27. krugu preoteo Rokenfeleru peto mesto na Sartis krivini, a potom je krenuo da ugrožava i četvrtoplasiranog Divala. Ovaj duel trajao je do poslednjeg, 42. kruga, a pozicije nisu menjane: Dival je ostao četvrti, Eng peti. Do šestog mesta dospeo je Rokenfeler, do sedmog Van der Linde, a Aston Martin je na domaćem terenu imao dva automobila u poenima: Danija Hunkadelju kao osmog, Džejka Denisa kao devetog.

 

Trupa R-Motorsporta napravila je teži gaf prilikom pitstopa Pola di Reste. On je u 23. krugu skrenuo u boks, istovremeno kada i njegov kolega Ferdinand fon Habzburg, ali Škota tamo niko nije čekao. Bivši F1 pilot ispratio je ovaj gaf reakcijom na ivici nervnog sloma, bučnim negodovanjem i psovkama. U 34. krugu Miler je bio samo 0.6 sekundi iza Rasta, ali je duel izostao, verovatno sprečen intervencijom sa Audi komandnog pulta. Trku su bez bodova završili jednaestoplasirani Habzburg, te Glok, Aberdin, Di Resta, Grin i Pjetro Fitipaldi, koji je u boks išao čak tri puta. Odustajanja su zabeležili BMW trkači Bruno Spengler i Joel Erikson. U generalnom plasmanu šampionata Rast ima 206 bodova, Miler 169, slede BMW piloti Vitman (147) i Eng (129), a više od 100 poena ima još samo Rokenfeler (108). DTM sezona nastavlja se za dve sedmice (23-25. avgusta) na Lauzicringu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM na Lauzicringu vozi 500. trku od osnivanja serije

 

dtm 500 004.jpg

 

U nedeljnom sprintu na DTM rundi na Lauzicringu popularna nemačka turing serija proslaviće svoj petstoti start i potvrdiće se kao jedan od najdugovečnijih automobilističkih šampionata. Pokrenut 1984. godine kao Nemačko prvenstvo produkcijskih automobila (DPM), DTM je dosad izvezao 498 trka tokom 342 takmičarska vikenda. Runda na Lauzicringu na programu je od 23. do 25. avgusta i slediće uobičajeni raspored: jedna trka u subotu, druga u nedelju (oba starta u 13:30), s tim što će nedeljna Dolazeći biti istorijska petstota.

 

Domaćin ovog jubileja je Lauzicring, već 20 godina redovan na kalendaru. Najistočnija trkačka pista u Nemačkoj domaćin je DTM takmičenja od 2000. godine i tu su dosad izvezene 23 trke. Tokom 35 proteklih godina, DTM je postao globalno prepoznatljiv brend. Svoju prvu trku je vozio 11. marta 1984. godine na Zolderu kada je pobedu upisao Harald Gros. Šampionat se proširio na Evropu, u ITC vreme i na Aziju i nakratko na Južnu Ameriku. Velika azijska avantura tek sledi: krajem novembra ove godine Fudži spidvej biće domaćin ''trke snova'' sa zajedničkim učešćem DTM i Super GT automobila, skrojenih po pravilima Klase 1. Šampion inauguralne sezone bio je BMW vozač Folker Štricek, koji je do titule stigao bez ijedne osvojene trke.

 

Berger-DTM-Zolder 003.jpg

 

Petostruki prvak Bernd Šnajder rekorder je po broju vozačkih naslova. Na toj večnoj listi sledi ga Klaus Ludvig sa tri titule. Njih dvojica su osvojili i najviše trka (Šnajder 43, Ludvig 37), bodova (Ludvig 1,823.5, Šnajder 1,808.5) i zabeležili najviše startova (Šnajder 236, Ludvig 219). Tokom velikog dela svojih karijera, obojica su se takmičili za Mercedes, sa 195 pobeda najuspešniju marku u DTM istorji. Audi je osvojio 108 trka, BMW 87. U protekle tri i po decenije ukupno se 11 dama takmičilo za volanima DTM automobila. Najuspešnija među njima bila je Elen Lor sa 144 starta i pobedom na Hokenhajmringu 1992. U vozače kojima je DTM poslužio i kao odskočna daska za F1 karijeru spadaju Đankarlo Fizikela, Aleksander Vurc, Jan Magnusen, Pol di Resta, Kristijan Albers i Esteban Okon. Dario Frankiti je išao drugim putem: posle DTM angažmana, prešao je Atlantik i postao zvezda američkih formula, kao četvorostruki Indikar prvak i trostruki osvajač Indija 500. Posle šampionskih F1 karijera, u DTM su došli Mika Hakinen i Keke Rozberg. U kategoriji su se okušali i osvajači F1 trka Dejvid Kultard, Ralf Šumaher, Hajnc Harald Frencen, Alesandro Nanini i Žan Alezi, ali i “Gospodin Le Man”, Tom Kristensen, devetostruki pobednik 24 sata Le Mana, u DTM-u aktivan od 2004. do 2009.

 

M_nannini_fahr 002.jpg

 

Impresivna je lista gostujućih učesnika DTM trka. U devedesetim, među njima su između ostalih bili Mihael Šumaher, Huan Pablo Montoja i Kristijan Fitipaldi. Prošle i ove sezone jednokratne nastupe upisali su Alesandro Zanardi, šestostruki WRC šampion Sebastijan Ožije i MotoGP superstar Andrea Doviciozo. Čak je i DTM direktor Gerhard Berger vozio u seriji kojom od 2017. rukovodi. Na trci u Zolderu 1985. Austrijanac je stigao na cilj sedmi u BMW-u 635 CSi ekipe Šnicer. U DTM-u su se trkali reli asovi Valter Rerl i Marku Alen, četvorostruki pobednik Le Mana Janik Dalmas i skijaš Franc Klamer.

 

Od svog početka 1984, DTM je organizovao trke na 38 različitih staza. Najčešće se vozilo na Hokenhajmringu (93 trke), Nirburgringu (80) i Norisringu (46). Kada prođe trkački vikend na Lauzicringu, staza u pokrajini Brandenburg popeće se na četvrto mesto večne liste kao domaćin 25 trka. U dosadašnjih 498 trka uračunato je i svih 36 voženih u ITC epohi 1995. i 1996. godine, u vreme kada je šampionatom rukovodila FIA, i kada se on zvao Internacionalna serija turing automobila i Internacionalni šampionat turing automobila. U zbiru su i 10 trka ITR Zlatnog kupa (1991, 1993, 1994), pozivna DTM trka u Šangaju 2004, kao i tri trke u Salcburgu (1988) i Berlinu (1995) koje su bile započete, ali su prekinute bez uspostavljene klasifikacije. U zbir nisu uračunate zbog jake kiše otkazane trke na Lauzicringu 2000. godine, kao ni ceremonijalni nastupi na Olimpijskom stadionu u Minhenu 2011. i 2012.

 

''Petsto trka, to je impresivan kamen međaš u uspešnoj priči kakva je DTM'', ocenio je Gerhard Berger. ''Kao predsednik organizacije, čini me naročito ponosnim što ćemo tu posebnu priliku proslaviti na Lauzicringu. U 35 godina DTM se razvio u jednu od najpopularnijih i najspektakularnijih trkačkih serija, takođe i zahvaljujući vrlo dobrom radu mojih prethodnika u organizaciji, kao i obilnoj podršci proizvođača. Posebnu zahvalnost dugujemo osnivaču Hansu Verneru Aufrehtu, uložio je godine bezrezervne posvećnosti i truda za dobrobit serije.''

 

Lohr-Rosberg 001.jpg

 

''Svakako, bilo je i uspona i padova, ali je navijačka baza u ogromnoj meri ostala verna. Njihove strast i lojalnost za nas predstavljaju obavezu i podstrek da nastavimo da razvijamo DTM u budućnosti i da se postaramo da svi zajedno još dugo nastavimo da doprinosimo toj uspešnoj priči.'' Pozdravnu poruku imao je i petostruki prvak Bernd Šnajder: ''Mislim da je sjajno što se došlo do 500 trka. U godinama kada sam se ja trkao, često se govorilo da će svaka od njih biti i poslednja za DTM. Otud sam još zadovoljniji što serija slavi petstotu trku i što je u boljoj poziciji nego ikada. Danas uživam u gledanju trka i istinski sam ponosan na svoj doprinos DTM istoriji, pogotovu sada, kada je od toga prošlo neko vreme. Poslednji put sam bio uključen pre 11 godina i iznenađen sam koliko sam šampionatu bio posvećen i koliko sam u njemu postigao. Često sednem sa svojom ćerkicom i gledamo stare trke. Oboje imamo suze u očima - ona je žalosna što se više ne trkam, a preda mnom svi ti divni stari trenuci ponovo ožive.'' Trostruki prvak Klaus Ludvig važio je za DTM suverena pre nego što je Šnajder ispisao nove rekorde u seriji. I ''Kralj Klaus'' se predao sećanjima: ''Iskreno, meni prvo pada na pamet Hans Verner Aufreht. On je otac DTM-a i tokom godina je nekoliko puta spasavao seriju. Posle ITC kolapsa krajem 1996. godine, Aufreht je 2000. godine ponovo pokrenuo DTM. U ono vreme aktivirao je i mene i pitao me da li bih podržao vaskrsnuće serije da bismo zadovoljili publiku. Bilo mi je 50 godina, a završio sam kao treći u šampionatu, to ne treba uzimati zdravo za gotovo. Otad je prošlo 18 DTM godina, bilo je sjajnih trka i mnogo gledalaca. Ako uopšte postoji čovek koji je sinonim za DTM, za mene je to Aufreht. Osvrt na moj DTM period donosi mi mnogo radosti i određeni osećaj ponosa. Upoznao sam mnogo sjajnih ljudi i omogućeno mi je da sa njima radim. Sve u svemu, ti dani su prošli prebrzo'', setno je zaključio legendarni automobilista iz Bona.

 

preuzeto sa - serbiaring.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi je prvi šampion nove DTM turbo ere, titula osvojena četiri trke pre kraja

 

195564-dtm audi.jpg

 

Audi je ''pre roka'' obezbedio proizvođačku DTM titulu, i to u velikom stilu: na Lauzicringu je u subotu zabeležio trostruku, a u nedelju čak petostruku pobedu. U spisak Audi postignuća na Lauzicringu spada i osvajanje obe trke jednog DTM vikenda, što u 2019. nijedan proizvođač nije uspeo. Na najviši stepenik pobedničkog postolja peli su se Niko Miler u prvoj i Rene Rast u drugoj trci, inače jubilarnoj petstotoj u istoriji nemačke premium turing serije. Rast je u nedelju startovao četvrti, posle četiri kruga je izbio na prvo mesto, a zatim dospeo do petog trijumfa u sezoni. Rezultat je utoliko slađi što je dan ranije odustao zbog tehničkog peha. Reneu je to treći put u 2019. da osvoji drugu trku posle odustajanja u prvoj. Na cilju drugog sprinta na najistočnijem autodromu u Nemačkoj Audi je imao svih osam automobila u top 9 pozicija i po drugi put u sezoni osvojio je maksimalnih 76 proizvođačkih poena, prepustivši konkurentskom BMW-u samo 9 poena.

 

''To je bila savršena trka i posebna pobeda, sasvim u skladu sa istorijskom petstotom DTM trkom. Mislim da je start bio ključ uspeha, moj tempo je bio briljantan. Dospeo sam direktno iza vodećeg Džejmija Grina i znao sam da nas očekuje dobar rezultat. Posle boksa sam uspostavio lepu prednost, ali nikad ne možete biti sasvim sigurni da je sve rešeno. Auto je, međutim, bio savršen i izdržao je, moji momci su cele noći radili na njemu i perfektno su ga spremili. Osvojivši proizvođačku titulu, pokazali smo da ove godine imamo najmoćniji paket'', kazao je Rast, koji dve runde pre kraja sezone ima 20 poena više od Audi kolege Milera. Miler je u subotu maksimalno iskoristio Rastovo odustajanje, dok je u nedelju zbog problema sa kvačilom startovao očajno i u prvom krugu je sa trećeg mesta pao na deseto. Situaciju je donekle kompenzovao ranijim odlaskom u boks, poestepeno se peo u plasmanu i do karirane zastave dovezao se kao drugi. ''Na kraju i nije ispalo isuviše loše. Nažalost, celog vikenda smo imali problem sa kvačilom, ali sam ipak bio siguran da ću u nedelju dobro startovati. U tome sam, nažalost, pogrešio. Primenili smo agresivnu strategiju i rani pitstop, na kraju su mi gume bile prilično istrošene i znao sam da će biti teško. Uspeo sam da se još malo približim Reneu, pa je ispalo da sam možda i previše čuvao pneumatike. Do kraja sezone ostale su još četiri trke i sve je moguće. Tempo je definitivno tu, i dalje smo u igri“, komentarisao je Švajcarac, koji je u svih 14 ovogodišnjih trka osvajao poene.

 

Na status ''treće'' snage Audija ima više pretendenata, a posle dva treća mesta na Lauzicringu, na toj se poziciji iza Rasta i Milera učvrstio Majk Rokenfeler, inače peti u generalnom plasmanu. ''Razume se da sam veoma zadovoljan - startovao sam deseti, a drugi put sam ovog vikenda izašao na podijum, to je vrlo dobar rezultat. Auto je bio ubedljiv, a ovo je bio veliki dan za Audi. Ponovo smo imali tri vozača na podijumu i obezbedili smo proizvođački naslov. Šta bi se više moglo poželeti?'', retorski je upitao Roki. Grin je u nedelju krenuo sa pol pozicije, prve u skoro dve godine, a u trci mu je zamalo izmakao podijum. Robin Frajns je završio peti, a Loik Dival se posle sporog pitstopa dovoljno oporavio da dospe do osme pozicije i bodova.

 

Istakli su se i Audijevi klijenti iz ekipe WRT. Džonatan Aberdin je priredio poprilično iznenađenje trećim vremenom na kvalifikacijama, a u trci je poene upisao za sedmo mesto. Njegov kolega Pjetro Fitipaldi je nedeljni sprint takođe završio u bodovima, kao deveti. Sa svojom TFSI tehnologijom, kuća iz Ingolštata je četiri trke pre kraja sezone postala prvi šampion u novoj turbo DTM epohi tehničkih pravila Klase 1. Audi je osvojio tri od poslednje četiri proizvođačke titule u šampionatu - lanjski šampion bio je Mercedes. Novu krunu i celokupan bilans komentarisao je šef Audi sporta, Diter Gas: ''Izdanje na Lauzicringu bilo je moćno i pokazuje visok nivo na kojem cela naša ekipa operiše već godinama. To uključuje naše vozače, timove, partnere i svakog pojedinca uključenog u DTM projekat. Osvajanje proizvođačkog naslova ovako rano i s ovoliko velikom prednošću pokazuje da smo dosad izvezli mega sezonu. Mislim da je već četiri trke pre kraja sezone prikladno reći da je naš RS 5 DTM bio reperni auto ove godine, kao i da smo izradili krajnje moćan i efikasan motor. Taj koncept motora može se naći u velikom broju serijskih Audi modela i otud je ova titula još vrednija, ona pripada i svim zaposlenima u Audiju koji za naš brend rade iz dana u dan, srcem i dušom'', poručio je Gas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM debituje u Monci 2020. godine

 

monza dtm.jpg

 

DTM organizator i uprava Nacionalnog autodroma Monca sklopili su sporazum o održavanju runde nemačke premium turing serije na legendarnom ''Hramu brzine'' u sezoni 2020., prenosi Serbiaring. Treća najstarija namenski građena trkačka pista na svetu nikada dosad bila na DTM programu. Karakterišu je velike brzine, dugački pravci i relativno mali broj krivina. Italija je značajno tržište za sva tri u DTM-u prisutna proizvođača, Aston Martin, Audi i BMW. Već sada se očekuje da će Monca prirediti jedinstveni izazov za pilote i timove serije, jer će tu automobili dostizati najveće brzine u sezoni, u zoni od preko 295 km/h. Takođe, predviđeno je da će na krugu od 5.793 metra vozači procentualno provoditi najviše vremena na punom gasu.

 

''Monca ima legendarni status među svim ljubiteljima auto-sporta na planeti i jedna je od najuzbudljivijih staza na svetu'', izjavio je DTM direktor Gerhard Berger. ''Karakteristike staze obećavaju dvoboje točak uz točak pri velikim brzinama, kao i dobre prilike za preticanja.'' I sam bivši gran pri vozač, Berger je jednu od svojih najbolje upamćenih pobeda postigao upravo u Monci. Desilo se to 1988. godine kada je Austrijanac - na tom od svih mesta - doneo jedini sezonski trijumf Ferariju u godini kojom su dominirali bolidi Meklaren-Honde. Monca će dogodine postati četvrta italijanska pista na kojoj će se DTM takmičiti. Muđelo je bio na kalendaru između 1994. i 1996., zatim ponovo u 2007. i '08. Serija je na Adriji bila tri puta: 2003, '04 i '10. Na Mizano je DTM išao u dva navrata, prošle i ove godine.

DTM organizator zahvalio se Mizanu na dvogodišnjem partnerstvu i naznačio da u sledećem koraku namerava da podigne svest o šampionatu u ovoj zemlji, što će postići trkanjem na najpoznatijoj od svih tamošnjih staza, uz to i zgodno smeštenoj u široj okolini Milana. Sa svoje strane, uprava Nacionalnog autodroma Monca ponosna je što će prvi put ugostiti prestižno takmičenje i najavila je da će za publiku prirediti spektakl koji će prevazići auto-sportski značaj i navijačima pružiti iskustvo bez presedana. Tačan datum DTM trkačkog vikenda u Monci, kao i ceo kalendar za iduću sezonu, biće objavljeni u oktobru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin ne učestvuje na zajedničkoj DTM/Super GT trci na Fudžiju

 

dtm aston.jpg

 

Tim R-Motorsport Aston Martin neće poslati nijedan automobil na zajedničku DTM i Super GT trku koja će u novembru biti održana na ''Fudži spidveju''. Švajcarskoj ekipi je važnije da se posveti razvoju svog modela Vantage DTM za nastupajuću sezonu, jer je ipak nedovoljno pripremljena ušla u tekući šampionat. Predstojeća poboljšanja odnose se na motor, koji je izradio partner HWA i koji je nosi Astovu oznaku, a smatra se slabom tačkom trkačkog automobila.

 

Nemačku premium turing seriju će na gostovanju u Japanu predstavljati samo BMW i Audi. Namere R-Motorsporta i zvanično je otkrio njegov direktor dr Florijan Kamelger: ''Žao mi je što moram da kažem da nećemo biti na Fudžiju jer želimo da se stoprocentno usredsredimo na sezonu 2020. Ovu odluku smo doneli zajedno sa generalnim direktorom Aston Martina i Astonom. Znam da će ona frustrirati javnost. Međutim, znam da je ta trka prva od mnogih i apsolutno smo posvećeniji nego stvaranju svetske serije koja bi uključila DTM i Super GT, kao i budućem ulasku u Super GT.''

 

Nasuprot proizvođačima poput BMW-a i Audija, R-Motorsport ima najmanji budžet u DTM-u - tvrdi se da iznosi 20 miliona evra, kao i manji broj angažovanih ljudi. Kamelger je kazao da su troškovi trke na Fudžiju i prateća logistika igrali značajnu ulogu u navedenoj odluci. DTM će na zajedničku trku u Japanu poslati ''između šest i deset automobila'', ali bi tamošnji start značio da bi Astoni švajcarske ekipe bili van svoje baze tokom mesec dana. U R-Motorsportu veruju da bi to značajno omelo razvojne planove za iduću godinu. Japan je drugo po veličini tržište za luksuzne automobile, samim tim veoma značajno i za Aston Martin. Međutim, čelnici kompanije smatraju da je još prerano da se tamo pojavljuju i da je najvažnije da u DTM sezonu 2020. uđu potpuno spremni i kao konkurentan treći proizvođač.

 

Uvod u zajedničku DTM/Super GT trku na Fudži spidveju predstavljaće pojavljivanje tri japanska proizvođača na oktobarskoj finalnoj DTM rundi na Hokenhajmringu. Samo Honda u Nemačku šalje jednog vozača koji će voziti obe trke vikenda, u pitanju je bivši F1 šampion Dženson Baton. Leksus i Nisan u Baden-Virtemberg dovode tandeme pilota koji će podeliti takmičarske dužnosti u subotu i nedelju. Super GT automobili imaće dva dodatna jednočasovna treninga u Hokenhajmu, što treba da pomogne u ujednačenju snaga pred trkački nastup. Sa druge strane, BMW i Audi tek treba da otkriju koga će od vozača slati na Fudži. Kako se saznaje, Audi je voljan da u ceo poduhvat uključi i svoj klijentski tim WRT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM kalendar za 2020. godinu

 

dtm asen kalendar 2020.jpg

 

DTM kalendar za iduću sezonu predviđa proširenje na deset takmičarskih rundi, odlazak na četiri klasična nemačka autodroma i još pet staza širom Evrope, kao i jedan rezervisani termin o kojem će detalji biti saopšteni kasnije. Format takmičenja ostao je isti: na svakoj rundi voze se po dve trke, a za svaku od njih zasebne kvalifikacije.

 

Kršeći dosadašnju lokacijsku tradiciju, sezona 2020. startovaće krajem aprila sa belgijskog Zoldera, na kojem je DTM 1984. i započeo život kao Nemački šampionat produkcijskih automobila. Serija je na njemu uspešno gostovala ove godine, a bio je tradicionalno na rasporedu i u periodu od 1984. do 1994. (uz izuzetak 1987). Osim što više nije domaćin uvodne runde šampionata, Hokenhajmring je izgubio svoja dva termina na kalendaru. Ipak, veliko finale 2020. biće održano na autodromu u Baden-Virtembergu, početkom oktobra. Jedno mesto na rasporedu rezervisano je za poslednji vikend maja, ali će ime staze na kojoj će se voziti biti objavljeno tek na finalu tekuće sezone. Organizator je najavljuje kao ''vrlo uzbudljivo iznenađenje''.

 

Verovatno najveće iznenađenje u programu za 2020. predstavlja odlazak na švedski autodrom Anderstorp, u periodu od 12. do 14. juna. DTM se tamo nikada ranije nije trkao, a direktor serije Gerhard Berger čak je i negirao postojanje takve namere. Anderstorp je poznat i kao domaćin šest F1 Velikih nagrada Švedske u sedamdesetim godinama prošlog veka. Kao što je ranije najavljeno, DTM dogodine debituje na legendarnoj Monci. Nemačka premium turing serija dosad je u Italiji bila na Adriji, Muđelu i Mizanu, ali nikada u ''Hramu brzine''. Uspešnom organizacijom i odzivom publike u 2020. holandski Asen je obezbedio opstanak na kalendaru, a DTM će koncem avgusta ponovo, treću godinu zaredom, otići na GP verziju Brends Heča.

 

Uz Hokenhajmring, još tri tradicionalne nemačke piste zadržale su svoje mesto na maršruti DTM karavana. Termin za Lauzicring je sredina maja, za Norisring sredina jula, a Nirburgring će sredinom septembra biti i pretposlednja stanica šampionata. DTM je uveo dužu letnju pauzu od pet sedmica između Norisringa i Brends Heča. Organizator serije opisuje kalendar kao ''savršenu mešavinu autodroma i lokacija'', odraz ambicije da istovremeno postigne i rast i stabilnost. Obilazak evropskih (vannemačkih) destinacija podići će svest o šampionatu na ključnim tržištima i obratiće se nacionalnim publikama, a prva poseta Švedskoj treba da ''otključa'' potencijal koji ova zemlja poseduje. Četiri trke u Nemačkoj odraz su lojalnosti ključnoj navijačkoj bazi, dok su Zolder i Asen zbog svoje blizine lako dostupni nemačkim poklonicima šampionata.

 

DTM kalendar 2020.

  • april, 24-26. Zolder (BEL)
  • maj, 15-17. Lauzicring (GER)
  • maj, 29-31. (biće naknadno objavljeno)
  • jun, 12-14. Anderstorp (SWE)
  • jun 26-28. Monca (ITA)
  • jul 10-12. Norisring (GER)
  • avgust 22-23. Brends Heč (GBR)
  • septembar 4-6. Asen (NED)
  • septembar 11-13. Nirburgring (GER)
  • oktobar 2-4. Hokenhajmring (GER)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 DTM i 15 Super GT automobila na zajedničkoj trci na Fudžiju

 

dtm super gt.jpg

 

Sedam DTM automobila učestvovaće na ''Trci snova'' - zajedničkom takmičenju nemačke serije i japanskog Super GT šampionata na ''Fudži spidveju''. Promoteri ovih prvenstava trudili su se da obezbede što je moguće više učesnika za novembarsku trku, ali zbog logističkih ograničenja u Japan nije bilo moguće dovesti kompletan DTM vozni park od 18 automobila.

 

Početne najave govorile su o 12 ili čak 14 DTM vozila u prvom zajedničkom nastupu, ali su se ispravnim pokazale skorašnje procene koje su predviđale njih 6 do 10. Među gostujućom tehnikom biće četiri Audija RS 5 DTM - od kojih jedan privatni belgijske ekipe WRT, i tri 'BMW-a M4 DTM. Detalji o tome koji timovi i vozači idu na Fudži biće objavljeni na završnoj DTM rundi na Hokenhajmringu, početkom oktobra. Od Audijevih pilota za start je veoma zainteresovan šampion Rene Rast. Puleni Ingolštata Niko Miler i Robin Frajns svakako neće voziti u Japanu jer se istog vikenda (22-24. novembar) vozi i runda Formule E, u kojoj su obojica angažovani. Loik Dival je ozbiljan kandidat Audija za Fudži jer je vozio Super GT šampionat od 2006. do 2012.

 

Promoter novembarske trke zainteresovan je da u jedan od Audija smesti japanskog vozača. Audi je zastupljen u slabijoj Super GT klasi, GT300, u kojoj njegove boje brani lokalni tim Hitocujama rejsing (ekipa koja će prijaviti dva automobila za WTCR rundu na Suzuki). Što se tiče BMW-a, njegov ove sezone najuspešniji DTM trkač Marko Vitman bio bi logičan izbor za Fudži start, a i izrazio je želju da tu trku vozi. Visoku reputaciju u Japanu uživa i Timo Glok, nekadašnji fabrički pilot Tojota F1 tima. R-Motorsport Aston Martin već je ranije objavio da nijedan njegov automobil neće gostovati u Japanu, jer je švajcarskoj ekipi cilj da što bolje pripremi svoje Vantage za sezonu 2020. Na startnoj ''rešetki'' na ''Fudži spidveju'' naći će se i svih 15 Super GT automobila GT500 klase, pa će ukupan broj učesnika biti 22.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanardi vozi BMW na zajedničkoj DTM/Super GT trci na Fudžiju

 

196523-zanardi.jpg

 

Legendarni trkač i paraolimpijac Alesandro Zanardi biće vozač jednog od tri 'BMW-a M4 DTM' na zajedničkoj DTM/Super GT trci na Fudži spidveju od 22. do 24. novembra. Za nastup koji je već nazvan ''Trkom snova'' BMW će prijaviti tri automobila, Audi četiri, a R-Motorspot Aston Martin odabrao je da ovaj istorijski događaj preskoči. Sa druge strane, na startnu rešetku će izaći svih 15 modela Super GT klase GT 500, u kojoj su zastupljeni Leksus, Honda i Nissan. Zanardi je DTM debi zabeležio prošle sezone kao gostujući učesnik runde na Mizanu. Tada je, zahvaljujući pametnom taktičkom razmišljanju, stigao peti na cilj kišne noćne nedeljne trke. Auto koji je vozio bio je posebno modifikovan, sa komandama ručne kočnice i gasa na volanu, kako Italijan ne bi morao da koristi svoje protetičke noge. Ista tehnička rešenja biće primenjena i za nastup na Fudžiju.

 

''Niko nije zaboravio Zanardijev veličanstveni gostujući start u Mizanu 2018. godine'', istakao je direktor BMW motorsporta Jens Markvart. ''Zato nas raduje što će se on vratiti za volan DTM automobila kao deo našeg tima snova na Fudžiju. Aleks nadahnjuje ljude i fantastično je što je sa nama u Japanu. Ubeđeni smo da će izazvati podjednaku pažnju kao na Mizanu i u januaru na 24 sata Dejtone.'' U DTM sezoni 2019. BMW ni za jednu rundu nije prijavio gostujućeg takmičara, i zato što njegov auto nije bio dovoljno konkurentan, pa su se Bavarci posvetili drugim prioritetima. Markvart je svejedno obećao ''dobar takmičarski paket'' za Fudži. ''Divno mi je što ću se takmičiti na zajedničkoj DTM i Super GT Trci snova. Reč divno se verovatno prečesto koristi, ali je u ovom slučaju potpuno prikladna'', kazao je 52-godišnji Zanardi koji je 2018. na Mizanu vozio auto sa V8 atmo motorom, a na Fudžiju mu sleduje susret sa četvorocilindarskim atmosfercem od preko 610 KS.

 

''Sama činjenica da i dalje mogu da se trkam za mene je ionako dar. Međutim, BMW M4 DTM je definitivno jedan od najboljih automobila koje sam u karijeri vozio. Pored toga, ove godine ću na raspolaganju pod haubom imati još 100 KS i to će biti fantastično. Izuzetno sam zahvalan BMW motorsportu na ovoj prilici. Znam da je DTM trkanje veliki izazov, da su svi vozači maksimalni, odlično pripremljeni profesionalci. U isto vreme, tu će biti i Super GT trkači. U takvoj situaciji moja očekivanja iz sportske perspektive nisu prevelika. Želim da dam maksimum prema svojim mogućnostima i da se pokažem na nivou dostojnom tog događaja. Siguran sam da će to biti još jedno veliko poglavlje moje automobilističke karijere'', završio je bivši F1, Kart, WTCC i GT takmičar. Imena preostale dvojice BMW predstavnika na Fudžiju biće saopštena kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

“Misterioznu DTM trku” 2020. dobija novi ruski autodrom u blizini Senkt Peterburga?

 

igor-drive.jpg.c18cd4ff4bcf731e05aa20a1ce07c5ba.jpg

 

DTM bi naredne sezone lako moglo da se vrati u Rusiju, i to na sasvim novi autodrom Igora drajv u blizini Senkt Peterburga, pišu specijalizovani portali. Organizator serije je pre dve nedelje objavio kalendar za 2020, a lokacija runde koja bi trebalo da se vozi poslednjeg vikenda maja tom prilikom nije otkrivena. Njeno ime ostaje tajna do finala 2019. na Hokenhajmringu, a samo je najavljeno da će u pitanju biti “vrlo uzbudljivo iznenađenje”. Za mnogo staza se govorkalo da bi se vratile u DTM kalendar, ili se na njemu pojavile. Posle posete Alberta od Monaka Norisringu, nagađalo se i o trkama na ulicama kneževine na Azurnoj obali. Ipak, najverovatnije je da će “misteriozna trka” biti održana na potpuno novom autodromu u Rusiji, mada definitivni ugovor u tom smislu još nije potpisan. Kako se dalje saznaje, DTM o popuni majskog termina pregovara sa stazama u Rusiji, ali i sa još tri autodroma u Evropi. Ako bi nova ruska staza dobila DTM vikend, to bi bio šesti od deset trkačkih vikenda 2020. koji se ne bi vozio u Nemačkoj. Takođe, to bi bila treća potpuno nova pista na kalendaru serije, uz Moncu i Anderstorp. DTM je u najvećoj zemlji na svetu redovno održavao svoje takmičarske vikende na Moskovskom autodromu, u periodu od 2013. do 2017.

 

Osim što je najnovija trkačka staza u Rusiji, kažu i najimpresivnija, Igora drajv je i čitav sportsko-zabavni kompleks i uključuje i skijalište. Nalazi se u Priozerskom okrugu u Lenjingradskoj oblasti, oko sat vremena vožnje severno od Sankt Peterburga. Igora drajv obuhvata deset staza – osim brojnih konfiguracija “glavne” piste, sadrži i kartodrom, staze za motokros i reli, poligone za zimsku vožnju i kongresne sale. Sve je to delo Hermana Tilkea, koji je Igora drajv projektovao kako bi na njemu mogle da se voze sve vrste trka i svakog nivoa. Konfiguracija piste mnogo podseća na Motorland Aragon, takođe Tilkeovo delo, samo što je teren u Rusiji ravniji. Izgradnja je počela 2016. godine, a najveći investitor je milijarder Jurij Kovalčuk, vlasnik Banke Rusija i bliski saradnik predsednika Ruske federacije Vladimira Putina. U početnoj fazi radova, pretpostavljalo se da će kompleks koštati oko 200 miliona dolara. Autodrom ima FIA licencu druge kategorije, a u decembru prošle godine, još u fazi izgradnje, posetio ga je predsednik FIA Žan Tod i kazao da “nije mogao da veruje svojim očima”. Ta poseta pokrenula je glasine da bi Igora drajv u budućnosti, sa još boljom infrastrukturom, mogao da ugosti Formulu 1, odnosno Veliku nagradu Rusije. Međutim, organizatori u Sočiju su prošlog vikenda istakli da imaju ugovor koji važi do 2025. godine, a promoter GP Rusije nije sa F1 promoterom razmatrao mogućnost selidbe trke u neki drugi grad.

 

preuzeto sa -Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...