Jump to content
FAS Goran
neshaoct

DTM Šampionat - aktuelno, novosti

Recommended Posts

Sve boje za odbranu titula: Kolor-šeme Audija za DTM 2018.

 

audi dtm 2018.jpg

 

Audi je prikazao boje svojih šest RS 5 DTM automobila s kojima će krenuti u odbranu prošle godine osvojenih DTM titula, vozačke, proizvođačke i timske. Tim iz Ingolštata prilagodio je svoj takmičarski automobil promenjenim tehničkim pravilima i istovremeno osvežio grafički dizajn na svim RS 5 DTM, učinivši ga jednostavnijim i reklo bi se lakšim za pamćenje. Aktuelni prvak Rene Rast neće nositi šampionsku jedinicu, već startni broj 33, a njegov auto postao je crven i imaće logo Audi sporta. Majk Rokenfeler dobija simplifikovanu zeleno-belu livreju. Sponzor automobila ostaje tehnički partner Šefler, pa ovaj Audi RS 5 DTM vizuelno podseća na bolide u fabričkom Formula E projektu. Nastavljeno je partnerstvo sa ''Britiš petroleumom'', čiji će brend Aral biti zastupljen na dominantno plavom turing automobilu DTM debitanta Robina Frajnsa, a zelene i crvene ''Kastrol edž'' boje krasiće RS 5 Nika Milera. Džejmi Grin već petu sezonu ostaje u narandžastom automobilu koji sponzoriše Hofman grupa, isporučilac alata, mašina i opreme. Navijači Loika Divala moraće da se naviknu na novi izgled njegovog Audija, sada dominantno crnog. Francuz je za svoju drugu DTM sezonu odabrao i novi startni #28, broj departmana Er i Loar u kojem je automobilista iz Šartra rođen.

 

''Ponosni smo što možemo da se oslonimo na već dugoročna partnerstva u našem projektu odbrane titule'', kazao je šef Audi motorsporta Diter Gas. ''U 2018. bismo ponovo voleli da osvojimo što je moguće više DTM titula, a iznad svega svakako vozačku, koja donosi najveći prestiž.'' Nova sezona nemačke premium turing serije startuje na Hokenhajmringu 5. i 6. maja, a završni predsezonski test već se održava se na istom mestu i traje do 12. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin spasava DTM?

 

173278-aston gte 1.jpg

 

DTM-šef Gerhard Berger na Norisringu se pohvalio zaokruženim pravilnikom Klase 1, koji je objavio zajedno sa direktorom partnerske japanske Super GT serije i nazvao ga kamenom-međašem u saradnji dva šampionata. To za iduću DTM sezonu konkretno znači nove četvorocilindarske dvolitarske turbo motore, snagu povećanu na 620 KS, standardizaciju brojnih komponenti i još manji uticaj aerodinamike. Međutim, kako nam je Berger još u Mađarskoj ispričao, čak ni saradnja sa Japancima ne spasava DTM, čiji je osnovni problem nedostatak trećeg proizvođača.

 

Dve zajedničke DTM/Super GT trke planirane su već za 2019, ali ni ne razmatra se mogućnost da bi Honda, Leksus ili Nisan doveli svoje automobile u Evropu i učinili ih DTM takmičarima. Zato pitanje trećeg proizvođača ostaje otvoreno. Koliko još dugo? Prema informacijama koje poseduje nemački portal ''Spidvik'' (Speedweek), Berger će uskoro moći da objavi ime naslednika Mercedesa u premijum turing seriji, a to treba da je Aston Martin, koji bi se karavanu priključio 2020. godine. Engleski brend bio bi taj neophodni treći proizvođač i, samim tim, DTM spasilac, jer bi osigurao budućnost serije. Isti izvor predviđa mogućnost da ova pretpostavka bude ozvaničena već sredinom jula, kada DTM stiže na Zandvort. Odmah se pojavila spekulacija da bi Englezi svoju DTM kampanju izvodili uz Red bul sponzorstvo, jer sa austrijskim proizvođačem energetskih napitaka već sarađuju u Formuli 1.

 

Međutim, redosled poteza deluje pomalo komplikovano. Navodno, Aston Martin je već u Nirnbergu bio voljan da objavi dobru vest, ali čeka da Audi i BMW potvrde svoju posvećenost seriji. S tih strana zvanično još nije stiglo ništa, pa su se i Englezi uzdržali. Kako se takođe doznaje, rok za reakciju iz Ingolštata i Minhena ne postoji, a oba nemačka proizvođača potvrdiće DTM učešće tek kada im bude nedvosmisleno potvrđeno da serija ima trećeg proizvođača za 2020. I jedni i drugi traže jasnu situaciju kako bi mogli da počnu sa izradom novih automobila, naručivanjem delova i svim pratećim procesima. Podsećamo da su i Audi i BMW spremni da premoste samo jednu godinu u kojoj bi DTM bio dvomeč ovih marki i da za nastavak takmičenja imperativno zahtevaju i trećeg konkurenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM kampanja Aston Martina 2020. deluje sve realnije

 

d40ae1188a2d07b93bd94d50d928d723.jpg

 

Planovi da Aston martin tim uđe u DTM napredovali su za još jedan korak: Mercedesova DTM operativa HWA upustila se u zajednički poduhvat sa Blanpan GT ekipom R-Motorsport. Već je ranije pominjano da R-Motorsport razmatra mogućnost DTM programa sa Aston martinom, koji bi počeo od 2020. godine, sa podrškom Red bula i automobilima koje će praviti HWA. Nemcima bi na raspolaganju ostao višak resursa kada Mercedes napusti DTM na kraju 2018. Sada je AF rejsing, organizacija iza švajcarskog R-Motorsporta, osnovala novo preduzeće sa HWA, u kojem su jednaki partneri. R-Motorsport se ove godine priključio Blanpan GT kupu izdržljivosti sa timom Aston Martin GT3 automobila.

 

Iako se u izjavi R-Motorsporta nije spominjao budući DTM projekat, rečeno je sledeće: ''Cilj zajedničkog poduhvata (sa HWA) jeste da se uspostavi partnerstvo u strateškim inovacijama za razvojne projekte u automobilskim trkama i automobilskom sektoru uopšte. AF Racing AG i HWA AG imaju nameru da spoje svoje prednosti u ovoj novoj kompaniji.'' Suvlasnik AF-a Andreas Benciger rekao je: ''HWA je bio jako uspešan u DTM i GT trkama već nekoliko decenija. Ovo je odličan temelj da naš novi zajednički poduhvat postane uspešno tehnološko preduzeće.'' Ulrih Fric, prvi čovek HWA, trenutno i vođa Mercedes DTM operacije, dodao je: ''Tržište na kojem HWA radi - internacionalni auto-sport - trenutno doživljava brz razvoj.''

''AF rejsing je podjednako i mlada dinamična kompanija, konstantno u potrazi za novim pravcima i prilikama. U spoju sa mnogim godinama iskustva koje je HWA stekao u međunarodnom auto-sportu, javlja se ogroman potencijal koji uspostavljanjem zajedničkog preduzeća želimo da iskoristimo.''

Prve pretpostavke navodile su da su konkurenti za vozačka mesta u Aston martin DTM projektu Sebastijan Buemi, Brendon Hartli, Maksim Martan i Niki Tim, ali bi prema najnovijim informacijama HWA mogao da ima uticaj na sastav postave i da udomi svoje DTM vozače Mercedesa u novu ekipu. Veruje se da su Audi i BMW voljni da se takmiče u DTM-u tokom 2019. sezone, dokle god ima naznaka da će se treći proizvođač priključiti od 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne jedna, već dve premijere: DTM prvi put na Mizanu i prvi put noću

 

DTM_Misano.jpg

 

Predstojećeg vikenda DTM debituje na 4,226 kilometara dugačkom autodromu Mizano u Italiji, na kom će prvi put u 24-godišnjoj istoriji serije biti vožene noćne trke. Italijanska DTM runda je sedma od deset, koliko predviđa kalendar takmičenja, a i subotnja i nedeljna trka - 13. i 14. u sezoni - startuju u 22:30 i biće održane pod veštačkim osvetljenjem.

 

Pista u pokrajini Emilija-Romanja otvorena je 1972. godine i pretrpela je opsežne modifikacije od jeseni 2006. do proleća 2007. Preduzete mere prvenstveno su bile usmerene na dovođenje staze do bezbednosnih standarda koje iziskuje MotoGP, jer je vijugava staza pre svega motociklističko borilište sa deset desnih i šest levih krivina. ''Mizano se obično koristi za motociklističke trke, ali to iz perspektive pneumatika ne čini nikakvu razliku'', rekao je DTM trkački inženjer Hankuka Tomas Baltes. ''Međutim, presvučena je novim, agresivnijim asfaltom i to će povećati temperaturu gazeće površine naših 'ventus rejs' guma. Ali, to neće ograničiti njihove performanse, pogotovu stoga što će se asfalt tokom večeri i noći rashladiti.''

Mnogo krivina znače i mnogo promena pravca tokom kruga, što podrazumeva napor za gume. One moraju da obezbede kvalitetan prenos snage na podlogu kako bi vozači rapidno ubrzavali iz sporijih sekcija. Najduži pravac dugačak je svega 565 metara, pa će autodrom u blizini jadranske obale biti jedan od najsporijih na kalendaru serije. ''Kako bi odgovorili karakteristikama i prohtevima staze, timovi će morati da primene uravnotežen setap. Važno je da gume mogu da se malo ohlade posle uzanih i vijugavih sekcija, što se na malom broju kratkih pravaca može izvesti. Mizano je nova teritorija i za DTM i za Hankuk trkačke pneumatike. Pretpostavljamo da će gazeća površina, a ne konstrukcija guma, podneti najveći deo opterećenja. Međutim, njihove visoke performanse neće ni u kom slučaju biti poremećene'', objasnio je Baltes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

gledao sam obe trke odlicne po mraku,na prvoj pobedio Pol Di Resta,a na drugoj mladi Joel Erikson,malo gledao na satelitu,a malo nase na SK,koji pojma nemaju 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi potvrdio fabrički DTM program za 2019, dolazak trećeg proizvođača uslov za 2020.

 

183580-audi dtm.jpg

 

Audi je potvrdio dva fabrička sportska programa u 2019: Formulu E i DTM. Kroz Formulu E, firma demonstrira svoj slogan ''napredak kroz tehniku'' u domenu električne mobilnosti, dok DTM angažman doprinosi daljem razvoju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U sezoni 2017/2018. Audi je bio prvi nemački proizvođač u Formuli E. Zahvaljujući bilansu od četiri pobede i ukupno 11 podijuma, tim Audi sport ABT Šefler osvojio je ekipnu titulu. Potpuno električna FIA formula kategorija doživljava ogroman uspon i za nju se interesuje sve više proizvođača, pa ovaj segment predstavlja centralni stub zvaničnih sportskih aktivnosti Audija na planu e-mobilnosti.

 

Sa druge strane, DTM je jedina fabrička aktivnost Audija u takmičenjima u kojima se koriste motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Radikalna izmena tehničkih pravila i novouvedena regulativa Klase 1 podrazumevaju prelazak na na dvolitarske turbo agregate, koji treba da budu dobar spoj performansi i energetske efikasnosti. Stoga je i DTM, baš kao Formula E, postao tehnički relevantniji za razvoj serijskih vozila koje Audi proizvodi. Sa identičnim motorima u DTM-u i japanskom Super GT šampionatu, biće mogući tešnja saradnja ovih serija i održavanje zajedničkih trka već od 2019. Opšti plan podrazumeva dalju DTM internacionalizaciju, a firma iz Ingolštata ne odustaje od zahteva da u šampionat najkasnije od 2020. uđe najmanje još jedan, treći proizvođač. Dolazak treće marke biće uslov da Audi se posveti DTM angažmanu na duže staze. ''Ubeđen sam da smo posredstvom ovih dveju aktivnosti dobro pozicionirani'', istakao je šef Audi motorsporta Diter Gas. ''U prvoj godini u statusu fabričke ekipe osvojili smo timski šampionat u Formuli E i dokazali smo stručnost u e-mobilnosti. Razume se, nameravamo da nastavimo putem tih uspeha i da savladamo brojne nove konkurente. U DTM-u i dalje vidimo veliki potencijal, zahvaljući naprednim tehnologijama poput novih turbo motora. Tu će biti neophodan i treći proizvođač, a ja sam uveren da će DTM šef Gerhard Berger uspeti da ga dovede najkasnije za 2020. godinu''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šumaher vozio DTM Mercedes u Nemačkoj

 

183925-sumaher.jpg

 

Osim što na vikendu Evropskog Formula 3 šampionata na Nirburgringu ispunjava svoja redovna trkačka zaduženja, Mik Šumaher je prvi put seo za volan Mercedesa AMG C63 DTM i turing automobila uopšte. Sinu sedmostrukog F1 šampiona Mihaela Šumahera data je prilika da izvodi demo vožnje u DTM automobilu proizvođača iz Štutgarta. On je pilotirao Mercedesom u verziji trkačkog taksija, a na poziv DTM direktora Gerharda Bergera. ''Mnogo sam se zabavio i to je bilo vredno iskustvo'', ispričao je Šumaher. ''Performanse DTM automobila su impresivne, a u kokpitu mi je bilo toplije nego normalo u F3 bolidu. Bilo je uzbudljivo i pomogli su mi saveti Paskala Verlajna, koji mi je dao nekoliko tipova koji se tiču pritiska na pedalu kočnice.'' Berger je objasnio kako je do celog aranžmana došlo: ''Ideju su mi dali momci iz organizacije, njome sam odmah bio oduševljen i podržao sam je, kao i Mercedes AMG tim, koji je omogućio njeno ostvarenje. Miku ide vrlo dobro u Formuli 3 i tamo je zaradio svoje prve lovore. Sa radošću posmatram tog momka koji polako pokazuje svoje Šumaher gene i danas vozi naš auto. Njegov otac Mihael je najbolji F1 vozač svih vremena.''

 

Mik Šumaher je viceprvak italijanske i nemačke F4, a ove godine vozi svoju drugu F3 sezonu za tim Prema Teodor rejsing u bolidu opremljenom Mercedesovim motorom. Niz od tri pobede u poslednja tri trkačka vikenda na Spa, Silverstonu i Mizanu popeo ga je na četvrto mesto u generalnom poretku serije i uveo ga u borbu za naslov. Šumaher ima 36 poena manje od trenutno vodećeg Red bul štićenika Dena Tiktama, a do kraja sezone ostale su još tri runde, odnosno 9 trka. DTM je jedan od mogućih prirodnih puteva za nastavak karijere istaknutih F3 vozača. Oba šampionata vodi isti promoter, ITR, a Formula 3 je standardno prateći program nemačkog premium turing prvenstva, ove godine tokom sedam od deset rundi sezone.

 

Međutim, u 2019. će mogućnosti za DTM angažman svih vozača, pa i Mika Šumahera, svakako biti manje, s obzirom na izlazak Mercedesa iz serije. Sa druge strane, očekuje se da će preostali proizvođači Audi i BMW proširiti svoje operacije na po najmanje osam automobila, od kojih bi jednim kontingentom upravljale privatne postave. Interesantno je podsetiti da je Šumaher na Hungaroringu upitan da li postoji mogućnost da u 2018. izvede gostujući DTM trkački start za Mercedes, i da je tada odgovorio da ga takva uloga ne zanima, jer želi da se posveti karijeri u jednosedima, budući da mu je Formula 1 prva ambicija. Takmičarska DTM gostovanja ove sezone su izveli Matijas Ekstrem za Audi i Alesandro Zanardi za BMW, a na Špilbergu će trke za Mercedes voziti reli as Sebastijan Ožije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin ulazi u DTM već 2019.

 

aston dtm.jpg

 

DTM organizator potvrdio je da je pronašao trećeg proizvođača, u suštini treći brend, koji će već u sezoni 2019. zameniti odlazeći Mercedes. Kao što se već mesecima pretpostavljalo, u pitanju je Aston Martin, koji će se priključiti premium turing seriji u partnerstvu sa švajcarskim R-Motorsportom i nemačkim timom HWA, koji je decenijama sprovodio DTM trkačku operaciju Mercedesa i na tom terenu ima ogromno iskustvo i znanje. R-Motorsport i Aston Martin već sarađuju u GT takmičenjima, a DTM projekat imaće licencu i podršku britanskog proizvođača luksuznih sportskih vozila. Za razvoj, izradu i trkačku operativu biće zadužen HWA. Takmičarski automobil za DTM 2019. biće silueta na bazi modela Aston Martin Vantage. Ako njegov razvoj bude tekao po planu, prvi nastupi ekipe očekuju se 2019. Koliko će se tačno automobila takmičiti u DTM-u i ko će ih voziti, biće saopšteno kasnije. Promoter DTM šampionata mesecima je pokušavao da pronađe trećeg proizvođača, od trenutka kad je Mercedes najavio da će krajem 2018. napustiti seriju kako bi se posvetio Formuli E. Preostale marke, Audi i BMW bile su spremne da premoste jednu sezonu i da se 2019. trkaju s povećanim brojem automobila, ali samo pod uslovom da se u šampionatu 2020. pojavi još jedan brend. Rešenje za ukupno manji broj automobila na stazi pronađeno je u angažovanju klijentskih timova, koji se u šampionatu očekuju i pored angažmana Aston Martina.

 

''Odluka proizvođača luksuznih sportskih automobila kakav je Aston Martin predstavlja istorijski događaj za našu seriju i kamen-međaš u internacionalnoj orijentaciji DTM-a'', izjavio je prvi čovek prvenstva Gerhard Berger. U prilog pomenutoj internacionalizaciji ide i takmičarski kalendar, koji predviđa polovinu trka u Nemačkoj, a polovinu van nje. Smatra se da je takav pristup pomogao Aston Martinu da se odluči za ulazak u DTM. Takođe, izvedeno je unificiranje tehničkog pravilnika sa japanskim Super GT šampionatom, čime je stvorena takozvana Klasa 1. DTM i Super GT planiraju da održe dva zajednička trkačka vikenda 2019, jedan u Japanu, drugi u Evropi. ''Ubeđen sam da će internacionalizacija naše platforme, saradnja sa Super GT serijom, kao i odluka Aston Martina da uđe u DTM odjeknuti i među drugim proizvođačima'', nastavio je Berger. ''Sve to, kao i privlačenje novih brendova, predstavlja naše najvažnije strateške ciljeve. Forsiraćemo međunarodno širenje, u dogovoru sa timovima i proizvođačima. Takav razvoj pratiće i usvajanje novog imena serije od 2020. godine. Oduševljeni smo što sa Aston Martinom ulazimo u priznatu vrhunsku trkačku seriju sa međunarodnom orijentacijom. Trkanje sa premium proizvođačima predstavlja veliki izazov za naš brend. Nova tehnička pravila i sve veća internacionalizacija serije bili su važni razlozi za našu odluku'', komentarisao je Florijan Kamelger, direktor R-Motorsporta.

 

I konkurenti BMW i Audi poželeli su dobrodošlicu novom, tradicijom bogatom brendu u DTM. Šef Audi motorsporta Diter Gas istakao je da će ovaj razvoj događaja osigurati trkanje na najvišem sportskom i tehničkom nivou: ''Verujem da će Aston Martin, Audi i BMW obezbediti uzbudljivo trkanje vrhunskog nivoa. Prošli smo kroz teška vremena i žestoko smo se borili, uz veliku pomoć svih uključenih proizvođača, DTM promotera i, konačno, ali ne i najmanje važno, Gerharda Bergera. Srećan sam što će uspešna priča pod imenom DTM biti nastavljena.''

Prvi čovek BMW motorsporta Jens Markvart pozdravio je sjajnu vest i dodao: ''Posle iznenađujuće objave da Mercedes napušta DTM, mi smo se posvetili seriji i obećali smo navijačima da ćemo se boriti za njenu budućnost. U tome smo uspeli, isplatili su se naše poverenje u DTM kontinuitet i sati koje smo proveli radeći zajedno s Audijem i DTM promoterom. Moram da zahvalim Gerhardu Bergeru, čiji su se neumorni napori pokazali uspešnim. Aston Martin je poštovan i cenjen u GT trkanju, a mi smo zadovoljni jer imamo priliku da se trkamo s njim i u DTM-u. Zahvaljujući pravilima Klase 1 i međunarodnim ambicijama serije, protekli meseci bili su ispunjeni atmosferom optimizma. Sada su svetla definitivno zelena i trebalo bi da se u potpunosti posvetimo trkanju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM kalendar 2019: Bez Mađarske i Austrije, voze se Asen i Zolder

 

dtm 2019.jpg

 

Provizorni DTM kalendar za 2019. skraćen je na devet takmičarskih vikenda. Na njemu nema Hungaroringa i Red bul ringa, umesto kojih se vozi na Nemačkoj bližim lokacijama, belgijskom Zolderu i holandskom Asenu. Gostovanja u Velikoj Britaniji i Italiji ostala su na programu, pa će serija ponovo doći na Brends Heč i Mizano. Tradicionalni nemački autodromi Hokenhajmring, Norisring, Lauzicring i Nirburgring i dalje čine okosnicu šampionata. Sezona će, kao i obično, početi i biti završena u Hokenhajmu, start je početkom maja, a finale početkom oktobra. Asen je prvi put na kalendaru serije i predstavlja zamenu za Zandvort.

Povratkom na Zolder DTM odaje počast tradiciji i mestu na kojem je zapravo rođen: na ovom autodromu je 11. marta 1984. održana prva trka u istoriji šampionata, dok se on još zvao Nemački šampionat produkcijskih automobila (DPM). DTM organizator ističe da će i 2019. ponuditi ''dobro izbalansiranu mešavinu rundi na najpopularnijim nemačkim stazama i atraktivnim trkalištima na evropskim tržištima''. Povratak u Britaniju i Italiju znak je namere šampionata da se učvrsti u ovim zemljama s ogromnom tradicijom u automobilskom sportu i da u njima proširi svoju navijački bazu. Kao prateći program na DTM vikendima pojaviće se tek osnovana W serija, novorođeno formula takmičenje namenjeno samo pripadnicama nežnijeg pola. Na pojedinim rundama će se uz DTM trkati i Formula 3, Porše monomarka serije i Lotus kup Evropa. Zvanični predsezonski test biće održan od 15. do 18. aprila na Lauzicringu. Datumi i autodromi na kojima će biti vožene dve zajedničke runde sa japanskom Super GT serijom biće određeni naknadno.

 

Provizorni DTM kalendar 2019:

  • 15-18. april, Lauzicring - ITR test
  • 3-5. maj, Hokenhajm
  • 17-19. maj, Zolder
  • 7-9. jun, Mizano
  • 5-7. jul, Norisring
  • 19-21. jul, Asen
  • 10-11. avgust, Brands Hatch
  • 23-25. avgust, Lauzicring
  • 13-15. septembar, Nirburgring
  • 4-6-. oktobar, Hokenhajm

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW stav: Aston Martin nije dovoljan za DTM stabilnost, seriji je potrebno još proizvođača

 

DTM Wittmann.jpg

 

DTM mora da nastavi sa naporima da privuče još proizvođača i timova, kako bi obezbedio stabilnost serije, smatra šef BMW motorsporta Jens Markvart. Po izlasku Mercedesa iz popularnog nemačkog premium turing takmičenja, DTM organizator pronašao je zamenskog, trećeg proizvođača u Aston Martinu. To zapravo i nije pravi angažman fabrike, jer će engleski brend u šampionatu biti zastupljen zahvaljujući saradnji švajcarskog tima R-Motorsport i HWA, bivšeg Mercedesovog ''izvođača DTM radova'', kojoj će Aston ''pozajmiti ime''. Tako će DTM u novoj epohi tehničkih pravila Klase 1 imati tri automobilske marke, a Markvart upozorava da to nije dovoljno i da potraga za novim interesentima treba da se nastavi.

 

''Ne znam da li su oni dugoročni spasilac'', kazao je Markvart o timu R-Motorsport koji će u DTM uvesti ime Aston Martin. ''Jeste, oni su treći proizvođač, ali mislim da cilj mora da bude da ovaj šampionat postavimo na što je moguće više potpornih stubova. Deo te zamisli su i privatni timovi, i to privatni timovi koji imaju mogućnost da postižu rezultate na nivou fabričkih, što podrazumeva da će dobiti potpuno isti materijal i iste šanse. ''Mislim da nas je prošlost naučila - ako se oslonite na previše uzanu bazu, stabilnost je uvek pod znakom pitanja i serija je ranjiva. Zato je najbolje postaviti je na što širi temelj. Razgovarali smo sa šefom serije Gerhardom Bergerom. Aston Martin je jedan korak, mada ga možete zvati i R-Motorsport, kako god želite. Sa pravilima Klase 1, srednjoročni cilj mora da bude da se priključi još više proizvođača i još više timova, da bi se obezbedila najveća moguća stabilnost.''

 

Kombinacija koja će se takmičiti pod nazivom Aston Martin svakako neće uživati fabričku podršku u smislu u kojem ona već postoji u slučajevima BMW-a i Audija. U prilog tome govore i činjenice da engleski brend u ponudi uopšte ne poseduje automobil čija bi tehnička svojstva (dvolitarski turbo motor) odgovarala onome što se u DTM seriji trka, kao i da nijedan od njegovih proizvoda nije uporediv sa onim što na piste izvode dve nemačke kuće. Samim tim, marketinške mogućnosti znatno su sužene, ali Markvart insistira na nečem novom: da glavna uloga u DTM-u i ne treba da pripadne proizvođačima, iako su oni dosad bili u žiži interesovanja. ''Na kraju krajeva, ne želite proizvođače u centru pažnje, već timove i vozače'', istakao je šef BMW motorsporta. ''To je bio cilj i tako ćemo nastaviti. Svakako, DTM pruža dobre mogućnosti za marketinšku aktivaciju, jer imate automobile koji barem izgledaju kao serijski, imate tesnu vezu s brendom i možete prikazati mnogo svojih proizvoda. Ali, ja uopšte ne vidim da je obavezno da tako bude. Ceo paket mora da bude zanimljiv da bi ljudi došli da ga vide. To mora da se uvaži i na tome moramo da radimo. Mislim da navijače više zanimaju timovi i vozači nego velike postavke proizvođača.''

 

Poput Audija, i BMW planira da DTM karavanu pridoda dva klijentska automobila, i to već 2019. Sa modelima proizvođača iz Ingolštata trkaće se belgijski WRT, dok Bavarci u tom smislu još ne otkrivaju karte. ''Radimo na tome'', dodao je Markvart. ''Još nema ničega što bismo objavili, ali idemo korak po korak.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko više prati DTM seća se pre 15-20 god kad im uletela Alfa 155  u šampionat odvalila ih sve. Nakon toga prekinuli mislim da se nije DTM vozio možda i 10-god. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švabe više vole da kažu kako nisu posle toga uglasili Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM), nego ga preimenovali u International Touring Car Championship (ITC) :D Mada, jesu petljali sa FIA sa ciljem da im domaći šampionat preraste u internacionalni, pa su dali FIA svašta nešto od prava, što uglavnom nije dovoleo do dobrog rezultata. Zato su se posle par godina vratili sa organizacijom DTM-a.

 

Šteta što i 1994. godine nisu uzeli titlu, ali to su već bila prljava posla Mercedesa, ali je barem dobio malo kasnije u trci šta je i zaslužio:

 

 

12 pobeda 1993. godine, 11 pobeda 1994. godine...do kraja učestvovanja 38 pobeda. Krajem 1996. godine, Alfa i Opel (kojeg su ubacili u šampionat sa Calibrom DTM nakon pojave Alfe sa 155 DTM, i koji je osvojio titlu 1996. godine), najavljuju povlačenje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM odustao od noćnih trka u Mizanu, u 2019. se sve vozi po dnevnom svetlu

 

187965-dtm 2019.jpg

 

DTM je objavio vremena startova svih 18 trka planiranih za dolazeću sezonu 2019, i svi sprintovi, i subotnji i nedeljni, počinjaće u 13:30 po lokalnom vremenu. To važi i za gostovanja van Nemačke, što znači da će prilikom ostrvskog izleta na Brends Heču start biti u 14:30 po centralnoevropskom vremenu. Istovremeno, ova uniformna satnica znači da je organizator premium turing serije odustao od noćnih trka na Mizanu (kao i bilo gde drugde), iako je premijera pod reflektorima prošlog avgusta delovala kao vrlo uspešna i dobro sprovedena ideja, o čemu je naš portal sa lica mesta izveštavao.

 

Autodrom Mizano - Svetska staza Marko Simončeli - ipak je obezbedio svoje mesto u istoriji serije, kao (zasad) jedina lokacija gde se DTM trkao noću, i to prilikom svog prvog dolaska. Italijanska DTM runda je za 2019. dobila i novi termin, umesto krajem avgusta premeštena je početak juna, kada su dnevne temperature blaže, pa i to omogućuje trkanje po dnevnom svetlu. U programima DTM vikenda došlo je do krupnih izmena zbog povećanja broja pratećih takmičenja. Zato je serija smanjila broj treninga sa tri na dva. Otkako je DTM 2015. prešao na format od dve trke za vikend, za svaku su vožene zasebne kvalifikacije, a po jedan trening održavan je u petak, subotu i nedelju. U godini koja dolazi obe probne sesije biće organizovane petkom, prva će trajati 45, a druga uobičajenih 30 minuta i posle toga prilika za trening više neće biti. Za ''Brends Heč'' će važiti drugačiji raspored. Kao i 2018, zbog lokalnih propisa o zaštiti od buke u petak nema akcije, a ceo trkački vikend biće spakovan u dva dana. Zato će format ostati neizmenjen i redosled trening-kvalifikacije-trka biće poštovan i u subotu i u nedelju. U okviru DTM platforme, a kao prateći program, svoje mesto će imati preimenovani šampionat Formule 3, W serija (formula namenjena samo ženama), Porše karera, Lotus i Audi kupovi, te druge kategorije.

 

DTM kalendar 2019.

  • 3-5. maj: Hokenhajmring (Nemačka)
  • 17-19. maj: Zolder (Belgija)
  • 7-9. jun: Mizano (Italija)
  • 5-7. jul: Norisring (Nemačka)
  • 19-21. jul: Asen (Holandija)
  • 10-11. avgust: Brends Heč GP (V. Britanija)
  • 23-25. avgust: Lauzicring (Nemačka)
  • 13-15. septembar: Nirburgring (Nemačka)
  • 4-6. oktobar: Hokenhajmring (Nemačka)

 

Berger: Sa Aston Martinom niko više ne može da kaže da je DTM potpuno nemački

Razmatra se i promena imena serije

 

aston martin dtm.jpg

 

DTM direktor Gerhard Berger kaže da dolazak Aston Martina dokazuje da DTM više ne može da se posmatra kao ''previše nemačko'' takmičenje. Posle najave Mercedesa da napušta premijum turing seriju, Bergerova potraga za novim proizvođačima bila je fokusirana na evropske marke. Rešenje je nađeno u Aston Martinu (iza kojeg stoji kombinacija HWA - R-Motorsport), ali je poznat i BMW stav da DTM time ne treba da se zadovolji, već da je za stabilnost serije potrebno još brendova. ''Fascinantna marka sa trkačkom tradicijom sada je deo DTM-a'', rekao je Berger o dolasku engleskog luksuznog premium brenda. ''R-Motorsport tim je ekskluzivno licenciran od strane Aston Martina i on je otelovljenje DTM internacionalizacije. Niko više ne može da tvrdi da je DTM svenemačka serija.''

 

Berger je takođe rekao da će ''snažnije internacionalne karakteristike'' DTM-a biti jasnije od 2020. i ponovio da se razmatra promena imena serije. Nova pravila Klase 1 za 2019. predstavljaju prvi korak, a šef Audi motorsporta Diter Gas željan je dalje internacionalizacije. ''Srednjeročno i dugoročno, veoma je teško postaviti i voditi šampionat toliko visokog kalibra kakav je DTM strogo u Nemačkoj'', kaže Gas. ''Zato je dalja internacionalizacija veoma atraktivna i važna. Učešće Aston Martina predstavlja važan prvi korak u tom pravcu. Još jedan važan korak je promena DTM imena. Kad god je u skorije vreme trebalo privoleti druge proizvođače da se priključe DTM-u, iznova i iznova smo doživljavali da je D (označava Nemačku - prim.) u imenu DTM serije kamen spoticanja za internacionalne proizvođače.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTM moćniji nego ikad

 

DTM-BMW-2019.jpg

 

DTM automobili generacije 2019. biće najmoćniji u 32-godišnjoj istoriji serije. Za to je zaslužan prelazak na nova tehnička pravila Klase 1, u prvom redu uvođenje savremenog četvorocilindarskog dvolitarskog turboprehranjivanog motora sa direktnim ubrizgavanjem, koji treba da oslobađa oko 600 KS, a sasvim izvesno će snaga biti i veća. Osim što planira dodatno smanjenje aerodinamičkog potiska, organizator serije uvodi u igru još nekoliko faktora koji će povećati maksimalne brzine, i, kako se navodi, doprineti sportskom spektaklu.

 

Iako je bilo utemeljenih drugačijih najava, DTM će zadržati famozni sistem za redukciju otpora vazduha (DRS). On će biti primenjen na novom, širem zadnjem krilu koje sadrži jedan umesto dva elementa, kako je bilo 2018. Takvo krilo, sa jednim elementom, već se koristi u Japanskom Super GT šampionatu, s kojim DTM unificira svoj tehnički pravilnik. DRS će ubuduće moći da se aktivira kada vozač pratilac bude u zoni od tri sekunde u odnosu na auto koji sledi. Dosad je za aktivaciju bilo potrebno rastojanje od jedne sekunde. Još jedna novina u 2019: u poslednjih pet krugova svake trke, svaki vozač može da aktivira DRS, bez obzira na to koliko zaostaje za konkurentom. Organizator je time želeo da poboljša i intenzivira akciju i olakša preticanja u finišu DTM sprintova.

 

DTM ove sezone premijerno uvodi i ''push to pass'' sistem (primenjuje ga ''Indikar''), kome je takođe cilj da olakša preticanja. Prvi put u istoriji serije vozači će na raspolaganju imati dodatnih 30 KS tako što će pritiskom na dugme, a posredstvom restriktora protoka goriva, nakratko moći da obogate mešavinu, jer će u motor biti ubrizgana dodatna količina benzina. PTP sistem moći će da se aktivira 12 puta u svakoj trci.

 

Automobili nemačke premijum turing serije postaju i značajno lakši. Obavezna minimalna težina za novu generaciju DTM tehnike silazi ispod 1000 kilograma. Bez vozača i goriva, ona iznosi samo 981 kg, što je za 50 kg manje od prošle godine važećeg minimuma od 1031 kg. Svi pobrojani faktori učiniće DTM automobile specifikacije 2019. najmoćnijim u istoriji serije. Porast snage i smanjenje težine promenili su odnos ovih parametara i rezultat je proboj granice od 2 kilograma za 1 KS, odnosno nova proporcija od 1.6 kilograma na 1 KS. Kada se tome dodaju alatke za pomoć pri preticanju - DRS i PTP - očekuje se da će DTM sprave nove generacije moći da dostignu brzine veće od 300 km/na najbržim sekcijama staza u kalendaru, kakva je na primer Parabolika na Hokenhajmringu.

 

Dodatno, DTM automobili Klase 1 imaće veće otvore za vazduh na prednjem kraju, kao i veće otvore za izvod vazduha na haubi, što će doprineti njihovom agresivnijem izgledu. Povećane potrebe za rashlađivanjem agregata vizuelno će izmeniti frontalnu stranu automobila, sa koje nestaje žuta ''registarska tablica'' sa logom Nemačke pošte. Reklama jednog od tradicionalnih partnera šampionata seli se na bočne pozicije ispod farova. Promena se zapaža i na bokovima. Dok su u igri bili V8 motori, izduvne cevi završavale su na obema bočnim stranama automobila, u zoni vrata (za svaki red cilindara po jedna grana). Redni četvorocilindraš zahteva drugačiju arhitekturu izduva i ubuduće će postojati samo jedna izduvna cev, smeštena sa suvozačke strane i pomerena malo napred u odnosu na prethodni položaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen Aston Martin DTM program

 

189360-aston dtm.jpg

 

Švajcarski R-Motorsport upriličio je zvaničnu prezentaciju svog DTM programa, koji se odvija sa licencom Aston Martina, u alijansi sa timom HWA i sa četvoricom već imenovanih trkača. Na prezentaciji održanoj u Aston Martin prodajnom salonu u Nidervilu, Sent Galen, nije bilo takmičarskog Vantage DTM. Njega je ovom prilikom odmenio stilizovani model, nagoveštaj kontura trkačke kreacije, koja će biti premijerno prikazana na zajedničkom predsezonskom DTM testu na autodromu Heres. R-Motorsport diči se sloganom ''Emocija, strast, vizija'', a njegov direktor dr Florijan Kamelger podsetio je na ''ekstremno'' kratak vremenski period koji je timu stajao na raspolaganju za razvoj takmičarske sprave: ''To je projektni tim izložilo velikim prohtevima, ali smo učinili sve što je u našoj moći kako bi novi Aston Martin Vantage DTM mogao da debituje na stazi u prvoj nedelji marta. Veliko nam je zadovoljstvo da prikažemo model koji pokazuje vešto izvajani oblik novog trkačkog automobila.''

 

Uz pomenuti model, glavna mesta pod reflektorima pripala su kvartetu trkača kojima je zadatak da uvedu Aston Martin u DTM svet. Najiskusniji od njih, Pol di Resta, izjavio je: ''Impresioniran sam kako napreduje razvoj i neverovatno je šta su svi u timu već postigli u DTM projektu za tako kratko vreme koje su imali na raspolaganju od završetka prošle DTM sezone. Ovo je prvi put da je DTM automobil razvijen za tako kratko vreme.'' Danijel Hunkadelja je, poput Di Reste, dosad vozio za fabrički DTM tim Mercedesa. I tu operaciju je, kao i ovu Astonovu, sprovodila ekipa HWA, pa su i Španac i Škot u delimično poznatom okruženju. ''Automobili će izgledati sjajno i zaista će upadati u oko'', veruje Hunkadelja. ''Nadam se da ćemo i mi izgledati dobro u njima i da ćemo biti brzi. Ja već poznajem mnogo ljudi u ovom DTM trkačkom timu i svestan sam zaista vrednog znanja koje unose u ovaj projekat.'' Treći vozač tima, Džejk Denis, biće DTM debitant, ali se za R-Motorsport već trkao u Blanpan GT seriji. Njegov komentar glasi: ''Nikad nisam tako nestrpljivo iščekivao novi automobil i jedva čekam da se u njemu trkam. R-Motorsport već dobro poznajem iz GT trk i oni su krajnje profesionalni u svemu što čine.'' Najmlađi pilot ekipe, 21-godišnji Ferdinand Habzburg, celom poduhvatu daje notu plave krvi. ''Imam puno da učim, DTM je ogroman izazov jer ću se takmičiti s najboljim svetskim turing trkačima. Zato ću morati da što pre upoznam auto i steknem iskustvo'', kazao je bivši formula trkač.

 

Jedan od moderatora na prezentaciji bio je bivši F1 i DTM trkač Dejvid Kultard, koji je procenio mogućnosti novog tima: ''DTM projekat R-Motorsporta postavljen je veoma profesionalno, Aston Martin Vantage DTM automobili biće izvanredan dodatak seriji i ne vidim zašto ovaj tim ne bi bio konkurentan od prvog trenutka.'' U završnoj reči dr Kamelger je istakao da će njegov tim na DTM staze u 2019. izvesti četiri Aston Martina, u čemu ima podršku i ekskluzivnu licencu engleskog premium luksuznog brenda. Zatim je nastavio: ''Potpisali smo vrlo iskusnu, talentovanu i ambicioznu grupu vozača, jer ćemo se na kraju krajeva u DTM-u boriti s velikim i uspešnim proizvođačima. To će za nas biti ogroman izazov, a mi smo spremni da mu pristupimo svim sredstvima koja nam stoje na raspolaganju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Di Resta isprobao Aston Martin Vantage DTM

 

aston-martin-dtm.jpg

 

Prvi DTM model koji nosi oznaku Aston Martina je u ponedeljak izvezen na španski autodrom Heres. Istorijski debi automobila nastalog u saradnji timova R-Motorsport i HWA upriličen je ovog popodneva, kada je Pol di Resta izvezao šest instalacionih krugova u cilju funkcionalne provere sistema. Škot je ekipi potvrdio da su svi parametri ''u zelenoj zoni'' i da je Aston prošao prvi ispit posle samo 90 dana utrošenih na njegov razvoj i izradu. Već danas ovaj automobil naći će se na zajedničkom testu sa svojim konkurentima iz Audija i BMW-a. Tokom prva dva probna dana u kokpitu će takođe biti Di Resta.

 

''Osećaj je bio dobar od početka'', kazao je bivši F1 trkač opisujući utiske iz Vantage DTM. ''Tim je obavio neverovatnu stvar time što je za tako kratko vreme na pistu izvezao tako divan i jako povozan trkački automobil. Ja sam ga vozio tokom premijernog izlaska na stazu i to je izuzetan trenutak. Na prvoj funkcionalnoj probi sve je funkcionisalo savršeno i sad se radujem sutrašnjoj prvoj test sesiji.'' U skladu sa DTM propisima, takmičarski automobil ima drugačije dimenzije od standardnog produkcijskog Vantage i dugačak je 4.73 metra, širok 1.95, a visok 1.25 m. Novi četvorocilindarski turboprehranjivani motor od dva litra smešten je centralno, iza prednje osovine.

 

I direktor R-Motorsporta dr Florijan Kamelger impresioniran je onim što je tehnički tim postigao: ''Aston Martin Vantage DTM spremljen je za stazu u roku kraćem od 100 dana, što mora biti DTM rekord. Automobil izgleda izvanredno, a prvi utisci koje je preneo Pol di Resta obećavaju. Iako nas očekuje mnogo posla pre otvaranja sezone u Hokenhajmu, uvereni smo da je osnova automobila ona prava.'' Posle Di Reste, vozačke dužnosti na zvaničnom testu preuzeće Džejk Denis u četvrtak, a Ferdinand fon Habsburg sešće za volan u petak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Hokenhajmu će novi DTM automobili biti 3 sekunde po krugu brži od prošlogodišnjih

 

190301-audi dtm.jpg

 

Tokom trodnevnog zajedničkog DTM testa na autodromu Heres de la Frontera, prvi put su asfalt iste piste u isto vreme delila sva tri zastupljena brenda u novoj epohi serije, Audi, BMW i Aston Martin. Timovi i vozači u Španiji su prvi put u ovoj godini isprobali svoje nove, turboprehranjivane takmičarske sprave. Verovatno najveće interesovanje izazvala je pojava Aston Martina, nove marke i novog tima u šampionatu. Potpuno novi Vantage DTM ekipe R-Motorsport prešao je svoje apsolutno prve krugove, što je samo pojačalo nestrpljenje i napetost sa kojim se očekuje nova DTM sezona. Na društvenim mrežama širili su se video klipovi, na osnovu kojih se stekao utisak da nova generacija DTM tehnike i izgleda i zvuči veoma moćno. Međutim, na testu na Heresu vladalo je promenljivo vreme (vetrovito, uz brojne sitnije pljuskove), a i timovi su sprovodili samo njima znane probne programe. Dodatno, nikakva vremena krugova nisu objavljena, pa ni orijentacionu predstavu o odnosu snaga između tri proizvođača nije bilo moguće steći. Na ovaj ili onaj način, predstavnici sva tri proizvođača u Španiji su stekli utisak da se kreću pravim putem. 

 

Tokom prvog test dana u kokpitu Audija RS5 DTM sedeo je Niko Miler, koga je drugog i trećeg dana za volanom nasledio Rene Rast, aktuelni viceprvak i šampion iz 2017. ''Prelazak sa V8 atmosfesrskog motora na četvorocilindarski turbo motor predstavlja veliku promenu'', rekao je Andreas Ros, rukovodilac Audi DTM projekta ''Naši inženjeri moraju da nauče mnogo o brojnim novim parametrima, o isporuci snage, obrtnom momentu, povonosti - o svemu tome se radi. A i vozačima je to jedan sasvim drugi svet. Sada raspolažu većim obrtnim momentom i većom snagom. Posle svake vožnje, naši piloti su izlazili iz automobila sa širokim osmehom na licu. Mislim da je to najveći kompliment koji može da se da novim motorima. Vozači definitivno osećaju dodatnu snagu i veće brzine.'' Ros je istakao da je promenljivo vreme u Španiji dodatno otežalo prognoze, ali svejedno misli da bi ovogodišnji automobili na majskom otvaranju sezone na Hokenhajmringu mogli da budu tri sekunde po krugu brži od svojih parnjaka iz 2018. ''Navijači uopšte ne moraju da se brinu za zvuk'', dodao je Andreas Ros. ''Od prvog prošlogodišnjeg testa motori su bili fantastični. Izvanredno zvuče i postaraće se za sjajnu predstavu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je novi turbo motor Audija za DTM

 

190996-audi dtm.jpg

 

Počinje nova DTM era: od 2019, automobili izrađeni po pravilima Klase 1 koriste moderne i efikasne turbo motore. Dvolitarska četvorocilindarska pogonska jedinica koja će pokretati Audi RS5 DTM isporučuje preko 610 konjskih snaga, a pomoću funkcije ''push-to-pass'', vozači mogu da iskoriste kratkotrajno povećanje snage od 30 KS. Nakon dve i po godine razvoja i oko 1000 sati testiranja na dinamometru, novi trkački motor Audija je spreman za svoj prvi nastup 4. maja na Hokenhajmringu.

 

''Naši vozači su bili potpuno oduševljeni tokom testa'', kaže prvi čovek Audi motorsporta Diter Gas. ''Međutim, prelazak sa atmosferskih V8 motora na turbo motore nije važan samo zbog dodatnih 100 konjskih snaga. U DTM-u se sada trkamo sa visoko efikasnim motorom, a takvu vrstu agregata već koristimo u mnogim serijskim vozilima naše grupe.'' Nova DTM pravila Klase 1 usmerena su ka što većoj efikasnosti. Kao i u produkciji, izazov je izvući maksimum iz raspoloživog goriva putem visoke kompresije i velike efikasnosti. U DTM-u, količina goriva je ograničena na 95 kilograma po satu. ''To može zvučati kao mnogo u svetlu 610 konjskih snaga, ali zaista nije'', govori Ulrih Barecki, šef razvoja motora u Audi motorsportu. ''Specifična potrošnja DTM motora je ekstremno niska i sada je u opsegu onoga što je bilo tipično za dizel agregate. Što se tiče težine i lakog dizajna - posebno u kontekstu sniženje emisija CO2 - ističemo nekoliko pristupa koji bi, nadamo se, mogli naći svoj put do budućih putničkih automobila, kao u slučaju TFSI i TDI agregata sa Le Mana.''

 

Kompaktni četvorocilindarski turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva (TFSI) težak je samo 85 kilograma, što će reći da je upola lakši od atmosferskog V8 prethodno korišćenog u DTM-u. Kao rezultat, težina Audija RS5 DTM bez goriva pala je na ispod 1.000 kilograma. Odnos snage i težine sada iznosi oko 1.6 kilograma po konjskoj snazi. Kao i ranije, DTM motor mora da traje tokom cele sezone, pa je projektovan da izdrži otprilike 6.000 kilometara. ''DTM format je veliki izazov'', ističe Štefan Drajer, rukovodilac razvoja pogona u Audi motorsportu. ''Velika kilometraža, raspoređena na mnogo rundi sa kratkim sprintovima, veoma je naporna. Dodatno, vibracije četvorocilindarskog motora totalno se razlikuju od onih kod V8 motora. To je bio veliki izazov tokom razvoja motora i takođe našim dinamometrima.'' Dodatak od 100 KS, kao i veći obrtni moment, pojačano opterećuju ceo pogonski sistem.

 

Zahvaljujući takozvanom ''push-to-pass'' sistemu, vozač pritiskom na dugme može da aktivira kratkotrajnu dodatnu snagu motora, na primer prilikom preticanja. Premošćenjem restriktora protoka goriva, obezbeđuje se dodatnih 5 kg goriva po satu, što rezultira skokom od oko 30 KS. DTM automobili u trkama koriste standardno gorivo (RON 98), što pogoduje transferu tehnologija iz auto-sporta u produkciju. Dodatno, motor je pripremljen i za korišćenje alternativnih e-goriva, što garantuje da visoko efikasni motori sa unutrašnjem sagorevanjem mogu da budu ekstremno ekološki prihvatljivi. Visoka efikasnost i niska potrošnja goriva krucijalni su faktori za uspeh u DTM-u. Takmičari koji budu u mogućnosti da startuju sa manje goriva u rezervoarima, samim tim i sa manjom težinom, automatski su u prednosti nad suparnicima.

 

Audi ima obilno iskustvo sa turbo motorima u auto-sportu, od legendarnog originalnog reli ''kvatra'', do niza uspešnih Le Man prototipa. Zasnovano na tom iskustvu, svaka od oko 2.000 komponenti aktuelnog DTM motora projektovana je od praznog lista papira. Kompaktni redni četvorocilindraš postavljen je napred i uzdužno. Turbo punjač nalazi se na desnoj strani motornog prostora Audija RS5 DTM i operiše na maksimalnom apsolutnom pritisku od 3.5 bara. I kada noga vozača nije na papučici gasa, okretanju turbine pomaže sistem protiv turbo zakašnjenja (anti-lag – ALS). Pri punom opterećnju, grane motora sijaju jarko crvenom bojom. Brzine se menjaju na 9.500 obrtaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

R-Motorsport može da testira Aston Martin i u toku DTM sezone

 

DTM-Aston-Martin-BMW-Audi.jpg

 

Ekipa R-Motorsport, koja u DTM seriji nastupa sa licencom brenda Aston Martin, dobila je saglasnost konkurenata da svoje automobile testira i u toku sezone i tako iskoristi dodeljenu kvotu test dana. Dok su novi DTM modeli Audija i BMW-a prvi put izašli na staze još prošle, debitujući Vantage DTM pojavio se na pisti početkom marta na Heresu, a zatim i na privatnom testu na Eštorilu. To znači da je R-Motorsport imao ukupno šest probnih dana uoči zajedničkog DTM četvorodnevnog testa na Lauzicringu, gde su vozili svi zastupljeni brendovi. Za operaciju R-Motorsport to znači manjak vremena na stazi u odnosu na konkurentske brendove BMW i Audi. Zato su Švajcarci od rivala, kao i od DTM promotera, zatražili saglasnost da budu izuzeti od propisa kojim su testovi tokom trajanja sezone zabranjeni. Šef ekipe Florijan Kamelger kazao je da je ta saglasnost i dobijena, a njegov tim tek treba da odluči kada će sprovesti dodatne probne vožnje.

 

''Imamo saglasnost druga dva proizvođača da možemo da testiramo tokom sezone i to nam pričinjava veliko zadovoljstvo'', izjavio je Kamelger za Motorsport.com. ''Ne mogu tačno da kažem kada će taj test biti organizovan, ali čim to budemo znali, odmah ćemo i saopštiti. Želeo bih prvo da razmotrim mogućnosti o kojima je razgovarano. Dogovorili smo se o vremenskom rasponu koji nije odmah posle otvaranja sezone u Hokenhajmu, ali nije ni u njenoj sredini.''

DTM direktor Gerhard Berger smatra da je fer da se pridošlici u seriju da šansa da sustigne već etablirane konkurente oličene u Audiju i BMW-u. ''Pridošlice su uvek dobrodošle, zato su svi bili za varijantu da im se dopusti test ustupak'', rekao je Austrijanac. ''Uvek morate da im date fer šansu da budu na vrhu, to koristi celoj seriji.''

 

Na kolektivnom testu na Lauzicringu vozači Aston Martina zauzeli su pozicije u dnu tabele, mada im jurnjava za brzim krugovima i nije bila zadatak. Rok za homologacije DTM automobila istekao je 1. aprila, njihov dalji razvoj je ''zamrznut'', a zahtev za promenu već homologiranih komponenti može biti podnesen samo ako se izmene tiču poboljšajnja pouzdanosti. DTM sezona startuje rundom na Hokenhajmringu, u terminu od 3. do 5. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u blagoj prednosti u odnosu na DTM konkurente

 

191805-audi dtm.jpg

 

Audi se pokazao u moćnom izdanju na DTM ''generalnoj probi'', četvorodnevnom zajedničkom predsezonskom testu na Lauzicringu.

Posmatrano zbirno, najbrži krug u sva četiri dana zabeležio je njegov pilot Robin Frajns. Holanđanin je pokazao i šta se od nove generacije DTM automobila može očekivati, budući da je njegov krug od 1:35.169 bio preko dve sekunde brži od DTM rekorda staze. Takođe, vozači brenda sa četiri prstena imali su najbrža vremena tokom svakog od test dana, a i prešli su najviše kilometara. Audi je na autodrom u Brandenburgu dovezao svih osam trkačkih RS 5 DTM - šest fabričkih, dva privatna, kao i test automobil. Fabrički vozači Frajns, Loik Dival, Džejmi Grin, Niko Miler, Rene Rast i Majk Rokenfeler izvezli su 1.414 krugova (6.642 kilometra), a debitanti u klijentskom timu WRT, Džonatan Aberdin i Pjetro Fitipaldi, prešli su 469 krugova.

 

''Zajedno sa naša četiri tima, ABT sportslajn, Feniks, Rozberg, ABT i WRT, uspeli smo da pripremimo sve automobile za test i već to predstavlja veliko postignuće cele naše ekipe, koja se odlično pokazala'', izjavio je šef Audi DTM projekta Andreas Ros. ''Rezultat je taj da smo uspeli da steknemo malu prednost u odnosu na konkurente. Normalno je da novi automobili ispolje neke manje probleme tokom prvih testova, a mi smo skoro sve uspeli da razrešimo na licu mesta i došli smo do mnogih korisnih saznanja. Brzina našeg novog automobila obećava'', kazao je DTM šampion iz 2017. Rene Rast, a zatim upozorio: ''Najveći izazov predstavljaju duže vožnje, u tom segmentu još mnogo imamo da naučimo.''

DTM automobili za 2019. dramatično su promenjeni uvođenjem novih dvolitarskih turboprehranjivanih motora koji oslobađaju preko 610 KS, što je za oko 100 KS više od onoga za šta su bili sposobni njihovi V8 atmo prethodnici. Samim tim, mnogo je poraslo opterećenje ''Hankuk'' pneumatika, a oni su ostali identični kao tokom dve prethodne sezone. Sasvim je moguće da upravo ta činjenica navodi Rasta na oprez kada govori o dugačkim turama kao izazovu.

Audiju, kao i konkurentskim DTM markama, sada preostaju finalne pripreme za prvi DTM takmičarski vikend, 4. i 5. maja na Hokenhajmringu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitman i BMW osvojili prvu trku nove DTM epohe

 

DTM-Wittmann 11.jpg

 

Marko Vitman je pobednik prve trke u novoj DTM eri Klase 1. Bivši dvostruki prvak serije startovao je sa pol-pozicije na Hokenhajmringu, odoleo je snažnom pritisku Renea Rasta, proveo je sva 34 kišna kruga u vođstvu i prošao je kroz cilj nepunih 13.7 sekundi pre prvog pratioca, Audijevog Majka Rokenfelera. Koliko je visok tempo držao BMW pilot pokazuje i podatak da je trećeplasirani Robin Frajns za njim kasnio 34.6 sekundi.

 

DTM-Wittmann.jpg

 

Četvrtog mesta dočepao se Timo Glok. Njegov BMW okrenut je u prvoj krivini posle starta i kontakta sa Rastom. Da nije bilo tog trkačkog incidenta, trkač iz Lindenfelsa možda je mogao da ubeleži i podijum, budući da je za Frajnsom na kraju zaostajao nepune 3 sekunde. Do pete pozicije dovezao se Loik Dival u Audiju, uz kašnjenje za pobednikom veće od minuta, a Južnoafrikanac u BMW postavi Šeldon van der Linde, završio je trku kao šesti, istovremeno i najbolje rangirani od svih DTM debitanata. Sedmo mesto pripalo je BMW veteranu Brunu Spengleru, čiji je nastup bio diskretan ali efikasan, a osmo Audijevom pilotu Niku Mileru. Devetoplasirani Danijel Hunkadelja bio je najbolje rangirani vozač debitantske R-Motorsport Aston Martin operacije, a poredak prvih 10 zaključio je još jedan ruki u seriji, Pjetro Fitipaldi u klijentskom WRT Audiju RS 5 DTM.

 

Tragičar trke bio je Rast. Dobivši početne duele sa Audi kolegama Frajnsom i Rokenfelerom, izdvojio se kao Vitmanov najuporniji i najopasniji pratilac. Tokom najvećeg dela trke njih dvojica vozili su ''zalepljeni'' jedan za drugog i daleko od svih ostalih. Međutim, ostali smo uskraćeni za kraljevsku borbu u finišu, jer je šest krugova pre karirane zastave Audi izdao Rasta, pa ga je ovaj nemoćno parkirao na Motodrom kompleksu. Posle toga, Vitmana niko nije mogao da ugrozi: Rokenfeler je jednostavno bio predaleko i nije ga bilo ni na vidiku kada se konačni pobednik u 31. krugu vraćao sa obaveznog pit-stopa. Odustajanja su upisali i piloti Aston Martina Ferdinand Habzburg i Pol di Resta, koji je prvih petnaestak krugova proveo na visokim pozicijama, između pete i sedme. Na putu ka prvim DTM bodovima bio je Astonov Džejk Denis, ali ga je dva kruga pre kraja upropastio očajan rad u boksu i osudio na konačnu poziciju 11.

 

Nedeljne DTM kvalifikacije počinju u voze se u 10:45, a druga trka startuje u 13:30.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rene Rast osvojio drugu DTM trku na Hokenhajmringu

 

rast dtm.jpg

 

Vozač Audija, Rene Rast, pobedio je u drugoj trci DTM sezone na Hokenhajmringu nakon starta sa 16. mesta, ispred kolega po brendu, Nika Milera i Robina Frajnsa. Kuriozitet je u tome što je Rast dva puta odlazio u boks, kako bi u narednim fazama trke imao svežije gume od suparnika i ta strategija Audi tima Rozberg apsolutno se isplatila. Filip Eng je iskoristio svoju drugu pol-poziciju u DTM karijeri i poveo je posle starta, dok su iza njega njegov BMW kolega Marko Vitman i predstavnik Audija, Robin Frajns, loše startovali i potonuli iza Nika Milera i Tima Gloka. U šestom krugu, Majk Rokenfeler je morao da zaustavi svoj RS5 DTM kako bi resetovao sistem i ponovo pokrenuo automobil, a Loik Dival je pogrešio na kočenju na Zahs krivini Motodroma i parkirao svoj Audi u šljunak, pa je sigurnosni automobil izašao na stazu.

 

Vozač Aston Martina Pol Di Resta i Rene Rast su ovo iskoristili da promene gume, a Rast je dobio informaciju od inženjera da planiraju dva stajanja. Odlazak u boks u vreme aktivnosti sigurnosnog vozila ne računa se kao obavezan pit-stop. U isto vreme odustao je Rokenfeler, jer je njegov Audi gubio ulje. Na restartu je Džejmi Grin okrenuo mladog BMW trkača Šeldona van der Lindea i zbog toga je kažnjen prolaskom kroz ''pitlejn''. Bruno Spengler je uspeo da pretekne Gloka, dok je Miler pokušao da obiđe Enga, ali se Austrijanac ubrzo vratio na vodeću poziciju. Rast je odlično iskoristio nove gume i u celoj gužvi se domogao četvrtog mesta, ali tu nije stao i tokom narednih krugova je sustizao konkurente. U 11. krugu je pretekao Spenglera za treće mesto, a ne mnogo kasnije i Milera, sa spoljne strane u ukosnici Motodroma. Posle Parabolike, Pjetro Fitipaldi je okrenuo Vitmana i kažnjen je isto kao i Grin.

 

Rast je ponovo stao u 22. krugu i nastavio odličnim tempom, na putu ka 22. pobedi brenda sa četiri prstena na Hokenhajmringu. Na cilju je imao prednost od 11.9 sekundi nad drugoplasiranim. Iza njega, Niko Miler je otišao na redovnu promenu guma na polovini trke, u 18. krugu, kada i BMW Filipa Enga. Švajcarac je iz boksa izašao ispred austrijskog trkača i posle je morao samo da odoli napadima Spenglera i Frajnsa na putu do drugog mesta. Nakon što je posle prve krivine bio na osmoj poziciji, Frajnsov cilj je bio jasan. Posle stajanja u 22. krugu, Holanđanin je pokazao tempo sličan Rastovom i pretekao je sve konkurente na putu do drugog plasmana na najnižem stepeniku podijuma ovog vikenda. Rast, Miler i Frajns doneli su Audiju trostruku pobedu u Baden-Virtembergu.

Filip Eng nije imao odgovor na tempo Audijevih pilota, te je trku završio na četvrtoj poziciji, ispred svog BMW kolege Spenglera. Šesti je kroz cilj prošao BMW M4 DTM koji je vozio Timo Glok. Pol di Resta nije uspeo da materijalizuje strategiju sa dva odlaska u boks, jer mu je drugo zaustavljanje, izvedeno u 25. krugu, trajalo dugo. Škot je ipak uspeo da Aston Martin Vantage DTM doveze do sedme pozicije. Vitman je rano obavio promenu guma i u finišu nije imao tempo da se odupre Di Resti, tako da je drugu trku vikenda završio na osmom mestu. Najboljih deset su kompletirali Džejmi Grin i Joel Erikson. Trku su iza njih završili Džejk Denis (samo desetinku iza osvajača poslednjeg boda), Džonatan Aberdin, Ferdinand fon Habzburg i Šeldon van der Linde.

 

Nakon vikenda na Hokenhajmu, Vitman vodi u generalnom plasmanu sa 34 poena, ispred Frajnsa koji ima 31. Rast je trećeplasirani sa 25 bodova, slede Miler sa 22 i Rokenfeler sa 20 poena. Sledeća stanica na DTM kalendaru je Belgija i autodrom Zolder, gde će akcija biti na programu od 17. do 19. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo gost Audija u DTM šampionatu

 

192244-Andrea-Doviciozo.jpg

 

Italijanski motociklista Andrea Doviciozo sešće za volan Audija u dve trke DTM šampionata u Mizanu. Doviciozo će zameniti Pjetra Fitipaldija, koji će u tom periodu imati obaveze u Formuli 1. ''Volim automobile i srećan sam što ću moći da se trkam sa Audijem RS 5'', kazao je vozač Dukatija. ''Teško da ću pronaći vremena da se pripremam zbog obaveza u Moto GP. Ipak, radujem se što ću imati priliku da probam nešto drugo''. Priliku da isproba novo vozilo Italijan će imati 22. i 23. maja. ''Oduševljeni smo jer smo doveli istinsku zvezdu'', rekao je prvi čovek Audi Motosporta Diter Gas. ''Moto GP vozači su heroji u Italiji. Verujemo da će privući navijače. Zahvalio bih i ekipi Dukatija što su mu dozvolili da bude naš gost''. DTM trke u Mizanu na programu su 8. i 9. juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...