Jump to content
neshaoct

DTM Šampionat - aktuelno, novosti

Recommended Posts

Farfusu prva trka

 

 

 

 

farfus%20dtm.jpg

 

 

 

 

 

Trkom na Hockenheimringu startovala ovogodišnja DTM sezona. Pobedom BMW-a i Augusta Farfusa...

 

 

Krenulo je. I najviše razloga za slavlje imaju vozači BMW-a, a posebno pobednik trke, Brazilac Augusto Farfus. Nakon 42 kruga prvi je prošao ciljem, više od 3 sekunde pre nego drugoplasirani Dirk Werner, takođe u BMW-u, i čak 9 pre Christiana Vietorisa u Mercedesu. Tri automobila u prvih pet; sjajan početak za bavarsku firmu.

 

 

Slede dve nedelje pauze, a sezona se nastavlja 19.5.2013. u Brands Hatchu..

 

 

 

 

 

Rezultati trke:

 

 

 

 

 

1. A Farfus RBM BMW 1h10m11.583s

 

 

2. D Werner Schnitzer BMW + 3.692s

 

 

3. C Vietoris HWA Mercedes + 9.675s

 

 

4. G Paffett HWA Mercedes + 12.613s

 

 

5. B Spengler Schnitzer BMW + 13.212s

 

 

6. T Scheider Abt Audi + 13.753s

 

 

7. J Hand RBM BMW + 14.100s

 

 

8. M Rockenfeller Phoenix Audi + 14.477s

 

 

9. M Wittmann MTEK BMW + 17.894s

 

 

10. R Merhi HWA Mercedes + 19.537s

 

 

11. P Wehrlein Mucke Mercedes + 20.902s

 

 

12. D Juncadella Mucke Mercedes + 26.169s

 

 

13. M Tomczyk RMG BMW + 30.904s

 

 

14. J Green Abt Audi + 41.166s

 

 

15. M Molina Phoenix Audi + 43.535s

 

 

16. F Albuquerque Rosberg Audi + 54.077s

 

 

17. A Priaulx RMG BMW + 2 laps

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rokenfeler pobednik na Brends Heču

 

dtm%202013.jpg

 

Vozač Phoenix Audi ekipe, Majk Rokenfeler pobedio je u drugoj rundi DTM šampionata. Rokenfeler je do pobede došao posle dve godine, a ova pobeda ga je postavila i na vodeće mesto u generalnom plasmanu.

 

Rokenfeler je na kvalifikacijama osvojio drugu startnu poziciju, međutim kada je posle kvalifikacija utvrđeno da je auto najbržeg na kvalifikacijama, Tomčika, lakši od minimalne propisane težine, Rokenfeler je dobio na poklon pol poziciju. Rokenfeler je odlično iskoristio start sa vodeće pozicije i sačuvao je prvo mesto do kraja trke. Vozač Audija je napravio prednost od 3 sekunde nakon drugog zaustavljanja u boksu u odnosu na drugoplasiranog Farfusa u BMW-u.  Pobedu mu je dodatno olakšao i problem koji je imao Farfus kada je ostao parkiran na startno-ciljnom pravcu, nedugo posle finalnog zaustavljanja u boksu. Posle odustajanja Farfusa, aktuelni šampion Bruno Spengler je došao na drugu poziciju. U jednom trenutku se i razmatrala kazna za vozača Schnizer BMW ekipe, kada je imao kontakt sa Pafetom prilikom prolaska kroz Druid krivinu.

 

Pafet je startovao sa 11. pozicije i bio je jedini vozač koji je startovao na tvrđoj smeši Hankook pneumatika, ali se posle samo četiri kruga odlučio da montira mekšu smešu. Ova taktika ga je dovela do trećeg mesta posle odustajanja Farfusa, ali je morao da brine na odbranu od Vikensa i Vitmana koji su ga pritiskali. Oba pomenuta vozača su u poslednjem stintu trke imali dosta svežije pneumatike od Pafeta. Pafet je uspeo da se odbrani, ali je nakon trke dobio kaznu od 5s na vreme trke, jer nije usporio u sektoru staze na kome su na snazi bile žute zastave. Ova kazna je omogućila i prvi podijum za Vikensa, kao i najbolji rezultat u karijeri za Vitmana, četvrto mesto.

 

Tomčik je kako smo već rekli startovao sa začelja zbog kazne i uspeo je da se na trci popne sve do 16 mesta za samo nekoliko krugova, ali ga je Merhi zakačio i okrenuo na stazi. Na kraju je Tomčik završio trku na 13. mestu sa krugom zaostatka.

Sledeća trka DTM šampionata vozi se 2.06. na stazi Spilberg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slavlje BMW-a u Austriji
 
98522-bmw%20dtm.jpg
 
Red Bull Ring u austrijskom Zeltwegu je bio domaćin jučerašnje trke DTM serije. Tri prva mesta su pripala vozačima bavarskog BMW-a.
Red Bull Ring; nekadašnji A-1 ring u austrijskom Zeltwegu je ugostio drugu ovogodišnju trku serije DTM. Nemački touring šampionat privlači ogromu pažnju, ne samo nemačke publike nego širom sveta. Iako nacionalna, to je serija koja je po mnogima kvalitetom odmah iza Formule 1.
Bruno Spengler, Marko Wittman i Timo Glock; tri BMW-a vozača koji su se popela na podijum. Audi tek četvrti (Rockenfeller), a Mercedes razočaravajući tek sedmi sa svojim najboljim vozačem u Austriji a to je bio Christian Vietoris. Sa starta je krenulo 22 vozača, samo dva nisu završila (Tomczyk i Hand). Vozilo se 47 krugova.
 
Rezultati:
 
1. B Spengler Schnitzer BMW 1h08m35.249s
2. M Wittmann MTEK BMW + 1.550s
3. T Glock MTEK BMW + 6.504s
4. M Rockenfeller Phoenix Audi + 9.183s
5. M Ekstrom Abt Audi + 10.260s
6. A Farfus RBM BMW + 14.299s
7. C Vietoris HWA Mercedes + 14.884s
8. D Werner Schnitzer BMW + 15.548s
9. G Paffett HWA Mercedes + 16.207s
10. P Wehrlein Mucke Mercedes + 17.462s
11. A Tambay Abt Audi + 21.550s
12. R Wickens HWA Mercedes + 26.499s
13. D Juncadella Mucke Mercedes + 26.927s
14. M Molina Phoenix Audi + 27.704s
15. E Mortara Rosberg Audi + 29.113s
16. T Scheider Abt Audi + 29.470s
17. F Albuquerque Rosberg Audi + 31.834s
18. J Green Abt Audi + 32.854s
19. A Priaulx RMG BMW + 1m10.907s
20. R Merhi HWA Mercedes + 1m19.828s
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DTM Lausitzring – Mercedesi iz prvog reda
 
vietoris.jpg
 
Christian Vietoris i Gary Paffet najbrži na kvalifikacijama Lausitzringa. Najbrži sa treninga; Jamie Green startovaće trku sa treće pozicije. Nakon treninga na Lauitzringu, održane su i kvalifikacije za četvrtu ovogodišnju trku DTM serije. Christian Vietoris u Mercedesu je bio najbrži, ostvario najbolje veme i sa prve pozicije će trku. Iz prvog reda će krenuti i Gary Paffet, još jedan vozač Mercedesa. Da li je to znak da se Mercedes budi ili...
Sa startnog grida u trku će krenuti 22 vozača. Podsetimo, voze se 52 kruga na stazi dugoj nešto više od 3,4 km.
Rekord kruga - Paul Di Resta (Mercedes-Benz) 1:18.938 (2008.god)
 
 
----------------------------------
 
Uverljivi Mercedes i Paffett
 
dtm%202013%2021.jpg
 
Gary Paffett, Christian Vietoris, Robert Wickens...tri vozača Mercedesa među prva četiri nakon okončanja 52 kruga duge trke na 3,4 km dugom Laustizringu.
Tek je Mike Rockenfeller sa Audijem uspeo da spreči totalnu ''vladavinu'' Mercedesa na današnjoj trci. Nije loš bio ni najbrži sa treninga; Jamie Green koji je nastup okončao na petom mestu, 14 sekundi iza pobednika Paffetta koji zna šta znači pobediti na ovoj stazi. Naime, slavio je na Lausitzringu 2009. godine.
Rockenfelleru je današnje drugo mesto donelo i vodstvo u ukupnom poretku DTM-a. Trenutno je na prvom mestu, sa istim brojem bodova (59) kao i drugoplasirani Bruno Spengler (BMW), dok je današnji pobednik Paffett na trećem mestu ukupnog poretka sa 47 bodova.
Ništa još nije odlučeno, do kraja ovogodišnje sezone preostalo je još šest trka na kojima će se odlučivati o šampionu serije DTM. Serije koja i ove godine privlači ogromnu pažnju nemačke, ali i svetske automobiliske javnosti. Danas je podbacio BMW; najbolji vozač bavarskog tima bio je Bruno Spengler, tek na sedmoj poziciji.
 
Prvih 5:
 
1. Gary Paffett (Euronics Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupe) 1:09.58.562
2. Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix, Audi RS 5 DTM9 +06.800
3. Christian Vietoris (Mercedes AMG DTM Team, DTM M. AMG C-Coupe) +11.510
4. Robert Wickens (Stihl Mercedes AMG, DTM Mercedes AMG C-Coupe) +12.790
5. Jamie Green (Audi Sport Team Abm Sportsline, Audi RS 5 DTM) +14.138
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pobeda Ekstroma na Norisringu
 
100005-audi%20dtm.jpg
 
Šveđanin Mattias Ekstroem slavio je na trci DTM serije na Norisringu. Dokazao da je serija totalno nepredvidljiva....BMW tek šesti, daleko od očekivanog...
Kratka staza, puno događaja i pobeda Mattiasa Ekstroema. Šveđanin, jedan od najpoznatijih vozača DTM serije ostvario je pobedu na stazi koja spada u red najkraćih. Krug se vozi u proseku za 50 sekundi. Iza Šveđanina; tri Mercedesa. Ipak, slavlje je na kraju pripalo timu Audija. Puno im to znači. Predviđenih 83 kruga prošao je u vremenu nešto većem od 1 sat; 12 minuta..
Ekstrom je na kvalifikacijama imao tek deveto vreme, ali je svojom vožnjom ponovo pokazao da „pole“ u DTM-u ne mora da igra neku presudnu ulogu.
Sa zanimanjem se očekuje sledeća trka. Avgust je mesec kada će se DTM voziti u Rusiji. Na moskovskoj stazi pobeda će značiti veoma mnogo. I sportski, ali i tržišno.
Rezultati trke, prvih pet:
 
1. Mattias Ekstrom (SWE, Audi Sport Team Abt Spotsline) 1:12:14.698
2. Robert Wickens (CAN, STIHL Mercedes AMG) +02.646
3. Christian Vietoris (GER, Mercedes AMG DTM Team) +06.282
4. Daniel Juncadela (ESP, Stern Mercedes AMG) +07.039
5. Mike Rockenfeller (GER, Audi Sport Team Phoenix) +08.411
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DTM Moskva - Rockenfelleru pol pozicija nakon bizarnog prekida kvalifikacija

 

rockenfeller%20moskva.jpg

 

Svoju premijeru DTM je imao u Rusiji. Na novom, 2.5 km dugom Moscow Racewayu vozi se trka nemačkog touring šampionata koji iz godine u godinu širi svoje granice. Daleko je to od klasičnog samo nemačkog šampionata. Naravno, vozni park čine automobili tri ugledna proizvođača; Mercedesa, BMW-a i Audija, ali vozački deo itekako je internacioalan. Rusija ipak ostaje Rusija. Svašta smo doživeli ali razlog zbog čega je žiri otkazao završni deo kvalifikacija; to je prvi put...

Četvrti krug, Q4, nije ni startovao. Naime, žiri je odlučio da prekine kvalifikacije nakon što je više od dva sata vazdušni prostor iznad piste bio zatvoren zbog preleta privatnog aviona predsednika Putina. Medicinski helikopter nije mogao da se podigne u vazduh; čekalo se pola sata, a onda je sportska komisija odlučila da prekine ''mučenje'' i kao službene proglasi rezultate iz Q3. Zaista bizarno.

I tako je  Rockenfeller koji je briljirao u prva tri kruga kvalifikacija osvojio pol poziciju za trku. Iza Rockenfellera plasirali su se Jamie Green, najbrži iz Q2 Dirk Werner, Ekstroem, Farfus, Spengler...

 

Trenutni poredak u DTM seriji:

 

1. Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) 69 bodova

2. Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) 67

3. Christian Vietoris (Mercedes AMG DTM Team) 55

4. Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) 47

5. Robert Wickens (STIHL Mercedes AMG) 45

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DTM Moskva – Pobeda Rockenfellera i Audija
 
dtm%20audi%20moskva.jpg
 
Konačno je jedan Nemac ''osvojio'' Moskvu. To je uspelo Mikeu Rockenfelleru na DTM trci koja je svoju premijeru imala u Rusiji. Bio je brži od Šveđenina Ekstroema i Brazilca Farfusa.
Veliki uspeh Audija. Nadjačao je BMW, a pogotovo Mercedes čiji je najbolji vozač u Rusiji bio Garry Paffett sa, za Mercedes razočaravajućim, petim mestom. Trka je prošla u znaku Rockenfellera. Pred kraj je malo zakuvao Ekstroem, ali sve je to bilo nedovoljno kako bi se sjajni Mike maknuo sa pobedničkog puta. Vozač Audija je poveo od samog starta i lagano je; iz kruga u krug povećavao prednost. Devet sekundi nakon 35 krugova, bio je znak da Mike ozbiljno misli da pobedi u Moskvi...
Tek u drugom delu trke Rockenfeller je po prvi put ušao u boksove. Iskoristio je to Tambay, odmah potom Ekrstroem i preuzeli su vođstvo. Ali, dobra taktika Rockenfellerovog tima koji je skupljao sekunde kasnim odlaskom u boks, na kraju je urodila plodom. I Rockenfeller je sa nešto više od sekunde prednosti prvi prošao kroz cilj.
Mattias Ekstroem završio je kao drugi, a na treće mesto se probio Augusto Farsus. Dugo vremena u samom vrhu; Adrien Tambay na kraju je ostao bez podijuma. Peto mesto pripalo je Britancu Garyu Paffettu . Najbrži sa jučerašnjeg treninga; Bruno Spengler je razočarao i završio je tek kao 18. sa jednim krugom zaostatka za pobednikom.
Moskovskom pobedom Rockenfeller je povećao vođstvo u ukupnom poretku, pogotovo što je Spengler odvezao očajnu trku...
 
Rezultati:
 
1. Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) 1:14:38.512 (74 kruga)
2. Mattias Ekstroem (Audi Sport Team Abt Sportsline) 1:14:39.815
3. Augusto Farfus (BMW Team BRM) 1:14:49.905
4. Adrien Tambay (Audi Sport Team Abt) 1:14:50.787
5. Garry Paffett (EURONICS Mercedes AMG) 1:14:56.007
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ekstroem i Ogier zamenili automobile
 
wrc%20dtm.jpg
 
Prilika im se ukazala pre nove trke DTM serije u Nuerburgringu. Vozač VW Rally WRC Teama; Sebastien Ogier i Audijev Mattas Ekstroem ''zamenili'' su za trenutak vozila.
- Fantastično, ali još uvek prekratko – bio je prvi komentar Sebastiena Ogiera nakon što je provozao nekoliko krugova u Red Bullovom Audiju RS 5 DTM, na pisti u Nuerburgringu. Dobio je priliku i nije želeo da je propusti. Odradio je nekoliko krugova na 3.6 km dugoj stazi na kojoj će u nedelju svoju trku voziti DTM serija.
- Nije bilo loš. Naprotiv. I na istrošenim gumama je bio veoma brz – komentariao je Ogierovu vožnju Ekstroem.
- Naravno, nisam bio u mogućnosti da celo vreme idem do limita, pre svega jer ne poznajem dovoljno automobil, a tu je i ''respekt'' prem kočenjima. Ali i ovih pet krugova je bilo dovoljno da mi otvore apetit za ''još''. Sada, zaista želim pravi test sa Audijem RS 5 – zadovoljno je pričao vodeći u WRC-u.
 
Kao gost Audija pogledaće iz njihovog boksa nedeljnu trku. I neće mu biti prvi put. To je napravio i prošle godine.
- Mislim da je DTM veoma zanimljiv i uvek ću želeti informacije iz te serije. Veoma je lepo što je Audi jak ove godine. Mislim da može biti još bolji. Definitivno i sebe mogu videti kako jednog dana vozim ovu seriju, nakon što završim reli karijeru – naslutio je Ogier planove u dalekoj budućnosti.  Nakon što je Ogier imao priliku da isproba Audijev automobil za trku, to je isto imao priliku da napravi i Mattias Ekstroem. Nažalost ne na stazama sličnim brzincima WRC-a, nego isto na Nuerburgringu.
- Šteta, želeo bi da probam na stazama gde VW testira pre relija. Ipak, i ovako je bilo sjajno – izjavio je Ekstroem.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nuerburgring kvalifikacije – Farfusu pol
 
101312-farfus%20dtm.jpg
 
Završene su i kvalifikacije u Nuerburgringu. BMW je ostvario veliki pomak. Dva njegova automobila startatovaće sa dve prve pozicije. Najbrži Farfus (RBM Team), do njega Wittmann (MTEK Team)
Kada u 13:15 sati krene nova trka ovogodišnje DTM serije. Nuerburgring će biti mesto okršaja gde će vozači krenuti u lov za trenutno vodećim Mikeom Rockenfellerom.
Iako ima tek petu poziciju, velike šanse za uspeh ima sjajni Gary Paffett u Mercedesu, koji je nakon loših rezultata na treningu, ipak uspeo da ''plasira'' jedan automobil među prvih pet. Na kvalifikacijama je ''eksplodirao'' BMW i sasvim zasluženo ima dva vozača na prve dve pozicije. Farfus je borben, međutim, ukoliko Paffet u prvim krugovima uhvati priključak, sumnjamo da će Farfus izdržati njegove napade. Ipak, pre toga moraće da zaobiđe dva ''temperamentna'' južnjaka; Španca Molinu i Italijana Mortaru; koji sigurno neće bez borbe prepustiti svoje pozicije.
Mike Rockenfeller; vodeći u ovogodišnjoj seriji postigao je tek 11. vreme i šesti startni red. Mattias Ekstroem deveti, Bruno Spengler tek deseto vreme. Timo Glock; nekadašnji vozač formule loš 13, a jedna od veličina DTM-a Martin Tomczyk dvadeseti. Ipak, treba napomenuti da vremenske razlike uopšte nisu velike. Primera radi, razlika između vodećeg i najbržeg na današnjim kvalifikacijama Augusta Farfusa i dvadesetog Tomczyka je manje od sekunde.
 
DTM - Rezultati kvalifikacija
 
1. Augusto Farfus (BMW Team RBM) 1:23.296
2. Marco Wittmann (BMW Team MTEK) 1:23.445
3. Miguel Molina (Audi Sport Team Phoenix) 1:23.451
4. Edoardo Mortara (Audi Sport Team Rosberg) 1:23.648
5. Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) 1:23.514
 
 
-----------------------------------------------------
 
Pobeda Wickensa i Mercedesa
 
dtm%20wickens.jpg
 
Na legendarnom Nuerburgringu je slavio Robert Wickens u Mercedesu, ali veliki dobitnik je i Mike Rockenfeller koji je povećao prednost u ukupnom poretku.
Kanađanin Robert Wickens je pobednik sedme ovogodišnje trke DTM serije. Nadmašio je osvajača jučerašnje pol pozicije Augusta Farfusa. Bio je dve sekunde brži od Brazilca i zasluženo se popeo na najviše mesto podijuma.
Koliko god je želeo na podijum; nije uspeo. Mike Rockenfeller, vozač koji ima najviše šansi da Audiju donese pojedinačnu pobedu na kraju sezone, ima velikog razloga za zadovoljstvo. Četvto mesto, ali i činjenica da njegovi najveći rivali Bruno Spengler i Gary Paffett nisu odvezli bog zna kakvu trku. I dok je Mike osvojio „velikih“ 12 bodova koji su ga još više udaljili od konkurencije; Spengler i Paffet nisu došli ni do boda. S druge strane; Wickens i Vietoris su završili ispred njega i trenutno Rockenffeler vodi sa 118 bodova ispred Wickensa (95) i Vietorisa 86 bodova.
Sledeća trka serije vozi se 15. septembra u Oscherslebenu...
 
Rezultati trke:
 
1. Robert Wickens (STIHL Mercedes AMG) 1:15:33.710
2. Augusto Farfus (BMW Team RBM ) +2.158
3. Christian Vietoris (Mercedes AMG DTM Team) +9.749
4. Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) +20.524
5. Martin Tomczyk (BMW Team RMG) +27.104
 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DTM Oschersleben: Farfus osvojio prvo mesto
 
102701-dtm%202013.jpg
 
Augusto Farfus (BMW) je pobednik ovogodišnje osme trke DTM šampionata, dok je drugi kroz cilj sa 6,298 sekundi zaostatka prošao Mike Rockenfeller (Audi). Kao trećeplasirani je završio Jamie Green (Audi), četvrto i peto mesto su zauzeli Filipe Albuquerque i Timo Scheider (oba Audi), da bi tek šestu poziciju zauzeo jedan Mercedes (za čijim volanom je bio Gary Paffett). Do kraja ovogodišnje DTM sezone su ostale još dve trke, na prvom mestu u generalnom plasmanu je Rockenfeller sa 124 boda, drugi je Farfus sa 91 bodom, a treći Christian Vietoris iz Mercedesa koji je do sada sakupio 71 bod.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pobeda Farfusa u Zandvoortu, Rockenfeller šampion

 

103230-dtm%202013.jpg

 

Sa pol pozicije na ovogodišnjoj devetoj trci DTM šampionata krenuo je 23-godišnji vozač BMW-a Marco Wittmann, sa druge pozicije Augusto Farfus (takođe BMW), a sa treće Mike Rockenfeller (Audi).

Pobednik trke na holandskom Zandvoortu je međutim Farfus, a odmah iza njega je završio Rockenfeller kome je ovo drugo mesto bilo dovoljno da postane ovogodišnji šampion DTM-a, i to jednu trku pre kraja šampionata. Treće mesto na ovoj trci je inače zauzeo Audijev vozač Timo Scheider. Ostaje još da vidimo ko će osvojiti konstruktorsku titulu. Trenutno Audi vodi sa 325 bodova, dok BMW ima 317 (Mercedes ima 239).

Poslednja DTM trka ove sezone se vozi na Hockenheimu, i to 20. oktobra.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalendar DTM-a za 2014!?

 

101312-farfus%20dtm.jpg

 

Nemci su već napravili radni kalendar za sledeću sezonu. Nema više Brands Hatcha i Zandvoorta; međutim, ulaze Hungaroring i Kina..., ipak treba sačekati...

Velika Britanija je izgubila seriju DTM-a za sledeću godinu. Slična priča se događa i Holandiji i njenom Zandvoortu. Ali, zamene su brzo pronađene. DTM serija će ponovo u naš komšiluk, na Hungaroring, a po svemu sudeći i Kina će dobiti trku. To međutim ne čudi; to je ogromno tržište za nemačke automobiliske gigante. Moskva (Moscow Raceway) i čuveni bivši A1 u Spielbergu su zadržali trku. Hungaroring se vraća prvi put nakon daleke 1988. godine. Za Kinu se još uvek čeka potvrda; da li Šangaj ili Guangdong cirucit.

 

- I Zandvoort i Brands Hatch su bile sjajne trke; ali moramo da gledamo u budućnost. Hungarorin i Kina nude veće mogućnosti; pre svega marketinške i tržišne – izjavio je šef DTM-a Hans Werner Aufrecht. Jonathan Palmer, prvi čovek Brands Hatcha izjavio je da je odluka o napuštanju ''ostrva'' bila zajednička.

- Imali smo zaista odličnu saradnju proteklih osam godina, ali složili smo se da je vreme da se krene dalje. Interes na istoku je bio previše snažan i DTM je odlučio da izbaci dve zapadnoevropske trke iz kalendara. Logično da nije mogao domaće, nemačke. Ipak je koren DTM-a  u Nemačkoj.

- Sva tri proizvođača koji učestvuju u seriji; BMW, Mercedes i Audi imaju značajne planove u novim zemljama. Pored toga, kinesko tržište je svima izuzetno važno, u snažnom je uzletu i od velike važnosti za sva tri proizvođača. I osećamo veliko uzbuđenje što ćemo sistemsku trku voziti na jednoj od pista u Kini – završio je Aufrecht.

DTM je doneo preliminarni kalendar za sledeću godinu. Evo kako bi trebalo da izgleda nakon što ga potvrdi FIA u decembru u Parizu. Predstojeći vikend je inače na programu finale ovogodišnje serije. Vozi se na Hochenheimu.

 

2014.

 

04.05 – Hochenheim (Nemačka)

18.05 – Oschersleben (Nemačka)

01.06 – Hungaroring (Mađarska)

29.06 – Norisring (Nemačka)

13.07 – Moscow Raceway (Rusija)

03.08 – Spielberg (Austrija)

10.08 – Nurburgring (Nemčka)

14.09 – Lausitzring (Nemačka)

28.09 – Kina

19.10 – Hockenheim (Nemačka)

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Dominacija BMW-a na kvalifikacijama za poslednju trku ovogodišnje DTM sezone

 

104289-dtm%202013.jpg

 

Deseta i poslednja DTM trka ove sezone se vozi na Hockenheimu, a na održanim kvalifikacijama je dominirao BMW. Naime, prva četiri mesta na startu su zauzeli BMW-ovi vozači. Sa pol pozicije će tako krenuti Bruno Spengler, sa druge pozicije Dirk Werner, treći je Andy Priaulx, a četvrti Timo Glock. Peto mesto na kvalifikacijama je zauzeo Audijev vozač Miguel Molina, dok je najbolje plasirani vozač Mercedesa na ovim kvalifikacijama Robert Wickens (kreće sa 13. pozicije). Pitanje šampiona DTM-a za ovu sezonu je inače rešeno još na prošloj trci na holandskom Zandvoortu, budući da je i drugo mesto na toj trci bilo dovoljno Mikeu Rockenfelleru (Audi) da postane ovogodišnji šampion DTM-a.

Ostaje još da vidimo ko će osvojiti konstruktorsku titulu. Trenutno Audi vodi sa 325 bodova, a BMW ima 317 (Mercedes ima 239).

 


 

---------------------------------

 

Timo Glock pobednik poslednje ovogodišnje DTM trke

 

dtm%20glock.jpg

 

Deseta i poslednja DTM trka ove sezone je vožena danas na Hockenheimu, a pobedu je zabeležio BMW-ov vozač Timo Glock.

Nakon 41 kruga na Hockenheimu prvi je kroz cilj prošao Timo Glock, i to sa 2.787 sekundi prednosti ispred Mercedesovog vozača Roberta Merhija. Na trećem mestu je završio Bruno Spengler, dok je najbolje plasirani vozač Audija bio Mattias Ekström koji je trku završio na četvrtom mestu. Pitanje šampiona DTM-a za ovu sezonu je inače rešeno još na prošloj trci na holandskom Zandvoortu, budući da je i drugo mesto na toj trci bilo dovoljno Mikeu Rockenfelleru (Audi) da postane šampion. Rockenfeller je međutim danas na Hockenheimu ostvario tek 16. mesto.

Treba još reći da je BMW osvojio konstruktorsku titulu, a rezultate današnje DTM trke na Hockenheimu možete pogledati u priloženoj tabeli.

 

DTM Hockenheim 2013

 

1. Timo Glock BMW M3 DTM

2. Roberto Merhi Mercedes AMG C-Coupé + 2.787

3. Bruno Spengler BMW M3 DTM + 10.120

4. Mattias Ekström Audi A5 DTM + 11.365

5. Miguel Molina Audi A5 DTM + 15.619

6. Andy Priaulx BMW M3 DTM + 20.922

7. Christian Vietoris Mercedes AMG C-Coupé + 30.466

8. Dirk Werner BMW M3 DTM + 31.276

9. Gary Paffett Mercedes AMG C-Coupé + 37.027

10. Daniel Juncadella Mercedes AMG C-Coupé + 37.246

11. Augusto Farfus BMW M3 DTM + 44.516

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Deset trka DTM-a u 2014.

 

101312-farfus%20dtm.jpg

 

DTM se okreće istoku. Sledeće sezone šest trka u Nemačkoj, a četiri u Austriji, Rusiji, Mađarskoj i Kini.

 

dtm%20wickens.jpg

 

Nije nelogično. Audi, Mercedes, BMW.... tri automobilska giganta; traže put na istočna tržišta. Kao aktivni učesnici najspektakularnijeg kružnog takmičenja turističkih automobila, žele zadržati i povećati svoj deo tržišnog kolača na ogromnom istočnom tržištu. Zato trke DTM serije koje će se voziti u Rusiji i Kini treba i tako gledati.

 

100005-audi%20dtm.jpg

 

Kalendar za sledeću sezonu je donet. Sada predstoje pripreme timova za sledeću sezonu.

 

04.05 – Hockenheimring

18.05 – Oschersleben

01.06 – Hungaroring (Mađarska)

29.06 – Norisring

13.07 – Moskva Raceway (Rusija)

03.08 – Red Bull Ring (Austrija)

17.08 – Nuerburgring

14.09 – Lausitzring

28.09 – Guangzhou (Kina)

19.10 – Hockenheimring

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.dtm.com/de/Fahrer/2013/Starterliste.html

ovo je spisak vozaca ove godine u DTM sampionatu,osim Petrova koji je vozio F1 tu je i odlicni,al i bivsi sampion DTM sampionata,a i bivsi vozac Force India Paul di Resta,koje se vratio u DTM,Videcemo bice odlicna i zanimljiva sezona,po prvi pu se vozi u Kini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pred nama je bogat trkački vikend! Pored WTCC (Duca Borković), DTM-a, imamo i  MotoGP!

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW M4 DTM Safety Car

 

113097-bmw%20dtm%201.jpg

 

Prvo podsećanje da je pre pre nekoliko meseci BMW već predstavio novi M4 Coupe u ulozi MotoGP Safety Car-a, da bi sada uloga Safety Car-a i u DTM šampionatu pripala BMW-u M4.

M4 DTM Safety Car je opremljen svom neophodnom opremom, BMW M Performance delovima od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, retrovizori, zadnji spojler, zadnji difuzor), crnim grilom, novim pragovima, titanium izduvnim sistemom, modifikovanim oslanjanjem, Recaro sportskim sedištima, komunikacionim sistemom, zaštitnim kavezom i novim oznakama.

 

113098-bmw%20dtm%2011.jpg

 

Automobil pokreće 3,0 litarski šestocilindrični TwinPower Turbo motor sa 431KS i 550 Nm obrtnog momenta, a ima sedmostepeni M DCT menjač sa dvostrukim kvačilom (do 100 km/h auto ubrzava za 4,1 sekundu).

 

bmw%20dtm%201111.jpg

 

Ovde i podsećanje da će u novoj DTM sezoni učestvovati i trkački M4 DTM model, ali taj automobil ima 4,0 litarski V8 motor sa oko 480 konja i oko 500 Nm, u kombinaciji sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem, a do 100 km/h ubrzava za oko 3 sekunde.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Marco Wittman sa BMW-om M4 pobednik prve DTM trke u ovoj sezoni

 

113146-bmw%20dtm.jpg

 

Na Hokenhajmringu je juče održana prva trka ovogodišnje DTM sezone, a pobednik je Marco Wittman za volanom BMW-a M4 DTM. Na drugom mestu se našao Audijev vozač Mattias Ekström, a na trećem još jedan vozač iz Audija - Adrien Tambay (koji je inače imao pol poziciju). Prvu petorku zaokružuju Mike Rockenfeller na četvrtom mestu (Audi) i Timo Glock iz BMW-a. Što se Mercedesa tiče, njihov najbolji vozač na ovoj trci je bio Pascal Wehrlein koji je zauzeo 11. mesto.

 

DTM Hockenheim 2014

 

1. Marco Wittman, BMW M4 DTM

2. Mattias Ekström, Audi RS5 DTM, +12.869 sek.

3. Adrien Tambay, Audi RS5 DTM, +14.879 sek.

4. Mike Rockenfeller, Audi RS5 DTM, +17.593 sek.

5. Timo Glock, BMW M4 DTM, +21.780 sek.

6. Bruno Spengler, BMW M4 DTM, +23.513 sek.

7. Martin Tomczyk, BMW M4 DTM, +24.082 sek.

8. Augusto Farfus, BMW M4 DTM, +24.913 sek.

9. Timo Scheider, Audi RS5 DTM, +26.138 sek.

10. Joey Hand, BMW M4 DTM, +34.759 sek.

 

11. Pascal Wehrlein, Mercedes AMG DTM C-Coupé, +53.857 sek.

12. Gary Paffett, Mercedes AMG DTM C-Coupé , +57.264 sek.

13. Miguel Molina, Audi RS5 DTM, +59.161 sek.

14. Paul di Resta, Mercedes AMG DTM C-Coupé, +1:00.858 sek.

15. Christian Vietoris, Mercedes AMG DTM C-Coupé, +1:02.062 sek.

16. Nico Müller, Audi RS5 DTM, +1:02.479 sek.

17. Vitaly Petrov, Mercedes AMG DTM C-Coupé, +1:06.591 sek.

18. Robert Wickens, Mercedes AMG DTM C-Coupé, +1:11.152 sek.

19. Daniel Juncadella, Mercedes AMG DTM C-Coupé, +1 krug

20. Maxime Martin, BMW M4 DTM, +1 krug

21. Antonio Felix da Costa, BMW M4 DTM, +4 kruga

22. Edoardo Mortara, Audi RS5 DTM, +11 krugova

Jamie Green, Audi RS5 DTM, DNF

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Fascinantni termalni snimci BMW M4 DTM-a
 

bmw%20m4%20dtm%20snimak.jpg


Ovogodišnji DTM šampionat je počeo veoma dobro za BMW čiji Marco Wittmann je pobedio na prvoj trci sezone na Hockenheimu. Njegov uspeh je rezultat nespornog talenta i napornog rada, ali i inovativnog pristupa njegovih mehaničara koji brojnim tehnikama poboljšavaju performanse M4 DTM automobila. Važnu ulogu u svemu tome imaju temperature koje se razvijaju unutar i izvan kokpita, a BMW je nedavno objavio fascinantne snimke koje nam po prvi put otkrivaju kako se, na primer, kočnice automobila mogu ugrejati čak do 800 stepeni, a termalni pokrivači greju točkove na 80 stepeni kako bi se mogli zameniti prilikom pit stopa. Čak i unutar kabine razvijaju se temperature veće od 60 stepeni što stavlja težak teret na vozače. 'Mogu potvrditi iz ličnog iskustva da temperature u M4 DTM-u mogu biti veoma visoke i zbog toga moramo biti u vrhunskoj fizičkoj kondiciji' rekao je Timo Glock.
 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marco Wittmann sa BMW-om pobednik treće ovogodišnje DTM trke

 

DTM%20Budapest%201.jpg

 

Pobednik treće ovogodišnje trke DTM šampionata (danas vožena na Hungaroringu u Mađarskoj) je Marco Wittmann za volanom BMW-a M4 DTM, koji je i startovao sa pol pozicije. Na drugom mestu se našao Audijev vozač Miguel Molina, a na trećem još jedan vozač BMW-a, i to Bruno Spengler.

 

DTM%20Budapest%2011.jpg

 

Prvu petorku zaokružuju Edoardo Mortara (Audi) na četvrtom mestu i petoplasirani Adrien Tambay, takođe sa Audijem. Najbolji vozač Mercedesa na ovoj trci bio je Robert Wickens koji je sa svojim Mercedesom AMG DTM C-Coupe završio tek na 11. mestu, i to sa 38.732 sekunde zaostatka iza pobednika. Nakon tri trke, na vrhu DTM tabele je sa 50 bodova Marco Wittmann, drugi je Rockenfeller sa 31, a Mortara treći sa 27 bodova.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Robert Wickens sa Mercedesom pobednik DTM trke Norisring

 

Robert%20Wickens.jpg

 

Pobednik ovogodišnje Norisring trke DTM šampionata je Robert Wickens sa Mercedesom AMG DTM C-Coupé, koji je inače startovao sa pol pozicije. Drugo mesto je zauzeo Audijev vozač Jamie Green (sa zaostatkom od skoro 24 sekunde iza Wickensa), a na trećem se našao još jedan Audijev vozač - Mattias Ekström. Najbolji vozač BMW-a na ovoj trci bio je Marco Wittman koji je sa svojim BMW-om M4 DTM završio na 7. mestu, i to sa 46 sekundi zaostatka iza pobednika.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×