xxx123 0 Posted May 4, 2013 (edited) Zdravo da probam da postavim slike sa objašnjenjem , ne zamerite , prvi put , ako ne bude baš najbolje :Pomoćni alat koji sam napravio, probušena pločica na kojoj je zavarena po jedna matica sa obe strane ( 12mm ) Prvo skinuti čep sa posude kočione tečnosti , zatim otpustiti šraf ručne u kabini na kraju tunela dole,kod zadnjih sedišta,skinuti plastike ili samo polopac na podu. Zatim prvo otkačite sajlu ručne 2 , pa mali osigurač na sajli , pa izvučete celu sajlu ručne sa bužirom 3 , Pa olabaviti šrafove koji drže disk - 6 - , skinuti kočiona klešta -4 - , pa skinuti držač kočionih klešta - 5 - , tek sa skinuti šrafove koji drže disk - 6 - ,pripaziti na senzor ABS-a Sad postaviti disk , pa držač kočionih klešta , pa pločice ,sada vratiti klip unutra malo alatom , malo papagajkama , kod mene jedan krug šrafa na alatu , skinem ga , pa papagajkama četvrtinu kruga ( za levi točak klip se okreće u levo , za desni točak klip se okreće u desno ) , pa opet alat krug,papagajke četvrtinu kruga i tako sve dok ne uđe do kraja . Ono što je bitno kad se vrati klip do kraja okrenuti da zarezi budu horizontalni u odnosu na klešta kad su postavljena jer pločice imaju ispupčenje koje ulazi u zarez na klipu , mora da se gadjaju . Kod mene je išlo prilično dobro , mislio sam da će biti problema kao što su imali u ranijim postovima . Gumicu nisam ni skidao pošto je bila cela a i nisam je oštetio pri vraćanju , ako je oštećena onda i klip očistiti i zameniti gumicu . Postaviti i kočiona klešta , provući sajlu ručne kroz držač i zakačiti ručnu , zatim na nju staviti mali osigurač , pa zaviti šraf ruče u kabini u tunelu , i to je sve : To je sve , nadam se da sam nekom pomogao , napisao sam detaljno koliko sam mogao , da se oni koji hoće da rade sami upoznaju sa poslom koji ih čeka , ja nisam imao problema sa cilindrom , da je bilo rasturio bi ga pa bi videli .Kad je završeno sve : Nadam se da će pomoći . Edited May 4, 2013 by xxx999 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted May 4, 2013 Lepo !Samo ti zameram sto nisi to malo ocistio ... al' dobro , bio si sam ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 5, 2013 (edited) Sledeći put kao što ti Mijailović kaže, perni ga i ispod karoserije.Lepo objašnjeno i slikano. Edited May 5, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6590 Posted November 26, 2013 Odlicno uputstvo! Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted November 26, 2013 lepo objasnjeno i svidja mi se ovaj alat Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted December 5, 2013 Slican alat za vracanje klipa sam i ja napravio pre par godina, samo sto sam koristio staru plocicu u kojoj sam probusio rupu i u njoj urezao navoj m10. U taj navoj se uvrne obican sraf potrebne duzine. Za vracanje kontra navoja na klipu sam koristio obican kljuc za brusilicu koji je zgodno oblikovan da kroz njega prolazi sraf koji gura klip nazad. Nutovi na kljucu za brusilicu ulaze u zareze na klipu. Okrene se 1 krug sraf a zatim se okrene i klip sa kljucem brusilice koliko je potrebno. Kada se ispraksiras ceo posao ide vrlo brzo. Moguce je napraviti i poseban alat za okretanje klipa ali kljuc za brusilicu ima nas vecina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 12, 2014 Nije Stilo ali su u pitanju nijanse Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 12, 2014 Ovo si ti radio?Gde si nasao bakarnu mast? Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted December 12, 2014 Danas sam menjao zadnje plocice.Pokusao sam sa prirucnim sredstvima papagajke i ( sraf napravljen kao na pocetku teme) , ali nije mi islo jer klip da bi se vratio nazad mora istovremeno da se vrsi pritisak na njega i da se okrece.Desni ide desno a levi levo. Meni se desni okretao desno i izasao gore umesto da ide dole bas zbog toga sto nije bilo pritiska na njega. Na kraju sam od drugara pozajmio original alat i sve je bilo reseno za tili cas. Sa alatom je potrebno oko 15 min po tocku. A bez alata samo da sedis i da places. PS to je meni Ivan objasnjavao sta i kako. Zato je slike okacio? Jedino mi nije jasno kako klip kad se stave nove plocice dodje do nih kad stisnem kocnicu dal se on isto okrece ili izlazi pravo i kako se vraca nazad. Nekako mi je nelogicno da se okrece prilikom izlaska i vracanja nazad.? Valjda ce neko dati na ovo odgovor?Evo slike od alata Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 12, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=Jp6UEjUzasM&index=24&list=UUuAedFVkgVJRE-Ct85OM0aQ https://www.youtube.com/watch?v=WYyIMS6YU9k https://www.youtube.com/watch?v=Hhgf-DLzJfY&list=UUuAedFVkgVJRE-Ct85OM0aQ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 12, 2014 @ivan.ikJesmo mi u nekoj svadji pa neces da odgovoris, kuliras moje postove? Nemoj da potegnem neke veze u solarisu pa da ti ogranice brzunu na 30km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 12, 2014 Daleko bilo, pu pu pu. Odgovorio ti Steel.Trebala mu pomoć pa sam na brzinu okačio slike. Te mackalice nemaš u gepeku ?Nego me zanima da li i Stilo ima onaj mehanizam u zadnjim čeljustima ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted December 13, 2014 Nema. Samo vreteno ima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 13, 2014 Pa nisam nigde mogao da nadjem tu bakarnuast, pa sam nabavio neku Ate mast, ali ona je vise za klizace nego za povrsinu plocice, preko je praksa da se namazu sa bakarnom i onda nema cviljenja. Ovo sam ja nasao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shone9023 0 Posted April 8, 2016 jel ce biti problema ako nisam vratio klip bas do kraja? pomerio sam ga dovoljno da mogu da ubacim novi disk i plocice, i onaj klipcic na plocic ulazi u onaj zarez na klipu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted April 8, 2016 U principu nece biti problem,ali uvek kad se menjaju plocice treba iskoristiti priliku pa par puta sabiti klip skroz pa isterati, cisto da se proveri da li negde glavi i da se malo razradi. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shone9023 0 Posted April 8, 2016 (edited) ja sam menjao komplet i diskove i plocice, posto nismo imali alat, papagajkama sam vrteo pa malo stiskao, ali kad sam vracao kandzu bukvalno je bilo knap pa sam malo kucnuo cekicem da udje na svoje mesto mesto... jel mi nece blokirati tocak mozda, jel je skroz knap? Edited April 8, 2016 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted April 8, 2016 Pa ne bi trebalo, ali to ces tek videti, posle voznje isprati da li se podjednako greju leva i desna strana. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shone9023 0 Posted April 8, 2016 (edited) vazi hvala ti, prednje bukvalno vratio srafcigerom, a zadnje me namucile bas, imam danas i amortizere da namontiram i prednje diskove i kocnice pa cu da probam... Edited April 8, 2016 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted April 8, 2016 Ma nema na cemu, tako je sa zadnjima posto ne guraju samo nego se i zavrcu zbog rucne,ali obicno sa zadnjima i imaju ljudi probleme pa je zato jos i pozeljnije proveriti ih i razraditi. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites