Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Fiat Uno - napunio 30 / 40 godina

Recommended Posts

97572-Fiat%20Uno%2011.jpg

 

Navršava se 30 godina od početka proizvodnje jednog od najuspešnijih italijanskih automobila svih vremena – Fiata Uno. Zamenio je takođe uspešni model 127, osvajača titule Evropski automobil 1972. godine, na čijoj je osnovi 1980. napravljen Yugo 45. Uno je poneo ime slavnog modela Tipo Uno iz 1910. i ukupno je proizveden u 8,8 miliona primeraka. U istoriji automobila to je osma po veličini serija na jednoj platformi

 

97571-Fiat%20Uno%201.jpg

 

Krajem 1983. osvojio je titulu Evropskog automobila 1984. godine i to je bio veliki podsticaj za njegov uspeh. Do 1995. se proizvodio u matičnom Fiatovom pogonu, od 1992. do 2000. na Filipinima, a od 1995. do 2003. u Maroku.

 

fiat%20mille%201.jpg

 

Za nas je posebno zanimljiva proizvodnja od 1995. do 2002. u Poljskoj, a u Južnoj Americi Uno se proizvodio od 1983. do 2010. Zatim se to ime na južnoameričkom tržištu (New Uno) koristi za novi model na bazi prethodne Pande.

 

fiat%20mille%2011.jpg

 

Uno je bio savremen auto za svoje doba, a dizajnirao ga je Giorgetto Giugiaro. Imao je koeficijent otpora vazduha 0,33, što je i danas izuzetno za automobil niže klase, a 1989., je izmenama prednjeg dela snižen na samo 0,30. Koristio je motore sa 903 ccm sa 45 KS i 1116 ccm sa 54 KS - radilo se o poznatim Fiatovim motorima čije su se verzije ugrađivale u Yugo 45 i Zastavu 101. Opremao se i dizelašem zapremine 1301 ccm i snage 45 KS, koji se nije pokazao trajnim i pouzdanim (Fiat je probleme s trajnošću dizelaša rešio tek krajem 80-ih). Velik napredak je učinjen krajem 1985., kada je napravljen motor 1.0 FIRE (Fully Integrated Robotised Engine), zapremine 999 ccm i snage 45 KS. Zatim su predstavljeni modeli 1.4 i.e sa 70 KS, 1.4 Turbo sa 100 KS i 1.7 D sa 60 KS.

Vrednost koncepta Uno potvrdio se činjenicom da se nastavio proizvoditi dugo nakon što je 1993. stigao njegov naslednik Punto.

 

 

 

 

 

 

http://auto.blog.rs/blog/auto/istorija/2013/05/07/fiat-uno-napunio-30-godina-video

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to vreme a i danas lep auto.

U sećanju mi je ostao Uno Turbo i.e. .

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto nam se na forumu najpoznatiji ex-vlasnik istog ucutao na ovu temu ;) ...

Da nije i njega klepnuo Alfa virus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Uno Mille Economy!

 

Ne znam kakav je ovo auto al po youtubu moze da se nadje dosta zanimljivog sadrzaja da malo trosi jel sam rec kaze economy...

  -Moj cale je vozio Fiat una 999ccm  7godina i tako sam video ovaj auto na youtubu i bas me je zaiteresovo on je identicna verzija Fiat una samo sto kazu da se proizvodi od 2009 do,2013 godine -.-' a to se nigde nije culu za to ni videlo. Izgeda mi da se prozivodi za neko brazilsko trziste.. 
Najbolje od svega je da ima isto motor od 999ccm (1000ccm) samo naravno 65ks dok je stari uno imao 45 :)

 

Na tabli de se nalaze cajgeri umesto obrtomera se nalazi kazaljka (merac) koji pokazuje kad vozite economicno bas bizarno :D
Skoljka auta i svi ostali delovi su ideticni Unu samo sto je malo dobio Restajlinga na zadnjem braniku,stopaljkama pozadi izgleda kao stari model Una do 90godista a prednji deo je noviji model od 91god itd..
  
Postoje 4 verzije 3 vrata 5toro onda neki off road model (stepway) itd.. 
 
Cena bi bila 9 500evra do 1150evra (full oprema) 
 
Ko zna nesto vise nek doda... al ja nisam mogo da nadjem za potrosnju nista... negde sam video 3 litra na 100km 0.o 
Izvinite sto slike nisam ubacio al samo nadjite na googlu ukucate fiat mille economy i nacicete sve.. :)

 

cxca21206.jpg  cxca21208.jpg

 

cxca21207.jpg  cxca21205.jpg
Edited by neshaoct
dodao par slika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Grazie Mille za Brazil

 

fiat%20grazzie%20mille%201.jpg

 

Fiat Uno se još uvek proizvodi u Brazilu (pod imenom Fiat Mille), ali i tamo će njegova proizvodnja uskoro prestati. Kako bi obeležio skorašnji kraj proizvodnje, Fiat je u Brazilu promovisao njegovo novo specijalno izdanje sa zanimljivim imenom – Fiat Grazie Mille.

 

fiat%20grazzie%20mille%2011.jpg

 

fiat%20grazzie%20mille%20111.jpg

 

fiat%20grazzie%20mille%201111.jpg

 

U pitanju je ograničena serija od 2.000 komada, pri čemu se standardno dobijaju i klima uređaj, alu točkovi, metalik boja, tamna kućišta prednjih svetala, dvobojna prednja maska, servo volan, el. podizači stakala, centralno zaključavanje, CD/MP3 radio, nove pedale, Grazie Mille oznake...

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik cuvenog Una se izgleda jos uvek proizvodi u Brazilu pod nazivom Fiat Mille sa 1.0 Fire motorom.

 

http://auto.blog.rs/blog/auto/noviteti/2013/12/21/fiat-grazie-mille-za-brazil

 

 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Fiat Uno sa samo 900 pređenih kilometara

 

fiat_uno 2020 04.jpg

 

U potrazi za atraktivnim oltajmerima pronašli smo zanimljiv Fiat Uno. U stvari je pravilnije reći da je reč o ''jangtajmeru'' jer je prvi put registrovan u septembru 1996. godine i zakonski (još) ne spade u oldtajmere. Pomalo neverovatan podatak: Za 24 godine ovaj Fiat Uno je prešao svega 900 kilometara! Automobil je korišćen kao salonski primerak, a kilometražu je ''nakupio'' vožnjom do servisa i na kratkim relacijama da se na vozilu ''ne skupi paučina''.

 

fiat_uno 2020 03.jpg

 

To objašnjava zašto je na zadnjim sedištima još postavljena originalna zaštitna folija, dok je celokupno stanje spolja, unutra i u prostoru motora takvo da se čini kao je Uno juče izašao iz fabrike u poljskom Tychyju.

 

fiat_uno 2020 02.jpg

 

Za pogon koristi 1.0 motor (45 KS) uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Serijska oprema je spartanska, nema nikakvih danas uobičajenih sigurnosnih i luksuznih elemenata osim morskoplave metalik boje.

 

fiat_uno 2020 01.jpg

 

Međutim, sve nadoknađuje originalnost i fantastično stanje automobile pa je prodavac Sportscars4you iz nemačkog Stockacha, istakao cenu od 5.900 evra što je daleko viši iznos nego se uobičajeno traži za Fiat Uno ovog godišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad porastem biću Turbo

 

turbo uno 01.jpg

 

Danas kada su moderni klasici sustigli svoje starije kolege na skali obožavanosti ili čak i finansijske vrednosti, shvatamo da ne postoje granice automobilskih snova ni između retkih skupih automobila i onih nešto modernijih i lakše dostupnih. Čak i neki obični automobili iz devedesetih bili su nečiji predmet obožavanja u ranom detinjstvu usled već tada nedostižnih automobila sa postera. Obzirom da se ljubav ne može izmeriti, tako ne možemo nikada reći da neko više voli svoj Ferrari nego neko drugi svoj Fiat Uno. Automobil je materijalna stvar i može se izmeriti samo budžet koji smo spremni ili možemo da izdvojimo, kao i osećaj ličnog ukusa koji mu dodeljujemo pri kupovini, restauraciji ili modifikaciji.

 

turbo uno02.jpg turbo uno03.jpg turbo uno04.jpg turbo uno05.jpg

 

Na ove misli naveo me je Jure iz Slovenije obzirom da njegova priča počinje sa običnim Fiat Unom 45s koji je napravljen 1990. godine i ispod haube krije motor sa 1.000 kubika i 45 konja, uparenim sa petostepenim manuelnim menjačem. ''U porodicu je stigao sasvim slučajno i na brzinu. Platio sam ga 200 eura pre tri godine. Bio je od prvog vlasnika, auto je prešao 100.000 i kusur kilometara i bio je jako dobra osnova, ali je ceo bio nešto izudaran i ogreban pa sam odlučio da ga ofarbam celog u istu boju koja je jako rijetka'', započeo je svoju ispovest Jure. Kaže da njegov primerak sa troja vrata ima originalna zatamnjena zelena stakla.

 

turbo uno06.jpg turbo uno07.jpg turbo uno08.jpg turbo uno09.jpg

 

''Kao klinci maštali smo u Uno Turbu i za nas je to bio nedohvatljiv san, pa sam zbog toga i problematičnih sitnica poželeo da ga sredim''.

Tako je Jure odmah napravio plan kako će auto izgledati na kraju. Našao je crveni tepih od Turbo mk1 verzije koju mu je poklonio prijatelj iz Srbobrana. Sat je našao u Šapcu, plastični pragovi i branici sa originalnim crvenim lajsnama i maglenke je pronašao kod njega u Sloveniji, a puno nekih drugih sitnica je došlo iz Italije, Hrvatske, Češke, Nemačke, Francuske itd. Auto je prvobitno rastavljen do šrafa, te je jedna od modifikacija urađena odmah u startu, a to je platneni panorama krov sa Renault Twinga obzirom da će auto najviše služiti na Krku gde provodi leto. Motor i menjač su otvarani i napravljena je kompletna revizija, mada zapravo i nema dela na automobilu koje nije novo ili reparirano.

 

turbo uno010.jpg turbo uno011.jpg turbo uno012.jpg turbo uno015.jpg

 

''Ne pusti ni kap ulja i ne ostavlja trag kako smo kod Fiata naviknuti. Auto je od registracije presao oko 7.000 kilometara bez ikakve greške ili kvara''. Iako napominje da je sve osim farbanja njegovih ruku delo, ne želi da zaboravi ni oca Jožeta koji mu je uradio limariju. Sada kada je auto sklopljen, u njemu uživaju svi po redu gde god odu sa njim. Na moru su proveli dvadeset dana i tamo je privlačio pažnju, mnogi su se okretali da ga bolje osmotre ili fotografišu. Iako u njemu već danas uživa, Jure napominje da auto još nije skroz gotov. U potraz je za Unom 1.4 ili 1.5 koji je imao fabričku klimu koju bi poželeo da ubaci u svoj. I naravno najbitnije motor će biti zamenjen da bi ispratio estetiku i spoljne modifikacije, ali za tim nema žurbe.

 

turbo uno014.jpg

 

Pored Una koji će postati Turbo, Jure poseduje još dva primerka domaće auto industrije. Tu su Zastava 101 Special iz 1979. godine i Fića '76 godište. ''I za Una sam se odlučio da ostane u porodici iz vrlo jednostavnog razloga. Imam dva sina i ćerku, a moram svakome ostaviti po jedan auto'', završava svoju priču Jure, a nama samo ostaje da se divimo još jednom iskrenom entuzijasti i autu koji ga je inspirisao još u detinjstvu.

 

Autor teksta: Miloš Nikodijević
Autor fotografija: Tine Kušar

 

preuzeto sa & još fotografija - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajno :thumbup: . I Bane (AK Vozdovac) je imao onaj lepo sredjeni, plavi Uno.

Bas uzivam da pogledam kada neko sa entuzijazmom sredi starije Zabare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Uno slavi 40. rođendan

 

97572-Fiat Uno 11.jpg

 

Fiat Uno, kultni naslednik modela Fiat 127, jedan je od najuspešnijih malih automobila u istoriji, pionir dizelaša i turbopunjača u B-segmentu i motora proizvedenih robotizovano (Fire). Jedan od najuspešnijih italijanskih automobila svih vremena, Fiata Uno, predstavljen je 20. januara 1983. u Kejp Kanaveralu (SAD), jer se očekivao svetski uspeh.

Sa 8.8 miliona proizvedenih primeraka, od 1983. do 2002. najuspešniji je model u istoriji marke Fiat, mada ako se modelu Fiat 124 dodaju ruske licencne verzije Žiguli - Lada onda je na drugom mestu. Zamenio je takođe vrlo uspešni model Fiat 127, osvajača titule ''Evropski automobil 1972. godine'', na čijoj osnovi je 1980. napravljen Yugo 45. Fiat Uno je poneo ime slavnog modela Tipo Uno iz 1910. i ukupno je proizveden u 8.8 miliona primeraka. U istoriji automobila to je osma po veličini serija na jednoj platformi.

 

Krajem 1983. osvojio je titulu ''Evropskog automobila 1984. godine'', što mu je bio snažan vetar u leđa. Do 1995. proizvodio se u matičnom Fiatovom pogonu, od 1992. do 2000. na Filipinima, a od 1995. do 2003. u Maroku. Za nas je posebno zanimljiva proizvodnja od 1995. do 2002. u Poljskoj, a u Južnoj Americi Uno se proizvodio od 1983. do 2010. Zatim se to ime na južnoameričkom tržištu (New Uno) koristi za novi model na bazi prethodnog modela Fiat Panda. Kokpit je bio funkcionalan i ''razigran'', osnovni model Fiat Uno 45 imao je 4-stepeni menjač, a Fiat Uno 55 hvalio se preciznim 5-stepenim. Fiat Uno je bio savremen auto za svoje doba, a dizajnirao ga je Giorgetto Giugiaro. Imao je koeficijent otpora vazduha 0.33, što je i danas dobro za nižu klasu, a 1989. ''peglanjem'' prednjeg dela, snižen je na samo 0.30, rekordnih za male automobile. U prvoj seriji Fiat Uno 45 i Fiat Uno 55 se pokretao benzincima 903 ccm/45 KS te 1116 ccm/55 KS.

 

Reč je o poznatim motorima Fiat, čije licencne verzije su se ugrađivale u ''naše'' slavne modele Yugo 45 i Zastava 101. Opremao se i dizelašem Fiat Uno 45 D od 1301 ccm i snage 45 KS, koji se nije pokazao trajnim i pouzdanim. Fiat je probleme s trajnošću dizelaša rešio tek krajem 80-ih, Velik pomak je napravljen krajem 1985. kada je uveden benzinac FIRE (Fully Integrated Robotized Engine), zapremine 999 ccm i snage 45 KS, ugrađen u Uno 45 Fire. Uno 45 Fire je mogao do 145 km/h i da do stotke ubrza za 16s. Prosečno je trošio povoljnih 6.4 l/100 km. Taj model je bio najčešći na našim putevima. Zatim su uvedeni benzinac 70 S, 1301 ccm/72 KS, turbobenzinac sa Singlepoint ubrizgavanjem Fiat Uno Turbo I.E. 1301 ccm/105 KS (najveća brzina 200 km/h i ubrzanje do stotke za 8.3s). U ponudi je bio dizelaš Fiat Uno 60 D, 1697 ccm/58 KS, dobrih performansi (155 km/h, 15.9s) i ne baš uzorne potrošnje od 6.2 l/100 km. Vrednost koncepta Fiat Uno se potvrdio činjenicom da je nastavio da se proizvodi dugo nakon što je 1993. stigao njegov naslednik Fiat Punto.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...