Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pozdrav svim forumašima i ljubiteljima italijanskih vozila!  :thumbsup:

 

Već duže vremena posećujem forum, ali do kupovine 500L-a nisam učestvovao u raspravama nego sam samo čitao. FLCS i ovaj sajt su sjajni i stvarno dosta korisnih stvari može da se pročita i nauči. Pošto uskoro nameravam da postanem drug član  :rambo:,  reko red je prvo da se predstavim. Ja sam Sale sa Ceraka, '82. godište. 

 

U mom i ćaletovom posedu do sada su bili sledeći automobili:

 

Lada 2106 super (1980),

Yugo Uno 45 (1991),

Punto Classic 1.2 DYNAMIC (2009),

 

a uskoro nam stiže

500L Nacionale 1.4 sa 1. paketom opreme.

 

Sve automobile smo kupili nove u Srbiji, znači prvi smo vlasnici. Svi su maženi i redovno održavani, doduše ni jedan nije pretrpeo neke značajne izmene u vidu stajlinga. Svi su manje više ostali onakvi kako su fabrički izrađeni sa relativno malom pređenom kilometražom za te godine. Jednostavno, bilo je želje, ali nikako dovoljno love i vremena za šminkanje. Doduše i ćale me je jedno vreme kočio. Ali sad sam se baš nameračio da 500L-a malo upicanim, čisto da se razlikuje od svih ostalih 4K+ u Srbiji.

 

Ja ću u narednim postovima, čim budem imao malo vremena, okačiti fotke koje budem iskopao i predstaviti svakog ljubimca posebno.

 

Nadam se da će vam moja tema biti interesantna.

 

POZZZ  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

patriotski nema šta, naravno da će tema biti interesantna, predstavi sve automobile,a 500 l da dodje kao šlag na tortu,ili višnja na šlagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već preko 30 godina u porodici imamo narandžastu ladu 2106 super. Pokojni deka, koji se ložio na ruse u to vreme, ju je kupio novu 80te. Kad je umro 90te, bila je garažirana u selu sve dok ćale 2000te nije počeo da je vozi. Tada je prešla 40K km. Motor je redovno održavan i u auto je stvarno dosta uloženo tokom godina, a nije se puno ni vozio. TNG uređaj je ugrađen u ovlašćenom Landirenzo servisu i ima atest, do sada nismo imali nikakvih problema. Boca je 50l. Na tridesetogodišnjicu (70K km) je prvi put rađena kompletno limarija, urađene su joj sajtne, zaštićena je odzdo i prefarbana je kompletno u originalnu orange boju. Zadržane su originalne niklovane lajsne, zarđale felne su prefarbane u srebrno. Tako da sad izgleda picikato! Ćale se zezo pa je ugradio alarm, centralnu bravu na daljinsko zaključavanje, kreše se na dugme poseban taster, ugradio je poziciona svetla na svim vratima i treće štop svetlo na zadnjem staklu.  

Pored atestirane kuke za vuču, imamo i prikolicu fabričke izrade nosivosti 500kg koja je funkcionalna, struja je povezana sa kolima pa rade poziciono, štop svetlo i migavci, ali dugo nije registrovana (nismo je često koristili, pa nismo imali potrebu da je registrujemo, terali smo je u selu gde nam je i najviše bila potrebna). 

Ja sam kao vozač početnik vozio ladu pre nego što sam seo u fiat uno. Tako da mi je lajka bila prva ljubav. :heart:  Sećam se da sam od volana nabio podlaktice, ali je bio neverovatan osećaj kad prebacim sa plina na gas, pa kad dodas gas, a ona te zalepi za sedište.  :unworthy:  Ipak pošto sada ćale prelazi u punta, a ja u 500L teška srca, odlučili smo da ipak prodamo lajku iako su nas mnogi odgovarali. 

 

Pogledajte oglas: http://www.polovniautomobili.com/oglas3356671/lada_2106/

 

Cenimo je, jer smatramo da taj auto stvarno vredi min. toliko, tj onoliko koliko smo uložili prethodnih godina u nju. Nema još zainteresovanih, niko se ne javlja na oglas. I ne marimo... ako je niko ne kupi, ostavicemo je u garaži neka čeka bolje dane. Inače ovo je first min ponuda.  :sorcerer:  Cena će verovatno skočiti ukoliko budemo morali da je registrujemo u julu i radimo novoizmišljeno ratestiranje. :thumbdown:

 

cxca15000.jpg  cxca15001.jpg

 
cxca15002.jpg  cxca15003.jpg  cxca15004.jpg
 
cxca15005.jpg  cxca15006.jpg  cxca15007.jpg
 
cxca15008.jpg  cxca15009.jpg  cxca15010.jpg
 
cxca15011.jpg  cxca15012.jpg
 
cxca15013.jpg  cxca15015.jpg  cxca15016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze,auto je veoma zanimljiv i ja takodje mislim da bi bilo steta da se ovako ocuvan primerak prodaje,posebno sto kod nas stari automobili nemaju neku vrednost,ja kad bih imao tako nesto i gde da ga cuvam,cuvao bih ga za svoje potomke,jel ce za 20 god biti veeliki raritet,a vidi sw da je mazen i pazen,pozz! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetan primerak, tema počinje da se zahuktava, biće zanimljivo dok stigne do 500L-a :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja je ne bih prodavao da imam gde da je cuvam i da mi ne gori za pare. Sta je danas 1000e, kupis patike, mobilni i napunis frizider  :thumbdown:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Ladu (da sam na tovm mestu) ne bih prodavao. Bolji primerak nisam video, cuvaj je, s vremenom ce vredeti jos vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi hvala na pozitivnim komentarima, lajka je stvarno ko zmaj! Ali definitivno nam sad postaje suvišni trošak. Voleo bih da naleti da je kupi neki ljubitelj koji će je paziti makar kao mi.

 

 

0091.jpg  0110.jpg
 
IMG_20130502_142626.jpg 

 

E sad da vam predstavim mog starog drugara - Una. Na žalost, nisam mogao da nađem bolje slike od ove tri. Pazarili smo ga novog, 1990. Služio nas je fantastično. Jedino čukanje sam imao sa njim kada sam učio da vozim (tad sam bio 7. razred) overio sam jedno drvo u dvorištu kod mene u selu. hahahah :hrhr: Ćale viče koči, a meni noga bila na gasu.... hahahha  Otišo levi far, branik i malo krilo. Tako da sam imao vatreno krštenje.  :laughing:

 

Nikada nije izdao na putu, osim jednom kada sam naleteo na jedan krater i bukvalno pocepao gumu. Ali to je bilo očigledno mojom krivicom. Da muka bude veća, rezervni točak mi je bio ispumpan,  :wallbash:   lije kiša, a nigde vulkanizera 10 km okolo.  Čekao sam 3 sata na pomoć prijatelja... :crazy:

 

Jednom je farban kompletno 2002. jer je prva farba baš matirala. Tada sam pored sajtni, odradio, branike i retrovizore u boji karoserije. Zamenjena je i lamela, korpa kvačila, amortizeri, karburator i ventili upicanjeni... Sećam se da je tada vuko ko lud, bio je jako startan i lagan za vožnju, pogotovu po gradu. Bukvalno sam se sjedinio sa njim. Od zaštite je bio ugrađen excalibur alarm i imao je centralno daljinsko zaključavanje. Celo studiranje, izlasci, vršljanje po gradu sa ekipom... on je bio uz mene.

 

Poslednje godine je počeo da troši dosta ulja, a i limarija mu je bila pri kraju. Bio je zreo za generalku, pa smo odlučili da ga menjamo. Prešao je oko 180.000 km pre nego što smo ga da lina krckanje 2009 god. i uzeli puntića.

 

Krivo mi je, očigledno sam izgubio fotku kad su ga očerupali i pre nego što je otišao pod presu. To je bio bolan trenutak... Ali sve dok nije stigla smokvica... :kiss:

 

Slika0111.jpg

 

 

Nastaviće se...

 

 

 

Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj ti je savet da ne prodajes lajku ako bas ne moras. Da se nisam ovog proleca izlozio velikom a neplaniranom trosku rado bih je kupio za kolekciju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo slika i mog punta classic 1.2 dinamic, koga smo nazvali smokvica. Ime je dobio kad sam išao da ga preuzmem, pitao sam majstora na  teh pregledu, kakav je autić, a on mi je rekao: Ništa ne brini, ko smokvica!  :thumbup:  A takva mu je i boja. Inače pokazala se kao veoma zahvalna, jer se teško primećuje da je auto prljav. Odlično me je služio. Putovao sam dva puta u grčku i jednom do Italije na letovanje. Redovno je servisiran i održavan. City servo je sjajna stvar, koja dosta olakšava parkiranje i manervisanjne u gradu, pa posle una i pogotovu lade, osetio sam  veliku razliku u upravljivosti i udobnosti. Potrošnja je bila oko 5,5 l u proseku, što je bilo sjajno za moj budžet i potrebe. Do sada sam sa njim prešao 45000 km. 

 

 

Slika0098_resize.jpg Slika0100_resize.jpg Slika0101_resize.jpg
 
Slika0102_resize.jpg Slika0103_resize.jpg Slika0104_resize.jpg
 
Slika0105_resize.jpg Slika0106_resize.jpg Slika0107_resize.jpg
 
Slika0108_resize.jpg Slika0109_resize.jpg Slika0110_resize.jpg
 
Slika0111_resize.jpg Slika0112_resize.jpg 


Fotografija0189_resize.jpg IMG_3780_resize.jpg IMG_3782_resize.jpg
 
IMG_4003_resize.jpg IMG_4381_resize.jpg IMG_4384_resize.jpg
 
IMG_6014_resize.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep puntic, ali cini mi se da ti je lepsi novi 500l :)

Reci mi kakav je utisak i razlika u voznji izmedju punta i fićka (ako se o tome moze raspravljati), odnos snaga, menjac, udobnost... Znam da nije za porediti babe i zabe ali vecina nas dobro poznaje punta

Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep puntic, ali cini mi se da ti je lepsi novi 500l :)

Reci mi kakav je utisak i razlika u voznji izmedju punta i fićka (ako se o tome moze raspravljati), odnos snaga, menjac, udobnost... Znam da nije za porediti babe i zabe ali vecina nas dobro poznaje punta

Тапаток 2

 

 

Čekaj bre polako... Ljudi nisu stigli još smokvicu da pogledaju, a ti se već raspituješ za poređenje.  :2guns:  :secret:Još ni radio nisam provalio. Treba fon da priključim... hahahaha

 

Šalim se... Pa evo već par dana điram 500L uglavnom po gradu, doduše išao sam i do sela po ibarcu. Prešao sam nekih 300 km za sada. Definitivno su nebo i zemlja tu nema šta. 500L je dosta komforniji, lepši, moderniji, pregledniji, tiši u kabini, funkcionalniji, jednom reciju - oseca se miris novog pa zaboravljaš na sve eventualne nedostatke :w00t:  

 

Istina je da je dosta je tromiji na semaforu tj pri startu u odnosu na punta. Punto je dosta živahniji po gradu. Ali na primer, A stub na puntu pri skretanju pravi probleme pa moraš da savijaš glavu da ne bi pokupio nekog pešaka na pešačkom ili u krivini. U 500Lu taj problem nemaš, saobraćaj posmatraš sa visine, a bočno staklo dosta pomaže u preglednosti. Retrovizori bočni su veliki pa nema problema pri parkiranju, prilično lako se navikneš na gabarite. Kada ulaziš u punta moraš da se savijaš, a u 500L sedaš ko u djip. ;) Sedišta su slične udobnosti, nego u puntiću sediš malo zavaljenije pa se čini da je za nijansu udobnije. Moguće je da je sedalni deo malo kraći, ali mislim da nije to ništa strašno kako su neki opisali (ipak, to ti ostajem dužan da odgovorim po povratku sa letovanja) Nekako dosta više mesta ima u odnosu na vrata do menjača i ispod volana u odnosu na kolena, pa je dosta konfornije nego sedenje u puntu + volan se podešava po visini i dubini, dok kod punta čini mi se samo po visini. Motor je skockan sjajno. Ima mesta kolko hoćeš. Npr mnogo bolji prilaz da se zameni sijalica na faru nego kod punta. Tamo je to bilo mišn imposibl.  :realmad: Takođe i posuda za tečnost za brisače nije odmah pored klema akomulatora kao kod punta i dosta je pristupačnija za sipanje.

 

Što se udobnosti pri vožnji tiče, fićko mnogo manje oseća rupe i neravnine od puntića. Volan ne može da se poredi. City servo ti u 500L uopšte ne treba! Što se preciznosti menjača tiče - pa šta znam... tu su negde. Prva i druga brzina su ti ko kod punta prva tj služe za startanje, treća ko druga u puntu i tako dalje. Bar sam ja stekao takav prvi utisak. Inače motor je takav da te tera da se vozaš lagano bez naglog dodavanja gasa posle šaltanja. Mada nisam primetio da je dosta tromiji kada vratiš u niži stepen i kreneš da pretekneš nekoga ili da se na brzaka provučeš u raskrsnici. Na otvorenom, pri 60-70 km/h ti si već u 6toj na oko 2000 o/min  :) a onda dalje ide pravi užitak jer tada pliva ko lađa, pogotovu ako ti se ukaže dobar asfalt. Vidim da dosta dobro podnosi udare vetra, čini mi se bolje od punta iako je znatno viši. E sad, ako ne napraviš dobar zalet, na uzbrdici (npr kod stepojevca ka beogradu) ume da traži niži stepen prenosa da bi izvukao. Vozio sam pozadi dve odrasle osobe i bebu i suvozača, kao i popunjen gepek, nisam osetio da slabije vuče u odnosu kad sam sam u njemu, dok se kod punta to i te kako znalo osetiti. Ima hill holder :clap:  koji ćeš osetiti na prvom semaforu na uzbrdici. Drži taman toliko da ležerno prebaciš nogu sa kočnice na gas, a da se ne pomeri u nazad. Probao sam... otprilike 3-5 sekundi. Treba voditi računa da se ne zamisliš pa da ne krene nizbrdo.  :vava: 

 

 

Gepek ne vredi da poredim, dečja kolica su nam stala bez problema, a da nam je pri tom ostao prazan deo ispod daske, dok u smokvicu nije bilo teorije da stane. U puntu nisam imao svetlo u gepeku i to me je opasno smaralo noću kad si u nekoj frci. Ko ima sedište za bebe, vredno je napomenuti da postoji izofix sistem što dodatno povećava sigurnost. Pregradica ima kolko hoćeš - dosta više nego u puntu. Gornja pregrada kod suvozača je extra, jer ima klapnu - otvor iznutra, pa kad klima radi tu možeš staviti limenku, flašicu ili sendvič da se hlade. Iznad suvozača je futrola za naočare umesto držača za ruku što je sjajna stvar. Ogledalce sa svetlom ima i na vozačevom i suvozačevom suncobranu.

 

Eto toliko od zapažanja za sad...  odo da lalam  :welcome: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala!

Svaka čast na opisu - sada mi je prilično jasno kakav nam je (ili će biti) autić

Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce smo se kum i ja malo provozali i slikali moj novi 500L nacionale...

 

 

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg
 
A onda se iznenada pored nas zaustavio stariji burazer :respect: mnogo mi se sviđa ovaj beli sa crnim krovom, ali mnogo je 700e za bicolore!!!
 
image.jpg image.jpg
 
 
Evo i jedne sa smokvicom u paru  :thumbup:
 
image.jpg 
Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrh je, svaka čast  :unworthy:  Što se crnog krova tiče, samo folija dolazi u opticaj, neće niko da ti uzme za lepljenje više od 50tak eura, i dobićeš 5-6 godina garanciju na to... Ovaj tvoj bi sa crnim krovom i crnim staklima bio bruka dobar... Mada i ona bicolore varijanta sa belim krovom i belim retrovizorima isto izgleda vrhunski..

Share this post


Link to post
Share on other sites

stakla idu definitivno pre odlaska na letovanje, a krov i retrovizore jos necu da menjam. Neka mi malo dosadi, pa cu onda. Razmisljao sam o crnoj foliji, hromiranoj (ogledalo) ili cak mozda odradim i neki print, ali otom potom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto nisam našao sliku bicolore-a sa tamnim staklima, odradih na brzinu jednog u fotošopu

 

fiat_500_l_sympa_et_en_plus_elle_fait_le

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto nisam našao sliku bicolore-a sa tamnim staklima, odradih na brzinu jednog u fotošopu

 

fiat_500_l_sympa_et_en_plus_elle_fait_le

 

 

Neeee ipak crni krov!

Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odličan vozni par. Želim ti da se lepo navozaš :) Inače, ne videh informaciju, ali pretpostavljam da je u 500l 1.4 motor sa 100ks s obzriom da menjač ima 6 brzina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...