Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko brzo voze Nemci?

Brzina vožnje  

48 members have voted

  1. 1. Koliko brzo ste vozili?

    • 0-80 Km/h
      0
    • 80-120 Km/h
      0
    • 120-150 Km/h
      1
    • 150-180 Km/h
      13
    • 180-200 Km/h
      12
    • 200-220 Km/h
      10
    • 220-240 Km/h
      6
    • preko 250 km/h
      5


Recommended Posts

Audi predlaže ograničenje brzine na Autobanu od 200 km/h

 

audi rs3 2022 07.jpg

 

Nemačka je jedina zemlja bez opšteg ograničenja brzine na autoputevima, a nova mera se kao kompromisno rešenje najavljuje zbog ekonomske krize izazvane ratom u Ukrajini.

 

Markus Duesmann, šef Audija, zbog trenutne krize predlaže mere za smanjenje potrošnje goriva, koje bi uključivale dane bez automobila i ograničenja brzine u trenutnoj krizi.

''Da bismo se u Nemačkoj bolje prilagodili situaciji i potrebi štednje, opet bi mogli da uvedemo dane bez automobila, kao 1970-ih. Ograničenje brzine na Autobanu od 200 km/h takođe može da bude korisno'', izjavio je za Süddeutsche Zeitung. Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA), kojoj pripada i Audi, ima drugačije mišljenje: ''Odbacujemo zabrane vožnje kao reakciju na rast cena energije, kao u 1970-ima'', rekla je njihova predsednica Hildegard Müller. Ljudi bi i sami znali da štede pametno. ''Ponašanje u vožnji se već razvilo u skladu s tim poslednjih meseci.'' Osim toga, treba nastaviti rad na situacijskoj regulaciji brzine. Važno je ''promovisati ličnu odgovornost umesto odvraćanja zabranama i uputstvima''.

 

Predlog ograničenja brzine na Autobanu od 200 km/h se bazira na preporuci koju je u avgustu 2022. državno tužilštvo u Naumburgu dodalo uz obustavu postupka protiv vozača snimljenog kako na Autobahnu A2 drumski bolid Bugatti Chiron vozi brzinom 417 km/h. Ovo je i kompromisni predlog jer ADAC, nemački nacionalni autoklub, predlaže ograničenje brzina na 130 km/h, a iz stranke Zelenih na 120 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crkva u Nemačkoj propisala svojim zaposlenima ograničenje brzine na Autobanu

 

autoban.jpg

 

Najviše 100 km/h na autoputevima i najviše 80 km/h na magistralnim putevima - svi zaposleni Evangeličke crkve u Nemačkoj (EKD) sada bi trebalo da se pridržavaju ovih ograničenja brzine kada su na službenim putovanjima, prenosi Spiegel Online.

Protestantska Evangelička crkva u Nemačkoj podržava i političke napore za što ranije uvođenje (sve)opšteg ograničenja brzine na nemačkim autoputevima. Ograničenje bi trebalo da bude 120 km/h. Kao što znate, danas se na nekim deonicama vozi bez ograničenja, a na nekima su ograničenja od 130 km/h. Evangelička crkva svojom odlukom želi da podrži borbu protiv klimatskih promena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolike su maksimalne dozvoljene brzine na putevima Evrope?

 

158306-voznja.jpg

 

Maksimalna brzina kojom se automobili mogu kretati na auto-putevima u Srbiji ograničena je na 130 km/h. Na putevima koji nisu auto-put ili moto-put, a nalaze se izvan naseljenog mesta ograničenje brzine iznosi 80km/h, dok je u naseljenim mestima maksimalan dozvoljena brzina 50. Ove brojke se razlikuju u zemljama Evrope i u različitim državama postoje različita ograničenja. U zemljama regiona, ipak, nema puno razlike u maksimalnoj dozvoljenoj brzini na putevima, kada su u pitanju putnički automobili.

 

Tako, prema podacima Auto-moto saveza Srbije, u Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji važe ista pravila kao i u Srbiji, dok su u Hrvatsoj, Mađarskoj i Sloveniji ograničenja na putu van naseljenog mesta nešto viša, odnosno dozvoljena brzina iznosi 90 km/h. Razlika postoji i u Crnoj Gori, koja je nedavno dobila svoj prvi auto-put, gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h, dok su ostala ograničenja ista kao u Srbiji. Bugarska se razlikuje po tome što je maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima nešto veća nego kod nas, a to je 140, dok je na putu van naselja dozvoljeno kretanje brzinom do 90 km/h.

 

Austrija ima, takođe, slične parametre kao i Srbija, osim što je maksimalna dozvoljena brzina na putevima koji su izvan naselja 100 km/h. U Italiji su ograničenja ista kao i u Hrvatskoj, s tim što postoji izuzetak na auto-putevima sa tri trake, u slučaju lepog vremena dozvoljena je brzina od 150 km/h, osim ako saobraćajnim znakom nije posebno naznačeno drugačije. U slučaju lošeg vremena brzina na autoputevima ograničena je na 110 km/h. Grčka takođe ima ista ograničenja kao i Hrvatska i Italija, sa izuzetnom za motoriste. Ograničenje brzine za njih na auto-putevima je 90 km/h, a na putevima van naseljenih mesta je 70 km/h. Nešto niže ograničenje od proseka jeste u Turskoj, gde je na auto-putevima dozvoljeno voziti brzinom do 120 km/h, u naseljenom mestu ograničenje je takođe, 50, dok je van naselja 90 km/h.

 

U Španiji se, prema podacima sa sajta Evropske komisije, maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima kreće od 90 do 120 km/h, na putevima u nenaseljenim mestima ograničenje je od 80 do 90 km/h, dok je u naseljima maksimalna brzina 50 km/h. U Nemačkoj se na auto-putevima preporučuje maksimalna brzina od 130 km/h, iako gornja granica za brzinu ne postoji, ali zato postoje malo drugačiji saobraćajni propisi koji služe da spreče da dođe do većih udesa izazvanih tom brzinom. Izuzetak je i Velika Britanija koja nema ''okrugle'' brojeve (u km/h, već ih ima u mph) za ograničenje brzine, pa je tako najveća moguća brzina koja je dozvoljena na auto-putevima (preračunato u km/h) svega 112 km/h. Ograničenje na putevima van naselja je na 96 km/h, dok je u naseljima dozvoljeno voziti do 46 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački ministar saobraćaja protiv ograničenja brzine na autoputevima

 

autoban.jpg

 

Poslednjih nekoliko godina sve su glasniji zahtevi da se dodatno smanji maksimalna dozvoljena brzina, ali i uvede ograničenje brzine na pojedinim deonicama nemačkog Autobana. U početku je razlog bila bezbednost u saobraćaju, a zatim je rastom cena energije kao glavni razlog bila naglašena težnja za smanjenjem potrošnje, bilo fosilnih goriva, električne energije ili plina. Osim dela vladajuće koalicije u promociju ograničenja uključile su se svojevremeno i neke poznate osobe, pa i F1 vozač Sebastian Vettel.

 

Nemački ministar saobraćaja Volker Wissing je sada ublažio svaku sugestiju da bi se ograničenje moglo uskoro uvesti. ''Stil vožnje je lična odgovornost građana, sve dok drugi nisu ugroženi. Država bi tu trebalo da se suzdrži'', rekao je Wissing nemačkim medijima. ''Visoke cene energije su već razlog da mnogi ljudi voze sporije. A s e-automobilima ljudi se neće voziti tako brzo jer žele štedeti energiju u svojim  baterijama.'' Wissing pritom naglašava da iz godine u godinu saobraćaj u Nemačkoj raste, a tako će biti i u budućnosti, pre svega jer drugi sistemi saobraćaja poput železnice nisu na sebe preuzeli potrebe prevoza. ''Čak i ako se to ne sviđa svima: biće više saobraćaja na nemačkim putevima i moramo se nositi s tim. U suprotnom, ekonomija će uskoro stati, a mi ćemo izgubiti radna mesta'', zaključuje Wissing.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački klimatski aktivisti skinuli 250 saobraćajnih znakova na Autobanu

 

znak ger.jpg

 

Nemački klimatski aktivisti su poznati po žestokim akcijama, u kojima ne prezaju od opasnih misija. Neke od njih bi mogle da ih odvedu u zatvor, a neke su i opasne po vozače. U najnovijoj misiji skinuli su oko 250 znakova na autoputevima koji ukidaju ograničenja brzine. Ovu diverziju potpisuju članovi organizacije Extinction Rebellion.

''Ministre saobraćaja Wissing, zašto nas notornim neradom prisiljavate da sami sprovodimo potrebne klimatske mere? U vremenima klimatskih i ekoloških kriza više nema izgovora za autoputeve s neograničenom brzinom'', rekao je Florian Zander, portparol kampanje. Nedavno je studija Savezne agencije za okolinu izazvala veliku buru u Nemačkoj. Njeni zaključci su ukazivali na velike uštede u emisijama štetnih gasova, ako se uvedu ograničenja brzine na Autobanu. Potom je stranka ministra Wissinga FDP pronašla dvojicu naučnika koji su govorili da to nije istina. To je još jedan razlog zašto su ga zeleni aktivisti uzeli na zub. Njihova akcija je podelila mišljenja vozača, nekima se ona sviđa, a drugi smatraju da je to nepotrebno i opasno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvođenje limita brzine na Autobanu bi donelo veliku novčanu uštedu

 

105100-nemacka.jpg

 

U Nemačkoj ne prestaju rasprave o ograničenju brzine na deonicama Autobana na kojima ona nije ograničena. Evo i novog argumenta za ona koji misle da bi brzine na nemačkim autoputevima ipak trebalo da budu limitirane.

Ograničenje brzine od 130 km/h u Nemačkoj bi moglo da donese uštedu od najmanje 950 miliona evra godišnje, izračunala je švedsko-nemačka istraživačka grupa u studiji objavljenoj u stručnom časopisu Ecological Economics. Istraživači su pomoću javno dostupnih podataka sproveli cost-benefit analizu, odnosno izračunali su i koliko bi ograničenje brzine koštalo društvo. Ako se međusobno odmere šteta i korist, krajnji zaključak je da bi društvo u celini imalo značajne koristi. Računica je uključila efekte na vreme putovanja, potrošnju goriva, proširenje i održavanje infrastrukture te nesreće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vratih se pre koji dan sa službenog puta u Nemačkoj. Nedelju dana sam se svakodnevno vozio auto-putem Frankfurt - Keln.

 

Ima zaista mnogo deonica sa ograničenjima od 100 i 120km/h, a na nekim deonicama, gde su navodni radovi ( a nigde radova ) i 80km/h. Čudno, čak i kada prestane ograničenje, Nemci u 90% slučajeva nastavljaju da voze 100 km/h. Možda je razlog gužva ( uglavnom su sve 3 trake pune ), a možda je u pitanju štednja, zaista ne znam :)  Prošle godine, na istoj toj deonici, nisam baš primećivao ovakvo ponašanje. Zaista se sporo vozi, ponekad je meni čak bilo i mučenje održavati tako nisku brzinu ( a vozio sam neku smešnu 1.2 kosilicu ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sad kad je frkica sa lovom, inače nije bilo tako. Nisu jurcali, ali brzo se vozilo kad nema ograničenja, sad štednja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da štednja. Sve je poskupilo i više im ne ostaje čisto 1000 e svakog meseca nego 900.

 

Sve je proračunato. Kod njih je normalno da se radi 100 km od kuće i troškovi goriva i habanje auta nisu isti na 120 i 180 kmh pa kako si tko izračuna da mu je najbolje tako i vozi. 

Normalno je videti skup auto koji leti maksimalnom brzinom i isti takav koji ide120 kmh.  Najbolji su mi američki V8 gutači benzina koji idu 200+ kmh! Odmah se setim priča o ekologiji koje su u tom slučaju prazne.

Inače retki su slučajevi da se može duže vremena brzo voziti.  Ja sam samo jednom imao sreće da sam sastavio sat vremena vozeći 200 kmh. Može se voziti zaista brzo ali nakon par km počinju radovi gde se vozi 80kmh ili u većini slučajeva utrke slonova gde jedan pretiče drugoga tri minuta i napravi kolonu iza sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je najmanja brzina kojom smete da vozite na nemačkom Autobanu?

 

158306-voznja.jpg

 

''Bez valjanog razloga, motorna vozila ne smeju da voze toliko sporo da ometaju tok saobraćaja. Vozač mora da vozi unutar okvira lokalnog ograničenja brzine na takav način da doprinosi protoku saobraćaja. Granica spore vožnje je zato tamo gde su drugi njome namerno ometani'', odgovor je ADAC-a za sve one koji se pitaju koja je najmanja dozvoljena brzina vožnje na autoputu u Nemačkoj.

 

Naime, prema Zakonu o drumskom saobraćaju, autoputevima smeju da saobraćaju samo ona vozila koja mogu da voze brže od 60 km/h, navode iz ADAC-a. Svako ko namerno ometa druga vozila sporom vožnjom može da bude kažnjen sa 20 evra. Propisi o drumskom saobraćaju takođe nalažu da brzinu treba prilagoditi okolnostima, uključujući stanje kolovoza, stanje u saobraćaju (npr. gužve ili usporeno odvijanje saobraćaja) i vremenske prilike. Veštine vozača takođe igraju ulogu, primera radi, vozač početnik može da vozi opreznije i sporije. Kao drugi mogući razlog male brzine ADAC navodi velike i teške transporte te starije automobile s malom snagom motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...