Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko brzo voze Nemci?

Brzina vožnje  

48 members have voted

  1. 1. Koliko brzo ste vozili?

    • 0-80 Km/h
      0
    • 80-120 Km/h
      0
    • 120-150 Km/h
      1
    • 150-180 Km/h
      13
    • 180-200 Km/h
      12
    • 200-220 Km/h
      10
    • 220-240 Km/h
      6
    • preko 250 km/h
      5


Recommended Posts

Kako izgleda kad neko projuri pored vas sa 330 km/h?

 

Postizanje maksimalne brzine na autobanu na snimcima najčešće gledamo iz perspektive vozača, a sada imamo priliku da vidimo istu situaciju iz potpuno drugog ugla.

Naime, snimak donosi pogled na auto koji juri iz perspektive drugog učesnika u saobraćaju, koji se kreće u susednoj traci znatno manjom brzinom. Na snimku Marecedes AMG E63 S karavan juri čak 332 km/h, dok se drugo vozilo kreće 80 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može brže, jurimo (sto)trideset

 

limit brzine.jpg

 

Nemačka je jedina zemlja EU bez opšteg ograničenja brzine na drumu - to mnogi vozači obožavaju. Ali, šta će biti posle izbora? Sve se glasnije zagovara ograničenje na 130 na sat na autoputu, i 30 na sat u gradovima. Ovo pitanje je Nemcima važno i osetljivo, a partijska scena podeljena. Sve stranke u izbornim programima zauzimaju stav, i tu nema iznenađenja. Demohrišćani, Alternativa za Nemačku i Liberali su protiv opšteg ograničenja brzine na autoputu, dok su Socijaldemokrate, Zeleni i Levica za ograničenja - doduše, uz različitu granicu. Kako Nemačku kroz mesec dana čekaju neizvesni izbori i, verovatno, komplikovani koalicioni pregovori, o ovom pitanju bi nanovo moglo da se raspravlja.

 

Malo zaštite klime

Jedan od argumenata je zaštita klime jer se tokom sporije vožnje ne troši samo manje goriva, već se proizvodi i manje CO2. Međutim, kako naglašavaju protivnici ograničenja brzine, ne radi se o velikim uštedama. Prema proračunima Savezne agencije za životnu sredinu, ograničenjem brzine na najviše 130 km/h bi se uštedelo 1.9 miliona tona CO2 - tek delić kada se zna da je prošle godine transport proizveo 146 miliona tona ugljen-dioksida. Čak i ako ove količine nisu dovoljne za rešavanje klimatske krize, Miriam Dros iz Savezne agencije za životnu sredinu zagovara ograničenje brzine: ''Nakon odluke Saveznog ustavnog suda o zaštiti klime, emisije se sada moraju smanjiti čak i brže nego što se na početku mislilo'', kaže ona. ''Ograničenje brzine bi u dobroj meri moglo da doprinese jer bi delovalo odmah.''

 

Čist vazduh i manje buke u gradovima

Što se tiče saobraćaja u gradskim područjima, još nije jasno koliko bi smanjenje brzine sa 50 na 30 km/h moglo uticati na klimu. Mnogo zavisi od činjenice koliko često automobili moraju kočiti i startovati, kaže Dros. Međutim, postoje jasni pokazatelji što se tiče čistijeg vazduha. Dros, pozivajući se na studije Savezne agencije, ističe da je prema seriji trogodišnjih merenja u Berlinu koncentracija fine prašine pala za jednu petinu, a koncentracija azotnog oksida za trećinu. Osim toga, kako kaže, u gradovima bi bilo manje buke. Brzina od 30 km/h dovodi do smanjenja nivoa zvuka za tri decibela, kaže Dros. ''To odgovara percepciji kao kada bi se samo polovina automobila vozila drumom.'' Opet bi se normalnom jačinom glasa mogli voditi svakodnevni razgovori. Također, kaže naša sagovornica, to bi imalo socijalni efekat: osobe sa niskim primanjima često žive na prometnim ulicama i pate zbog buke. Kandidat demohrišćana za poziciju kancelara Armin Lašet smatra da sa povećanjem broja električnih automobila na putevima rasprava o smanjenju buke i emisije CO2 više neće biti potrebna. On smatra da je trenutna debata besmislena.

 

Manje teških saobraćajnih nesreća?

Drugi argument je sigurnost. To je i jedan od razloga zašto se kandidatkinja Zelenih za kancelarsku funkciju Analena Berbok zalaže za ograničenje brzine. Nemačko udruženje automobilske industrije ne veruje da bi to značilo manje nesreća. U jednoj aktuelnoj studiji se ističe: ''Autoputevi u Njemačkoj nisu samo najsigurniji putevi u zemlji. Oni čak iz godine u godinu postaju sve sigurniji. Od 2000. do 2020. godine, broj saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom na autoputevima opao je za gotovo dve trećine.'' Ovo udruženje to pripisuje poboljšanim sistemima asistencije za vozače. Ograničenje brzine, kažu, dovelo bi do većeg stresa i frustracije. Zagovornici smanjenja brzine smatraju da bi, ukoliko bi svi vozili maksimalno 130 km/h, intenzitet saobraćaja mogao biti skladniji, a rizik od nesreća manji. Nemačko veće za sigurnost drumskog saobraćaja se ubraja među njih.

 

Član tog veća je i Kristofer Špering, hirurg-traumatolog na Univerzitetsko-medicinskom centru Getingena: ''Šansa za preživljavanje znatno je veća pri manjoj brzini tokom sudara nego pri vrlo velikoj brzini.'' Magazin Špigel je izračunao da bi ograničenje brzine moglo da spreči oko 140 smrtnih slučajeva godišnje. Kako je broj smrtnih slučajeva u 2017. godini iznosio 409, to je više od trećine. Ali, koliko bi konkretno bilo manje nesreća, teško je reći. U toj statistici mnogi drugi faktori igraju važnu ulogu, od intenziteta saobraćaja do vremenskih uslova, zbog čega i udruženje automobilske industrije podržava ograničenja brzine putem digitalnih saobraćajnih znakova u zavisnosti od situacije na putu.

 

Većina Nemaca za ograničenje brzine

Nemačka je jedina država u EU koja ima deonice autoputa bez ograničenja brzine. Na 70% saobraćajnih trasa u zemlji nije trajno ograničena brzina vožnje. Neki se ne žele odreći slobode koja im omogućava brzu vožnju. Stvari su se polako menjale i danas većina Nemaca na to gleda drugačije, kao što je prošle godine pokazalo istraživanje: 59% ispitanika bilo je za ograničenje brzine na 130 km/h. Prošle godine nije uspeo pokušaj Zelenih da uvede ograničenje - Socijaldemokrate su glasale protiv kako bi zadržale mir u vladajućoj koaliciji sa Demohrišćanima. Danas su i oni za 130 km/h. Doduše, kandidat SPD Olaf Šolc striktno odbija da se u gradovima vozi samo 30 km/h, što traže Zeleni i Levica.

Vozači u Nemačkoj će verovatno svedočiti burnim raspravama o ovoj temi nakon izbora...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote
Čist vazduh i manje buke u gradovima
Što se tiče saobraćaja u gradskim područjima, još nije jasno koliko bi smanjenje brzine sa 50 na 30 km/h moglo uticati na klimu. Mnogo zavisi od činjenice koliko često automobili moraju kočiti i startovati,

Štutgart probao, uvideli da se stvaraju gužve koje proizvode više CO2 i pomerili na 40 km/h. Prihvatljivije je ipak, zbog samih gužvi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da auto trosi bas osetno vise na 30kmh nego na 50kmh.

Znam da recimo kad trazis parking ili iz bilo kog razloga milis na ler gasu u prvoj ili drugoj brzini to budu potrosnje oko 10l, iako auto bez problema trosi recimo 4l na 50kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 30km/h nema potrebe ni voziti automobil. Bicikl to lagano tera brze, a i malo vestiti atleticar istrci. Jedino ostaje zastita od kise kao argument.

 

Da ne pominjemo na sta ce da lici motor automobila koji ne vidi preko 1500rpm nikad

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen smatra da je rasprava o ograničenjima brzine na Autobanu besmislena

 

autobahn.jpg

 

U političkoj kampanji pre parlamantarnih izbora u Nemačkoj jedna od tema je i ograničenje brzine na Autobanu. Na nekim deonicama vozi se bez ograničenja, a ''Zeleni'' i SPD bi uveli ograničenje od 130 km/h. Ralf Brandstätter iz Volkswagenovog odeljenja za pametnu mobilnost misli da je pitanje ionako simbolično: ''Širenje elektromobilnosti će sve rešiti. Naime, u električnim automobilima vozite sporije jer pri većim brzinama oni brzo gube domet''. Kao jedan od kriterijuma zagovornici ograničenja ističu i smanjenje emisija CO2 i drugih štetnih gasova. ''Čak i ako vozite 150 ili 180 km/h električni automobili ne emituju više CO2. Istina, ali struju neko treba i da proizvede, a u Nemačkoj ona uglavnom dolazi iz termoelektrana čiji dimnjaci ne ispuštaju latice cveća. A ono da se ljudi voze sporije u električnim automobilima - stoji!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Granica od 130 km/h na autoputevima: Većina vozi sporije od toga

 

130 kmh.jpg

 

U Nemačkoj se ne stišava rasprava o uvođenju ograničenja brzine od 130 km/h na deonicama autoputeva na kojima trenutno nema ogrničenja. Međutim, za mnoge vozače ograničenje brzine od 130 km/h ne bi trebalo da bude velika promena: prema studiji Instituta za nemačku privredu (IW) u Kelnu, većina vozača ionako vozi sporije na autoputu.

 

Stručnjaci su za anketu procenjivali podatke u stvarnom vremenu s deonica autoputa bez ograničenja brzine. Podaci dolaze iz automatizovanih stanica za brojanje saobraćaja autoputeva u regiji Severnoj Rajni-Vestfaliji, od perioda sredine maja do kraja avgusta. U analizu je uključeno ukupno 1.2 milijarde automobila. Čak i bez ograničenja brzine, 77% automobila na autoputevima je vozilo sporije od 130 km/h. 12% je vozilo brzinom od 130 km/h do 140 km/h, dok se 9% vozača orijentisalo na brzinu između 140 i 160. Prema studiji, manje od 2% vozača je putovalo brzinom većom od 160 km/h.

 

Autori vide rezultate analize kao dokaz da bi opšte ograničenje brzine imalo mali uticaj na emisije CO2 u saobraćaju i broj ozbiljnih nesreća - jer su mnogi vozači ionako obično ostali ispod ograničenja. Nasuprot tome, verovatno bi otpor stanovništva prema ograničenju brzine mogao da bude manji nego što se ranije pretpostavljalo jer promena za mnoge ne bi bila tako velika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: stalna diskusija o ograničenju brzine

 

130 kmh.jpg

 

Sa svakom promenom vlade u Nemačkoj ponovo se pokrene diskusija u javnosti o uvođenju generalnog ograničenja brzine na auto-putevima. Zemlja je podeljena kada je reč o tom pitanju. I šta sada? Uvešće se generalno ograničenje brzine na nemačkim auto-putevima! Ili: Neće se uvoditi ograničenje brzine na nemačkim auto-putevima! Jedan od ovih iskaza čuće se sa visokih mesta nemačke politike, zavisno od toga ko će formirati vladu i ko će u vladi dobiti taj resor. Tema je kontroverzna.

 

Direktor Centra za automobilski menadžment u Bergiš Gladbahu je profesor Štefan Bracel. On smatra da je tema ograničavanja brzine na nemačkim auto-putevima uporediva sa temom prava na posedovanje oružja u Sjedinjenim Američkim Državama. Obe teme se tiču velikog broja ljudi i obe se diskutuju sa puno žara. Nemačka je jedina zemlja EU bez opšteg ograničenja brzine na drumu - to mnogi vozači obožavaju. Ali, šta će biti posle izbora? Sve se glasnije zagovara ograničenje na 130 km/h na autoputu, i 30 km/h u gradovima.

 

Nemačka je podeljena, a i partije su se svrstale u kolone za i protiv limita. Demohrišćani (CDU/CSU), liberali (FDP) i Alternativa za Nemačku (AfD) odbijaju ograničenje brzine, a socijaldemokrati (SPD), Zeleni i Levica se zalažu za to. Ne zna se šta će se desiti posle formiranja vlade. Socijaldemokrati i Zeleni su zajedno vladali od 1998. do 2005. Nisu uveli ograničenje brzine. Soicijaldemokrati su tada bili protiv uvođenja ograničenja. Kancelar Gerhard Šreder je bio poznat kao ''automobilski kancelar'' i dok je on bio na čelu vlade uvođenje ograničenja brzine na auto-putevima nije bilo moguće.

 

Nemačka kao izuzetak?

Često se čuje da jedino Nemačka ne uvodi ograničenje koje navodno postoji širom sveta. To nije sasvim tačno. Ograničenja nisu uveli ni Avganistan, Butan, Burundi, Haiti, Mauritanija, Mjanmar, Nepal, Severna Koreja,Vanuatu i delovi Indije. Ali te zemlje imaju oskudnu mrežu auto-puteva koji nisu uporedivi sa nemačkim. Nemačka je dakle jedina zapadna industrijska zemlja u kojoj ne postoji ograničenje brzine na auto-putevima. Ipak, 30 odsto mreže auto-puteva u Nemačkoj ima ograničenja brzine, na deset odsto auto-puteva ograničenja su povremena, zavisno od vremenskih uslova ili intenziteta saobraćaja. U Evropi još samo Ostrvo men, kao britanski krunski posed u Irskom moru, nema to ograničenje, pošto su ostrvljani, njih 80.000 na referendumu 2006. odbili uvođenje ograničenja brzine. Ali putna mreža na ostrvu nije ni pogodna za razvijanje većih brzina.

 

Veća bezbednost sa ograničenom brzinom?

Zagovornici uvođenja ograničenja kažu da bi se time smanjio broj saobraćajnih nesreća. Nemački Savezni zavod za statistiku pobrojao je 264.000 saobraćajnih udesa sa povređenim osobama, od toga se njih 15.000 desio na auto-putevima. To je manje od šest odsto. Međutim, smrtnost pri nesrećama na auto-putu je veća - tu je poginulo 12% od 2.700 žrtava saobraćajnih nesreća. Od 1.000 saobraćajnih nesreća u kojima je neko povređen u samim naseljima su poginule četiri osobe, na auto-putevima 21, a na lokalnim putevima 24. Ta statistika ne obuhvata godišnji broj pređenih kilometara na tim saobraćajnicama. Nemački automobilski savez je izračunao da na milijardu pređenih kilometara na auto-putevima umire 1.5 osoba, ali na saveznim putnim pravcima, koji su slični lokalnim na isti broj pređenih kilometara strada 4.7 osoba.

 

Iako se na auto-putevima brže vozi, broj saobraćajnih nesreća, povređenih i stradalih ljudi je manji nego na lokalnim i saveznim putevima. Možda bi ograničenje moglo smanjiti te brojeve, ali ADAC tvrdi da se u međunarodnom poređenju ne može ustanoviti poboljšanje u zemljama koje su uvele ograničenja brzine - zemlje poput SAD, Francuske i Belgije, gde je brzina na auto-putevima limitirana, nisu statistički bolje u odnosu na Nemačku.

 

Smanjenje emisije CO2 ograničenjem brzine?

Aktivisti za zaštitu okoline pre svih zahtevaju generalno ograničavanje brzine na auto-putevima, kako bi se smanjila emisija štetnih gasova u Nemačkoj. Savezni zavod za zaštitu okoline je izračunao da je 2018. godine u Nemačkoj emisija ugljen-dioksida iznosila oko 860 miliona tona, a 158 miliona tona otpada na saobraćaj. Prema proračunu, ograničavanje brzine na 130 kilometara na sat uštedelo bi dva miliona tona štetne emisije. To bi bilo poboljšanje, makar skromno.

 

Šta sad?

Razmenili su se argumenti. Zemlja je podeljena. Nemački Automobilski savez (ADAC) sa 21 milion članova ranije je bio protiv uvođenja ograničenja. U skorije vreme ova moćna organizacija ne zauzima javno stav. I raspoloženje u članstvu se promenilo. Ranije je većina bila protiv uvođenja ograničenja, a sada je za to uvođenje 50% članstva, dok je protiv 45%. Ostatak je neopredeljen. Profesor Štefan Bracel smatra da će uvođenjem električnog automobila tema naprosto iščeznuti: ''Vozači električnih automobila najčešće voze 120 ili 130 km/h, jer ako voze više od toga, baterija se mnogo brže prazni.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova nemačka koalicija napokon rešava pitanje ograničenja brzine na delovima Autobana

 

64959-autobahn.jpg

 

U Nemačkoj su parlamentarni izbori završili, kao što verovatno znate relativnom pobedom Socijaldemokrata (SPD), koji sada sastavljaju vladajuću koaliciju sa najverovatnije Zelenima ili Liberalima (FPD). SPD i Zeleni su snažno zagovarali ograničenja brzina od 130 km/h na onim delovima nemačkih autoputeva na kojima ograničenja trenutno nema. Liberali su bili protiv ograničenja brzine. Po informacijama iz Nemačke jedna od važnih stavki kolacionog dogovora je saobraćajna politika i rešenje pitanja Autobana i potencijalnih ograničenja brzine.

 

Dakle, postignut je dogovor da ih neće biti, odnosno da će deonice Autobana i dalje biti bez ograničenja. SPD, Zeleni i Liberali će snažno ustrajati na širenju elektromobilnosti i mreže za punjenje električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate kada je na celom Autobanu brzina bila ograničena na 100 km/h?

 

autoban.jpg

 

Na delu nemačkih autoputeva vozi se bez ograničenja, a na nekima su ona istaknuta. Za automobile i motocikle koji putuju delom autoputa bez ograničenja, postoji savetodavno ograničenje brzine od 130 km/h. Nije protivzakonito ići brže, ali u slučaju sudara odgovornost vozača može da se poveća zavisno od brzine, čak i ako vozač nije kriv.

Kako su se kretala ograničenja brzine?

Nacistička vlada je donela Zakon o drumskom saobraćaju 1934. godine ograničavajući brzine na 60 km/h u urbanim područjima, ali ne postavljajući ograničenja za seoske puteve ili autoputeve. Zatim je 1939. kao odgovor na nedostatak goriva, vlada snizila ograničenje na 40 km/h u gradu i 80 km/h na svim ostalim putevima. Zapadnonemačka vlada je ukinula sva federalna ograničenja brzine 1952. ustupajući ovlašćenja pojedinim saveznim državama. U decembru 1973. naftna kriza je podstakla zapadnonemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autoputu od 100 km/h. Mera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u martu. Savetodavno ograničenje brzine je usvojeno 1978. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci ne odustaju od brze vožnje, uprkos cenama goriva

 

slika autoputa.jpg

 

Sporijom vožnjom na auto-putu štedi se benzin. Ali to jednostavno sredstvo jedva da se koristi u Nemačkoj - čak i sada, u vreme kada cene goriva dramatično rastu. Statistike pokazuju sasvim drukčije navike u vožnji.

 

Prema podacima iz saobraćajnih statistika vozači u Nemačkoj ne smanjuju brzinu iako rastu cene goriva. Na auto-putevima do sada nije zabeleženo smanjenje tempa vožnje. To pokazuju podaci firmi koje skupljaju i sistematizuju podatke iz oblasti saobraćaja kao što su Inriks i TomTom. Naročito na auto-putu potrošnja goriva direktno zavisi od brzine kojom se vozi. Prema nemačkom Zavodu za zaštitu okoline, pri brzini od 90 km/h automobil troši čak 23% goriva manje nego pri brzini od 110 km/h.

 

''Naša analiza brzine vožnje na više nemačkih auto-puteva trenutno ne pokazuje promene navika u vožnji na osnovu povećanja cena goriva'', kaže Bob Pišju koji radi za Inriks. On dodaje da je na pojedinim deonicama povećana gustina saobraćaja pa je zato vožnja usporena. Prema podacima firme TomTom vide se razlike između tendencija za vreme vikenda i radnim danima. Radnim danima se ne vidi ''promena načina vožnje na posmatranim auto-putevima u pogledu prosečne brzine, otkako su cene goriva počele da rastu''.

 

Preko dva evra po litru

TomTom navodi da je saobraćaj čak nešto brži nego sredinom prošlog meseca. Međutim, postoje naznake da je smanjen broj vozila, što pospešuje protok saobraćaja. Podaci TomToma ne pokazuju jedinstvenu sliku za vikende. Trend je u pravcu nešto sporije vožnje, ali i u pravcu povećanja broja vozila na putevima, što bi moglo da objasni usporavanje. Trenutno je cena goriva u Nemačkoj premašila dva evra po litru, pa je na do sada nezabeleženom nivou. U prve dve nedelje rata u Ukrajini dnevno se ta cena povećavala skoro redovno za više od deset cenata. Prema podacima Nemačkog auto-moto saveza (ADAC) dizel je od tada poskupeo za 64 centa, super E10 za 45 centi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka ograničava brzinu na autoputu na 100 km/h?

 

64959-autobahn.jpg

 

Ruska invazija na Ukrajinu je ponovo aktuelizovala večitu temu prepucavanja u Nemačkoj - ograničenje brzine na autoputu.

 

O tom pitanju su se nedavno izjasnili građani i političari, a svoje mišljenje je dao i četvorostruki svetski šampion u Formuli 1, Sebastian Vettel. Oglasilo se i udruženje za zaštitu okoline Greenpeace (Grinpis), koja zbog velike zavisnosti Nemačke o nafti, gasu i uglju iz Rusije, poziva na privremeno ''ograničenje brzine za mir''. Njihov prioritet je smanjenje potrošnje goriva i manja emisija štetnih gasova. Greenpeace predlaže ograničenje brzine od 100 km/h na autoputevima, 80 km/h na državnim putevima i 30 km/h u gradovima!

 

Saobraćajni stručnjak Greenpeacea Benjamin Stephan je objasnio stav: ''Svako punjenje rezervoara, svaka isporuka lož ulja baca novac u Putinovu ratnu blagajnu. To moramo da izbegavamo! Put do nezavisnosti od Putinove nafte uključuje mnogo manjih koraka, a Vlada neke od njih može da preduzme već danas.'' Uz ograničenje brzine, udruženje je predstavilo i druge predloge za smanjenje potrošnje goriva. Između ostalog žele masovniji rad od kuće kako bi se izbegla vožnja na posao, dve nedelje mesečno bez automobila te prebacivanje putnika sa domaćih letova na železnički prevoz. Greenpeace tvrdi da predložene mere mogu da zamene 10% do 12% uvoza naftnih derivata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka gasi saobraćajne kamere na autoputevima zbog rata u Ukrajini

 

kamera ger.jpg

 

Nemci koji žele ažurirane slike sa web kamera nemačkih autoputeva (Autobahn GmbH), kako bi videli da li postoje gužve ili ne, nisu zadovoljni jer saobraćajne kamere trenutno nisu dostupne. Prema objašnjenju nemačkog ministarstva saobraćaja kao razlog se navode trenutni događaji u Evropi.

 

Prema portparolu Ministarstva saobraćaja pokrajine Baden-Württemberg – kamere nisu isključene, samo se slike više ne objavljuju na internetu. Što je otprilike drugi način da se kaže da su ugašene. Nagađa se da su razlozi za gašenje kamera vojno-bezbednosni. Čini se da se tako prikriva kretanje vojnih jedinica preko nemačkog autoputa, ali i konvoja vojne pomoći Ukrajini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: Opšte ograničenje brzine i zabrana vožnje nedeljom?

 

limit brzine.jpg

 

Kako bi se uštedelo gorivo, neki u Nemačkoj predlažu ponovno uvođenje mera kao tokom naftne krize 1973. godine: opšte ograničenje brzine i zabrana vožnje nedeljom. Koliko bi to bilo efikasno danas?

 

Prva se toga setila Tekla Vaker, ministarka za zaštitu životne sredine Baden-Virtemberga:

''Zašto ne uvedemo ograničenja brzine ili ''nedelju bez automobila'', kao što je to bilo sedamdesetih? Tada se ta mera pokazala kao efikasna i pomogla je da se smanji potrošnja goriva'', rekla je pokrajinska ministarka iz redova Zelenih za nemačku novinsku agenciju dpa. Palicu je zatim preuzela Nina Šir, predstavnica vladajuće Socijaldemokratske partije (SPD) zadužena za energetiku i zaštitu klime: ''Nedelje bez automobila nam u prošlosti nisu naškodile, a danas bi mogle da nam pomognu ako dođe do nestašice goriva'', rekla je Šir za list Velt, dodajući da je ''to ono što ljudi mogu sami da urade kako bi smanjili priliv novca u Putinov ratni budžet''. Konačno, ovog vikenda se oglasila i kopredsednica Zelenih Rikarda Lang rekavši: ''Potrebno nam je privremeno ograničenje brzine na auto-putevima, naprimer na devet meseci - dakle do kraja godine, odnosno do trenutka kada želimo da postanemo nezavisni od ruske nafte.''

 

U državi koja ima proizvođače automobila kao što su Mercedes, BMW, Volkswagen ili Audi, taj predlog nije mogao da prođe nezapaženo. Nakon izjave Rikarde Lang za reč su se javili Liberali (FDP), koalicioni partneri Zelenih na saveznom nivou: ''Neverovatno je kako neki koriste rat u Ukrajini da sprovedu svoje sopstvene simbolične teme'', rekao je generalni sekretar FDP Bijan Djir Saraj i zaključio: ''Sada je definitivno pogrešno vreme za partijsku ideologiju.''

 

Sećanja na sedamdesete

Opšte ograničenje brzine i ''nedelju bez automobila'' prvi je put uvela vladajuća koalicija Socijaldemokrata i Liberala (FDP) pod Vilijem Brantom 1973. godine, u pokušaju da se izbori s posledicama naftne krize nakon Jomkipurskor rata na Bliskom istoku. Prva takva akcija organizovana je 25. novembra 1973, a zatim su usledile još tri ''nedelje bez automobila''. Oni koji bi prekršili zabranu kažnjavani su sa 500 maraka. Istovremeno, na auto-putevima je ograničena brzina do 100 km/h, a na brzim saobraćajnicama 80 km/h. Ta pravila su ostala na snazi čitavih šest meseci. Već prva ''nedelja bez automobila'' donela je u Nemačkoj slike kao iz filmova: hiljade pešaka i biciklista slilo se na auto-puteve, policija je pešice lovila prekršioce zakona, a čak su i skočile cene konja, kako su preneli tadašnji mediji. Nisu izostale ni smešne scene: neki su se setili da upregnu konje da vuku automobile, a Bavarski radio je izveštavao o vozačima koji su živeli blizu Austrije i koji su gurali svoje automobile do granice, da bi tamo seli za volan i vozili se.

 

Smanjenje potrošnje do 10%

Da li bi te mere mogle i danas da funkcionišu? Analitičari sa kojima je razgovarao Prvi program nemačkog javnog servisa ARD procenjuju da bi zabrana vožnje automobilom nedeljom, u kombinaciji sa uvođenjem opšteg ograničenja brzine, smanjila potrošnju goriva do deset odsto. Pitanje je, međutim, koliko takva mera može biti prihvatljiva danas, kada sve više ljudi zbog pandemije koristi automobil kako bi izbegli gužve u javnom prevozu.

 

''Mislim da bi bilo teško sprovesti taj predlog, jer mnogi ljudi danas rade i nedeljom'', rekao je za radio SWR Amadeus Bah, istraživač sa Univerziteta u Manhajmu. Bolje bi bilo, kaže, kada bi nadležni dali različite podsticaje, na primer za korišćenje javnog prevoza. Inače, poslednjih godina gotovo sve evropske prestonice su simbolično odredile najmanje jedan ''Dan bez automobila'' godišnje, dajući pešacima i biciklistima priliku da uživaju u centru grada. Različita mišljenja imaju i ekolozi. Organizacija Greenpeace, naprimer, predlaže dve ''nedelje bez automobila'' svakog meseca u Nemačkoj, dok Jirgen Reš, iz ekološke organizacije ''Nemačka ekološka pomoć'' (DUH), smatra da je to ''samo simbolika'', a da su u stvari ''potrebna trajnija rešenja za smanjenje potrošnje fosilnih goriva''. Ipak, u razgovoru za list Rajniše post, on je ocenio da bi ograničenje brzine imalo smisla, jer bi se, smatra, svake godine ''uštedelo 3.7 milijardi litara benzina i 9.2 miliona tona emisije ugljen-dioksida''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački ministar ne želi da ograniči brzinu na Autobanu jer nema dovoljno saobraćajnih znakova

 

autobahn.jpg

 

Nemački ministar saobraćaja iz stranke Liberali, Volker Wissing, reagovao je na želje vladajućih i opozicionih političara da se privremeno smanji brzina na nemačkim autoputevima na 130 km/h. Naravno, na onim deonicama na kojima je sada neograničena.

On tvrdi da bi iza te odluke bio preveliki logistički napor. Morali bi da postave odgovarajuće znakove za nekoliko meseci koliko bi mera trajala, a zatim da ih ponovo skinu, rekao je Wissing u intervjuu. Zaključio je da nema toliko znakova ograničenja brzine na zalihama. Ideja onih koji traže privremena ograničenja brzine (neki tokom vikenda, a neki tokom svih sedam dana) jeste da će se tako smanjiti potrošnja automobila i zavisnost o nafti. Ruskoj ili nekoj drugoj, koja trenutno nije preskupa, ali cena bi mogla da eksplodira. Ograničenja je trebalo uvesti do kraja godine kada bi Nemačka smanjila zavisnost o ruskoj nafti. Ali od toga ništa jer, kaže ministar, nema znakova!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se dobija sa ograničenjem brzine na Autobanu?

 

autoput.jpg

 

U Nemačkoj se vodi konstantna rasprava o energetici. Nije samo gas iz Rusije u pitanju. Opasnost od energetskog kolapsa svaki dan raste, a Nemci su na mukama, šta učiniti...

 

Raspravlja se i ograničenju brzine na nemačkim autoputevima na deonicama na kojima nema ograničenja. Kolike bi bile uštede? Federalna agencija za okolinu (UBA) objavila je zanimljive podatke. Trenutno u Nemačkoj traju diskusije o ograničenju brzine od 130 km/h na autoputevima, dakle i onim delovima na kojima brzina nije limitirana. Prema kalkulacijama Federalne agencije za okolinu, smanjenjem brzine može da se uštedi 1.5 miliona tona CO2, a time i 600 miliona litara goriva godišnje. Potencijal uštede je još veći kada bi se dozvoljavalo samo 120 km/h. Tada bi se ispustilo 2 miliona tona manje CO2 i uštedelo bi se 800 miliona litara goriva. Dugo se raspravlja o ograničenjima brzina na Autobanu, a trenutna situacija najviše ide u prilog zagovornicima te mere. Inače, interventna ograničenja brzine nisu novost. U decembru 1973. naftna kriza je podstakla zapadnonemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autoputu od 100 km/h. Mera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u martu 1974. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački ministri ekologije za ograničenje brzine na autoputu

 

105100-nemacka.jpg

 

Ministri ekologije 16 nemačkih pokrajina jednoglasno su se izjasnili za ograničenje brzine na autoputu. Nemci već dugo ljubomorno brane pravo da voze bez ograničenja brzine, ali ministri upozoravaju da je klima važnija. ''Moramo da unapredimo zaštitu klime i kroz ograničenje brzine'', rekao je predsedavajući konferencije ministara za očuvanje prirodne sredine, Olaf Lis (Lies) iz Donje Saksonije. Ministri iz Bavarske i Severne Rajne-Vestfalije su tražili da se pribeleži njihova primedba da su efekti takve mere ograničeni, ali su je ipak podržali.

 

Ministri nisu naveli za koju se najveću dozvoljenu brzinu zalažu, ali je Lis sklon ograničenju na 130 km/h. Oni su se, zajedno sa saveznom ministarkom ekologije Štefi Lemke (Steffi Lehmke), založili da se izmenom zakona ograniči upotreba biogoriva iz zasađenih poljoprivrednih kultura. Samo u Nemačkoj se 2.4 miliona tona poljoprivrednih namirnica i stočne hrane iskoristi za pravljenje bioetanola, alternativnog pogonskog goriva. ''Želimo da punimo tanjire, ne rezervoare. Mislim da je pametnije da te površine iskoristimo za uzgajanje namirnica'', rekao je Lis, čija Donja Saksonija ove godine predsedava konferencijom. Ministarka Lemke je rekla da je rat u Ukrajini otkrio svu ranjivost u snabdevanju namirnicama i sirovinama. ''Goriva od namirnica i stočne hrane ne mogu biti rešenje u vreme kada preti strašna globalna kriza gladi'', rekla je Lemkeova. Zato, prema njenim rečima, treba smanjiti upotrebu goriva od poljoprivredni proizvoda. Ona je za ''dogledno vreme'' najavila odgovarajući predlog izmene zakona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci razmišljaju o ograničenju vožnje nedeljom

 

autoban.jpg

 

Cene goriva divljaju, a s tim trendom žive i najbogatije države u Evropi. Nemačka je jedna od njih.

Tamošnji političari su svesni da se nešto mora učiniti, a primeri iz istorije postoje. Samo ih treba primeniti. Predsednica SPD-a Saskia Esken ne isključuje privremeno ograničenje brzine i privremene zabrane vožnje ako cene benzina i dalje budu visoke. U berlinskom Tagesspiegel-u se osvrnula na Zakon o energetskoj sigurnosti iz 1975. koji je donet kao odgovor na naftnu krizu i koji je koalicija nedavno izmenila. Zakon omogućava vladi manevarski prostor poput zabrane vožnje nedeljom ili privremenog ograničenja brzine na autoputevima. Takođe, moguće je i kompanije koje su važne u snabdevanju energijom staviti pod starateljstvo vlade u određenom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojedini vozači žive u sopstvenom svetu

 

brzinometar.jpg

 

Nemci ljubomorno brane privilegiju da ostanu jedina zemlja na svetu bez ograničenja brzine na čuvenom autobanu. Na drugim putevima i u naseljenim mestima, limit je, pak, veoma strog, ali pojedini vozači svejedno besomučno jurcaju.

 

Tome ''nema rešenja'', kaže psiholog Wolfgang Fastenmeier. On je predsednik Nemačkog udruženja za saobraćajnu psihologiju, i ukazuje da zakon propisuje pedagoške kurseve onima koji jurcanjem skrive udes. Pitanje je, međutim, koliko su te mere delotvorne, rekao je berlinski profesor za Mannheimer. ''Ti ljudi žele da se ižive i ostalima demonstriraju nadmoć,'' kaže Fastenmeier. Na njih ne utiču ni drakonske kazne. ''Kazna deluje samo ako počinioci, u ovom slučaju ljudi koji prebrzo voze, prepoznaju alternativu kršenju propisa ili ako im nagon da svesno krše propise nije preduboko usidren,'' rekao je Fastenmeier. ''Oni koji se tako ponašaju se uglavnom ne uklapaju u to. Oni baš žele tako da se ponašaju'', rekao je. Prema njegovim rečima, prebrzi vozači su većinom mladi ljudi koji sopstvene probleme društvenog života i sumnje tako pokušavaju da obrišu i sebi dokažu da ''nisu zaista takvi'' kakvim se vide.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, neshaoct said:

 Prema njegovim rečima, prebrzi vozači su većinom mladi ljudi koji sopstvene probleme društvenog života i sumnje tako pokušavaju da obrišu i sebi dokažu da ''nisu zaista takvi'' kakvim se vide.

 

Ali necemo resiti te probleme nego ih bezuspesno leciti :lol:

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi predlozi: 120 km/h na autoputevima u Francuskoj i 100 km/h u Nemačkoj

 

peugeot 3008 01.jpg

 

Snižavanje ograničenja brzine na autoputevima bi rešilo dva problema odjednom. Ali da li će ljudi pristati na to?

Francuska traži način da uštedi energiju, koja je svakim danom sve skuplja i sve češće tema razgovora svetskih moćnika o problemima s dostupnošću sirovina potrebnih za njenu proizvodnju. Francuzi, pozivajući se na podatke Međunarodne agencije za energiju, ukazuju da bi smanjenje maksimalne brzine na autoputevima širom sveta za 10 km/h uštedelo 290.000 barela nafte dnevno, ako se ograničenje odnosi samo na putnička vozila. Dodamo li i kamione, uštedećemo još 140.000 barela dnevno.

 

Francuski Caradisiac tome dodaje svoje računice

Prošle godine uredništvo je sprovelo test koji je pokazao da je smanjenje brzine sa 130 na 120 km/h u stvarnim uslovima produžilo putovanje za samo 4 minuta, a ujedno je doprinelo smanjenju potrošnje goriva testnog Renault Meganea za 14%.

 

Nemačka bi mogla da ide i dalje po pitanju ograničenja brzine

Organizacija Deutsche Umwelthilfe predlaže da se maksimalna brzina na autoputevima smanji na 100 km/h. Ovaj put, međutim, nije reč o uštedi energije, već o smanjenju emisije CO2. Nemačka ističe da bi sporija vožnja rezultirala godišnjim smanjenjem emisije CO2 od 9.2 miliona tona. Međutim, ne žele stati pri smanjenju brzine na autoputevima. Ovu promenu bi pratilo smanjenje na 80 km/h na međugradskim putevima i smanjenje na 30 km/h u naseljenim mestima.

 

Za sada su to samo predlozi

Onaj u Francuskoj bi ušao za stalno, nemački - probno na 2 godine. To bi bilo vreme koje bi pokazalo stvarne uštede i omogućilo proveru da li je društvo sposobno da se prilagodi novim preporukama. Slične akcije su već najavljene u Holandiji. A verovatno će nakon prvih, hrabrih zemalja koje ih uvode, slične propise uvoditi i nove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predloženo ograničenje od 200 km/h na Autobanu

 

bugatti 417.jpg

 

Bio je to hit na društvenim mrežama, češki milijarder je vozio Bugatti Chiron nemačkim autoputem brzinom od 417 km/h. Protiv vozača je čak vođen i sudski postupak - koji je, očekivano, morao da bude obustavljen jer nije prekršen nijedan zakon. Vozio je na deonici na kojoj nema ograničenja brzine.

Sada bi predlog advokata uključenih u slučaj mogao da doprinese novoj raspravi. Ideja dolazi iz kancelarije državnog tužilaštva Saksonije-Anhalta, koji ne vidi razlog za kažnjavanje Čeha bez obzira na vrtoglavu brzinu s kojom je prelazio 116 metara u sekundi. Državno tužilaštvo smatra da je ograničenje brzine razumno, ali je zanimljiva brzina koju advokati predlažu. Međutim, ne 120 ili 130 km/h, o čemu se trenutno raspravlja u Nemačkoj, nego vrtoglavih 200 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina Nemaca podržava privremeno ograničenje brzine na Autobanu

 

105100-nemacka.jpg

 

Ruska invazija na Ukrajinu je ponovo aktuelizovala večitu temu prepucavanja u Nemačkoj - ograničenje brzine na autoputu. S obzirom na drastično povećanje cena energenata, situacija bi uskoro mogla da kulminira. Iako je aktuelna koaliciona vlada obećala da neće nametnuti ograničenje brzine na celom autoputu, javnost je sve više sklonija upravo ograničenju.

Prema anketi nemačkog Spiegel-a, čak 55% Nemaca podržava privremeno ograničenje brzine na Autobanu. Svih 55% ljudi koji su odgovorili na anketu Spiegela podržavaju ograničenje brzine na autoputu za celi sistem ali samo kao privremenu meru, dok se 39% protivi svim novim ograničenjima. Prema rezultatima ankete, mišljenje o ovom pitanju zavise o tome gde ljudi žive. Što je regija gušće naseljena, to su ljudi više skloniji ograničenju. U gusto naseljenim područjima 64 posto anketiranih zagovara ograničenje brzine na autoputevima. U područjima sa manje stanovnika samo 46% želi da ograniči brzinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...