Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko brzo voze Nemci?

Brzina vožnje  

48 members have voted

  1. 1. Koliko brzo ste vozili?

    • 0-80 Km/h
      0
    • 80-120 Km/h
      0
    • 120-150 Km/h
      1
    • 150-180 Km/h
      13
    • 180-200 Km/h
      12
    • 200-220 Km/h
      10
    • 220-240 Km/h
      6
    • preko 250 km/h
      5


Recommended Posts

Nemačka zbog vrućine ograničila brzinu na autoputu

 

autoban.jpg

 

Zapadna i centralna Evropa pogođene su toplotnim talasom, zbog čega je u jednoj nemačkoj pokrajini uvedeno privremeno ograničenje brzine na nekim delovima autoputa. Meterološki savezi su upozorili da bi temperature tokom narednih dana u nekim delovima Evrope mogle da dostignu 40 stepeni Celzijusa i idu preko toga. Ministarstvo saobraćaja nemačke savezne pokrajine Saska-Anhlat obavestilo je zbog toga vozače da je uvedeno ograničenje brzine od 100 do 120 kilometara na sat na nekoliko deonica autoputa, na kojima inače ne postoje ograničenja. Nemačka železnica je u utorak uveče pozvala hitnu službu na stanici kod aerodroma u Diseldorfu pošto u dva voza nije radio klima uređaj, ali niko iz voza nije evakuisan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/26/2019 at 4:18 PM, neshaoct said:
Nemačka železnica je u utorak uveče pozvala hitnu službu na stanici kod aerodroma u Diseldorfu pošto u dva voza nije radio klima uređaj, ali niko iz voza nije evakuisan.


Koja smo mi vukojebina, krv ti ebem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački parlament uvodi nova pravila na Autobanu, ograničenje ubuduće 130 km/h!?

 

autoban.jpg

 

Svemu dobrome dođe kraj, pa tako ni ova priča nije izuzetak. Nemačka vlada je odbila predlog o ograničenju brzine na nemačkim autoputevima, ali tu priči nije kraj. Stranka Zeleni, sad je temu o ograničenju brzine na 130 km/h na Autobahu preselila u parlament gde je pitanje kako će on proći. Kao što znate, na delovima nemačkih autoputeva nema ograničenja brzine, a Zeleni tome žele da stanu na kraj - iz ekoloških pobuda. U vladajućoj koaliciji nema jedinstvenog stava, ministar saobraćaja Andreas Scheuer (CSU) protivi se ograničenju, a u drugoj stranci SPD-u, na ograničenja brzine gledaju blagonaklono. Ostaje da se vidi da li će se CSU i SPD ipak dogovoriti i otkloniti ovoj predlog Zelenih. Policijski sindikat je takođe izneo svoj stav: ''U našoj nadležnosti nisu ekološka pitanja, ali mi želimo ograničenja brzine zbog saobraćajne bezbednosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ozeze Klarkson o ovim zelenim :D Vise mi se svidjalo dok je LGBT smarao, oni su samo po nekad blokirali par ulica zbog parade, ali ovi zeleni smaraju oko svega vezano za automobile xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: neograničene brzine ostaju na Autobanu

 

autobahn.jpg.f2735e0b9fb60f1d0831eacb6b7735f8.jpg

 

Nemačka vozi po svome i dalje, sada je i zvanično. Neke stvari jednostavno ne smeju da se diraju. Njihov parlament je glasao o predlogu stranke Zeleni, koja je formulisala ideju o ograničenju brzine na nemačkim autoputevima na 130 km/h. Kao što znate, na nekim delovima autoputeva brzina je neograničena (oko 70 posto deonica), a Zeleni su se zalagali za uvođenje ograničenja i na te deonice. Međutim, predlog je odbijen jer nisu uspeli sa skupe dovoljno ruku. Za je glasalo 126 zastupnika, a protiv i za ostanak neograničenih brzina 498 zastupnika. Zanimljivo je bilo videti ko je bio protiv ograničenja brzine, tako su svoj glas dali i Socijaldemokrati koji su u više navrata izražavali stav da bi trebalo uvesti ograničenja. Oni su deo vladajuće koalicije s Demohrišćanima (koji snažno zagovaraju autoputeve bez limita) i svoj potez su objasnili lojalnošću prema partneru u vladi. Ovim glasanjem ograničenja brzine na duže vreme izlaze iz javno-političkog prostora u Nemačkoj jer nema političke snage koja može da ih namete. Rekli bismo, hvala Bogu da je tako.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograničenje brzine na nemačkim autoputevima?

 

speed limit 120.jpg

Slika od Gerd Altmann sa Pixabay

 

Oko retko koje teme su Nemci tako emotivni kao oko mogućeg ograničenja brzine na autoputevima. Poslednjih dana oko toga se vodi žestoka diskusija. I u nemačkoj vladi.

Nemačka je zemlja automobila. Mnogi insistiraju na tome da se u svojim Mercedesima, BMW-ima, Volkswagenima, Audijima, voze maksimalnom brzinom. Ako to žele. ''Slobodna vožnja za slobodne građane'', tako je sedamdesetih godina prošlog veka glasio slogan nemačkog auto-moto kluba ADAC. I da, za mnoge nema lepšeg osećaja od onog kad jure autobanom brzinom od 180 na sat. Ili čak i više od toga, ukoliko to dozvoljava model automobila. To je moguće zato što na oko dve trećine nemačkih autoputeva nema ograničenja brzine. To je jedinstveno u Evropskoj uniji. I veoma retko u svetu. Velika i jaka koalicija ljubitelja automobila, industrije i lobista do sada je uspešno blokirala sve pokušaje da se tu nešto promeni.

 

Jaz u ''velikoj koaliciji''

Sada se ponovo rasplamsao spor oko mogućeg ograničenja brzine. Pozadina je debata oko bezbednosti na putevima, odnosno oko zaštite klime. Božićni i novogodišnji praznici bili su turbulentni i u redovima vladajuće koalicije u Berlinu. Socijaldemokrate (SPD) zahtevaju uvođenje generalnog ograničenja brzine, a njihovi koalicioni partneri Demohrišćani (CDU/CSU) tu ideju odbacuju. Nova šefica SPD Saskija Esken i njena stranačka koleginica, ujedno i savezna ministarka za zaštitu životne sredine Svenja Šulce su među najglasnijim pobornicama ograničenja. Ono smanjuje broj nesreća sa smrtonosnim posledicama i godišnje smanjuje emisiju ugljen-dioksida za milion do dva miliona tona, tvrdi Šulceoa: ''Razumno bi bilo prihvatiti generalno limitiranje brzine. U prilog tome govori i činjenica da to postoji u skoro svim članicama EU.'' I zato ona sa CDU/CSU želi da konkretno razgovara o opštem ograničavanju brzine na maksimalno 130 Km/h.

Time se ona praktično sukobljava sa ministrom saobraćaja Andreasom Šojerom (CSU). On je još za Božić izrazio nerazumevanje oko ponovnog intenziviranja debate o ograničenju brzine. Na Tviteru je napisao da je smislenije ''inteligentno, digitalno i fleksibilno'' upravljati saobraćajem - dakle ;;bez zabrana;;. Podržali su ga i opozicioni Liberali (FDP).

 

Bez većine u Bundestagu

Ograničenje brzine ne želi samo SPD - već i Zeleni. Oni su još o oktobru prošle godine u Bundestagu zatražili usvajanje generalnog limita za autoputeve od 130 km/h. Tada je predlog podržala samo Levica (Die Linke). Vladajuća koalicija CDU/CSU i SPD (izričito su naglasili da je to zbog ''discipline'' u vladajućoj koaliciji), odnosno opozicioni Alternativa za Nemačku (AfD) i FDP bili su protiv ograničenja brzine. Većine u Bundestagu dakle nema - to dobro znaju u redovima CDU i CSU. Od te ideje u dogledno vreme dakle neće biti ništa.

 

Osim ekoloških, mnogim pobornicima ideje ograničenja važan je i aspekt bezbednosti. Sindikat zaposlenih u policiji (GdP) u intervjuu za DW podržao je ograničenje. ''Shvatam emocije, mi smo zemlja automobila. Ima mnogo lobiranja, od toga zavise radna mesta. Svi su odmah oko toga uzbuđeni'', kaže Mihael Mertens iz GdP. Ali i dodaje da je jasno da je svaka pojedinačna žrtva u saobraćaju - jedna žrtva previše. Na nemačkim autoputevima u proteklim godinama u proseku pogine oko 400 osoba. Ako se iz te statistike izuzmu smrtni slučajevi na onim deonicama na kojima postoji ograničenje, kao i one gde razlog nije brzina (na primer alkohol), još uvek se radi o 80 žrtava godišnje - 80 ljudi koji iz godine u godinu strada u nesrećama u kojima brza vožnja igra ključnu ulogu. Ograničenje brzine moglo bi da imati i vaspitnu ulogu, kaže Mertens: ''Zbog ekstremnih brzina na autoputu mi odgajamo nove generacije brzih vozača. Onaj ko se u mladosti navikao na veliku brzinu na autoputu, taj brzo vozi i na drugim putevima.''

 

Stručnjaci zahtevaju opsežna istraživanja

Zigfrid Brokman, stručnjak Nemačkog uruženja osiguravajućih društava zadužen za saobraćajne nesreće zahteva od savezne vlade da konačno istraži uticaj brzine na saobraćajne nezgode. Sve dok nema neke studije, učinak generalnog ograničenja brzine nije dokazan''. On kaže da mnogo toga govori u prilog tezi da ključni problem na autoputevima u Nemačkoj u stvari nije tempo vožnje, već su to pre svega velike razlike u brzini između pojedinih traka na autoputu: ''Problem je kad na levoj strani neko prozuji brzinom od 200 na sat. Ali kad svi voze 150, onda imamo isti efekt kao kad svi voze 130.'' Osim toga moguće je i da glavni razlog za mnoge nesreće nije prvenstveno visoka brzina, već i neki drugi faktori poput kvaliteta puta, kaže Brokman. ''Postoje deonice na kojima ne važi ograničenje brzine, a koje u statistici broja nesreća kotiraju bolje nego one sa ograničenjem. To sve zavisi od drugih faktora: kako je trasa izgrađena, kolika je vidljivost, koliko ima saobraćaja?''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC više nije striktno protiv ograničenja brzine na Autobanu

 

autoban.jpg

 

Najveći nemački auto-klub ADAC redovno ispituje svoje članove o njihovom stavu prema pitanjima saobraćajne politike. Godinama su uglavnom odbacivali uvođenje opšteg ograničenja brzine na auto-putevima, ali u poslednje vreme se povećao broj ljudi koji se zalažu za to.

 

Već duže vreme se raspravlja o uvođenju opšteg ograničenja brzine na auto-putevima u Nemačkoj, a prema istraživanjima najvećeg nemačkog auto-kluba ADAC-a koji broji preko 21 milion članova, još uvek je više onih koji su protiv. Naime, 50% je i dalje protiv, dok je 45% za uvođenje limita brzine vožnje. Nemačko udruženje auto-industrije (VDA) i dalje je protiv uvođenja ograničenja brzine na auto-putevima, i njihova pozicija ostaje nepromenjena, izjavio je portparol te organizacije nemačkoj novinskoj agenciji DPA. On se osvrnuo na debatu koja se vodila krajem decembra 2019, kada je VDA istakla kako rasprava o opštem ograničenju brzine na nemačkim auto-putevima ''nije bila korisna''. Rasprava je opet dobila na zamahu jer ADAC ''više nije u osnovi'' protiv ograničenja brzine, što je za DPA potvrdio potpredsednik ADAC-a, Gerhard Hilebrand.

 

Inače, oko 30% nemačke mreže auto-puteva trenutno ima trajno ili privremeno ograničenje brzine, a tu su još i područja na kojima se izvode građevinski radovi na delu puta. Brzina vožnje na nešto manje od 10% mreže auto-puteva može se ograničiti sistemima za nadzor, omogućujući fleksibilnu kontrolu brzine u zavisnosti od situacije, frekventnosti sabraćaja i vremenskih uslova. Rasprava o opštem ograničenju brzine na auto-putevima u Nemačkoj vodi se vrlo emocionalno. Mišljenja se takođe veoma razlikuju među članovima ADAC-a. S obzirom na polarizujući uticaj teme - takođe među članovima kluba - ADAC trenutno ne preporučuje političarima da glasaju ''za'' ili ''protiv'' opšteg ograničenja brzine. Umesto toga, klub se zalaže za objektivizaciju rasprave o ograničenju brzine. Da bi rasprava o ovoj temi bila što temeljitija potrebno je suočiti nepobitne činjenice.

 

Šta kažu članovi ADAC-a o ograničenju brzine?

ADAC redovno ispituje svoje članove o njihovom stavu prema pitanjima saobraćajne politike. Godinama su uglavnom odbacivali opšte ograničenje brzine na auto-putevima, ali u poslednje vreme se povećao broj ljudi koji se zalažu za ograničenje brzine. U anketi sprovedenoj 2019. je 50% glasalo protiv ograničenja brzine, a 45% za ograničenje brzine.

 

Dovodi li ograničenje brzine do manje nesreća?

Auto-putevi su najbezbedniji putevi u Nemačkoj. Svake godine na njima se odvija otprilike trećina ukupnog saobraćaja svih motornih vozila. Međutim, udeo smrtnih slučajeva je sa oko 13% ispod proseka: trenutno na 1 milijardu pređenih kilometara na auto-putevima smrtno strada u proseku 1.7 osoba. U direktnom međunarodnom poređenju ne može se utvrditi veza između opšteg ograničenja brzine i nivoa bezbednosti na auto-putevima, pa tako zemlje sa ograničenjima brzine, poput Belgije, Francuske ili SAD-a, nisu ništa bolje od Nemačke. Ipak, na rutama na kojima je broj teških saobraćajnih nesreća iznad proseka, ograničenje brzine ili kontrola brzine u zavisnosti od situacije mogu imati smisla. Promenjivi znakovi na portalima omogućavaju fleksibilno prilagođavanje brzine saobraćajnim i vremenskim uslovima.

 

ADAC-ov potpredsednik za saobraćaj, Gerhard Hilebrand objašnjava: ''Važno je detaljno ispitati granice i mogućnosti ograničenja brzine u smislu bezbednosti saobraćaja i zaštite klime. U pogledu uticaja na bezbednost saobraćaja, današnje procene još su daleko od toga. Zato je preporučljivo koristiti naučno istraživanje pomoću pilot ruta.'' Čak i kada se upoređuju unutar Nemačke, na deonicama bez ograničenja brzine nema više nesreća nego na deonicama sa ograničenjem brzine od 120 ili 130 km/h. Veća težina nesreće (smrtnih slučajeva na 1.000 nezgoda sa povređenim osobama) ne može se utvrditi. Stvarna slaba tačka u pogledu bezbednosti saobraćaja su državni putevi na kojima je registrovano gotovo 60% svih saobraćajnih nezgoda - iako se tamo prelazi samo 40% pređenih kilometara svih motornih vozila.

 

Da li ograničenje brzine doprinosi zaštiti klime?

Da. U priručniku za faktore emisije (HBEFA), Federalna agencija za živornu sredinu pokazuje kako različite vrste pogona i saobraćajne situacije utiču na emisiju štetnih gasova. Ako se ovi podaci uzmu kao osnova, ograničenje brzine od 130 km/h za vozni park 2019. godine rezultuje uštedom CO2 do 2 miliona tona godišnje. To je nešto manje od 2% emisije CO₂ automobilskog saobraćaja.

 

Postoji li više automobila sa malim motorima u zemljama sa ograničenjima brzine?

Ne. Pretpostavka da opšte ograničenje brzine na auto-putevima dovodi do povećanja kupovine automobila sa manjim motorima i time utiče na potrošnju goriva, pri poređenju motorizacije voznog parka u Austriji (ograničenje brzine 130 km/h) i Švajcarskoj (ograničenje brzine 120 km/h) sa Nemačkom se ne potvrđuje. Naprotiv: udeo vozila visokih performansi veći je u Švajcarskoj, a nešto manji u Austriji nego u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kol'ko vidim, zeleni će u Austriji izdejstvovati da se ukine ono ograničenje od 140 km/h na dve deonice.
I u Beču hoće da jednu jako prometnu i kilometar dugačku centralnu ulicu (Praterstraße) uvedu u zonu 30.
Nema niko normalan među tim zelenim.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko brzo Nemci zaista voze na Autobanu?

 

autoban 01.jpg

 

Na nekim delovima nemačkih autoputeva nema ograničenja brzine, a u javnosti se vodi velika rasprava da li tako treba i da ostane. Na hiljadu ispitanika portal za prodaju polovnih vozila Autoscout24 je pokušao da saznat kakve su im navike na delovima autoputeva gde nema ograničenja:

- U proseku, većina vozača je ubrzala do 194 km/h pre nego što su shvatili da im je to previše, odnosno da ne mogu konstantno da održavaju tu brzinu.

- Svaka treća osoba je vozila brže od 220 km/h.

- 15% vozača je vozilo 240 km/h i više. Češće su to muškarci, jedan od četiri muškaraca je priznao vožnju bržu od 240 km/h.

- tek 5% vozi 130 km/h ili manje od toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

=====

 

Ove nedostaje podatak da u Nemačkoj u saobraćaju gine manje ljudi na milion stanovnika nego u sledećim državama (EU+Srbija):

Estoniji, Austriji, Francuskoj, Sloveniji, Slovačkoj, Italiji, Belgiji, Češkoj, Portugaliji, Kipru, Mađarskoj, Grčkoj, Litvaniji, Letoniji, Hrvatskoj, Poljskoj, Srbiji, Bugarskoj i Rumuniji. Detaljnije o tome ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solidno veći je procenat onih koji voze do 130 km/h, nego onih koji voze preko toga. Čak i na deonicama bez ograničenja.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno, idu kao krdo.po desetak automobila. I ovaj zadnji voli kad te ugleda u levoj traci da i on reši da pretiče. 

 

Koliko sam video nema puno deonica bez ograničenja, uglavnom 130 ili spuste na 80-100 pa postave radare. 

Recimo u Saarbrücken-u ima jedno parče sa 60 km (uletale divlje svinje) i često stavljaju kamere. 

Jednu lekciju sam naučio srećom besplatno (BG tablice) kad vidiš da Porsche vozi polako vozi i ti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bundestag opet glasao o ograničenju brzine na Autobanu na 130 km/h

 

nemacka put.jpg

 

Skoro svakih pola godine nemački parlament Bundestag glasa o ograničenju brzine na autoputevima. Kao što znate, delom Autobana se još vozi bez ograničenja, a predlog o ograničenju od 130 km/h konstantno na dnevni red stavlja stranaka Zeleni - jaka opoziciona grupacija. Svaki put, pa i u ovom slučaju, vladajuća većina CDU/CSU i SPD odbije taj predlog, ali zanimljivo je da se pukotine stvaraju i u velikoj koaliciji. Socijaldemokratima nije mrska ideja o ograničenju brzine, aktuelni ministar Andreas Scheuer (CDU) je kategorički protiv te ideje, a kancelarka Angela Merkel je za sada na strani onih koji su protiv ograničenja. Čak je i Nemački autoklub (ADAC) ublažio svoje stavove pa više nije protiv ograničenja brzine. Kako će sve to završiti? Videćemo...

Glavni motivi onih koji žele ograničenja su ekologija i saobraćajna bezbednost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neograničene brzine ostaju na Autobanu

 

autobahn.jpg

 

Nemačka vozi po svome i dalje, sada je i zvanično. Neke stvari jednostavno ne smeju da se diraju. Njihov parlament je glasao o predlogu stranke Zeleni, koja je formulisala ideju o ograničenju brzine na nemačkim autoputevima na 130 km/h. Kao što znate, na nekim delovima autoputeva brzina je neograničena, a Zeleni su se zalagali za uvođenje ograničenja i na te deonice.

 

Međutim, predlog je odbijen jer nisu uspeli sa skupe dovoljno ruku. Za je glasalo 126 zastupnika, a protiv i za ostanak neograničenih brzina 498 zastupnika. Zanimljivo je bilo videti ko je bio protiv ograničenja brzine, tako su svoj glas dali i Socijaldemokrati koji su u više navrata izražavali stav da bi trebalo uvesti ograničenja. Oni su deo vladajuće koalicije sa Demohrišćanima (koji snažno zagovaraju autoputeve bez limita) i svoj potez su objasnili lojalnošću prema partneru u vladi. Ovim glasanjem ograničenja brine na duže vreme izlaze iz javno-političkog prostora u Nemačkoj jer nema političke snage koja može da ih namete. Rekli bismo, hvala Bogu da je tako.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevezano za ovo konkretno, ali ti zeleni su izgleda stranke retarda. U Austriji npr su podneli predlog da se policija razoruža, osim specijalaca
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev direktor: Nemačka će vrlo brzo uvesti ograničenje brzine na Autobanu

 

nemacka autoban.jpg

 

Ograničenje brzine na nemačkim autoputevima je tema koja se provlači medijima učestalošću vremenskih prognoza. Gotovo svakodnevno se neko javlja sa svojim idejama, a intenzitet rasprave govori o tome da je takva odluka blizu. Vladajući političari mudro ćute, ali neće se još dugo opirati sve češćim argumentima da je vreme za uvođenje ograničenja. Direktor Audija Marco Deusmann misli da ograničenja dolaze brzo i da će razlog biti obuzdavanje emisija CO2. Deusmann iznosi stav Audija da ne treba posezati za ograničenjima, i da se na delovima autoputeva na kojima se može voziti neograničenom brzinom emisije CO2 mogu suzbiti na druge načine. Direktor Audija ipak nije preterano optimističan i misli da će političari ipak doneti odluku o uvođenju ograničenja brzine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...