Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Šef Maseratija opisao elekrične automobile kao besmislene

Recommended Posts

maserati%20kubang%201111.jpg

 

Šef Maseratija, Harald Wester, je opisao elekrične automobile kao besmislene, navodeći da regulatorna tela moraju pronaći neki realističniji pristup merenja štetnih emisija pre guranja regulativa koja će ih dalje favorizovati. Kao primer je naveo načine merenja za prelazak jednog kilometra, gde u Evropi regulative navode da električni automobil ''zahteva'' 86 g CO², 110 g u SAD-u i čak 191 g u Kini.

''Sve ove priče oko nulte emisija su besmislene. Niko ne priča o efikasnosti načina punjenja njihovih baterija. One drastično variraju od regiona do regiona i zavise od načina proizvodnje energije, nuklearne, termo i tako dalje, ali čak ni najbolji i najefikasniji nije bolji od agregata sa unutrašnjim sagorevanje'', izjavio je Wester za Autocar.

 

Naveo je da bi Maserati mogao biti primoran da razvije opciju hibridnog pogonskog sklopa kako bi ispunio rigorozne ekološke regulative, pogotovo u SAD-u dodavši: ''To je nešto što ćemo najverovatnije morati uraditi, ali će jedini razlog tog poteza biti usaglašavanje sa regulativama. Ne vidimo u njemu poseban poslovni značaj. Dizel i gas vidimo kao daleko očigledniji odgovor za pitanje CO². Oba su mnogo održivija odgovora od hibrida. Kada bi nam dali CO² marker, umesto nametanje tehnologije, onda bismo krenuli tim putem. Ukoliko želimo realističnije rešenje za štetne emisije, tada bi regulatorna tela morala biti iskrenija u načinu računanja nivoa štetnih emisija. električni automobili nišu rešenje'', zaključio je.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek u pravu.

Ti električni indirektno dosta zagađuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagađuju globalno, višestruko više nego motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ista priča je sa motorima na vodonik. Dok se struja ne bude dobijala iz potpuno čistih i obnovljivih izvora, elektro automobili nemaju nikakvog smisla.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu je potpuno u pravu ali postoje automobili na solarni pogon koji rade perfektno ali ne mogu u serijsku proizvodnju. U to sam se licno uverio prosle godine u razvojnom odelenju jednog velikog proizvodjaca automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potencijal i razvoj električnih automobila u svetu

 

tesla%203%20888.jpg

 

Širom sveta beleži se rast popularnosti vozila u potpunosti na električni pogon, ali i dalje u nedovoljnoj meri kako bi se promenio uticaj industrije na životnu okolinu. Predstavljanje novog Teslinog Modela 3 izazvalo je lavinu narudžbina koje dostižu brojku veću od 250,000 za automobil koji se očekuje na ulicama tek za više od godinu dana. Model 3 je izazvao veliku pažnju javnosti i povukao ljude da ostave depozite veće od hiljadu dolara za model koji nikada nisu isprobali na putu, a većina nije nikada posedovala automobil na električni pogon. Pozitivna slika koja je stvorena o Teslinom novom remek delu, upoređujući ga sa Fordovim Modelom T, doprinela je da automobili na električni pogon u potpunosti postanu nešto sasvim normalno. Problematika koja stoji iza cele sage o automobilima na električni pogon je ipak nešto kompleksnija nego što to izgleda na prvi pogled.

Tehnologija alternativnih pogonskih opcija za automobile napreduje svakim danom, ali celokupno tržište je i dalje izuzetno malo. Kompanija Tesla tokom 2015. godine na ulice isporučuje više od 50,000 svojih primeraka, dok globalna prodaja automobila na svetskom nivou dostiže čak 72 miliona automobila. Model 3 će bez sumnje još više povećati brojku ekoloških automobila, ali uz velike probleme da ispuni sve porudžbine na vreme.

 

tesla%203%208888.jpg

 

Osim problema u kapacitetima proizvodnje, ostaje činjenica da je posedovanje jednog automobila na električni pogon i dalje stvar stava osobe, koja prihvata sve probleme sa kojima se može susresti. Potrebno je još uvek imati čvrstu odlučnost za kupovinu takvih modela, znajući da se tokom svakodnevne upotrebe vlasnik može sustresti sa nedostacima mesta za punjenje, servisne mreže, omogućene autonomije vozila, cene održavanja ili troškovima prepravke kućnih izvora energije za potrebe punjenja baterija na automobilu. Dalji brži napredak tehnologije, a posebno popularnosti ove vrste vozila mnogo zavisi od političkih odluka, na lokalnom i na svetskom planu.

Na popularnost kompanije Tesla dosta utiče pozitivna medijska slika harizmatičnog lidera kompanije Elona Muska, koji se savršeno uklapa u već legendarnu sliku zaslužnih inovatora poput Stiva Džobsa. Teslini modeli u mnogo elemenata podsećaju na liniju Apple proizvoda, koji osvajaju kupce svojim naprednim tehnologijama i dizajnom, ali uz pristupačnu cenu. Osnovna verzija Modela 3 dolazi po ceni od 35,000 dolara i autonomijom od 300 kilometara, zadržavajući visoke standarde prepoznatljivog kompanijskog dizajna i upotrebe vrhunske tehnologije.

Model 3 če dobiti oštru konkurenciju u vidu Ševroletovog modela Bolt i Nisanovog Leaf-a. Za sada, bitka će se voditi samo na osnovu dizajna, cene i slike koje kompanije kreiraju u javnosti, dok se prava promena očekuje na dalekom istoku. Velika promena u pogledu masovne upotrebe modela na električni pogon i prvog istinskog revolucionarnog Modela T u klasi ekoloških vozila, doći će najpre kroz tržišta Indije i Kine. Političke odluke i sprečavanje ekološke katastrofe u najmnogoljudnijim zemljama na svetu, doprineće razvoju pristupačnih modela za korisnike koji se neće voditi dizajnom i imenom proizvođača, već potrebom i vođeni zakonima zemalja u kojima žive.

U Kini je tokom prošle godine prodato više od 200,000 električnih vozila, od čega je većina proizvedena lokalno i bez namera za plasman na strana tržišta, dok se do 2020. godine očekuje prodaja od 2 miliona primeraka godišnje. Situacija nije tako optimistična u Evropi i Severnoj Americi. Uz niske cene automobila, goriva i bez opasnosti od toksičnih oblaka nad gradovima, primamljivija je opcija za tradicionalne vrste automobila. Neki znaci su pozitivni, poput primera Holandije gde se očekuje zabrana automobila na fosilna goriva do 2025. godine.

 

Osim problema zagađenja okoline, razvoj električnih automobila ne rešava ostale probleme koji se pojavljuju u saobraćaju. Zagušene ulice i dalje ostaju česta slika, dok se nove generacije vozača sve više oslanjaju na upotrebu aplikacija poput Ubera ili drugih koji omogućuju zajedničko raspolaganje vozilima, sa tendencijom da se tradicionalno vlasništvo jednog vozača nad jednim ili više automobila vremenom izgubi.

Velikim proizvođačima svakako odgovara trenutno stanje, gde osim određenih investija u inovativne tehnologije, sa manjim pomeranjima na tržištu i bez velikih političkih odluka, status automobila na električni pogon ostaje u nekoj vrsti statusa kvo, bar u dogledno vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...