Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Nisam Kubura al da kažem svoje mišljenje. Ako se zanemari cena koju ne znamo za 1.6 mjet od 120 ks i 1.4 tjet, pa ne može još uvek biti faktor u računici, ja bih birao dizela. Ne zato što sam preveliki ljubitelj dizela nego zato što su se oba dizela pokazali kao mazge koje nisu sklone kvarovima, a i zato što ih naši majstori poznaju, za razliku od T-jeta.

Objektivno 1.6 105 ks je sasvim dovoljan, a subjektivno ja bih išao na 120 ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 105ks vozim svakodnevno. Dobro se ponasa,lepo vuce iz nizih obrtaja i vise nego dobar izbor je za ovaj auto. Nisam ga poredio sa 120ks,jer sam njih probao svega par komada,pa nisam nesto dublje ni zalazio u poredjenje. T-jet sam vise vozio i jako mi se svidja,odlicno ide,nema preterano izrazenu turbo rupu,nekako se lako vozi i moj licni izbor bi bio on,ispred svih drugih. Cene modela ne znam i to je deo u koji ne bih zalazio. Za precizniju informaciju ces ipak morati da sacekas serijsku proizvodnju.

Da li ste vi kao vlasnici poredili 1.3 i 1.6 motore?

ne mislim samo na performanse,vec uopste celokupno "ponasanje" auta sa jednim i drugim motorom. Zanima me vase misljenje kao kupaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pavabg  

 

Slažem se sa tobom i ja bih išao na 120ks iz verovatno neracionalnih razloga, a takođe nisam ljubitelj dizelaša.

 

Ipak verujem da je 1.6 prisotojan motor za 500L koji će odrediti posao kako treba, ali neće oduševiti

 

Da li ti 1.6 deluje bučan?

 

Što se tiče briga sa majstorima, dok bilo koji od tih motora pređe 100.000 imaće i naši majstori vremena da se nauče!

 

@kubura

 

I meni na papairu izgleda bolje 1.4 sa 120ks još kad bi znali cenu

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bučan je kad ga upalim u garaži, a prozor su otvoreni, ali to je delimično i zasluga male garaže u kojoj sve odzvanja. Tada se čuje karakteristično štektanje dizela. U vožnji nisam primetio da je bučan, ili preciznije kabina je dosta dobro izolovana. Toliko da ja motor praktično ne čujem dok vozim u normalnim obrtajima i slušam relativno tiho muziku. Ajde obratiću sutra pažnju malo više pa ću napisati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od razloga zasto sam postavio pitanje 1.6 vs 1.3,upravo ta "buka".

S obzirom da i jedan i drugi svaki dan vozim,1.3 mi deluje mnogo mekaniji,prefinjeniji od 1.6. Papucice kvacila i gasa su izrazito mekse,kvacilo na 1.6 odvaja dosta nize,sama promena brzina,dodavanje ili oduzimanje gasa,sve mi je to nekako na 1.3 glatko,dok na 1.6 i nije bas. E sad,1.6 je evidentno jaci,sa vise obrtnog momenta i snage,sasiju lagano nosi i tu zamerki nema. Zanima me vas utisak,da li vam nesto od navedenog smeta? Dosta stvari je tesko uopste i primetiti,jer bi otprilike naizmenicno trebala oba da se voze da bi se doslo do konkretnog zakljucka,a ja sam dosao do gore navedenog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 Nm vs 320 Nm,  zato tolika razlika. Jači menjač, jače kvačilo pa su zato potrebne i veće sile. Jedino me buni pedala gasa (tu bar ne treba da bude razlike) i kvačilo na 1.6 koje je dosta niže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIsam imao prilike da vozim 1.3 i 1.6 jedan za drugim.

Vozio sam samo 1.3 pa 1.4  pa opet 1.3 (Od autokuće smo otišli sa njihovim 1.3 do dilera koji ima 1.4 pa smo se nazad vratili sa 1.3)

 

Iznenadilo me je koliko živahnije deluje 1.4 bezinac od 1.3 dizela pri nižim brzinama.

1.3 mi je posle vožnje 1.4 delovao neverovatno tromo.

 

Sa druge strane, Kubura je u pravu kad kaže da 1.3 motor deluje uglađeno.

Mislim da je to subjektivni osećaj koji prositiče iz činjenice da nije sposoban za nagle promene/ubzanja pri nižim brzinama.

Drugo, i ja sam stekao utisak da je 1.3 za dizelaša tih.

1.4 benzinac se nije ni čuo na leru u putničkom prostoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da je jaci motor i da jednostavno treba da bude tako,podrzavam,al opet moj auto ima 343Nm,tezi motor u laksoj sasiji od 500L i 280h km iza sebe,pa se ne ponasa tako,to mi je malo nejasno :D

1.3 i 1.4 kad se nagaze od 0 idu isto,cak je 1.3 za nijansu brzi. Ta dva sam vozio i u gradskim uslovima i na otvorenom i veliku prednost dajem 1.3 motoru.

Samo me zanimalo da li je neko primetio na 1.6 nesto od navedenog ili je to profesionalna deformacija :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi dao djavo mira,nasao sam 1.6 120ks i vozio opet,uporedjivao sa 105 itd :D

Razlika je ocigledna,oseca se tih 15 konja itekako,lepo vuce iz niskih i vrti se vise od 105 verzije,samim tim je lepsi i prijatniji za voznju,ako ne bude neka drasticna razlika u ceni,mislim da svi koji zele 1.6 treba da uzmu ipak ovaj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubura, zar obe verzije 1.6 od 105 i od 120KS, nemaju isti obrtni momenat od 320Nm na 1750 obrtaja, što znači da je samo krajnja brzina veća kod ovog jačeg? Ne bi trebalo da se oseti neka razlika kako povlači. 

 

hvala ti što svoja iskustva deliš sa nama ovde, veliki pozdrav.

 

Da li znaš kako će da se pozicioniraju po ceni, 0.9 i 1.4 turbo u odnosu na 13MJ? Ja sam tradicionalista, nekako ne volim zvuk dizela, meni je najfinija (najtiša) vožnja u benzincu a i ne prelazim puno kilometara da mi je opcija dizela apsolutno superiornija sa ekonomskog stanovišta. Ovaj turbo benzinac 1.4 mi deluje idelano za ljude kao što sam ja, trebalo bi da ujedine prednosti i jednih i drugih.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

upravo sam se registrovao na forum, inace pratim intenzivno poslednjih par dana.

Kada stigne auto, predstavicu se zajedno sa njim tamo gde je i mesto za te stvari.

11.09.2013. sam kaparisao u Stojanovu Trekking 1,4 crne boje, juce sam ih zvao da cujem u kojoj je fazi, posto nemam iskustva sa kupovinom vozila na kredit i cekanja isporuke, pa su mi rekli da je u nultoj, sta god im to znacilo, u onom spisku faza radjanja automobila ta faza ne postoji, nego krece od 10.

Mogu samo da kazem da vreme od kako sam narucio auto jako sporo prolazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Madra:

Razlika se oseca veruj mi na rec,nemam razloga da pricam nesto sto nije tacno :)

sto se cena tice,to je oblast u kojoj vezano za 500L nikakvu informaciju ne mogu da dam,nisam upucen.

0.9 ti sigurno nece pruziti to sto trazis,ni zbog zvuka ni zbog vibracija koje pravi. 1.3 je tu u prednosti iako je dizel,verovao ili ne :)

Za 1.4 Turbo sam vec pomenuo da je to za sad moj favorit i da mi se najvise dopada. Stavka koju jos uvek ne znam je njegova potrosnja,ako se tu bude dobro pokazao,onda je definitivno pun pogodak.

pozdrav

@Zoran:

polako,jos minimum mesec dana je pred tobom,a potrudicu se da pronadjem tvoj auto kad bude sklopljen,pa cu te izvestavati. Koju opremu si izabrao?

Edited by kubura

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zoran:

polako,jos minimum mesec dana je pred tobom,a potrudicu se da pronadjem tvoj auto kad bude sklopljen,pa cu te izvestavati. Koju opremu si izabrao?

Izabrao sa Trekking, a od opreme - crna boja :laughing: (standardno pakovanje Trekkinga, bez parking senzora i dvozonske klime)

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,nije Trekking bas cesta pojava za nase trziste,narocito crn,pa cemo ga valjda naci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam ralike u cenama su sledeće

 

1.4 običan  1.4 T-jet    oko 1.600 €

 

dizel

 

1.6 105 KS    i   1.6   120KS     500€

 

Uzmite ove infromacije sa velikom rezervom.

Izgleda je Kubura u pravu kad kaže da je 1.4 T-jet pravi izbor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene su jedini deo u koji stvarno nisam upucen,a to mozete sve saznati u auto kucama. I to najbolji izbor takodje uzmite sa rezervom,to je moj licni utisak,nisu svaciji prohtevi isti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini razlog koji me je odbio od kupovine 500l je 1.4 motor i onaj menjac to jest ona rucka od menjaca koja kao da je zabodena u testo koje se mesa za pravljenje hleba.

 

Jako sam se obradovao kada sam video 1.4 turbo opciju i pitam kolegu Kuburu da li uz njega idi drugi tip menjaca.

 

Ako ubace 1.4 turbo kupujem ga odmah jer mi je 1.4 bio suvise spor i trom i sa onim menjacem imao sam utisak da vozim tamica za razvoz hleba.

 

Koliko vidim wv odustaje od atmosferskih motora i za 3 godine svi ce biti sa turbinama,takodje kia i hjundai svaki cas krecu sa 1.2 turbom od 120-130 konja tako da ako fiat zeli da poveca prodaju 1.4 turbo treba sto pre da ubaci na trziste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za rucicu menjaca si u pravu,deluje malo neprecizno i mekano,al verujem da bi se vec sledeci dan navikao,nije bas toliko kriticna :)
Probne Turbo motore smo vozili pre nekih 2 meseca otprilike,koliko se secam malo je bolja situacija sa njegovim menjacem,mada nisam preteranu paznju obracao na njegovu preciznost,vise sam bio fokusiran na to kako auto ide jer je bas zanimljiv za voznju :)
Mislim da ce biti ubaceni i ti motori u prodaju,ali ne treba da zure nigde,auto sad ima 4 vrste motora za Evropsko trziste,a proizvodnja je tek u zaletu,ako bi odmah ubacili turbo i 1.6 od 120ks,verovatno bi se trziste brzo i zasitilo,ovako ostavljaju luft za inovacije u vidu motora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru

 

Mislim da za one koji hoce iskljucivo benzinsku varijatnu 500l za sada nema dostojnu ponudu zbog toga mislim da prvo treba ici 1.4 turbo jer je ponuda dizela za sada sasvim dovoljna.

 

Kada se ocekuje ubacivanje u serisku proizvodnju 1.4 turbaca??

 

U cemu se razlikuju 1.4 turbo za ameriku od 160ks i ovaj od 120 konja???

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^  Čitajte forum:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=53251&p=941628

 

Na početnoj strani foruma ima i baner za MultiAir motore koji (nakon klika na njega) vodi ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37545

 

Inače, 1.4 TJet ide u Fiate već...7-8 godina.

Lancia Nuova Delta je izbačena na tržište 2008. godine i u nju su išli samo turbo motori (što benzin, što dizel), tako da VW ustvari kasni za Fiatom po tom pitanju, kao što je kasnio i sa CR dizelašima... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubura, ne bilo ti zapoveđeno, hajde nam malo bolje predstavi 0.9 motor, kao se ponaša, buka, snaga... i ako imaš informacije o realnoj potrošnji. Jedno vreme sam hteo da promenim svoju narudžbinu i umesto 1.4 atmosferca uzmem 0.9 jer je na papiru bolji. Ipak sam odustao jer nigde niti sam mogao da ga nađem za test vožnju, niti da pročitam neki relevantni novinarski test.

Ja sam sada ovim 1.4 zadovoljan ali tvoj input može da koristi budućim kupcima :-)

Što se menjača tiče, sasvim je ok za ovaj tip automobila. Nije 500L trkačka mašina koja zahteva brz i precizan menjač kratkog hoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratim na buku 1.6 Mjeta. Danas sam se malo bavio i tim parametrom, koji je meni jako malo bitan. Nije mi bitna buka u gradu, ali mi je naravno bitna na otvorenom putu. Na 150 km/h po cajgeru motor se vrti na oko 2650-2700 rpm i buka je sasvim podnošljiva obzirom na lošu aerodinamiku. Ima šuma vetra, imao i buke koja potiče od guma, ali pored svega toga može sasvim normalno da se razgovara sa saputnikom i mislim da je u tom režimu buka sasvim prihvatljiva.

 

U gradu sam danas prvi put obratio pažnju, ugasio sam muziku i slušao. Čuje se motor, ali ništa značajno. Bilo bi interesantno uporediti koliko se čuju drugi motori. Nivo buke u normalnoj gradskoj exploataciji je takav da je ja ne čujem kad mi radi muzika tako da mogu normalno da razgovaram sa saputnikom. Nisam osetljiv na buku i ovo je moje subjektivno viđenje.

 

Pitanje izbora između dva 1.6 Mjeta je vrlo interesantno. Slabiji je definitivno dovoljan i zadovoljava sve potrebe bezbedne vožnje i dinamične vožnje. S te strane mislim da jači nije potreban. Međutim jači sigurno ima bolja ubrzanja i zbog promenjive turbine ispeglaniju krivu momenta. Neophodno nije, al bi bilo lepo imati, Jači motor može samo da nepovoljnje utiče na menjač jer su menjači isti.

 

Sumnjam da jači motor ima značajno veću Vmax. Limitirajući faktor kod Vmax L-a je loša aerodinamika i velika čeona površina, a ne motor. Ako uporedite Vmax L-a od 105 ks sa ostalim vozilima iste snage, ali drugačije koncepcije videćete da je L sporiji više od 10 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ce se tacno naci u prodaji,to se jos uvek ne zna,najavili su nesto do kraja godine navodno,ne znam da li je istina.

Sto se tice 0.9 motora,mali zvrk,lako se vrti,lepo ide,za cas je u blokadi :D

Dvocilindrican motor,ima specifican zvuk,najvise podseca na Peglicu :D

Rad na leru je za moj ukus ocajan,prenosi vibracije da se ne mozete pogledati u ogledalo na suncobranu,to je otprilike pravi opis. Potrosnju ne znam i nemam priliku da proverim,jer bi mi trebala malo duza kilometraza sa jednim autom da bih imao pravi podatak. Turbo motor sa 10 konja vise od 1.4 ,logicno da je i zivahniji,a deluje i brzi,ali su opet nijanse u pitanju,vise je do vozaca nego do motora. Moje misljenje je da je ipak 1.4 bolja opcija,mirniji,tisi,jednostavniji motor,iako malo tromiji ipak glas za njega.

Vezano za 1.6:

Pod pojmom buka nisam mislio na sam zvuk motora,to je na njemu ok,priblizno kao i na 1.3.

Probaj recimo da pustis i dodas gas par puta,ima specifican udarac i zvuk,pri promeni brzina takodje,drzi kvacilo i idi po nekom neravnom terenu i cuces to na sta mislim. Nije to nikakva mana niti problem,samo poredjenje sa 1.3 kod koga to nema.

120 ks je upravo takav kako si objasnio,ubrzanje je bolje,nekako tecnije ide i znaci mu ta razlika. tih 15 ks tesko da mogu uticati na menjac nesto posebno,svaki proizvodjac ostavi prostor do max iskoriscenja,tako da ne bi trebalo to lose da se odrazi. Cak ovako u voznji deluje da pravi manje opterecenje na menjac,nosace motora itd,bas zbog te bolje "ugladjenosti" u odnosu na 105 ks.

Edited by kubura

Share this post


Link to post
Share on other sites

500_1_6_MJ_2.jpg



http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=53251&page=43#entry942686

 

Ovde sam uglavnom stavljao testove 500 L i isčupajte sve podatke koji vas zanimaju. Ima i za buku, max brzinu, elastičnost i potrošnju. Uglavnom su strani pa ko nezna jedostavno neka prebaci sliku u PDF editor i odande izvuče text pa dalje na prevođenje.

 

Što se tiče menjača mislim da su dosta izgubili na preciznosti i lakoći (tzv puterasti osećaj) uvođenjem sajli umesto poluga.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...