Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Moram da opišem moje probleme sa razvodnim lancem na 1.3 multijet motoru u Fiat 500L koji kupih u AK Kompresor u martu sa 48000 na satu.

 

Vozikam ja to veselo po BGD od marta, ali pre izvesnog vremena, kako su počele ove vrućine pa držim otvoren prozor, počne da se čuje neko zveckanje kad dodajem gas.  To je uočlivo kada se malo ugreje, na ladno se ne čuje i ne čuje se pri paljenju mašine. Čuje se nešto kao zum-zum pa se smiri kad padnu obrtaji, nema veze ni sa kvačilom ni sa klimom. Vozim tako neko vreme i osluškujem, čuje se sve jače, već je auto stigao do 53000. Odem do mog komšije majstora, kaže najbolje da zamenimo PK kaiš i zatezač jer je kaišu već  vreme za zamenu. Zameni on to i pumpu za vodu jer je malo škriputala. Na žalost, ono zveckanje je ostalo nepromenjeno, majstor kaže ostao je samo još lanac, sve ostalo sam pregledao.

 

Zakažem kod Gorana pregled onaj jutarnji u pola 8, nisu uspeli da detektuju šta je tačno, zakažu mi servisni termin. Nakon pregleda ustanovi se da hidraulički zatezač lanca ima nenormalne vibracije, i šta ću, menjajte lanac. Iduće nedelje putujem u Grčku, bojim se da idem ovako na rizik. Zamene oni set lanca, sad se ne čuje ništa. Kaže Goran samo još jedan takav slučaj sa tim motorom su imali na tako maloj kilometraži. Gledam onaj demontirani lanac i lančanike, vođice, sve bre ko novo. Na onim plastičnim vođicama nema ni traga de je radilo, nema ni na lančanicima nikakvog habanja, ma ništa. Jedino što deluje sumnjivo je sam klip koji zateže lanac, malo landara u telu klipa i pomalo zapinje kad se pomera. Očigledno je u pitanju neka fabrička greška, nepravilan zazor ili šta već, pa to nije radio pravilno. Možda je moglo tako da se vozi još puno, ali ne vredi rizikovati.

 

Na Grande Punto 1.3MJ 75KS sam lanac zamenio kod Gorana na 120000, jer se pomalo čuo na paljenju kako zvekeće. Kod ovoga već na 53000 počeo da zveči za sve pare, sačuvaj bože, nisam to očekivao moram priznati. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam skoro u Autolendu ( AK Kompresor) ozbiljno zainteresovan za kupovinu nekog od  polovnih automobila. Prvo sa čim sam se susreo, je da praktično ne mogu da vidim istoriju auta dok ga ne kupim, a i ta istorija je kako sam negde posle pročitao u nekoj  formi nezvanično oštampanog lista a4 formata.  Interesuje me da li ste i vi imali tako iskustvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam onomad uz ponudu za auto dobio kompletnu servisnu istoriju i zapisnik od kasko osiguranja u momentu kad je vraćen auto kući, bez da sam bilo šta od toga tražio! Naravno nije AK Kompresor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, notalone said:

Bio sam skoro u Autolendu ( AK Kompresor) ozbiljno zainteresovan za kupovinu nekog od  polovnih automobila. Prvo sa čim sam se susreo, je da praktično ne mogu da vidim istoriju auta dok ga ne kupim, a i ta istorija je kako sam negde posle pročitao u nekoj  formi nezvanično oštampanog lista a4 formata.  Interesuje me da li ste i vi imali tako iskustvo?

Istorija je na papiru A4 formata (jednom ili vise)  jer su tu istoriju dobili od lizing kuce, obicno neke francuske jer im je uvoz auta odatle. Hm, obicno bi trebali dati ( ili makar procitati ) na uvid istoriju vozila. Nisam u toku, mozda je uvedena neka nova politika. 

1 hour ago, NIXIE said:

Moram da opišem moje probleme sa razvodnim lancem na 1.3 multijet motoru u Fiat 500L koji kupih u AK Kompresor u martu sa 48000 na satu.

 

Vozikam ja to veselo po BGD od marta, ali pre izvesnog vremena, kako su počele ove vrućine pa držim otvoren prozor, počne da se čuje neko zveckanje kad dodajem gas.  To je uočlivo kada se malo ugreje, na ladno se ne čuje i ne čuje se pri paljenju mašine. Čuje se nešto kao zum-zum pa se smiri kad padnu obrtaji, nema veze ni sa kvačilom ni sa klimom. Vozim tako neko vreme i osluškujem, čuje se sve jače, već je auto stigao do 53000. Odem do mog komšije majstora, kaže najbolje da zamenimo PK kaiš i zatezač jer je kaišu već  vreme za zamenu. Zameni on to i pumpu za vodu jer je malo škriputala. Na žalost, ono zveckanje je ostalo nepromenjeno, majstor kaže ostao je samo još lanac, sve ostalo sam pregledao.

 

Zakažem kod Gorana pregled onaj jutarnji u pola 8, nisu uspeli da detektuju šta je tačno, zakažu mi servisni termin. Nakon pregleda ustanovi se da hidraulički zatezač lanca ima nenormalne vibracije, i šta ću, menjajte lanac. Iduće nedelje putujem u Grčku, bojim se da idem ovako na rizik. Zamene oni set lanca, sad se ne čuje ništa. Kaže Goran samo još jedan takav slučaj sa tim motorom su imali na tako maloj kilometraži. Gledam onaj demontirani lanac i lančanike, vođice, sve bre ko novo. Na onim plastičnim vođicama nema ni traga de je radilo, nema ni na lančanicima nikakvog habanja, ma ništa. Jedino što deluje sumnjivo je sam klip koji zateže lanac, malo landara u telu klipa i pomalo zapinje kad se pomera. Očigledno je u pitanju neka fabrička greška, nepravilan zazor ili šta već, pa to nije radio pravilno. Možda je moglo tako da se vozi još puno, ali ne vredi rizikovati.

 

Na Grande Punto 1.3MJ 75KS sam lanac zamenio kod Gorana na 120000, jer se pomalo čuo na paljenju kako zvekeće. Kod ovoga već na 53000 počeo da zveči za sve pare, sačuvaj bože, nisam to očekivao moram priznati. :D

Desava se nazalost. Mozda bi se desilo i da ste prvi vlasnik. Ne branim AK ali radio sam u Fiatu i sa svim i svacim sam se susretao. Radio sam i HY i tamo su se desavale slicne stvari s' tim da HY bez reci odobrava reklamaciju, cak su i motore/menjace menjali bez reci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je kupljen nov u Srbiji, na moje insistiranje pokazano mi je pre kupovine šta je rađeno od servisa kod njih. Auto je bio njihov, prodat nekoj Grčkoj IT firmi koja posluje kod nas, spolja i unutra ko nov, vidi se da verovatno zbog Korone nije mnogo vožen. Lepo ide, malo troši, ulje ne troši ni malo, DPF ne pali regeneraciju i ako se vozikam uglavnom samo po gradu, motor je miran, nije mnogo bučan osim na autoputu.  Uzeo sam odštampan samo jedan list sa poslednjeg redovnog servisa gde su osim ulja i filtera menjali još i antifriz i akumulator, nisam smatrao za potrebno da uzimam sve te servise gde su menjani ulje i filteri. Mislim da ovo nije njihova krivica, to je fabrička greška očigledno na zatezaču lanca, redak slučaj verovatno. Ne sumnjam u kilometražu ni najmanje, stanje lanca i ostalih izvađenih delova to potvrđuje. Nisu neke pare, samo, gde baš meni da se desi. :D

PS

Da ne idem sledeće nedelje na more, reklamirao bih verovatno to njima, na kraju imam još garanciju na unutrašnji sklop motora. Nego pitanje je koliko bi to trajalo, da li bi priznali ili bi se morao natezati sa njima i tako to, nemam ja živaca ni vremena za to. Nisu neke pare, a kola mi trebaju svakodnevno. I nekako sam sigurniji da idem kod Gorana za ove stvari, pravo da vam kažem.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je auto bio dat u zakup na 5 godina nisam siguran. Ne znam kako to funkcioniše sa dugoročnim zakupom, ali saobraćajna je bila na tog Grka koji je vlasnik firme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

U taj Kompresor ne bi ušao sve i da mi džabe daju auto.

Sent from my 2203129G using Tapatalk
 

Moja sestra je kod njih pre otprilike tri godine kupila Grande Punto iz 2016, 1,3MJ 75KS Euro 5 sa 88000 na satu, i to dosta povoljno pre ovih velikih poskupljenja. Kupljen nov u Srbiji, službeni, metalik sivi, kao nov je bio spolja i unutra, i još uvek je. Liči na EVO, samo nema ona problematična LED svetla nazad nego klasična. Nakon kupovine zamenjen je set kvačila, vertikalni stabilizatori i urađen mali servis . Od tada su osim redovnih servisa menjane još pločice napred, paknovi pozadi, donji nosač motora i stavljene 4 nove AS gume. Sada je urađen i veliki servis, blizu je 120000 i čuo sam lanac na paljenju. Manje troši goriva od mog starog GP Euro 4, ne troši ulje i ne pali prinudnu regeneraciju DPF jer se ona često vozika po autoputu. Mislim kada se kupi polovan auto ekonomske klase, tu su i troškovi oko popravki.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drage kolege,

 

Iako sam dugogodisnji clan, vec godinama nisam pisao, ali evo bolje ikad nego nikad.

 

Planiram promjenu vozila naredne godine i uslovi su benzin/LPG, do desetak godina starosti, niski troskovi odrzavanja i naravno po mogucnosti da je made in Italy. 500X je van budzeta, Tipo ljepsa polovina ne zeli ni da razmatra, 500 nam je nepraktican i izbor je pao na 500L.

 

Citao sam temu, nastojao naci savjete, ali je sve bilo partikularno, pa evo ako vam ne bude problem da nekako na jednom mjestu sumirate iskustvo sa 500L sa 1.4 atmo ili turbo benzincem (savjet koji odabrati je dobrodosao). Na sta obratiti paznju i sta izbjegavati....

 

Unaprijed hvala  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipa!

Planiram kupovinu automobila. Izbor je pao na 500l kojim sam, malo je reći, oduševljen. Model koji mi je interesantan, a na koji sam naleteo na oglasima je ovaj.

Zanima me vaše mišljenje - vredi li toliko?

Hvala unapred!

 

Screenshot_20240110_195841.jpg

Pozdrav ekipa!

Planiram kupovinu automobila. Izbor je pao na 500l kojim sam, malo je reći, oduševljen. Model koji mi je interesantan, a na koji sam naleteo na oglasima je ovaj.

Zanima me vaše mišljenje - vredi li toliko?

Hvala unapred!

Screenshot_20240110_195841.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozitivno: redizajn, mala km, jeftino održavanje, rekao bih dobra oprema...

Negativno: slabiji motor, u Autolandu nema mnogo cenkanja...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron, uf ovaj je odličan. Ali, plaćanje bih obavio putem kredita. :z tog razloga gledam ponudu po auto kućama. Jedan od modela koji mi je zapao za oko, a 1,6 dizel je u pitanju je ovaj: 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/22565639/fiat-500l-16-mjtd-city-cross?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Mada je, sa rekao bih, malo skromnijom opremom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, taj ima nižu opremu. A, ako eventualno ne možeš da istovremeno ubodeš i bolji motor i bolju opremu, moraš ipak sam da odlučiš šta ti je bitnije.

Ja lično bih u tom slučaju (da ne može oboje istovremeno) ipak izabrao jači motor - ako imaš dosta učešća vangradske vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre izvesnog vremena mi se na 500L iz čista mira u vožnji pojavilo upozorenje Check Airbag, i stalno gori lampica upozorenja, oma se pali kad pokrenem motor. Bio kod Gorana u servisu u onom jutarnjem terminu od 7.30 i dijagnostika je pokazala da nije ispravan zatezač pojasa na suvozačevoj strani. Pregledali su konektore ispod sedišta i ništa nije otkačeno. Zakazali mi servis za tri nedelje. Kažu da se mora skidati plastična obloga na centralnom stubu. Gde se u stvari nalazi taj pirotehnički zatezač na 500L, tu kod stuba ili na bravici pojasa? Jel se desilo nekome  ovako nešto? 

Evo slike te skalamerije.

500L belt.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektori ispod sedista i ti zatezaci su stara boljka kod Fiata. Pogotovu ako se sediste cesto pomera ili je neko malo grublij sa pojasem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa suvozačko se pomera povremeno, a vozača ne menjamo često. :whistle:

U principu šta je tu najčešći problem, konektori, kablovi ili sam zatezač pojasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini problem je to što nije onaj konektor ispod sedišta, što se rašava za par minuta, nego onaj kod samog pirotehničkog zatezača, znači  ispod plastične obloge, tako da je bilo puno posla i malo veći trošak. Da li je loš taj konektor pa je oksidirao, ili ga neki monter u Zastavi nije zabo s oproštenjem kako treba, to ne znam. Nadam se da neće biti još ovakvih gluposti sa tim autom. :dizzy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipa!

Nisam našao adekvatnu temu, a bilo mi je bezveze da započinjem novu, pa sam rešio da ovde pitam. Da li neko zna šta znači ova poruka na bordu?

 

IMG_20240304_215244_edit_139922979679747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...